Książka jest kontynuacją poprzednich publikacji pod wspólnym tytułem ""Znów mówię"", czyli kompleksowym zestawem ćwiczeń logopedycznych i poznawczych dla osób z zaburzeniami afatycznymi.Materiał został podzielony na dwie części w pierwszej znajdują się ćwiczenia łatwiejsze, oparte na wyrazach i zwrotach o dużej frekwencji i ustalonej łączliwości. Znaleźć w niej można również zadania na rozumienie. Druga część to więcej ćwiczeń stymulujących funkcje językowe oraz procesy poznawcze materiał jest skierowany głównie do osób dotkniętych trudnościami aktualizacyjnymi.
Publikacja ta powstała, by pokazywać, że nasze relacje z innymi są ważne, potrzebne, czasami trudne, ale że warto o nie dbać, szanując przy tym siebie i innych. Uczniowie, wykonując ćwiczenia w niej zawarte: utrwalają pojęcia dotyczące rodziny i poznają różne jej modele; poznają role członków rodziny i relacje między nimi; poznają cechy relacji rówieśniczych, przyjacielskich, szkolnych; uczą się rozpoznawania, nazywania emocji i akceptowalnych sposobów ich wyrażania; uczą się, jak radzić sobie w konfliktowych sytuacjach; dowiadują się, czym są granice w relacjach między ludźmi i że należy je szanować; uczą się postrzegania danej sytuacji z perspektywy innych osób; dowiadują się, że budowanie dobrej relacji wymaga czasu i powinno być oparte na wzajemnej empatii i akceptacji; uczą się, że proszenie o pomoc w trudnych sytuacjach jest oznaką mądrości, a nie słabości; rozwijają umiejętności społeczne i komunikacyjne; trenują umiejętność czytania ze zrozumieniem, myślenie przyczynowo-skutkowe, koncentrację i wzbogacają słownictwo.
Emocje to znak, że w naszym życiu dzieje się coś bardzo ważnego. Zadaniem dorosłych jest nauczyć dzieci rozpoznawać te sygnały, wyrażać swoje uczucia w sposób akceptowalny społecznie i radzić sobie w trudnych sytuacjach. Pomocą w nauce tej umiejętności mogą być ćwiczenia zawarte w tej książce.Spokojnie, to tylko emocje! to publikacja skierowana do dzieci, ich terapeutów, nauczycieli i rodziców. Uczniowie, wykonując ćwiczenia, przy okazji rozwijają umiejętności szkolne: trenują naukę czytania ze zrozumieniem, doskonalą spostrzegawczość, koncentrację, myślenie przyczynowo-skutkowe, wzbogacają słownictwo. Przede wszystkim jednak uczą się o emocjach. Poznają różne sposoby ich wyrażania i regulacji. Uczą się, że wszystkie emocje są ważne, potrzebne i warto o nich rozmawiać. Pojmują, że każdy ma prawo doświadczać ich na swój sposób, ale powinniśmy okazywać je zawsze z szacunkiem dla innych. Przede wszystkim jednak odkrywają, że emocje są częścią nas i dlatego warto nauczyć się je akceptować.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Publikacja adresowana jest do uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z niepełnosprawnością intelektualną, niepełnosprawnością sprzężoną, autyzmem, dysleksją oraz innymi deficytami rozwojowymi. Przeznaczona jest do stosowania jako pomoc dydaktyczna w placówkach edukacyjnych, a także podczas pracy w domu jako materiał pomocniczy dla rodziców. Może być wykorzystywana na wszystkich etapach edukacji: w przedszkolach (masowych i specjalnych), klasach integracyjnych, oddziałach edukacyjno-terapeutycznych oraz podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.
Prezentowana publikacja jest kontynuacją książki ""Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej. Program zajęć"". Karty pracy służą do prowadzenia zajęć rewalidacji z młodzieżą o lekkim stopniu niepełnosprawności i innego rodzaju dysfunkcjach, uczęszczającą do szkół ogólnodostępnych. Wykorzystując tę publikację, można pomóc uczniom w rozwoju samodzielności, wyszukiwaniu informacji niezbędnych w codziennym życiu i przekazać im wiedzę potrzebną w dorosłości. Stosowanie proponowanych metod, prowadzących do pełnego i wszechstronnego rozwoju uczących się, pomoże też rozwinąć u nich zainteresowania poznawcze i ukształtować właściwą postawę społeczną.
Dwutomowa monografia pt. Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.Z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego
Jeżeli lubisz rozwiązywać zagadki i jesteś miłośnikiem przygód, to jesteś właściwą osobą na właściwym miejscu! Zapraszam do Tajemniczego Zakątka, gdzie poznasz Antka Ułamka, dzielnego chłopca, który zakłada biuro detektywistyczne, aby pomóc mieszkańcom miasteczka.
