KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Zarządzanie jakością w aspekcie kosztowym (wyd. II)

75,00 zł 53,90 zł


siążka stanowi kompendium wiedzy w zakresie teoretycznych i praktycznych podstaw zagadnień jakościowych w zarządzaniu organizacją. Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia następujących pytań:Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych:ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych,ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji, przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego.Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona również do wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.
Okładka książki Różnice kulturowe w biznesie (wyd. IV)

65,00 zł 44,00 zł


Dlaczego kultura różnych krajów nadal ma znaczenie w dobie globalizacji? Jak różnorodność kulturowa wpływa na biznes, relacje z szefem i współpracownikami? Wręczenie kwiatów w nieodpowiednim kolorze, podarowanie Chińczykowi zegarka czy kompletu srebrnych łyżeczek Arabowi - czynności z pozoru niewinne, które my Europejczycy uznalibyśmy za sympatyczne i stanowiące wyraz przyjaźni, w niektórych kulturach mogą zostać odebrane jako obraźliwe i świadczące o braku dobrych manier.To dzięki tej książce poznasz trafne i przekonujące odpowiedzi na następujące pytania:- Czym są i jakie są najważniejsze różnice kulturowe?- Jakie mają one znaczenie dla procesu komunikowania w biznesie i nie tylko?- Jaki związek ma religia z biznesem?- Czym jest szok kulturowy i jak go przezwyciężać?- Czym różnią się od siebie protransakcyjne i propartnerskie kultury biznesu?- Gdzie czas to pieniądz"", a gdzie wszyscy mają czasu pod dostatkiem?- Dlaczego kciuk uniesiony ku górze w Grecji jest znakiem obraźliwym, a w innych krajachgestem akceptacji?- Czy wypada Japończykowi wręczyć podarunek składający się z czterech części?- Dlaczego w krajach Dalekiego Wschodu nie numeruje się niektórych pięter?- Dlaczego Arabowie uwielbiają utrzymywać intensywny kontakt wzrokowy w czasie rozmowy?- W jakich państwach kobieta nie jest równorzędnym partnerem biznesowym?- Gdzie rozmowy biznesowe obficie podlewa się"" alkoholem, a gdzie obowiązuje wstrzemięźliwość?- Czy prezent otrzymany od Chińczyka należy rozpakować w jego obecności?- Jakich kwiatów nie wręczać na powitanie w poszczególnych państwach?
Okładka książki Wbrew bogom, czyli od magii i religii do metody..

65,00 zł 44,00 zł


Myślenie magiczne jest jednym z ewolucyjnie pożytecznych przekonań naszego starego mózgu. Jest szybsze i nie wymaga tak dużych nakładów energii, jak używanie rozumu. To dlatego nie znamy się na prawdopodobieństwie i przeważnie zamiast faktów poszukujemy potwierdzenia własnych przekonań. Książka Krzysztofa Dołowego jest opowieścią o rodzącej się w bólach metodzie naukowej. To historia zmagań o podstawowe pojęcia pomiędzy nauką a władzą religijną (i jej późniejszymi odpowiednikami - autorytarnymi ideologiami oraz państwową cenzurą).Co mają ze sobą wspólnego święta inkwizycja i antyszczepionkowcy? Co łączy alchemię i Eucharystię oraz dlaczego obie są wrogami atomów? Z jakich powodów wynalezienie pigułki antykoncepcyjnej było trudniejsze, niż mogłoby się wydawać? Jak przelot komety obalił astronomię, a opadanie rtęci w rurce fizykę Starożytnych?Autor znany z doskonale przygotowanych, błyskotliwych i pełnych anegdot wykładów, nareszcie zdecydował się przybliżyć swoją wizję historii nauki szerszemu gronu odbiorców. Ze zdumiewającą erudycją K. Dołowy wiedzie Czytelnika przez wielką wojnę, jaką nauki przyrodnicze stoczyły z magią i religią, a którą wielu uczonych przypłaciło życiem, aresztem lub nakazem milczenia. Opowiada o przypadku pomagającym badaczom, błędach, jakie uniemożliwiły im zrozumienie swojego odkrycia, pseudonaukowych koncepcjach, prowadzących do zabijania milionów oraz o ideologiach niszczących uczonych: greckich w czasach wczesnego chrześcijaństwa, rosyjskich w czasach komunizmu czy niemieckich za hitleryzmu. To opowieść o triumfie cywilizacji opartej na rozumie, która jednak kończy się ostrzeżeniem przed powrotem do magicznego myślenia - mitów i pseudonaukowych doniesień szerzących się dziś bez kontroli w przestrzeni Internetu.
Okładka książki Dobre zdrowie.

