W książce usystematyzowano kluczowe koncepcje, metody i techniki zarządzania organizacją z perspektywy współczesnych tendencji. Autorka zaprezentowała także własną systematykę podejść do koncepcji i metod zarządzania.
Wśród odmówionych pojęć między innymi:
• zarządzanie strategiczne;
• kapitał ludzki, zarządzanie wiedzą;
• lean management, outsourcing i insourcing;
• zarządzanie oparte na procesach, reengineering biznesowy, zarządzanie innowacjami
• zarządzanie zasobami i czasem, zarządzanie jakością;
• strategie skierowane na klienta, otoczenie i przyszłość organizacji, koncepcja organizacji uczącej się i inteligentnej.
Podjęta przez Autorów problematyka jest ważna i aktualna. Internacjonalizacja i globalizacja gospodarki, niezwykle szybkie tempo postępu naukowo-technicznego,
zmiany demograficzne i społeczne, inne zmiany zachodzące w otoczeniu
przedsiębiorstw, wpływają w dużym stopniu na zmianę uwarunkowań funkcjonowania
i rozwoju współczesnych przedsiębiorstw. Nasilenie zmian w otoczeniu przedsiębiorstw
wiąże się z realizacją koncepcji gospodarki 4.0, z którą mamy obecnie do czynienia. To powoduje, iż przedsiębiorstwa i kadra menedżerska musi nieustannie analizować
rodzaj i charakter tych zmian, oraz wdrażać takie modele biznesu, które pozwalają
utrzymać i kształtować przewagę konkurencyjną przedsiębiorstw. Z tego założenia
wyszli Autorzy monografii, podejmując się realizacji ambitnego celu, jakim była
identyfikacja charakterystycznych uwarunkowań współczesnych organizacji
w warunkach gospodarki 4.0 i adekwatnych dla nich nowych form działania
i modeli biznesowych.
Należy podkreślić, iż pomimo, że literatura naukowa w Polsce z zakresu modeli
biznesu jest dość obszerna, to jednak brak jest opracowań kompleksowych
omawiających zarówno uwarunkowania, jak formy i modele działania przedsiębiorstw.
Recenzowana monografia wnosi nowe wątki i wypełnia słabiej rozpoznane pola badawcze w tym obszarze. Autorzy monografii nie koncentrowali się wyłącznie na teoretycznym ujęciu omawianej problematyki, ale używając języka teorii i praktyki– ilustrują powiązania pomiędzy pojęciami a rzeczywistymi formami i modelami biznesu, przedstawiając ciekawe przypadki opisujące sytuacje zaczerpnięte z życia współczesnych organizacji.
Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Poznańskiej,
Szkoła Główna Handlowa
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?