DZIENNIK ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCHDziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).Dziennik zawiera rozkładaną zakładkę na 18 uczniów.Na kolejne karty dziennika składają się:Tygodniowy plan zajęćDane uczniówKontakt z rodzicami/opiekunamiObecność uczniów na zajęciachProgram pracy grupyIndywidualny program pracy z uczniemRealizacja programuOcena postępów w I semestrzeOcena postępów w II semestrzePodsumowanie zajęć. Wnioski indywidualne do dalszych działańPodsumowanie zajęć. Wnioski ogólne do dalszych działańNadzór pedagogicznyRozliczenie realizacji godzinNotatki
DZIENNIK ZAJĘĆ NAUCZANIA INDYWIDUALNEGODziennik został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).Na kolejne karty dziennika składają się:Decyzja w sprawie nauczania indywidualnegoGodziny nauczania indywidualnegoTygodniowy plan zajęćWykaz treści programowych z zakresu przedmiotów objętych planem nauczaniaRealizacja programu nauczaniaZestawienie ocenInformacje na temat zachowania uczniaInformacja o realizacji programów nauczania indywidualnego, wnioski do dalszej pracyNadzór pedagogicznyRozliczenie zrealizowanych godzinKontakty z rodzicami/opiekunamiUdział ucznia w życiu szkoły
Dziennik zajęć świetlicy szkolnej zawiera m.in.:
Regulamin świetlicy szkolnej
Dzienny rozkład zajęć
Cele i zadania zajęć wychowawczo-dydaktycznych w świetlicy
Plan pracy świetlicy w I i II semestrze
Wykaz uczęszczania uczniów na zajęcia
Ważne wydarzenia z życia świetlicy
Nazdór pedagogiczny
Migracje uczniów w świetlicy
Dziennik jest przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia specjalistyczne i dydaktyczno-wyrównawcze, takie jak:
– korekcyjno-kompensacyjne / terapii pedagogicznej,
– wyrównawcze z poszczególnych przedmiotów,
– gimnastyki korekcyjnej,
– socjoterapii,
– rewalidacji,
– logopedyczne,
– tyflopedagogiczne,
– surdopedagogiczne,
– rehabilitacji,
– dogoterapii,
– arteterapii itp.
Może być także wykorzystywany do dokumentowania społecznych godzin nauczyciela.
Dziennik może być używany w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, szkołach ponadgimnazjalnych i poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Na kolejne karty dziennika składają się:
Tygodniowy plan zajęć
Organizacja roku szkolnego
Program zajęć
Zapisani uczniowie, podstawowe informacje
Indywidualne programy terapii , zgoda rodziców na uczęszczanie
Informacje dotyczące frekwencji i efektów pracy
Wykaz uczęszczanie uczniów na zajęcia
Realizacja programu zajęć
Zestawienie danych dotyczących prowadzonych zajęć
Kontakty z rodzicami, nauczycielami, pedagogiem szkolnym i innymi specjalistami
Zadania dodatkowe wykonane przez nauczyciela prowadzącego zajęcia
Rozliczenie realizacji godzin zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym
Hospitalizacje, przeglądy dokumentacji
Notatki
Dziennik przewidziano dla 50 osób.
Dziennik opracowano na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 sierpnia 2014 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 2014 r. poz. 1170).
Publikacja zawiera zestaw wierszy oraz ćwiczeń do wykorzystania podczas terapii dysleksji i dysortografii dla uczniów klas IVVI. Przedstawiony materiał ortograficzny nie tylko pomaga doskonalić praktyczne umiejętności i znajomość zasad pisowni liter rz i ż, ale także usprawnia procesy analizy i syntezy wzrokowej. W publikacji znajdują się różnorodne ćwiczenia, takie jak: logogryfy, krzyżówki, przeskakiwanki, szyfrowanki, które wzbogacają słownictwo i stymulują rozwój intelektualny. Zaproponowane przez Autorkę wierszyki mogą być również wykorzystywane podczas zajęć polonistycznych i artystycznych (teatr, drama, plastyka).
Publikacja ma formę bloku z wyrywanymi kartami. Zawiera 40 ilustracji, które dziecko powinno rysować po śladzie oburącz, a następnie pokolorować lub ozdobić zgodnie z podanymi wskazówkami lub według własnego pomysłu. Zawarte w książce ćwiczenia doskonalą sprawność obu rąk, a także wpływają na rozwój twórczych zdolności dzieci.
Piosenki do rysowania to program Metody Dobrego Startu oparty na materiale nieliterowym (25 abstrakcyjnych wzorów ułożonych według stopnia trudności). Przygotowany z myślą o dzieciach w wieku przedszkolnym (jest to obecnie najłatwiejsza wersja Metody Dobrego Startu) wszechstronnie wspomaga ich rozwój psychoruchowy, przygotowuje do nauki pisania. Ćwiczenia - zabawy przedstawione w tym programie można stosować w celu profilaktyki niepowodzeń szkolnych (przez korygowanie zaburzeń funkcji wzrokowo-przestrzennych, słuchowo-językowych, ruchowych oraz ich współdziałania), kształtowania lateralizacji oraz orientacji w schemacie ciała i w przestrzeni. Teczka dla dziecka zawiera: 25 kart z wzorami do uczenia się polisensorycznego, 64 karty z ćwiczeniami utrwalającymi znajomości wzorów oraz kolorowe naklejki, którymi dzieci ozdobią obrazki na kartach ćwiczeń. Do książki można dokupić płytę o tym samym tytule
To zbiór 12 testów z mitologii greckiej. Są one skonstruowane zgodnie z założeniami Centralnej Komisji Egzaminacyjnej (CKE) dotyczącymi nowej formuły sprawdzianu szóstoklasisty. Rozwiązywanie przedstawionych w tej książce testów służy nauce między innymi: czytania ze zrozumieniem, wykorzystania tekstu jako źródła informacji, korzystania z informacji zawartych w słowniku, logicznego wyciągania wniosków, formułowania wypowiedzi pisemnej poprawnej pod względem językowym i kształtowania jej formy odpowiednio do celu wypowiedzi. Testy zawierają:pytania zamknięte (test wyboru);zadania wymagające udzielenia krótkiej odpowiedzi z jej uzasadnieniem;ćwiczenia typu prawda fałsz lub tak nie;ćwiczenia rozwijające zasób słownictwa poprzez uzupełnianie tekstu z lukami;ćwiczenia w redagowaniu dłuższych i krótszych wypowiedzi pisemnych wymaganych w nowej formule sprawdzianu szóstoklasisty: zaproszenia, ogłoszenia, notatki oraz na przykład listu oficjalnego, opisu dzieła sztuki, kartki z pamiętnika, opowiadania z dialogiem.
W książce znajdują się materiały edukacyjne rozwijające i kształtujące procesy poznawcze dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Na każdej stronie umieszczono zdjęcia, które dziecko może wskazywać i nazywać, oraz krótkie, proste czytanki na temat różnych zawodów i miejsc pracy. Zeszyt podzielono na dwie części. Pierwsza zawiera 20 krótkich tekstów o zawodach oraz proste pytania do tych tekstów. W drugiej części przedstawiono poszczególne miejsca pracy, pracowników oraz przedmioty, które wykorzystują oni w czasie pracy.
Publikacja to zbiór wypróbowanych i efektywnych metod pracy z dziećmi z diagnozą dysleksji. Zawarte w książce ćwiczenia i pomysły mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane do różnych rodzajów zajęć. Są odpowiednie dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 5. do 19. roku życia. Nie wymagają też żadnego specjalnego wyposażenia. Wzbogacono je opisami wyjaśniającymi naturę dysleksji.
KROK PO KROKU. JAK ROZWIJAĆ MOWĘ DZIECKAMateriały do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutówTo kompleksowa publikacja do terapii opóźnionego rozwoju mowy zawierająca materiał werbalny, ilustracyjny i słuchowy. Składa się ona z dwóch części: Materiałów do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów oraz Zabaw do terapii opóźnionego rozwoju mowy dla rodziców i terapeutów. Część pierwsza to teczka, w której znajduje się książka, kolorowe załączniki oraz płyta CD. Część drugą stanowią ćwiczenia utrwalające.
Autorka opisuje problemy, jakie napotyka w szkole zarówno uczeń z zespołem Aspergera, jak i nauczyciel podczas pracy z tym dzieckiem. Problemy, które często wynikają nie ze złej woli obu stron, a z braku porozumienia i wiedzy o odrębności odbioru świata przez osobę z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Zeszyt do kaligrafii uczy ładnie pisać, zaczynając od podstaw, czyli kreślenia szlaczków. Są one ułożone nieco szerzej niż standardowo. Po szlaczkach znajdują się litery (w liniaturze standardowej), a następnie wyrazy, tak by dziecko mogło stopniowo przechodzić przez kolejne etapy nauki kształtnego pisania.
Właściwie wszystkim nam zdarzyło się występować publicznie. Co wtedy czuliśmy? Suchość w gardle, drżenie głosu, pustka w głowie? To naturalne reakcje ? pisze w swojej książce Artur Beling. Łatwo sobie z nimi poradzić. Dużo trudniej jest pokazać się od jak najlepszej strony, skonstruować dobrą prezentację, przemówienie czy referat, wyglądać naturalnie i profesjonalnie i ? co najważniejsze ? wiedzieć, jak skutecznie wpływać na ludzi.
Sztuka wystąpień publicznych, książka napisana z pasją i humorem, podpowiada, jak tego dokonać i wyrobić sobie markę znakomitego mówcy, umiejącego porwać publiczność zarówno w klasie szkolnej, jak i w czasie wystąpienia w telewizji czy z mównicy przed tysiącami słuchaczy.
Tytułowe zaburzenie rozwoju autorka próbuje przedstawić w jak najprostszy i najbardziej przystępny dla Czytelnika sposób. Czyni to z perspektywy matki osoby dotkniętej tym rodzajem niepełnosprawności, matki, która przeszła ze swym dzieckiem cały żmudny i trudny proces jego rehabilitacji. Czyni to również z perspektywy lekarza, a więc osoby, dla której nieobca jest strona teoretyczna zagadnienia.
Zamieszczone w tej książce dyktanda są kolejnym wariantem dyktand Zofii Handzel.
Tutaj dziecko zaznacza na siatce współrzędnych punkty i łączy je, tworząc figurę, którą następnie wypełnia wskazanym kolorem. Z połączenia kilku kolorowych figur powstaje rysunek, np. wiewiórka, rakieta, latawiec, kwiatek.
Utwory zawarte w opracowaniu przeznaczone są do szeroko rozumianych ćwiczeń ortofonicznych, czyli nauki poprawnej wymowy. Ćwiczenia ortofoniczne dzielą się na ćwiczenia wstępne - oddechowe, oddechowo-fonacyjne, fonacyjne, usprawniające narządy mowy, słuchowe, oraz ćwiczenia właściwe - artykulacyjne. W odpowiednim doborze ćwiczeń pomocna będzie tabela, zawierająca zestawienie rodzajów ćwiczeń ortofonicznych wraz z odpowiadającymi im przykładami.
Pocięte ilustracje ułożone przed dzieckiem
Po wysłuchaniu ścieżki dźwiękowej dziecko układa obrazki w odpowiedniej kolejności
Sprawdzenie i nagroda za poprawne ułożenie obrazków
Jest to jedna z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów potrzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W teczce znajdują się karty pracy przeznaczone dla uczniów oraz instrukcja i tabela z punktacją dla przeprowadzającego diagnozę: nauczyciela, terapeuty, oligofrenopedagoga.
DIAGNOZA ROZWOJU DZIECKA PRZEDSZKOLNEGO PRZED ROZPOCZĘCIEM NAUKI W SZKOLE. Program do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnychProgram do diagnozy i obserwacji dzieci przedszkolnych stanowi opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego. Zawiera: szczegółowe cele kształcenia i wychowania, treści zgodne z treściami nauczania zawartymi w podstawie programowej wychowania przedszkolnego oraz sposoby osiągania celów kształcenia i wychowania z uwzględnieniem możliwości indywidualizacji pracy w zależności od potrzeb i umiejętności dzieci. Niniejsza publikacja została przygotowana zgodnie z obecnie funkcjonującym Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 maja 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803).Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów służących do przeprowadzenia diagnozy rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Do kompletu tego należą także:o A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Arkusz monitoringu rozwoju dziecka przedszkolnego;o A. Tanajewska, R. Naprawa, D. Kołodziejska, Diagnoza rozwoju dziecka przedszkolnego przed rozpoczęciem nauki w szkole. Karty pracy.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?