KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Mapa ryzyka w zarządzaniu organizacją w kierunku..

59,00 zł 44,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,66 zł

Treści prezentowane w publikacji są swoistą próbą integracji problematyki zarządzania ryzykiem i kształtowania innowacyjności współczesnych organizacji.Powszechnie dostępne są różne rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem, których stosowanie w obszarze kształtowania innowacyjności zależy m.in. od możliwości, potrzeb, kultury i wymagań organizacji oraz jej interesariuszy, np. dostawców, podwykonawców, pracowników itd. Wartym uwagi rozwiązaniem jest mapa ryzyka, będąca narzędziem:prostym (z metodycznego punktu widzenia),elastycznym i uniwersalnym,holistycznie wspierającym procesy zarządzania.W monografii eksponowany jest praktyczny aspekt konstrukcji i analizy mapy ryzyka. Treści prezentowane Czytelnikowi przybierają przede wszystkim formę:szczegółowych studiów przypadku, wskazujących, w jaki sposób można rozwiązywać różne problemy zarządcze w zakresie wspierania innowacyjności organizacji,wykazu dobrych praktyk, m.in. w zakresie tego, jak poprawnie opracować mapę ryzyka i przekuć"" ją na konstruktywne wnioski i działania praktyczne,wykazu pytań problemowych, na które Czytelnik powinien udzielić odpowiedzi, aby lepiej zrozumieć i przyswoić wiedzę zdobytą w trakcie lektury monografii,ćwiczeń praktycznych, dających Czytelnikowi możliwość nabycia umiejętności samodzielnego konstruowania i analizy mapy ryzyka.Publikacja jest dedykowana zarówno studentom, jak i środowiskom naukowym oraz praktykom, zajmującym się zarządzaniem ryzykiem i innowacjami w różnych typach organizacji.
Okładka książki Zaplanuj swoje szczęście

39,00 zł 28,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,02 zł

Książka dedykowana jest osobom, które chcą wziąć odpowiedzialność za swoje życie i poprawić jego jakość w oparciu o naukowo zweryfikowane sposoby myślenia i działania. Wskazówki (i arkusze indywidualnych ćwiczeń) zawarte w niej mają na celu poprawić jakość naszego życia. Spowodować, aby być bardziej sprawczym i po prostu szczęśliwym człowiekiem.Dla kogo jest książka Zaplanuj swoje szczęście""?- Dla osób, które chcą inaczej spojrzeć na siebie i swoją rzeczywistość.- Dla osób chcących otworzyć swoje wrota do szczęścia.- Dla tych, którzy chcą wyeliminować negatywne nawyki i myśli, np. tendencję do zamartwiania się czy czarnowidztwo.- Dla osób, które chcą być bardziej sprawczymi i spełnionymi ludźmi.- Dla tych, którzy chcą czuć się lepiej i trwale podnosić poziom swojego zadowolenia z życia.- Dla wszystkich tych osób, które wiedzą, że szczęście jest źródłem sukcesu.JESTEŚ WŚRÓD NICH?JEŚLI TAK, JEST TO DOSKONAŁA KSIĄŻKA DLA CIEBIE!Sukces masz we własnych rękach, a wiedza zawarta w tej książce to klucz, dzięki któremu otworzysz drzwi - wrota do szczęścia.
Okładka książki Marketing relacji - teoria i praktyka w.3

39,00 zł 27,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,58 zł

Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spośród jej możliwych obszarów zastosowań praktycznych wypada wymienić m.in. badania skuteczności programów stymulujących lojalność klientów oraz planowanie działań nakierowanych na maksymalizację zysków w całym cyklu związku z klientem. Przegląd mierników relacji stanowiący część książki może być punktem odniesienia dla aplikacji komputerowych CRM projektowanych dla potrzeb konkretnych firm usługowych. Książka ta może stanowić również dobre uzupełnienie dla kursów akademickich, takich jak podstawy marketingu, marketing usług czy public relations.Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu zastosowania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw budujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom zastosowania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw.(...) Książka z całą pewnością wzbogaci wiedzę na temat marketingu relacji i znajdzie czytelników wśród kadry nauczającej, a także wśród nowoczesnych praktyków. Sięgną po nią również ambitni studenci.Prof. zw. dr hab. Józefa Kramer(...) Z przyjemnością polecam tę świetną książkę, stanowiącą doskonałą syntezę nowoczesnego marketingu i łączącą solidne podstawy teoretyczne z praktyką.Dr hab. Jacek Otto, prof. ndzw. Politechniki Łódzkiej
Okładka książki Uczenie się i rodzina. Perspektywa andragogiczna

58,00 zł 41,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,68 zł

Książka Ewy Przybylskiej i Danuty Wajsprych to systematyczne przedstawienie różnych sposobów rozumienia procesów uczenia się w rodzinie i próba odpowiedzi na pytanie o zadania edukacyjne jakie ma, może i powinna mieć rodzina w kontekście procesów uczenia się przez całe życie. Autorki przyglądają się dzieciństwu i młodości z perspektywy dorosłości, szczególną uwagę poświęcając kategorii codzienności. Treść książki rozpięta jest między pedagogiką społeczną, pedagogiką rodziny i andragogiką. Ze szczególną wrażliwością akcentowane jest uczenie się nieformalne w rodzinie, ponieważ żaden postulat oświatowy nie jest artykułowany tak nieustępliwie, jak ten, że człowiek winien uczyć się w każdym wieku, na każdym etapie życia, od najmłodszych lat po sędziwą starość. Książka składa się z miniatur andragogicznych dotyczących m.in. wybranych teorii społecznych w badaniach nad rodziną i ich zastosowania empirycznego, ekskursów o edukacji formalnej (technologicznej), nieformalnej (krytycznej) i pozaformalnej (humanistycznej). Zaletą książki jest „obrazowanie", zaczerpnięte z historii, literatury, sztuki, co w przypadku pracy mającej ambicje również dydaktyczne, ułatwi zapewne przyswajanie tego, co Autorki miały do powiedzenia o złożonych procesach uczenia się. Adresatami książki są studenci, młodzi badacze, początkujący adepci nauki, ale i „pedagogizujący" rodzice oraz nauczyciele wrażliwi na biograficzny los ucznia, a także wszyscy, którym bliskie jest myślenie o rzeczywistości edukacyjnej z perspektywy systemu znaczeń wyniesionego z przestrzeni życia rodzinnego. Książka jest śmiałym przekrojem problematyki uczenia się w rodzinie w toku pełnego cyklu życia wszystkich jej członków, podjętej z wielu perspektyw: teorii, badań empirycznych, andragogicznych praktyk akademickich (udanych i katastrofalnych), wzorów zagranicznych skonfrontowanych z polskimi. Książka jest napisana tak, by mogły ją czytać szerokie kręgi odbiorców, od akademików i studentów, do rodziców czytających książki i myślących o wychowaniu swoich małych, większych i dużych dzieci. Podział książki zachęca do jej czytania w niedużych porcjach, a na dodatek Autorki zachęcają też do jej czytania niekoniecznie liniowego, lecz w dowolnym wyborze fragmentów. Taki warsztat pisarski odbiega od typowego nudziarstwa akademickiego i od napuszonego uwznioślania w „pedagogizacji" rodziców. Może to być zatem książka naprawdę szeroko czytana. Z opinii recenzenta prof. zw. dra hab. Kazimierza Zbigniewa Kwiecińskiego, członka rzeczywistego PAN
Okładka książki Zarządzanie marką obszaru recepcji turystycznej przez narodowe organizacje turystyczne

76,00 zł 54,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,60 zł

Inspiracją do napisania niniejszej książki było stwierdzenie N. Morgana i A. Pritchard (2000), według których walka o klienta na współczesnym rynku turystycznym nie rozgrywa się już w oparciu o cenę, natomiast w oparciu o serca i umysły turystów. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest zbudowanie silnej marki obszaru, której najważniejsze, często unikatowe atrybuty stanowić będą decydujące czynniki, przy podejmowaniu przez turystów decyzji w zakresie wyboru docelowej destynacji. Istotną rolę w tym względzie odgrywają narodowe organizacje turystyczne (NTO), które oprócz swojego głównego zadania (promocja kraju jako atrakcyjnej destynacji turystycznej), realizują kompleksowy proces zarządzania turystyczną marką kraju. Podjęta w opracowaniu problematyka, dotycząca zwłaszcza oceny skuteczności działań realizowanych przez NTO, w ramach procesu zarządzania marką obszaru recepcji turystycznej (ORT) na szczeblu krajowym, jak dotąd nie była przedmiotem wielu analiz. Dotyczy to zarówno krajowej, jak i zagranicznej literatury przedmiotu. Jest to zatem opracowanie, w którym po raz pierwszy zaprezentowano rzeczywiste obszary funkcjonowania tak wielu współczesnych NTO (81 organizacji), z uwzględnieniem ich przydatności dla całego procesu zarządzania turystyczną marką kraju. Główne zalety publikacji to m.in.: -przejrzysty układ, -logiczna i spójna merytorycznie struktura, -zrozumiała forma przekazu, -szczegółowa analiza działalności NTO oparta na wynikach badań empirycznych, -szeroki zakres podmiotowy i przedmiotowy zaprezentowanych analiz, -omówienie problematyki rzadko podejmowanej zarówno w krajowej, jak i zagranicznej literaturze przedmiotu (m.in. ocena skuteczności działań podejmowanych przez NTO), -wiele autorskich propozycji rozwiązań dotyczących zarządzania marką destynacji turystycznych, -duża liczba tabel i rycin ilustrujących rozważania teoretyczne, -bogata bibliografia (ponad 500 źródeł). Publikacja skierowana jest do podmiotów odpowiedzialnych za działania podejmowane w zakresie szeroko rozumianej promocji oraz zarządzania destynacjami turystycznymi zarówno na szczeblu lokalnym, jak również regionalnym i krajowym.
Okładka książki Komunikacja w zarządzaniu projektami

66,00 zł 50,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,00 zł

Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego. O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management Institute pokazały, że kierownik projektu 90% czasu poświęca na działalność związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach promujących projekt. Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.
Okładka książki Społeczne budownictwo mieszkaniowe i jego rola w zaspokajaniu potrzeb mieszkaniowych niezamożnych go

48,00 zł 34,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 34,08 zł

Problematyka zapotrzebowania na mieszkania dla niezamożnych grup ludności staje się w ostatnich latach ważnym elementem refleksji na temat polityki mieszkaniowej państwa. Wynika ona z postępującego zużycia zasobów społecznych, niewielkiego ich przyrostu oraz długiego czasu oczekiwania na najem lokalu z zasobów społecznych. Odpowiedzią na niezaspokojone potrzeby mieszkaniowe gospodarstw niezamożnych miały być lokale społeczne, z założenia skierowane do kategorii gospodarstw, które własnymi staraniami nie są w stanie zapewnić sobie mieszkań dostosowanych do aktualnej struktury potrzeb oraz dla tych, które ze względów ekonomicznych nie mogą zaspokajać swoich potrzeb mieszkaniowych na zasadach rynkowych. W monografii przedstawiono: -sytuację mieszkaniową niezamożnych gospodarstw domowych w Polsce, -możliwości zaspokajania potrzeb mieszkaniowych przez te grupy, -perspektywy zmian w tym obszarze. Książka przeznaczona jest dla wykładowców i studentów kierunków związanych z polityką społeczną, pracą socjalną i ekonomią, a także pracowników sektora odpowiedzialnego za realizację zadań polityki mieszkaniowej.
Okładka książki Istota i problemy poznania naukowego

54,00 zł 38,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,82 zł

Problemy poznania naukowego są przedmiotem zainteresowania każdego człowieka nauki. W procesie poznania naukowego badacz dokonuje odkryć naukowych lub interpretuje znane zjawiska w innym ujęciu, co powoduje przyrost wiedzy naukowej oraz rewolucyjne zmiany paradygmatów przyjętych w określonej dyscyplinie naukowej. Bez względu na charakter wytworzonej wiedzy wymagane jest, by cechowała ją wiarygodność, o której zaświadcza w pierwszej kolejności etyczna postawa badacza i stosowanie metody naukowej w rozwiązywaniu problemów naukowych. Autor monografii, jak sam zauważa, pragnie podzielić się z czytelnikiem własną refleksją nad poznaniem naukowym. Autor nie zakłada, iż jego monografia będzie kolejnym przepisem na to, jak prowadzić badania naukowe, a tylko że pomoże w rozwianiu niektórych wątpliwości.Monografia odnosi się do wybranych aspektów metodologii badań w naukach społecznych, istotnych dla wszystkich dyscyplin w obszarze i dziedzinie nauk społecznych, ale szczególnie do nauk o zarządzaniu. Autor wybrane problemy poznania naukowego opisał w sześciu rozdziałach: w rozdziale pierwszym przybliża Czytelnikowi pojęcie i znaczenie nauki, rozdział drugi dotyczy refleksji nad pracą naukową i dochodzenia do prawdy naukowej, w rozdziale trzecim wskazuje na związki nauki ze światem techniki i jej wpływ na rozwój cywilizacyjny człowieka, rozdział czwarty zawiera refleksje Autora nad wybranymi elementami metodologii badań w dziedzinie nauk ekonomicznych, w rozdziale piątym Autor zawarł ogólną refleksję dotyczącą cech pracownika nauki, omawiając m.in. znaczenie intuicji w procesie badań, a następnie przedstawia problemy związane z opracowaniem tekstu pracy naukowej i potencjalne błędy, które mogą wystąpić; z rozdziałem tym bezpośrednio związany jest rozdział szósty, dotyczący etycznych aspektów nauki.W refleksji nad nauką Autor wskazuje, że poznanie naukowe zbliża nas do prawdy, ale nie osiągamy prawdy absolutnej, która jest nieosiągalna i pokazuje jakie przeszkody napotyka się na drodze jej poszukiwania.
Okładka książki Narracje biznesowe. Modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie

31,00 zł 22,26 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,26 zł

W książce przedstawiono nowoczesne modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie poprzez wykorzystanie narracji biznesowych, które współcześnie w optymalny sposób umożliwiają aranżowanie formy, systemu zarządzania, struktury organizacyjnej i komunikowania menedżerskiego wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również w układach międzyorganizacyjnych (firma - otoczenie, kooperanci, konkurenci, klienci i inne podmioty zaangażowane). Przedsiębiorstwo przyjmuje się w książce jako teatr aktorów organizacyjnych (menedżerowie, pracownicy, klienci), którzy odgrywając role organizacyjne „przyśpieszają" lub „zwalniają" dynamikę rozwoju organizacji gospodarczej. Oryginalne narracje zostały przygotowane i przetestowane przez pracowników i współpracowników Katedry Zarządzania Wiedzą Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawarta jest w nich wiedza niejawna, umożliwiająca odkrywanie, identyfikowanie i przeformowanie modeli biznesu w realnie istniejących organizacjach gospodarczych. Narracje biznesowe, mające wymiar teoretyczny i praktyczny, stanowią świetne narzędzie dydaktyczne w wyższych uczelniach menedżersko-ekonomicznych, jak również w firmach konsultingowych, treningowych i szkoleniowych oraz w innych instytucjach szkolenia zawodowego.
Okładka książki Nauka o organizacji

60,00 zł 38,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,29 zł

Podręcznik zawiera zaktualizowane podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz tworzenia i sprawnego funkcjonowa­nia organizacji. Jest on adresowany do studentów zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków studiów, jak również do praktyków, którym podstawo­wa wiedza o organizacji jest niezbędna. Przestudiowanie podręcznika pozwoli na: - zrozumienie złożoności świata organizacji, - uzyskanie wiedzy i praktycznych wskazań dotyczących sprawnego funkcjonowania organizacji w zmiennym otoczeniu, - przyswojenie zasad i form współdziałania organizacyjnego, - poznanie głównych tendencji zwiększania sprawności organizacyjnej, jak elastyczność, sieciowość, wirtualność.
Okładka książki Konsultant zarządzania jakością

45,00 zł 32,34 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,34 zł

Poradnik jest przeznaczony dla konsultantów - doradców w dziedzinie szeroko pojętego zarządzania organizacją, w tym zwłaszcza zarządzania opartego na wymaganiach norm ISO serii 9000 - zarządzanie jakością, ISO serii 14000 - zarządzanie środowiskowe, a także TQM - Total Quality Management, Europejskiego Modelu Doskonałości EFQM itp.Poradnik został opracowany na podstawie doświadczeń uzyskanych przez autora i innych konsultantów współpracujących z nim przez wiele lat w trakcie wdrażania systemów w ponad 500 organizacjach z różnych branż przemysłowych oraz sektora usług, w tym również usług niematerialnych (banki, szkoły, usługi medyczne itp.).Zawarte w poradniku uwagi dotyczące działania jednostek konsultingowych mogą być również pomocne organizacjom przy ich wyborze.
Okładka książki Inwestowanie na rynku akcji

