KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo Difin

Okładka książki Nauczycielskie poniżanie

39,00 zł 31,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,45 zł

Proponowana praca wpisuje się bardzo wyraźnie w nurt socjologii ciała oraz w nurt pedagogicznych analiz kultury szkoły. Podstawowym przedmiotem zainteresowania są relacje (wspomnienia) absolwentek różnych typów szkół dotyczące represyjnego wymiaru pedagogicznej pracy szkoły ? represjonowania wyglądu fizycznego (strój, fryzura, makijaż). Badania empiryczne w których brało udział ok. 200 kobiet (absolwentek) wskazują na powszechność tego typu przemocy (zazwyczaj za przemoc nieuważnej), podobną strukturę doświadczenia przemocy oraz konsekwencje w postaci specyficznych kobiecych dyspozycji kształtowanych w szkole (?siedzieć cicho?).
Okładka książki Relacje dziecka z wadą słuchu w szkole

40,00 zł 32,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,27 zł

Dzieci niepełnosprawne są obecne w wielu klasach szkolnych. Mimo trudności związanych z niepełnosprawnością ich potrzeby są właściwe dla wieku rozwojowego. Tak samo jak ich koledzy chcą poznawać świat, czując miłość i wsparcie bliskich oraz życzliwość nauczycieli i rówieśników. Zawarte w książce treści skłaniają do refleksji i są inspiracją do poszukiwań najlepszych możliwości stworzenia dzieciom zwadą słuchu dobrych warunków edukacji. Polecana jest wszystkim osobom zainteresowanym wzmacnianiem środowiska szkolnego oraz wspoma­ganiem funkcjonowania w szkole dzieci niepełnosprawnych. W rozdziale pierwszym zamieszczono informacje dotyczące niepełnosprawności, jaką jest wada słuchu. Przedstawiono ujęcia terminologiczne osoby z wadą słuchu, klasyfikacje wad słuchu, audiologiczne środki wspomagania słyszenia oraz sposoby porozumiewania się osób z uszkodzeniem słuchu. Ponadto scharakteryzowano rozwój psychospołeczny dziecka sprawnego oraz dziecka z uszkodzonym narządem słuchu. W rozdziale drugim przedstawiono definicyjne ujęcia integracji, a także podstawy prawne dotyczące uczęszczania dzieci z wadą słuchu do szkół integracyjnych. Rozdział ten zawiera także treści opisujące warunki integracji dziecka z wadą słuchu w środowisku szkolnym, ukazując je od strony nauczyciela, szkoły oraz dziecka z uszkodzonym słuchem. W rozdziale trzecim scharakteryzowano ogólne zagadnienia relacji społecznych zachodzących w rodzinie oraz w klasie szkolnej, a także potrzeby dziecka, które są zaspakajane przez oba te środowiska w celu jego optymalnego rozwoju. Ponadto rozdział ten traktuje o znaczeniu klasy szkolnej w integracji, a także o roli nauczyciela w kształtowaniu relacji społecznych wśród uczniów. Rozdział czwarty przedstawia ocenę relacji zachodzących w klasie pomiędzy uczniami z wadą słuchu i ich rówieśnikami, dokonaną zarówno przez nauczycieli wiodących, jak i wspomagających w klasie integracyjnej. Rozdział piąty zaś opisuje relacje pomiędzy uczniami w świetle wyników badań socjometrycznych klas integracyjnych. Badania z zastosowaniem techniki socjometrycznej J.L. Moreno ?Test wyboru? i techniki ?Zgadnij kto?? pozwoliły na sprawdzenie rzeczywistych stosunków panujących w klasach integracyjnych ze szczególnym uwzględnieniem miejsca dziecka z wadą słuchu w klasie. W rozdziale szóstym zamieszczono wskazówki do udoskonalania, monitorowania i ewaluacji pracy nauczyciela w klasie, w której uczniami są zarówno dzieci sprawne, jak i dzieci z trudnościami rozwojowymi.
Okładka książki Patologie komunikowania w Internecie

57,00 zł 46,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,98 zł

Celem książki jest zaprezentowanie zagrożeń ze strony komputera i Internetu dla dzieci i młodzieży. Ten wspaniały wynalazek techniczny to bezsprzecznie pozytywne źródło informacji i pożytecznej rozrywki. Daje ogromne możliwości użytkowania i rozwoju dzieci i młodzieży, pomocy w nauce, w pracy, ale niesie również zagrożenia (stresy, choroby i przeżycia traumatyczne).
Okładka książki Astma oskrzelowa

38,00 zł 30,70 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,65 zł

Perspektywa psychologiczno-egzystencjalna Celem pracy jest próba analizy czynników psychologicznych, które różnicują osoby z astmą od populacji osób zdrowych. Jest nim także próba odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób czynniki noetyczne (jak: cel, poczucie sensu życia, jakości noetyczne obecne wżyciu, temporalność i aktywność noetyczna i postawy noetyczne) wiążą się z radzeniem sobie ze stresem, przebiegiem choroby i ilością objawów psychologicznych mających związek z astmą. Wszystko to czyni pracę skrótowym kompendium wiedzy na temat czynników o charakterze somatycznym, psychologicznym i noetycznym, które mają udział w życiu pacjentów doświadczających astmy oskrzelowej. Podejście to zakwalifikować można jako holistyczne ujęcie zdrowia i choroby, ale należy podkreślić, że holizm ten dotyczy aspektu noo-psychosomatycznego egzystencji.
Okładka książki Region w gospodarce opartej na wiedzy

47,00 zł 37,97 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,91 zł

Książka dotyczy niematerialnych czynników rozwoju regionalnego, mających decydujące znaczenie z perspektywy budowania potencjału konkurencyjnego i tworzenia bogactwa regionu. Jej treść zawarto w trzech blokach tematycznych: 1. Region wiedzy ? określa rolę wiedzy w determinowaniu procesów rozwoju re­gionalnego oraz identyfikuje, w jaki sposób kapitał ludzki, w kontekście teoretycznym i praktycznym, przyczynia się do tworzenia wartości i budowania Gospodarki Opartej na Wiedzy w wymiarze regionalnym. 2. Region innowacyjny ? koncentruje się na identyfikacji regionalnych mechanizmów tworzenia procesów innowacji. Omawia istotę regionalnej płaszczyzny polityki innowacyjnej, która zajmuje dziś szczególne miejsce w polityce rozwoju polskich regionów. 3. Region w gospodarce globalnej ? wskazuje, w jaki sposób środowiska lokalne i regionalne mogą wykorzystywać proces globalizacji, nie ulegając marginalizacji i unifikacji, wzmacniając swoje znaczenie i pozycję konkurencyjną. Skuteczność realizacji regionalnej polityki rozwoju zależy dziś przede wszystkim od wiedzy, kompetencji i świadomości aktorów biorących udział w określaniu jej priorytetów i ich determinacji w fazie wdrażania. Stąd wiedza, którą prezentujemy w podręczniku, ma charakter edukacyjny i porządkujący, ale nade wszystko służy two­rzeniu dobrej praktyki gospodarczej w sektorze publicznym w zakresie wykorzystywania nowoczesnych narzędzi i czynników odpowiedzialnych za rozwój regionu. Wiedza ta prezentowana jest z perspektywy ekonomicznej, socjologicznej i zarządczej. Adresowana jest zarówno do praktyków, jak i teoretyków zajmujących się problemami zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego.
Okładka książki Anoreksja w rodzinie

