To właśnie walka kulturowo – cywilizacyjna stała się inspiracją do napisania niniejszej monografii, w której Autor dokonuje analiz podstaw islamu i kultury arabsko – islamskiej, przyczyn kryzysu migracyjnego w Europie, zderzenia kultur na przykładzie statusu płci, problemów asymilacyjnych diaspor muzułmańskich, radykalizacji islamskich imigrantów, sekurytyzacji problemu imigracyjnego w Europie i stosunku Polaków do imigrantów muzułmańskich. Podjęto również kwestię przyjętej przez rząd Polski postawy nieprzyjmowania imigrantów muzułmańskich w kontekście teorii szkoły kopenhaskiej tj. sekurytyzacji kryzysu migracyjnego i wpływu na bezpieczeństwo Polski.
Publikacja poświęcona jest roli jakości pracy w procesie rywalizowania o kapitał ludzki przez podmioty gospodarki turystycznej. Jakość pracy, jako instrument konkurowania, za pośrednictwem którego dostarczana jest nosicielom kapitału ludzkiego wartość, jest ważnym narzędziem tworzenia przewagi konkurencyjnej na rynku turystycznym, gdyż oddziałuje na decyzje pracobiorców dotyczące nawiązywania i rozwiązywania relacji z pracodawcami oraz na ich gotowość do aktywnego angażowania swojego potencjału w osiąganie celów zatrudniających organizacji.
Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza część poświęcona jest teoretycznym podstawom rozważań nad rolą jakości pracy w konkurowaniu o kapitał ludzki na współczesnym rynku turystycznym. W szczególności uwagę poświęcono istocie i cechom kapitału ludzkiego oraz jego miejscu w strukturze źródeł przewagi konkurencyjnej. Na tym tle zaprezentowano koncepcję jakości pracy oraz jej determinanty i następstwa, a także ilościowe i jakościowe aspekty zatrudnienia w gospodarce turystycznej.
Druga część opracowania stanowi empiryczną weryfikację zależności pomiędzy jakością pracy a potencjałem konkurencyjności na rynku turystycznym. Weryfikacji tej dokonano na podstawie ogólnopolskich badań pierwotnych przeprowadzonych wśród aktualnych i potencjalnych pracobiorców. Aktualnymi pracobiorcami są osoby świadczące pracę w tzw. charakterystycznych rodzajach działalności turystycznej (tj. podmiotach prowadzących działalność usługową związaną z zakwaterowaniem, wyżywieniem, organizacją turystyki i pośrednictwem turystycznym, transportem pasażerskim oraz kulturą, rozrywką i rekreacją).
Książka zainteresuje specjalistów zajmujących się planowaniem rozwoju turystyki na szczeblu lokalnym, regionalnym i krajowym, w szczególności przedstawicieli organów administracji rządowej i samorządowej oraz lokalnych i regionalnych organizacji turystycznych, członków stowarzyszeń i organizacji branżowych skupiających przedsiębiorców funkcjonujących na rynku turystycznym oraz osoby odpowiedzialne za kształtowanie programów studiów dla kierunków związanych z turystyką.
Branża nowoczesnych usług biznesowych obejmującą działalność centrów outsourcingu procesów biznesowych (BPO), centrów usług wspólnych (SSC), centrów IT oraz centrów badawczo-rozwojowych (R&D) jest jedną z czołowych gałęzi gospodarki kraju pod względem znaczenia dla rynku w Polsce zatrudniając około 244 000 wysoko kwalifikowanych pracowników w 2017 roku.
Skala oraz systematyczny wzrost zatrudnienia w tych firmach pozwalają na wyszczególnienie Polski w gronie najważniejszych miejsc na globalnej mapie usług dla biznesu. Lektura książki umożliwia zapoznanie się ze specyfiką działalności firm z branży nowoczesnych usług biznesowych a w szczególności pozwala zrozumieć mechanizmy pozwalające na efektywne jej działanie – kluczowe determinanty mające wpływ na kształtowanie ich rentowności.
