KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Modele biznesu przedsiębiorstw

60,00 zł 45,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,42 zł

Opiniowana monografia (praca) powstała w wyniku teoretycznych i empirycznych pogłębionych badań własnych Autorów, ich wiedzy oraz bogatych doświadczeń projektowych, eksperckich i wdrożeniowych. Miały one decydujący wpływ na charakter naukowy pracy (...). Wybraną w monografii problematykę naukową uważam za aktualną i bardzo interesującą zarówno dla teorii, jak i praktyki zarządzania. W szczególności koncentracja poznawcza i badawcza modelowania biznesowego skoncentrowana na koncepcjach konstrukcji modeli biznesu oraz perspektyw i kierunków ich rozwoju analizowanych i ocenianych z punktu widzenia podejścia strukturalnego, a także celu i intencji zarządczych jest dojrzałym, oryginalnym i interesującym wyborem eksploracji naukowej. Uważam, że w podjętej przez Autorów problematyce badawczej modeli biznesu w obszarze tematycznym zarządzania strategicznego niewiele jest w kraju pogłębionych badań w tym zakresie, tak poprawnie merytorycznie usystematyzowanych oraz transparentnie przedstawionych. Z pełnym przekonaniem stwierdzam, że tematyka pracy jest interesująca, ma duże znaczenie teoretyczne i aplikacyjne, a ujęcie problematyki badawczej jest nowatorskie i oryginalne (...). Na podkreślenie zasługuje szczegółowa eksploracja problematyki modeli biznesu gospodarki cyfrowej obejmująca rozwój modeli biznesu w ekonomii współdzielenia, gospodarce okrężnej oraz analiza wpływu i wykorzystania w modelach biznesu koncepcji dużych zbiorów danych (ang. Big Data). Podkreślić należy, że w eksplorowanym obszarze tematycznym przeprowadzono zarówno badania teoretyczne, jak i empiryczne, stosując przy tym różnorodne podejścia poznawcze i metody badań. Postawione w badaniach problemy są nowe i dotąd słabo zbadane w naukach o zarządzaniu, a w szczególności dotyczy to problematyki modelowania biznesowego w gospodarce cyfrowej. Ten podmiotowy aspekt pracy, jakim jest w tym przypadku gospodarka cyfrowa nadaje monografii wyraźną orientację autorskich dociekań, analiz i prospektywnych koncepcji. To właśnie nowatorstwo podjętej tematyki, jak i sam przebieg badań jest z pewnością bardzo istotnym walorem naukowym i poznawczym monografii. Na podkreślenie zasługuje wielowymiarowe podejście badawcze do perspektyw rozwoju modeli biznesu, co uważam za dużą wartość merytoryczną pracy i jej walor oryginalności. Prezentowana przez Autorów tematyka nie była dotąd przedmiotem pogłębionych badań w krajowym dorobku nauk o zarządzaniu, co czyni ją oryginalną oraz interesującą i jednocześnie wypełnia lukę poznawczą. Prof. dr hab. inż. Jan Brzóska Politechnika Śląska
Okładka książki Model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego

60,00 zł 43,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,11 zł

Model biznesu to opis wyjaśniający, w jaki sposób działa przedsiębiorstwo. Jego istotą jest zobrazowanie logiki funkcjonowania organizacji lub przedsięwzięć, w postaci odpowiednio nazwanych i powiązanych elementów szablonu, umożliwiając logiczne zrozumienie procesu działania, przetrwania i rozwoju przedsiębiorstwa. Przedsiębiorstwa uzdrowiskowe zlokalizowane w 45 polskich uzdrowiskach, prowadzą zróżnicowaną działalność turystyczno-leczniczą, której wymiarem praktycznym jest świadczenie usług w zakresie turystyki zdrowotnej oraz udzielanie świadczeń zdrowotnych poprzez lecznictwo uzdrowiskowe. Zmiany w systemie zdrowotnym państwa oraz w strukturze własnościowej przedsiębiorstw uzdrowiskowych, a także transformacja produktu uzdrowiskowego ukierunkowanego na działalność turystyczną, narzucają konieczność zmiany sposobu postrzegania i prowadzenia działalności turystyczno-leczniczej w uzdrowiskach. Odpowiedzią na tę potrzebę jest modelowe ujęcie działalności uzdrowiskowej. Monografia prezentuje postać modelu biznesu dedykowanego współczesnym przedsiębiorstwom uzdrowiskowym, a zarazem pokazuje modelowe ujęcie zmian, jakie zaszły w działalności uzdrowiskowej w ostatnich trzech dekadach. Dualny model biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego, ujęty w trójwymiarowej perspektywie przedsiębiorstwa uzdrowiskowego, umożliwia wybór jednego z ośmiu proponowanych wariantów modeli biznesu dedykowanych współczesnym przedsiębiorstwom uzdrowiskowym.
Okładka książki Fenomen spółdzielni rolników

98,00 zł 70,42 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 70,42 zł

„Książka stanowi wnikliwe studium poświęcone spółdzielczości rolników (...). Rozważania osadzone zostały w kilku współczesnych nurtach ekonomicznego myślenia - ekonomii neoklasycznej, nowej ekonomii instytucjonalnej, teorii systemów, teorii organizacji. (...) systemowe spojrzenie na spółdzielnię umożliwiło (...) Autorowi dokonanie szerszej konceptualizacji spółdzielni - jako hybryd posiadających cechy trzech mechanizmów koordynacyjnych: rynku, biurokracji i klanu. (...) Jest to opracowanie oryginalne, napisane na podstawie dobrze dobranej literatury zagranicznej i krajowej oraz głębokich przemyśleń Autora. (...) w pełni dołączam się do wyrażonej nadziei, iż problemy poruszone w nich zostaną podjęte bądź kontynuowane, zaś treść monografii będzie zaczynem dyskusji na temat spółdzielni rolników, czy spółdzielczości w ogóle. Dyskusja taka jest ze wszech miar nie tylko potrzebna, a wprost w Polsce niezbędna". Prof. dr hab. Waldemar Czternasty, UEP „Dotychczasowe próby umiejscowienia spółdzielni w szerszych nurtach rozważań ekonomicznych z zakresu teorii firmy miały charakter fragmentaryczny. Praca Michała Pietrzaka stanowi próbę uzupełnienia tej luki poprzez nowatorskie opracowanie łączące w sobie wielowątkową analizę funkcjonowania spółdzielni uwzględniającą kluczowe kierunki myśli ekonomicznej. (...) Wartość poznawczą, metodyczną, jak i utylitarną monografii należy ocenić wysoko, co upoważnia do polecenia jej przestudiowania nie tylko pracownikom naukowym i studentom, ale również działaczom gospodarczym, a zwłaszcza kadrze menedżerskiej spółdzielni rolników". Dr hab. Stanisław Bagieński, prof. SGGW
Okładka książki The concept of a comprehensive approach to knowledge management in the organization

70,00 zł 50,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,30 zł

During its entire history, the world has never changed as quickly as it is today. Customers' expectations, as well as widely understood conditions of doing business, are changing continuously. In consequence, the problems which the organizations must face, as well as resources, methods, and tools, which can help solve them, are undergoing constant changes. Solving these problems requires appropriate knowledge and wise management of this strategic resource. Knowledge management (KM) is a concept of the future, which is worth devoting the time and scientific effort. However, while providing a thorough analysis of the literature on knowledge management it was discovered that the majority of publications do not discuss this concept in a comprehensive manner, but focus on specific aspects or issues related to knowledge management. What is more, the author's scientific investigations conducted so far led to the conclusion, that managers know and apply some of the knowledge management tools and initiatives in their organizations, but their decisions and actions related to KM are rather intuitive than based on knowledge of knowledge management. It was therefore considered that there is a need to develop and present a comprehensive approach to knowledge management, which gives an answer not only to the question what? but also to questions: why? and: how? one should act in order to achieve success in knowledge management. This monograph contains a broad and insightful overview of issues related to knowledge management in the organization, thus constituting a very good compendium of information about such an important area of modern management of the organization. In an accessible, substantial and at the same time an exhaustive manner, the author presents, inter alia: - systematized knowledge related to the concept of knowledge management in the organizations, - original model presenting a comprehensive approach to knowledge management in the organizations, - authorial model of knowledge management system, which enables the implementation and realization of KM in the organizations, - practical solutions (procedures) facilitating knowledge management in the organizations. This monograph should become a source of inspiration and ideas for further research as well as be a source of knowledge for students of economics faculties. With regard to implementation, it should interest entrepreneurs and managers who want to increase the effectiveness and competitiveness of their organizations.
Okładka książki Analiza i zarządzanie ryzykiem w finansach.. w.2