43,00 zł 34,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,68 zł

Anoreksja w rodzinie – fragment ROZDZIAŁ l WYCHOWANIE W RODZINIE 1.1. Istota wychowania Terminem wychowanie posługują się przedstawiciele wielu dyscyplin naukowych (pedagogika, psychologia, socjologia, historia, filozofia). Pomimo tego, że „każda nauka i jej subdyscypliny dążą do jednoznacznego zdefiniowania pojęć i wyraźnego sprofilowania ich desygnatów", w literaturze spotykamy niezliczoną liczbę definicji określających wychowanie. Z pewnością ma ono charakter wieloczynnikowy i wielopłaszczyznowy. Jest dziełem przede wszystkim rodziców, ale także nauczycieli, otaczających ludzi oraz instytucji wychowawczych. Według Arystotelesa celem wychowania jest uczynienie człowieka szczęśliwym, a ponieważ szczęście opiera się na cnocie, więc poprzez nią należy prowadzić do szczęśliwości. Takie podejście, ujmuje istotę wychowania - jak widać niezmienną od tysięcy lat. Natomiast H. Muszyński rozumie wychowanie jako „zamierzone wpływanie na sferę emocjonalno-motywacyjną jednostki". A.M.Tchorzewski zaś twierdzi, że wychowanie jest bytem społecznym, a więc zjawiskiem (faktem, zdarzeniem, procesem) będącym wytworem przynajmniej dwóch ludzi (osób), którego cechą konstytutywną jest zachodząca pomiędzy nimi relacja, wyrażająca się w przekraczaniu przestrzeni między podmiotowej za pomocą wybranej formy kontaktu, w ramach którego jeden z podmiotów, kierując się powszechnie uznanym dobrem, umożliwia drugiemu podmiotowi zdążanie do określonej własnej tożsamości. Podając różne definicje wychowania należy od razu podkreślić, że nie sposób określić wszystkich jego istotnych aspektów. Można jedynie mówić o niektórych... Problematyce zaburzeń odżywiania poświęcono niewiele miejsca w literaturze pedagogicznej. Odczuwalny brak badań pedagogicznych i pogłębionych analiz naukowych, odnoszących się do czynnika rodzinnego w procesie powstawania, rozwoju i leczenia anoreksji, stał się podstawowym wyznacznikiem dla przeprowadzenia badań i napisania tej pracy. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy pracy zawiera rozważania teoretyczne dotyczące wybranych zagadnień procesu wychowania w rodzinie. W drugim rozdziale przedstawiono, na podstawie dostępnej literatury przedmiotu, teoretyczne założenia dotyczące anoreksji, jej istoty, kryterii diagnostycznych i modelu etiologicznego (ze szczególnym uwzględnieniem czynników rodzinnych). Rozdział trzeci ma charakter informacyjno-poradnikowy, pozwala zrozumieć zarówno samą chorobę, jak i trudną sytuację całej rodziny osoby cierpiącej na anoreksję. W tym rozdziale rodzice otrzymują gotowe wskazówki, jak postępować z chorym dzieckiem i jak wspierać je w codziennej walce z chorobą. W czwartym rozdziale zostały zaprezentowane założenia metodologiczne badań własnych oraz wyniki badań. Ze względu na jakościowy charakter badań Autorka zdecydowała się na liczne cytowanie wypowiedzi osób cierpiących na anoreksję i ich rodziców. Dzięki temu, mimo pewnych uogólnień, można spojrzeć na problem zawarty w temacie pracy przez pryzmat poszczególnych rodzin. Koncepcja badań własnych oparta została na metodach badań jakościowych, którymi objęto 30 rodzin osób cierpiących na anoreksję w całej Polsce. Zamieszkanie i uczestniczenie w codziennym życiu członków rodziny pozwoliło Autorce na swobodną obserwację oraz przeprowadzenie wywiadów zarówno z osobami chorymi, jak i ich rodzicami.
Okładka książki Niedostosowanie społeczne nieletnich DIFIN