Celem głównym pracy jest utworzenie teoretycznych podstaw dla modelowania elastycznie zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy (ZOOW). Zaprezentowana w książce metodyka postępowania projektowego uwypukla także merytoryczne znaczenie kreatywności, wiedzy i innowacyjności w powstającym modelu ZOOW, a zarządzanie nimi ściśle wiąże się z możliwościami proponowanej metodyki ich modelowania. Budowane są więc podstawy teoretyczne dla elastycznie zintegrowanych form i odmian organizacji tworzących ZOOW, gdzie wiedza i procesy uczenia się są istotą adaptacji nowoczesnych organizacji do dynamiki otoczenia, poprzez strukturalne – wertykalne i horyzontalne – połączenia w postaci sieci ZOOW. Oczywiście teoria zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy znajduje się na określonym etapie rozwoju, jako podstawy tworzenia takich organizacji przyszłości.
Książka w interesujący sposób rozszerza wiedzę w zakresie nowoczesnego zarządzania jednostkami samorządu terytorialnego, dostępną na polskim rynku wydawniczym. Jest ona skierowana zarówno do teoretyków jak i praktyków zarządzania w administracji publicznej. Może przyczynić się do zmiany spojrzenia na realizowane w urzędach zadania wielu menadżerów publicznych. Przedstawia aktualny stan dojrzałości procesowej jednostek samorządowych oraz wskazuje na kierunki działań, które powinni podejmować menadżerowie publiczni aby zwiększać skuteczność i efektywność funkcjonowania urzędów i tym samym lepiej spełniać potrzeby i oczekiwania klientów, którymi przecież wszyscy jesteśmy.
Książka jest zbiorem najnowszej wiedzy dotyczącej inteligencji emocjonalnej liderów współczesnych przedsiębiorstw zarówno publicznych jak i prywatnych. Szczególną rolę w niej nadano relacjom pracodawca - mężczyzna (lider), pracodawca - kobieta (lider). Odnosi się to zarówno do warstwy zarządczej jak i finansowej oraz kształtowania współczesnego rynku pracy.
Książka dotyczy nowej formy zaangażowania terrorystów islamskich w walkę z Zachodem. Głównym przejawem tej aktywności jest indywidualny terroryzm dżihadystyczny, który w taktycznym wymiarze w wyraźny sposób różni się od klasycznej taktyki stosowanej przez tzw. samotne wilki. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto analizy praktycznego wykorzystania powyższej taktyki w wybranych państwach zachodnioeuropejskich (we Francji, w Niemczech i Wielkiej Brytanii).
Tematyka książki obejmuje analizę ekonomicznych, społecznych i politycznych uwarunkowań rozwoju ekonomii społecznej w Polsce. Książka przedstawia szerokie spektrum teorii naukowych, poglądów i opinii na temat znaczenia, stanu i szans rozwoju ekonomii społecznej. Prezentacja i diagnoza obecnej sytuacji w tym zakresie stanowić mogą punkt wyjścia do prowadzonych rozważań w obszarze pożądanych kierunków rozwoju społeczno-gospodarczego naszego kraju.
Publikacja zainteresuje w szczególności pracowników naukowych i studentów nauk społecznych, jak również wszystkie osoby chcące lepiej poznać i zrozumieć zjawiska oraz procesy kształtujące współczesne środowisko ekonomiczne i społeczne.
Książka jest praktycznym źródłem wiedzy i jest przeznaczona dla działów kadr, biur rachunkowych oraz kancelarii doradztwa podatkowego.
Zawiera porady w zakresie stosunku pracy, w tym szczególnie omawia:
- uregulowania o zakazie handlu w niedziele,
- zagadnienia dotyczące pracownika na podstawie przepisów o podatku VAT,
- zatrudnianie cudzoziemców,
- zatrudnianie młodocianych,
- świadectwa pracy,
- urlopy wypoczynkowe,
- wynagrodzenia,
- rozwiązanie umów o pracę,
- czas pracy, telepracę, dokumentację związaną z zatrudnieniem pracownika,
oraz przychody pracownika, w tym m.in.:
- przychody ze stosunku pracy na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- nieodpłatne świadczenia,
- oddelegowania pracowników - koszty pracownicze oraz świadczenia na rzecz pracowników ze środków obrotowych i ZFŚS.
Książka dotyczy stanu prawnego na dzień 1 stycznia 2018 r.
Książka dotyczy procesu znaczącego w rozwoju gospodarczym i społecznym. Innowacje stały się desygnatem współczesnych czasów i obejmują bardzo szeroki zakres: od wpływu na efekty gospodarowania do korzystnych zmian społecznych. Z punktu widzenia biznesu są znaczącą kompetencją, stanowiąc kluczowy zasób przedsiębiorstwa i instytucji.Autorzy omówili istotę, zakres i współczesne znaczenie innowacji. W książce podkreślono znaczenie warunków dla innowacji, charakter realizacji, a także upowszechnienie, które wywołują zasadnicze zmiany społeczne. Są to elementy triady innowacyjnej i tylko ich spełnienie przynieść może oczekiwane korzyści.Książka powstała z inicjatywy pracowników Wyższej Szkoły Bankowej we Wrocławiu przy współpracy pracowników innych uczelni wrocławskich zajmujących się innowacjami w biznesie.
Publikacja odpowiada na podstawowe pytania antropologiczne w świetle nauczania wybranych Ojców Kościoła, tzn. Św. Grzegorza z Nyssy, Św. Jana Chryzostoma i Św. Augustyna. Przedmiotem badań jest antropologia wybranych Ojców Kościoła oraz korespondująca z nią pedagogika, określana mianem „pedagogii osoby”. Celem jest przypominanie nauki Ojców, aby znać fundament, na którym można budować pedagogikę personalistyczną w nurcie katolickim i bez którego nie można i nie należy rozwijać pedagogiki w tej perspektywie. Zamierzeniem jest też wskazanie na fakt, że nie sposób zrozumieć człowieka i poznać prawdy o osobie ludzkiej bez odniesienia do wymiaru metafizycznego i religijnego. Wreszcie ważne staje się wskazanie, na fundamencie zalecanym przez antropologię Ojców, wniosków na przyszłość.
Zarządzanie zasobami ludzkimi oparte na kompetencjach stanowi coraz częstszą praktykę zarówno w przedsiębiorstwach jak i organizacjach publicznych. Główne założenie koncepcji zakłada podejmowanie przez organizację działań zmierzających do minimalizowania luki pomiędzy kompetencjami oczekiwanymi na danym stanowisku pracy a kompetencjami posiadanymi przez pracownika. Działania te związane są zarówno z rekrutacją, oceną jak i rozwojem pracowników. W praktyce brak jednak jednoznacznych badań wskazujących na rolę dopasowania kompetencyjnego pracownika w osiąganiu pozytywnych rezultatów zarówno dla pracodawcy jak i pracownika. W związku z powyższym praca ma na celu ukazanie roli jaką powyższy aspekt dopasowania odgrywa w procesie kształtowania się satysfakcji pracowniczej.
Książka o współzależności pomiędzy tym, jak dzieci postrzegają swoje rodziny, a ich osiągnięciami szkolnymi.
Zagadnienia przedstawione w książce dotyczą postrzegania rodziny przez uczniów z wysokimi osiągnięciami szkolnymi. Podejmowanie tematyki rodziny z perspektywy naukowej jest szczególnym wyzwaniem, ponieważ każdy człowiek ma osobiste doświadczenia związane z rodziną. W książce rodzina jest opisywana z punktu widzenia ucznia. Ujęcie relacji i stosunków rodzinnych z perspektywy dziecka jest zabiegiem potrzebnym i celowym, ponieważ nie tylko faktyczna postawa rodzica, ale przede wszystkim jej percepcja przez dziecko ma ogromne znaczenie dla jego rozwoju.
