W Programie nauczania wychowania fizycznego dla liceum i technikum „Ruch – zdrowie dla każdego 3” uwidoczniona jest personalistyczna koncepcja wychowania oraz koncepcja sprawności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie. Jego głównym założeniem jest wykształcenie u młodego człowieka postaw prosomatycznych i prospektywnych.
Program nauczania zawiera: charakterystykę programu, cele i treści kształcenia, warunki i sposób realizacji, ocenianie ucznia z wychowania fizycznego, ewaluację programu, pomiar sprawności fizycznej, plany pracy dla wszystkich klas, realizowane w formie zajęć klasowo-lekcyjnych oraz propozycje planów pracy w ujęciu fakultatywnym. Te ostatnie – w odpowiedzi na liczne prośby i sugestie wielu nauczycieli – zostały poszerzone o nowe treści programowe, często wykraczające poza podstawę programową.
Opracowanie programu nauczania wychowania fizycznego dla liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I i II stopnia jest kontynuacją autora w odniesieniu do dwóch wydań programu nauczania (2017, 2018) dla ośmioletniej szkoły podstawowej. Zarówno pierwsze, jak i drugie wydanie programu (rozszerzone i uzupełnione) zostało bardzo dobrze przyjęte przez środowisko nauczycieli wychowania fizycznego w całej Polsce. Zatem warto przedstawić autorską propozycję programu nauczania wychowania fizycznego w szkołach ponadpodstawowych, który będzie z jednej strony uwzględniał wszystkie zapisy nowej podstawy programowej, a z drugiej dawał rękojmię odpowiedniego przygotowania młodzieży szkół średnich do aktywności fizycznej w życiu dorosłym oraz świadomej troski o własne i innych zdrowie.Program zawiera szczegółowe plany pracy dydaktyczno-wychowawczej opracowane w ujęciu wynikowym i tematycznym. Każda jednostka lekcyjna ma sformułowany temat, jak również zakres kompetencji społecznych, umiejętności i wiadomości, które powinny zostać przekazane, nauczone i utrwalone. Liczba godzin i termin realizacji wynika tylko z ogólnych założeń i zasad planowania procesu wychowania fizycznego. Każdy nauczyciel, uczący wychowania fizycznego według niniejszego programu, może w sposób indywidualny planować liczbę godzin i termin realizacji treści kształcenia i wychowania fizycznego zawartych w programie. W programie są też dwa dodatkowe roczne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy I liceum i technikum oraz klasy I branżowej szkoły I i II stopnia z uwzględnieniem zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i tzw. zajęć do wyboru przez ucznia, czyli nauczania wychowania fizycznego w systemie 1+2.
Program ten jest zgodny z podstawą programową (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, opublikowane w dniu 24 lutego 2017 r. w Dzienniku Ustaw poz. 356, Załącznik Nr 2) oraz opiera się na potrzebach i zainteresowaniach uczniów, warunkach lokalowych, terenowych i tradycji szkoły oraz warunkach naturalnych środowiska lokalnego.Program wychowania fizycznego Ruch zdrowie dla każdego 2 adresowany jest dla uczniów II etapu edukacyjnego ośmioletniej szkoły podstawowej.Program może być realizowany praktycznie w każdych warunkach szkolnych, po ewentualnych korektach. Do jego realizacji wystarczą standardowe warunki szkolne (sala gimnastyczna lub pomieszczenie zastępcze, korytarze oraz boisko na zewnątrz). Bardzo przydatne będą tereny naturalne, położone w bliskiej odległości od szkoły.
Wiersze i inscenizacje dla przedszkolaków na cały rok"" to zbiór utworów na każdą okazję, albo i bez okazji. Krótkie, łatwe do zapamiętania, uczą i bawią. Pokazują, omawiają i komentują świat wokół dziecka, jego najbliższe otoczenie i ważne dla niego sprawy. Do wykorzystania w przedszkolu, ale też do czytania i nauki w domu.
Jest to poradnik dla nauczycieli, wykładowców, biznesmenów, prezenterów telewizyjnych i radiowych, polityków, tłumaczy- dla wszystkich, którzy chcą mówić poprawnie i efektywnie.
Do książki dołączony jest materiał video przygotowany i nagrany przez autora Andrzeja Siedleckiego. Zawiera on szereg praktycznych sytuacji wykorzystania głosu oraz ćwiczenia pozwalające odbiorcy najpierw wykształcić, a później ćwiczyć te umiejętności.
Jest to książka, w której autor przedstawia obraz dwudziestego i początek dwudziestego pierwszego wieku na przykładzie życiorysu jednej z czteropokoleniowych rodzin.
Każde pokolenie ma swój czas, swoje ideologie, swoje widzenie świata, swoje pragnienia, w których miłość i nienawiść prezentowane są w bardzo różnorakich kolorach.
W tym przełomowym czasie dwóch wojen światowych i przemian ustrojowych każde pokolenie ma swoich idoli, swoje ulubione piosenki , swoje pragnienia i marzenia..
Autor proponuje nam wędrówkę w czasie , przemieszczanie się w różne miejsca, dotykanie poszczególnych wydarzeń i przeżywanie ich z wybraną rodziną .
Program wychowawczy świetlic - Liście wielkiego drzewa życia. Program wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu.
Niewielu rodzi się geniuszy. Wszystkie dzieci mają mnóstwo talentów. Dlaczego te życiowe szanse są systematycznie w naszych szkołach zaprzepaszczane? Czy winni są rodzice, którzy są zbyt przemęczeni i za wygodni, aby przejąć odpowiedzialność za jedyny w swoim rodzaju talent własnego dziecka? Czy też winni są nauczyciele, którzy zbyt mało kochają dzieci i którzy stracili zapał do wykonywania swojej pracy? Czy winny jest, biorąc pod uwagę całokształt, system szkolny, który uniemożliwia czerpanie radości i zdobywanie osiągnięć oraz który zupełnie odizolował się od naszego społeczeństwa? Zrzucanie odpowiedzialności za odkrywanie i za wspieranie rozwoju talentów na kogoś innego jest słodką trucizną, którą powoli pożera wielu młodych ludzi. Ilu wrogów potrzeba, aby zupełnie zmarnować życie uzdolnionego dziecka? Andreas Salcher naświetla tezy z aktualnej dyskusji na temat szkolnictwa z zupełnie zapomnianej perspektywy utalentowanego ucznia. Wykazuje istotne znaczenie przejmowania - bez cienia sprzeciwu odpowiedzialności za talent swojego dziecka. Konkretne przykłady z Austrii i z Niemiec ukazują miejsca, gdzie już dzisiaj dzieci uczą się z radością, a ich indywidualne talenty zostały odkryte. Najlepsze szkoły na świecie nie kosztują więcej niż te najgorsze. Dlatego wszystkie dzieci mają prawo do rozwijania swoich talentów.
Poznawać, poznać, rozumieć, zrozumieć, wartościować, akceptować, działać to rodzina pojęć kluczowych, które opisują procesy prezentowane w niniejszej książce. Rozumienie czegoś bądź kogoś wiąże się zawsze z przeżyciem. A. Kępiński mówił o wczuciu i rozumieniu. „Słowa te chodzą z sobą w parze” – wyjaśnia J. Tischner. A zatem nie ma wczucia bez jakiegoś rozumienia i nie ma rozumienia i zrozumienia bez jakiegoś wczucia. Zarówno rozumowy, jak też uczuciowy komponent poznania drugiego człowieka, odbywa się najpełniej w miłości. Ten fenomen egzystencji człowieka wzrasta i ubogaca się wraz ze wzrastaniem i rozwojem człowieka. Nie można zrozumieć człowieka bez zrozumienia jego miłości. Nie można zrozumieć miłości człowieka bez jakiegoś rozumienia człowieka rozwijającego się w świecie wartości. W osobowej przestrzeni aksjologicznej miłość zajmuje szczególne miejsce. Każdy człowiek w charakterystyczny dla siebie sposób doświadcza oraz urzeczywistnia wszystkie wartości współwystępujące z miłością.
