Publikacja zawiera analizę zagadnień związanych z obowiązkiem alimentacyjnym, władzą rodzicielską oraz opieką nad małoletnim dzieckiem, jak również omówienie treści obowiązku alimentacyjnego i jego zakresu, grup podmiotów zobowiązanych do alimentacji i kolejności wykonywania obowiązku alimentacyjnego przez podmioty do tego zobowiązane. Ponadto omówione zostały: - zagadnienia związane z władzą rodzicielską - problematyka rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych, - kwestie związane z opieką - przesłanki jej ustanowienia a także jej sprawowanie. W treści opracowania znajdują się odwołania do obowiązującego orzecznictwa sądowego, a także wzory najbardziej przydatnych pism procesowych oraz formularzy. Aby łatwiej było korzystać z publikacji, umieszczone zostało ? w formie aneksu ? zestawienie przepisów prawnych dotyczących obowiązku alimentacyjnego, władzy rodzicielskiej, opieki, pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
W publikacji skoncentrowano się na trzech zasadniczych obszarach tematycznych:
- internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa;
- marketing w operacjach na rynkach zagranicznych;
- strategia marketingu-mix na rynkach zagranicznych.
Prezentowana pozycja powinna znaleźć licznych czytelników: studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, a szczególnie praktyków zajmujących się na co dzień zarządzaniem w firmach i instytucjach w zmieniającym się otoczeniu o coraz wyższym stopniu zinternacjonalizowania. Sukces, a co najmniej przetrwanie wśród międzynarodowych partnerów oraz konkurentów wymaga znajomości i umiejętnej adaptacji narzędzi oraz metod marketingu międzynarodowego.
W książce omówiono kluczowe elementy działalności marketingowej banku, analizowanej w aspekcie praktycznych doświadczeń tych instytucji. Jest to kompendium wiedzy na temat zasad przygotowywania i prowadzenia skutecznej strategii marketingowej, w której obok sukcesów zdarzają się również porażki. Autor zwrócono uwagę na konieczność umiejętnego powiązania tradycyjnych narzędzi marketingowych z rozwiązaniami nowoczesnymi, kreującymi lojalność klientów. Marketing banku ma subtelny wyraz, warto zatem zadbać o pozyskanie niezbędnej wiedzy w zakresie racjonalnego wykorzystywania jego instrumentów. To nieodzowny warunek sukcesu rynkowego, którego wyrazem jest pozyskiwanie i utrzymywanie przez bank szerokiej rzeszy wiernych klientów.
W publikacji sformułowano hipotetyczny poznawczy model pracoholizmu. Tworząc koncepcję poznawczą uzależnienia od pracy, przyjęto założenie, że elementarnymi czynnikami wyznaczającymi zaburzenie są poznawcze konstrukty (schematy poznawcze, przekonania), kształtujące się w konsekwencji określonych doświadczeń z dzieciństwa i podtrzymywane w rezultacie określonych podmiotowych strategii pseudozaradczych (np. zachowań zabezpieczających). Z recenzji prof. dr. hab. Mieczysława Cioska: Polska literatura psychologiczna wzbogaca się o znakomitą książkę dotyczącą wciąż rzadko podejmowanej w naszym kraju problematyki pracoholizmu. Autorka obala istniejące stereotypy myślowe dotyczące pracoholizmu, uświadamia Czytelnikom, że w rzeczywistości mamy do czynienia z trzema zbliżonymi, choć innymi konstruktami teoretycznymi, a mianowicie: autentycznym pracoholizmem (czyli ?chorym używaniem pracy?), nadużywaniem pracy oraz zdrowym, efektywnym, ponadprzeciętnym zaangażowaniem w pracę. Uznanie a nawet podziw Czytelnika może wzbudzić przeprowadzona przez Autorkę niezwykle dociekliwa i szczegółowa analiza bardzo licznych wyników badań odnoszących się do ukrytych mechanizmów psychologicznych oraz jawnych problemów pracoholika; jego cech predysponujących do powstania uzależnienia od pracy i czynników je podtrzymujących. Stworzony przez Autorkę oryginalny hipotetyczny poznawczy model pracoholizmu pokazuje nie tylko obiecujący kierunek przyszłych badań empirycznych, ale jednocześnie wskazuje na optymistyczną perspektywę poznawczo-behawioralnej terapii osób uzależnionych od pracy (?)