69,00 zł 48,84 zł


O zdrowiu myślimy dopiero, gdy zaczynamy odczuwać jego niedostatek. Czujemy się gorzej, pojawia się ból, konieczność zmiany różnych naszych przyzwyczajeń. Może to choroba, a może przeciążenie organizmu? Niewątpliwie - stan nierównowagi. Wtedy także zaczynamy zastanawiać się, co oprócz leków mogłoby wspomagać nasz stan psychofizyczny. Może interwencje pozafarmakologiczne?Nauka daje nam coraz więcej dowodów na korzystne oddziaływania zarówno naszego umysłu, jak i jego wytworów - w postaci myśli, emocji i zachowań - na stan naszego zdrowia, obiektywnego i subiektywnego. Psychologia pozytywna kierunkuje nasze starania w stronę poszukiwania równowagi, a także wdrażania zmian w ważnych obszarach naszego życia. Oprócz teoretycznych rozważań na temat związków psychologii pozytywnej, zdrowia, myśli, emocji i zachowań pozycja podejmuje praktyczne aspekty pracy w poszczególnych obszarach wraz z narzędziami do wykorzystania w pracy własnej.Dzięki lekturze Czytelnik dowie się:Jak zadbać o swoje zdrowie, zanim zostanie naruszone przez różne czynniki?Jak myśleć, żeby pomóc sobie w powrocie do zdrowia?Jak emocje wpływają na nasz stan zdrowia?Jak pracować nad zachowaniami korzystnymi z perspektywy naszego zdrowia?Monografia skierowana jest do specjalistów zajmujących się psychologią zdrowia i psychologią pozytywną, studentów psychologii i kierunków pokrewnych, a także do wszystkich zainteresowanych związkami między tymi dziedzinami. Wiedza zawarta w książce pozwoli zrozumieć obserwowane zależności, a także zaplanować konkretne interwencje ukierunkowane na zmianę.
Okładka książki Okazje w zarządzaniu innowacjami w firmach...

85,00 zł 61,08 zł


Monografia w kompleksowy sposób prezentuje zintegrowane i dynamiczne podejście oparte na okazjach do rozwoju innowacyjności firm sektora MŚP. Obejmuje ono 10-etapowy proces eksploracji i eksploatacji okazji przebiegający w określonych warunkach kulturowych i organizacyjnych charakterystycznych dla firm reprezentujących przedsiębiorczy styl zarządzania.Wykorzystanie tego podejścia pozwala na wdrażanie innowacji o wyższym poziomie oryginalności, osiąganie większych korzyści z działalności innowacyjnej oraz redukuje bariery zarządzania innowacjami. Efekty te zweryfikowano pozytywnie na podstawie badań ilościowych na próbie 978 firm z 6 krajów europejskich oraz w ramach 10 pogłębionych studiów przypadku liderów innowacyjności z Czech i Polski. Aplikacyjność modelu została zapewniona przez sformułowanie określonych zaleceń dla firm planujących rozwijać podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami. Zostały one sformułowane na tyle ogólnie, iż pozwalają na kreatywne stosowanie różnorodnych rozwiązań szczegółowych dostosowanych do zakresu działania i specyfiki konkretnych przedsiębiorstw w praktyce gospodarczej.
Okładka książki Reaktywność sensoryczna i teoria umysłu

65,00 zł 52,02 zł


Celem podjętych w książce analiz jest scharakteryzowanie wzorców zróżnicowania nasilenia poszczególnych symptomów zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) poprzez poziom reaktywności sensorycznej i poziom rozwoju teorii umysłu. Opis tych wzorców pozwala na sformułowanie propozycji uporządkowania oddziaływań terapeutycznych dla dzieci z ASD. Publikacja zawiera także historyczne i aktualne koncepcje wyjaśniające genezę i przebieg ASD, przebieg i rozwój procesów przetwarzania sensorycznego oraz rozwój teorii umysłu.Zaprezentowane treści są źródłem wiedzy m.in. dla: terapeutów, nauczycieli, rodziców i członków rodzin dzieci z ASD, a także studentów psychologii, pedagogiki i logopedii planujących zaangażowanie zawodowe w rehabilitację dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pozycja ta odpowie na potrzeby każdego Czytelnika chcącego lepiej rozumieć, bardziej akceptować i efektywniej wspierać osoby z ASD.
Okładka książki Prospects and Challenges to the Development of...

90,00 zł 63,77 zł


The monograph presents the results of research conducted in Poland and Greece. The originality of the monograph is also evidenced by its interdisciplinarity - it combines issues related to the enterprise sector and financial institutions, indicating opportunities for and threats to their development.The book consists of three main parts divided into thirteen chapters.The first part of the book is titled The macroeconomic factors of businesses development and analyses the conditions for implementing a capital market union in the light of the realities of the external environment and the European Union itself, the importance of gold as a safe haven asset in the international monetary system and in last part of this chapter was compare two taxes which affect corporations, especially financial institutions.The second part of the book is titled The development of financial institutions and examines the relationship between economic growth and internet infrastructure in selected countries, the impact of an extreme dividend policy on prospects of Greek bank development, changes in the NPL (Non-Performing Loans) ratio of non-financial corporations and its main determinants in the Polish banking sector, the relationship between shares in the insurance market and the financial results of insurance companies, and the issues of appropriate selection and use of information in the decision-making process of insurance companies.The third part of the book is titled The development of enterprises and presents the impact of business activities (sector) on the enterprise competing, the measures of the orchestrator's ability to create value added meeting the requirements of an aggregated long-term assessment of GBN (Global Business Networks) competitiveness, benefits from the use of integrated IT systems in enterprises, the key factors of start-up success and failure in Poland, and the new forms of accommodation chosen by travellers in recent years, with the main point of reference being the case of Airbnb.This monograph may be of considerable interest to scholars and business practitioners concerned with the problems of development of financial institutions and enterprises.
Okładka książki Jakość życia - na co masz wpływ

90,00 zł 60,92 zł


Książka Jakość życia - na co masz wpływ"" to publikacja przygotowana przez 15 naukowców i praktyków zajmujących się różnymi dziedzinami: biogerontologią, ekonomią, fizjoterapią, genetyką, ginekologią, ochroną środowiska, optometrią, psychologią, rolnictwem i ogrodnictwem, sztukami pięknymi, talentologią"", techniką świetlną, zarządzaniem.Autorzy w sposób syntetyczny i zrozumiały przedstawiają Czytelnikowi zdobycze współczesnej nauki odnoszące się do jakości życia, skupiając się na tych aspektach, które pozostają w zasięgu oddziaływania każdego człowieka. Mają nadzieję, że Czytelnicy zrobią pożytek z prezentowanej wiedzy i wprowadzając ją w czyn, podniosą jakość nie tylko swojego życia, ale też społeczności, w których żyją.
Okładka książki Emocje i temperament zwierząt

48,00 zł 32,49 zł


Monografia prezentuje unikalny materiał dotyczący emocji oraz cech temperamentu u zwierząt. Bazuje na najbardziej współczesnej wiedzy pochodzącej z ciekawych i często niezwykle złożonych metodologicznie badań. Czytelnik znajdzie w niej interesujące dane dotyczące altruizmu, więzi społecznych, radości czy sposobu, w jaki zwierzęta przeżywają żałobę. Badania ujawniają, że zwierzęta przejawiają nie tylko najprostszą formę empatii, tj. zarażanie się emocjami, ale też wyższe poziomy, polegające na przyjmowaniu empatycznej perspektywy, okazywaniu troski czy podejmowaniu działań mających na celu poprawę dobrostanu innych osobników (w tym również przedstawicieli innych gatunków).Oprócz systematycznego przeglądu istniejących danych na temat emocji i temperamentu naczelnych, ptaków, waleni, słoni, psowatych, kotowatych, koniowatych czy gryzoni publikacja zawiera wiele ciekawostek zachęcających do refleksji nad życiem emocjonalnym zwierząt. Okazuje się, że zwierzęta są do nas podobne bardziej, niż to się nam, ludziom, wydaje. Łaskotane chichoczą, opłakują stratę, są pamiętliwe, złoszczą się czasem nie na tych, którzy ich rozzłościli, bądź też cierpią z powodu zaburzeń emocjonalnych.Lektura książki inspiruje i zachęca do uważniejszego przyglądania się małym i dużym towarzyszom naszego życia.
Okładka książki Jak przemawiać bez strachu.. Pokonaj zdenerwowanie

50,00 zł 33,84 zł


Nienawidzisz wystąpień publicznych? Przeraża Cię stanie przed ludźmi? Na samą o tym myśl denerwujesz się, niepokoisz? Nie musisz się już bać. Ta książka może ci pomóc. Nauczysz się 7 strategii, które dadzą ci nową perspektywę, przygotują i wyposażą w szereg przydatnych umiejętności. Kiedy je wdrożysz, twój strach zacznie zanikać. Tę książkę powinien przeczytać każdy, kogo strach powstrzymuje przed realizacją swoich marzeń. Zawiera ona anegdoty i historie, które naukę przemawiania uczynią porywającym zajęciem. Nie czekaj dłużej. Dziś jest dzień, w którym przejmujesz kontrolę nad swoim niepokojem, uspokajasz nerwy i – co najważniejsze – przemawiasz bez strachu.
Okładka książki Zrównoważona konsumpcja a polityka żywnościowa

50,00 zł 33,84 zł


Zapotrzebowanie na żywność w związku z powiększającą się populacją będzie rosło. Do 2050 r. na Ziemi będzie mieszkać prawie 10 miliardów ludzi. To prawie 2 miliardy więcej niż teraz. Systemy żywnościowe obecnie są największym jednorodnym źródłem emisji gazów cieplarnianych, głównym powodem gwałtownego spadku bioróżnorodności i zanieczyszczenia wód gruntowych oraz mórz i oceanów. Książka omawia wybrane instrumenty polityki publicznej, których celem jest zmiana zachowań konsumentów oraz dystrybutorów żywności na bardziej zrównoważone, a także implikacje ekonomiczne, społeczne oraz środowiskowe tych instrumentów.Z publikacji można dowiedzieć się:czym jest zrównoważona konsumpcja i jakie są jej zasadydlaczego w szczególnych przypadkach wskazane jest zastosowanie instrumentów rynkowych i regulacyjnych zmieniających zachowania konsumentów i dystrybutorów dotyczące żywnościz jakim profilem społeczno-ekonomicznym konsumentów była powiązana większa akceptacja społeczna interwencji w konsumpcję i dystrybucję żywności w przeprowadzonych badaniach.Książka skierowana jest do osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję w celu uzyskania bardziej zrównoważonego sposobu gospodarowania żywnością w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Okładka książki Osobowość, kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna menedżerów.

51,00 zł 36,09 zł


Twój styl kierowania traci na skuteczności, realizacja powierzonych zadań nie przynosi zamierzonych efektów. Twoje dotychczasowe umiejętności i przyzwyczajenia nie sprawdzają się. Zastanawiasz się, jak sprostać oczekiwaniom menedżera nowej generacji. A może sam chcesz się doskonalić, osiągnąć więcej i poznawać nowe tajniki bycia menedżerem wywierającym wpływ na bieżące sprawy. Oto trzymasz w rękach instrukcję do efektywnego kierowania zespołem. Wskaże Ci ona drogę jak zmodyfikować dotychczasowy styl kierowania. Rozwój Twojej osobowości, kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej stanie się przepustką do osiągnięcia wymarzonego sukcesu. Wszystko czego potrzebujesz tkwi w Tobie. Pamiętaj, że zawsze możesz to rozwijać i doskonalić! To co wyróżnia tę publikację: • interdyscyplinarność - nurt badań wspólnych nauk o zarządzaniu i psychologii • nowatorskie ujęcie „miękkich czynników" w kontekście stylów kierowania • walor teoretyczno- poznawczy z punktu widzenia praktyki zarządczej • walor aplikacyjny badań.
Okładka książki Między cyfrowymi tubylcami a imigrantami

81,00 zł 57,83 zł


Blog/vlog o tematyce lifestyle'owej jako jeden z najpopularniejszych e-gatunków wywiera znaczący wpływ na współczesne pokolenia, kreując zachowania, normy i wybory konsumenckie. Książka zawiera szczegółową analizę wyselekcjonowanych blogów i videoblogów. Przedmiotem zainteresowań autorki są opis, analiza oraz kontekstualna interpretacja treści tworzonych przez producentki wywodzące się z dwóch opozycyjnych grup społecznych, nazwanych digital natives i digital immigrants.Analizując aktywność przedstawicielek obu tych grup oraz na podstawie przeprowadzonych wywiadów, Autorka:ustala ich pozycję w Sieci oraz sprawdza, czy istnieją różnice komunikacyjne pomiędzy nimizastanawia się nad swoistością realizowanych przez nie produkcjipodejmuje dyskusję nt. stereotypów w postrzeganiu wyglądu kobietszuka odpowiedzi na pytanie o potrzeby życiowe, jakie próbują zaspokoić swoją działalnością producentki owych treścibada, na ile potencjał aktywności w Sieci przedstawicielek obu grup może być przekuty w kapitał ekonomiczny i symbolicznypodejmuje tematykę potencjału tworzenia wirtualnych wspólnot przez blogerki/vlogerkisprawdza, czy sposoby komunikacyjne blogerek oraz tematyka wpisów uległy zmianie ze względu na pandemię oraz współczesną sytuację społeczno-kulturową.
Okładka książki Teoria i praktyka zarządzania finansami.. w.3

92,00 zł 73,65 zł


Finanse, czyli przepływy pieniężne, to krwioobieg przedsiębiorstwa. Zapewniają one możliwości nabywania, przetwarzania i dostarczania surowców, produktów, towarów i usług. Niniejsza książka obejmuje najważniejsze obszary wiedzy dotyczącej kształtowania przepływów finansowych w nowoczesnej firmie. Przedstawione przykłady i zadania w większości mają pokrycie w praktycznych doświadczeniach Autora. Ponadto każdy z rozdziałów zakończony jest zestawem pytań kontrolnych oraz zadań umożliwiających samodzielne utrwalanie wiadomości.Publikacja jest skierowana do studentów kierunków ekonomicznych i pokrewnych, a także do praktyków gospodarczych przede wszystkim dyrektorów finansowych, księgowych, specjalistów ds. analiz, controllingu, inwestycji itp.
Okładka książki Anatomia zaufania organizacyjnego

60,00 zł 43,11 zł


Monografia podejmuje temat istoty i roli zaufania w funkcjonowaniu współczesnej organizacji.Autorka wskazuje m.in. na współzależności pomiędzy rozumieniem istoty zaufania jako kategorii nauk społecznych, w szczególności zaufania organizacyjnego, analizowanego z różnych perspektyw, jak podzielane wartości organizacyjne, nawiązywanie współpracy i uzyskiwanie przewagi kooperacyjnej, a także na nowoczesne przywództwo.Ponadto publikacja umożliwi czytelnikowi:poszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w kontekście zaufanialepsze zrozumienie fenomenu zaufania organizacyjnego, począwszy od zaufania do siebie jako pracownika, a skończywszy na zaufaniu instytucjonalnympoznanie wyzwań stawianych współczesnym i przyszłym organizacjom w kontekście zaufania, zwłaszcza w popandemicznej rzeczywistościzapoznanie się z podstawami osiągania przewagi kooperacyjnej.
Okładka książki Wpływ wdrożenia MSSF

50,00 zł 35,94 zł


Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu rachunkowości przychodów w ujęciu międzynarodowym. Ponadto prezentuje wpływ informacji zawartej w sprawozdaniu finansowym oraz zmian zasad rachunkowości na decyzje podejmowane na rynku kapitałowym.Publikacja skierowana do :- księgowych oraz dyrektorów finansowych, zwłaszcza pracujących w korporacjach międzynarodowych oraz jednostkach stosujących w swojej sprawozdawczości finansowej regulacje MSR/MSSF lub US GAAP- biegłych rewidentów, głównie badających sprawozdania finansowe spółek giełdowych- analityków finansowych oraz inwestorów podejmujących decyzje inwestycyjne m.in. na podstawie informacji pochodzących ze sprawozdań finansowych- pracowników akademickich, w szczególności zajmujących się rachunkowością, sprawozdawczością finansową i rynkami kapitałowymi- studentów, przede wszystkim uczelni ekonomicznych lub studiujących na kierunkach związanych z finansami przedsiębiorstw, rachunkowością i sprawozdawczością finansową.
Okładka książki Organizacje pożytku publicznego

58,00 zł 39,27 zł


Najnowsza pozycja z obszaru pomiaru efektywności organizacji pożytku publicznego.Wśród zaprezentowanych zagadnień:teoretyczne i prawne podstawy funkcjonowania organizacji pożytku publicznego w Polsceobowiązki rachunkowe i sprawozdawcze organizacji pożytku publicznegoprowadzenie przez organizacje nieodpłatnej i odpłatnej działalności pożytku publicznego oraz działalności gospodarczejkorzystanie przez organizacje z bezpośrednich źródeł finansowania działalności ze środków publicznych i prywatnych, z uwzględnieniem źródeł charakterystycznych dla organizacji ze statusem OPPmożliwości wykorzystania pośredniego finansowania działalności organizacji, takich jak aktywność wolontariacka oraz zwolnienia podatkowewskaźniki pomiaru efektywności, specyficzne i charakterystyczne dla organizacji non profitczynniki wpływające na efektywność organizacji pożytku publicznego.Monografia jest rezultatem badań naukowych realizowanych w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w ramach projektu Współczesne problemy rachunkowości i zarządzania finansami w organizacjach pożytku publicznego"".
Okładka książki Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu w.5

80,00 zł 54,15 zł


Kompendium wiedzy o dynamicznie rozwijającym się na całym świecie nowoczesnym modelu biznesu, jakim jest franczyza. Czytelnik pozna istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Książka jest skierowana do: - zainteresowanych tematem funkcjonowania powiązań franczyzowych w praktyce gospodarczej - zainteresowanych zakupem licencji franczyzowej - właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw, zarówno posiadających już sieć sklepów franczyzowych, jak i tych dopiero planujących rozwijać system franczyzowy - wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o tej formie współpracy gospodarczej - studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu ekonomicznym.
Okładka książki Jakość usług medycznych w.3

80,00 zł 64,03 zł


W monografii zaprezentowano możliwości, jakie stwarza wdrożenie i stosowanie określonych instrumentów i modeli zarządzania jakością w obszarze usług medycznych. Inspiracją do powstania książki był fakt uczestniczenia w pracach grupy roboczej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, zajmującej się opracowaniem wieloletniego programu doskonalenia jakości w jednostkach wykonujących działalność leczniczą, w ramach Regionalnego Programu Strategicznego „Zdrowie dla Pomorzan", oraz współorganizowanie i współprzewodniczenie cyklom seminariów i konferencji, odbywających się w Gdańsku w ramach HQ Forum (Healthcare Quality Forum), których rolą jest promowanie nowoczesnych metod zarządzania jakością w opiece zdrowotnej. Wśród omówionych tematów: • rola i istota jakości oraz bezpieczeństwa usług medycznych • różnorodne koncepcje zarządzania jakością, w tym TQM, Kaizen, Lean Management oraz Six Sigma • narzędzia i metody zarządzania jakością, zarówno o charakterze ogólnym, jak i specyficznym, np. metoda HFMEA czy MedCARVER+Shock, • podstawowe modele doskonałości, a także idea i znaczenie takich inicjatyw jak benchmarking, dobre praktyki oraz samoocena.
Okładka książki Kształtowanie wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

68,00 zł 48,74 zł


Pojawienie się i upowszechnienie nieklasycznej własności prywatnej przedsiębiorstwa, opartej na rozdzieleniu własności i zarządzania, a następnie zdominowanie przez ten typ własności współczesnych gospodarek, zrodziło potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań zarządczych, gwarantujących zarówno efektywną realizację celów właścicieli przedsiębiorstw, jak i stworzenie skutecznych mechanizmów zapewniających integrację tych celów z celami menedżerów. Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie było powstanie i szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością (value based management) integrującej strategię przedsiębiorstwa ze sferą zarządzania finansami.Zasadniczym celem monografii jest prezentacja i egzemplifikacja znaczenia kategorii wartości przedsiębiorstwa oraz mechanizmów jej pomiaru i oceny, jako determinantów procesu ewoluowania współczesnego zarządzania. Ramową strukturę publikacji wyznaczają następujące zagadnienia:złożone uwarunkowania procesu zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach oddziaływania procesów globalizacji - ich prezentacja i ocenaznaczenie kategorii wartości z punktu widzenia mechanizmów zarządzania przedsiębiorstwem oraz powstania i ewoluowania koncepcji zarządzania wartościąistota oraz narzędzia pomiaru efektywności kreowania wartości przedsiębiorstwawykorzystanie narzędzi pomiaru efektywności kreowania wartości dla potrzeb analizy kształtowania wartości przedsiębiorstw sektora budowlanego w Polsce.Oddając niniejszą monografię do rąk Czytelników, Autorzy wyrażają przekonanie, że będzie mogła ona stać się twórczym wkładem w rozwój badań nad złożonymi mechanizmami zarządzania wartością przedsiębiorstwa, wzbogacając równocześnie dorobek naukowy w zakresie teorii i praktyki zarządzania współczesnymi przedsiębiorstwami. Monografia powstała z myślą zarówno o osobach studiujących podejmowaną w niej problematykę, jak i o przedstawicielach praktyki współczesnego zarządzania. Wpisuje się bowiem w nurt praktyczny nauk o zarządzaniu i jakości.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj