Świat opowiadany w zebranych tu fabułachodkrywa tajemnice ukryte w podszewcecodzienności. Za sensacyjnymciągiem zdarzeń zwykła logika nie nadąża.Zaskakujące rozwiązania zbliżajądo zrozumienia natury człowieka i jegosytuacji we Wszechświecie. Czarny humorkrzyżuje się tu z groteską i liryzmemjak w życiu każdego z nas
„Mówi się...” to jednocześnie pouczająca, poruszająca i rozrywkowa literatura, która uwodzi humorem, ironią, groteską. To zbiór dialogów skrojony na miarę potrzeb i percepcji współczesnego czytelnika. Odpowiedzi na ważne pytania znajdzie w niej każdy poszukiwacz prawdy, dobra, piękna.
Książka ma charakter psychologiczny. Prezentuje naszą polską rzeczywistość w rozmowach na rozmaite tematy zarówno trywialnej codzienności, jak i te dotyczące tajemnicy istnienia. Autorka – a to dowcipnie, a to z lirycznym przejęciem – pokazuje, że życie jest takie, jak o nim mówimy. Że własnym mówieniem charakteryzujemy siebie, wystawiając sobie określone świadectwo uczestnika gromady.
Książka pełni funkcję terapeutyczną. Umożliwia przysłuchanie się różnym sferom życia. Pozwala uświadomić sobie absurdy i paradoksy polskiej współczesności, demaskuje powszechnie wyznawane mity czy tematy tabu, proponuje nowe interpretacje sławnych postaci literackich i figur kulturowych. Rozmowy pozwalają osiągnąć mądry i zdrowy dystans do własnej tożsamości, w każdym z dialogów można przejrzeć się jak w lustrze.
To literatura poznawcza. Bogactwo poruszanych tematów skłania do wyrobienia sobie opinii o sprawach
składających się na życie każdego z nas, takich jak: zwyczajne zakupy czy konieczne wizyty u lekarza, wychowywanie dzieci, stosunki małżeńskie, wartość miłości, obcowanie z literaturą, sens egzystencji, tajemnica Wszechświata i Boga, zagadka losu Jezusa.
Aneta Gromanowska opiekuje się szkolnym kołem teatralnym, dla którego pisze własne scenariusze, lekkie, zabawne, z przymrużeniem oka, pokazujące ważne dla młodych ludzi sprawy, takie jak miłość, akceptacja czy relacje rodzinne. Bo szkolny teatr to nie tylko poważne akademie i konkursy recytatorskie, to także zabawa pozostawiająca na twarzy uśmiech i pobudzająca do refleksji. Inscenizacje, które powstaną na podstawie zgromadzonych w książce scenariuszy, na pewno ubarwią szkolną rzeczywistość i dostarczą wielu pozytywnych emocji widzom oraz aktorom.
Bohaterami powieści Antoniego Lędyka sąszkolni przyjaciele. Gdy pewnego dnia znikaich nauczyciel, rozpoczynają poszukiwanie.Z rozdziału na rozdział mnożą się znakizapytania. Wypełniona przygodami akcjawciąga każdego czytelnika, który lubi rozwiązywaćżyciowe łamigłówki. Na tropie detektywistycznychdomysłów czyhają pułapki,zaskakują coraz to nowe odkrycia, porywająsensacyjne wydarzenia, a dynamiczne sytuacjewywołują drżenie łydek. Wraz z grupkąchłopców z miasteczka stopniowo poznajemykolejne barwne postaci. Którzy z bohaterówułatwią, a którzy skomplikują poszukiwania?Czy chłopcom uda się przerwaćzmowę milczenia nauczycieli? Czy znajdąwłaściwy trop odkrycia tajemnicy zniknięciapana od WF-u?
Do najważniejszych oficjalnych symboli państwa, oznak jego suwerenności i godności narodowej, zalicza się przede wszystkim flagę i herb (godło). Wyróżniają i symbolizują one dane państwo oraz jego naród wśród innych krajów i narodów świata. Flaga i herb są symbolami reprezentującymi każde państwo. Świadczą o zajmowanym przez nie miejscu na Ziemi, w określonym ukształtowanym przez środowisko geograficzne i historię kręgu cywilizacyjnym. Symbole te, przy pomocy barw i rysunków, w sposób skrótowy ukazują zazwyczaj geograficzne cechy kraju, dotyczące środowiska przyrodniczego, ludności i gospodarki. Eksponują odrębności kulturowe i historyczne tradycje narodu, często też nawiązują do teraźniejszości i marzeń o przyszłości. Znaki państwowe i narodowe należą do uświęconych tradycją najważniejszych symboli, w obronie których wielokrotnie w minionych i współczesnych okresach dziejów oraz przez ludy różnych kultur oddawano nawet życie.
W publikacji poznają Państwo system wychowania naszych wybitnych pedagogów, ich pracę z dziećmi i młodzieżą w ogniskach wychowawczych, w trudnych czasach przedwojennych, w czasach wojny i w powojennym PRL-u. Książkę przekazuję pedagogom, wychowawcom pracującym w szkołach, w świetlicach miejskich, w ogniskach, w domach dziecka, w każdej placówce oświatowej i wychowawczej, którym na sercu leży dobro dzieci i młodzieży, ich rozwój psychofizyczny, wychowanie ku wartościom. Niniejsza publikacja nie ma ambicji podręcznika akademickiego dla studentów pedagogiki, jednak może być zachętą do poznania polskich i europejskich autorytetów w dziedzinie wychowania. Dla obecnych wychowawców, pracujących w różnych ośrodkach oświatowych i wychowawczych, będzie przewodnikiem po meandrach wychowania. Zawiera bowiem podstawowe praktyczne zasady pedagogiki i sposoby radzenia sobie z dziećmi i młodzieżą w różnych sytuacjach wychowawczych.
Leksykon szaradzisty z podtytułem: Trudniejsze i typowe wyrazy krzyżówkowe jest rodzajem podręcznego słownika encyklopedycznego. Pomyślany został jako pomoc dla mniej i średnio zaawansowanych amatorów krzyżówek. W pewnym stopniu może być też przydatny dla układających krzyżówki i inne podobne formy szaradziarskie. W leksykonie zebrano, opracowane w przystępny sposób popularnonaukowy i uporządkowane alfabetycznie według ilości liter, terminy najczęściej spotykane w krzyżówkach, a rozproszone po wielu encyklopediach i słownikach specjalistycznych.Książka zawiera wybrane wyrazy trudniejsze, obce, rzadziej lub dawniej spotykane oraz typowe, uważane zwykle za łatwiejsze wyrazy krzyżówkowe. Zaprezentowano w niej prawie 8 tys. haseł, mających ponad 9,5 tys. znaczeń.
Niniejsza publikacja adresowana jest głównie do studentów pedagogiki, ale takżenauczycieli i specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą ze specjalnymi potrzebamiedukacyjnymi oraz rodziców i opiekunów osób z niepełnosprawnością, a takżedo wszystkich zainteresowanych tematem.
Powstanie tej publikacji poprzedziła głęboka refleksja autora w kierunku opracowania większej ilości scenariuszy zajęć, zgodnych z tematyką lekcji, zamieszczoną w programie nauczania dla klas IVVIII szkoły podstawowej Ruch zdrowie dla każdego 2. Jest to ukłon w kierunku nauczycieli wychowania fizycznego, szczególnie zaś tych, którzy wybrali mój program i realizują go w swoich szkołach. Mam nadzieję, że poradnik ten ułatwi pracę wszystkim nauczycielom wychowania fizycznego, korzystającym z niniejszego kompendium.Opracowanie to adresuję też do studentów wychowania fizycznego oraz innych kierunków pedagogicznych, studiujących metodykę wychowania fizycznego i odbywających szkolne praktyki pedagogiczne. Wielokrotnie, prowadząc praktyki pedagogiczne studentów wychowania fizycznego, zauważyłem, że tego typu literatura jest bardzo przez nich pożądana. Między innymi także i temu służy to opracowanie.Poradnik zawiera konkretne jednostki tematyczne, zawarte w osiemnastu aktywnościach fizycznych, występujących w rocznych planach pracy klas IVVIII oraz w planach pracy zajęć do wyboru. Przedstawiono tu duży wy-bór typowych szkolnych aktywności fizycznych, takich jak: piłka nożna, pił-ka ręczna, unihokej, gimnastyka, lekkoatletyka z atletyką terenową, tenis stołowy, gry i zabawy ruchowe, gimnastyka korekcyjna, pływanie oraz edukacja zdrowotna. Znajdziemy tu również aktywności mniej popularne, a także nowoczesne formy ruchu, jak: nordic walking, aerobik, trening pila-tes, ultimate frisbee, korfball czy dart. W scenariuszach oprócz tematu wyszczególniono zadania szczegółowe w zakresie postaw, umiejętności i sprawności oraz wiadomości. Ponadto w konspektach uwzględniono metody, formy, przyrządy i przybory wykorzystane na lekcji. Przy poszczególnych scenariuszach zajęć podany został numer strony, wskazujący na konkretny temat zamieszczony w planie pracy w programie nauczania.
Książka ta, to jeden z tego typu podręczników, które w prosty i przejrzysty sposób opisują drogę jaką musi przebyć ktoś marzący o uprawianiu zawodu aktora [...]. Każdy, kto zamierza poważnie zajmować się sztuką aktorską przeczyta tę książkę z ciekawością i uwagą[...]. Autor dołącza wywiady z kilkoma znakomitymi kolegami - wywiady, które stają się czymś innym niż tradycyjne rozmówki zamieszczane w pismach o profilu rozrywkowym[...]. Na polskim rynku nie ma właściwie obecnie żadnego równie syntetycznego i przyjaznego czytelnikowi podręcznika[...]. Maciej Wojtyszko Reżyser teatralny, filmowy i telewizyjny, dramaturg, pisarz, scenarzysta, wykładowca reżyserii w Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie.
Najbardziej naturalnymi formami aktywności dla człowieka są: bieg, skok i rzut. Bieganie było jedną z umiejętności potrzebnych do życia, także duża siła, która gwarantowała pokaźne zdobycze na polowaniach.Z biegiem czasu umiejętności i aktywności zmieniały się, a potrzeby ludzi stawały się bardziej zróżnicowane.Człowiek zaczął intensywnie pracować, a co za tym szło, potrzebował wypoczynku w wolnym czasie.Mając na uwadze różnorodność wykonywanych zajęć, każdy dysponował inną ilością czasu wolnego i przeznaczał go na inneformy regeneracji. Jak wiadomo, wypoczynek może być bierny np. oglądanie telewizji, czytanie książki, opalanie się, gra w gry itd.,oraz wypoczynek czynny np. spacery, jazda na rowerze, pływanie, fitness, marsze w góry, gra w badmintona itd.W dobie, kiedy wszyscy mamy mało czasu, ruch jest bardzo ważny. Wiadomo, co powoduje deficyt aktywności fizycznej i jakiesą tego konsekwencje: cukrzyca, otyłość, zawał, bóle kręgosłupa, złe samopoczucie. Kolejne, bardziej szczegółowe skutki można wymieniać jeszcze długo. Dlatego należy pamiętać o regularnej aktywności fizycznej, która zapobiegnie wielu problemom. Nie tylko zdrowotnym.Niniejszy skrypt jest zbiorem teoretycznych, a przede wszystkim praktycznych propozycji wykorzystania fitnessu jako formy aktywnościfizycznej i ruchowej zarówno w ćwiczeniach indywidualnych, jak i grupowych.
Niniejszy przewodnik metodyczny dotyczy Programu wychowawczego świetlic - Liście wielkiego drzewa życia. Programu wspomagającego rozwój aktywności twórczej dzieci, dopuszczony do użytku szkolnego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu. Numer dopuszczenia DKOS-5002-24/04
Niniejszy zbiór zadań testowych z fizyki został napisany z myślą o szerokim kręgu Czytelników. Zawiera on obok zadań typowych również szereg zadań oryginalnych, nigdzie niepublikowanych.
Tematycznie został podzielony na 30 segmentów, z których każdy zawiera 10 zadań dotyczących jednego działu fizyki. Każdy segment to zadania zróżnicowane pod względem stopnia trudności – od bardzo prostych, do trudnych i podchwytliwych, których rozwiązanie wymaga rzetelnej wiedzy fizycznej. Większość zadań w nim zawartych ma zbliżony stopień trudności do zadań, które muszą rozwiązywać kandydaci na przyszłych inżynierów i lekarzy. Dlatego zbiór ten jest przydatny dla uczniów szkół średnich i kandydatów na studia, pragnących utrwalić i pogłębić znajomość fizyki. Szczególny użytek będą z niego mieli uczniowie, którym zależy na gruntownej znajomości fizyki, a więc przyszli studenci akademii medycznych, politechnik, uniwersytetów.
Również koledzy nauczyciele znajdą w tej książce zadania przydatne do wykorzystania na lekcjach fizyki lub kołach zainteresowań.
Ze względu na bardzo szeroki zakres trudności zadań książka może być przydatna dla uczniów ostatnich klas szkół podstawowych, wykazujących duże uzdolnienia i zainteresowania fizyką.
Książka może być bardzo pomocna przy zdalnym nauczaniu.
Książka powstała z myślą o szkolnych lekcjach wychowawczych, ale można z niej korzystać również w innych okolicznościach.Skłania do lektury w dowolnej kolejności rozdziałów, zależnie od potrzeb. To propozycja tematów dialogu z młodzieżą, która potrzebuje rozmowy o dobru i złu, o wartościach, celu i sensie życia, wyborach. Lekcje wychowawcze mogą ułatwić edukacyjne dyskusje o postawach w kontekście szkolnych i pozaszkolnych wydarzeń. Do refleksji zachęca zbiór 130 nowel wspomaganych pytaniami o podstawy istnienia, na które warto poszukać odpowiedzi.
Książka zawiera spis podstawowych zasad kultury osobistej. Skierowana przede wszystkim do uczniów - głównie do nastolatków, od których można spodziewać się i wymagać odpowiednich zachowań - przytacza (ku przestrodze) niekulturalne i (ku nauce) pożądane reakcje w codziennych, powszechnie spotykanych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych. We współczesności - coraz intensywniej zagubionej i zdezorientowanej względem reguł funkcjonowania w grupie - stanowi pożyteczny poradnik i przewodnik obcowania z ludźmi w taki sposób, by życie w gromadzie przebiegało w atmosferze wzajemnego szacunku. To przydatny podręcznik do lekcji wychowawczych szkolnych, prywatnych, rodzinnych.
Książkę tę adresujemy przede wszystkim do osób, które dopiero zaczynają przygodę z tworzeniem animacji, do studentów rozpoczynających studia w zakresie grafiki, studentów sztuk wizualnych, uczniów średnich szkół plastycznych, a także tych, którzy chcieliby rozpocząć samodzielną pracę w tym zakresie. Celem projektów zawartych w tej publikacji jest wprowadzenie Czytelnika w świat aplikacji służących do tworzenia animacji. Projekty przedstawiają instrukcje postępowania krok po kroku. W opracowaniu tym przedstawione zostały podstawy tworzenia i edycji animacji komputerowej 2D przy użyciu takich programów, jak: Adobe Photoshop, Adobe After Effects oraz Adobe Premiere. Działania uporządkowane zostały pod względem wzrostu poziomu wiedzy i umiejętności. Większość proponowanych działań polega na tworzeniu prostych animacji oraz zapoznaniu Czytelnika z terminologią stosowaną w programach graficznych. Na ich podstawie wyjaśniane są sposoby korzystania z określonych narzędzi poszczególnych programów. Poszczególne projekty pomagają w rozwiązywaniu konkretnych problemów. Opracowaniem tym można posługiwać się jak poradnikiem, który pozwoli stworzyć interesującą animację, która może zachwycić nawet wymagających widzów.
Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych nauką gry aktorskiej i techniką pracy aktora. Oparta na unowocześnionym systemie treningu aktora według K. Stanisławskiego zawiera precyzyjny rozkład zajęc aktorskich z dokładnymi instrukcjami dla jednorocznego kursu gry aktorskiej. Gromadzi podstawowe ćwiczenia z zakresu techniki mowy i treningu aktorskiego oraz praktyczne i cenne wskazówki, dotyczące procesu pracy nad rolą i psychotechniki aktorskiej. W podręczniku znajdziecie też wykaz scen, nad którymi możecie pracować, a także zbiór myśli na temat gry aktorskiej i stylów aktorstwa znakomitych artystów teatru, takich jak: K. Stanisławski, M.A. Czechow, L. Strassberg, B. Brecht, J. Grotowski, R. Cieślak, S. Jaracz, M. Ćwiklińska, J. Osterwa, J. Kreczmar, J. Szajna, T. Łomnicki, W. Pszoniak i Z. Zapasiewicz.
W Programie nauczania wychowania fizycznego dla branżowej szkoły I i II stopnia wraz z planami pracy i kryteriami oceniania pt. „Ruch – zdrowie dla każdego 4” uwidoczniona jest personalistyczna koncepcja wychowania oraz koncepcja sprawności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie. Jego głównym założeniem jest wykształcenie u młodego człowieka postaw prosomatycznych i prospektywnych.
Program nauczania zawiera: charakterystykę programu, cele i treści kształcenia, warunki i sposób realizacji, ocenianie ucznia z wychowania fizycznego, ewaluację programu, pomiar sprawności fizycznej, plany pracy dla wszystkich klas, realizowane w formie zajęć klasowo-lekcyjnych oraz propozycje planów pracy w ujęciu fakultatywnym. Te ostatnie – w odpowiedzi na liczne prośby i sugestie wielu nauczycieli – zostały poszerzone o nowe treści programowe, często wykraczające poza podstawę programową.
W Programie nauczania wychowania fizycznego dla liceum i technikum „Ruch – zdrowie dla każdego 3” uwidoczniona jest personalistyczna koncepcja wychowania oraz koncepcja sprawności fizycznej ukierunkowanej na zdrowie. Jego głównym założeniem jest wykształcenie u młodego człowieka postaw prosomatycznych i prospektywnych.
Program nauczania zawiera: charakterystykę programu, cele i treści kształcenia, warunki i sposób realizacji, ocenianie ucznia z wychowania fizycznego, ewaluację programu, pomiar sprawności fizycznej, plany pracy dla wszystkich klas, realizowane w formie zajęć klasowo-lekcyjnych oraz propozycje planów pracy w ujęciu fakultatywnym. Te ostatnie – w odpowiedzi na liczne prośby i sugestie wielu nauczycieli – zostały poszerzone o nowe treści programowe, często wykraczające poza podstawę programową.
Opracowanie programu nauczania wychowania fizycznego dla liceum ogólnokształcącego, technikum i branżowej szkoły I i II stopnia jest kontynuacją autora w odniesieniu do dwóch wydań programu nauczania (2017, 2018) dla ośmioletniej szkoły podstawowej. Zarówno pierwsze, jak i drugie wydanie programu (rozszerzone i uzupełnione) zostało bardzo dobrze przyjęte przez środowisko nauczycieli wychowania fizycznego w całej Polsce. Zatem warto przedstawić autorską propozycję programu nauczania wychowania fizycznego w szkołach ponadpodstawowych, który będzie z jednej strony uwzględniał wszystkie zapisy nowej podstawy programowej, a z drugiej dawał rękojmię odpowiedniego przygotowania młodzieży szkół średnich do aktywności fizycznej w życiu dorosłym oraz świadomej troski o własne i innych zdrowie.Program zawiera szczegółowe plany pracy dydaktyczno-wychowawczej opracowane w ujęciu wynikowym i tematycznym. Każda jednostka lekcyjna ma sformułowany temat, jak również zakres kompetencji społecznych, umiejętności i wiadomości, które powinny zostać przekazane, nauczone i utrwalone. Liczba godzin i termin realizacji wynika tylko z ogólnych założeń i zasad planowania procesu wychowania fizycznego. Każdy nauczyciel, uczący wychowania fizycznego według niniejszego programu, może w sposób indywidualny planować liczbę godzin i termin realizacji treści kształcenia i wychowania fizycznego zawartych w programie. W programie są też dwa dodatkowe roczne plany pracy dydaktyczno-wychowawczej dla klasy I liceum i technikum oraz klasy I branżowej szkoły I i II stopnia z uwzględnieniem zajęć w systemie klasowo-lekcyjnym i tzw. zajęć do wyboru przez ucznia, czyli nauczania wychowania fizycznego w systemie 1+2.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?