KATEGORIE [rozwiń]

Łobacz Małgorzata

Okładka książki Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych

50,00 zł 40,48 zł


Współczesna szkoła nastawiona jest w przeważającej mierze na przekazywanie wiedzy. Jej funkcja wychowawcza częstokroć realizowana jest niejako na marginesie, często przypadkowo. Szkoła stanowi dla dziecka bardzo ważne środowisko wychowawcze. Biorąc pod uwagę fakt, iż w Polsce istnieje usankcjonowany prawnie obowiązek szkolny, każdy przedstawiciel młodego pokolenia musi z tym środowiskiem mieć styczność. Co więcej, dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają właśnie w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami ? dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
Okładka książki Osoba z niepełnosprawnością intelektualną w dobie globalizacji

36,00 zł 32,38 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podstawowym zagadnieniem niniejszej książki uczyniłyśmy osobę z niepełnosprawnością intelektualną oraz miejsce, jakie zajmuje ona w dzisiejszej rzeczywistości. Zasadniczym celem publikacji jest podjęcie analizy teoretycznej o charakterze pedagogiczno-etycznym nad istotą ludzką doświadczającą niepełnosprawności intelektualnej, jej sytuacji w globalnym świecie, problemami, z którymi się zmaga w ujęciu wieloaspektowym. Tak sformułowany cel wymaga wskazania na implikacje pedagogiczne, wynikające z różnorodnych problemów (prawnych, społecznych, moralnych). Równocześnie książka stawia sobie za cel określenie roli wychowania i pedagogiki w przygotowaniu człowieka do respektowania godności osobowej każdej istoty ludzkiej, w każdym stadium rozwoju. Ze Wstępu
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj