Publikacja dedykowana jest przede wszystkim kadrze menedżerskiej wszystkich szczebli zarządzania, przedstawicielom nauki zainteresowanym problematyką marki osobistej raz studentom na kierunkach zarządzanie, psychologia, socjologia.Autorzy książki kompleksowo omówili najważniejsze problemy budowania marki osobistej w kształtowaniu kariery zawodowej kadry menedżerskiej w nowoczesnych organizacjach.
Książka zajmuje się nauką o cywilizacjach. Omówiono w niej koncepcje głównych badaczy cywilizacji (np. Konecznego, Toynbeego czy Huntingtona) oraz przedstawiono główne cywilizacje świata (np. zachodnią, chińską czy islamską) ze szczególnym uwzględnieniem ich odmiennych filozofii prawa oraz opisem ich współczesnych przemian politycznych, gospodarczych i społecznych. Autor porusza także temat mieszanek cywilizacyjnych, barbarzyństwa oraz globalizacji. Książka jest adresowana do każdego, kto pragnie zrozumieć świat globalnie poprzez paradygmat cywilizacyjny.
W ciągu ostatnich lat znacząco zmieniło i nadal zmienia swoje oblicze diagnozowanie nauczycielskie. Dziś pedagodzy są nie tylko zobowiązani do prowadzenia diagnozy, ale również mają coraz szerszy dostęp do standaryzowanych narzędzi.Prezentowana książka stanowi mini ściągawkę dla nauczycieli, pedagogów, studentów i wszystkich zainteresowanych problematyką diagnostyki w placówkach oświatowych. Jej treść opiera się na podejściu określanym, jako diagnoza oparta na faktach. Zakłada ono, że nauczyciel szukając rozwiązań metodycznych czy wychowawczych, powinien korzystać ze standaryzowanych narzędzi diagnostycznych, wyników rzetelnych badań i ekspertyz naukowych oraz własnego doświadczenia, jako specjalisty w dziedzinie edukacji. Publikacja zawiera nie tylko treści pedagogiczno-psychologiczne, ale również prawne, organizacyjne i praktyczne, wskazujące czytelnikowi z jakich testów, w jakim celu i z jakimi kwalifikacjami może korzystać pedagog. Podsumowanie stanowią dwie procedury scalające zaprezentowany materiał wokół diagnozy dzieci z grupy ryzyka dysleksji rozwojowej oraz zaburzeń ze spektrum autyzmu.To książka dla osób, które chcą się rozwijać zawodowo, nie obawiają się nowości i łamania stereotypów, które stale poszukują sposobów podnoszenia jakości własnych działań edukacyjnych.
Przed współczesną szkołą jako ważnym środowiskiem wychowawczym i instytucją edukacyjną stawia się coraz poważniejsze zadania oraz wskazuje na konieczność zmiany dotychczasowego funkcjonowania szkoły na taki, który pozwoli aktywnie dostosowywać uczniów do otaczającej ich rzeczywistości społecznej. Powielanie w procesie edukacji tradycyjnych koncepcji nauczania okazuje się bowiem mało skuteczne wobec nowych potrzeb życia jednostkowego, społecznego i gospodarczego i tym samym utrudnia otwarcie się młodego pokolenia na nowości.Celem poznawczym pracy jest zbadanie opinii studentów kierunku pedagogika na temat posiadanych kompetencji społecznych służących realizacji założeń pedagogiki konstruktywistycznej promującej uczenie się jako główny paradygmat procesów edukacyjnych oraz służących likwidowaniu barier w dostępie do edukacji dzieci i młodzieży pochodzących ze środowisk spauperyzowanych, bardzo często niewydolnych wychowawczo i stanowiących poważne zagrożenie dla prawidłowego procesu socjalizacji młodego pokolenia. Jako cel praktyczny opracowania wskazano sformułowanie wskazań pedagogicznych służących upowszechnianiu idei społeczeństwa uczącego się oraz optymalizacji procesu służącemu zapewnianiu równości w dostępie do edukacji wszystkim dzieciom, bez względu na status społeczny i ekonomiczny rodziny pochodzenia, w jakiej przyszło im się wychowywać oraz nabywać pierwszych doświadczeń, uczyć się rozumienia norm i wartości, kształtować własne postawy społeczne oraz precyzować cele i plany życiowe oraz pracowanie zaleceń służących optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej ze szczególnym położeniem nacisku na kształtowanie szeroko rozumianych kompetencji społecznych nauczycieli i wychowawców.
