W książce przedstawiono aspekty organizacyjne i regulacje prawne w zakresie zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych i zakażeń u ludzi w Polsce. Wskazano w niej instrumenty prawne w zakresie zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych, a także ich funkcjonowanie w praktyce. Ponadto przedstawiono aktualną problematykę epidemii zakażeń koronawirusem SARS CoV-2, w tym szczególne instrumenty prawne w zakresie jego zwalczania.
Autorka w książce omawia m.in.:
• usytuowanie chorób zakaźnych w polskim systemie ochrony zdrowia
• rozwój podstaw prawnych w zakresie zapobiegania i zwalczania chorób zakaźnych
• podstawowe definicje w zakresie chorób zakaźnych i zakażeń (w tym zakażenia szpitalne)
• zadania ministra zdrowia i wojewody w zakresie chorób zakaźnych i zakażeń
• kompetencje Państwowej Inspekcji Sanitarnej w zakresie chorób zakaźnych i zakażeń
• obowiązki zarządzających podmiotami leczniczymi i personelu medycznego w zakresie chorób zakaźnych i zakażeń
• rodzaje i zasady wykonywania szczepień ochronnych
• instrumenty przymusu medycznego mające zastosowane w związku z chorobami zakaźnymi i zakażeniami
• stan epidemii w związku z COVID-19.
Książkę wyróżnia przystępny język oraz szerokie ujęcie tytułowego zagadnienia wzbogaconego m.in. o rys historyczny i dane statystyczne. Adresowana jest ona przede wszystkim do zarządzających podmiotami wykonującymi działalność leczniczą i do personelu medycznego (szczególnie lekarzy i pielęgniarek) oraz pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej i innych organów administracji ochrony zdrowia, a także do osób zainteresowanych systemem ochrony zdrowia w Polsce.
Książka przedstawia aktualny status oraz zasady wykonywania zawodu położnej w Polsce. Omówiono w niej kompetencje, prawa i obowiązki położnych, a także ich rolę w systemie ubezpieczenia zdrowotnego. Jest to jedyna monografia na ten temat na rynku wydawniczym. Publikacja w zamierzeniu autorki ma stanowić czytelne i przejrzyste kompendium podstawowej wiedzy o zawodzie w aspekcie prawnym i organizacyjnym dla każdej osoby wykonującej lub zamierzającej wykonywać zawód położnej. Posługując się przystępnym językiem, autorka wskazuje m.in.: - jakie są cechy zawodu położnej kształtujące jej pozycję zawodową, - jakie są formy wykonywania zawodu położnej, - jaki jest system kształcenia dyplomowego i podyplomowego położnych, - jakie są warunki formalne dostępu do zawodu położnej oraz ograniczenia w wykonywaniu tego zawodu, - jaki jest zakres wykonywania zawodu położnej, - jakie są prawne standardy wykonywania zawodu położnej, - jak funkcjonuje samorząd zawodowy położnych, - jakie są przesłanki odpowiedzialności zawodowej położnej i możliwe sankcje, - jakie są zadania położnej w podstawowej opiece zdrowotnej oraz w zakresie innych świadczeń systemu ubezpieczenia zdrowotnego. Książka adresowana jest przede wszystkim do położnych oraz zarządzających podmiotami, w których udzielane są świadczenia zdrowotne przez położne, a także do studentów kierunku położnictwo oraz innych osób zainteresowanych problematyką ochrony zdrowia w Polsce.
Lęk oraz inne uczucia pojawiają się zarówno u dzieci jak i u dorosłych. Są normalną i naturalną częścią życia każdego człowieka. Dzięki temu, że się boimy nasz organizm wchodzi w stan gotowości i czujności, może nas uchronić przed niebezpieczeństwem. Inne uczucia takie jak radość, smutek, rozpacz, złość czy tęsknota pojawiają się równie często i mają wpływ na nasze życie, życie naszych dzieci oraz podopiecznych. Wśród propozycji zajęć dotyczących uczuć i emocji autorka pamiętała, również o tym, że oprócz uczuć przykrych jest wiele uczuć przyjemnych jak radość, duma czy szczęście. W Dzieciakach uczuciakach podkreślana jest konieczność towarzyszenia dziecku w trudnych chwilach, oraz potrzeba rozmowy z dzieckiem przeżywającym silne uczucia, pokazuje rodzicom jak takie rozmowy przeprowadzać, od czego zacząć, jak sprawić, żeby spotkanie z dzieckiem było dla niego interesujące i przydatne. Odpowiednia dawka wiedzy, doświadczenia oraz przydatnych przykładów z życia oferowana czytelnikowi sprawia, że rodzic jest lepiej przygotowany do działania i rozumienia uczuć swojego dziecka. Proponowane w książce zajęcia są adresowane zarówno dla grupy dzieci jak i jako propozycja indywidualnej rozmowy. Dzięki temu, że dziecko ma okazję rozmawiać o uczuciach, emocjach i swoich problemach otwarcie, w grupie rówieśników a także wysłuchać opowieści innych osób może sprawić, że łatwiej mu będzie spotkać się ze swoimi problemami i poradzić sobie z nimi. Dzieci, porządkując obrazki, oglądając filmy, słuchając opowiadań często utożsamiają się z bohaterami tam występującymi. Pozwala im to na lepsze zrozumienie pojawiających się problemów, bezpieczne przeżywanie uczuć oraz przygód bohaterów oraz łatwiejszy dostęp do własnych przeżyć i doświadczeń. Książka zawiera wiele cennych i różnorodnych propozycji zajęć i zabaw. Dzięki częstym rozmowom i rozmaitym ćwiczeniom, wspólnym oglądaniu filmów, słuchaniu opowiadań, rysowaniu, dyskusjom i odpowiadaniu na przygotowane wcześniej pytania, dzieci się nie nudzą i aktywnie uczestniczą w rozwiązywaniu proponowanych zadań. Autorka w wielu miejscach książki, zwracając się do rodziców zastępczych, podaje bardzo ważne i cenne uwagi i komentarze dotyczące przebiegu proponowanych zajęć oraz wskazówki dotyczące tego w jaki sposób rozumieć cel i sens ćwiczeń. Także jak rozmawiać i postępować z dzieckiem, które jest w silnych emocjach, jak zachęcić go działania oraz jak rozumieć jego zachowanie i postępowanie. Podaje też tytuły opowiadań i filmów oraz linki do tekstów, z których korzysta podczas zajęć.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?