Ostatnia dekada XX wieku otworzyła przed psychologią nowe, fascynujące pole eksploracji badawczej. Jest nim zachowanie się człowieka w społeczeństwie informacyjnym. Rozwój Internetu w jego obecnej postaci w ciągu ostatnich lat podniósł jeszcze rangę tego zagadnienia. Obok bezspornych zalet istnieje także ciemna strona Internetu. Ma miejsce przestępczość internetowa. Łatwiejszy stał się dostęp do pornografii i nawiązywania przygodnych kontaktów seksualnych. Nie można zapominać o destrukcyjnym wpływie na psychikę internautów niektórych gier komputerowych. Stosunkowo nowym zjawiskiem społecznym stało się uzależnienie od komputera. W pracy tej uzależnienie od komputera, wyodrębnione spośród innych uzależnień, opisane zostało od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii przez psychologa nie tylko teoretyka, ale i praktyka. Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora.
Praca jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa. Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy i praktyki, z drugiej zaś metodą prowadzącą do powstawania i rozwijania wiedzy kapitału ludzkiego oraz samej organizacji, w którym kapitał ludzki funkcjonuje. Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.
Podręcznik został napisany zgodnie z obowiązującą podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa i szkół policealnych kształcących w zawodzie technik hotelarstwa. Treści zawarte w podręczniku oraz pytania i ćwiczenia umożliwiające uczniom sprawdzanie stopnia opanowania wiedzy są zgodne ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia związane z istotą marketingu, pokazuje kierunki ewolucji tej dziedziny nauki oraz obrazuje specyfikę rynku usług hotelarskich. Najbardziej rozbudowany rozdział drugi poświęcony jest elementom marketingu. Zostały one omówione szerzej niż przewiduje program nauczania – technik hotelarstwa nr 34 [04]/MEN/2008.02.07. Czynimy to z przekonaniem, że kompleksowe ujęcie problematyki marketingu najpełniej odpowiada współczesnym potrzebom poznawczym i praktycznym. Szczególną uwagę w tym rozdziale poświęcono czynnikowi ludzkiemu ze względu na usługowy charakter działalności hotelarskiej i ważną w niej rolę personelu. Rozdział trzeci uczy sporządzania kwestionariusza ankiety oraz prezentuje zagadnienia związane z badaniami marketingowymi. W rozdziale czwartym zawarto problematykę oceny działalności hotelu w oparciu o zastosowanie mierników ilościowych, wartościowych i jakościowych. Rozdział piąty prezentuje tematykę dotyczącą zarządzania w przedsiębiorstwie hotelarskim.
Patologia eurosieroctwa to sytuacja, gdy matka i ojciec pozostawiają w kraju dzieci bez opieki rodzicielskiej na dłuższy okres. W raporcie o eurosieroctwie z 2008 roku stwierdzono, że liczbę takich dzieci szacuje się w Polsce na ponad 150 tysięcy. Eurosieroctwo powoduje u dzieci zachowania zaliczane w literaturze psychologicznej i pedagogicznej do niedostosowania społecznego (np. zamykanie się w sobie czy nałogi ? narkomanię, alkoholizm). Inne reakcje to zachowania demonstracyjne wrogie, agresja wobec nauczycieli, zastępczych opiekunów, kolegów w szkole. Telefony czy prezenty od migrujących rodziców, które bywają czasami coraz rzadsze, nie zastąpią codziennej obecności ojca lub matki. Celem tej książki jest przedstawienie psychospołecznych uwarunkowań zjawiska eurosieroctwa (przyczyn, złożoności problemu), a przede wszystkim skutków i możliwości leczenia tej patologii.
