Karty pracy „Co dzień naprzód!” wzbogacą warsztat pracy nauczycieli oraz terapeutów pracujących z najmłodszymi dziećmi oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie powstało z myślą o:
przedszkolakach, których rozwój przebiega typowo;
przedszkolakach, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem;
uczniach początkowych klas szkoły integracyjnej lub specjalnej;
uczniach ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych.
Zadania mają na celu poszerzanie wiedzy dziecka o samym sobie, o najbliższym i dalszym otoczeniu, o zachodzących w świecie prawidłowościach. Pomagają rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, funkcje percepcyjne oraz sprawność grafomotoryczną. Polecenia zostały sformułowane w taki sposób, żeby nieustannie, przy każdej okazji zachęcać dziecko do mówienia lub komunikowania się w dostępny mu sposób. Publikacja „Co dzień naprzód!” składa się z trzech części („Oto ja”, „Oto my”, „Oto świat”). Wszystkie ćwiczenia zostały przygotowane na trzech poziomach trudności, które oznaczono literami A, B, C.
Zbiór gier logopedycznych utrwalających wymowę głosek sz, ż, cz, dż; s, z, c, dz oraz ś, ź, ć, dź, przeznaczonych dla dzieci już od 3. roku życia oraz młodzieży. Publikacja stanowi materiał pomocny nie tylko w terapii logopedycznej, ale także w usprawnianiu percepcji i pamięci wzrokowej, rehabilitacji widzenia oraz orientacji przestrzennej.
Książka została przygotowana z myślą o:
dzieciach, które z powodu różnych dysfunkcji uczą się mówić lub mówią bardzo mało, używając niewielu słów (np. dzieciach z autyzmem, niepełnosprawnością intelektualną, mózgowym porażeniem dziecięcym);
osobach dorosłych (np. z afazją, chorobą Alzheimera,
zanikami pamięci), które na skutek uszkodzeń mózgu muszą na nowo uczyć się mówić i nazywać przedmioty, ludzi oraz zjawiska.
W książce znajdują się 34 krzyżówki. Każda z nich obejmuje słownictwo dotyczące innej kategorii. Co ważne, osoba pracująca z tymi materiałami może przećwiczyć pojęcia dotyczące wszystkich najważniejszych sfer życia.
Kolorowanie to idealny sposób, by pozbyć się codziennego stresu! Piękne, działające na wyobraźnię rysunki z motywami muzycznymi pozwolą Ci się zrelaksować i wyciszyć umysł, a także rozwiną kreatywność i dostarczą przyjemności.
Pokaż mi mój mały świat... to publikacja przeznaczona dla dzieci z autyzmem, opóźnionym rozwojem mowy i niedosłuchem. Składa się z kart pracy i dołączonych do nich historyjek obrazkowych. Każda z nich rozwija słownictwo dziecka dzięki nagromadzeniu dużej liczby wyrazów dźwiękonaśladowczych, poszerza zasób słów w zakresie znajomości imion, nazw czynności i rzeczy. Wszystkie dialogi zostały napisane w sposób bardzo prosty i przystępny. Obrazki są przejrzyste i zawierają mało elementów, dzięki czemu dziecko potrafi skoncentrować swoją uwagę na omawianej czynności, osobie lub przedmiocie. Celem publikacji jest rozwijanie sprawności manualnej dziecka oraz zdobycie wiedzy na temat różnych technik wykorzystywanych podczas wykonywania prac plastycznych.
Jest to ciepła, napisana z humorem opowieść, której głównym bohaterem jest Nikodem. Ten miły chłopiec od niedawna chodzi do szkoły. Ma w niej koleżanki i kolegów, którym lubi opowiadać o dinozaurach i o kosmosie. W domu chętnie bawi się niebieską wstążeczką. Każde dziecko z klasy Nikodema lubi robić coś innego. Zuzia chętnie czyta książki, Marcin ciągle biega i skacze, a Filip spokojnie siedzi i rysuje.
Książka o Nikodemie bawi i uczy. Dziecko czytając tę opowieść, patrzy na świat z perspektywy chłopca odmiennego od innych. Próbuje go poznać, zrozumieć, polubić, a przede wszystkim dowiaduje się, że ludzie różnią się między sobą i należy to uszanować, bo każdy z nas jest wartościowy.
Publikacja składa się z dwóch części. Pierwsza z nich obejmuje czterdzieści czytanek, których tematyka dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz zagadnień i problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać znajomość liter, ćwiczyć czytanie, poznawać nowe wyrazy i poszerzać swoją wiedzę. W drugiej części książki znajdują się ćwiczenia dotyczące czytanek. Dziecko musi między innymi uzupełniać zdania, wybierać prawidłowe sformułowania, wskazywać błędy, łączyć w pary. Niektóre ćwiczenia zawierają obrazki, które uczeń może pokolorować. „Czytanki ze zrozumieniem” zostały przygotowane jako kontynuacja książki „Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową”. Można je także wykorzystywać samodzielnie jako pomoc w doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Publikacja będzie przydatna na lekcjach, zajęciach dodatkowych, jak również w domu.
Uczę się ciebie, człowieku. Z praktyki psychologa to zapis refleksji psychologa klinicznego z ponadczterdziestoletnim stażem pracy. Zebrane w książce teksty przedstawiają wiedzę, która pozwala zrozumieć różnorodne ludzkie doświadczenia życiowe: rodzinne i zawodowe, codzienne i związane z sytuacjami ekstremalnymi, dobre i traumatyczne. Autor umożliwia czytelnikom kształtowanie własnej świadomości i pozwala podjąć próbę zrozumienia własnych doświadczeń – a wszystko to, aby wzbudzić nadzieję na ich pozytywne wykorzystanie.
Książka ta została przygotowana dla dzieci, które poznają litery i głoski występujące w języku polskim, a także dla uczniów, którzy utrwalają zdobytą wiedzę na ten temat. Publikacja podzielona jest na dwie części. W każdej z nich znajdują się zadania dotyczące 24 podstawowych liter i głosek. Do książki dołączona jest płyta CD z materiałem dźwiękowym do ćwiczeń.
Historyjki słuchowe i dźwięki to kompleksowy materiał pomocny w terapii i profilaktyce percepcji słuchowej, w tym wrażliwości, pamięci i koncentracji słuchowej. Publikacja skierowana jest do dzieci w różnym wieku, młodzieży, a także do osób dorosłych. Może być wykorzystywana w terapii przez logopedów, terapeutów, surdopedagogów, nauczycieli przedszkoli i szkół oraz rodziców. W proponowanych ćwiczeniach mogą uczestniczyć zarówno osoby, u których percepcja słuchowa rozwija się prawidłowo, jak i te, u których jej rozwój przebiega wolniej lub jest zaburzony.
Na publikację składają się 2 płyty CD oraz 10 plansz obrazkowych przeznaczonych do pocięcia z ilustracjami odpowiadającymi 16 historyjkom słuchowym i 12 miniaturkom dźwiękowym. Na pierwszej płycie znajduje się 90 pojedynczych dźwięków i odgłosów, od których proponujemy rozpocząć zapoznawanie się z materiałem ilustracyjno-dźwiękowym. Na drugiej płycie zamieszczono 16 historyjek słuchowych i 12 miniaturek dźwiękowych.
Książka Mirosława Michalika Mózgowe porażenie dziecięce w teorii i praktyce logopedycznej, ukazująca się jako kolejny tom serii Logopedia XXI Wieku, jest poświęcona problemom w porozumiewaniu się dzieci i młodzieży z zespołem mózgowego porażenia dziecięcego (mpd.). Monografia ta zainteresuje zarówno praktyków – diagnostów i terapeutów (szczególnie logopedów, ale także psychologów, pedagogów, rehabilitantów), jak i teoretyków – naukowców dążących do wyjaśnienia patogenezy zaburzeń mowy w tym zróżnicowanym etiologicznie i klinicznie zespole chorobowym. To dzieło ambitne, naznaczone pasją poznania i pomagania,bazujące na wieloletnim doświadczeniu zawodowym zdobytym w pracy logopedycznej i nauczycielskiej z pacjentami i uczniami z mpd. oraz, w dużym stopniu, na wynikach przeprowadzonych przez Autora badań naukowych i analizie danych z multidyscyplinarnej literatury przedmiotu.
Zbiór dwudziestu legend o zamkach polskich Czy w tym zamku straszy? powstał, aby zainteresować najmłodsze pokolenie przeszłością. Każdy utwór poprzedza krótka historia danego zamku zawierająca fakty historyczne związane z budowlą. Pod tą informacją znajduje się tekst legendy, słowniczek trudniejszych wyrazów i wyrażeń oraz pytania sprawdzające zrozumienie przeczytanego tekstu. Legendy ze zbioru są zatem trudniejszymi tekstami, przeznaczonymi do czytania ze zrozumieniem. Trudniejszymi, bo napisanymi językiem stylizowanym na staropolski, co pozwala przybliżyć klimat dawnych wieków oraz wzbogacić słownictwo o nowe zwroty i wyrażenia.
Każda z zaprezentowanych w książce starych budowli kryje tajemnice, z każdą wiążą się mroczne opowieści. W niektórych zamkach do dziś błąkają się duchy białych dam i słychać jęki torturowanych nieszczęśników. W legendach prawda historyczna miesza się z fantazją. Jest w nich miejsce dla wiedźm, diabłów, nawet świętych, ale też na polską historię z ciekawymi bohaterami i wybitnymi postaciami. Lektura zaprowadzi dzieci w dawne czasy oraz pozwoli przeżyć ciekawe i trzymające w napięciu przygody.
Celem niniejszej monografii jest próba przedstawienia ogólnego obrazu islandzkiej Polonii oraz jej aktywności społeczno-politycznej. W pracy przybliżono Islandię jako kraj potencjalnego ruchu migracyjnego, opisano proces emigracji z Polski do Islandii, wskazując na jego główne uwarunkowania, ukazano przejawy życia polonijnego oraz rolę Kościoła rzymskokatolickiego w funkcjonowaniu islandzkiej zbiorowości polonijnej, a także zaprezentowano udział Polaków w kształtowaniu rzeczywistości społeczno-polityczno-kulturalnej wyspy.Książka wyróżnia się bogatą literaturą przedmiotu oraz bazą źródłową, wśród której znajdziemy wiele źródeł pierwotnych i pozycji obcojęzycznych. W analizach posłużono się najnowszymi danymi oraz ustaleniami badawczymi nauki polskiej, wykorzystano też dorobek naukowy autorów zagranicznych.
Proponowany zestaw ćwiczeń przeznaczony jest dla pacjentów z afazją, u których obserwuje się trudności w prawidłowym stosowaniu form gramatycznych wyrazów, wynikające z rozchwianego systemu fleksyjnego. Publikacja ta może być wykorzystywana jako wspomagające narzędzie do terapii zaburzonych funkcji językowych przez terapeutów pracujących z pacjentami z afazją oraz przez samych pacjentów do pracy w domu, po konsultacji z logopedą.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.
Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.
Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 50 zadaniach.
Celem autorki niniejszej książki jest zbudowanie pozytywnego punktu widzenia na seksualność oraz rozwiązanie trudności, które zbyt często postrzegane są jako zachowania problematyczne lub perwersja. Chociaż powyższe zdarzają się w populacji dotkniętej zespołem Aspergera, w tej publikacji zagadnienie seksualności potraktowane zostanie w szerszym ujęciu: rozpatrzone zostaną czynniki takie jak intymność, przyjaźń, pożądanie, komunikacja, płeć, preferencje, tożsamość, potrzeby, emocje i rozwój, a omawiane tematy będą odpowiednie dla okresu dojrzewania i wieku dojrzałego.
KiddyCAT (Communication Attitude Test for Preschoolers Who Stutter) – test do badania postaw związanych z komunikowaniem się jąkających się dzieci w wieku przedszkolnym – to narzędzie diagnostyczne, które pozwala ocenić reakcje dzieci na ich własny sposób wypowiadania się. Test umożliwia różnicowanie postaw związanych z mówieniem: od występujących u dzieci płynnie mówiących do tych, które są bardziej typowe dla przedszkolaków manifestujących objawy jąkania.
KiddyCAT został opracowany przez Martine Vanryckeghem i Gene’a J. Bruttena, a następnie opublikowany w Stanach Zjednoczonych w 2007 roku. Od tego czasu skuteczność testu została wielokrotnie potwierdzona w badaniach międzynarodowych prowadzonych w 14 krajach. Narzędzie zostało poddane badaniom psychometrycznym i normalizacyjnym przez dr Katarzynę Węsierską wraz z zespołem na próbie 128 polskojęzycznych dzieci w wieku przedszkolnym.
Seksualność osób cierpiących na zaburzenia ze spektrum autyzmu jest jedną z kwestii, o których się nie mówi. Niniejsza publikacja – szczera, poruszająca, fascynująca i pouczająca – przełamuje w końcu zmowę milczenia. Fantastyczny rozdział autorstwa młodego człowieka, który został oskarżony o posiadanie pornografii dziecięcej, oraz rozdziały napisane przez członków jego rodziny składają się na szczerą, fascynującą i poważną lekturę. Dwa dodatkowe rozdziały autorstwa międzynarodowej sławy ekspertów – Tony’ego Attwooda i Isabelle Hénault – dostarczają nam wielu przystępnie podanych i wszechstronnych informacji praktycznych na temat seksualności osób z autyzmem. Czytelnicy będą mieli okazję w zupełnie nowy sposób spojrzeć na główne problemy związane z seksualnością i rozwojem płciowym w spektrum autyzmu, a książka będzie dla nich na pewno lekturą zaskakującą, poruszającą i pouczającą.
Tom Surdologopedia. Teoria i praktyka jest adresowany do logopedów i surdologopedów oraz osób zajmujących się problematyką uszkodzeń słuchu nie tylko naukowo, ale także praktycznie, ze szczególnym uwzględnieniem studentów kierunków logopedycznych i słuchaczy podyplomowych studiów surdologopedycznych, potrzebujących wprowadzenia w problematykę surdologopedii, ale też tych pragnących uporządkowania wielu zagadnień budujących tę dyscyplinę. Mnogość poruszanych zagadnień sprawia również, iż monografia ta może być również atrakcyjna dla pedagogów specjalnych oraz psychologów.
Publikacja umożliwia opanowanie tabliczki mnożenia dzięki metodzie paluszkowej. Książka skierowana jest do osób mających trudności w uczeniu się matematyki, a szczególnie w zapamiętaniu tabliczki mnożenia, do uczniów ze zdiagnozowaną dyskalkulią lub będących w grupie ryzyka dyskalkulii oraz do wszystkich tych, którzy mają problemy z opanowaniem tabliczki mnożenia z różnych innych nieokreślonych przyczyn.
Czasami do nauki nie wystarcza tylko dobra pamięć. Trzeba zobaczyć, dotknąć, narysować, aby zapamiętać. Przedstawione w książce sposoby nauki tabliczki mnożenia nie tylko uatrakcyjnią tradycyjny sposób jej nauczania, ale przede wszystkim znacznie ułatwią jej zapamiętanie osobom, które do tej pory miały z tym poważne problemy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?