Znaczenie seniorów jako segmentu wszystkich rynków zwiększa się wraz ze wzrostem liczby osób starszych, a równocześnie poprawą ich sytuacji materialnej. W przypadku rynku turystycznego kluczową rolę odgrywa dodatkowo czas wolny jako warunek niezbędny podejmowania podróży. Zmiany ekonomiczno-społeczne zachodzące w polskim społeczeństwie wymagają stałej aktualizacji profilu turysty seniora, by móc dostosować ofertę do jego potrzeb. Autorzy książki przedstawiają najnowsze dane na temat zachowań polskiej srebrnej generacji na rynku turystycznym, oparte na wynikach reprezentatywnych badań. Drugim nurtem rozważań jest ocena wpływu turystyki na jakość życia osób starszych. Rezultaty badań empirycznych wskazują, na które wymiary dobrostanu społecznego seniorów turystyka oddziałuje w największym stopniu.
Każdy czasem słyszy w zwykłych rozmowach, biznesie czy mediach, że trudno współpracować. Gdy robimy coś razem, to często nazywamy to współpracą. Powstaje pytanie, czy jest to po prostu robienie czegoś razem, czy też dużo bardziej skomplikowane zjawisko społeczne. Niestety, dla dobrej współpracy trzeba rozumieć współpracę w tym drugim znaczeniu. Skomplikowane, bo wystarczy zadać komuś pytanie: co to jest współpraca? No właśnie, czytelniku, proponujemy, abyś w tym momencie zadał takie pytanie sobie. Czy jesteś zadowolony ze swojej odpowiedzi?
Zajęcie się współpracą w tej krótkiej książeczce może Czytelnikowi pomóc:
- podnosić sprawność działania różnych organizacji (biznesowych, rządowych, samorządowych, pozarządowych itp.),
- rozwiązywać wiele problemów (np. ekologia, epidemia),
- zwiększać innowacyjność biznesu,
- rozwiązywać wiele konfliktów (np. politycznych, społecznych),
- zwiększać sukcesy drużyn w sportach zespołowych,
- być bardziej konkurencyjnymi międzynarodowo.
Książka zawiera interesujące refleksje nad bezpieczeństwem personalnym i strukturalnym w ujęcie teoretycznym i praktycznym. Autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie czym jest bezpieczeństwo personalne i strukturalne oraz jakie ma ono znaczenie dla teorii i praktyki bezpieczeństwa. Ślady poszukiwań omawianej tematyki można odnaleźć w warstwie prezentowanych poglądów przedstawicieli nauk o bezpieczeństwie. Z analizy tekstów przebija postulat dokonania szerszej refleksji nad określeniem paradygmatu dla tej, tak ważnej z prakseologicznego punktu widzenia, dyscypliny naukowej. W publikacji przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat badań w tym zakresie. W części praktycznej monografii zaprezentowane zostały wyniki badań pokazujące możliwości wykorzystania tych kategorii analitycznych w praktyce.
Jest to książka o przejrzystej strukturze, napisana komunikatywnym językiem, wskazującym na dogłębną znajomość omawianych zagadnień. Została wzbogacona tabelami i wykresami, a także obudowana aparaturą naukową z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Oceniając jej zawartość, chciałbym podkreślić jej uniwersalność i przydatność dla szerokiego grona potencjalnych czytelników, w tym studentów i nauczycieli akademickich różnych kierunków i specjalności naukowych.
Szybciej, więcej, lepiej… Współczesna młodzież często określana jest „pokoleniem instant” bądź „cyfrowych tubylców”. Świetnie poruszają się w mediach społecznościowych i nie wyobrażają sobie bez nich życia. Przyzwyczajeni do natychmiastowej gratyfikacji wypracowali nowe sposoby spędzania wolnego czasu i odreagowania stresu. Książka porządkuje wiedzę na temat nałogowych zachowań coraz częściej pojawiających się u młodych ludzi. Wśród poruszanych zagadnień znalazły się m.in.:
- medykalizacja społeczeństwa, szczególnie jego zapotrzebowanie na magiczną pigułkę, która usprawni pracę umysłu czy zapewni stan odurzenia;
- temat neurostymulantów i leków bez recepty – jako że wiele młodych osób traktuje zażywanie tych substancji jako jedną z metod wspomagających pamięć i ułatwiających skupienie w pracy;
- pliki dźwiękowe reklamowane jako e-narkotyki, które mają wpływać na nastrój słuchacza
- czy instagramowalne e-papierosy jako przepis na bycie modnym.
Książka odwołuje się do współczesnej wiedzy i wyjaśnia nałogowe zachowania z perspektywy najnowszych badań naukowych z zakresu uzależnień. Przywoływane wypowiedzi osób dzielących się w Internecie swoimi doświadczeniami pozwolą terapeutom uzależnień, psychologom, pedagogom, a przede wszystkim zatroskanym rodzicom lepiej zrozumieć zachowanie młodzieży.
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać.Teczka zawiera:- 55 kart (18 kolorowych, pokazowych, laminowanych) oraz 37 czarno-białych przeznaczonych do pracy z dziećmi;- Gotowe narzędzie do pracy terapeutycznej i profilaktycznej z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym;- Karty dostosowane są do wieku i możliwości poznawczych dzieci;- Treści ujęte w atrakcyjnej formie graficznej, są niezwykle prostym sposobem pomocy uczniom w uświadomieniu sobie własnych przekonań poznawczych, stanów emocjonalnych czy zachowań;- Karty będące propozycją pomocy w pracy nad rozwojem kompetencji emocjonalnych w oparciu o cztery podstawowe emocje, takie jak: SMUTEK, STRACH/LĘK I ZŁOŚĆ czy RADOŚĆ. Znajdują się w niej także karty przydatne do wspierania rozwoju pozytywnych postaw społecznych i dotyczą ZACHOWAŃ PROSPOŁECZNYCH, takich jak: DZIĘKOWANIE, PROSZENIE, POMAGANIE, ZAPRASZANIE DO ZABAWY, POCIESZANIE I DZIELENIE SIĘ. Uzupełnieniem kart pracy jest książka pt. Emocje komunikacja akceptacja. Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.
Publikacja zawiera 45 gotowych, inspirujących scenariuszy zajęć (wraz z załącznikami do pobrania ze strony www), wchodzących w skład programu „Plecak szczęśliwego ucznia”. Jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów, psychologów, socjoterapeutów, asystentów rodzin, terapeutów oraz superwizorów do pracy profilaktyczno-terapeutycznej, podczas której dzieci w średnim i późnym dzieciństwie mogą rozwijać kompetencje emocjonalne i społeczne. Udział w kolejnych, zaprojektowanych blokach tematycznych zajęć pozwala wyposażać małego ucznia w potrzebne i przydatne umiejętności interpersonalne. Kształtowanie umiejętności społecznych i emocjonalnych odbywa się przy jednoczesnym odkrywaniu siebie, swoich możliwości i ograniczeń jako punktu wyjścia do poznania innych. Atrakcyjna forma zajęć grupowych, cykliczne spotkania, gotowe materiały dydaktyczne, aktywne i twórcze techniki sytuują tę metodę pracy profilaktyczno-terapeutycznej jako niezwykle korzystną formę pomocy dziecku i wspierania jego rozwoju.
W monografii przedstawiono kolejne nowe opisy studium przypadków osób z chorobą rzadką. Starano się dokonać odsłony obszaru specyfiki dominacji zaistnienia poprzez obraną dobrowolnie formę uczestnictwa społecznego opisywanych osób dorosłych z chorobą rzadką w ich dostępie do sobie określonej indywidualnie przestrzeni aktywności. Usiłowano identyfikować warunki oraz możliwości realizowania się w podejmowanej aktywności na drodze wsparcia, przeciwieństw, różnorodności sytuacji, okoliczności i stylu funkcjonowania, osiągania standardów dorosłości z jej autonomią oraz pełnionymi społecznie rolami. Tak opisywana wizja osobiście ;przybieranego stylu dominacji zaistnienia pozwoliła w podjętej analizie biografii ukazać informacje medyczne nieznanych chorób rzadkich, a zarazem obiektywnie spojrzeć na społeczny kontekst w obszarze przyjmowanych reakcji otoczenia wobec poszczególnych jednostek. W prezentowanych biografiach starano się ukazać wzrastającą siłę korzystnych zmian zarówno w zakresie etiopatogenezy wybranych chorób, jak też możliwości diagnostycznych, terapeutycznych i pedagogicznych.
Książka zawiera podstawy wiedzy na temat rozwojowych zaburzeń koordynacji wraz z opisem ich symptomatologii i kryteriów diagnostycznych, w tym tych, które pozwolą odróżnić to zaburzenie od innych, podobnych. Autorzy przedstawili krótki zarys rozwoju wiedzy na temat DCD i zmian zachodzących w rozumieniu ich istoty, uwarunkowania etiologiczne oraz rozwój i powiązania z innymi sferami funkcjonalnymi człowieka: percepcją wzrokową, słuchową oraz złożoną i wielomodalną aktywnością związaną z czynnościami mowy.
Publikacja adresowana jest do nauczycieli przedszkoli, szkół, terapeutów zajęciowych, terapeutów wczesnej interwencji, wczesnego wspomagania, rodziców. Czytelnik może ją wykorzystać również w swojej pracy zarówno do diagnozy (narzędzia diagnostyczne, kwestionariusze, wskazówki do obserwacji), jak i wsparcia w codziennych czynnościach poprzez zwrócenie uwagi na występujące problemy z koordynacją, oraz do konkretnych działań wspomagająco-terapeutycznych, podnoszących efektywność procesu koordynacji ruchowej i podnoszących jakość życia osób doświadczających problemu niezręczności, niezborności czy wręcz niezdarności.
Książka stanowi kompleksowe omówienie zjawiska plagiatu z perspektywy różnych dziedzin kultury i sztuki. Autorzy publikacji przedstawiają różne rodzaje plagiatów oraz przybliżają czytelnikom zagadnienia związane z prawnymi aspektami ich popełnienia. W monografii poruszane są tematy związane z kradzieżą własności intelektualnej w muzyce, filmie czy architekturze, ale również w takich dziedzinach, jak: informatyka czy reklama. Niniejsza publikacja stanowi kompendium wiedzy o plagiacie, które może okazać się wartościowe zarówno dla prawników, artystów, jak i dla studentów chcących pogłębić swoją wiedzę w tym zakresie.
Można zaryzykować stwierdzenie, że każdy człowiek, zastanawiając się nad swoim życiem, pyta o to, jak ono jest dobre dla niego. Ocenia różne sytuacje, w których się znalazł, doświadczenia, które zdobył, relacje z innymi, swoje dokonania, ma też do nich określony stosunek emocjonalny. Pytania, które dotyczą oceny jakości egzystencji w różnych dziedzinach, stawiane są w różnych momentach życia. Zadaje je człowiek szczęśliwy, któremu wszystko układa się zgodnie z jego aspiracjami, któremu towarzyszą wyjątkowe dobre zdarzenia i przyjaźni ludzie. Ale wydaje się, że odpowiedź na pytanie o jakość życia jest szczególnie ważna w sytuacjach trudnych. Człowiek w obliczu doświadczanych trudności stara się odnaleźć również dobre strony swojego życia, które często stają się czynnikiem mogącym pomóc w przezwyciężeniu kryzysowych sytuacji. W chwilach cierpienia człowiek częściej snuje refleksje na temat swojej egzystencji, jej głębszego sensu, dokonuje obrachunku ze sobą i swoim życiem. Te refleksje są ważne nie tylko dla samej osoby, lecz także dla jej otoczenia i zaplanowania jak najbardziej adekwatnego wsparcia.Prezentowana książka dotyczy refleksji nad jakością egzystencji i jej uwarunkowań dokonywaną zarówno przez ludzi zdrowych jak i doświadczających problemów zdrowotnych. Publikacja podzielona jest na dwie części. Pierwsza poświęcona jest doświadczaniu jakości życia w zdrowiu, zaś druga - w chorobie. Monografia zawiera prace naukowe, tj. analizę badań empirycznych, metaanalizę wyników badań czy też teoretyczne rozważania. W wielu przypadkach również autorzy odwołują się do swoich codziennych profesjonalnych doświadczeń z osobami chorymi i ich najbliższymi. Autorzy kierują swoje prace do psychologów, studentów psychologii pragnących lepiej zrozumieć doświadczenia człowieka, zarówno te codzienne, normatywne, jak i trudne.
Książka skupia się na współczesnych kierunkach i rozwiązaniach związanych z ekologistyką. Wiele miejsca poświęcono problemowi bezpieczeństwa systemów logistycznych i zagrożeniom naturalnym związanym ze środowiskiem. Zaprezentowano rozwiązania teoretyczne, które warto wdrożyć w zarządzaniu procesami w ekologistce. Do nich zaliczono między innymi systemy informatyczne, automatyczną identyfikację, systemy zarządzania środowiskowego, Lean Management, kalkulację kosztów. Na uwagę zasługuje obszar związany z ekologią w magazynach, w których opisano takie problemy jak: idea zrównoważonego budownictwa, energooszczędne zarządzanie budynkiem, certyfikacja ekologiczna.
Książka zawiera wiele trendów związanych ze społeczną odpowiedzialnością biznesu w kontekście zrównoważonego rozwoju usług logistycznych, gospodarki w obiegu zamkniętym, „czystszej produkcji”, minimalizacji odpadów, edukacji społeczeństwa w sprawach rozwoju. Scharakteryzowano problemy Internetu rzeczy, inteligentnego zarządzania odpadami. Książka jest jedyna w swoim rodzaju, ponieważ została stworzona poprzez analizę procesów ekologistycznych i bieżącą współpracę z przedsiębiorstwami, które wykorzystują w praktyce już stosowane rozwiązania.
Prezentowana książka pomoże osobom rekrutującym rozpoznać profil kompetencyjny pożądanego menedżera-lidera, nie tylko w odniesieniu do uniwersalnych wyzwań przyszłości, ale przede wszystkim potrzeb i wartości organizacji, wyznaczonych przez kulturę organizacyjną. Publikacja w przejrzysty sposób przedstawia kompetencje lidera, dopasowane do poszczególnych wymiarów kultury organizacyjnej oraz proponuje możliwe narzędzia rekrutacyjne, zwiększające szansę na pozyskanie adekwatnego kandydata.
Książka jest podsumowaniem badań autora, których celem było przygotowanie koncepcji modelu organizacji dynamicznej (OD). Zawiera następujące składowe: segment zdolności organizacyjnych OD, segment strukturalny OD, segment psychospołeczny OD, segment zarządczy OD. Połączenie owych segmentów w metodologiczną całość zapewnia OD „poruszanie się” w bezpiecznym polu dynamicznej równowagi, jako kluczowym paradygmacie proponowanego modelu. Zbalansowanie poziomu czynników opisujących poszczególne segmenty stwarza elastyczne i adaptabilne warunki do funkcjonowania OD w coraz bardziej turbulentnym otoczeniu. Książka przeznaczona jest dla kadry naukowo-dydaktycznej i studentów uczelni ekonomicznych, technicznych i menedżerskich, politechnik oraz uniwersytetów przyrodniczych, w których występują takie kierunku jak: Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Ekonomia, Logistyka.
Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą biologicznego rozwoju człowieka oraz jego funkcjonowania w społeczeństwie. Przedstawiony podręcznik skupia uwagę na wiedzy o rozwoju dziecka w wieku 0-6 lat (albo inaczej od urodzenia do ukończenia 6. roku życia), bazując na najnowszych odkryciach naukowych dotyczących biomedycznych podstaw rozwoju. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji i terapii najmłodszych.
Treści książki stanowią wynik doświadczeń własnych i praktyki psychodietetycznej w ramach prowadzenia gabinetu psychologicznego oraz współpracy przy projektach naukowych dotyczących zachowań zdrowotnych w tym żywieniowych pacjentów z przewlekłymi chorobami somatycznymi i nadwagą / otyłością. Zawierają zbiór interdyscyplinarnej i kompleksowej wiedzy z dziedziny dietetyki i psychologii, która ma ukierunkować przyszłych specjalistów i specjalistów już pracujących z ww. grupami osób w stronę skutecznej i efektywnej współpracy.
Każda choroba nosi znamiona sytuacji trudnej. Pozbawia osobę możliwości naturalnego zaspokajania swoich potrzeb. Niejednokrotnie zmusza do reorganizacji dotychczasowego sposobu postrzegania siebie, życia, planów, celów, jakie sobie stawia. Stwardnienie rozsiane jest jednak chorobą szczególną. Jej specyfika wiąże się przede wszystkim z postępującym, nieodwracalnym charakterem, nieprzewidywalnym dla dotkniętej nią osoby przebiegiem oraz często nieswoistymi objawami. Rozpowszechnione są przekonania, że diagnoza stwardnienia rozsianego brzmi jak wyrok skazujący na niepełnosprawność, całkowitą zależność od innych osób, uwięzienie we własnym mieszkaniu (często na górnych piętrach bloków bez windy). Te i inne czynniki kreują trudną sytuację osób chorych na stwardnienie rozsiane. Jak sobie z nią radzą? Czy potrafią przystosować się do życia ze stwardnieniem rozsianym? Jak funkcjonują w małżeństwie, rodzinie, życiu towarzyskim i zawodowym? Celem niniejszej publikacji jest udzielenie odpowiedzi na te pytania.
Książka stanowi pomoc w doborze trafnych narzędzi do diagnozowania rozwoju i może być wykorzystana przez różnych specjalistów pracujących z dzieckiem od urodzenia do 5. roku życia. Opisane w tej publikacji metody zostały przedstawione z perspektywy doświadczonego praktyka, czyli osoby, która posługuje lub posługiwała się nimi w ramach prowadzonych badań normalizacyjnych lub walidacyjnych, udziału w projektach badawczych, a także w ramach działalności diagnostycznej i terapeutycznej prowadzonej w różnych ośrodkach pomocy dziecku i rodzinie. Oznacza to, że większość z tych metod autorka poznała szczegółowo podczas specjalistycznych szkoleń i zdobyła wymagane uprawnienia diagnostyczne (jeśli do stosowania danej metody były takowe wymagane) lub też zdobywała doświadczenie w posługiwaniu się nimi pod opieką innych specjalistów wyszkolonych w stosowaniu określonej metody. W serii polecamy: Diagnozowanie rozwoju małego dziecka. Część 1
Książka poświęcona jest zagadnieniom przeciwdziałania przez przedsiębiorcę zagrożeniom związanym ze szpiegostwem gospodarczym, która to problematyka nie doczekała się dotąd monograficznego opracowania. Nakreślono koncepcję ochrony przedsiębiorstwa przed szpiegostwem gospodarczym, możliwie wyczerpująco ukazując te zagadnienia, które dotąd nie doczekały się opracowania. Ukazuje rozległość zagadnień, jakimi powinni zajmować się przedsiębiorcy, gdyż szpiegostwo gospodarcze i nieuczciwa konkurencja może wkraczać w praktycznie każdą sferę działania przedsiębiorstwa.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?