Pytania o rozumienie miłości przez człowieka w biegu jego życia, są pytaniami, które w istocie prowadzą do rozumienia niepowtarzalnych właściwości konstytuujących człowieka. Badania naukowe tych problemów jak mniemam – pozwolą człowiekowi szerszymi oczyma spojrzeć na tajemnicę człowieka, a być może zmniejszą nieco zakres owej tajemnicy.
Książka Rozwój rozumienia miłości podejmuje problematykę rozumienia miłości przez człowieka w różnych fazach życia: od małego dziecka, poprzez wiek szkolny, gimnazjalny, wczesną dorosłość aż do dojrzałości w małżeństwie.
Rozwój rozumienia miłości należy do prac z zakresu pedagogicznej problematyki miłości obejmujących:
- Miłość zagubiona wartość współczesnej pedagogiki,
- Meandry miłości,
- Deficyt miłości.
Niniejsza praca wprowadza w problematykę kształcenia funkcyjnych harcerstwa oraz jest lekturą pomocniczą dla studentów biorących udział w zajęciach fakultatywnych uczelni pedagogicznych. Struktura książki ujmuje całokształt problematyki wychowania oraz wiedzę praktyczną o zasadach pracy harcerskiej, ukazuje rozwój i ewolucję harcerskiego systemu wychowania. Pierwsza część książki określa miejsce ZHP w polskim ruchu młodzieżowym, cele wychowania, założenia systemu wychowawczego i metodyki harcerskiej, opis środowisk wychowawczych organizacji. Kolejne części (od drugiej do czwartej) obejmują metodykę pracy gromad zuchowych, drużyn harcerskich i starszoharcerskich, opisują formy pracy w ZHP, podkreślają znaczenie gromad i drużyn w tworzeniu środowiska wychowawczego. Uwzględniają zasady harcerskiego wychowania, treści programowe i sposoby planowania pracy, podkreślają rolę instruktora harcerskiego w procesie wychowania. Opisują również zagadnienia pracy kręgów instruktorskich. W piątej części przedstawiono problematykę drużyn "Nieprzetartego szlaku". W szczególności omówione są zadania i formy pracy z młodzieżą niepełnosprawną. Publikacja zawiera opis zadań wynikających z uchwał zjazdu ZHP i programu organizacji na lata 2002-2005 oraz sygnalizowane zmiany w harcerskim systemie metodycznym.
Niniejsza książka jest skierowana przede wszystkim do rodziców dzieci z wadami postawy oraz do wszystkich cierpiących na choroby kręgosłupa. Można w niej znaleźć zestawy ćwiczeń zapobiegających wadom postawy, a także przydatne dla każdego nauczyciela wychowania przedszkolnego scenariusze bajek zachęcających do ćwiczenia najmłodsze dzieci.
Przystępny język, pozbawiony zwrotów wytrawnego chirurga ortopedy, często niezrozumiałych dla pacjenta, przyczyni się zapewne do łatwego przyswojenia treści książki przez starszych i młodszych czytelników.
Wielcy i znani aktorzy może mają ciekawsze życie, ale zwyczajni, jak ja?Też chyba zwyczajne, choć tylko do pewnego momentu i nie byłoby o czym pisać, gdyby nie napoleonka, zaoferowana w teatrze Szajny pewnej przystojnej Japonce.Bo właśnie od tej chwili zaczęło się moje niezwyczajne i wyjątkowe życie. I w Polsce, i w Japonii, i Australii. ...jest pewne, że żaden z polskich aktorów nie miał takiego życia...i egzystencja autora, wśród zwyczajnych aktorów, jest jednak wyjątkową przygodą.Książka jest ciekawie ilustrowana.
Do najważniejszych oficjalnych symboli państwa, oznak jego suwerenności i godności narodowej, zalicza się przede wszystkim flagę i herb (godło). Wyróżniają i symbolizują one dane państwo oraz jego naród wśród innych krajów i narodów świata. Flaga i herb są symbolami reprezentującymi każde państwo. Świadczą o zajmowanym przez nie miejscu na Ziemi, w określonym – ukształtowanym przez środowisko geograficzne i historię – kręgu cywilizacyjnym. Symbole te, przy pomocy barw i rysunków, w sposób skrótowy ukazują zazwyczaj geograficzne cechy kraju, dotyczące środowiska przyrodniczego, ludności i gospodarki. Eksponują odrębności kulturowe i historyczne tradycje narodu, często też nawiązują do teraźniejszości i marzeń o przyszłości. Znaki państwowe i narodowe należą do uświęconych tradycją najważniejszych symboli, w obronie których wielokrotnie – w minionych i współczesnych okresach dziejów oraz przez ludy różnych kultur – oddawano nawet życie.
Teatr słowiańskiego dziedzictwa – to książka, która powinna przybliżyć potencjalnemu odbiorcy słowiańskie tradycje i utrwaloną kulturę w polskiej literaturze przywołującą pamięć o dziejach bajecznych. Trzeba bowiem najpierw poznać własne korzenie, które wszystkie stulecia dawały siłę przetrwania. Powinniśmy być dumni z historii słowiańskiej, gdyż jest to nasze dziedzictwo i część naszej słowiańskiej – lechickiej – polskiej duszy. Autor pragnie odkurzyć z patyny niepamięci wiele interesujących zjawisk sięgających swą tematyką do bajecznych czasów Słowiańszczyzny, wciąż zbyt mało wykorzystanego źródła dla naszej narodowej kultury, by zachęcić do czerpania z tej krynicy niejako dla otuchy i odkrywania stanu świadomości o naszym duchowym powołaniu i ogarnięcia umysłem, ile pozostało w nas z prasłowiańskiej natury.
W książce tej zawarte są cenne i merytoryczne wskazówki niezbędne do trafnego oceniania ucznia z wychowania fizycznego oraz szczegółowe kryteria oceniania. Program nauczania wychowania fizycznego odnosi się do wszystkich etapów edukacji w szkole podstawowej. Nauczyciele mogą wykorzystać tę propozycje do przygotowania lub zmodyfikowania własnych przedmiotowych systemów oceniania. Wymagania szczegółowe dla poszczególnych etapów edukacji zawierają niezwykle wiele trafnych elementów z zakresu postaw, aktywności, sprawności fizycznej i umiejętności ruchowych.Wydanie drugie programu nauczania jest odpowiedzią autora na liczne sugestie i oczekiwania nauczycieli realizujących zajęcia wychowania fizycznego według tego opracowania. Przede wszystkim szczegółowe plany pracy dydaktyczno-wychowawczej zostały opracowane w ujęciu wynikowym i tematycznym. Każda jednostka lekcyjna ma sformułowany temat, jak również zakres kompetencji społecznych, umiejętności i wiadomości, które powinny zostać przekazane, nauczone i utrwalone. () Każdy nauczyciel uczący wychowania fizycznego według niniejszego programu może w sposób indywidualny planować liczbę godzin i termin realizacji treści kształcenia i wychowania fizycznego zawartych w programie. () Drugą istotną zmianą zaproponowaną przez autora jest przygotowanie dwóch dodatkowych rocznych planów pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy siódmej i ósmej z uwzględnieniem zajęć do wyboru w systemie 2 + 2 w klasie VII i VIII. Jest to więc podręcznik przydatny do opracowania planów dla klasy czwartej, piątej i szóstej. Ta nowa edycja programu zawiera także uzupełnienie, jakim jest przykładowy system oceniania. Dodano w nim kryteria odnoszące się do edukacji zdrowotnej.
