Autorka mówi o tym, dlaczego życie w związkach intymnych jawi się kobietom jako atrakcyjny życiowy cel, a jednocześnie przynosi tak wiele rozczarowań i frustracji. Mówi o czynnikach, które już od dzieciństwa kształtują kobiece wyobrażenia o związkach, a także o tym, co przez kobiety zostaje wypowiedziane, a co ukryte i przemilczane. Jest to książka podnosząca świadomość kształtowania tych najbliższych relacji. Przedstawia w sposób spójny i wyczerpujący wyniki badań nad kategorią intymności, sposobami jej doświadczania oraz nad dyskursywnym kształtowaniem relacji. Porusza także aspekt intymności w rodzinie, włącznie z analizą różnych form kulturowych tej instytucji, jak też jej społecznych funkcji, związanych z przekazywaniem wzorców doświadczania bliskości w procesie wychowania i socjalizacji. Umożliwia ona przyjęcie nowego spojrzenia na problematykę budowania i utrzymywania satysfakcjonujących relacji intymnych.
Najważniejszą potencjalna grupą czytelniczek są kobiety żyjące w związkach. Książka zainteresuje również osoby zajmujące się zawodowo psychologią, socjologią, doradztwem zawodowym, pracą socjalną, edukacją dorosłych.
Tematyka podjęta w publikacji obejmuje zróżnicowany zakres problemów związanych z aktywnością zawodową współczesnego człowieka, analizowaną przez pryzmat zasadniczych wątków teoretycznych i efektów empirycznych, reprezentatywnych dla obszaru psychologii pracy. W książce scharakteryzowano kluczowe zmienne psychologiczne, określające sprawność działania jednostki w sytuacji pracy, wyjaśnianej również z perspektywy założeń psychologicznych koncepcji człowieka. Znaczącym obszarem zagadnień prezentowanych w publikacji są zjawiska towarzyszące jednostce w wielowymiarowym, zmiennym środowisku pracy, m.in. stres zawodowy, bezrobocie, wypalenie zawodowe, mobbing czy pracoholizm.W obecnej rzeczywistości organizacyjnej istotnej roli nabierają rozwiązania grupowe, a współpraca zespołowa staje się ważnym elementem systemu pracy. Dlatego, odwołując się do prawidłowości formułowanych przez psychologów społecznych, przedstawiono warunki funkcjonowania człowieka w grupie społecznej, kryteria efektywności zespołów i roli kierownika. Omówiono poglądy na temat motywacji do pracy i satysfakcji z pracy. W treść książki włączono również zagadnienia dotyczące obserwowanych procesów demograficznych oraz silnego zróżnicowania generacyjnego populacji pracowniczej. W tym kontekście scharakteryzowano poszczególne pokolenia obecne na rynku pracy oraz zaprezentowano specyfikę zjawiska zarządzania wiekiem.Dopełnienie całości publikacji stanowi jej element końcowy, zawierający przykłady aktywności o charakterze dydaktycznym, będące swoistą formę rozszerzenia zagadnień omówionych we wcześniejszych rozdziałach. Tym samym, przygotowana propozycja książkowa łączy motywy teoretyczne z praktycznymi.
Rynek turystyki zdrowotnej jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się rynków w globalnej gospodarce turystycznej. Stałe wydłużanie się życia ludzkiego, rosnący zasób czasu wolnego oraz zróżnicowanie ofert turystyki zdrowotnej w destynacjach turystycznych zwiększają popyt na usługi służące poprawie lub zachowaniu zdrowia.
W książce zostały przedstawione zagadnienia związane z innowacyjnością turystyki zdrowotnej, która jest podstawą kształtowania konkurencyjności przez podmioty działające na tym rynku. Problematyka obejmuje między innymi:
- identyfikację form i przejawów innowacji w turystyce zdrowotnej oraz czynników ją kształtujących,
- interpretację rodzajową procesów innowacyjnych, wraz z oceną ich efektywności,
- diagnozę stanu oraz określenie determinant innowacyjności podmiotów turystyki zdrowotnej w Polsce,
- prezentację najlepszych praktyk w zakresie innowacyjności w każdym z czterech obszarów turystyki zdrowotnej (usługi lecznicze, uzdrowiskowe, wellness & spa oraz w zakresie medycyny estetycznej),
- koncepcję modelu systemu innowacyjności turystyki zdrowotnej.
Publikacja adresowana jest do właścicieli i pracowników obiektów świadczących usługi turystyki zdrowotnej, pracowników jednostek samorządu terytorialnego w gminach uzdrowiskowych, przedstawicieli organizacji turystycznych oraz stowarzyszeń gmin uzdrowiskowych, studentów, doktorantów, a także do pracowników naukowych uczelni w ramach kierunków ekonomicznych, turystycznych, medycznych, o zdrowiu, o ziemi i prawniczych.
Głównym przesłaniem proponowanej publikacji jest wskazanie roli marki jako źródła budowania konkurencyjności oraz ukazanie powiązań między markami destynacji, produktów i przedsiębiorstw w kontekście marki pracodawcy. Wynika to z faktu, iż wciąż istnieje deficyt opracowań, które traktowałyby problematykę marki kompleksowo, tj. z perspektywy regionu i przedsiębiorstwa, pokazując przy tym występujące między nimi współzależności. Podjęcie tej tematyki, z tak różnych perspektyw, należy uznać za rozwiązanie innowacyjne, skutkujące spojrzeniem wszechstronnym i kompleksowym na czynniki determinujące konkurencyjność na szeroko rozumianym rynku turystycznym. Potrzeba ta wydaje się tym bardziej pilna, że wciąż odczuwane są skutki kryzysu gospodarczego, a dynamika zmian rynkowych kreśli absolutnie nieprzewidywalne scenariusze dla otoczenia w którym funkcjonują obecnie podmioty branży turystycznej.
Książka kompleksowo przedstawia zagadnienie adaptacji pracowniczej szczególnie z perspektywy socjologii pracy. Zawarty w niej materiał teoretyczny i empiryczny stanowi solidne studium uwarunkowań procesu przystosowania nowego pracownika do pracy, wnosząc wkład w rozwój wiedzy na temat czynników determinujących jego przebieg, które mają istotny wpływ na funkcjonowanie współczesnej organizacji, nie tylko o charakterze publicznym.
Wybór tematu książki podyktowany został wzrostem zainteresowania kobiet pracą w formacjach mundurowych i ich licznym zatrudnieniem w strukturach policji, po zmianie zasad naboru w roku 2005 oraz podejmowanym przez nie próbom odnalezienia się w roli zawodowej, która przez wielu członków społeczeństwa nadal traktowana jest jako typowo męska, czego doświadczyła również autorka.
Książka jest skierowana do szerokiego grona naukowego, szczególnie z zakresu socjologii i psychologii pracy oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Dostarcza wielu cennych informacji przede wszystkim osobom odpowiedzialnym za dobór kadrowy, zarządzanie kapitałem ludzkim, kierowanie personelem i wyszkolenie zawodowe, ale też funkcjonariuszom i wszystkim zainteresowanym służbą w formacjach mundurowych.
W ostatnich kilku dekadach patriotyzm nie był popularnym przedmiotem refleksji i badań w Polsce. Rzadko podejmują go współcześni filozofowie, socjologowie, psycholodzy i pedagodzy. Ta książka jest głosem w dyskusji nad szczególną postawą społeczną, jaką jest patriotyzm. Poszukując tropów współczesnego patriotyzmu, cofamy się do czasów Homera, Herodota, Plutarcha i Cycerona. Badamy również źródła polskie, od kronik średniowiecznych po XX wiek.
Myśli polskich klasyków, takich jak Józef Maria Bocheński czy Wacław Stróżewski, zostały zderzone z krytyką romantyczno-sentymentalnego ujęcia patriotyzmu. Dyskusja licznych klasyfikacji patriotyzmu skonstruowanych w Polsce i na świecie pokazuje wieloaspektowość i wielokryterialność omawianego zjawiska. Koncepcjom patriotyzmu zamkniętego, zbliżającego się bardzo blisko do nacjonalizmu, przeciwstawiony został patriotyzm otwarty, konstruktywny i obywatelski, gdzie szacunek do ojczyzny współwystępuje z respektowaniem innych kultur i zbiorowości.
Refleksja teoretyczna stanowi kontekst dla analiz wybranych polskich i międzynarodowych badań empirycznych z ostatnich 25 lat. Dyskutowane są wyniki badań CBOS, National Identity Study, World Values Survey, Civic Education Study i International Civic and Citizenship Study. Analizy te pozwoliły na charakterystykę fenomenu polskiego patriotyzmu. Za kluczową dla postawy patriotyzmu uznaliśmy kategorię tożsamości narodowej. Spojrzeliśmy na nią przez pryzmat pięciu istotnych poznawczo i behawioralnie elementów: rozumienia patriotyzmu, kryteriów polskości, dumy narodowej, samoidentyfikacji społecznej oraz stosunku do innych.
Tożsamość narodowa, patriotyzm w rękach polityków są zwykle instrumentalnymi hasłami, a dla edukacji, której zadaniem jest tworzenie świadomości i kształtowanie postaw to istotne cele wychowawcze, budowanie kapitału dla pokojowego, mądrego i satysfakcjonującego życia przyszłych pokoleń.
Kim są single i singielki i ile osób żyje bez partnera w Polsce? Jaka jest dynamika życia w pojedynkę – kto i jak długo pozostaje bez pary? Jaki jest stosunek osób niemających partnera do życia w pojedynkę – ilu jest singli z wyboru, czy planują tak żyć na stałe i czy są ze swojego życia zadowoleni? Czym różni się życie singielek i singli? Jakie doświadczenia specyfikują życie bez pary przed trzydziestką, a jakie później? Jakie są biografie intymne singli i singielek – czy i w ilu związkach byli, dlaczego są sami, jakich partnerów szukają, czy prowadzą aktywne życie seksualne?
Przedkładana czytelnikowi książka daje odpowiedzi na te i inne jeszcze pytania dotyczące doświadczeń osób żyjących w pojedynkę w Polsce. Celem publikacji było stworzenie szczegółowej, kompleksowej i komplementarnej charakterystyki osób żyjących w pojedynkę w odwołaniu do badań na reprezentatywnej próbie dorosłych Polaków. Uwzględniono więc w niej różne zmienne empiryczne, których wzajemne relacje definiują charakter bycia singlem i singielką. Podjęto także próbę analizy doświadczeń związanych z życiem bez pary jako etapu biograficznego kobiet i mężczyzn. Celem było także rozpoznanie tej sfery życia singli i singielek, która dotąd w badaniach zjawiska życia w pojedynkę nie była podejmowana, czyli intymności i seksualności.
Intencją autorów było przygotowanie opracowania będącego źródłem szczegółowych danych, w którym opis przeważa nad interpretacją. Raport ten przeznaczony jest nie tylko dla badaczy przemian życia intymnego, rodzinnego, ale także dla wszystkich osób szukających informacji statystycznych na temat życia w pojedynkę – studentów, dziennikarzy/publicystów itp.
Publikacja przedstawia nowe spojrzenie na kulturę szkoły poprzez kulturę człowieka (nauczyciela i ucznia), a nie tylko kulturę organizacji. W prezentowanej monografii ukazano, że aspekt dotyczący kultury uczniów i nauczycieli stanowi podwalinę dla kultury każdej szkoły. Autorka jest przekonana, że to właśnie ostatni z wymienionych czynników, głównie jednak kultura nauczycieli, ma decydujące znaczenie w kształtowaniu kultury pracy szkoły: klimatu społecznego, stylu kierowania, oraz stosunków interpersonalnych pomiędzy wszystkimi podmiotami edukacyjnymi. Weryfikacja wiedzy o kulturze szkoły (szczególnie kulturze osobistej i osobowej nauczycieli oraz uczniów) i jej bogacenie wydaje się konieczna.
Jednym z istotnych czynników wzrostu efektywności funkcjonowania i rozwoju współczesnych organizacji jest ciągłe doskonalenie procesów zarządzania projektami. Procesy zarządzania projektami mogą być rozpatrywane w kilku aspektach: celowościowym, funkcjonalnym, podmiotowym, strukturalnym oraz instrumentalnym. Szczególną rolę w doskonaleniu procesów zarządzania projektami spełnia aspekt instrumentalny obejmujący metody. Stanowią one usystematyzowane, oparte na naukowych zasadach, sposoby postępowania zmierzające do rozwiązywania konkretnych problemów powstających w trakcie procesu projektowania, w szczególności obejmującego: definiowanie zakresu projektu, analizę preferencji i podejmowania decyzji, zarządzanie czasem i planowanie zasobów, zarządzanie zespołami projektowymi, zarządzanie jakością, zarządzanie ryzykiem, zarządzanie kosztami (w tym procesów kontroli projektu).
Celem opracowania jest przegląd, analiza i ocena wybranych metod zarządzania projektami, omawianych w światowej literaturze przedmiotu i stosowanych w praktyce gospodarczej. Ocena metod zostanie przeprowadzona z punktu widzenia możliwości podnoszenia efektywności realizacji ściśle zdefiniowanych procesów projektowania.
Oddana do rąk czytelników książka jest próbą wszechstronnego zinterpretowania, a także zakorzenienia terminu zasoby rodzinne w polskiej pedagogice, zwłaszcza w pedagogice społecznej.Termin zasoby rodzinne wiąże się z humanistycznym spojrzeniem na drugiego człowieka, podkreśleniem jego potencjałów, predyspozycji, sprawczości. Zasoby rodzinne w praktyce psychopedagogicznej należy traktować jako zmianę perspektywy postrzegania z perspektywy patogenetycznej skoncentrowanej wokół czynników stresogennych na perspektywę zmiany, sprawczości całościowość postrzegania.Przyjęcie pojęcia zasoby rodzinne powoduje, że w centrum relacji specjalistarodzina ważne jest uchwycenie niepowtarzalności, subiektywności, funkcjonalności danego systemu rodzinnego, czyli dogłębne jego poznanie. Przedmiotem niniejszej książki jest teoretyczna specyfikacja i usytuowanie zasobów rodzin - nych wśród pojęć bliskoznacznych, określenie ich korzeni metateoretycznych. W tym obszarze kluczowe jest również wypracowanie spójnej klasyfikacji zasobów rodzinnych i modelu pracy psychopedagogicznej w oparciu o nie.
Cierpienie to fenomen nieodmiennie związany z ludzką egzystencją nieomal od początku jej ontogenezy aż po tanatogenezę. Czasem cierpienie trwa krótko i bywa znośne. Innym razem zdaje się nie mieć końca, przygniata człowieka swoim nadmiarem oraz konsternuje bezcelowością. Inni z kolei w cierpieniu dostrzegają sens życia (Frankl), czy narzędzie Boga do napominania ludzi (Lewis). Przed cierpieniem nikt nie może uciec, ani znaleźć dla siebie schronienia. To zjawisko powszechne i nieustannie budzące myśl z uśpienia.
W publikacji zagadnienie cierpienia zostało omówione w interdyscyplinarnej perspektywie. Takie szerokie podejście umożliwia pełniejszy ogląd fenomenu cierpienia i uchwycenie całej jego złożoności. Celem publikacji są nie tylko poszukiwania natury poznawczej, lecz również dociekania o charakterze terapeutycznym, pedagogicznym oraz społecznym. Publikacja stwarza specjalistom z różnych dziedzin odpowiednie forum do wymiany własnych poglądów na temat cierpienia oraz przedyskutowania stopnia skuteczności metod mierzenia się z nim.
Kraje rozwijające się stanowią najliczniejszą i najbardziej zróżnicowaną grupę państw we współczesnej gospodarce światowej. W obliczu stale rosnącej współzależności rynków, będącej skutkiem pogłębiającego się procesu globalizacji i coraz większego zaangażowania się w niego państw rozwijających się, pomimo ich znacznych dysproporcji rozwojowych nie tylko wobec gospodarek wysoko rozwiniętych, lecz również wewnątrz tej grupy krajów, badania prowadzone w tym zakresie nabierają coraz większego znaczenia.
Głównym celem monografii jest wielowymiarowa analiza skali oraz intensywności wymiany handlowej krajów rozwijających się z zagranicą na początku XXI wieku.
W opracowaniu przedstawiono następujące zagadnienia:
- handel zagraniczny a rozwój gospodarki w teorii ekonomii,
- determinanty i bariery rozwoju krajów rozwijających się,
- rolę państw rozwijających się w światowych obrotach handlowych,
- wymianę handlową towarami i usługami oraz przepływy kapitału produkcyjnego krajów rozwijających się,
- wpływ preferencyjnych porozumień handlowych krajów rozwijających się na ich handel zagraniczny,
- międzynarodową wymianę handlową w kontekście równowagi płatniczej i zadłużenia gospodarek wschodzących i rozwijających się,
- znaczenie krajów rozwijających się i Polski we wzajemnym handlu zagranicznym.
Książka stanowi pierwsze w Polsce opracowanie problemu bezpieczeństwa pracowników socjalnych oraz agresji kierowanej do nich przez klientów. Szeroko zakrojone badania w niej zawarte nie pozostawiają żadnych złudzeń co do bezpieczeństwa pracy pracowników socjalnych. Książka, stanowiąc empiryczne studium bezpieczeństwa pracowników socjalnych oparte o rzetelne, ogólnopolskie badanie sondażowe, jest nie tylko wartościowa poznawczo, ale przede wszystkim jest podstawą do bardzo ważnej dyskusji na temat bezpieczeństwa w ogóle i roli pracowników socjalnych w społeczeństwie.
Gdy weźmie się pod uwagę ogólnorozwojowe tendencje społeczne, również opisane w książce, problem bezpieczeństwa pracowników socjalnych, jak też innych służb, np. mundurowych czy służby zdrowia, stanie się istotną kwestią publiczną będącą konsekwencją m.in. stałej tendencji do ekonomicznego różnicowania się społeczeństw europejskich, a także procesów migracyjnych. Najważniejsza wydaje się ta ostatnia kwestia, która stwarza konieczność włączenia do szerszego społeczeństwa jednostek lub grup znacząco różniących się statusem społeczno-ekonomicznym. Zjawisko różnicowania się społecznego prowadzi do frustracji na wielu poziomach funkcjonowania jednostki. W tej sytuacji najbardziej narażone będą służby znajdujące się najbliżej osób doświadczających wykluczenia społecznego, przede wszystkim pracownicy socjalni.
Książkę wyróżnia całościowe spojrzenie na zagadnienie kształtowania zachowań i postaw przedsiębiorczych w korporacjach, które określane jest jako intraprzedsiębiorczość. W procesie zarządzania korporacjami istotne jest wykorzystanie podejścia przedsiębiorczego, które w praktyce determinuje ich rozwój. W książce wyjaśniono wiele złożonych zagadnień, związanych z przedsiębiorczością korporacyjną w aspekcie ekonomicznym, prawnym, technologicznym, globalnym, przywództwa oraz kultury i innowacji.
Celem publikacji jest holistyczne i interdyscyplinarne ukazanie złożonego systemu dużych i wielkich przedsiębiorstw, w których wnętrzu tworzone jest środowisko w rożnym stopniu rozwijające przedsiębiorczość korporacyjną.
Adresatami są menedżerowie, pracownicy korporacji, studenci oraz czytelnicy zainteresowani poszerzeniem wiedzy z zakresu przedsiębiorczości korporacyjnej.
Książka została napisana przez pracowników naukowych trzech katedr Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie: Katedry Przedsiębiorczości i Innowacji, Katedry Strategii Zarządzania i Rozwoju Organizacji oraz Katedry Prawa Międzynarodowego, a także Katedry Gospodarki Przestrzennej i Architektury Krajobrazu Uniwersytetu Rolniczego w Krakowie. Stanowi ona kontynuację wcześniejszej publikacji pt. „Przedsiębiorczość i zarządzanie małym i średnim przedsiębiorstwem”.
Outsourcing jest narzędziem stosowanym od dziesięcioleci, ale wciąż zmienia swój zakres i rolę. Zmiany zachodzące w otoczeniu gospodarczym przedsiębiorstw mogą być zarówno zagrożeniem, jak i szansą dla menedżerów posługujących się outsourcingiem. W publikacji przedstawiono outsourcing jako narzędzie, które może jeszcze silniej wesprzeć przedsiębiorstwa w walce konkurencyjnej teraz i w najbliższej przyszłości. Publikacja kierowana jest do praktyków gospodarczych, zainteresowanych problematyką wpływu outsourcingu na funkcjonowanie przedsiębiorstwa i dostrzegających jego potencjał w swoich codziennych obowiązkach. Książka będzie też wsparciem edukacji studentów kierunków menedżerskich i słuchaczy studiów podyplomowych związanych z zarządzaniem.
Książka stanowi efekt kilkuletnich prac zespołu badaczy z uczelni warszawskich: SGH, WSFiZ oraz SGGW, a także Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Publikacja zawiera treści związane z tematem wartości i ich roli w zarządzaniu. Adresowana jest zarówno do pracowników naukowych i studentów studiów z zakresu zarządzania i ekonomii, jak też do praktyków, a zwłaszcza do przedsiębiorców i menedżerów oraz specjalistów ze służb HR i PR. Jej walory użytkowe powiększa autorski, unikatowy Katalog wartości w zarządzaniu, którym może być wykorzystywany bądź adoptowany w praktyce wielu organizacji - zwłaszcza w polityce personalnej, rozwoju zawodowym, integrowaniu i motywowaniu oraz tworzeniu kodeksów dobrych praktyk (kodeksów etycznych).
Książka obejmuje badania współczesnych matek małych dzieci. Autorka za cel przyjęła udowodnienie, iż istnieje współzależność pomiędzy przekonaniami współczesnych matek na temat rozwoju i wychowania dzieci oraz wynikającymi z nich zachowaniami matek, a obserwowanymi przez matki u swoich dzieci wczesnymi zachowaniami o charakterze kompresji wiekowej. Przyczyn takich zachowań, jak użytkowanie przez małe dzieci technologii (np. telefonów komórkowych), wybieranie zabawek, pokarmów czy ubrań, upatruje w praktykach rodzicielskich, powiązanych z wiarą matek w mity wychowawcze, mianowicie: dziecko jest najważniejsze na świecie, a obowiązkiem rodzica jest zapewnić mu szczęśliwe dzieciństwo. Akcentując umiarkowaną powszechność zachowań rodzicielskich, składających się na projektowanie dzieciństwa, stara się określić ich psychospołeczne podstawy oraz opisać skutki w postaci obserwowanych obecnie, quasi-dorosłych zachowań dziecięcych.
Książka jest pierwszym opracowaniem na polskim rynku dotyczącym prostytucji mężczyzn. Dotychczas brak było wieloaspektowych i systematycznie prowadzonych badań, jak i wiedzy o tym, kim są mężczyźni świadczący płatne usługi seksualne, jakie są ich motywacje i przekonania, co skłania ich do podejmowania tego rodzaju aktywności, a także nieznany był rozmiar męskiego seksbiznesu w naszym kraju.
Książka ma na celu zbliżenie najnowszej wiedzy o mózgu z psychoterapią i w konsekwencji ustalenie dwóch faktów: czy psychoterapia zmienia mózg oraz które z metod i technik terapii najskuteczniej aktywizują mózg, i tym samym mogą być najefektywniejsze „leczniczo”.
Publikacja zainteresuje psychiatrów, praktykujących psychoterapeutów, arteterapeutów, neuroterapeutów oraz osoby zainteresowane wykorzystaniem najnowszej wiedzy o mózgu w oddziaływaniach terapeutycznych.
Przedstawione przez autora w treści utworu poglądy i tezy mają charakter odkrywczy, innowacyjny, nowatorski, a niekiedy wręcz precedensowy. Dzieło stanowi przez to wartościowe opracowanie naukowe ukazujące kształt i zasady funkcjonowania skomplikowanego, wielowymiarowego i interdyscyplinarnego systemu zarządzania kryzysowego w Polsce - aktywnego procesu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim osobom przebywającym na terenie kraju. Kreuje przy tym nowe i ciekawe punkty widzenia i ukazuje nowe kierunki jego rozwoju, przez co wnosi istotny merytoryczny wkład do progresji dziedziny nauk o bezpieczeństwie.
Prof. zw.dr hab. Kazimierz Rajchel
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?