47,00 zł 39,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,32 zł

Publikacja powstała na podstawie praktycznych doświadczeń autorki, która pracuje z młodzieżą niedostosowaną społecznie jako psycholog. Książka będzie bardzo przydatna dla pedagogów praktyków, dla studentów pedagogiki, ponieważ podejmuje nowe zagadnienia dotyczące analizy efektywności procesu resocjalizacji, wskazuje możliwości nowatorskich rozwiązań. dr hab. Mieczysław Ciosek, prof. UG, kierownik Zakładu Psychologii Penitencjarnej i Resocjalizacji Instytutu Psychologii UG: Zjawisko przestępczości nieletnich jest przedmiotem żywego zainteresowania wielu różnych dyscyplin naukowych. Ich przedstawiciele ponawiają wciąż próby odkrycia mechanizmów powstawania tego fenomenu, jego profilaktyki i skutecznych metod resocjalizacji. Taką udaną próbę podjęła również dr Justyna Siemionow w swojej bardzo interesującej i znaczącej pracy, poświęconej metodom resocjalizacji i psychoterapii młodzieży społecznie nieprzystosowanej. Książka dr Justyny Siemionow cechuje się nie tylko bogactwem treści i rzetelnym przeglądem literatury przedmiotu, ale także wysoką wartością aplikacyjną, bo Autorka wskazuje na skuteczne sposoby wywierania wpływu na nieletnich i osiągania społecznie pożądanych zmian w ich zachowaniu i osobowości. Gorąco polecam książkę dr Justyny Siemionow Wszystkim PT Czytelnikom, którzy, ze względu na podjęte studia albo wykonywaną pracę, są zainteresowani problematyką patologii społecznej i resocjalizacji.
Okładka książki Zarządzanie strategią firmy

45,00 zł 36,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,30 zł

W publikacji omówiono proces strategicznego myślenia umożliwiający zarządom firm osiąganie nadzwyczajnych wyników działalności biznesowej ? pozwalający poprawić ich zdolności zarządzania implementacją strategii i osiągać lepsze wyniki. Ta książka jest czymś więcej niż wynikiem projektu badawczego. Jest także rezultatem rozległej wiedzy i doświadczenia praktycznego Autora w zakresie projektowania i wdrażania koncepcji i systemów zarządzania strategicznego dla wielu firm w USA, Kanadzie, Szwecji, Norwegii, Rosji, Mołdawii i w Polsce. W książce prezentowano łatwy do pojęcia i implementacji system, który czytelnicy mogą wykorzystać w swoich firmach. Zarządzanie strategią nie jest łatwe. Autor wskazuje, jakich zdolności firmy potrzebują dla zbudowania i wdrożenia koncepcji i systemu implementacji strategii. Koncepcja, system i procesy są stosowane lub są przedmiotem weryfikacji w wielu wiodących firmach na całym świecie, podzielających swoje doświadczenia w zakresie sposobu, w jaki odniosły sukces i osiągnęły przewagę konkurencyjną.
Okładka książki Bulimia od A do Z DIFIN

40,00 zł 32,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,27 zł

Kompendium wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców Młodzi ludzie, szukając swojego miejsca w świecie, bywają niepewni i zagubieni. Chcą zarówno zachować swą indywidualność i oryginalność, jak również upodobnić się do rówieśników, wzorców medialnych itp. W żmudnym procesie poszukiwania własnej tożsamości często podejmują działania, które godzą w ich zdrowie i prawidłowy rozwój. Jednym z nich jest niekontrolowane objadanie się i przeczyszczanie. Książka jest kompendium podstawowej wiedzy dla rodziców, nauczycieli i wychowawców z zakresu bulimii; szczegółowo zaś jej epidemiologii, symptomatologii, mechanizmu, metod leczenia i wspierania chorych. Autorki skupiają się w niej przede wszystkim na przekazaniu Czytelnikowi zarówno niezbędnego minimum informacji teoretycznych, jak i wskazują na konieczność trenowania i wykorzystywania określonych umiejętności praktycznych pomocnych w rozpoznawaniu bulimii oraz udzielaniu pomocy osobom ujawniającym jej symptomy. Dobry kontakt dorosłego z dzieckiem/dorastającym stanowi bowiem olbrzymi zasób sprzyjający budowaniu ich wzajemnej relacji i efektywności procesu wspierania. Wzajemne zaufanie, otwartość, akceptacja zwiększają prawdopodobieństwo wczesnego dostrzeżenia nieprawidłowości w sferze odżywiania dziecka, a dalej – otwartej z nim na ten temat rozmowie i uruchomieniu działań pomocowych.
Opakowanie Innowacje w zrównoważonym rozwoju organizacji

55,00 zł 44,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,36 zł

Podstawowym celem pracy jest teoretyczna i empiryczna refleksja nad złożoną problematyką innowacji w zrównoważonym rozwoju organizacji na integrującym się rynku europejskim. Podstawową hipotezą badawczą pracy jest twierdzenie, że pomyślne i skuteczne zarządzanie innowacyjnością przez decydentów różnego szczebla wymaga ciągłego myślenia o innowacjach i określonego postępowania w mobilizowaniu swojej organizacji (budowa nowego kapitału strategicznego, kapitału intelektualnego, skupianiu się na wartości jako spersonalizowanym doświadczeniu i na współtworzeniu nowej wartości). Do oceny rozpatrywanych kategorii analizowanych zjawisk wykorzystano różne źródła i dane statystyczne pochodzące z różnych agend międzynarodowych, w tym liczne źródła statystyczne z różnych agend Unii Europejskiej, z GUS-u, z odpowiednich regionalnych Urzędów Statystycznych, a także dane zbierane indywidualnie przez autorów przy pomocy ankiet kierowanych do badanych podmiotów gospodarczych. Poznanie problematyki zawartej w książce może być pomocne w projektowaniu strategii innowacyjnych organizacji, których wiedza na ten temat jest niejednokrotnie fragmentaryczna i niepełna w codziennej działalności. Książka jest adresowana dla słuchaczy kierunków zarządzania i ekonomii uczelni różnych typów, przede wszystkim uniwersyteckich kierunków studiów, osób podnoszących kwalifikacje zawodowe z tego zakresu, a także menedżerów pragnących pogłębić swoją wiedzę z zakresu zarządzania działalnością innowacyjną organizacji.
Okładka książki Marketingowo-logist zarządz. przedsięb. DIFIN

52,00 zł 40,21 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,14 zł

Motywem przewodnim książki jest uzasadnienie tezy, że działania marketingowe w przedsiębiorstwach muszą być stopniowo integrowane z działaniami logistycznymi i że ? tym samym ? wymagają wspólnego, zsynchronizowanego zarządzania. W warunkach coraz ostrzejszej konkurencji, zarządzanie to powinno koncentrować się na rozwiązywaniu problemów marketingowych i logistycznych w sposób zmierzający do uzyskania maksymalnej satysfakcji klientów. Uzasadnienie tej tezy zostało wsparte przejrzystym przeglądem podstaw marketingu i logistyki, zasad planowania marketingowego i logistycznego oraz tworzenia strategii marketingowo ? logistycznych. Określono też, jakie funkcje w przedsiębiorstwie powinny być realizowane, aby można było uznać, że zarządza się nim ?marketingowo ? logistycz­nie? i jaki wpływ mogą na to wywierać nowe koncepcje zarządzania, takie jak TQM, Line Management, a nawet ?teoria chaosu?.
Okładka książki Praca z młodzieżą niewidomą i słabowidzącą

40,00 zł 32,32 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,27 zł

Publikacja jest efektem pracy na zajęciach plastycznych z osobami niewidomymi i słabowidzącymi z dodatkowymi dysfunkcjami. Autorka omawia między innymi środki dydaktyczne i techniki plastyczne wykorzystywane na lekcjach plastyki; poprzez sekwencje przedstawia czytelnikowi zadania, jakie stawia się przed uczniem w sposób możliwy przez niego do zaakceptowania i wykonania. Podział na sekwencje daje dziecku możliwość zrozumienia wielu aspektów otaczającego świata, poczynając od tych najbliż­szych dziecku, po bardziej skomplikowane, a kończąc na najważniejszym, czyli budowaniu i podnoszeniu poczucia własnej wartości dziecka jako autora, motywowaniu do dalszych czynności ? do poszerzania wiedzy osobie, świecie, relacjach i następstwach zachodzących w przyrodzie. Publikacja realizuje wszystkie podstawowe cele przewidziane w indywidualnych programach edukacyjnych, jednocześnie stawia przed nauczycielem wysokie wymagania: bardzo dobrej znajomości możliwości psychofizycznych ucznia, ale również ze strony dydaktycznej ? precyzyjnego przygotowania listy sekwencji, dostosowania do poszczególnych sekwencji technik plastycznych i pomocy dydaktycznych, uwzględnienia podczas realizacji prac plastycznych korelacji międzyprzedmiotowej, ale przede wszystkim sprawienia, by uczeń odczuwał swoje sprawstwo na zajęciach. Część ostatnia ? scenariusze przykładowych zajęć zawierają wskazówki, w jaki sposób praktycznie stosować metodę podczas pracy z dziećmi niewidomymi i słabowidzącymi.
Okładka książki Rewolucja w raportowaniu biznesowym

52,50 zł 42,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,35 zł

Książka, którą Autorka proponuje czytelnikowi?menedżerowi, pracownikowi korporacji czy firmom sektora MŚP, studentowi i innym zainteresowanym ? to próba odpowiedzi na cztery pytania: co raportować?, komu raportować?, po co raportować? oraz jak raportować? Zaproponowane wskazówki, mające bez­pośrednie zastosowanie do praktyki biznesu, poparte zostały przykładami raportowania światowych liderów społecznej odpowiedzialności, takich jak BASF, P&G, Wal-Mart czy BAT.
Okładka książki Diagnostyka neuropsychologiczna w praktyce klinicznej

78,00 zł 63,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 62,91 zł

Książka poświęcona jest problemom psychologicznym osób dorosłych z nabytym uszkodzeniem mózgu. Szczególny akcent położony jest na kwestię trafnego rozpoznawania (diagnozowania) zaburzeń poznawczych i behawioralnych, spowodowanych rozmaitymi incydentami mózgowymi. Współcześnie bowiem neuropsycholog zajmujący się pracą diagnostyczną staje przed nowymi i coraz bardziej licznymi wyzwaniami praktyki klinicznej, której zapotrzebowanie odzwierciedla intensywne zmiany społeczno-demograficzne zachodzące we współczesnym świecie. Dotychczasowe standardy i metody diagnostyczne, nierzadko wywodzące się jeszcze z psychologii eksperymentalnej lat 60. XX wieku, coraz częściej okazują się niewystarczające bądź nietrafne w obliczu zagrożeń współczesności, nie wyłączając problemów zdrowotnych. W książce opisano najnowsze ujęcia diagnostyczne w neuropsychologii klinicznej na tle współczesnych przemian i zagrożeń w Polsce i na świecie, m.in. najnowsze metody obrazowania mózgu, zmiany mentalne na przestrzeni całego życia ze szczególnym uwzględnieniem funkcjonowania osób w podeszłym wieku, czy też nieprawidłowości mózgowe w przebiegu chorób wewnętrznych. Książka posiada nie tylko walory praktyczne (kliniczne), lecz również teoretyczne (poznawcze). Jej treść ma przekonać, że szczegółowa diagnoza zaburzeń procesów poznawczych stwarza unikalną możliwość oceny prawidłowości przebiegu tychże procesów u ludzi zdrowych. Dlatego też przygotowywana jest z myślą o klinicystach (w tym psychologach, terapeutach oraz lekarzach neurologii i psychiatrii), badaczach zachowania i jego mózgowych mechanizmów oraz studentach kierunków społecznych i medycznych.
Okładka książki Napastowanie seksualne Głupia zabawa czy poważna sprawa

47,00 zł 36,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,84 zł

W książka zostały przedstawione w przystępnej formie pro­blemy przemocy ze względu na płeć w relacjach rówieśniczych, zjawiska uznawanego w wielu krajach za społeczny problem. W Polsce rówieśnicza agresja seksualna nie jest postrzegana jako zjawisko szczególne i odrębne, nie doczekała się, jak dotąd, należytego opracowania, nie ma też własnej nazwy. Stąd zawarta już w tytule propozycja, aby niewłaściwe zachowania o charakterze seksualnym w grupie rówieśniczej opisywać terminem ?napastowanie seksualne?. Książka stawia sobie za cel: ? pokazanie, iż rówieśnicza agresja i przemoc jest ?zorientowana? płciowo. Czynnikiem wywo­łującym wiele agresywnych zachowań jest płeć osób poszkodowanych (najczęściej dziewcząt), co pozostaje faktem zupełnie niewidocznym dla młodych ludzi, nauczycieli, rodziców; ? wskazanie, że napastowanie jest zjawiskiem szczególnym, posiadającym swoje unikalne przy­czyny i charakterystykę, nietożsamym zszykanowaniem lub molestowaniem seksualnym; ? pokazanie, w jaki sposób kultura i normy społeczne wzmacniają zjawisko napastowania sek­sualnego. Książka adresowana jest do nauczycieli, wychowawców, pedagogów i psychologów szkolnych i oferuje im, oprócz teoretycznego wprowadzenia w problematykę napastowania seksualnego, w części II rady i sugestie, co robić, by do przemocy ze względu na płeć w szkole nie dochodziło, i jak działać w sytuacji , gdy do napastowania seksualnego jednak dojdzie, a w części III scena­riusze zajęć dla młodzieży, do wykorzystania na zajęciach z profilaktyki przemocy, na godzinach wychowawczych i na zajęciach z wychowania do życia w rodzinie.
Okładka książki Rozwijanie uważności na co dzień

39,00 zł 30,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,57 zł

Książka wprowadza czytelnika w zagadnienia związane z uważnością jako kompetencją osobistą, wspierającą poczucie satysfakcji życiowej i szczęścia. Autorka omawia specyfikę uważności w aspekcie wiedzy, umiejętności i nastawień, które wspierają rozwój samoświadomości i budują szczególny rodzaj postawy życiowej. Publikacja podpowie jak świadomie budować relacje z ludźmi i z tymi aspektami rzeczywistości, które bezpośrednio wpływają na samopoczucie (z czasem, obowiązkami domowymi, pracą, karierą, z pieniędzmi itp.) Przede wszystkim jednak Autorka kieruje uwagę czytelnika na relacje z samym sobą, z ciałem, myślami, emocjami. Świadomość wpływu myśli i emocji na powstawanie stresu, radzenie sobie z nim, stanowi fundament spełnionego, szczęśliwego życia. Książka powinna stanowić inspirację dla osób, które pragną żyć pełnią życia, czerpać satysfakcję z pracy i relacji międzyludzkich. Pomoże im zachować świeżość i entuzjazm, a także zapobiegać efektowi wypalenia w pracy i w życiu prywatnym.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w administracji celnej

65,00 zł 52,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 52,42 zł

Praca ma charakter empiryczno-teoretyczny, w których znaczny nacisk położono na badanie funkcjonariuszy i pracowników administracji celnej w kontekście percepcji zarządzania wiedzą. Zasadniczym celem badawczym publikacji jest opracowanie pożądanego modelu zarządzania wiedzą w administracji celnej jako komponentu systemu bezpieczeństwa ekonomiczno-społecznego RP. Realizacja tego celu wzbogaca teorię strategicznego zarządzania wiedzą o instrumenty zarządzania ryzykiem związane z wyznaczeniem mierników i kwantyfikatorów instrumentów kontrolnych oraz heterogeniczną absorpcją wiedzy.
Okładka książki Outsourcing

50,00 zł 40,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,34 zł

Praca została podzielona na dwie części. Pierwsza ma charakter rozważań teoretycznych, w której na podstawie literatury przedmiotu przedstawiono motywy i przyczyny stosowania outsourcingu, teoretyczne podstawy tej koncepcji zarządzania oraz rodzaje powiązań outsourcingowych. Część druga opracowania oparta została na badaniach empirycznych, z nielicznymi uzupełnieniami teoretycznymi oraz aktami prawnymi. Główny nurt rozważań koncentruje się na celach i formach outsourcingu w polskim sektorze ochrony zdrowia oraz metodach i narzędziach oceny efektywności tej koncepcji zarządzania.
Okładka książki Marketing w ochronie zdrowia

40,01 zł 32,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,27 zł

W książce przedstawiono kompleksowe podejście do problemów marketingu w ochronie zdrowia. Zaprezentowano w niej możliwości wykorzystania narzędzi marketingowych w pozycjonowaniu usług zdrowotnych, jak również, budzący ostatnimi czasy wiele kontrowersji, marketing produktu leczniczego. Jako uzupełnienie omówiono obszary zastosowania marketingu w kształtowaniu postaw zdrowotnych, co w dobie wzrostu znaczenia profilaktyki i promocji zdrowia odgrywa niezwykle istotną rolę. Głównymi adresatami książki są osoby profesjonalnie zajmujące się marketingiem w ochronie zdrowia, szczególnie pracownicy zakładów opieki zdrowotnej, przedsiębiorstw farmaceutycznych, środowisko medyczne. Publikacja adresowana jest ponadto do studentów marketingu i zdrowia publicznego.
Okładka książki Psychospołeczne uwarunkowania defaworyzacji dzieci i młodzieży

42,00 zł 32,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,38 zł

Książka powstała jako jeden z rezultatów działań naukowych i edukacyjnych realizowanych w ramach międzynarodowego projektu europejskiego JUDGE ? Juvenile Delinquents? Guided Education - program: Youth in Action (2008-2009). Celem projektu było opracowanie metod oddziaływań wychowawczych kierowanych do młodzieży defaworyzowanej społecznie, a także zaprojektowanie i przeprowadzenie szkoleń dla trenerów pracujących z tą młodzieżą w ośrodkach wychowawczych. W publikacji zostało zaprezentowane wieloaspektowe podejście do zjawiska defaworyzacji, obejmujące zarówno wybrane wymiary społeczne oddziaływań defaworyzujących, jak również uwarunkowania podmiotowe oraz interakcje szeroko rozumianych czynników psychospołecznych. Samo zjawisko defaworyzacji ? mimo różnorakich kontekstów, w jakich jest rozpatrywane przez poszczególnych autorów ? jest na poziomie pojęciowym rozumiane najczęściej jako element składowy mechanizmów dyskryminacji oraz społecznej ekskluzji. Autorzy wskazują, iż istotą defaworyzacji jest obniżanie pozycji jednostek i grup w określonym porządku społecznym, a także umniejszanie ich szans na korzystanie z należnych im praw określonych normami (formalnymi lub nieformalnymi) danej struktury społecznej. Całość publikacji ma układ problemowy złożony z trzech części. W pierwszej zaprezentowane zostały mechanizmy defaworyzacji w kontekście wybranych, istotnych dla zagadnienia sytuacji społecznych. Uwzględniony został zarówno psychologiczny punkt widzenia (spojrzenie na obiekt oddziaływań defaworyzacyjnych przez pryzmat jego poczucia własnej wartości), poprzez podejścia pedagogiczne (spojrzenie na społeczny problem dzieci ulicy oraz postawy wobec niepełnosprawności), aż po ujęcie problemu z poziomu oddziaływań instytucjonalnych. Uwzględnione zostały także kwestie otyłości oraz wykluczenia cyfrowego ? jako społeczne konteksty oddziaływań defaworyzujących. Druga część pracy opiera się na rozważaniach skoncentrowanych wokół środowiska szkoły. Uwzględnione w niej zostały zagadnienia związane z defaworyzacją uczniów z określonymi problemami (zachowania agresywne, nadpobudliwość psychoruchowa), jak również sformułowane zostały wytyczne określające kierunki profilaktyki. Trzecia część koncentruje się na różnych formach szeroko rozumianej społecznej profilaktyki defaworyzacji. Rozważania w tej części mają charakter zarówno ideowy (problematyka równości szans), jak i odwołują się do zaprezentowania konkretnych metod i form pracy, możliwych do zastosowania na różnych poziomach profilaktyki defaworyzacji (kampanie społeczne, psychoedukacja, tutoring, survival oraz oddziaływanie poprzez sztukę). Ponadto został zaprezentowany system pomocy ofiarom grup destruktywnych jako osobom uwikłanym w wielokierunkowe relacje defaworyzujące.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,58 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Okładka książki Misja

47,49 zł
49,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,99 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

13. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,61 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj