,,Kramik"" powstał z myślą o uczniach młodszych klas szkoły podstawowej, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem. Ćwiczenia służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania, rozwijaniu percepcji wzrokowej i słuchowej, kształceniu orientacji przestrzennej, usprawnianiu motoryki małej i trenowaniu pamięci. Zadania mają urozmaicony charakter: polegają na rozwiązywaniu krzyżówek i łamigłówek, uzupełnianiu diagramów czy wyszukiwaniu różnic. Książeczka zawiera też zabawne wierszyki i sympatyczne ilustracje. Całość została opracowana tak, aby uczeń wykonując polecania, nie tylko doskonalił ważne umiejętności szkolne, ale także przyjemnie spędzał czas. Z książki mogą korzystać nauczyciele na zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych zarówno indywidualnych, jak i grupowych.
Niniejsza pozycja to kontynuacja książki „Kombinatoryka wyrazowa. Spostrzegaj, pomyśl, działaj”. Zadania w niej zebrane mają na celu pomóc dziecku jeszcze sprawniej czytać na poziomie zdania i tekstu. Dzięki działaniom podejmowanym w trakcie wykonywania kolejnych ćwiczeń uczeń lepiej poznaje budowę zdania. To z kolei prowadzi do szybszego rozumienia przeczytanej treści. Wśród propozycji ćwiczeń proponowanych przez Autorkę warto wymienić choćby: budowanie logicznych zdań w oparciu o określone zasady, rozwijanie zdań prostych w oparciu o wzorzec i bez niego, tworzenie logicznych związków wyrazowych i zdań opartych o nie, tworzenie dłuższych tekstów (opisów, historyjek) w oparciu o podane zdanie i wiele innych.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębszym i ze sprzężeniami. Można je wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także w domu jako materiał podtrzymujący proces dydaktyczny. Karty zawierają ćwiczenia z zakresu rozumienia mowy, nazywania i poznawania przedmiotów, czynności i zjawisk. Kształtują one u uczniów funkcje percepcyjne, poznawcze oraz emocjonalno-motywacyjne niezbędne w procesie nauki. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, a układ stron i ćwiczeń odpowiada potrzebom uczniów o znacznie obniżonej sprawności funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych.Karty składają się z trzech teczek podzielonych według pór roku: Jesień, Zima, Wiosna?Lato. Układ i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku.Teczka 3: WIOSNA, LATO zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące: cech charakterystycznych wiosny i lata, ważnych świąt przypadających na okres wiosny i lata, odpowiedniego ubioru na daną porę roku, miejsca Polski w Europie i Unii Europejskiej, najważniejszych polskich miast, domu, pomieszczeń i obowiązków domowych, bezpieczeństwa na co dzień, wakacji i podróżowania.
,,Kapki i wafki"" to kolejna książka z serii ,,Szkoła poprawnej wymowy"". Przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 3 lat, które mają trudności z wymową głosek k, g oraz w, f. Zawiera wiele ćwiczeń wymagających od dziecka samodzielnego działania: rysunki, wycinanki, zaznaczanie ilości powtórzeń. Zadania te są dla malucha zabawą, a jednocześnie pomagają w nauce poprawnej artykulacji i zwiększają motywację do dalszej pracy. Zadania ułożone są według zasad terapii logopedycznej: ćwiczenie wywołanej głoski następuje w sylabach, grupach spółgłoskowych, wyrazach i zdaniach, na końcu zaś w mowie spontanicznej dziecka. Ilustracje są kolorowe, zabawne i czasem zaskakujące, dzięki czemu umilają dziecku terapię. Z książki mogą korzystać rodzice, logopedzi i nauczyciele przedszkolni oraz nauczania początkowego.
Jest to doskonała pozycja dla rodziców, terapeutów, pedagogów. W przystępny sposób wyjaśniono w niej, skąd mogą brać się kłopoty wielu dzieci z nauką i zachowaniem i jak z nimi walczyć.
