Jest to książka przygotowana z myślą o osobach pracujących lub mających kontakt z osobami cierpiącymi na chorobę sierocą. Autorka w przystępny sposób tłumaczy, jakie są przyczyny tej choroby, kto jest na nią narażony i jak ją leczyć. Omawia przy tym szeroko wiele zagadnień powiązanych z tą przypadłością, stara się też obalić istniejące i rozpowszechnione mity, na przykład ten, że chorują tylko dzieci z domów dziecka.
W książce znajduje się bogaty spis instytucji, do których mogą zgłaszać się chorzy i ich opiekunowie.
Książeczka ta pomoże maluchom w poznaniu zwierząt domowych, a szczególnie samic i młodych osobników (mam i dzieci). Każda strona książeczki podzielona jest na dwie części - zadaniem dziecka jest kolejno: odszukanie i przyporządkowanie zwierzęcej matce jej dziecka lub dzieci znajdujących się na dolnych połówkach kartek - po obejrzeniu obrazka matki i wysłuchaniu tekstu umieszczonego obok niego; wypełnienie konturów zwierząt poprzez kolorowanie; odwrócenie obu połówek kartki (z matką i dzieckiem/dziećmi) i obejrzenie ich treści; rozmowa z dorosłym na temat zwierząt z obrazków oraz odpowiedzenie na zadane przez niego pytania zawarte w ćwiczeniu (część górna strony); wykonanie zaproponowanego ćwiczenia graficznego (część dolna strony).
Proces rehabilitacji osoby z afazją powinien być prowadzony w ścisłej współpracy z terapeutą, jednak wielu chorych nie ma możliwości intensywnego korzystania z terapii i jej kontynuowania przez dłuższy okres. Odpowiedzialność za systematyczne ćwiczenia spada wówczas na zdezorientowaną i bezradną rodzinę chorego. Proponowana publikacja została opracowana z myślą o pacjentach i ich rodzinach, aby wspomóc i ułatwić proces rehabilitacji. Karty logopedyczne będą przydatną pomocą w codziennych ćwiczeniach.
W teczce znajdują się 372 wyrazy i ilustracje przedstawiające rzeczowniki należące do codziennego słownictwa. Pogrupowano je tematycznie, a poszczególne grupy dla ułatwienia wyróżniono kolorami. Z kartami logopedycznymi można pracować na wiele różnych sposobów, daje to możliwość uatrakcyjniania codziennych ćwiczeń.
Praca przygotowana przez Barbarę Der-Staszewską wypełnia lukę, jeśli chodzi o pomoce logopedyczne oferowane na rynku wydawniczym. Mało jest ciągle publikacji o charakterze praktycznym, które mogą być wykorzystane w terapii chorego z afazją. Jeszcze mniej jest pomocy przeznaczonych dla rodzin pacjentów, a to na najbliższych spoczywa ciężar utrwalania uzyskanych efektów pracy. Zestaw pomocy „Chcę mówić” będzie użyteczny dla tej grupy odbiorców.
Z recenzji dr Katarzyny Kaczorowskiej-Bray
CIENIE LOGOPEDYCZNE - Ćwiczenia utrwalające wymowę głosek ciszących Cienie logopedyczne to zestaw 90 kolorowych obrazków, ich prawdziwych i fałszywych cieni oraz kart pracy. Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń w utrwalaniu prawidłowej wymowy głosek ciszących: ś, ć, ź, dź. Rozwija również percepcję wzrokową, usprawnia technikę czytania i rozumienia czytanego tekstu, wzbogaca słownictwo dziecka i dostarcza satysfakcji z wykonania zadania. Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, pedagogów, nauczycieli przedszkoli, nauczycieli nauczania początkowego, a także rodziców. Może być wykorzystywana do pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym szkolnym.
Co zrobić, kiedy los sprawi, że nie jesteśmy w stanie samodzielnie zapewnić sobie godziwego życia?
Albo gdy mężczyzna chciałby zredukować swoją rolę jako ojca tylko do aktu poczęcia dziecka?
A co ze świadczeniami na rzecz małżonka w przypadku rozwodu?
Kto i od kogo może żądać alimentów?
Jak dochodzić renty alimentacyjnej przed sądem?
Jak napisać do sądu pozew alimentacyjny?
Kiedy wygasa obowiązek alimentacyjny?
Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedź w niniejszym poradniku. Znajdziesz tu również przykłady pozwów sądowych m.in. o alimenty na rzecz małoletniego dziecka czy też na Twoją rzecz.
Książka ta jest doskonałym źródłem informacji na temat zaburzeń odżywiania się ? anoreksji i bulimii. Jej wyjątkowość polega na tym, że jest oparta nie tylko na literaturze, ale także rzetelnych badaniach Autorki, która mieszkała w domach osób chorych. Dzięki temu mogła poznać codzienne życie tych rodzin, ich obawy, myśli, zwyczaje, by w tej książce ukazać anoreksję i bulimię z perspektywy osób, których te choroby dotyczą. Jest więc w niej tragizm, rozpacz, załamanie i bezradność, ale także perspektywa powrotu do zdrowia oraz normalnego życia i jedzenia.
Co to jest autyzm? Podstawowe informacje o przyczynach, klasyfikacji i częstości występowania autyzmuGłówne symptomy autyzmuJak wcześnie wykryć autyzm?Na czym polega interwencja w przypadku małych dzieci z autyzmem?Co mogą zrobić rodzice?
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 8 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastikowych kieszonek.Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt - duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków. Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię. Część historyjek dodatkowo ułatwi dziecku poznanie pewnych procesów mających miejsce w przyrodzie (np. jak rosną pomidory lub owoce) i nauczy zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. pomagania chorym zwierzętom). Pomoże również poznać niektóre zawody (np. rolnika) i procesy (np. budowania domu, pisania i wysyłania listu).
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 6 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek.Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt.
Są to materiały edukacyjne dla dzieci najmłodszych. Każda historyjka składa się z 4 obrazków, które dziecko ma ułożyć w odpowiedniej kolejności i włożyć do plastykowych kieszonek. Układanie obrazków każde dziecko będzie postrzegało jako dobrą zabawę. Rozbudzona ciekawość i chęć poznania dalszej części historyjki będą motywowały do wykonania zadania. Największą zachętą będzie jednak końcowy efekt - duża ilustracja, która powstanie po odwróceniu poprawnie ułożonych obrazków.Historyjki przede wszystkim uczą myślenia przyczynowo-skutkowego. Aby ułożyć obrazki w poprawnej kolejności dziecko musi uruchomić procesy myślowe: porównywanie, analizowanie, wnioskowanie. Musi dostrzec szczegóły występujące na poszczególnych obrazkach, porównać je, określić, czy są takie same, różne, czy podobne. Uczy się więc spostrzegawczości. Odpowiadając na pytania dorosłych lub samodzielnie opowiadając o tym, co przedstawia dany obrazek lub co wydarzyło się w całej historyjce, rozwija mowę, wzbogaca słownictwo. Wyobrażając sobie przedstawioną sytuację lub wymyślając własną wersję wydarzeń opartą na jednym obrazku, rozwija wyobraźnię.Dodatkowo dzięki historyjkom dziecko pozna wybrane procesy mające miejsce w przyrodzie (np. rozmnażanie ptaków lub kotów) i nauczy się zachowania w wyjątkowych sytuacjach (np. dokarmiania zwierząt leśnych zimą). Pozna również niektóre zawody (np. krawcowej) i dowie się, jak powstają wybrane przedmioty (np. wełniany sweterek, sukienka).
Pozycja przeznaczona dla dzieci mających trudności w nauce pisania. Pomaga wyrabiać nawyk prawidłowej postawy podczas pisania, doskonalić technikę pisania oraz usprawniać koordynację wzrokowo-słuchową.
Publikacja ta omawia istotne i aktualnie żywo dyskutowane w środowisku terapeutów i pedagogów zagadnienia związane z nabywaniem i rozwojem kompetencji samoobsługowych u dzieci w pierwszych trzech latach życia. Książka zawiera praktyczne porady, jak wspomagać rozwój najmłodszych w nauce samoobsługi, przykłady zabaw i ćwiczeń, zalecenia dotyczące diagnozowania rozwoju psychoruchowego dzieci oraz bardzo przydatne arkusze służące do oceny kompetencji w zakresie samoobsługi dzieci dwu- i trzyletnich.
Książka z pewnością będzie doskonałą pomocą dla rodziców dbających o prawidłowy rozwój swoich pociech. Powinna też znaleźć się w podręcznej bibliotece pedagogów, terapeutów oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Niniejsza publikacja to zbiór różnorodnych ćwiczeń (krzyżówek, rebusów, wykreślanek, rozsypanek, uzupełnianek, szyfrogramów) przeznaczonych dla uczniów szkoły podstawowej mających trudności w pisaniu, czytaniu oraz wymawianiu głosek szeregu szumiącego: [sz], [ż], [cz], [dż]. Materiał językowy wykorzystany w zadaniach dobrano z myślą o problemach artykulacyjnych dzieci z zaburzoną wymową głosek szumiących z uwzględnieniem ich pozycji w wyrazach (nagłos, śródgłos, wygłos, grupy spółgłoskowe). Ćwiczenia kształtują czytanie ze zrozumieniem, poprawną pisownię i wymowę, rozwijają pamięć i logiczne myślenie, poprawiają koncentrację uwagi i spostrzegawczość. Zabawowa forma ćwiczeń z pewnością zachęci dzieci do aktywnego wysiłku umysłowego, czyniąc naukę bardziej przyjemną i bezstresową.Publikacja zawiera także logopedyczny zestaw wyrazów do utrwalania poprawnej wymowy, umożliwiający osobom prowadzącym zajęcia szybkie wyszukiwanie wyrazów.Ćwiczenia mogą być wykorzystywane jako pomoc dydaktyczna przez logopedów, nauczycieli, terapeutów i pedagogów, a także rodziców.
Jak jeść, by nie czuć głodu, a jednocześnie chudnąć? Należy zastosować się do koncepcji „jedzenia intuicyjnego”, opracowanej przez amerykańskie dietetyczki Evelyn Tribole i Elyse Resch. Dziesięć zasad zdrowego i racjonalnego odżywiania się pomoże każdemu zrzucić zbędne kilogramy, a jednocześnie zachować dobrą formę i radość życia.
Neurolingwistyczne programowanie może wpłynąć pozytywnie na efektywność terapii logopedycznej i profesjonalizm logopedów. Autorzy książki Harald Panknin (coach i logopeda) oraz Urban Elsässer (psycholog, psychoterapeuta, muzykoterapeuta, logopeda) przedstawiają proste narzędzia NLP pomocne w codziennej pracy z pacjentem, ilustrując ich stosowanie opisami przypadków.
Zbiór wierszyków w przyjemny i zrozumiały sposób opisuje zasady panujące na drodze. Rymowanki nie tylko uczą prawidłowego zachowania, ale także potępiają nieprzepisowe i niekulturalne postępowanie. Uświadamiają dzieciom, jakie sytuacje mogą być groźne i niebezpieczne. Lektura wprowadzi maluchy w świat ruchu drogowego, przy okazji przypominając jego zasady dorosłym. Wierszyki dodatkowo przedstawione są w formie barwnych i zabawnych ilustracji Wojciecha Górskiego, które zachwycą każde dziecko.
Przewodnik po Skrzatolandzie opracowano głównie z myślą o nauczycielach przedszkola, mogą z niego również skorzystać nauczyciele prowadzący zajęcia kompensacyjno-wyrównawcze i rodzice. Głównym celem Przewodnika... jest pokazanie możliwości efektywnego wykorzystania cyklu Skrzatoland w bezpośredniej pracy z dzieckiem, bez względu na przyjęty i realizowany program wychowania przedszkolnego.
Przewodnik składa się z dwóch części. Pierwsza zawiera opis każdej z dziewięciu książek cyklu wraz z zestawieniem wiadomości i umiejętności nabywanych przez dziecko dzięki rozwiązywaniu stawianych mu zadań z różnych obszarów edukacji. Druga to przykładowe scenariusze zajęć, które nauczyciel może wykorzystać w bezpośredniej pracy z dziećmi.
Treści zawarte w Przewodniku... są zgodne z Podstawą programową wychowania przedszkolnego (Rozporządzenie Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008).
W zeszycie dołączonym do teczki znaleźć można sugestie i sposoby wykonania prac z użyciem dodatkowych elementów, np. waty, brokatu i bibuły. Umieszczone obok zdjęcia pokazują, jak wygląda sklejona lub złożona wycinanka.
Tata to osoba bardzo ważna w życiu dziecka. Ważne, żeby uczestniczył w jego życiu nie tylko jako wychowawca i nauczyciel, ale także przyjaciel. Zaśpiewaj mi, tato to wznowienie popularnej niegdyś kasety Tatusiowe mruczanki. Andrzej Brzeski zachęca ojców do spędzania całych dni ze swoim dzieckiem, do pokazywania mu świata, wspólnego słuchania i śpiewania.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?