W obecnej dobie wiedza jest uważana za podstawowy czynnik wytwórczy. Aby mogła stać się kapitałem intelektualnym, musi być jak najszerzej dostępna. Rozpowszechnianie informacji jest istotne, ponieważ wartość zasobów intelektualnych – w odróżnieniu od zasobów materialnych – wzrasta proporcjonalnie do stopnia ich wykorzystania. Celem prezentowanego opracowania jest pomoc we wzbogacaniu wiedzy i doświadczenia zawodowego tych, którzy podejmują badania podstawowe i rozwojowe, projektują, budują i wdrażają odnawialne źródła energii. Adresatami pracy są też ludzie odpowiedzialni za naprawę środowiska i budowę strategii rozwoju zrównoważonych programów zaopatrzenia w energię społeczności i gospodarek świata. Autorzy pragną wspomóc racjonalną politykę energetyczną państw i wzbogacić opracowywane narodowe programy innowacyjne – obejmujące rozwój i implementację odnawialnych systemów energetycznych, programów DSM w zakresie poszanowania energii i wyrównywania krzywych obciążeń systemów energetycznych. Ważna jest przy tym świadomość, że można to osiągnąć tylko w ścisłej koordynacji z tworzonymi i realizowanymi programami dotyczącymi technologii czystego spalania węgla, energii wodorowej czy ogniw paliwowych.
Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Z recenzji prof. dr. hab. Rafała B. Kuca: Publikacja zawiera kompleksowy przegląd procesu kadrowego. Może być traktowana jako zwarty podręczniki akademicki, ale także jako poradnik dla działów kadr oraz wszystkich osób zainteresowanych kwestiami pracowniczymi. Prof. Z. Ścibiorek w sposób dojrzały, przemyślany i metodologicznie konsekwentny analizuje zagadnienia związane z personalną funkcją różnego typu organizacji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: Jak pozyskiwać pracowników do organizacji? Jak skutecznie zarządzać personelem? Jak szkolić pracowników? Jak motywować personel do efektywnej pracy? W książce zostały przedstawione również relacje między zarządzaniem zasobami ludzkimi a kulturą organizacji oraz kwestie oceny pracowników. Monografia została przygotowana w sposób profesjonalny, napisana językiem przystępnym i komunikatywnym. Serdecznie polecam i zachęcam do interesującej lektury.
W standardach kształcenia obowiązujących wszystkie uczelnie wyższe prowadzące studia na kierunku Zarządzanie znajduje się przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zakres merytoryczny publikacji uwzględnia zagadnienia zawarte w minimach programowych przedmiotu przyjętych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Korzystanie z podręcznika ułatwia zestaw pytań kontrolnych zamieszczonych na zakończenie każdego rozdziału. Umożliwia on studentom sprawdzenie swojej wiedzy, a dydaktykom tworzenie testów egzaminacyjnych. Walor utylitarności książki podnoszą również załączniki zawierające studia przypadków, na podstawie których można śledzić praktyczną implementację wybranych zagadnień kadrowych.
Corpus delicti ? ślad lub przedmiot stanowiący podstawę do przedstawienia wniosków dotyczących popełnionego czynu i sprawcy. Tak głosi słownikowa definicja. Lektura zaproponowanych w tym tomie tekstów nasuwa takie właśnie sformułowanie. Ciało jest tu przedmiotem rozważań, dokonuje się oględzin jego rozmaitych aspektów, prowadzone są one z różnych perspektyw i przy użyciu odmiennej terminologii. Stało się ono śladem stanowiącym podstawę do przedstawienia wniosków, tak dotyczących praktyk, jak i sprawcy/sprawców działania. Zbiór pomieścił w sobie prace o różnej treści, ale wszystkie dotyczą społecznych i kulturowych aspektów cielesności, seksualności i tożsamości oraz związków między tymi fenomenami we współczesnych społeczeństwach. Autorzy wychodzą od stwierdzenia, że ciało w każdej kulturze na przestrzeni wieków było obiektem rozmaitych manipulacji i mechanicznych ingerencji. Wiązało się to zarówno z dążeniem do realizacji specyficznych dla danej kultury wzorców atrakcyjności i piękna, jak i z funkcjonalnymi społecznie normami. Jednak w kulturze współczesnej obserwujemy ?nadobecność ciała?, wieloaspektowe zainteresowania nim, które, jak się wydaje, nie mają historycznego precedensu. Ciało wizualizowane, młode i nagie, wyzwolone z fatalizmu jest stale obecne w różnych tekstach kultury.