Do biura zgłaszają się osoby, które potrzebują pomocy w rozwikłaniu tajemniczych spraw. W książce znajdziesz ciekawe zagadki matematyczne, łamigłówki, zadania, które pozwolą rozwinąć logiczne myślenie i nabyć nowe kompetencje matematyczne. Ważne jest również bycie detektywem, zdobywanie gwiazdek, poznawanie nowych bohaterów i przeżywanie przygód. Ponadto detektyw, który pomoże w rozwiązaniu akt sprawy, stanie się przyjacielem Antka oraz bohaterem mieszkańców Tajemniczego Zakątka!
Publikacja jest interesującym sposobem na pokazanie, jak ważna, ale ciekawa i cenna jest matematyka, która w pełni zasługuje na bycie królową nauk.
Uśmiechnij się! Pozytywne piosenki to zbiór kilkunastu radosnych i energetycznych utworów z rockowym pazurem. Płyta jest efektem współpracy zespołu Nagła Zmiana Klimatu oraz grupy Urwis Band, działającej przy Zespole Szkół Specjalnych w Chojnicach. Piosenki powstały z myślą o młodzieży szkolnej, ale z pewnością znajdą w nich coś dla siebie także starsi słuchacze.
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczony dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 20 i trudniejszych działań. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozumienie pojęcia liczby i jej graficznego zapisu za pomocą cyfry; rozumienie pojęcia liczby w różnych aspektach (kardynalnym, porządkowym i algebraicznym); pisanie liczb po śladzie i samodzielnie; rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach; dodawanie i odejmowanie w zakresie 20.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Dziennik uczuć dla młodzieży Wiem, co czuję stanowi przestrzeń dla młodego człowieka, w której może samodzielnie spotkać się ze swoimi emocjami, myślami, przeżyciami, doświadczeniami. Może dostrzec je, spróbować zrozumieć, poddać refleksji, wyciągnąć wnioski. Książka ma formę dziennika, w którym można zanotować, co ważnego wydarzyło się w życiu, a podążając za zamieszczonymi na każdej stronie pytaniami poddać własne przeżycia analizie. Dzięki takim rozważaniom nastolatek rozwija samoświadomość, uczy się rozpoznawać myśli i emocje oraz rozumieć swoje motywacje, zamierzenia, wybory i działania. Uczy się również wyznaczania realnych celów, oceny podejmowanych działań i modyfikacji zachowania. Młody człowiek może spróbować zobaczyć wydarzenia i sytuacje w innym świetle, wprowadzić alternatywne wzorce myślenia i zachowania, chętniej stawiać czoła problemom. Dzięki poszukiwaniu źródeł przyjemniejszych emocji, zrównoważonych, pełnych nadziei myśli, zyskuje poczucie sprawczości i kontroli nad życiem.
Komiks społeczny 3 to zestaw historyjek, które tym razem skupiają się na tym, jak należy zachować się w różnych miejscach, takich jak:teatr,restauracja,muzeum,poczta,biblioteka.Na końcu każdej historyjki znajdują się ciekawe ćwiczenia mające na celu rozszerzenie omawianego tematu oraz sprowokowanie do dyskusji. Komiks społeczny 3 to książka skierowana do dzieci i młodzieży w wieku 713 lat, ich terapeutów, nauczycieli oraz rodziców. Forma publikacji sprawdzi się podczas indywidualnej pracy z dzieckiem, a także w trakcie zajęć grupowych czy lekcji profilaktyczno-wychowawczych.
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji matematycznej dotyczące nauki liczb do 10. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak: rozumienie pojęcia liczby i jej zapisu graficznego za pomocą cyfry; rozumienie pojęcia liczby w aspektach: kardynalnym, porządkowym i algebraicznym; pisanie liczb po śladzie i samodzielnie; rozpoznawanie liczb ukrytych na obrazkach; dodawanie i odejmowanie w zakresie 10. Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
To, co mnie wspiera to zestaw kart pracy przeznaczonych dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Prezentowana publikacja obejmuje treści z zakresu edukacji polonistycznej dotyczące nauki liter podstawowych. Zadania zawarte w kartach pracy pomogą uczniom osiągnąć między innymi takie umiejętności jak:wskazywanie, rozpoznawanie oraz nazywanie liter drukowanych i pisanych bez polskich znaków oraz bez dwuznaków i trójznaku;pisanie liter po śladzie i samodzielnie;czytanie sylab otwartych i zamkniętych;rozpoznawanie i wskazywanie takich samych sylab;rozpoznawanie liter ukrytych na obrazkach.Publikacja adresowana jest do:uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym;uczniów edukacji wczesnoszkolnej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim;uczniów z trudnościami w uczeniu się wynikającymi z deficytów rozwojowych;sześciolatków w normie intelektualnej, których rozwój przebiega typowo;nauczycieli szkół masowych i specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych;rodziców uczniów.Karty pracy są zgodne z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej.
Ćwiczenia percepcji i pamięci dla osób w podeszłym wieku.Ćwiczenia zawarte w tej książce przeznaczone są dla osób starszych, u których nastąpiło znaczne obniżenie sprawności umysłowej będące wynikiem starzenia się lub różnych chorób. Rozwiązywanie proponowanych łamigłówek i zadań spowolni rozwój problemów z pamięcią, myśleniem, rozumieniem, orientacją w czasie i przestrzeni, liczeniem, pisaniem, czytaniem i planowaniem. Niektóre pytania dotyczą życia osobistego, zmuszając do wspominania dawnych czasów (np. dzieciństwa, lat szkolnych) lub wydarzeń mających miejsce niedawno (np. uroczystości rodzinnych), a także utrwalania w pamięci ważnych informacji takich jak adres czy numer telefonu.
100 KART PRACY Z ĆWICZENIAMI KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYMI DOSKONALĄCYMI UMIEJĘTNOŚĆ CZYTANIA I PISANIA. POZIOM 2Prezentowane karty pracy służą doskonaleniu umiejętności czytania i pisania przez uczniów zarówno podczas zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, jak i w trakcie regularnych zajęć lekcyjnych. Zawierają liczne zadania językowe, w tym ortograficzne i gramatyczne. Szereg kart ma na celu kształtowanie u uczniów umiejętności czytania ze zrozumieniem.Dobór zadań wynika z założenia, że techniki, które kładą nacisk na skrupulatne nauczanie treści szkolnych, oraz podejścia związane z przetwarzaniem informacji są na ogół skuteczniejsze niż metody pośrednie, w których próbuje się ćwiczyć zaburzone procesy utrudniające uczniom uczenie się. Celem tych ćwiczeń jest zatem to, aby doskonalenie motoryki małej, percepcji wzrokowej i słuchowej dokonywało się w trakcie realizacji treści wynikających z podstawy programowej.Materiały są realizacją podstawy programowej edukacji polonistycznej wczesnoszkolnego poziomu nauczania (klasy IIII). Zawierają również ćwiczenia związane z edukacją społeczną, przyrodniczą i informatyczną.
Ćwiczenia w tej teczce zostały podzielone na sześć działów dotyczących umiejętności, z którymi uczniowie w wieku wczesnoszkolnym najczęściej mają problemy. Są to:o sprawność manualna,o grafomotoryka,o percepcja wzrokowa,o percepcja słuchowa,o pisanie,o czytanie.
,,Kwestionariusz diagnostyczny..."" składa się z dwóch części: ,,Arkusza diagnostycznego"" i ,,Materiałów do badania"". W pierwszej z nich znajdują się szczegółowo opracowane instrukcje, według których przeprowadza się badanie diagnozujące, oraz arkusz odpowiedzi pacjenta (Karta zapisu mowy pacjenta). Arkusz odpowiedzi jest skorelowany z instrukcją. Do tej części dołączona jest płyta CD, na której znajdują się nagrania dźwięków do badania gnozji słuchowej, oraz przygotowana do wydruku Karta zapisu mowy pacjenta. Część drugą stanowi materiał graficzny - zbiór 18 załączników zawierających kolorowe ilustracje, zdjęcia oraz materiał werbalny, za pomocą których przeprowadza się diagnozę. ,,Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy..."" jest cenną i potrzebną na rynku wydawniczym propozycją tematycznie związaną z diagnostyką komunikacji językowej. Adresowany jest do logopedów oraz neurologopedów wykonujących diagnozę dwóch podstawowych jednostek zaburzeń komunikacji językowej o etiologii mózgowej - afazji i dysartrii. Można zastosować go w diagnostyce pacjentów dorosłych lub młodzieży. (...) Proponowany ,,Kwestionariusz..."" skonstruowany jest prawidłowo - odczuć można wieloletnią praktykę w zakresie diagnostycznym Autorów. Należy zaznaczyć, że spośród podobnych pomocy specjalistycznych środowisko logopedów mogło wybierać do tej pory w dawno wydanych, czasem już nieaktualnych pod względem słownictwa, opracowaniach.dr A. Walencik-Topiłko, Katedra Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?