Na początku XXI wieku jednym z najważniejszych przejawów osiągnięcia wysokiego poziomu cywilizacyjnego kraju jest dostarczanie usług publicznych o wysokiej jakości. Mijają czasy, w których odbiorca wysokiej jakości usług publicznych. Obecnie w sercu sprawnie działającej administracji publicznej znajduje się obywatel. Autorzy, opisując zwrot w stronę doskonalenia jakości usług publicznych na całym świecie, równocześnie podają rekomendacje do zmian w polskich usługach publicznych. Niniejsza książka zawiera opis ewolucji systemów zarządzania w administracji publicznej na całym świecie od lat 60. XX wieku do lat współczesnych. Zostały w niej dokładnie przedstawione takie koncepcje jak: Nowa Administracja Publiczna (New Public Administraction), Nowe Zarządzanie w Sektorze Publicznym (New Public Menagement), czy też koncepcja Modernizującego się Zarządu (Reinventing Govenment). W książce w rozbudowany sposób zostały opisane systemy zarządzania jakością w usługach publicznych, począwszy od norm ISO, modelu EFQM i podejścia TQM, a skończywszy na koncepcjach Strategicznej Karty Wyników oraz brytyjskiego systemu Best Value. Ponadto, książka zawiera opis implementacji poszczególnych systemów, z wykorzystaniem szeregu metod i narzędzi, sosowanych w zarządzaniu jakością. Liczne przykłady wdrażania systemów zarządzania jakością w Polsce i krajach wysoko rozwiniętych mogą być pomocne menedżerom administracji publicznej w Polsce w dokonywaniu pozytywnych zmian w swoich instytucjach.
""Pokonaj odwlekanie - rozwiń wytrwałość"" to książka bliska każdemu, kto widzi sens w dbaniu o siebie, własne zdrowie oraz pragnie osiągnąć sukces. To podręcznik do samodzielnej pracy, który pomaga ćwiczyć ""mięsień siły woli"", zdradza jak rozpocząć dzień od ""żaby"" oraz odkrywa pułapki, jakie zastawia na nas umysł. Wskazówki z książki biorę dla siebie, ale podzielę się z innymi - jako praktyk, aby lepiej rozumieć moich klientów i skuteczniej z nimi pracować.Justyna Żywna, psycholog, dietetyk, libra-psychodietetyk.plAutor w przystępny sposób przedstawia wybrane wnioski pochodzące z publikacji naukowych poruszających problematykę prokrastynacji. Walorem publikacji jest przystępny sposób prezentacji, często obcojęzycznych, wniosków oraz zaprezentowanie praktycznych wskazówek mających na celu ułatwienie poradzenia sobie z ciągłym odkładaniem rzeczy na później. Pozycja ta może stać się wartościową lekturą, która ułatwi codzienne życie prokrastynatyków.Wojciech Oronowicz, zastępca redaktora naczelnego Psychoseksuologii - recenzowanego czasopisma naukowego www.psychoseksuologia.plDzieło Piotra Modzelewskiego Pokonaj odwlekanie - rozwiń wytrwałość dotyczy wewnętrznych zmagań większości ludzi. Odwlekanie wykonywania zadań (prokrastynacja) jest nawykiem, który zwalczamy u siebie i równie często pomagamy, bardziej lub mniej skutecznie, zwalczać go innym. Autor książki zgromadził wiele przykładów, uzasadnień i wzorów ćwiczeń przydatnych dla chcących zrozumieć zjawisko wewnętrznego oporu przed podejmowaniem wysiłku, który można odłożyć na później. By skorzystać z niej w pełni, radzę czytać ją małymi fragmentami, tak by był czas na ułożenie ich sobie w myśli i na wypróbowanie zalecanych technik. Warto wracać do wybranych zagadnień w miarę nabywania doświadczeń w interpretacji odczuć i zachowań związanych ze zjawiskiem nagminnego odwlekania działań.Zachęcam do korzystania z tej książki nie tylko dla dobrze pojętej korzyści doraźnej, lecz także dla zwiększenia orientacji we współczesnej psychologii, zwłaszcza w tym, co ona wnosi do codziennego życia. Dzięki dobrym lekturom nasza praca nad sobą może być ulepszona!Prof. Bolesław Niemierko Uniwersytet SWPS
«Pokonaj odwlekanie, rozwiń wytrwałość» to książka bliska każdemu, kto widzi sens w dbaniu o siebie, własne zdrowie oraz pragnie osiągnąć sukces. To podręcznik do samodzielnej pracy, który pomaga ćwiczyć "mięsień siły woli", zdradza jak rozpocząć dzień od "żaby" oraz odkrywa pułapki, jakie zastawia na nas umysł. Wskazówki z książki biorę dla siebie, ale podzielę się z innymi - jako praktyk, aby lepiej rozumieć moich klientów i skuteczniej z nimi pracować." - Justyna Żywna, psycholog, dietetyk, libra-psychodietetyk.pl "Autor w przystępny sposób przedstawia wybrane wnioski pochodzące z publikacji naukowych poruszających problematykę prokrastynacji. Walorem publikacji jest przystępny sposób prezentacji, często obcojęzycznych, wniosków oraz zaprezentowanie praktycznych wskazówek mających na celu ułatwienie poradzenia sobie z ciągłym odkładaniem rzeczy na później. Pozycja ta może stać się wartościową lekturą, która ułatwi codzienne życie prokrastynatyków". - Wojciech Oronowicz, zastępca redaktora naczelnego "Psychoseksuologii" recenzowanego czasopisma naukowego www.psychoseksuologia.pl "Dzieło Piotra Modzelewskiego «Pokonaj odwlekanie. rozwiń wytrwałość» dotyczy wewnętrznych zmagań większości ludzi. Odwlekanie wykonywania zadań (prokrastynacja) jest nawykiem, który zwalczamy u siebie i równie często pomagamy, bardziej lub mniej skutecznie, zwalczać go innym. Autor książki zgromadził wiele przykładów, uzasadnień i wzorów ćwiczeń przydatnych dla chcących zrozumieć zjawisko wewnętrznego oporu przed podejmowaniem wysiłku, który można odłożyć na później. By skorzystać z niej w pełni, radzę czytać ją małymi fragmentami, tak by był czas na ułożenie ich sobie w myśli i na wypróbowanie zalecanych technik. Warto wracać do wybranych zagadnień w miarę nabywania doświadczeń w interpretacji odczuć i zachowań związanych ze zjawiskiem nagminnego odwlekania działań. Zachęcam do korzystania z tej książki nie tylko dla dobrze pojętej korzyści doraźnej, lecz także dla zwiększenia orientacji we współczesnej psychologii, zwłaszcza w tym, co ona wnosi do codziennego życia. Dzięki dobrym lekturom nasza praca nad sobą może być ulepszona!" - prof. Bolesław Niemierko, Uniwersytet SWPS
Pomiar wyników i kosztów jest jednym z najważniejszych wyzwań dla współczesnej administracji publicznej. Zwłaszcza dokonywanie porównań pomiędzy urzędami w zakresie skuteczności, efektywności i jakości staje się niezbędnym elementem zarządzania. Umożliwia to uzasadnienie ponoszonych kosztów wobec coraz wyższych wymagań przejrzystości stawianych przez społeczeństwo lub uzasadnienie dokonywanych zmian w sposobie funkcjonowania organizacji. Przedstawione w niniejszej publikacji metody porównań skupiają się przede wszystkim na dostarczaniu usług administracyjnych przez urzędy oraz na pomiarze aspektów organizacyjnych. Doskonalenie organizacji, jaką jest urząd administracji samorządowej wymaga znajomości czynników najsilniej wpływających na satysfakcję zarówno pracowników, jak i odbiorców usług. W publikacji przedstawiono metody pomiaru wyników funkcjonowania administracji samorządowej w oparciu o Kodeks Postępowania Administracyjnego, System Zarządzania Jakością PN-EN ISO 9001:2001 i Strategiczną Kartę Wyników. W pracy opisane zostały szczegółowo takie pojęcia jak: skuteczność ogólna, skuteczność organizacyjna, efektywność, jakość, sprawność, itd.
Niniejsza publikacja skierowana jest zarówno do praktyków doskonalących funkcjonowanie urzędów administracji publicznej, jak i do teoretyków pragnących prowadzić badania nad administracją publiczną. Odbiorcami książki mogą być Prezydenci, Burmistrzowie, Sekretarze Miast, Starostowie, dyrektorzy i kierownicy urzędów administracji samorządowej, ale również kadra zarządzająca instytucjami centralnymi.
Brak jest jak dotychczas wyczerpującej wiedzy zarówno teoretycznej, jak i praktycznej oraz pełnej znajomości mechanizmów zarządzania jakością w instytucjach publicznych. Tę istotną lukę w polskim piśmiennictwie wypełnia ?,, wychodząc naprzeciw pilnemu zapotrzebowaniu ?,, książka autorstwa K. Opolskiego i P. Modzelewskiego pt. ?,,Zarządzanie jakością u usługach publicznych?,,. Jest to pierwsze w Polsce opracowanie w całości poświęcone zarządzaniu jakością w usługach publicznych, ujmujące w sposób kompleksowy różne aspekty teoretyczne związane z jakością usług, jak i ?,, co jest wielką zaletą recenzowanej książki ?,, również praktyczne wskazania wdrożeniowe dla instytucji publicznych w Polsce. Autorzy przy prezentacji powyższych zagadnień oparli się na doświadczeniach wybranych krajów (Wielka Brytania, USA, Kanada, Japonia, a także Polska) w adaptacji różnych systemów i metod zarządzania jakością usług do potrzeb sektora publicznego. Jak się okazuje w wielu krajach dokonano już reform sektora publicznego stawiając ?,, przy nieskuteczności innych koncepcji ?,, na jakość usług. Recenzowana książka, będąca obszernym studium, składa się z pięciu rozdziałów uporządkowanych z logiczną zasadą od ogółu do szczegółu. Zasadnicza odmienność i niejednorodność sektora publicznego wymagała od Autorów zredefiniowania zarówno pojęcia klient, jak i jakość usług. Koniecznym było także określenie struktur organizacyjnych instytucji publicznych umożliwiających wdrażanie w nich systemów jakości.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?