Prezentowany poradnik stanowi propozycję dla wszystkich, którzy przymierzają się do zmian w swoim życiu zawodowym, szukają pracy, przekwalifikowują się, chcą awansować lub pragną po prostu poświęcić więcej refleksji swoim sukcesom i porażkom w tym obszarze życia. W przystępny sposób opisuje, jak można wykorzystać proste narzędzia z obszaru public relations dla osiągania własnych celów zawodowych, jak planować karierę, jak wdrażać te plany w życie i jak je weryfikować. Książka przeprowadza czytelnika przez proces szukania lub zmiany pracy krok po kroku, dając po drodze cenne i ciekawe wskazówki do wykorzystania ?od ręki?. Zawiera też wiele praktycznych ćwiczeń, które pomogą każdemu czytelnikowi lepiej poznać swój sposób funkcjonowania w obszarze życia zawodowego i skłonić każdego do refleksji. Refleksja ta będzie pierwszym krokiem do wprowadzania zmian i bardziej świadomego zarządzania sobą na rynku pracy.
Marketing medialny (MM) to termin, który wraz z postępującym umasowieniem i interaktywnością mediów zyskuje coraz większą popularność. Jego obecność zauważalna jest nie tylko na polu medialnym, ale również politycznym, społecznym i edukacyjnym. Jako przedmiot akademicki lub temat polemik dziennikarskich ? do dzisiaj nie doczekał się dogłębnej analizy naukowej, która nadawałaby mu teoretyczne ramy definicyjne i klasyfikujące. Niniejszy podręcznik jest więc odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Autorka, wyjaśniając pojęcie MM, sięga po dziesiątki przykładów z rynku medialnego, co sprawia, że książka staje się fascynującą podróżą w świat środków masowego przekazu, analizowanych poprzez pryzmat produktu, dystrybucji, ceny oraz promocji medialnej.
Publikacja zawiera analizę zagadnień związanych z obowiązkiem alimentacyjnym, władzą rodzicielską oraz opieką nad małoletnim dzieckiem, jak również omówienie treści obowiązku alimentacyjnego i jego zakresu, grup podmiotów zobowiązanych do alimentacji i kolejności wykonywania obowiązku alimentacyjnego przez podmioty do tego zobowiązane. Ponadto omówione zostały: - zagadnienia związane z władzą rodzicielską - problematyka rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych, - kwestie związane z opieką - przesłanki jej ustanowienia a także jej sprawowanie. W treści opracowania znajdują się odwołania do obowiązującego orzecznictwa sądowego, a także wzory najbardziej przydatnych pism procesowych oraz formularzy. Aby łatwiej było korzystać z publikacji, umieszczone zostało ? w formie aneksu ? zestawienie przepisów prawnych dotyczących obowiązku alimentacyjnego, władzy rodzicielskiej, opieki, pomocy osobom uprawnionym do alimentów.
W publikacji skoncentrowano się na trzech zasadniczych obszarach tematycznych:
- internacjonalizacja i globalizacja przedsiębiorstwa;
- marketing w operacjach na rynkach zagranicznych;
- strategia marketingu-mix na rynkach zagranicznych.
Prezentowana pozycja powinna znaleźć licznych czytelników: studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych, a szczególnie praktyków zajmujących się na co dzień zarządzaniem w firmach i instytucjach w zmieniającym się otoczeniu o coraz wyższym stopniu zinternacjonalizowania. Sukces, a co najmniej przetrwanie wśród międzynarodowych partnerów oraz konkurentów wymaga znajomości i umiejętnej adaptacji narzędzi oraz metod marketingu międzynarodowego.
W książce omówiono kluczowe elementy działalności marketingowej banku, analizowanej w aspekcie praktycznych doświadczeń tych instytucji. Jest to kompendium wiedzy na temat zasad przygotowywania i prowadzenia skutecznej strategii marketingowej, w której obok sukcesów zdarzają się również porażki. Autor zwrócono uwagę na konieczność umiejętnego powiązania tradycyjnych narzędzi marketingowych z rozwiązaniami nowoczesnymi, kreującymi lojalność klientów. Marketing banku ma subtelny wyraz, warto zatem zadbać o pozyskanie niezbędnej wiedzy w zakresie racjonalnego wykorzystywania jego instrumentów. To nieodzowny warunek sukcesu rynkowego, którego wyrazem jest pozyskiwanie i utrzymywanie przez bank szerokiej rzeszy wiernych klientów.
