Książka jest podsumowaniem badań autora, których celem było przygotowanie koncepcji modelu organizacji dynamicznej (OD). Zawiera następujące składowe: segment zdolności organizacyjnych OD, segment strukturalny OD, segment psychospołeczny OD, segment zarządczy OD. Połączenie owych segmentów w metodologiczną całość zapewnia OD „poruszanie się” w bezpiecznym polu dynamicznej równowagi, jako kluczowym paradygmacie proponowanego modelu. Zbalansowanie poziomu czynników opisujących poszczególne segmenty stwarza elastyczne i adaptabilne warunki do funkcjonowania OD w coraz bardziej turbulentnym otoczeniu. Książka przeznaczona jest dla kadry naukowo-dydaktycznej i studentów uczelni ekonomicznych, technicznych i menedżerskich, politechnik oraz uniwersytetów przyrodniczych, w których występują takie kierunku jak: Zarządzanie, Zarządzanie i Inżynieria Produkcji, Ekonomia, Logistyka.
Celem głównym pracy jest utworzenie teoretycznych podstaw dla modelowania elastycznie zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy (ZOOW). Zaprezentowana w książce metodyka postępowania projektowego uwypukla także merytoryczne znaczenie kreatywności, wiedzy i innowacyjności w powstającym modelu ZOOW, a zarządzanie nimi ściśle wiąże się z możliwościami proponowanej metodyki ich modelowania. Budowane są więc podstawy teoretyczne dla elastycznie zintegrowanych form i odmian organizacji tworzących ZOOW, gdzie wiedza i procesy uczenia się są istotą adaptacji nowoczesnych organizacji do dynamiki otoczenia, poprzez strukturalne – wertykalne i horyzontalne – połączenia w postaci sieci ZOOW. Oczywiście teoria zintegrowanych organizacji opartych na wiedzy znajduje się na określonym etapie rozwoju, jako podstawy tworzenia takich organizacji przyszłości.
Publikacja jest podręcznikiem do nauki przedmiotu zarządzanie innowacjami i wielu specjalistycznych programów na kierunkach: zarządzanie, zarządzanie i inżynieria produkcji oraz logistyka.
Zawiera kompleksową wiedzę o charakterze interdyscyplinarnym, wiążącą problematykęorganizacji i zarządzania z aspektami technicznymi, ekonomicznymi i społecznymi w działalnościinnowacyjnej przedsiębiorstw oraz sieci innowacji.
Książka podzielona jest na trzy części, w których zaprezentowano tematykę w zakresie:
- charakterystyki działalności innowacyjno-wdrożeniowej,
- organizacji przygotowania działalności innowacyjno-wdrożeniowej,
- zarządzania działalnością innowacyjno-wdrożeniową,
z właściwymi instrumentami pobudzającymi i doskonalącymi działalność tego typu. Zawartaw publikacji wiedza jest również przydatna dla praktyków przemysłowych, tj. ekspertów firmdoradczych i projektowych oraz kadry menedżerskiej.
Książka jest podsumowaniem badań autora, których początkowym założeniem było poszukiwanie możliwości wykorzystywania kreatywności jako nowego paradygmatu, a w konsekwencji umożliwiło opracowanie podstaw koncepcji nazwanej organizacją kreatywną. Jest ona niejako ewolucyjną następczynią organizacji uczącej się, zawierającą się w formule organizacji opartych na wiedzy.
W pracy zostały przedstawione następujące zagadnienia:
kreatywność,
kreatywność organizacji,
kreatywność organizacji a innowacje,
metafora organizacji kreatywnej,
model organizacji kreatywnej,
zarządzanie organizacją kreatywną.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?