Praca prezentuje autorski interdyscyplinarny model kompetencji relacyjnej w ramach współpracy gospodarczej. Nowością jest wprowadzenie do modelu, obok zmiennych ekonomicznych, dodatkowych zmiennych psychologicznych. Celem publikacji jest zintegrowanie teorii i koncepcji z obszaru nauk o zarządzaniu z dorobkiem współczesnej psychologii.
W pierwszej części pracy przedstawione zostały teoretyczne podstawy współpracy międzyorganizacyjnej na poziomie przedsiębiorstwa, zespołów zaangażowanych w kooperację i jednostkowym (kierowniczym i pracowniczym). W drugiej części w oparciu o wyniki badań własnych autorka buduje psychologiczny portret kierownika, pracownika i zespołu zaangażowanych w międzyorganizacyjną współpracę.
Książka zainteresuje menedżerów odpowiedzialnych za kooperację gospodarczą, ukazując rolę takich zmiennych, jak współdzielone przywództwo i regulowanie wpływu w procesach kierowania zespołami oraz motywacji autonomicznej i zaangażowania w pracę.
Starzenie się ludności stanowi obecnie jeden z najważniejszych problemów społeczno-ekonomicznych krajów UE. Ograniczony dostęp do zasobów pracy może stać się jednym z czynników utrudniających wzrost i rozwój gospodarek krajowych w przyszłości. Obserwując kraje wysoko rozwinięte UE, można stwierdzić, że proces ten jest trudny do zahamowania i wymaga podjęcia szczególnych działań zarówno w zakresie polityki gospodarczej, jak i społecznej.
Mając na uwadze zachodzące zmiany demograficzne, autorzy prezentowanej publikacji zbadali, w jaki sposób swoboda przepływu osób wpłynęła na populację ludności i saldo migracji w poszczególnych krajach UE.
Książka skierowana jest do wszystkich zainteresowanych problematyką zasobów pracy, ich dostępności i niedoborów. Specjalistom daje obraz zmian demograficznych i ich konsekwencji, zarządzającym przedsiębiorstwami – wskazuje problemy, przed którymi mogą stanąć w niedalekiej przyszłości w obliczu zmian demograficznych. Politykom oraz przedstawicielom władz – skalę problemu wynikającą z podejmowania trudnych decyzji społeczno-ekonomicznych.
Książka ma na celu zaprezentowanie funkcjonowania biur zarządzania procesami we współczesnych organizacjach, zarówno z perspektywy teoretycznej, jak i praktycznej. Dokonano usystematyzowania wiedzy z zakresu biur zarządzania procesami, omówiono rezultaty badań empirycznych w odniesieniu do przedsiębiorstw działających na świecie i w Polsce oraz przedstawiono rozwiązania z praktyki gospodarczej.
Przeprowadzona w niniejszym opracowaniu analiza głównie penalnych aspektów aktywności medialnej ma na celu przybliżenie obszaru, na którym prawo karne przenika się z działalnością medialną. Już wstępna analiza orzecznictwa oraz dorobku doktryny przekonuje, że tematyka, o której mowa, jest znacznie mniej pogłębiona niż aspekty cywilistyczne lub administracyjnoprawne działalności medialnej.
Pamiętać należy, że to przepisy karne pełnią zasadniczą rolę w wyznaczaniu granic, w jakich może bez zakłóceń poruszać się wolna prasa. Stanowią jeden z podstawowych czynników determinujących treść takich pojęć, jak: wolność wypowiedzi, wolność słowa czy wolność prasy. Znaczenie norm prawnokarnie wartościujących zachowania skupiające się wokół wszelkich form aktywności prasowej lub szerzej medialnej jest w pełni dostrzegalne, gdy uświadomimy sobie, że wolne media to fundament porządku prawnego akceptowanego przez wszystkie demokratyczne państwa, których ustrój opiera się na sprawiedliwości społecznej i rządach prawa. Dlatego tak ważne jest, aby ingerencja ustawodawcy karnego w wolne media była wyważona i proporcjonalna do celów, które ma osiągnąć.
W prezentowanej pracy podjęto próbę określenia stopnia ingerencji prawa karnego w konstytucyjną wolność wypowiedzi, aby ustalić, czy pełni ono stawianą przed nim rolę środka ultima ratio. Odpowiedź na tak postawione pytanie pozwala bowiem ustalić poziom penalizacji prawa prasowego funkcjonującego w polskiej przestrzeni prawnej.
Konflikty etniczne i religijne, rozprzestrzeniające się konflikty wewnętrzne, terroryzm i przestępczość międzynarodowa stały się dominującymi zagrożeniami i wyzwaniami.
Sytuacja w obszarze MENA jako symbol konfliktu religijnego, powtarzające się zamachy terrorystyczne, masowe procesy migracyjne, radykalizacja oraz werbunek do organizacji terrorystycznych, moda na „ jihad” i wiele innych - zmieniło sposób patrzenia na bezpieczeństwo. Wszystko to uwypukliło znaczenie podłoża kulturowego dla bezpieczeństwa. Coraz częściej mówiono o bezpieczeństwie kulturowym, tym bardziej że zaczęto odczuwać w tej płaszczyźnie także negatywne wpływy globalizacji.
Książka ukazuje nowatorskie spojrzenie na bezpieczeństwo, łączy w sobie elementy kultury, religii oraz szeroko rozumianej propagandy. Prezentuje zjawisko „cool jihadu” jako efekt uboczny zmian cywilizacyjnych ale i wewnętrznych frustracji i problemu niedostosowania się. Ukazuje też rolę religii i kultury w metodach werbunku do organizacji terrorystycznych. Cool jihad to obowiązkowa książka dla wszystkich zainteresowanych tematyką bezpieczeństwa, w tym terroryzmu, propagandy oraz religii muzułmańskiej.
Niniejsza książka przedstawia problematykę wykorzystania w gospodarce nowoczesnych systemów elektronicznego biznesu. Traktuje o genealogii, rozwoju i warunkach funkcjonowania usług elektronicznego biznesu – zarówno w relacjach pomiędzy firmami, jak i relacjach firm z indywidualnym klientem. Analizowane są też narzędzia marketingu internetowego i otoczenie elektronicznego biznesu w postaci systemów elektronicznej administracji publicznej oraz systemów umacniających pozycję e-biznesu w społeczeństwie (elektronicznych szkoleń i pracy na odległość).
Podstawową tezą jest dowiedzenie nieuchronności rozwoju elektronicznego biznesu w gospodarce wspieranej najnowszymi technologiami informacyjnymi, zintegrowanymi z systemami tradycyjnymi firm. Powyższa teza jest weryfikowana licznymi zestawieniami statystycznymi oraz badaniami własnymi wybranych branż usługowych (turystyka, nieruchomości, aukcje) oraz wsparta analizą literaturową i własnymi doświadczeniami w tworzeniu serwisów dla małych i średnich firm działających dla klienta indywidualnego.
Książka jest podręcznikiem do studiowania zarządzania strategicznego oraz materiałem dla praktyków, którzy uczestniczą w zarządzaniu strategicznym przedsiębiorstwa. Motywem przewodnim rozdziału pierwszego książki jest opis podstawowych podejść, metod i technik w zarządzaniu strategicznym, czyli wyjaśnienie co to jest zarządzanie strategiczne. Następnie opisano klasyczne metody i techniki zarządzania strategicznego, ze szczególnym uwzględnieniem metod wykreowanych w ramach tzw. harwardzkiej szkoły planowania–pozycjonowania.
Część trzecia książki poświęcona jest alternatywnym spojrzeniom na zarządzanie strategiczne: na restrukturyzację przedsiębiorstw. Opisano w niej różne spojrzenia na organizacyjne paradygmaty jako punkt wyjścia do rozważań o innych podstawowych podejściach do restrukturyzacji przedsiębiorstw lub wybranych zakresów funkcjonalnych działania. Przedstawiono różne „formuły restrukturyzacji” i reagowania na sytuacje kryzysowe.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?