Książka powstała z myślą o dorosłych i dzieciach, którzy mogą się razem bawić w to, co służy rozwojowi integracji sensorycznej. Po publikację sięgną więc osoby pracujące z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, nauczyciele przedszkoli i klas młodszych, a także rodzice i dziadkowie.
Zabawy z towarzyszącymi im wierszykami zostały podzielone na pięć części odnoszących się do sposobu odbierania bodźców z otoczenia. Są to: propriocepcja, układ przedsionkowy, dotyk, słuch i wzrok.
Karol Mroziński – poeta, dziennikarz, prawie prawnik. Szuka poklasku na Facebooku, kolekcjonuje serduszka na Twitterze, śledzi trendy żywieniowe na Instagramie. Kontakt z rzeczywistością łapie jedynie, gdy rozładuje się bateria w jego telefonie. Mieszka z psem Fajfusem na warszawskim Grochowie. Styl Karola Mrozińskiego jest porównywany do pisarstwa Rolanda Topora, Borisa Viana, Marka Hłaski oraz Charlesa Bukowskiego.
Razzmatazz jest jego debiutanckim zbiorem opowiadań. Zgodnie ze znaczeniem tytułowego słowa (ang. razzmatazz – spektakularny, efekciarski, olśniewający) przedstawia w nim historie drobne, krzykliwe i zwodnicze.
Książka ta powstała z myślą o najmłodszych dzieciach objętych terapią logopedyczną. Ponieważ przedszkolaki nie potrafią jeszcze czytać, ćwiczenia opierają się na ilustracjach. Każdy obrazek to nowe słowo, każde słowo to kolejna realizacja ćwiczonej głoski.
Ćwiczenia podzielone są na grupy: najpierw maluch wykonuje ćwiczenia wstępne – nazywania – potem przechodzi do zadań wymagających twórczego myślenia, kojarzenia, analizy słuchowej, spostrzegawczości i sprawności manualnej. Ćwiczenia logopedyczne zgromadzone w tej publikacji są więc w naturalny sposób połączone z twórczą zabawą i nauką.
Wśród ćwiczeń znajdują się domina, kolorowanki, wykreślanki, labirynty i wiele innych łamigłówek. Ogółem książka prezentuje zbiór ponad 400 wyrazów opracowanych w 50 zadaniach.
SKALE OBSERWACJI ZACHOWANIA DZIECI I RODZICÓW UCZESTNICZĄCYCH W ZAJĘCIACH RUCHU ROZWIJAJĄCEGOJest to czytelnie przedstawione narzędzie badawcze stosowane do oceny wpływu zajęć prowadzonych Metodą Ruchu Rozwijającego (MRR) Weroniki Sherborne na uczestników, zwłaszcza w zakresie rozwoju poznawczego, emocjonalnego, społecznego i ruchowego.W książce zamieszczono dwie skale. Skala Obserwacji Zachowania Dzieci (SOZ-D) służy do oceny skuteczności zajęć prowadzonych MRR oraz ich wpływu na rozwój dziecka. Ułatwia prowadzenie i rejestrację obserwacji wybranych aspektów zachowania. Skala Obserwacji Zachowania Rodziców (SOZ-R) służy natomiast do oceny dorosłego w roli partnera dziecka podczas zajęć. Ponadto umożliwia ocenę wpływu uczestnictwa badanego w zajęciach na jego funkcjonowanie i rozwój osobisty.
DZIENNIK ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCHDziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).Dziennik zawiera rozkładaną zakładkę na 18 uczniów.Na kolejne karty dziennika składają się:Tygodniowy plan zajęćDane uczniówKontakt z rodzicami/opiekunamiObecność uczniów na zajęciachProgram pracy grupyIndywidualny program pracy z uczniemRealizacja programuOcena postępów w I semestrzeOcena postępów w II semestrzePodsumowanie zajęć. Wnioski indywidualne do dalszych działańPodsumowanie zajęć. Wnioski ogólne do dalszych działańNadzór pedagogicznyRozliczenie realizacji godzinNotatki
DZIENNIK ZAJĘĆ NAUCZANIA INDYWIDUALNEGODziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).Na kolejne karty dziennika składają się:Decyzja w sprawie nauczania indywidualnegoGodziny nauczania indywidualnegoTygodniowy plan zajęćWykaz treści programowych z zakresu przedmiotów objętych planem nauczaniaRealizacja programu nauczaniaZestawienie ocenInformacje na temat zachowania uczniaInformacja o realizacji programów nauczania indywidualnego, wnioski do dalszej pracyNadzór pedagogicznyRozliczenie zrealizowanych godzinKontakty z rodzicami/opiekunamiUdział ucznia w życiu szkoły
Dziennik zajęć świetlicy szkolnej zawiera m.in.:
Regulamin świetlicy szkolnej
Dzienny rozkład zajęć
Cele i zadania zajęć wychowawczo-dydaktycznych w świetlicy
Plan pracy świetlicy w I i II semestrze
Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia
Ważne wydarzenia z życia świetlicy
Nazdór pedagogiczny
Migracje uczniów w świetlicy
Dziennik jest przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne i dydaktyczno-wyrównawcze, takie jak:
– korekcyjno-kompensacyjne / terapii pedagogicznej,
– wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów,
– gimnastyki korekcyjnej,
– socjoterapii,
– rewalidacji,
– logopedyczne,
– tyflopedagogiczne,
– surdopedagogiczne,
– rehabilitacji,
– dogoterapii,
– arteterapii itp.
Może być także wykorzystywany do dokumentowania społecznych godzin nauczyciela.
Dziennik może być używany w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Na kolejne karty dziennika składają się:
Tygodniowy plan zajęć
Organizacja roku szkolnego
Program zajęć
Zapisani uczniowie, podstawowe informacje
Indywidualne programy terapii , zgoda rodziców na uczęszczanie
Informacje dotyczące frekwencji i efektów pracy
Wykaz uczęszczanie uczniów na zajęcia
Realizacja programu zajęć
Zestawienie danych dotyczących prowadzonych zajęć
Kontakty z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami
Zadania dodatkowe wykonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia
Rozliczenie realizacji godzin zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym
Hospitalizacje, przeglądy dokumentacji
Notatki
Dziennik przewidziano dla 50 osób.
Dziennik opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń do wykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IVVI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter rz i ż, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Publikacja ma formę bloku z wyrywanymi kartami. Zawiera 40 ilustracji, które dziecko powinno rysować po śladzie oburącz, a następnie pokolorować lub ozdobić zgodnie z podanymi wskazówkami lub według własnego pomysłu. Zawarte w książce ćwiczenia doskonalą sprawność obu rąk, a także wpływają na rozwój twórczych zdolności dzieci.
Znaczący postęp, jaki dokonał się w ciągu ostatnich dwudziestu pięciu lat w badaniach nad stresem traumatycznym, świadczy o rozległości tej dziedziny oraz wizji naukowców wywodzących się z wielu różnych tradycji. Dzięki spektakularnemu poszerzeniu wiedzy i teorii na temat symptomów, diagnoz, leczenia oraz poznawczych i behawioralnych podstaw zaburzeń związanych z traumą znacznie poprawiły się nasze możliwości prowadzenia skupionych na traumie terapii opartych na dowodach. W książce tej staraliśmy się przybliżyć klinicystom zajmującym się leczeniem osób dotkniętych traumą ideę zintegrowanej terapii traumy, która czerpie z aktualnych osiągnięć naukowych i doświadczeń klinicznych związanych z tym tematem.
Piosenki do rysowania to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (25 abstrakcyjnych wzorów ułożonych według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (jest to obecnie najłatwiejsza wersja Metody Dobrego Startu) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia - zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Teczka dla dziecka zawiera: 25 kart z wzorami do uczenia się polisensorycznego, 64 karty z ćwiczeniami utrwalającymi znajomości wzorów oraz kolorowe naklejki, którymi dzieci ozdobią obrazki na kartach ćwiczeń. Do książki można dokupić płytę o tym samym tytule
To zbiór 12 testów z mitologii greckiej. Są one skonstruowane zgodnie z założeniami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE) dotyczącymi nowej formuły sprawdzianu szóstoklasisty. Rozwiązywanie przedstawionych w tej książce testów służy nauce między innymi: czytania ze zrozumieniem, wykorzystania tekstu jako źródła informacji, korzystania z informacji zawartych w słowniku, logicznego wyciągania wniosków, formułowania wypowiedzi pisemnej poprawnej pod względem językowym i kształtowania jej formy odpowiednio do celu wypowiedzi. Testy zawierają:pytania zamknięte (test wyboru);zadania wymagające udzielenia krótkiej odpowiedzi z jej uzasadnieniem;ćwiczenia typu prawda fałsz lub tak nie;ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa poprzez uzupełnianie tekstu z lukami;ćwiczenia w redagowaniu dłuższych i krótszych wypowiedzi pisemnych wymaganych w nowej formule sprawdzianu szóstoklasisty: zaproszenia, ogłoszenia, notatki oraz na przykład listu oficjalnego, opisu dzieła sztuki, kartki z pamiętnika, opowiadania z dialogiem.
Publikacja to zbiór wypróbowanych i efektywnych metod pracy z dziećmi z diagnozą dysleksji. Zawarte w książce ćwiczenia i pomysły mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane do różnych rodzajów zajęć. Są odpowiednie dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 5. do 19. roku życia. Nie wymagają też żadnego specjalnego wyposażenia. Wzbogacono je opisami wyjaśniającymi naturę dysleksji.
Za pomocą tej książki dzieci uczą się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy i teksty są więc zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznak lub trójznak, zapisany zarówno za pomocą pisma drukowanego, jak i kaligraficznego. Poniżej znajdują się sylaby, wyrazy, zdania i teksty, zbudowane z liter, które zostały już wprowadzone (ze szczególnym naciskiem na literę, której poświęcona jest dana rozkładówka). Na początkowych stronach wyrazy i zdania są dość proste, na kolejnych stają się bardziej rozbudowane i zawierają trudniejsze słowa. W drugiej części książki znajdują się teksty zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. Tematyka tych czytanek dotyczy świąt i uroczystości obchodzonych w Polsce oraz problemów omawianych na lekcjach. Dzięki tym tekstom dziecko może utrwalać poznane litery, ćwiczyć czytanie i poznawać nowe wyrazy.
KROK PO KROKU. JAK ROZWIJAĆ MOWĘ DZIECKAMateriały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutówTo kompleksowa publikacja do terapii opóźnionego rozwoju mowy zawierająca materiał werbalny, ilustracyjny i słuchowy. Składa się ona z dwóch części: Materiałów do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów oraz Zabaw do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Część pierwsza to teczka, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Część drugą stanowią ćwiczenia utrwalające.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Zeszyt do kaligrafii uczy ładnie pisać, zaczynając od podstaw, czyli kreślenia szlaczków. Są one ułożone nieco szerzej niż standardowo. Po szlaczkach znajdują się litery (w liniaturze standardowej), a następnie wyrazy, tak by dziecko mogło stopniowo przechodzić przez kolejne etapy nauki kształtnego pisania.
Właściwie wszystkim nam zdarzyło się występować publicznie. Co wtedy czuliśmy? Suchość w gardle, drżenie głosu, pustka w głowie? To naturalne reakcje ? pisze w swojej książce Artur Beling. Łatwo sobie z nimi poradzić. Dużo trudniej jest pokazać się od jak najlepszej strony, skonstruować dobrą prezentację, przemówienie czy referat, wyglądać naturalnie i profesjonalnie i ? co najważniejsze ? wiedzieć, jak skutecznie wpływać na ludzi.
Sztuka wystąpień publicznych, książka napisana z pasją i humorem, podpowiada, jak tego dokonać i wyrobić sobie markę znakomitego mówcy, umiejącego porwać publiczność zarówno w klasie szkolnej, jak i w czasie wystąpienia w telewizji czy z mównicy przed tysiącami słuchaczy.
Skarbczyk porządkuje treści gramatyczne i ortograficzne zawarte w podręcznikach klas I-III bez względu na to, jaki program wybrał nauczyciel. Materiał w książce został usystematyzowany i ułożony działami, których tytuły wyszczególniono na zakładkach. Dodatkowym atutem jest bogaty wybór wierszy, które same wchodzą do głowy, a jednocześnie ułatwiają zapamiętanie poznawanych zasad. Ważne jest, aby pracą ucznia z tą książką kierował sam nauczyciel. Dobrze byłoby, aby uzupełnianie rozpoczął w pierwszej klasie i kontynuował przez trzy lata nauki. Mamy nadzieję, że dzięki Skarbczykowi uczniowie opanują i utrwalą materiał przewidziany programem nauczania, niezbędny do dalszej edukacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?