77,00 zł 55,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,33 zł

Książka obejmuje praktyczne przykłady z zakresu analizy i zarządzania ryzykiem w finansach korporacyjnych z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Autor omawia:zagadnienia związane z analizą i zarządzaniem ryzykiem finansowym krajowych oraz zagranicznych korporacji na przykładach sprawozdań finansowych, a także danych giełdowych takich korporacji, jak: Microsoft, Novartis, Boeing, Asseco i inne;wybrane metody analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych, źródła finansowania korporacji poprzez reinwestowanie zysków i określone instrumenty finansowe, takie jak: akcje, obligacje, papiery komercyjne, kredyt bankowy;zastosowania praktyczne metody prognozowania z zastosowaniem modeli ekonometrycznych liniowych i nieliniowych w odniesieniu do sprawozdań finansowych;formuły oceny inwestycyjnej wraz z możliwościami symulacji opartej na metodzie Monte Carlo, np. NPV.W kolejnych rozdziałach książki zostały przedstawione praktyczne metody analizy i zarządzania ryzykiem z zastosowaniem wartości zagrożonej, finansowych instrumentów pochodnych, ekonometrycznych modeli szeregów czasowych, teorii gier, drzew decyzyjnych, opcji realnych oraz kredytowych pochodnych. Książka jest pierwszą w Polsce publikacją, w której analiza i zarządzanie ryzykiem skoncentrowane jest na finansach korporacyjnych. Atutem książki jest prezentacja metod analizy ryzyka wraz z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel z elementami programowania w VBA (Visual Basic Aplication).
Okładka książki Zarządzanie w kryzysie

54,00 zł 40,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,87 zł

Kryzys jest pojęciem, które kojarzy się zarówno z problemami osobistymi, jak i organizacyjnymi, państwowymi, czy nawet globalnymi. Współczesna rzeczywistość sprzyja powstawaniu kryzysów, a zagrożenie nimi dotyczy wszystkich. Zasadniczym celem publikacji jest analiza zarządzania w warunkach, jakie wywołane są przez sytuacje kryzysowe, zarówno w skali makro, jak i mikro. Zakres opracowania obejmuje zagadnienia, z którymi można spotkać się w różnych sferach życia: w sytuacjach prywatnych, w organizacji, w społeczeństwie, w państwie, dlatego też znajomość tej problematyki wydaje się być niezbędna w funkcjonowaniu we współczesnym świecie.Niniejsza książka jest podzielona na dwie zasadnicze części. Pierwsza ogranicza się do możliwych zagrożeń, rodzajów kryzysów i zarządzania w sytuacjach kryzysowych, natomiast druga pozwala poznać wybrane problemy psychologii, z punktu widzenia człowieka narażonego na kryzysy. Z jednej strony - praca systematyzuje i wyjaśnia pojęcia związane z kryzysem, ukazuje jakie mogą być jego źródła oraz jak prawidłowo zarządzać w takich sytuacjach. Z drugiej strony - przedstawiony jest człowiek i mechanizmy jego działania w sytuacjach zagrożenia, uwarunkowane wcześniejszymi doświadczeniami emocjonalnymi, nabytymi umiejętnościami i potencjałem kompetencyjnym.Proponowane interdyscyplinarne spojrzenie pozwala lepiej zrozumieć istotę działań kryzysowych oraz uwarunkowań zachowania się ludzi w sytuacji zagrożenia i wystąpienia kryzysu.
Okładka książki Ekoinnowacje w przedsiębiorstwie

64,00 zł 45,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 45,99 zł

W książce przedstawiono dogłębną charakterystykę ekoinnowacji i przeanalizowano ich wpływ na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Badania przeprowadzono wśród spółek notowanych w ramach indeksu S&P 500, FTSE 350 i WIG. Przeprowadzona analiza umożliwiła diagnozę wpływu działalności ekoinnowacyjnej na poszczególne mierniki rentowności finansowej spółek kapitałowych oraz kreacji wartości dla akcjonariuszy oraz porównanie wyników (rentowności aktywów, kapitałów własnych, zainwestowanych kapitałów, dźwigni finansowej, ekonomicznej wartości dodanej oraz rynkowej wartości dodanej) uzyskanych przez polskich ekoinnowatorów na tle wyników brytyjskich i amerykańskich przedsiębiorstw prowadzących kompleksową działalność ekoinnowacyjną. Niniejsza praca skierowana jest do niezwykle szerokiego grona odbiorców. Praktycy biznesu, dzięki niniejszej lekturze zapoznają się z efektami prowadzenia działań ekoinnowacyjnych, szczególnie w sferze finansowej, która bezpośrednio wpływa na pozycję konkurencyjną oraz rozwój firmy w długim i krótkim okresie. Członkowie organizacji rządowych i pozarządowych znajdą tu szereg wskazań i rekomendacji w zakresie efektywnego projektowania polityki proinnowacyjnej, wdrażania bodźców zachęcających oraz unikania rozwiązań zniechęcających jednostki gospodarcze do pożądanych działań. Wreszcie, niniejsza książka powinna stanowić pozycję obowiązkową zarówno dla akademików, jak i studentów. Nie tylko systematyzuje ona zasoby współczesnej wiedzy na temat ekoinnowacji, ale także, poprzez szeroko przeprowadzone badania empiryczne, dostarcza nowych, ciekawych wniosków, które stanowią doskonały przyczynek do dalszych dyskusji i rozwoju wiedzy.
Okładka książki Zasady analizy i oceny działalności gospodarczej..

89,00 zł 63,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,95 zł

Praca naukowo-podręcznikowa J. Engelhardta „Zasady analizy i oceny działalności gospodarczej przedsiębiorstw kolejowych" jest na polskim rynku wydawniczym absolutnie oryginalnym i niepowtarzalnym opracowaniem. Jest wynikiem doświadczeń teoretycznych i praktycznych Autora. Stała się zarówno syntezą Jego dorobku naukowego, jak i przedstawieniem ujęć analitycznych w badaniach gospodarczych transportu kolejowego. Metoda prezentacji materiału faktograficznego jest na tyle uniwersalna, że poznawać treści książki może studiujący o podstawowym stopniu orientacji w problematyce ekonomiki transportu oraz na tyle specjalistyczna, że zaawansowani znawcy problemów funkcjonowania transportu kolejowego znajdą pełną, niezatartą satysfakcję poznawczą ... Jej wydanie z pewnością będzie rynkowym sukcesem, niezależnie od tego czy skierowana będzie ona wyłącznie do grona profesjonalistów transportu kolejowego, czy też do ogółu studiujących problematykę gospodarki w sektorze kolei ... Recenzent pozwala sobie jeszcze raz podkreślić jej oryginalność, niepowtarzalność i unikatowość problemową, zwracając uwagę na tak rzadką - w ujęciach syntetycznych - procesową analitykę rozważań w całej pracy poświęconej transportowi kolejowemu. prof. zw. dr hab. Krzysztof Szałucki
Okładka książki Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw w.2

35,00 zł 25,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,95 zł

Książka „Zarządzanie finansami małych przedsiębiorstw" stanowi opis podstawowych problemów gospodarki finansowej małych przedsiębiorstw wraz z uwzględnieniem roli otoczenia makrofinansowego. Prezentowane treści odnoszą się w dużej części do praktycznych problemów finansowych jakie muszą być rozwiązywane przez właścicieli. Publikacja przedstawia problemy finansowe na poziomie podstawowym, ale stanowi także w dużej części pogłębioną analizę wybranych problemów. Zakresem opracowania objęto: - gradację i specyfikę finansowania małych przedsiębiorstw, - samofinansowanie działalności inwestycyjnej, - pozyskiwanie środków pieniężnych za pomocą równoważnika odpisów amortyzacyjnych w przychodach, - możliwość wykorzystania zasad amortyzacji podatkowej w samofinansowaniu, - wykorzystanie preferencji podatkowych dla zwiększania zdolności inwestycyjnych, - politykę i ryzyko zwiększania zadłużenia długoterminowego, - wpływ polityki finansowej państwa na potencjalne decyzje małych przedsiębiorstw, - problemy finansowania kredytem bankowym w warunkach negatywnych efektów rynku małego kredytu. Książka jest szczególnie polecana studentom kierunków finansowych, właścicielom małych przedsiębiorstw oraz wszystkim osobom zajmującym się odmiennością gospodarki finansowej małych podmiotów. Może być traktowana jako samodzielny podręcznik oraz jako materiał poszerzający dla takich przedmiotów, jak: finanse przedsiębiorstw, analiza finansowa oraz nauka o przedsiębiorstwie.
Okładka książki Gromadzenie i analiza danych rynkowych w praktyce

52,00 zł 39,40 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,40 zł

Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny. Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych. Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla: • decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku; • pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych; • studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.
Okładka książki Marketing usług zdrowotnych

59,00 zł 39,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,45 zł

Coraz szersza grupa lekarzy praktykujących prywatnie zdaje sobie sprawę, że w warunkach konkurencji same umiejętności medyczne - nawet najlepsze - mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają, czy w której pracują w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Nie stanowi jednak zbioru gotowych rozwiązań - na pewno gwarantujących rynkowy sukces placówki, a jest to raczej marketingowy kierunkowskaz"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych, czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
Okładka książki Upadłość przedsiębiorstw a wykorzystanie.. w.3

55,00 zł 39,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,52 zł

... Problematyka stanowiąca przedmiot rozważań zawartych w tej książce jest niezwykle aktualna i bardzo trudna, a jej znaczenie będzie systematycznie rosło w warunkach gospodarki rynkowej i stale wzrastającej konkurencji. Autorzy zajęli się w pracy modelowaniem prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, do borze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli. (...) W książce można wskazać trzy nurty rozważań: - teoretyczny, oparty na najnowszej literaturze z zakresu omawianego problemu; - metodyczny, prezentowany w postaci modelu dyskryminacyjnego i sztucznych sieci neuronowych; - aplikacyjny, wyrażający się próbą wdrożenia modelu w warunkach polskich. Ważnym walorem książki jest jej interdyscyplinarność przejawiająca się umiejętnym łączeniem wiedzy Autorów z zakresu przedmiotów ilościowych, takich jak: informatyka, statystyka i ekonometria z wiedzą z zakresu prawa i analizy finansowej. ... Odbiorców książki należy upatrywać przede wszystkim wśród pracowników naukowo-badawczych i instytucji zajmujących się gromadzeniem danych oraz udostępnianiem informacji o kondycji finansowej polskich przedsiębiorstw na potrzeby wszelkiego rodzaju analiz dla banków, instytucji finansowych, agend rządowych itp. Odbiorcami mogą być też managerowie oraz studenci piszący prace z kierunków finanse i bankowość, ekonomia czy informatyka i ekonometria. z recenzji Prof. dra hab. Adama Kopińskiego Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu Instytut Rachunkowości Katedra Rachunku Kosztów i Rachunkowości Zarządczej
Okładka książki Współdziałanie przedsiębiorstw w klastrowych...

95,00 zł 65,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,23 zł

Dr Marzena Frankowska bada zachowanie oraz wyniki przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw. [...] Podejmowany w pracy problem [...] wypełnia lukę poznawczą. Autorka kieruje uwagę badawczą na zaskakująco rzadko podejmowany problem korzyści współdziałania w klastrowym łańcuchu dostaw. Zmierza do wyjaśnienia zależności pomiędzy uczestnictwem w inicjatywie klastrowej, współdziałaniem w łańcuchu dostaw a uzyskiwaniem dodatkowych korzyści. [...] Uzyskany materiał empiryczny istotnie poszerza istniejący zasób wiedzy o współdziałaniu w klastrach, podkreślając operacyjną inklinację współdziałania, kluczowe znaczenie bliskości geograficznej, preferencję formalizacji współdziałania klastrowego, a także roli koordynatora klastra. Użyteczność ustaleń empirycznych dla rozwoju sprawności operacyjnej oraz osiągania przewagi konkurencyjnej przez klastrowe łańcuchy dostaw oceniam wysoko. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Wojciecha Czakona Uniwersytet Jagielloński w Krakowie Praca daje aktualny pogląd na funkcjonujące mechanizmy w konstytuowaniu się łańcuchów dostaw osadzonych w klastrze. Zwraca uwagę na zależność pomiędzy współdziałaniem w klastrowych łańcuchach dostaw a osiąganiem korzyści przez przedsiębiorstwa, na jakość relacji w łańcuchu dostaw dla osiągania korzyści przez przedsiębiorstwa w klastrze, a także na to, że klastrowe łańcuchy dostaw można traktować jako nową formę łańcuchów dostaw. To są najważniejsze osiągnięcia wynikające z badań przeprowadzonych przez Autorkę. To one dostarczają nowej wiedzy o łańcuchach dostaw. Z recenzji prof. zw. dr. hab. Macieja Szymczaka Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Okładka książki Benchmarking doskonałości hoteli historycznych

39,00 zł 28,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,02 zł

Każdy poszukuje ścieżek do doskonałości. Niniejsza książka adresowana zarówno do profesjonalistów, jak i do turystów, zwłaszcza koneserów pałaców i zamków, pokazuje trajektorie wędrówek po luksusowych hotelach historycznych w wymiarach: wirtualnym (estetycznym, historycznym), sieciowym (relacje z innymi obiektami rozrywkowymi, rekreacyjnymi) oraz procesowym (degustacje, muzyka, taniec i śpiew). W wyniku pogłębionych badań odkryto oraz przedstawiono najlepsze benchmarki wirtualne, sieciowe, jak też procesowe hoteli historycznych w Szwajcarii, w Polsce i na Słowacji, które stanowią znakomite kryterium wyboru „doskonałych" destynacji dla koneserów turystyki pałacowozamkowej.
Okładka książki Być jak mnich - Mój niesamowity pobyt w klasztorze

49,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

BYĆ JAK MNICH, zabiera czytelnika w podróż do odległego klasztoru położonego w północnej części stanu Nowy Jork, gdzie Jesse Itzler - człowiek, który nie potrafi usiedzieć w miejscu dłużej niż minutę - uczy się życia bez Internetu, egzystowania w sytuacjach niekomfortowych i doceniania chwili obecnej. Zabawna, pełna szybkiej akcji i praktycznych porad książka BYĆ JAK MNICH jest dla tych, którzy dążą do mniej stresującego i bardziej ekscytującego życia.Jesse jest jak żywa wersja gościa z reklamy piwa Dos Equis, jednego z najbardziej interesujących ludzi na świecie. Dokonał w swoim życiu tak wielu różnych rzeczy, a teraz zrobił coś nowego. Zawsze starając się budować swój życiowy życiorys, w BYĆ JAK MNICH dodaje do niego kolejne doświadczenie, dzięki któremu rozwija się jako mąż, ojciec, przedsiębiorca i człowiek. Książka ta jest pełna mocnych lekcji życiowych dla każdego, kto jest ukierunkowany na cel i poszukuje swojego WIELKIEGO DLACZEGO?- LEWIS HOWES, autor bestselleru i gospodarz programuThe School of GreatnessW czasie, kiedy stres i wypalenie osiągnęły rozmiary globalnej epidemii, Jesse Itzler przybywa z odsieczą, żeby przypomnieć nam, jak ważne jest bycie obecnym i ukierunkowanym na cel oraz bycie w zgodzie ze sobą w kwestiach tego, co jest dla nas najważniejsze. Z dozą mądrości i humoru, nie tylko zabiera czytelnika w podróż do wnętrza klasztoru, ale również do wnętrza samego siebie w poszukiwaniu życia, w którym panuje więcej spokoju, więcej obecności, więcej cierpliwości i więcej wdzięczności.- ARIANNA HUFFINGTON
Okładka książki Obrazkowe memy internetowe

31,00 zł 23,46 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,46 zł

Jest to oryginalna ciekawa praca Jakuba Sroki. Stanowi swoistą próbę monografii, względnie nowego pojęcia/zjawiska - obrazkowych memów internetowych. Znaczną jej część tworzy umiejętna próba kategoryzacji memów. Jest to niewątpliwie oryginalne, twórcze, warte poznania dokonanie Autora. Wskazuje jednocześnie na otwierający się, nowy obszar badawczy w zakresie komunikacji z udziałem maszyn i sieci. prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek (Kierownik Pracowni Dziennikarstwo Online, ID UW) Memy internetowe, nowy i niezwykle popularny gatunek komunikacyjny, współtworzą naszą kulturę także w zakresie języka. Opis ich fenomenu, próba porządkującej klasyfikacji i pokazanie, w jaki sposób bywają wykorzystywane - to ambitny zamiar autora, który wykazuje się nie tylko znaczną kompetencją, ale również rzadką umiejętnością atrakcyjnego formułowania myśli. prof. dr hab. Jerzy Bralczyk (Kierownik Zakładu Retoryki Dziennikarskiej, ID UW)
Okładka książki Ocena efektywności inwestycji

51,00 zł 38,61 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,61 zł

Z publikacji Radosława Pastusiaka „Ocena efektywności inwestycji" można dowiedzieć się m.in.: • Jak oceniać efektywność projektów inwestycyjnych finansowanych kredytem, leasingiem, kapitałem własnym? • Jak ocenić realny koszt źródła finansowania inwestycji? • Na co należy zwrócić szczególną uwagę, szacując rentowność inwestycji i gdzie popełnia się najwięcej błędów? • Jak należy kalkulować koszt kapitału w przedsiębiorstwie, aby wykorzystać strukturę źródeł finansowania dla podniesienia efektywności firmy? • Ile kosztuje przedsiębiorstwo wypłacana dywidenda? • Jak proces restrukturyzacji kosztów w zakresie zatrudnienia może wpłynąć na efektywność przedsiębiorstwa? Publikacja jest kierowana do studentów szkół wyższych, specjalizujących się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, a szczególnie w ocenie efektywności inwestycji rzeczowych. Książka będzie pomocna również dla praktyków, którzy mając już ugruntowaną wiedzę w zakresie oceny inwestycji mogą dodatkowo zapoznać się z modelowaniem finansowym w zakresie inwestycji w firmie, a także wpływem niekorzystnych czynników na efektywność projektu.
Okładka książki Spójność modelu biznesu

62,00 zł 44,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,56 zł

Sukces w biznesie zależy od wielu czynników, jednym z najważniejszych jest doskonały model biznesu. Taki model biznesu powstaje, gdy jego spójność osiąga optimum. W książce autor przedstawia: • istotę modelu biznesu, • koncepcję spójności modelu biznesu, • metodę pomiaru spójności modelu biznesu, • studia przypadków pomiaru spójności modeli biznesu. Zalety publikacji, to kompleksowo omówiona teoria budowy modelu biznesu oraz dostępnie sformułowana analityczno-graficzna metodyka pomiaru pozwalająca na ocenę spójności modelu biznesu. Książka jest przeznaczona dla: • pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem, • menedżerów i przedsiębiorców zainteresowanych doskonaleniem ich modelu biznesu, • studentów zarządzania, dla których wiedza o modelach biznesu będzie w przyszłości podstawą działania. Problematyka modeli biznesu to obszar w polskiej literaturze mało eksploatowany. O jej współczesnym wymiarze świadczy chociażby to, że w praktyce biznesu nikt już nie pyta o plany, a pyta głównie o model biznesu. Z recenzji dr. hab. Jerzego Niemczyka, prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Okładka książki Controlling w przedsiębiorstwach produkcyjnych

55,00 zł 39,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,52 zł

Książka stanowi syntetyczną analizę rozwiązań controllingowych istniejących w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Zamysłem autorki było przybliżenie menedżerom narzędzia, jakim jest controlling, dzięki któremu można doprowadzić do poprawy efektywności oraz zwiększyć wartość przedsiębiorstwa. Opracowanie zawiera przykłady funkcjonujących w przedsiębiorstwach rozwiązań, które mogą posłużyć czytelnikowi jako wzór do wdrożenia nowych czy modyfikacji istniejących rozwiązań controllingowych. Książka została przygotowana z myślą o menedżerach różnych szczebli, pracownikach działów controllingu oraz studentach kierunków ekonomicznych. Może również być pomocna osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą.
Okładka książki Wykorzystanie metod zarządzania i logistyki...

55,00 zł 39,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,52 zł

Zarządzanie i logistyka to dwa obszary, które występują oraz przenikają się zarówno w gospodarce i wspierającej ją ekonomii, jak również w bezpieczeństwie, a także obronności. Publikacja „Wykorzystanie metod zarządzania i logistyki stosowanej do oceny interoperacyjności logistycznej w działaniach wielonarodowych na kierunku morsko-lądowym" prezentuje, w jaki sposób wspomniane w tytule metody, wykorzystywane w modelowaniu i ocenie zjawisk gospodarczych, związanych z nimi procesów oraz wspierających je systemów, można wykorzystać w sferze bezpieczeństwa i obronności. Zastosowanie tego typu rozwiązań w zagadnieniach ekonomiki obronności, czy też ekonomiki wojskowej jest jak najbardziej zasadne. Wspiera procesy decyzyjne oraz umożliwia dokonanie oceny systemów lub obiektów, według określonych kryteriów, wykorzystywanych we wspomnianych sferach, które warunkują skuteczną realizację operacji lub działań militarnych, kryzysowych czy humanitarnych. Niniejsze opracowanie przedstawia metody stosowane do oceny interoperacyjności logistycznej w działaniach wielonarodowych prowadzonych na kierunku morsko-lądowym. Ze względu na członkostwo Polski w strukturach euroatlantyckich, tego typu interoperacyjność ma znaczenie kluczowe, gdyż decyduje o możliwości współdziałania potencjalnych i rzeczywistych uczestników danego przedsięwzięcia w zakresie zabezpieczenia logistycznego. Bazy sił morskich, porty morskie oraz okręty zabezpieczenia logistycznego różnych klas, stanowią podstawowe elementy łańcucha dostaw na kierunku morsko-lądowym w takich operacjach, dlatego też niniejsza publikacja przedstawia możliwości ich oceny pod kątem wykorzystania we wzajemnym zabezpieczeniu logistycznym. Prezentowane rozwiązania dotyczą możliwości wybranych baz morskich, polskich portów morskich oraz jednostek pływających zabezpieczenia logistycznego różnych bander, odpowiedzialnych za uzupełnianie zapasów na morzu (ładunki stałe i płynne). Jest to nowatorskie podejście, jeżeli chodzi o piśmiennictwo krajowe, pokazujące interdyscyplinarny charakter metod stosowanych w zarządzaniu oraz logistyce do wspomagania procesów decyzyjnych. Opracowanie jest adresowane do personelu zajmującego stanowiska zarówno w siłach zbrojnych (w tym w marynarce wojennej), jak i w administracji rządowej oraz morskiej, a także polityków, których zakres obowiązków oraz zainteresowania obejmują obszary planowania strategicznego i operacyjnego, jak też planowania cywilnego. Może ono być przydatne dla kadry kierowniczej portów morskich, operatorów transportu morskiego, a także studentów na kierunkach związanych z gospodarką morską i logistyką, bezpieczeństwem i obronnością.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

4. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

37,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Okładka książki Anatomia duszy

26,48 zł
45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,48 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,58 zł
Okładka książki Bóg mówi

28,04 zł
52,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,70 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,51 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj