Problemy wychowawcze w pracy z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie + CD
Teoria i praktyczne zastosowania dla szkół ogólnodostępnych i specjalnych
-
Autor: Praca zbiorowa
- ISBN: 9788377441343
- EAN: 9788377441343
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Harmonia
- Format: 16,5x23,5 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 320
- Rok wydania: 2018
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
31,71złCena detaliczna: 47,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,71 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Książka przygotowana przez niemiecki Państwowy Instytut Jakości Pracy Szkół i Badań nad Kształceniem (Staatsinstitut für Schulqualität und Bildungsforschung). Dla jej autorów najważniejszy był następujący pogląd: każde dziecko, każdy młody człowiek, niezależnie od potrzeb w zakresie wspierania rozwoju intelektualnego i ewentualnie zapotrzebowania w obszarze rozwoju emocjonalnego i społecznego, ma prawo do odpowiedniego kształcenia szkolnego. W publikacji przedstawiono szanse i ograniczenia diagnostyki psychiatrycznej oraz podejść terapeutycznych stosowanych w przypadku uczniów z zapotrzebowaniem na wspieranie w zakresie rozwoju umysłowego, zwrócono także uwagę na korzyści płynące z wymienionych działań dla szkoły i prowadzonych zajęć lekcyjnych. Wybrane postaci zachowań zwracających uwagę przedstawiono w czytelnej formie tabeli – wraz z próbą ich wyjaśnienia i podaniem możliwości działania. Czytelnik może zapoznać się z koncepcjami „pozytywnego wspierania zachowania”, metodą TEACCH oraz terapią rozwoju/pedagogiką rozwoju (ETEP), a także skorzystać z konkretnych podpowiedzi, jak prowadzić zajęcia lekcyjne i jak organizować naukę i pobyt dziecka w szkole.