Książka jest jedną z nielicznych monografii podejmującą rozważania na temat obrazu ciała, obrazu siebie oraz cielesności. Zaprezentowany zbiór prac wpisuje się w nowe obszary zainteresowań psychologii w Polsce. Na treść pracy składają się artykuły dotyczące aktualnych wyników badań w zakresie obrazu ciała (w aspekcie zdrowia i choroby). Autorzy prezentują wielowymiarowe spojrzenie na omawianą problematykę, co pozwala na szerokie ujęcie, głównie w wymiarze psychologicznym i społecznym, zagadnień związanych z ciałem i jego wyglądem. Teksty dotyczą charakterystyki obrazu ciała u osób ze strukturą osobowości borderline, doświadczania przez kobiety ciała traktowanego w kategoriach piętna jawnego (nadwaga) lub ukrytego (zaburzenia odżywiania), wpływu wskaźnika masy ciała na realny i idealny obraz siebie u mężczyzn z nadwagą, (nie)świadomości doznań płynących z ciała u osób z zaburzeniami odżywiania, wizerunku ciała u kobiet i mężczyzn hetero- i homoseksualnych, obrazu ciała w sporcie, charakterystycznych dla dziewcząt niezadowolonych z własnego ciała strategii radzenia sobie ze stresem oraz zasobów osobistych, postaw młodzieży w zakresie obrazu i odczuć wobec własnego ciała, problematyki modyfikacji ciała, wpływu emitowanych treści programu „Jak dobrze wyglądać nago” na wizerunek ciała kobiet oraz sposobu, w jaki oddziałują one na motywacje badanych do aktywizowania prozdrowotnych stylów życia, wpływu prezentacji kostiumów plażowych i bielizny na obraz siebie u kobiet i mężczyzn, przeglądu teoretycznych koncepcji psychoterapii ciała oraz teoretycznej analizy fenomenu komodyfikacji cielesności w erze późnonowoczesnej.
Każdy z nas w naturalny sposób potrzebuje szanować i doznawać szanowania, potrzebuje czynić dobro i doświadczać dobra, potrzebuje dawać wolność i jej doświadczać. Jeżeli młodemu człowiekowi nauczyciel pokaże, że razem tworzą ?MY?, że mają sporo wspólnego, że na tym samym im zależy, że zmierzają w podobnym kierunku ? to wielka szansa na przekonanie ucznia do działania. Jeżeli jednak zamiast zdrowej relacji, uczestnik procesu edukacyjnego traktowany jest jak tryb w maszynie, musi żyć w cieniu, a wmawia mu się, że żyje w świetle i jest w centrum zainteresowania, to wcześniej czy później w takiej osobie coś ?pęka?. Na ile szkoła zaprasza do uczenia, a na ile spycha ucznia na drugi plan ? o tym w niniejszej publikacji.
W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, lecz kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować wymagania społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przyjazną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi też swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości niezbędne dla integralnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy. Dzisiaj przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko przez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i elastycznością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, ale jakże fascynująca przyszłość.
Książka jest oryginalnym opracowaniem interdyscyplinarnej tematyki szeroko rozumianego efektywnego funkcjonowania przedsiębiorstw. Mając na uwadze rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw, w publikacji zostały ujęte najistotniejsze zagadnienia dotyczące nowoczesnych metod zarządzania, perspektyw i możliwości rozwoju współczesnych przedsiębiorstw, wpływu technologii informatycznej na ich funkcjonowanie, zarządzanie wiedzą w rozwoju przedsiębiorstw oraz zagadnienia dotyczące innowacji wprowadzanych w przedsiębiorstwach. Publikacja jest zwartą pozycją wydawniczą, będącą rezultatem licznych spotkań naukowych ośrodków akademickich w kraju, współpracujących z Katedrą Informatycznych Systemów Zarządzania Wydziału Zarządzania Politechniki Częstochowskiej. Jest zbiorem wybranych najistotniejszych zagadnień obejmujących rozwój i doskonalenie funkcjonowania przedsiębiorstw. W opracowaniu przedstawione zostały ważniejsze aktualne zagadnienia związane z rozwojem i doskonaleniem funkcjonowania przedsiębiorstw rozważane w wielu aspektach. Wielowątkowość treści zawartej w tym wydaniu jest związana z interdyscyplinarnością osób będących autorami poszczególnych rozdziałów. Duża różnorodność zagadnień, zgromadzona wokół tematyki tej książki, sygnalizuje sporą liczbę istotnych problemów, które poprzez innowacyjność, kreatywność i zwinność powinny doprowadzić do wskazania kierunków dla dynamicznego rozwoju przedsiębiorstw.
Z recenzji prof. dr hab. Jadwigi Adamczyk: Recenzowany podręcznik składa się z dwóch części. W pierwszej Przedsiębiorczość omówiono cztery główne problemy: pojęcie przedsiębiorcy i przedsiębiorczości, cechy przedsiębiorców, rodzaje przedsiębiorczości oraz motywy i uwarunkowania działań przedsiębiorczych. Zdefiniowano m.in. pojęcie przedsiębiorcy, charakteryzując jego podmiotowość w odniesieniu zarówno do osoby fizycznej, jak i prawnej, inicjującej, tworzącej i kontrolującej ład gospodarczy i społeczny. Autorzy podkreślają wielowymiarowość pojęcia ?przedsiębiorczość?, co wymaga interdyscyplinarnego podejścia w jej definiowaniu w trzech perspektywach: homo economicus, homo faber, homo sociologicus. Podejmując nowy problem przedsiębiorczości społecznej, autorzy wskazują na zależności pomiędzy przedsiębiorczością biznesową i społeczną. W części drugiej Innowacyjność wskazano ważne zagadnienia, do których należą: pojęcie innowacji, źródła, absorpcja i dyfuzja innowacji, strategie zarządzania innowacyjnego oraz charakterystyka klastrów i parków technologicznych jako podmiotów i narzędzi strategii innowacji. Przedstawiono m.in. trzy rodzaje strategii innowacji: strategię wewnętrznej kreacji wiedzy, strategię lokalnego rozszerzenia wiedzy oraz strategię globalnego transferu wiedzy. Treść opracowania wzbogacono danymi empirycznymi, dotyczącymi nakładów innowacyjnych w zakresie innowacji produktowych i procesowych oraz ich struktury w różnych układach klasyfikacyjnych.
W publikacji została ukazana wielość uwarunkowań, w których działają polskie przedsiębiorstwa, w tym także firmy prowadzone przez kobiety ? począwszy od kwestii politycznoprawnych i ekonomicznych, poprzez czynniki technologiczne i infrastrukturalne, kończąc na aspektach kulturowych. Ponadto, w książce można odnaleźć analizę sytuacji kobiet na rynku pracy w Polsce. Wartość tej analizy polega na ukazaniu dynamiki sytuacji na rynku pracy w okresie kilkunastu lat ? niemal w całym okresie po transformacji polityczno gospodarczej. Książka ukazuje zjawisko kobiecej przedsiębiorczości, biorąc pod uwagę aspekty nieuwzględniane w innych pozycjach (na przykład politykę rynku pracy na rzecz wspierania przedsiębiorczości kobiet w Polsce). Pozycja ta jest adresowana do pracowników instytucji (zarówno rządowych, jak i pozarządowych) zajmujących się przedsiębiorczością i polityką rynku pracy, pracowników naukowych, studentów (kierunków: Zarządzanie, Ekonomia, Politologia i pokrewnych), a także wszystkich osób zainteresowanych prowadzeniem własnej działalności gospodarczej.
Książka składa się z dwóch części. W pierwszej prowadzone są rozważania na temat definicji lęku, sposobów jego rozumienia, uwarunkowań i znaczenia dla osobistego rozwoju. Jest to wiodąca część pracy, zawierająca myśli i spostrzeżenia wyrosłe z inspiracji badaniami, ale wyraźnie przekraczająca ich rezultaty. W części drugiej znalazły się zagadnienia metodologiczne i prezentacja wyników. Zmaganie się z tematyką śmierci to dotykanie nieznanego, trudno nadać mu adekwatną formę, by nie naruszyć rytmu odkrywania tajemnicy i nie spłoszyć narodzonych w ciszy myśli i wzruszeń.
Książka prezentuje ważną, zarówno pod względem merytorycznym, jak i społecznym, problematykę dotyczącą sytuacji konfliktowych w różnych środowiskach wychowawczych. Zagadnienie sposobów zmagania się z sytuacjami konfliktowymi wydaje się aktualne w czasach, w których życie bez konfrontacji z konfliktem o charakterze społecznym nie jest czymś wyjątkowym. Czytelnik ma możliwość zapoznania się z działaniami podejmowanymi przez dzieci i młodzież w celu radzenia sobie w sytuacjach konfliktowych w środowisku rodzinnym, szkolnym i rówieśniczym oraz warunkujących je czynnikach. Książka może budzić zainteresowanie szerokiego grona czytelników, w tym głównie studentów przygotowujących się do pracy dydaktyczno-wychowawczej z dziećmi i młodzieżą, rodziców stojących przed koniecznością rozwiązywania konfliktów z własnym dzieckiem, nauczycieli, psychologów i pedagogów szkolnych. Może stanowić cenną pomoc dla wychowawców w zrozumieniu zachowania dziecka w wieku szkolnym w sytuacjach konfliktu społecznego i spojrzeniu na przyczyny tego zachowania z jego perspektywy. Znajomość przesłanek sposobów radzenia sobie dzieci i młodzieży w sytuacjach konfliktowych, występujących w różnych środowiskach wychowawczych, może być ważna dla społecznej praktyki wychowania.
Poradnik odwołuje się do rozumienia patologicznego hazardu jako uzależnienia i w tym też kontekście opisuje samą chorobę oraz określone sposoby jej leczenia. Jest to więc publikacja zarówno dla osób cierpiących na to schorzenie, jak i dla ich rodzin. Autorka starała się zawrzeć wiele wskazówek, sugestii, czy porad, mających zachęcać do poszukiwania pomocy oraz zapoczątkowywania zmian przez każdą zainteresowaną osobę. Zebrana wiedza wynika z doświadczenia i przeżyć wielu ludzi chorujących na nałogowy hazard i ich rodzin, którymi to doświadczeniami chcieli oni podzielić się z innymi, informacji od terapeutów którzy zetknęli się z tym schorzeniem i podjęli próby leczenia pacjentów z taką diagnozą, naukowych publikacji (przede wszystkim zagranicznych) zajmujących się tym problemem, stron internetowych poświęconych temu zagadnieniu (głównie amerykańskich i australijskich) tworzonych przez specjalistów, ale również przez samych hazardzistów, którzy podjęli trud zdrowienia z tej ciężkiej i groźnej choroby.
Celem pracy jest ukazanie związku pomiędzy planowaniem rozwoju szkoły przez dyrektora gimnazjum a skutecznym wdrażaniem reformy systemu edukacji. Dwa pierwsze rozdziały, stanowiące część poznawczo-teoretyczną, poświęcono teoretycznym podstawom prowadzonych badań. Tę perspektywę stanowi planowanie rozwoju szkoły będące czynnikiem efektywnej zmiany w oświacie. Poruszono kwestię innowacji programowych i strukturalnych. W drugiej części pracy ujęto teoretyczno-metodologiczne oraz organizacyjne założenia badań własnych. Przedstawiono: cele, problemy, metody, techniki, narzędzia badawcze oraz charakterystykę próby badawczej i obszar badań (lokalizacja terytorialna gimnazjów). W części empirycznej zobrazowano wyniki uzyskane w badaniach własnych. Przedstawiono odpowiedzi na poszczególne problemy sformułowane w pytaniach badawczych.
Książka poświęcona jest specjalnym trudnościom w nauce czytania i pisania oraz sposobom ich pokonywania. Jej zawartość bazuje na pracach uczestników Podyplomowego Studium Terapii Zaburzeń Czytania i Pisania działającego na Uniwersytecie Gdańskim. Oprócz rozważań teoretycznych można w niej znaleźć przykłady nowoczesnych metod terapii dysleksji.
Psychologicznie trudna sytuacja jest udziałem tych rodziców, którzy posiadają niepełnosprawne dziecko. Brak przygotowania do zmagania się z tego typu doświadczeniem rodzi u nich szereg pytań i wątpliwości. Książka z jednej strony przybliża czytelnikowi dylematy rodziców, towarzyszące sytuacji diagnozy o niepełnosprawności dziecka, z drugiej pozwala odpowiedzieć na pytania kluczowe dla procesu jego wychowania i rehabilitacji. Autorki poszczególnych rozdziałów podjęły trud przeprowadzenia wywiadów z matkami i ojcami dzieci o zaburzonym rozwoju, próbując dowiedzieć się, co stanowi źródło ich niepokoju, a co jest źródłem rodzicielskiej satysfakcji. Wszelkie ujawniane w tych wywiadach wątpliwości, dotyczące rozwoju dzieci, zostały opatrzone komentarzem zawierającym wskazówki na temat wspomagania rozwoju dziecka z danym typem niepełnosprawności.
Książka mówi o ryzyku na ziemi i w powietrzu, o ryzykowaniu, o stresie wywołanym przez ryzykowanie i błędach, które czasami skutkują katastrofą lub wypadkiem lotniczym i o czynniku ludzkim, który jest ich najczęstszą przyczyną. Z recenzji capt. Tomasza Smolicza, dr. inż., emerytowanego pilota PLL LOT: Z wielkim zainteresowaniem czytałem tę pracę, gdyż badania nad stresem w ?małym lotnictwie? (szybowcowym, samolotowym, spadochroniarstwie) są zagadnieniem nowym. Dobrze się stało, że temat ten podjął psycholog z wieloletnim stażem pilota. Pozwala to na wyważoną ocenę wyników badań, na które autor patrzy przez pryzmat własnego, bogatego doświadczenia. Cieszy, że tak hermetyczna i niedoceniana przez naukę dziedzina, jaką jest ?małe lotnictwo?, doczekała się poważnych badań nad emocjami, ryzykiem i stresem nieodłącznie towarzyszącymi lataniu.
W obecnej dobie wiedza jest uważana za podstawowy czynnik wytwórczy. Aby mogła stać się kapitałem intelektualnym, musi być jak najszerzej dostępna. Rozpowszechnianie informacji jest istotne, ponieważ wartość zasobów intelektualnych – w odróżnieniu od zasobów materialnych – wzrasta proporcjonalnie do stopnia ich wykorzystania. Celem prezentowanego opracowania jest pomoc we wzbogacaniu wiedzy i doświadczenia zawodowego tych, którzy podejmują badania podstawowe i rozwojowe, projektują, budują i wdrażają odnawialne źródła energii. Adresatami pracy są też ludzie odpowiedzialni za naprawę środowiska i budowę strategii rozwoju zrównoważonych programów zaopatrzenia w energię społeczności i gospodarek świata. Autorzy pragną wspomóc racjonalną politykę energetyczną państw i wzbogacić opracowywane narodowe programy innowacyjne – obejmujące rozwój i implementację odnawialnych systemów energetycznych, programów DSM w zakresie poszanowania energii i wyrównywania krzywych obciążeń systemów energetycznych. Ważna jest przy tym świadomość, że można to osiągnąć tylko w ścisłej koordynacji z tworzonymi i realizowanymi programami dotyczącymi technologii czystego spalania węgla, energii wodorowej czy ogniw paliwowych.
Publikacja ma na celu ukazanie możliwości wykorzystania w procesach zarządczych rozwiązań innowacyjnych wraz z próbą określenia ich wpływu na rozwój i konkurencyjność przedsiębiorstwa. Książka obejmuje osiem rozdziałów opracowanych przez pracowników naukowych Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Warszawie oraz Szkoły Głównej Handlowej, którzy w obszarach swych zainteresowań badawczych mają problematykę nowoczesnych koncepcji zarządzania przedsiębiorstwem. Rozważania prowadzone są z różnych punktów widzenia i wskazują na znaczną odmienność podejść do wykorzystywania innowacji w zarządzaniu, które są atrakcyjne dla autorów poszczególnych rozdziałów. Zakres ujętej problematyki odnosi się zarówno do ogólnych, makroekonomicznych uwarunkowań kreowania i wykorzystywania rozwiązań innowacyjnych, jak również obejmuje typowo mikroekonomiczną analizę opisywanych case studies. Poszczególne rozdziały łączą w sobie wątki teoretyczne z ich praktycznym odniesieniem i weryfikacją, co znacznie wzbogaca prezentowane treści.
Z recenzji prof. dr. hab. Rafała B. Kuca: Publikacja zawiera kompleksowy przegląd procesu kadrowego. Może być traktowana jako zwarty podręczniki akademicki, ale także jako poradnik dla działów kadr oraz wszystkich osób zainteresowanych kwestiami pracowniczymi. Prof. Z. Ścibiorek w sposób dojrzały, przemyślany i metodologicznie konsekwentny analizuje zagadnienia związane z personalną funkcją różnego typu organizacji. Czytelnik znajdzie tu odpowiedzi na pytania: Jak pozyskiwać pracowników do organizacji? Jak skutecznie zarządzać personelem? Jak szkolić pracowników? Jak motywować personel do efektywnej pracy? W książce zostały przedstawione również relacje między zarządzaniem zasobami ludzkimi a kulturą organizacji oraz kwestie oceny pracowników. Monografia została przygotowana w sposób profesjonalny, napisana językiem przystępnym i komunikatywnym. Serdecznie polecam i zachęcam do interesującej lektury.
W standardach kształcenia obowiązujących wszystkie uczelnie wyższe prowadzące studia na kierunku Zarządzanie znajduje się przedmiot Zarządzanie zasobami ludzkimi. Zakres merytoryczny publikacji uwzględnia zagadnienia zawarte w minimach programowych przedmiotu przyjętych przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
Korzystanie z podręcznika ułatwia zestaw pytań kontrolnych zamieszczonych na zakończenie każdego rozdziału. Umożliwia on studentom sprawdzenie swojej wiedzy, a dydaktykom tworzenie testów egzaminacyjnych. Walor utylitarności książki podnoszą również załączniki zawierające studia przypadków, na podstawie których można śledzić praktyczną implementację wybranych zagadnień kadrowych.
Corpus delicti ? ślad lub przedmiot stanowiący podstawę do przedstawienia wniosków dotyczących popełnionego czynu i sprawcy. Tak głosi słownikowa definicja. Lektura zaproponowanych w tym tomie tekstów nasuwa takie właśnie sformułowanie. Ciało jest tu przedmiotem rozważań, dokonuje się oględzin jego rozmaitych aspektów, prowadzone są one z różnych perspektyw i przy użyciu odmiennej terminologii. Stało się ono śladem stanowiącym podstawę do przedstawienia wniosków, tak dotyczących praktyk, jak i sprawcy/sprawców działania. Zbiór pomieścił w sobie prace o różnej treści, ale wszystkie dotyczą społecznych i kulturowych aspektów cielesności, seksualności i tożsamości oraz związków między tymi fenomenami we współczesnych społeczeństwach. Autorzy wychodzą od stwierdzenia, że ciało w każdej kulturze na przestrzeni wieków było obiektem rozmaitych manipulacji i mechanicznych ingerencji. Wiązało się to zarówno z dążeniem do realizacji specyficznych dla danej kultury wzorców atrakcyjności i piękna, jak i z funkcjonalnymi społecznie normami. Jednak w kulturze współczesnej obserwujemy ?nadobecność ciała?, wieloaspektowe zainteresowania nim, które, jak się wydaje, nie mają historycznego precedensu. Ciało wizualizowane, młode i nagie, wyzwolone z fatalizmu jest stale obecne w różnych tekstach kultury.
Prezentowany poradnik stanowi propozycję dla wszystkich, którzy przymierzają się do zmian w swoim życiu zawodowym, szukają pracy, przekwalifikowują się, chcą awansować lub pragną po prostu poświęcić więcej refleksji swoim sukcesom i porażkom w tym obszarze życia. W przystępny sposób opisuje, jak można wykorzystać proste narzędzia z obszaru public relations dla osiągania własnych celów zawodowych, jak planować karierę, jak wdrażać te plany w życie i jak je weryfikować. Książka przeprowadza czytelnika przez proces szukania lub zmiany pracy krok po kroku, dając po drodze cenne i ciekawe wskazówki do wykorzystania ?od ręki?. Zawiera też wiele praktycznych ćwiczeń, które pomogą każdemu czytelnikowi lepiej poznać swój sposób funkcjonowania w obszarze życia zawodowego i skłonić każdego do refleksji. Refleksja ta będzie pierwszym krokiem do wprowadzania zmian i bardziej świadomego zarządzania sobą na rynku pracy.
Marketing medialny (MM) to termin, który wraz z postępującym umasowieniem i interaktywnością mediów zyskuje coraz większą popularność. Jego obecność zauważalna jest nie tylko na polu medialnym, ale również politycznym, społecznym i edukacyjnym. Jako przedmiot akademicki lub temat polemik dziennikarskich ? do dzisiaj nie doczekał się dogłębnej analizy naukowej, która nadawałaby mu teoretyczne ramy definicyjne i klasyfikujące. Niniejszy podręcznik jest więc odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie rynku zarówno w kontekście teoretycznym, jak i praktycznym. Autorka, wyjaśniając pojęcie MM, sięga po dziesiątki przykładów z rynku medialnego, co sprawia, że książka staje się fascynującą podróżą w świat środków masowego przekazu, analizowanych poprzez pryzmat produktu, dystrybucji, ceny oraz promocji medialnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?