W publikacji sformułowano hipotetyczny poznawczy model pracoholizmu. Tworząc koncepcję poznawczą uzależnienia od pracy, przyjęto założenie, że elementarnymi czynnikami wyznaczającymi zaburzenie są poznawcze konstrukty (schematy poznawcze, przekonania), kształtujące się w konsekwencji określonych doświadczeń z dzieciństwa i podtrzymywane w rezultacie określonych podmiotowych strategii pseudozaradczych (np. zachowań zabezpieczających). Z recenzji prof. dr. hab. Mieczysława Cioska: Polska literatura psychologiczna wzbogaca się o znakomitą książkę dotyczącą wciąż rzadko podejmowanej w naszym kraju problematyki pracoholizmu. Autorka obala istniejące stereotypy myślowe dotyczące pracoholizmu, uświadamia Czytelnikom, że w rzeczywistości mamy do czynienia z trzema zbliżonymi, choć innymi konstruktami teoretycznymi, a mianowicie: autentycznym pracoholizmem (czyli ?chorym używaniem pracy?), nadużywaniem pracy oraz zdrowym, efektywnym, ponadprzeciętnym zaangażowaniem w pracę. Uznanie a nawet podziw Czytelnika może wzbudzić przeprowadzona przez Autorkę niezwykle dociekliwa i szczegółowa analiza bardzo licznych wyników badań odnoszących się do ukrytych mechanizmów psychologicznych oraz jawnych problemów pracoholika; jego cech predysponujących do powstania uzależnienia od pracy i czynników je podtrzymujących. Stworzony przez Autorkę oryginalny hipotetyczny poznawczy model pracoholizmu pokazuje nie tylko obiecujący kierunek przyszłych badań empirycznych, ale jednocześnie wskazuje na optymistyczną perspektywę poznawczo-behawioralnej terapii osób uzależnionych od pracy (?)
Ostatnia dekada XX wieku otworzyła przed psychologią nowe, fascynujące pole eksploracji badawczej. Jest nim zachowanie się człowieka w społeczeństwie informacyjnym. Rozwój Internetu w jego obecnej postaci w ciągu ostatnich lat podniósł jeszcze rangę tego zagadnienia. Obok bezspornych zalet istnieje także ciemna strona Internetu. Ma miejsce przestępczość internetowa. Łatwiejszy stał się dostęp do pornografii i nawiązywania przygodnych kontaktów seksualnych. Nie można zapominać o destrukcyjnym wpływie na psychikę internautów niektórych gier komputerowych. Stosunkowo nowym zjawiskiem społecznym stało się uzależnienie od komputera. W pracy tej uzależnienie od komputera, wyodrębnione spośród innych uzależnień, opisane zostało od strony diagnozy, rozpowszechnienia i terapii przez psychologa nie tylko teoretyka, ale i praktyka. Czytelnik otrzymuje monografię psychologiczną, zawierającą aktualną wiedzę wzbogaconą badaniami i doświadczeniem terapeutycznym autora.
Praca jest wnikliwym studium koncepcji zarządzania strategicznego, zasad formułowania strategii rozwoju przedsiębiorstwa oraz metod analizy strategicznej wykorzystywanych na zewnątrz i wewnątrz organizacji. Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami oznacza potrzebę stałego redefiniowania misji i strategii podmiotów, struktur, umiejętności budowy strategicznych odpowiedzi na zmieniające się warunki, tj. odnawiania przedsiębiorstwa. Działania te są z jednej strony rezultatem szeroko rozumianej wiedzy i praktyki, z drugiej zaś metodą prowadzącą do powstawania i rozwijania wiedzy kapitału ludzkiego oraz samej organizacji, w którym kapitał ludzki funkcjonuje. Opracowanie ma charakter teoretyczno-poznawczy i metodyczny, ważną jego zaletę stanowi łączenie kwestii teoretycznych z praktycznymi przykładami.
Podręcznik został napisany zgodnie z obowiązującą podstawą programową dla zawodu technik hotelarstwa i szkół policealnych kształcących w zawodzie technik hotelarstwa. Treści zawarte w podręczniku oraz pytania i ćwiczenia umożliwiające uczniom sprawdzanie stopnia opanowania wiedzy są zgodne ze standardami wymagań egzaminacyjnych dla zawodu technik hotelarstwa. Rozdział pierwszy zawiera zagadnienia związane z istotą marketingu, pokazuje kierunki ewolucji tej dziedziny nauki oraz obrazuje specyfikę rynku usług hotelarskich. Najbardziej rozbudowany rozdział drugi poświęcony jest elementom marketingu. Zostały one omówione szerzej niż przewiduje program nauczania – technik hotelarstwa nr 34 [04]/MEN/2008.02.07. Czynimy to z przekonaniem, że kompleksowe ujęcie problematyki marketingu najpełniej odpowiada współczesnym potrzebom poznawczym i praktycznym. Szczególną uwagę w tym rozdziale poświęcono czynnikowi ludzkiemu ze względu na usługowy charakter działalności hotelarskiej i ważną w niej rolę personelu. Rozdział trzeci uczy sporządzania kwestionariusza ankiety oraz prezentuje zagadnienia związane z badaniami marketingowymi. W rozdziale czwartym zawarto problematykę oceny działalności hotelu w oparciu o zastosowanie mierników ilościowych, wartościowych i jakościowych. Rozdział piąty prezentuje tematykę dotyczącą zarządzania w przedsiębiorstwie hotelarskim.
Patologia eurosieroctwa to sytuacja, gdy matka i ojciec pozostawiają w kraju dzieci bez opieki rodzicielskiej na dłuższy okres. W raporcie o eurosieroctwie z 2008 roku stwierdzono, że liczbę takich dzieci szacuje się w Polsce na ponad 150 tysięcy. Eurosieroctwo powoduje u dzieci zachowania zaliczane w literaturze psychologicznej i pedagogicznej do niedostosowania społecznego (np. zamykanie się w sobie czy nałogi ? narkomanię, alkoholizm). Inne reakcje to zachowania demonstracyjne wrogie, agresja wobec nauczycieli, zastępczych opiekunów, kolegów w szkole. Telefony czy prezenty od migrujących rodziców, które bywają czasami coraz rzadsze, nie zastąpią codziennej obecności ojca lub matki. Celem tej książki jest przedstawienie psychospołecznych uwarunkowań zjawiska eurosieroctwa (przyczyn, złożoności problemu), a przede wszystkim skutków i możliwości leczenia tej patologii.
Książka stanowi uzupełnienie wcześniejszych opracowań autorów: Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty prawne oraz Założyć firmę i nie zbankrutować. Aspekty zarządcze ? napisanych pod redakcją Sławomira Sojaka (Difin 2009). Zawiera opis kilkunastu przypadków firm o ugruntowanej pozycji rynkowej, firm już nieistniejących oraz podmiotów dopiero rozpoczynających działalność. Prezentacja każdego z przypadków składa się z trzech części: wprowadzenia, części zasadniczej oraz pytań i poleceń do rozwiązania. Wprowadzenie zawiera krótki opis problemu, cel dydaktyczny, literaturę niezbędną do analizy oraz przedmiot akademicki, na którym dany przypadek może być analizowany ? ze wskazaniem liczby godzin przeznaczonych na analizę. Ponieważ tradycyjne ćwiczenia różnią się od analizy przypadków, wprowadzeniem do szczegółowych analiz jest rozdział wskazujący, w jaki sposób można wykorzystywać analizę przypadków w edukacji akademickiej.
W publikacji przedstawiono rozważania dotyczące wybranych aspektów poradnictwa dla osób z grupy szczególnego ryzyka, z jakimi mamy do czynienia w ciągu naszego życia. Wszelkie przeobrażenia kształtują współcześnie nowy model życia człowieka, w którym każda jednostka jest swego rodzaju indywidualnością, a mianowicie człowieka potrzebującego permanentnego doradztwa na każdym etapie rozwoju osobistego i zawodowego. Obecna rzeczywistość charakteryzuje się gwałtownymi przemianami we wszystkich niemal sferach życia. Jednym z założonych celów publikacji jest uwrażliwienie środowisk lokalnych i pracodawców na konieczność podjęcia wspólnych działań na rzecz przeciwdziałania marginalizacji różnych grup społecznych. Ważnym ujęciem pracy jest przedstawienie wpływu poradnictwa zawodowego na kształtowanie się życia osób z niepełnosprawnością, bezdomnych, osób długotrwale bezrobotnych, w szczególności kobiet w trudnej sytuacji, osób zagrożonych wykluczeniem społecznym, ze szczególnym uwzględnieniem osób korzystających długotrwale ze świadczeń pomocy społecznej, byłych więźniów, młodzieży wychowującej się w placówkach opiekuńczo-wychowawczych i rodzinach zastępczych. Zamiarem autor ów było ukazanie problemów osób z grupy szczególnego ryzyka, jako ?głosu praktyków w teorii?, dlatego też zaproszono do współpracy osoby pracujące na co dzień z ww. grupami społecznymi. Zaproszono do współpracy również naukowców, którzy zajmują się ową tematyką i mają często inny ? bardziej dyskusyjny punkt widzenia pewnych sytuacji społecznych. Książka składa się z dwóch części. W pierwszej zaprezentowano spojrzenie praktyków oraz teoretyków na rolę i znaczenie poradnictwa dla osób z niepełnosprawnością. Druga część publikacji to próba zaprezentowania wybranej części osób, których problem wykluczenia społecznego może dotyczyć oraz wpływu szeroko rozumianego procesu poradnictwa zawodowego na planowanie własnej przyszłości zawodowej.
Głównym celem książki jest określenie relacji pomiędzy poziomem i strukturą kosztów jakości odnoszonych do zarządzania kapitałem ludzkim a poziomem ryzyka personalnego. Chodzi o wykazanie, iż ponoszenie tych kosztów jest opłacalne, gdyż przynosi korzyści w postaci niższego ryzyka. Ze względu na szerokie spektrum działań personalnych obarczonych ryzykiem (a są nim obarczone praktycznie wszystkie działania) zdecydowano się na wybór jednego z nich, a mianowicie ? kształtowania motywacji wewnętrznej.
Ze wstępu: Gdyby poprosić przełożonych, by wskazali, który moment związany z zarządzaniem zasobami ludzkimi jest dla nich najtrudniejszy emocjonalnie, to może okazać się, że wielu z nich nie będzie mówiło o rekrutowaniu, ocenianiu czy motywowaniu swoich podwładnych. Wielu z nich z przekonaniem powie, że najtrudniej jest zwolnić pracownika. Powiedzieć mu, że nie ma dla niego miejsca w ramach danej organizacji, że trzeba się rozstać, często po latach udanej współpracy. Wiele pisze się i mówi o tym, iż proces zwolnień, a szerzej derekrutacji, jest trudny i stresujący dla osób zwalnianych, odchodzących z przedsiębiorstwa, ale stosunkowo rzadko wspomina się o tym, że i dla kadry menedżerskiej, dla przełożonych, którzy tych zwolnień dokonują, to także nie jest łatwa sytuacja. Nie czują się oni do tego przygotowani. Podkreślają, że brak im doświadczeń w tej sferze. Mówią też o braku wystarczającej wiedzy z zakresu psychologii, która mogłaby pomóc w przeprowadzeniu procedur derekrutacyjnych profesjonalnie, z należytym szacunkiem dla osoby odchodzącej i bez narażania samych siebie na nadmierny stres i napięcie emocjonalne. Książka ta ma wypełnić tę lukę. Ma dać podstawy wiedzy teoretycznej z obszaru derekrutacji, ale także wskazać na wiele możliwości praktycznych działań i zachowań, które podniosą skuteczność procedur derekrutacyjnych,
a jednocześnie zminimalizują negatywne psychologiczne skutki zwolnień dla obu stron –
i zwalnianych, i zwalniających.
Zaburzenia żywienia oraz okaleczanie się często ze sobą współwystępują. Budzą lęk i niezrozumienie otoczenia, stanowiąc tym samym wyzwanie dla profesjonalistów zajmujących się pomaganiem. Tymczasem dla młodych ludzi zachowania te bywają drogą do realizacji ważnych potrzeb. Wzmacniają poczucie własnej wartości, bywają sposobem kontrolowania własnego życia lub strategią radzenia sobie z silnymi emocjami, które towarzyszą kryzysowi tożsamości okresu dorastania. Autorzy adresują książkę przede wszystkim do osób, które pozostają w kontakcie z młodzieżą i czują się odpowiedzialne za wspieranie prawidłowego jej rozwoju. Kierują ją do wychowawców, nauczycieli i opiekunów szkół, internatów, szpitali, świetlic socjoterapeutycznych i domów dziecka. Osoby te często jako pierwsze odbierają sygnały o autodestruktywnych tendencjach wychowanków. Z odpowiednią wiedzą mogą stać się nieocenionym źródłem wsparcia emocjonalnego i informacyjnego, przeciwdziałać pogłębianiu problemu, budzić motywację do korzystania z profesjonalnej pomocy oraz inicjować działania profilaktyczne wśród kolegów osób dotkniętych problemem autodestruktywności.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?