55,00 zł 39,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,52 zł

W książce przedstawiono z perspektywy inwestora giełdowego ekonomiczno-finansowe zasady oceny potencjału rozwojowego spółek giełdowych działających w różnych branżach gospodarczych. Poprzez wykorzystanie danych zawartych w sprawozdaniach finansowych oraz zastosowanie wybranych wskaźników można nie tylko oszacować majątkowy potencjał innowacyjny przedsiębiorstw, ale również wskazać te spółki, które znajdują się na ścieżce wzrostu. Inwestując w te podmioty można osiągnąć dodatnią stopę zwrotu przekładającą się na wzrost wartości ich portfela inwestycyjnego. Proponowane alternatywne podejście umożliwia również szybkie dostrzeżenie zbliżających się problemów finansowych podmiotów, których akcje są już w posiadaniu inwestora.W książce autorzy skoncentrowali się na:- pojęciu potencjału przedsiębiorstw i jego specyfice ze względu na rodzaj prowadzonej działalności,- charakterystyce podstawowych źródeł danych finansowych o spółkach giełdowych (sprawozdanie z sytuacji finansowej, rachunek zysków i strat, sprawozdanie z przepływów pieniężnych, informacja dodatkowa),- obszernych przykładach ukazujących w jaki sposób przeprowadzić i zinterpretować analizę potencjału spółek, reprezentujących cztery główne sektory gospodarki produkcyjny, handlowy, usługowy oraz finansowy.
Okładka książki Audyt marketingowy

46,00 zł 25,30 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,30 zł

Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie. Podejście to w wielu przypadkach znajduje uzasadnienie. Marketing to filozofia działania, to orientacja przedsiębiorstwa ukierunkowana nie tylko na zysk, ale również, a nawet przede wszystkim na klienta, jego potrzeby, pragnienia. Próba zupełnego wyizolowania działań marketingowych od pozostałych dziedzin działalności organizacji jest z góry skazana na porażkę. Czy w związku z tym jednoznaczne wskazanie efektów inwestycji marketingowych również nie jest możliwe? Teoria dostarcza praktykom gospodarczym bardzo szerokiego instrumentarium z zakresu kontroli marketingowej. Zasadniczą wadą tychże narzędzi jest jednak wycinkowe, fragmentaryczne traktowanie działań podejmowanych w zakresie marketingu. Żadne spośród dostępnych od niedawna narzędzi kontroli nie traktuje działalności marketingowej, zwłaszcza jej efektów, jako złożonego problemu, wymagającego kompleksowego podejścia. Istnieje jednak narzędzie, które umożliwia dokonanie wszechstronnej, kompleksowej analizy działalności marketingowej. Jest to audyt marketingowy. Książka dostarcza wiedzę niezbędną do efektywnego stosowania audytu marketingowego. Zawiera m.in. analizę: - obszarów działalności organizacji podlegających audytowi, - metod i narzędzi stosowanych w audycie, - miejsca audytu marketingowego w systemie kontroli marketingowej oraz pośród innych rodzajów audytu, - relacji między kontrolą, controllingiem i audytem marketingowym, - stopnia wykorzystania audytu jako narzędzia kontroli marketingowej w polskich przedsiębiorstwach.
Okładka książki Budżetowanie w przedsiębiorstwie

51,00 zł 36,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,64 zł

Informacja jest podstawą racjonalnego działania, wypracowywania pozytywnych rezultatów finansowych oraz skutecznej gry rynkowej. W zmieniającej się rzeczywistości cenną metodą zarządzania – i to zwłaszcza finansami – jest budżetowanie. Celem, jaki przyświecał zespołowi autorskiemu, było stworzenie kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finansami, a ponadto, wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w praktyce, zwłaszcza mikro- i małych przedsiębiorstw. W książce przedstawiono problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, przeprowadzono również dyskusje teoretyczne, ale także zamieszczone zostały rozwiązania praktyczne oraz przykłady doświadczeń zagranicznych, które z powodzeniem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej. W książce szczegółowo omawiane są: - system budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie, - procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie przychodów i wpływów, - budżetowanie kosztów i wydatków, - procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach, - wpływ budżetowania na proces zarządzania finansami.
Okładka książki Zarządzanie wiedzą w zakładach ubezpieczeń...

71,00 zł 51,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 51,03 zł

Na zarządzanie wiedzą można patrzeć zarówno z perspektywy makro, czyli gospodarki, jak i mikro, czyli przedsiębiorstw. Przyjęcie w książce perspektywy mikro oznaczało skoncentrowanie się na zbadaniu teoretycznych i empirycznych współzależności zachodzących między poziomem wiedzy w zakresie kreowania relacji z klientami posiadanej przez przedsiębiorstwa sektora ubezpieczeń, czyli krajowe zakłady i towarzystwa ubezpieczeń, a uzyskiwanymi przez nie wynikami finansowo-ekonomicznymi. Zarządzanie wiedzą oznacza gospodarowanie wiedzą i dotyczy procesów tworzenia wiedzy, jej kodyfikacji, porządkowania, magazynowania, odnajdowania, stosowania i transferu. Jest to szczególnie ważne w przypadku przedsiębiorstw ubezpieczeniowych, gdzie budowanie relacji z klientami wpisuje się w fundamentalną zasadę działalności ubezpieczeniowej tych podmiotów jako instytucji zaufania publicznego. Działalność ubezpieczeniowa polega na wykonywaniu czynności ubezpieczeniowych związanych z oferowaniem i udzielaniem ochrony na wypadek ryzyka wystąpienia skutków zdarzeń losowych. Aby więc ubezpieczyć jakikolwiek przedmiot, osobę, instytucję, odpowiedzialność cywilną, trzeba dysponować szeroką wiedzą o naturze przedmiotu, możliwych uwarunkowaniach i wyłączeniach ochrony ubezpieczeniowej, a także m.in. o sposobach zawarcia umowy ubezpieczeniowej, kalkulacji stopy składki, zasadach likwidacji szkód itd. Pracownicy zakładów i towarzystw ubezpieczeń, podejmując każdą z tych czynności, muszą dysponować wszechstronną wiedzą, aby "interes ubezpieczeniowy" był korzystny dla nich i klientów. W książce podjęto próbę ustalenia odpowiedzi na pytanie, czy w przypadku zakładów ubezpieczeń wzrost poziomu wiedzy w zakresie kreowania relacji z klientami powoduje: • Poprawienie ich wyników ekonomiczno-finansowych? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów operacyjnych? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów strategicznych? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kształtowania kultury organizacyjnej? • Wzrost efektywności działania ich wybranych wewnętrznych procesów dotyczących kreowania rozwiązań organizacyjnych?
Okładka książki Uwarunkowania, mechanizmy i efekty udzielania...

90,00 zł 64,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 64,66 zł

Książka przybliża wyniki naturalnego eksperymentu, jakiemu została poddana gospodarka Polski, poprzez umożliwienie podmiotom innym niż spółki kapitałowe prowadzenia uproszczonej ewidencji podatkowej. W konsekwencji zwolnienia spółek osobowych z prowadzenia ksiąg rachunkowych, 89% przedsiębiorstw w Polsce w ogólnie nie sporządza sprawozdań finansowych. A wskaźnik zadłużenia polskich przedsiębiorstw do PKB jest jednym z najniższych w Unii Europejskiej. Obiektem badań są prywatne przedsiębiorstwa niefinansowe, nienotowane na giełdzie papierów wartościowych (niepubliczne). Badanie na próbie spółek publicznych Autorka wykorzystuje jedynie jako element komplementarności analizy wpływu ujawnień informacji na decyzje przedsiębiorstw w kwestii wyboru źródeł finansowania między kredytem bankowym a emisją dłużnych papierów wartościowych. Analiza zależności między jakością informacji sprawozdawczej a źródłami finansowania została przeprowadzona z dwóch perspektyw, tj. popytowej i podażowej, mianowicie: 1) strona popytowa koncentruje się na zależności między jakością informacji sprawozdawczej a strukturą kapitałową przedsiębiorstw, 2) strona podażowa dotyczy badania determinant, mechanizmu i skutków redystrybucji oszczędności przedsiębiorstw niefinansowych za pośrednictwem udzielanych pożyczek w świetle jakości informacji sprawozdawczej prywatnych przedsiębiorstw. Książka inspiruje Czytelnika do refleksji nad rolą informacji finansowej w dostępie do źródeł finansowania oraz konsekwencji wchodzenia przedsiębiorstw niefinansowych w rolę instytucji finansowych i banków poprzez udzielanie pożyczek, pomimo braku regulacji ostrożnościowych w zakresie alokacji ryzyka kredytowego i przeciwdziałania utracie płynności. Powinna stanowić obowiązkową lekturę nie tylko studentów studiów ekonomicznych, ale również decydentów podejmujących decyzje w zakresie regulacji prawnych sprawozdawczości przedsiębiorstw w Polsce. Autorka uzyskała tytuł doktora nauk ekonomicznych na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. Jest wykładowcą rachunkowości finansowej i podatkowej, a jej zainteresowania badawcze dotyczą finansów przedsiębiorstw. Realizowała badania dla NBP dotyczące wpływu polityki monetarnej na źródła finansowania przedsiębiorstw w Polsce oraz determinant oszczędności przedsiębiorstw i ich wpływu na sytuacje makroekonomiczną Polski.
Okładka książki Wpływ kooperacji na skuteczność biznesplanów tworzonych przez przedsiębiorstwa

