KATEGORIE [rozwiń]

Dudzikowski Piotr

Okładka książki Tożsamość wizualna polskich województw, miast i powiatów

56,00 zł 46,17 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autorzy opracowania zapragnęli sprawdzić, czy równie sprawnie, jak odczytujemy obrazy, potrafimy je tworzyć, zawierając w nich komunikaty na temat tożsamości różnych miejsc w naszym kraju. Wytyczyli pięć celów publikacji, w większości praktycznych. Po pierwsze, dokonali pełnej kwerendy – od szczebla wojewódzkiego do szczebla powiatowego – znaków promocyjnych (logo) opracowanych i stosowanych przez jednostki samorządu terytorialnego w Polsce. Po drugie, wzmocnili teorię tożsamości wizualnej badaniami empirycznymi. Po trzecie, dali szansę projektantom na ogląd dotychczasowych dokonań w tej dziedzinie. Postawili sobie również ambitny cel edukacyjny, w większości sprowadzający się do nauki – jak tego NIE robić. Na koniec wskazali możliwość dalszych badań w tej dziedzinie, stawiając pytanie, jakie są mentalne i socjologiczne przyczyny obecnego stanu rzeczy. Mnie osobiście jako grafika i wykładowcę przedmiotów związanych z omawianym tematem szczególnie cieszą te praktyczne założenia i muszę przyznać, że materiał, który autorzy dają nam do dyspozycji, jest wyjątkowy i obszerny. Jak dotąd nie pojawił się jeszcze na polskim rynku literatury przedmiotu ani jeden taki zbiór. Dr hab. prof. ASP w Katowicach Katarzyna Gawrych-Olender Zaletą omawianej publikacji jest wypełnienie istniejącej na polskim rynku wydawniczym luki dotyczącej badań marketingiem terytorialnym. Co prawda istnieje wiele ciekawych opracowań prezentujących ramy teoretyczne tego wycinka marketingu (i są one zazwyczaj bogate w studia przypadków), brakuje jednak na naszym rynku prób całościowej analizy pewnego wycinka marketingu terytorialnego. To już nie studium przypadku, ale całościowe badanie sygnatur używanych na szczeblu miasta, powiatu i województwa. Podjęcie takiego wysiłku powoduje, że dzięki niniejszej książce znacznie wzbogacona zostanie refleksja nad marketingiem terytorialnym. Już nie pokazywanie poszczególnych przypadków, ale niezwykle ambitnie zakrojona analiza odnosząca się do wszystkich wariantów wykorzystania sygnatur na trzech poziomach JST. Dzięki wysiłkowi pary katowickich autorów pojawia się ważna i potrzebna pozycja wprowadzająca nową jakość do polskich analiz marketingu terytorialnego. Dodać należy, że pozycja ze wszech miar udana. Dr hab. prof. UŚ Tomasz Nawrocki
Okładka książki Przywództwo w organizacjach gospodarczych w warunkach polskich

45,00 zł 39,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Analiza źródeł sukcesów i porażek przedsiębiorstw w naturalny sposób prowadzi do osób stojących na ich czele. To oni ponoszą odpowiedzialność za wyniki gospodarcze uzyskiwane w coraz bardziej konkurencyjnym i nieprzewidywalnym otoczeniu gospodarczym, w którym kreatywność, umiejętność dostrzegania wyłaniających się zmian i wyciągania wniosków, a jednocześnie zdolność do przekonywania innych może zagwarantować przetrwanie i rozwój. Dynamiczny rozwój techniki sprawił, że można stworzyć imitację wszystkiego ? poza Człowiekiem, a w szczególności takim, który, posiadając predyspozycje przywódcze, potrafi je świadomie kształtować i efektywnie wykorzystywać. Autor przedstawił kompetencje przywódcze liderów prowadzących mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa w Polsce w kontekście szybko postępującej globalizacji gospodarki polskiej. Książka przeznaczona jest zarówno dla praktyków: przedsiębiorców, menedżerów, osób aspirujących do pełnienia ról kierowniczych, jak i dla studentów ekonomii i zarządzania wyższych uczelni, gdyż zawiera wiele praktycznych analiz i przykładów osadzonych w realiach polskich.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka