Karty pracy, przeznaczone dla uczniów w wieku 8–15 lat, zawierają ćwiczenia przydatne przy rozwijaniu umiejętności mówienia prawdy, nawet w trudnych sytuacjach. Książka została opracowana z myślą o terapii dzieci i młodzieży ze spektrum autyzmu oraz wszystkich tych, którzy mają problemy z prawdomównością. Najczęściej kłopoty te są tylko skutkiem innych trudności – braku wystarczających kompetencji społecznych, komunikacyjnych i związanych z zarządzaniem własnymi emocjami. Kolejne karty pracy poświęcone zostały takim zagadnieniom, jak: konsekwencje kłamstwa przyczyny mówienia nieprawdy kłamstwo a niska samoocena kontakt wzrokowy w czasie rozmowy sposoby na to, jak powiedzieć prawdę i nie urazić rozmówcy. Dodatkowo publikacja zawiera: dziennik szczerości – pomoc do wizualnego przedstawienia procesu radzenia sobie z prawdomównością ponad 100 naklejek do wypełnienia dziennika. Książka należy do kolekcji i pakietu Z RELACJAMI ZA PAN BRAT.
Jak mądrze gospodarować pieniędzmi? W jaki sposób przygotować się do podróży? Jak bezpiecznie korzystać z Internetu? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam – sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria „Poradzę sobie sam” powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji – w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części drugiej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Finanse i bankowość Sprzęt elektroniczny Podróże małe i duże W sklepie. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne krzyżówki szukanie różnic puzzle wykreślanki ćwiczenia typu prawda–fałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Jak dbać o zdrowie, higienę i wygląd? Na czym polega przyjaźń? Co zrobić, jeśli ktoś się źle poczuje? To tylko niektóre z pytań, na jakie muszą odpowiedzieć Maja i Adam – sympatyczni bohaterowie prezentowanych kart pracy. Seria „Poradzę sobie sam” powstała z myślą o młodzieży oraz osobach dorosłych z niepełnosprawnością intelektualną. Jej celem jest pomoc uczniom w odnalezieniu się w codziennych, nie zawsze łatwych sytuacjach, a w konsekwencji – w usamodzielnieniu się. Ćwiczenia w części pierwszej zostały podzielone na 4 obszary tematyczne: Ja i moja rodzina Ja i inni U fryzjera, u barbera Zdrowie i higiena. Wewnątrz publikacji znajdziemy różne typy zadań, m.in.: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem obliczenia pieniężne kończenie zdań szukanie różnic puzzle gry ćwiczenia typu prawda–fałsz. Ponadto po każdym rozdziale umieszczono podsumowanie, które pozwoli uczniowi samodzielnie określić poziom swojej wiedzy i umiejętności oraz wskazać te obszary, nad którymi chciałby jeszcze popracować.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Odkrywamy i poznajemy świat to kompleksowy zestaw obejmujący cztery części kart pracy, które odpowiadają poszczególnym porom roku (Jesień, Zima, Wiosna, Lato). Seria adresowana jest do uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz mających trudności w nauce. Materiały mogą zostać wykorzystane w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, a także na zajęciach rewalidacyjnych. Każda z czterech części zawiera zadania rozwijające różne umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej, których treść jest zgodna z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną. Karty zostały opracowane w przejrzysty i czytelny sposób – tak, by odpowiadały potrzebom uczniów o obniżonej sprawności motoryczno-percepcyjnej.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Lato” uwzględniono m.in. następujące tematy:
prawa dziecka
cechy lata
rodzaje i obsługa termometrów
letnie zbiory
środki transportu
bezpieczne wakacje.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
odczytywanie temperatur z termometrów
historyjki obrazkowe
krzyżówki
rebusy
i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Jesień” uwzględniono m.in. następujące tematy:
wspomnienia z wakacji
bezpieczeństwo w szkole
zwroty grzecznościowe
cechy charakteru
jesienne święta i aktywności
cechy jesieni.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
zadania tekstowe
krzyżówki
wykreślanki
rebusy
i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych.
W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Zima” uwzględniono m.in. następujące tematy:
odpowiedni ubiór zimą
Boże Narodzenie
sylwester i karnawał
liczebniki
zakupy
objawy choroby.
Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi:
czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem
teksty z lukami do uzupełnienia
historyjki obrazkowe
kodowanki
puzzle oraz krzyżówki matematyczne
i wiele, wiele innych!
Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Karty pracy „Wędrówka przez pory roku” to zestaw pomysłowych i różnorodnych ćwiczeń, które stworzono z myślą przede wszystkim o uczniach klas 4–8 z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz tych, którzy mają trudności w osiąganiu podstawowych celów edukacyjnych. Publikacja sprawdzi się także podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i rewalidacyjnych. W skład serii wchodzą 4 części kart pracy odpowiadające różnym porom roku („Jesień”, „Zima”, „Wiosna”, „Lato”). W części „Wiosna” uwzględniono m.in. następujące tematy: pierwsze oznaki wiosny obliczenia kalendarzowe i zegarowe środowisko naturalne i źródła jego zanieczyszczeń zachowania proekologiczne instytucje kulturalne zasady zachowania w miejscach publicznych. Wewnątrz publikacji znajdziemy rozmaite typy zadań, między innymi: czytanki i ćwiczenia sprawdzające czytanie ze zrozumieniem zadania z obliczeniami zegarowymi tworzenie prostych infografik kodowanki zagadki i wiele, wiele innych! Pracując z publikacją, uczeń rozwija umiejętności z zakresu edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej i społecznej. Materiał jest zgodny z podstawą programową dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną.
Książka powstała, aby wspomóc dzieci, którym nauka czytania sprawia spore trudności. Jest przeznaczona dla uczniów, którzy przeszli już etap czytania wyrazów oraz zdań i są w trakcie doskonalenia umiejętności czytania ze zrozumieniem.Zaproponowane teksty przybierają postać bardzo krótkich czytanek opisujących proste i konkretne sytuacje życiowe.W części 1 teksty zapisano wielkimi literami bez ozdobników, w części 2 zastosowano styl elementarzowy. Taki podział umożliwia indywidualne dostosowanie materiału do poziomu umiejętności ucznia oraz stopniowanie trudności.
Publikacja jest przeznaczona przede wszystkim dla uczniów rozpoczynających naukę w szkole, którzychcą opanować trudną sztukę czytania i pisania.Dzięki atrakcyjnej formie graficznej sprawdzi sięrównież podczas zajęć wyrównawczych.W książce znajdują się: opracowanie liter dotyczące spółgłosek ćwiczenia analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej słoneczka i suwaki do treningu czytania metodą sylabową karty do kaligraficznych ćwiczeń w pisaniu po śladzie z wykorzystaniem dużej czcionki zabawy edukacyjne, np.: kolorowanki, labirynty oraz rozmaite ćwiczenia grafomotoryczne. Zebrane w publikacji ćwiczenia są opracowane tak, by każde dziecko mogło odnieść sukces, po prostu – żeby się udało!
Żywioły to karty pracy przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Powstały z myślą o zajęciach rozwijających kreatywność, ale mogą być również wykorzystane podczas zajęć rewalidacyjnych, artystyczno-technicznych i plastycznych. Ze względu na stopień trudności karty pracy zostały podzielone na trzy części: poziom pierwszy – podstawowy (łatwy) poziom drugi – rozszerzony (trudniejszy) poziom trzeci – dopełniający (najtrudniejszy). Każda część obejmuje materiał dotyczący czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Zadania zawarte na kartach pracy kształtują umiejętności artystyczno-techniczne ucznia, rozwijają wyobraźnię i poszerzają zainteresowania. Doskonalą umiejętności w zakresie logicznego myślenia, usprawniania percepcji i sekwencji wzrokowych oraz procesów poznawczych (uwaga, spostrzeganie, pamięć, myślenie). Rozwijają techniki szkolne w zakresie: czytania, pisania, liczenia. Ponadto wzbogacają wiedzę przyrodniczo-geograficzną i wzmacniają umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego.
Żywioły to karty pracy przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Powstały z myślą o zajęciach rozwijających kreatywność, ale mogą być również wykorzystane podczas zajęć rewalidacyjnych, artystyczno-technicznych i plastycznych. Ze względu na stopień trudności karty pracy zostały podzielone na trzy części: poziom pierwszy – podstawowy (łatwy) poziom drugi – rozszerzony (trudniejszy) poziom trzeci – dopełniający (najtrudniejszy). Każda część obejmuje materiał dotyczący czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Zadania zawarte na kartach pracy kształtują umiejętności artystyczno-techniczne ucznia, rozwijają wyobraźnię i poszerzają zainteresowania. Doskonalą umiejętności w zakresie logicznego myślenia, usprawniania percepcji i sekwencji wzrokowych oraz procesów poznawczych (uwaga, spostrzeganie, pamięć, myślenie). Rozwijają techniki szkolne w zakresie: czytania, pisania, liczenia. Ponadto wzbogacają wiedzę przyrodniczo-geograficzną i wzmacniają umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego.
Żywioły to karty pracy przeznaczone dla uczniów ze specjalnymi potrzebami – z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, niepełnosprawnością sprzężoną oraz niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Powstały z myślą o zajęciach rozwijających kreatywność, ale mogą być również wykorzystane podczas zajęć rewalidacyjnych, artystyczno-technicznych i plastycznych. Ze względu na stopień trudności karty pracy zostały podzielone na trzy części: poziom pierwszy – podstawowy (łatwy) poziom drugi – rozszerzony (trudniejszy) poziom trzeci – dopełniający (najtrudniejszy). Każda część obejmuje materiał dotyczący czterech żywiołów: ziemi, wody, powietrza i ognia. Zadania zawarte na kartach pracy kształtują umiejętności artystyczno-techniczne ucznia, rozwijają wyobraźnię i poszerzają zainteresowania. Doskonalą umiejętności w zakresie logicznego myślenia, usprawniania percepcji i sekwencji wzrokowych oraz procesów poznawczych (uwaga, spostrzeganie, pamięć, myślenie). Rozwijają techniki szkolne w zakresie: czytania, pisania, liczenia. Ponadto wzbogacają wiedzę przyrodniczo-geograficzną i wzmacniają umiejętności z zakresu funkcjonowania społecznego.
„Niniejsza publikacja to zbiór ćwiczeń służących rozwijaniu i stymulowaniu funkcji psychofizycznych u dzieci w wieku 10–12 lat. Są to zadania rozwijające: percepcję wzrokową (spostrzegawczość, analizę i syntezę, pamięć wzrokową) koordynację wzrokowo-ruchową koncentrację uwagi sprawność grafomotoryczną orientację przestrzenną i wyobraźnię percepcję słuchową. Wiele zadań ma także wartość poznawczą. Treści są tak dobrane, aby stanowiły dla uczniów miłą rozrywkę, a ich układ jest zgodny z cyklem roku szkolnego” (ze Wstępu)
Historyjki obrazkowe z życia wzięte to materiały edukacyjne dla dzieci. Każda historyjka składa się z 3 zdjęć, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek. Tematem historyjek jest życie codzienne i sytuacje, w których uczeń bierze udział lub które obserwuje. Historyjki obrazkowe zostały przygotowane tak, aby bawić i edukować. Przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć zdjęcia w poprawnej kolejności, dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Uczy się także spostrzegawczości, rozwija mowę oraz wzbogaca słownictwo.
Wzmocnij samoocenę i umiejętność komunikacji nastolatka, wykorzystując 150 prostych i skutecznych gier terapeutycznychZaplanowanie przemyślanych i skutecznych działań terapeutycznych nie musi być skomplikowanym wyzwaniem wymagającym wielu specjalistycznych pomocy. Książka Gry terapeutyczne dla nastolatków, zawierająca 150 ćwiczeń wykorzystujących terapię rekreacyjną, ułatwi dotarcie do młodzieży i pomoże nastolatkom radzić sobie ze stresem, przemocą rówieśniczą, żałobą, lękiem, depresją i innymi trudnościami.Ćwiczenia opisane w tej książce są przyjemne i nikogo nie wykluczają. Zostały opracowane specjalnie dla młodzieży. W instrukcjach krok po kroku zaprezentowano, jak prowadzić nastolatków, gdy pracują nad nazywaniem własnych emocji albo wymyślają twórcze sposoby na rozładowanie frustracji, wykorzystując techniki oparte na uważności i autorefleksję. Daj nastolatkom odpowiednie narzędzia, by odnaleźli się w zetknięciu z różnymi trudnościami życiowymi i stali się świadomymi, pewnymi siebie dorosłymi.POZWÓL NASTOLATKOM DECYDOWAĆ. Ćwiczenia zaprojektowane do pracy z pojedynczymi osobami lub z grupą wykorzystują samopoznanie i twórczą ekspresję, co pomaga nastolatkom się otworzyć i zdobyć cenne umiejętności zaradcze.PYTANIA DO DYSKUSJI. Każde ćwiczenie zawiera wskazówki, punkty do omówienia oraz pytania otwarte. Dzięki temu nastolatkom łatwiej będzie zmienić punkt widzenia i odnieść to, czego się nauczyli, do swojego życia.PRAKTYCZNE I PRZYSTĘPNE. Do wykonania ćwiczeń potrzebne są potrzebne są proste materiały, takie jak ołówki i kredki, kartki papieru, tablice suchościeralne czy taśma klejąca. Nie są potrzebne drogie specjalistyczne narzędzia.
Publikacja Uczę się i rozwijam to kompleksowe narzędzie do obserwacji rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym, na które składają się arkusze monitoringu i karty pracy dla ucznia.Karty pracy są kompatybilne z ramowym programem edukacyjno-terapeutycznym dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Zadania odnoszą się do treści zawartych w podstawie programowej. Karty opracowano w taki sposób, by stanowiły użyteczne narzędzie do pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Mogą one też być pomocne przy tworzeniu arkuszy monitoringu rozwoju dziecka, co z kolei umożliwi ocenę postępu oczekiwanych osiągnięć i ujawniających się trudności w zakresie rozwoju ucznia, określenie poziomu opanowania wiedzy i umiejętności treści podstawy programowej oraz zebranie informacji niezbędnych do przygotowania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia (WOPFU).Pierwsza część publikacji odnosi się do następujących działów podstawy programowej z obszaru Ja:Budowanie własnej tożsamościJedzenieUbieranie sięHigiena osobistaPotrzeby fizjologiczneSygnalizowanie samopoczucia.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?