Książka przeznaczona jest dla pracowników socjalnych i asystentów rodziny, stykających się na co dzień z rodzinami, w których ktoś nadużywa alkoholu lub jest od niego uzależniony. Przedstawia w sposób pogłębiony proces zmiany, jakiej podlegają takie rodziny, i wskazuje, jak całościowa perspektywa ułatwia towarzyszenie rodzinie na kolejnych etapach. Autorki zajmują się także trudnym procesem nawiązywania i podtrzymywania kontaktu z rodziną alkoholową oraz motywowaniem jej do zmiany, zaś osoby uzależnionej do trzeźwienia. Czytelnik znajdzie tu wiele praktycznych wskazówek, także w obszarze pomocy dla osób współuzależnionych i dzieci, również gdy są one ofiarami przemocy. Osiąganiu konstruktywnej zmiany sprzyja pozyskiwanie sojuszników – służy temu omówienie mapy lokalnych zasobów. Przy kolejnych tematach przedstawione zostały pułapki i zagrożenia procesu pomagania, podsumowane w zakończeniu, z towarzyszeniem sposobów ich unikania i środków zaradczych.
Karty pracy z edukacji polonistycznej dla uczniów ze specjalnymi potrzebami. Część 1. Zakres ćwiczeń doskonalących opanowanie umiejętności rozpoznawania i czytania liter oraz sylab przeznaczone są dla:
- dzieci z wychowania przedszkolnego,
- uczniów z trudnościami w mówieniu i rozpoznawaniu, czytaniu liter, sylab otwartych i zamkniętych,
- uczniów z trudnościami w uczeniu się i zdobywaniu wiadomości oraz umiejętności z edukacji polonistycznej,
- uczniów objętych zindywidualizowaną ścieżką kształcenia w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,
- uczniów objętych zajęciami indywidualnymi w zakresie przedmiotów sprawiających trudności edukacyjne, tj. edukacji polonistycznej,
- uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim,
- uczniów uczęszczających na zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
- uczniów z deficytami rozwojowymi w zakresie percepcji wzrokowej, słuchowej.
Książka dotyczy istoty działalności artystycznej w przestrzeniach publicznych. Przestrzeń i miejsce w arteterapii to zagadnienie specyficzne i dość trudne w realizacji warsztatowej. Warsztaty w tym obszarze wymagają często użycia wielu materiałów i niemałej ilości czasu na realizację zamierzonych celów, i co ważne – nie z każdą grupą da się je realizować.
Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Rozdział pierwszy zawiera rozważania teoretyczne na temat przestrzeni i miejsca, a także roli tych elementów w arteterapii. Rozdział drugi omawia takie zjawiska artystyczne jak public art i street art, ich historię i wybrane przykłady, rozdział trzeci – podstawowe media związane z działaniami artystycznymi w przestrzeni publicznej. W rozdziale czwartym omówiono działania dziesięciu artystów public artu. Rozdział piąty skupia się na projektach profesjonalnych artystów, przedstawianych na festiwalach i w galeriach, podczas gdy rozdział szósty przybliża Czytelnikowi wybrane projekty studenckie, zgrupowane w dwóch cyklach tematycznych: Transformacje i Metamorfoza. Są to opisy realizacji wykonywanych pod kierunkiem Autorów, których inicjatorami i autorami byli studenci – ich projekty były realizowane w kilku różnych miejscach i w różnym czasie.
Książka nie jest klasycznym podręcznikiem. Jest zbiorem materiałów, przykładów działań w przestrzeni publicznej, które mogą się stać pretekstem, inspiracją do wykorzystania przez prowadzących różne własne projekty bądź warsztaty z grupami uczestniczącymi w zajęciach arteterapii, edukacji ekologicznej, artystycznej.
Patronat: Fabryka Kreatywności, Stowarzyszenie Arteterapeutów Kajros. Polski Instytut Ericksonowski, Polskie Stowarzyszenie Terapii przez Sztukę.
Na temat FASD wiemy tak wiele, a wciąż za mało. Codziennie przechodzimy obok osób, które są mało rozumiane, niewłaściwie oceniane, nieodpowiednio traktowane. FASD (Spektrum Poalkoholowych Wrodzonych Zaburzeń Rozwojowych) nie jest chorobą, nie jest widoczną niepełnosprawnością, nie jest zaburzeniem psychicznym. Jest różnorodnym zespołem trudności neurorozwojowych. Osoby z FASD potrzebują wsparcia, odpowiedniego traktowania, terapii i stymulacji rozwoju. Książka jest wprowadzeniem w rzeczywistość życia osób z FASD, których historie rozwoju są różne. To co łączy wszystkie osoby, to zespół pewnych cech, z którymi nie musieli się urodzić, gdyby nie ulegli ekspozycji na alkohol przed narodzinami. Celem niniejszego opracowania jest pokazanie, jak ważna jest odpowiednia diagnostyka i jak bardzo ważna w każdej sytuacji jest odpowiednia stymulacja rozwoju w otoczeniu życzliwych, trwale zaangażowanych osób.
Publikacja, którą oddajemy w ręce czytelników ma na celu dookreślenie pojęć związanych z tematyką kształtowania się narcystycznej linii osobowości u dzieci. Opisujemy zagrożenia i wyzwania z tym związane, koncentrując się głównie na perspektywie pedagogicznej. Mamy bowiem przekonanie, że opiekunowie, wychowawcy i rodzice mogą odgrywać kluczową rolę w kształtowaniu u dzieci cech niekorzystnych rozwojowo. Podręcznik został napisany z myślą o studentach i nauczycielach, którzy powinni posiadać podstawową wiedzę dotyczącą środowiska wychowawczego dziecka oraz jego prawidłowych cech rozwojowych. Wiedza ta jest niezbędna do organizacji procesu wspomagania rozwoju, wychowania, edukacji oraz terapii dzieci przejawiających trudne zachowania, w tym o charakterze narcystycznym.
Design thinking jest podejściem inspirującym i przydatnym w wielu dziedzinach ludzkiego działania także w edukacji, gdzie możliwe jest jego wieloaspektowe zastosowanie zarówno w całości, jako procesu projektowania rozwiązań lub częściowo, przez wykorzystanie różnych technik i narzędzi, za pomocą których można rozwijać w uczniach/studentach empatię, kreatywność, a także zdolność do innowacyjnego współdziałania w zespole. W książce Czytelnik znajdzie inspiracje teoretyczne dotyczące design thinking, obejmujące opis: istoty i celów jego podejścia, jego fazy, zasady, a także efekty w kontekście wiedzy o twórczości. Ważną część publikacji stanowią przydatne dla nauczycieli inspiracje metodyczne zawierające opisy technik i narzędzi związanych z design thinking wraz z przykładami ich zastosowania w procesie kształcenia oraz analiza uwarunkowań tego procesu. Treści teoretyczne dopełniają inspirujące egzemplifikacje twórczej pracy dydaktycznej z wykorzystaniem design thinking realizowane przez nauczycieli na wszystkich szczeblach kształcenia: w szkole podstawowej, średniej i wyższej.
Książka koncentruje się na kilku obszarach istotnych dla tej problematyki.
Obszar pierwszy to zagadnienia merytoryczno-naukowe dotyczące tego, czym jest zaburzenie, jak jest klasyfikowane oraz jaka jest najnowsza wiedza dotycząca etiologii zaburzenia w kontekście integracji wiedzy z wielu dziedzin nauki.
Obszar drugi skierowany jest do pedagogów, terapeutów, nauczycieli i tych wszystkich, którzy zawodowo zajmują się pracą z dzieckiem z zaburzeniami ze spektrum autyzmu.
Trzeci obszar natomiast związany jest z rodziną i skierowany jest do rodziców na indywidualny tok myślenia i wspierania rozwoju dziecka przy jego pełnej akceptacji i uruchomieniu przez nich działań stymulujących u nich, a pośrednio u dziecka, właściwe zachowania społeczno-emocjonalne. Spajającym całość są dwa unikatowe projekty skierowane do wszystkich odbiorców, dotyczące skutecznej pracy nad lękiem i nad rozwojem kompetencji społeczno-emocjonalnych.
Płynność finansowa jest warunkiem koniecznym dla trwania przedsiębiorstwa. Utrata płynności finansowej jest najczęstszym bezpośrednim powodem bankructw przedsiębiorstw. Publikacja poświęcona została narzędziu niezbędnemu do diagnozy stanu bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa, jakim jest analiza płynności finansowej. W książce, oprócz popularnych wskaźników zdolności płatniczej, przedstawiono analizę płynności z wykorzystaniem autorskich wskaźników płynności strukturalnej i potencjalnej. Przedstawiono również związek, jaki zachodzi między płynnością finansową a kapitałem obrotowym netto, co pozwala na dokładną ocenę bezpieczeństwa finansowego przedsiębiorstwa w dłuższym okresie i jest postawą strategicznego zarządzania płynnością finansową.
Praca dotyczy rozwiązywanych w nauce oraz praktyce problemów badania bezpieczeństwa z perspektywy wielu dziedzin i dyscyplin naukowych przy zachowaniu wypowiedzi w granicach zakreślonych dla nauk o bezpieczeństwie. Poruszono w niej zagadnienia bezpieczeństwa i jego determinant, organizacji badań postrzeganych przez pryzmat działań zorganizowanych oraz stadiów badawczych bezpieczeństwa. Książka ta jest inna od tych, które do tej pory pojawiały się na polskim rynku wydawniczym z kilku powodów. Po pierwsze przedstawiono w niej problemy grupowania determinant bezpieczeństwa w nowatorsko wyodrębnione grupy. Po drugie poruszono w niej pomijane w literaturze kwestie wyznacznika sygnalizującego bezpieczeństwa, a mianowicie „symptomu”. Po trzecie praca przedstawia w diametralnie inny niż dotychczas sposób pojmowania pojęcia „obronność”. Po czwarte przedstawiono w niej szeroko problemy stadiów badań bezpieczeństwa, które do tej pory były wiele lat temu jedynie wzmiankowane w literaturze naukowej. Po piąte treści pracy kierowane są zarówno do ludzi nauki jak i pracowników zajmujących się zapewnieniem bezpieczeństwa, spełniając oczekiwania jednych i drugich.
Książka z założenia nie jest kompleksowym podręcznikiem akademickim na temat zarządzania ani tym bardziej poradnikiem. Ma charakter monografii i koncentruje się na wybranych kwestiach – uniwersalnych i – jak się wydaje – szczególnie ważnych obecnie. Jest też próbą refleksji nad różnymi filozofiami zarządzania oraz poszukiwania tego, co w zarządzaniu najważniejsze i ponadczasowe.
Publikacja jest przeznaczona dla ludzi interesujących się zarządzaniem i zarządzających. Może być użyteczna dla praktyków zarządzania, którzy chcą porównać swoje wizje zarządzania z przemyśleniami wybitnych teoretyków i praktyków. Zapewne może też być pomocna w zrozumieniu tego, co naprawdę jest ważne w zarządzaniu przez ludzi, którzy poznali już smak pracy, a teraz dochodzą do zarządzania. Może być użyteczna w zgłębianiu zarządzania przez studentów, zwłaszcza na kierunku zarządzanie – bardziej pewnie na studiach II i III stopnia niż I stopnia. Może będzie inspirująca dla polityków i osób interesujących się polityką; polityka to także zarządzanie – tyle że w szerszej skali.
Publikacja w syntetyczny sposób przedstawia całokształt zagadnień odnoszących się do pracy socjalnej ze skazanymi z uwzględnieniem ich sytuacji osobistej i rodzinnej oraz różnych okoliczności odbywania kary. Czytelnik znajdzie tu odniesienie do teorii i praktyki pracy socjalnej i resocjalizacji: pozna wspólne cele i metody pracy obu dyscyplin oraz przykłady dobrej koordynacji pomiędzy pracownikami socjalnymi i innymi służbami. Książkę wieńczy dziesięć punktów systematyzujących przedstawiane treści, które mogą stanowić podręczny przewodnik dla pracowników socjalnych, przedstawicieli innych służb społecznych i pracowników organizacji pozarządowych.
Monografia zawiera duży zasób wiedzy na temat dysleksji oraz praktyczne propozycje dotyczące dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją rozwojową na poziomach wszystkich etapów edukacyjnych.Publikacja przedstawia działania podejmowane i wypracowane przez szkoły, które są propozycjami praktycznych rozwiązań w kwestii dostosowania wymagań edukacyjnych do uczniów z dysleksją. Ukazuje pracę nauczycieli oraz ich skutki przynoszące realne korzyści dla ucznia w obszarze samooceny oraz relacjach nauczycieluczeń.Książka przedstawia ocenę oraz oczekiwania rodziców wobec szkół oraz przybliża obraz uczniów z dysleksją rozwojową, ukazując ich samoocenę, relacje z rówieśnikami i marzenia.Publikacja jest kierowana do wizytatorów, dyrektorów szkół, nauczycieli, terapeutów, rodziców dzieci z dysleksją oraz osób z dysleksją.Teresa Wejner-Jaworska dr hab., pedagog, psycholog, terapeuta, przewodnicząca łódzkiego oddziału Polskiego Towarzystwa Dysleksji, przez wiele lat główny specjalista w Biurze Rzecznika Praw Dziecka, adiunkt w Wyższej Szkole Pedagogicznej, Wyższej Szkole Edukacji Zdrowotnej i Nauk Społecznych oraz Uczelni Nauk Społecznych. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół dysleksji, ADHD, diagnozy psychologiczno-pedagogicznej.
Prezentowana książka ukazuje nowatorskie spojrzenie na realizowaną funkcję kierowniczą w podmiotach ochrony zdrowia uwzględniające dynamiczne zachodzące zmiany w mikro i makro-otoczeniu. Podjęta problematyka obejmuje również analizę szeregu zmiennych o charakterze pośrednim mający zasadniczy wpływ na efektywność jednostek ochrony zdrowia.Wojciech Głód doktor nauk ekonomicznych w zakresie nauk o zarządzaniu. Adiunkt w Katedrze Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach. Autor kilkudziesięciu publikacji o zasięgu ogólnopolskim i międzynarodowym w temacie zarządzania, ze szczególnym uwzględnieniem obszaru ochrony zdrowia. Posiada doświadczenie praktyczne w doradztwie i zarządzaniu jednostkami ochrony zdrowia. Menedżer kierunku studiów Finanse i Zarządzanie w Ochronie Zdrowia realizowanego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, wykładowca studiów podyplomowych z tematyki zarządzania w ochronie zdrowia, a także ekspert współpracujący z Agencją Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji.
Książka o rodzinie z problemem alkoholowym – skierowana do pracowników socjalnych i asystentów rodziny – ma służyć nie tylko pogłębieniu wiedzy, ale przede wszystkim potrzebom pracy socjalnej. Czytelnik znajdzie tu niewiele rozważań teoretycznych, za to sporo uogólnień na poziomie bliskim praktyce i liczne przykłady. Trudne zagadnienia przedstawione są nie tyle z pozycji chłodnego dystansu, ile współodczuwania, przy czym we wzmocnieniu takiego nastawienia u czytelnika powinny pomóc opo- wieści, zwierzenia, historie zarówno osób pomagajacych, jak i tych, którzy z pomocy korzystali. Jak wia- domo, łatwiej przyjąć i zapamiętać wyrazistą wypowiedź osobistą niż nawet bardzo słuszną tezę ogólną. Książka przedstawia charakterystykę rodziny z problemem alkoholowym od strony jej trudności, sposobu funkcjonowania, specyficznych ról jej członków i relacji pomiędzy nimi. Rozważania o rodzinie alkoholowej kończy rozdział o osobistych trudnościach osób pomagających, z jakimi wiąże się praca socjalna z rodziną alkoholową: kiedy uruchamiają się własne przeżycia lub kiedy kontakt z biedą, cierpieniem, krzywdą wywołuje przeciążenie emocjonalne. Świadomość tego pomaga w odzyskiwaniu równowagi i odnajdywaniu optymalnego dystansu: żeby nie dać się „zalać” nieszczęściem członków rodziny, którym pomagamy, a zarazem zachować zdolność empatii.
Poradnik w sposób ciekawy i przystępny ujmuje proces zmiany zachowania na drodze do poprawy naszego funkcjonowania psychofizycznego. Czytelnik otrzymuje praktyczne informacje, jakie zmiany są wartościowe w ich drodze do zdrowia także w postaci licznych ćwiczeń, co jest szczególnym walorem tej pozycji. Autorka wskazuje na możliwości pracy osobistej z materiałem zawartym w książce, ale także zachęca do jego wykorzystania w trakcie pracy pedagogicznej. Takie podejście do rozwoju własnego i swoich podopiecznych będzie sprzyjało długofalowym rezultatom wpływającym na każdy aspekt życia, ale także nauczania innych.Podkręć mózg!... to publikacja o:- proaktywności w zachowaniu Czytelnik dowie się, że tylko dzięki aktywnemu działaniu jakiekolwiek ono będzie ma szansę osiągnąć swoje cele; dzięki działaniu może zweryfikować wszystko, co w obszarze myśli będzie wspierające albo blokujące;- etapach procesu zmiany zachowania wraz ze wskazaniami do pracy osobistej;- doświadczeniu ekspertów;- nawykach i praktycznym wsparciu w postaci tabeli monitoringu.
Książka w sposób kompleksowy prezentuje organizację i podstawy prawne funkcjonowania systemu ochrony zdrowia w Polsce. Omówiono w niej model systemu zdrowotnego i podsystemy tworzące polski system ochrony zdrowia, jego zasoby personalne oraz finansowanie. Dodatkowo w związku z epidemią koronawirusa SARS-CoV-2 przedstawiono organizację i instrumenty zapobiegania chorobom zakaźnym i zakażeniom. Publikacja adresowana jest do zarządzających jednostkami ochrony zdrowia oraz do zarządzających i pracowników organów administracji ochrony zdrowia (w tym NFZ), do studentów kierunków medycznych i słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie zarządzania ochroną zdrowia oraz do wszystkich zainteresowanych obecnym systemem ochrony zdrowia w Polsce. Patronat: dlaszpitali.pl, STOMOZ Stowarzyszenie Menedżerów Opieki Zdrowotnej, Ogólnopolski Przegląd Medyczny, Polskie Towarzystwo Zdrowia Publicznego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?