Książka stanowi uzupełnienie wcześniejszych opracowań autorów: Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty prawne oraz Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty zarządcze ? napisanych pod redakcją Sławomira Sojaka (Difin 2009). Zawiera opis kilkunastu przypadków firm o ugruntowanej pozycji rynkowej, firm już nieistniejących oraz podmiotów dopiero rozpoczynających działalność. Prezentacja każdego z przypadków składa się z trzech części: wprowadzenia, części zasadniczej oraz pytań i poleceń do rozwiązania. Wprowadzenie zawiera krótki opis problemu, cel dydaktyczny, literaturę niezbędną do analizy oraz przedmiot akademicki, na którym dany przypadek może być analizowany ? ze wskazaniem liczby godzin przeznaczonych na analizę. Ponieważ tradycyjne ćwiczenia różnią się od analizy przypadków, wprowadzeniem do szczegółowych analiz jest rozdział wskazujący, w jaki sposób można wykorzystywać analizę przypadków w edukacji akademickiej.
W publikacji przedstawiono rozważania dotyczące wybranych aspektów poradnictwa dla osób z grupy szczególnego ryzyka, z jakimi mamy do czynienia w ciągu naszego życia. Wszelkie przeobrażenia kształtują współcześnie nowy model życia człowieka, w którym każda jednostka jest swego rodzaju indywidualnością, a mianowicie człowieka potrzebującego permanentnego doradztwa na każdym etapie rozwoju osobistego i zawodowego. Obecna rzeczywistość charakteryzuje się gwałtownymi przemianami we wszystkich niemal sferach życia. Jednym z założonych celów publikacji jest uwrażliwienie środowisk lokalnych i pracodawców na konieczność podjęcia wspólnych działań na rzecz przeciwdziałania marginalizacji różnych grup społecznych. Ważnym ujęciem pracy jest przedstawienie wpływu poradnictwa zawodowego na kształtowanie się życia osób z niepełnosprawnością, bezdomnych, osób długotrwale bezrobotnych, w szczególności kobiet w trudnej sytuacji, osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem osób korzystających długotrwale ze świadczeń pomocy społecznej, byłych więźniów, młodzieży wychowującej się w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych. Zamiarem autor ów było ukazanie problemów osób z grupy szczególnego ryzyka, jako ?głosu praktyków w teorii?, dlatego też zaproszono do współpracy osoby pracujące na co dzień z ww. grupami społecznymi. Zaproszono do współpracy również naukowców, którzy zajmują się ową tematyką i mają często inny ? bardziej dyskusyjny punkt widzenia pewnych sytuacji społecznych. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej zaprezentowano spojrzenie praktyków oraz teoretyków na rolę i znaczenie poradnictwa dla osób z niepełnosprawnością. Druga część publikacji to próba zaprezentowania wybranej części osób, których problem wykluczenia społecznego może dotyczyć oraz wpływu szeroko rozumianego procesu poradnictwa zawodowego na planowanie własnej przyszłości zawodowej.
Głównym celem książki jest określenie relacji pomiędzy poziomem i strukturą kosztów jakości odnoszonych do zarządzania kapitałem ludzkim a poziomem ryzyka personalnego. Chodzi o wykazanie, iż ponoszenie tych kosztów jest opłacalne, gdyż przynosi korzyści w postaci niższego ryzyka. Ze względu na szerokie spektrum działań personalnych obarczonych ryzykiem (a są nim obarczone praktycznie wszystkie działania) zdecydowano się na wybór jednego z nich, a mianowicie ? kształtowania motywacji wewnętrznej.
Ze wstępu: Gdyby poprosić przełożonych, by wskazali, który moment związany z zarządzaniem zasobami ludzkimi jest dla nich najtrudniejszy emocjonalnie, to może okazać się, że wielu z nich nie będzie mówiło o rekrutowaniu, ocenianiu czy motywowaniu swoich podwładnych. Wielu z nich z przekonaniem powie, że najtrudniej jest zwolnić pracownika. Powiedzieć mu, że nie ma dla niego miejsca w ramach danej organizacji, że trzeba się rozstać, często po latach udanej współpracy. Wiele pisze się i mówi o tym, iż proces zwolnień, a szerzej derekrutacji, jest trudny i stresujący dla osób zwalnianych, odchodzących z przedsiębiorstwa, ale stosunkowo rzadko wspomina się o tym, że i dla kadry menedżerskiej, dla przełożonych, którzy tych zwolnień dokonują, to także nie jest łatwa sytuacja. Nie czują się oni do tego przygotowani. Podkreślają, że brak im doświadczeń w tej sferze. Mówią też o braku wystarczającej wiedzy z zakresu psychologii, która mogłaby pomóc w przeprowadzeniu procedur derekrutacyjnych profesjonalnie, z należytym szacunkiem dla osoby odchodzącej i bez narażania samych siebie na nadmierny stres i napięcie emocjonalne. Książka ta ma wypełnić tę lukę. Ma dać podstawy wiedzy teoretycznej z obszaru derekrutacji, ale także wskazać na wiele możliwości praktycznych działań i zachowań, które podniosą skuteczność procedur derekrutacyjnych,
a jednocześnie zminimalizują negatywne psychologiczne skutki zwolnień dla obu stron –
i zwalnianych, i zwalniających.
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Praca stanowi zbiór opracowań naukowych wielu autorów i mieści się w nurcie badawczym psychologii rodziny. Czytelnik ma rzadką okazję zapoznania się z wieloma złożonymi problemami życia rodzinnego, rozpatrywanymi w kontekście psychologii rozwoju i wychowania, a opartymi na rzetelnie przeprowadzonych badaniach naukowych. Zaletą książki jest przedstawienie problemów bardzo ważnych ze społecznego punktu widzenia, a dotyczących nowego spojrzenia, między innymi, na takie kwestie jak: rola dziadków w kształtowaniu się tożsamości wnuków; wpływ mediów na jakość życia rodzinnego; specyfika funkcjonowania młodzieży w rodzinach o zróżnicowanej strukturze; wpływ relacji rodzinnych na jakość życia członków systemu rodzinnego, postawy wobec rodzicielstwa; problemy adopcji; funkcjonowanie młodzieży w subkulturze EMO; strategie stosowane przez rodziców w sytuacjach wychowawczo trudnych.
Dynamiczny rozwój przedsiębiorstw w coraz mniejszym stopniu łączy się z inwestycjami w aktywa trwałe firmy. Powstają nowe koncepcje zarządzania przedsiębiorstwem i przedsięwzięciami, a wśród nich organizacja wirtualna. W książce wirtualizacja jest traktowana jako proces dynamicznej rekonfiguracji przedsiębiorstwa realizowany w przestrzeni definiowanej przez trzy podstawowe wymiary: interakcji z klientami, konfiguracji aktywów oraz wiedzy. Odpowiedni poziom wirtualizacji organizacji ? specyficzne rozwiązanie organizacyjne kształtujące się jako efekt procesu wirtualizacji ? jest uzależniony od stopnia wykorzystania technologii informacyjnej oraz poziomu zaufania pomiędzy uczestnikami sieci. Poza rdzeniem koncepcji omówiono m.in. obszary ryzyka organizacji wirtualnej, wpływ procesu wirtualizacji na konkurencyjność przedsiębiorstw, ich potencjał zasobowo-kompetencyjny, elastyczność funkcjonowania, a także uwarunkowania efektywności procesu wirtualizacji. Kompleksowe podejście umożliwia wykorzystanie zawartych w książce treści do analizy procesów wirtualizacji w przedsiębiorstwach małych, średnich oraz dużych, reprezentujących branże zarówno wysokich, jak i niskich technologii.
Publikacja jest jedną z wielu ważnych pozycji wydawniczych zaliczanych do oferty poszerzenia wiedzy o przemianach w działalności współczesnych przedsiębiorstw i tworzenia przewagi konkurencyjnej opartej na informacji. Całość rozważań autorów zastała podzielona na trzy części tematyczne, ściśle ze sobą powiązane. Część pierwsza prezentuje metodologiczne wyzwania zarządzania zasobami informacyjnymi, druga ukazuje wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty zarządzania informacją w procesie tworzenia przewagi konkurencyjnej, a część trzecia zawiera przegląd doświadczeń związanych z wykorzystaniem informacji w działalności przedsiębiorstw i instytucji. Książka stanowi pozycję wydawniczą powstałą w Katedrze Ekonomiki i Organizacji Przedsiębiorstw Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (UEK), przy współpracy z Katedrą Metod Organizacji i Zarządzania UEK i Katedrą Zarządzania Informacją Krakowskiej Akademii im. Andrzeja Frycza Modrzewskiego oraz z wieloma innymi środowiskami akademickimi, instytucjami i przedsiębiorstwami.
Praca podejmuje ważną i ciągle aktualną problematykę rozwoju i doskonalenia organizacji ? przede wszystkim w aspekcie konieczności bieżącej oceny jakości, wydajności i kosztów procesów podstawowych oraz pomocniczych ? prowadzonej dostępnymi technologiami informatycznymi. Systemowy, interdyscyplinarny charakter oraz aktualność prezentowanych zagadnień stanowią podstawowe zalety tej publikacji.
Prof. dr hab. Zbigniew Banaszak
Poznanie istoty globalizacji, wyzwań i zagadnień badawczych, jakie generuje, jest pierwszym krokiem przed opracowaniem ogólnych strategii racjonalnego wpływania na dokonujące się przemiany ekonomiczne, polityczne, społeczne i kulturowe. Temu celowi poświęcona jest prezentowana książka, składająca się z kilkunastu szkiców obejmujących szerokie spektrum problemu. Wydanie drugie zostało wzbogacone o tematykę radykalnych zmian, jakie dokonały się w procesach globalizacji, w czasie od pierwszego opublikowania książki (tj. od 2007 roku), przede wszystkim w wyniku kryzysu w świecie finansów i w gospodarce.
Autor podejmuje problematykę chronicznego stresu zawodowego na przykładzie menedżerów. To grupa zawodowa bardzo podatna na stres tego rodzaju, a jednocześnie nie zawsze potrafiąca poradzić sobie z jego skutkami w życiu zawodowym i osobistym. Podstawowym celem opracowania jest analiza zachowań menedżerów przeprowadzona na podstawie badań własnych oraz w oparciu o bogatą literaturę przedmiotu. Połączenie dorobku kilku dziedzin nauki pozwala szerzej spojrzeć na przedstawiony problem, a tym samym lepiej zrozumieć jego wagę. Autor poddał analizie determinanty społeczne i osobowościowe wpływające na zachowania menedżerów pod wpływem chronicznego stresu w pracy zawodowej. Opracowanie jest oryginalne, stanowi nowość na rynku polskim. Publikacja godna polecenia studentom psychologii, socjologii, zarządzania, ekonomii, medycyny, a przede wszystkim samym menedżerom jako fachowa i analityczna pomoc w radzeniu sobie z problemem stresu.
Głównym celem książki jest pokazanie możliwości wypracowania inteligentnego systemu kontroli równoważącego aspekty „władzy”, jaką daje pozycja kontrolującego, z użytecznością informacji zwrotnej, której nie można pozyskać za pomocą innego niż kontrola źródła. W podręczniku podkreśla się potrzebę przesunięcia uwagi z kontroli operacyjnej na kontrolę strategiczną, kontroli ex post na kontrolę ex ante. Koniecznością jest również przesunięcie zainteresowania z kontroli wyników na kontrolę procesów. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych i zarządzania, a także dla menedżerów i pracowników działów kontroli oraz służb kontrolnych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?