Problemy szkolne są w tej terapii traktowane jako efekt blokad spowodowanych stresem, na który współczesne dzieci są narażone. Blokady hamują prawidłowy przepływ informacji w mózgu i utrudniają opanowanie niezbędnych umiejętności i wiedzy. Odpowiednio dobrane ćwiczenia kinezjologii edukacyjnej pozwalają znieść te przeszkody i tym samym umożliwiają poprawę wyników szkolnych.
Autorzy dokładnie omawiają, jakie są symptomy blokad, jak je rozpoznać i jakie ćwiczenia zastosować, by daną blokadę usunąć. Szczegółowo opisują każdy ruch, dzięki czemu wykonanie ćwiczeń nie jest trudne. W kolejnych rozdziałach znajdują się specjalnie ułożone programy dla dzieci, by ćwiczenia przyniosły jak najlepsze skutki.
W książce jest także rozdział poświęcony terapii dorosłych, którzy pracując z dziećmi, mogą mieć blokady energetyczne. Im pomoże program zamieszczony na końcu.
Karty pracy powstały z myślą o nauczycielach i terapeutach pracujących z dziećmi i młodzieżą niepełnosprawną intelektualnie w stopniu głębszym i ze sprzężeniami. Można je wykorzystywać jako pomoc edukacyjną w szkołach specjalnych, klasach integracyjnych, na zajęciach rewalidacyjnych, a także w domu jako materiał podtrzymujący proces dydaktyczny. ""Karty..."" zawierają ćwiczenia z zakresu rozumienia mowy, nazywania i poznawania przedmiotów, czynności i zjawisk. Kształtują one u uczniów funkcje percepcyjne, poznawcze oraz emocjonalno-motywacyjne niezbędne w procesie nauki. Zadania są zróżnicowane pod względem stopnia trudności, a układ stron i ćwiczeń odpowiada potrzebom uczniów o znacznie obniżonej sprawności funkcji percepcyjno-motorycznych i poznawczych. ""Karty..."" składają się z trzech teczek podzielonych według pór roku: Jesień, Zima, Wiosna-Lato. Układ i treść ćwiczeń odpowiadają rozkładowi zajęć dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i są zgodne z podstawą programową MEN z 23 grudnia 2008 roku. Teczka 2: ZIMA zawiera ćwiczenia tematyczne dotyczące: cech charakterystycznych zimy, ważnych świąt przypadających na okres zimy, odpowiedniego ubioru, zdrowego trybu życia, członków rodziny, zwierząt i roślin w okresie zimy, zwiastunów wiosny.
Niniejsza książka jest kompletnym narzędziem diagnozowania i terapii dzieci od trzeciego miesiąca życia do piątego, szóstego roku życia. Adresowana jest do wychowawców, nauczycieli, terapeutów i rodziców małych dzieci z trudnościami w rozwoju.
W ramach zaproponowanego programu wczesnej interwencji, należy przeprowadzić diagnozę trudności występujących u dziecka w pięciu obszarach:
- samoobsługi i rozwoju społecznego;
- małej motoryki;
- dużej motoryki;
- mowy;
- myślenia i postrzegania zmysłowego.
Po dokonaniu oceny uwidaczniają się zarówno dysfunkcje, jak i obszary wysoko rozwiniętych kompetencji.
Zasadniczą częścią programu są propozycje zabaw, ćwiczeń i codziennych aktywności , które w sposób naturalny można wykorzystać w celu wspierania rozwoju małego dziecka.
Książka oferuje setki praktycznych sposobów na wpływanie, rozwijanie, a co najważniejsze maksymalizację zdolności poznawczych dziecka. Autorki najpierw pokazują, jak określić wrodzony styl poznawczy dziecka, a następnie pomagają uważnie wybrać zabawki, gry, oprogramowanie i strategie edukacyjne, które wzmocnią talenty oraz cechy, z którymi maluch przyszedł na świat, a także zdolności wymagające poprawy.
Dzięki tej książce rodzice zdobędą wszystkie narzędzia konieczne do pokierowania dzieckiem ku przyszłości pełnej sukcesów.
"Ja to ja i taki (-a) jestem, jestem OK."
Byłoby wspaniale, gdyby każdy mógł tak o sobie powiedzieć. Dla rozwoju poczucia własnej wartości szczególnie znaczące są doświadczenia z wczesnego dzieciństwa. Program wspiera dzieci w rozwijaniu pewności siebie, nabywaniu umiejętności komunikacyjnych i lepszym poznawaniu siebie i innych.
Indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powstał z myślą o nauczycielach, pedagogach, terapeutach oraz innych specjalistach pracujących na co dzień z dziećmi i młodzieżą z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym. Program zawiera praktyczne informacje i wskazówki dotyczące:
zakresu wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania dostosowanych do potrzeb i możliwości każdego ucznia;
rodzaju i zakresu zintegrowanych działań nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną;
form i metod pracy;
form, sposobów i okresu udzielania uczniowi pomocy psychologiczno-pedagogicznej;
działań wspierających rodziny i bliskich ucznia z niepełnosprawnością intelektualną.
Od niedawna powstaje coraz więcej krótkoterminowych metod psychoanalizy. Jedną z najbardziej znanych i najdokładniej zbadanych jest innowacyjna intensywna krótkoterminowa psychoterapia dynamiczna stworzona przez dr. Habiba Davanloo, u którego szkoliła się autorka niniejszej publikacji. Książka została uporządkowana w sposób metodyczny, stanowiący odzwierciedlenie procesu terapii: od pierwszego kontaktu aż do badania kontrolnego po terapii. Publikacja zawiera szczegółowe przykłady kliniczne pokazujące, w jaki sposób teoria przekłada się na techniki o niespotykanej wcześniej sile i skuteczności.
Główny walor opracowania stanowi jego kompleksowość, pozwalająca widzieć czas wolny niezwykle szeroko, wieloaspektowo, interdyscyplinarnie i z różnych perspektyw epistemologicznych oraz metodologicznych. Książka prezentuje wyniki studiów literaturowych, przybliżając też wyniki empirycznych badań własnych Autorki.
Z recenzji prof. dr hab. Marii Mendel
Pocięte ilustracje ułożone przed dzieckiem
Po wysłuchaniu ścieżki dźwiękowej dziecko układa obrazki w odpowiedniej kolejności
Sprawdzenie i nagroda za poprawne ułożenie obrazków
Niniejsza publikacja składa się z zeszytu ćwiczeń przeznaczonego dla ucznia oraz książki dla nauczyciela. Zawiera ćwiczenia stymulujące rozwój percepcji słuchowej i funkcji językowych.Wykonując zadania, uczeń pracuje na słowach lub pseudosłowach oraz ćwiczy pamięć słuchową. Wiele ćwiczeń wykonuje tylko ustnie. Część poleceń kojarzy się ze znanymi zabawami, np. gra memory, łączenie kropek tworzących rysunek. W ostatnim rozdziale znajdują się opisy zabaw grupowych.Zadaniem dziecka jest wykonywać podane ćwiczenia, angażując przede wszystkim percepcję słuchową. Z tego też powodu w poleceniach do ćwiczeń prosi się ucznia, by najpierw posłuchał, a dopiero potem powiedział. Jeśli ćwiczenie jest zbyt trudne, powinien je najpierw zapisać.
Autorzy poświęcili prawie dwadzieścia lat pracy, aby poprzez analizę rozwoju motorycznego dziecka na wczesnych etapach życia stworzyć metody wykrywania sygnałów ewentualnego autyzmu i zespołu Aspergera. Obserwując u prawidłowo rozwijających się dzieci takie zachowania, jak: przewracanie się z pleców na brzuch, siadanie, raczkowanie i chodzenie, a następnie porównując je z zachowaniem dzieci, u których potem zdiagnozowano autyzm, badacze dokładnie wskazali wzorce ruchowe będące symptomami autyzmu i zespołu Aspergera.
Książka na Walentynki! W książce znajdują się trzy testy, które są doskonałą zabawą dla zakochanych.Pierwszy test przeznaczony jest dla kobiet (dziewczyn). Dzięki pytaniom dotyczącym między innymi dzieciństwa, znajomych, marzeń i przyzwyczajeń mogą one ocenić swoją wiedzę o ukochanym i z pewnością dowiedzieć się o nim czegoś nowego.Na pytania kolejnych dwóch testów powinni odpowiedzieć i partnerka, i partner. Liczba zgodnych odpowiedzi wskaże, czy są zgodnym związkiem, czy w taki sam sposób pamiętają wspólne chwile i oceniają swoje potrzeby.
Problem funkcjonowania osób z niepełnosprawnością intelektualną, jak się nam wydawało, został szeroko i w sposób kompetentny opisany w literaturze psychologicznej, pedagogicznej oraz logopedycznej. Po bliższym przyjrzeniu się przez nas opracowaniom okazało się, iż są one nazbyt ogólne, a niektóre nawet zdezaktualizowane. Konieczne wydało się nam zatem wydanie książki opisującej problem mowy osób upośledzonych umysłowo [...]. Intencją redaktorów i autorów było przygotowanie publikacji, która, poza nową wiedzą i świeżym spojrzeniem, oferowałaby syntezę dotychczasowych wniosków dokonaną przez teoretyków i praktyków zajmujących się problematyką komunikacji, mowy i języka.
ze Wstępu
Ciszki to wspaniała książka pomocnicza dla rodziców, logopedów i nauczycieli przedszkolnych oraz nauczania początkowego. Zawiera właściwie dobrany materiał słowny oraz atrakcyjne ilustracje do ćwiczeń mowy, przeznaczona dla dzieci w wieku od trzech lat.
Treści poruszane w książce dotyczą wspomagania rozwoju poznawczego dziecka, czyli wszystkiego, co wiązać się może ze zdolnościami intelektualnymi, pamięcią, koncentracją uwagi i twórczością. Zaprezentowana jest tu wiedza psychologiczna z zakresu uczenia się i rozwoju małych dzieci, a także badania neurobiologiczne nad rozwojem mózgu oraz badania z genetyki zachowania. Książeczka jest podzielona na trzy rozdziały, a każdy z nich składa się z części teoretycznej i zaleceń praktycznych. W pierwszym rozdziale przedstawiono wspomaganie rozwoju inteligencji dziecka, w drugim ? wspomaganie kreatywności, a w trzecim ? pamięci. Podrozdziały zawierają wiele praktycznych przykładów zabaw i pomysłów na konstruktywne spędzanie czasu z małym dzieckiem. Ponadto mają ramki, w których zawarte są wskazówki do pracy z dzieckiem.
Książkę polecamy w szczególności rodzicom, psychologom, pedagogom i wszystkim, którzy zajmują się lub pracują z dziećmi w wieku 2?7 lat.
Zabawa jest pierwszą formą uczenia się i rozwoju człowieka. W zabawie działamy, angażujemy się zmysłami, doświadczając przy tym radości, przyjemności i pozytywnych emocji.
W niniejszej pozycji znajduje się aż 150 różnych zabaw. Są wśród nich takie, które pobudzą do działania, i takie, które uspokoją. Zabawy integracyjne doskonale sprawdzą się w grupie dzieci, podobnie jak zabawy rozwijające komunikację i zabawy ruchowe. Zabawy muzyczne i zabawy plastyczne pozwolą dzieciom rozwijać wyobraźnię i własną twórczość.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?