Program ten jest zgodny z podstawą programową (Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14. lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, opublikowane w dniu 24 lutego 2017 r. w Dzienniku Ustaw poz. 356, Załącznik Nr 2) oraz opiera się na potrzebach i zainteresowaniach uczniów, warunkach lokalowych, terenowych i tradycji szkoły oraz warunkach naturalnych środowiska lokalnego.
Program wychowania fizycznego „Ruch – zdrowie dla każdego 2” adresowany jest dla uczniów II etapu edukacyjnego – ośmioletniej szkoły podstawowej.
Program może być realizowany praktycznie w każdych warunkach szkolnych, po ewentualnych korektach. Do jego realizacji wystarczą standardowe warunki szkolne (sala gimnastyczna lub pomieszczenie zastępcze, korytarze oraz boisko na zewnątrz). Bardzo przydatne będą tereny naturalne, położone w bliskiej odległości od szkoły.
Jest to pozycja przeznaczona dla osób które chcą wyreżyserować sztukę bądź utwór literacki, a brak im dostatecznej wiedzy i doświadczenia.
Książka ta pomoże zapoznać się z procesem pracy reżysera teatralnego. Przeprowadzi czytelnika od początku do końca, od wyboru materiału literackiego do premiery.
Jest to bardzo praktyczny zapis działań, które reżyser powinien wykonać, bo przecież reżyseria to nie tylko talent, to trudne rzemiosło.
Autor książki grał i reżyserował w Polsce, USA, Japonii i Australii, prowadził kursy reżyserskie i aktorskie w The National Institute of Dramatic Art., Macquarie Uniwersity, The Actors Centre, The Drama Studio oraz college`ach na terenie Sydney.
Potrzeba szerokich badań i refleksji nad problematyką miłości wynika z założenia, iż misją działalności pedagogicznej jest wielorakie wspomaganie rozwoju człowieczeństwa w człowieku. Miłość jest zjawiskiem towarzyszącym człowiekowi od poczęcia do śmierci, dlatego owo wspomaganie powinno dotyczyć także wzrastania w miłości.
Książka Miłość – zagubiona wartość współczesnej pedagogiki jest pierwszym tomem cyklu prac poświęconych niezbadanej wciąż tajemnicy miłości człowieka. Wychowanie jest dziełem miłości; dlatego powinno być przede wszystkim oparte na podwalinach prawdy i miłości (Marcelina Darowska).
Treść książki stanowi swoistą podbudowę teoretyczną prezentowanych w kolejnych monografiach problemów. Na cały cykl prac z zakresu pedagogicznej problematyki miłości – obok tej monografii - składają się następujące książki:
Rozwój rozumienia miłości
Meandry miłości
Deficyt miłości
Prof. zw. dr hab. Waldemar Furmanek jest autorem licznych opracowań dotyczących wartości w pedagogice. W wydanych pod jego redakcją pracach zbiorowych jest także tom Miłość jako wartość we współczesnej pedagogice (Rzeszów 2009), do którego nawiązuje treść prezentowanej książki.
Książka Coaching Line to fascynująca i niebanalna podróż po krainach teorii i praktyki coachingu.
Książka, przeznaczona głównie dla: coachów i kandydatów na coachów, ale również menedżerowie, oraz osoby zainteresowane rozwojem umiejętności menedżerskich, osoby prowadzące działalność gospodarczą, trenerzy i konsultanci zajmujący się zarządzaniem, i szkoleniem, także osoby pracujące w kadrach i każda osoba zainteresowana życiem i problemami nowoczesnego przedsiębiorstwa, psychologią i socjologią.
Program wychowawczyświetlicy wspomagający rozwój aktywności twórczej dzieci
Treści programowe głównych obszarów edukacyjnych
Szczegółowy rozkład treści programowych
Osiągnięcia uczniów wynikające z realizacji programu
Procedury określania efektywności programu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?