54,00 zł 38,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,82 zł

W gospodarce rynkowej często zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez firmę. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny proces odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorca tworzy dzisiaj scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości – za miesiąc lub pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje tworząc liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, aby wybrać najbardziej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swojego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, aby przedstawić go w formie papierowej: • zarządowi spółki, • radzie nadzorczej, • inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, nawet podejmując duże ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia, • kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa. Prawidłowo sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie, a także od wizji jej przyszłości, ale przede wszystkim powinien charakteryzować się opisem ciekawego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem zwiększenia skuteczności biznesplanów sporządzanych przez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć typu joint venture oraz klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu zwiększenia efektywności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa. Książka została napisana z myślą nie tyle o dużych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, małych czy średnich przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie posiadając dostępu do rozległego spektrum informacji finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę niż duże koncerny czy holdingi.
Okładka książki Bariery zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych w Polsce

69,00 zł 49,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,58 zł

W niniejszej książce Autor podejmuje się zidentyfikowania, wyjaśnienia oraz scharakteryzowania barier zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych, wewnętrznych i zewnętrznych, a także relacji przyczynowo-skutkowych utrudniających zarządzanie czynnikiem ludzkim w tych organizacjach na podstawie przeprowadzonych badań w oparciu o percepcję zarządzających szpitalami - osób bezpośrednio odpowiedzialnych za funkcjonowanie podmiotów leczniczych. „Recenzowana monografia swoją problematyką wpisuje się w zmiany, jakie zachodzą w ostatnich czasach w polskim systemie usług medycznych. Autor podjął się trudnej analizy z uwagi na obszar procesu zarządzania - obszar zarządzania kadrami, dlatego też monografia stanowi krok naprzód w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w polskich szpitalach, pozwala lepiej zrozumieć istotę problemów, które wynikają z wieloaspektowości problematyki związanej z opisywanym i analizowanym w monografii obszarem zarządzania. (...) Wskazane w publikacji wnioski w znaczący sposób przyczyniają się do usprawnienia tego procesu. (...) Znaczącym walorem publikacji jest jej aplikacyjność. Autor publikacji dokonał dogłębnej i bardzo szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Na uwagę zasługuje fakt, iż publikacja ta została w dużej mierze oparta o anglojęzyczną literaturę. (...) Monografia stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują w obszarze zarządzania w sektorze usług medycznych oraz menedżerów polskich publicznych i niepublicznych szpitali". Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski Piotr Lenik - doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu; wykładowca akademicki, menedżer, a także doradca w zakresie organizacji i zarządzania oraz marketingu; członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego, Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami oraz Stowarzyszenia Menedżerów Opieki Zdrowotnej i Polskiego Stowarzyszenia Dyrektorów Szpitali; autor kilkudziesięciu publikacji naukowych specjalizujący się w zarządzaniu kapitałem ludzkim, badaniach nad zachowaniami ludzkimi w różnorodnych aspektach zarządczych, a także innowacyjnymi zastosowaniami systemowymi w obszarze zarządzania w sektorze przedsiębiorstw oraz sektorze publicznym.
Okładka książki Sprawozdawczość przedsiębiorstw w zakresie ich społecznej odpowiedzialności.

58,00 zł 41,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,68 zł

Sprawozdawczość społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw staje się obecnie standardem globalnym, coraz częściej praktykowanym przez menedżerów na całym świecie. Podczas gdy z roku na rok obserwuje się wzrost popularności tego rodzaju praktyk, to jakość sporządzanych sprawozdań w tym obszarze jest wątpliwa. Przedsiębiorstwa opracowując raporty CSR korzystają z różnego rodzaju standardów, wytycznych w tym zakresie bądź przygotowują je według własnego pomysłu, na różnym poziomie szczegółowości i nie zawsze cyklicznie. W związku z tym, raporty te nie zawsze dostarczają kompletnych i oczekiwanych przez otoczenie danych, co intensyfikuje problem z ich oceną i porównywaniem wyników w omawianym zakresie. Różnice występują również pomiędzy modelami raportowania przyjętymi w poszczególnych krajach Unii Europejskiej, co spowodowane jest między innymi odmienną w tych krajach implementacją prawodawstwa unijnego w zakresie ujawniania danych pozafinansowych. W niniejszej monografii przedstawiono wyniki badań dotyczące problematyki sprawozdawczości społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej, uwzględniając rolę rządu w rozwoju tego zagadnienia. Wiedza w tym zakresie może być ważna i poznawczo atrakcyjna zarówno dla środowisk naukowych, jak i praktyków zarządzania. Przedstawione w pracy autorskie narzędzie do oceny jakości raportów CSR może zostać bezpośrednio wykorzystane w praktyce biznesowej do: - diagnozowania procesu raportowania społecznej odpowiedzialności, - identyfikacji słabych i mocnych stron opracowanego raportu CSR, - wyznaczenia kierunku usprawnień w procesie raportowania społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa. Z uwagi na zakres podejmowanych zagadnień publikacja kierowana jest do szerokiego grona odbiorców. Przeznaczona jest zarówno dla pracowników naukowych, jak i praktyków zarządzania, w szczególności dla kadry menedżerskiej przedsiębiorstw wdrażających lub planujących wdrożenie raportowania CSR, jak również dla wszystkich osób zainteresowanych zgłębianiem wiedzy z zakresu społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw.
Okładka książki Sondaże zwierciadło społeczeństwa.

60,00 zł 43,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,11 zł

Sondaże opinii, choć budzą - zwłaszcza ostatnio - wiele emocji i zainteresowania, stanowią w istocie jedynie przykład działania bardziej ogólnych me­chanizmów. Mechanizmów, które dochodziły do głosu dużo wcześniej, niż pojawiły się badania sondażowe wraz z praktyką publikowania na szeroką skalę ich wyników. Mechanizmy te są wręcz pierwotne dla naszego gatunku, a ich ślady można odnajdywać we wszelkich rytuałach, w które obfituje hi­storia kultury. Podejściem spajającym powyższe zjawiska jest koncepcja, według której sondaże okazują się jednym z przejawów wiedzy wspólnej (ang. common knowledge), czyli uświadomionej wiedzy społeczeństwa o nim samym. Istnienie i podzielanie tej wiedzy tłumaczy wiele naszych zachowań zarówno na poziomie indywidualnym, jak i w skali większych zbiorowości. Dość powiedzieć, że wiedza wspólna leży u podłoża komunikacji międzyludzkiej, a sze­rzej: wszelkiej koordynacji działań. Skutecznym sposobem na generowanie wiedzy wspólnej okazują się zaś rytuały komunikacyjne. Temu rozumowaniu została podporządkowana struktura książki i dlatego w pierwszej kolejności obszernie wprowadzone jest pojęcie wiedzy wspólnej począwszy od jego ujęć formalnych, a skończywszy na praktycznych egzemplifikacjach. Potem następuje opis tego, jak wspólna wiedza formuje się, ze szczególnym zwróceniem uwagi na funkcję, jaką mają tu do spełnienia rytuały komunikacyjne. I wreszcie przedstawiona jest tytułowa rola sondaży opinii, które dzięki massmediom stają się zwierciadłem, pozwalającym na budowanie społecznej samowiedzy.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

4. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

37,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Okładka książki Anatomia duszy

26,48 zł
45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,48 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,58 zł
Okładka książki Bóg mówi

28,04 zł
52,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,70 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,51 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj