Rzeczywistość gospodarcza każdego dnia przynosi liczne dane, które w zależności od ludzkiej wrażliwości przekształcane są w informację, ułatwiającą podejmowanie decyzji. Nadal jednak w niewielkim stopniu istnieje umiejętność profesjonalnej analizy sytuacji rynkowej, chociaż zainteresowanie w tym zakresie się zwiększa. Najczęściej w sposób intuicyjny próbuje się określać zachodzące zjawiska rynkowe. To jednak niesie za sobą poważne ryzyko subiektywności oceny.
Celem niniejszej publikacji jest zaprezentowanie klasycznego procesu zbierania danych rynkowych, wzbogacone o liczne przykłady analiz uwarunkowań rynkowych. Kreatywne, analogiczne odniesienie w tym zakresie do realiów danego podmiotu czy szerzej rynku, może stanowić cenną inspirację i praktyczną pomoc w samodzielnie realizowanych badaniach rynkowych.
Korzystający z podręcznika Czytelnik zdobędzie nie tylko wiedzę, lecz również praktyczne umiejętności niezbedne w codziennym życiu zawodowym. Ze względu na specyfikę poruszanej problematyki, niniejsza publikacja dedykowana jest głównie dla:
• decydentów, którzy mogą dostrzec w licznych praktycznych przykładach cenne źródło wiedzy o możliwościach uzyskiwania przewagi konkurencyjnej na rynku;
• pracowników prowadzących w praktyce badania marketingowe, bowiem może ich zainspirować i nakreślić im nowe, dotychczas nie realizowane jeszcze obszary analiz rynkowych;
• studentów m.in. kierunków zarządzania i ekonomii, gdyż otrzymują oni kompendium wiedzy o praktycznym realizowaniu efektywnych i skutecznych badań - pomiarze, analizie i interpretacji zachodzących zjawisk rynkowych.
Coraz szersza grupa lekarzy praktykujących prywatnie zdaje sobie sprawę, że w warunkach konkurencji same umiejętności medyczne - nawet najlepsze - mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają, czy w której pracują w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Nie stanowi jednak zbioru gotowych rozwiązań - na pewno gwarantujących rynkowy sukces placówki, a jest to raczej marketingowy kierunkowskaz"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych, czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
... Problematyka stanowiąca przedmiot rozważań zawartych w tej książce jest niezwykle aktualna i bardzo trudna, a jej znaczenie będzie systematycznie rosło w warunkach gospodarki rynkowej i stale wzrastającej konkurencji. Autorzy zajęli się w pracy modelowaniem prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, do borze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli. (...) W książce można wskazać trzy nurty rozważań:
- teoretyczny, oparty na najnowszej literaturze z zakresu omawianego problemu;
- metodyczny, prezentowany w postaci modelu dyskryminacyjnego i sztucznych sieci neuronowych;
- aplikacyjny, wyrażający się próbą wdrożenia modelu w warunkach polskich.
Ważnym walorem książki jest jej interdyscyplinarność przejawiająca się umiejętnym łączeniem wiedzy Autorów z zakresu przedmiotów ilościowych, takich jak: informatyka, statystyka i ekonometria z wiedzą z zakresu prawa i analizy finansowej.
... Odbiorców książki należy upatrywać przede wszystkim wśród pracowników naukowo-badawczych i instytucji zajmujących się gromadzeniem danych oraz udostępnianiem informacji o kondycji finansowej polskich przedsiębiorstw na potrzeby wszelkiego rodzaju analiz dla banków, instytucji finansowych, agend rządowych itp.
Odbiorcami mogą być też managerowie oraz studenci piszący prace z kierunków finanse i bankowość, ekonomia czy informatyka i ekonometria.
z recenzji Prof. dra hab. Adama Kopińskiego
Akademia Ekonomiczna we Wrocławiu
Instytut Rachunkowości
Katedra Rachunku Kosztów i Rachunkowości Zarządczej
Dr Marzena Frankowska bada zachowanie oraz wyniki przedsiębiorstw w klastrowych łańcuchach dostaw. [...] Podejmowany w pracy problem [...] wypełnia lukę poznawczą. Autorka kieruje uwagę badawczą na zaskakująco rzadko podejmowany problem korzyści współdziałania w klastrowym łańcuchu dostaw. Zmierza do wyjaśnienia zależności pomiędzy uczestnictwem w inicjatywie klastrowej, współdziałaniem w łańcuchu dostaw a uzyskiwaniem dodatkowych korzyści. [...]
Uzyskany materiał empiryczny istotnie poszerza istniejący zasób wiedzy o współdziałaniu w klastrach, podkreślając operacyjną inklinację współdziałania, kluczowe znaczenie bliskości geograficznej, preferencję formalizacji współdziałania klastrowego, a także roli koordynatora klastra. Użyteczność ustaleń empirycznych dla rozwoju sprawności operacyjnej oraz osiągania przewagi konkurencyjnej przez klastrowe łańcuchy dostaw oceniam wysoko.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Wojciecha Czakona
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
Praca daje aktualny pogląd na funkcjonujące mechanizmy w konstytuowaniu się łańcuchów dostaw osadzonych w klastrze. Zwraca uwagę na zależność pomiędzy współdziałaniem w klastrowych łańcuchach dostaw a osiąganiem korzyści przez przedsiębiorstwa, na jakość relacji w łańcuchu dostaw dla osiągania korzyści przez przedsiębiorstwa w klastrze, a także na to, że klastrowe łańcuchy dostaw można traktować jako nową formę łańcuchów dostaw. To są najważniejsze osiągnięcia wynikające z badań przeprowadzonych przez Autorkę. To one dostarczają nowej wiedzy o łańcuchach dostaw.
Z recenzji prof. zw. dr. hab. Macieja Szymczaka
Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Każdy poszukuje ścieżek do doskonałości.
Niniejsza książka adresowana zarówno do profesjonalistów, jak i do turystów, zwłaszcza koneserów pałaców i zamków, pokazuje trajektorie wędrówek po luksusowych hotelach historycznych w wymiarach: wirtualnym (estetycznym, historycznym), sieciowym (relacje z innymi obiektami rozrywkowymi, rekreacyjnymi) oraz procesowym (degustacje, muzyka, taniec i śpiew).
W wyniku pogłębionych badań odkryto oraz przedstawiono najlepsze benchmarki wirtualne, sieciowe, jak też procesowe hoteli historycznych w Szwajcarii, w Polsce i na Słowacji, które stanowią znakomite kryterium wyboru „doskonałych" destynacji dla koneserów turystyki pałacowozamkowej.
BYĆ JAK MNICH, zabiera czytelnika w podróż do odległego klasztoru położonego w północnej części stanu Nowy Jork, gdzie Jesse Itzler - człowiek, który nie potrafi usiedzieć w miejscu dłużej niż minutę - uczy się życia bez Internetu, egzystowania w sytuacjach niekomfortowych i doceniania chwili obecnej. Zabawna, pełna szybkiej akcji i praktycznych porad książka BYĆ JAK MNICH jest dla tych, którzy dążą do mniej stresującego i bardziej ekscytującego życia.Jesse jest jak żywa wersja gościa z reklamy piwa Dos Equis, jednego z najbardziej interesujących ludzi na świecie. Dokonał w swoim życiu tak wielu różnych rzeczy, a teraz zrobił coś nowego. Zawsze starając się budować swój życiowy życiorys, w BYĆ JAK MNICH dodaje do niego kolejne doświadczenie, dzięki któremu rozwija się jako mąż, ojciec, przedsiębiorca i człowiek. Książka ta jest pełna mocnych lekcji życiowych dla każdego, kto jest ukierunkowany na cel i poszukuje swojego WIELKIEGO DLACZEGO?- LEWIS HOWES, autor bestselleru i gospodarz programuThe School of GreatnessW czasie, kiedy stres i wypalenie osiągnęły rozmiary globalnej epidemii, Jesse Itzler przybywa z odsieczą, żeby przypomnieć nam, jak ważne jest bycie obecnym i ukierunkowanym na cel oraz bycie w zgodzie ze sobą w kwestiach tego, co jest dla nas najważniejsze. Z dozą mądrości i humoru, nie tylko zabiera czytelnika w podróż do wnętrza klasztoru, ale również do wnętrza samego siebie w poszukiwaniu życia, w którym panuje więcej spokoju, więcej obecności, więcej cierpliwości i więcej wdzięczności.- ARIANNA HUFFINGTON
Jest to oryginalna ciekawa praca Jakuba Sroki. Stanowi swoistą próbę monografii, względnie nowego pojęcia/zjawiska - obrazkowych memów internetowych. Znaczną jej część tworzy umiejętna próba kategoryzacji memów. Jest to niewątpliwie oryginalne, twórcze, warte poznania dokonanie Autora. Wskazuje jednocześnie na otwierający się, nowy obszar badawczy w zakresie komunikacji z udziałem maszyn i sieci.
prof. dr hab. inż. Włodzimierz Gogołek
(Kierownik Pracowni Dziennikarstwo Online, ID UW)
Memy internetowe, nowy i niezwykle popularny gatunek komunikacyjny, współtworzą naszą kulturę także w zakresie języka. Opis ich fenomenu, próba porządkującej klasyfikacji i pokazanie, w jaki sposób bywają wykorzystywane - to ambitny zamiar autora, który wykazuje się nie tylko znaczną kompetencją, ale również rzadką umiejętnością atrakcyjnego formułowania myśli.
prof. dr hab. Jerzy Bralczyk
(Kierownik Zakładu Retoryki Dziennikarskiej, ID UW)
Z publikacji Radosława Pastusiaka „Ocena efektywności inwestycji" można dowiedzieć się m.in.:
• Jak oceniać efektywność projektów inwestycyjnych finansowanych kredytem, leasingiem, kapitałem własnym?
• Jak ocenić realny koszt źródła finansowania inwestycji?
• Na co należy zwrócić szczególną uwagę, szacując rentowność inwestycji i gdzie popełnia się najwięcej błędów?
• Jak należy kalkulować koszt kapitału w przedsiębiorstwie, aby wykorzystać strukturę źródeł finansowania dla podniesienia efektywności firmy?
• Ile kosztuje przedsiębiorstwo wypłacana dywidenda?
• Jak proces restrukturyzacji kosztów w zakresie zatrudnienia może wpłynąć na efektywność przedsiębiorstwa?
Publikacja jest kierowana do studentów szkół wyższych, specjalizujących się w zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa, a szczególnie w ocenie efektywności inwestycji rzeczowych.
Książka będzie pomocna również dla praktyków, którzy mając już ugruntowaną wiedzę w zakresie oceny inwestycji mogą dodatkowo zapoznać się z modelowaniem finansowym w zakresie inwestycji w firmie, a także wpływem niekorzystnych czynników na efektywność projektu.
Sukces w biznesie zależy od wielu czynników, jednym z najważniejszych jest doskonały model biznesu. Taki model biznesu powstaje, gdy jego spójność osiąga optimum.
W książce autor przedstawia:
• istotę modelu biznesu,
• koncepcję spójności modelu biznesu,
• metodę pomiaru spójności modelu biznesu,
• studia przypadków pomiaru spójności modeli biznesu.
Zalety publikacji, to kompleksowo omówiona teoria budowy modelu biznesu oraz dostępnie sformułowana analityczno-graficzna metodyka pomiaru pozwalająca na ocenę spójności modelu biznesu.
Książka jest przeznaczona dla:
• pracowników naukowych zajmujących się zarządzaniem,
• menedżerów i przedsiębiorców zainteresowanych doskonaleniem ich modelu biznesu,
• studentów zarządzania, dla których wiedza o modelach biznesu będzie w przyszłości podstawą działania.
Problematyka modeli biznesu to obszar w polskiej literaturze mało eksploatowany.
O jej współczesnym wymiarze świadczy chociażby to, że w praktyce biznesu nikt już nie pyta o plany, a pyta głównie o model biznesu.
Z recenzji dr. hab. Jerzego Niemczyka,
prof. Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu
Książka stanowi syntetyczną analizę rozwiązań controllingowych istniejących w małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach produkcyjnych. Zamysłem autorki było przybliżenie menedżerom narzędzia, jakim jest controlling, dzięki któremu można doprowadzić do poprawy efektywności oraz zwiększyć wartość przedsiębiorstwa. Opracowanie zawiera przykłady funkcjonujących w przedsiębiorstwach rozwiązań, które mogą posłużyć czytelnikowi jako wzór do wdrożenia nowych czy modyfikacji istniejących rozwiązań controllingowych. Książka została przygotowana z myślą o menedżerach różnych szczebli, pracownikach działów controllingu oraz studentach kierunków ekonomicznych. Może również być pomocna osobom prowadzącym własną działalność gospodarczą.
Rozważania prowadzone przez reprezentantów różnych dyscyplin naukowych, zgromadzone w tej książce, związane są z jakością życia, zaś kanwą spajającą te rozważania jest miasto w ogromnym bogactwie toczących się w nim procesów i zjawisk. Autorzy nie pisząc z myślą wyłącznie o specjalistach, wychodzą poza hermetyczny krąg języka swoich dziedzin nauki starając się przybliżyć czytelnikowi zainteresowanemu miastem to, co opierając się na zdobytej wiedzy mogą mu o nim powiedzieć. To powoduje również, że każdy rozdział wychodzi poza utarte szlaki i stanowi pewne novum nawet dla samych autorów.Książka może okazać się cenną lekturą dla naukowców i studentów, architektów, psychologów, socjologów, urbanistów, jak też wielkiej rzeszy czytelników zainteresowanych miejskością oraz miejscami, w których żyją.Prof. Katarzyna Popiołek w recenzji tej książki napisała: Czytając ją ma się wrażenie chodzenia po mieście z przewodnikiem, który otwiera nam oczy na rzeczy dotychczas niedostrzegane. Patrzymy tu na miasto jak na pasmo światła, które pryzmat ku naszemu zdziwieniu rozbił na wiązkę wielu kolorów, jakich nie spodziewaliśmy się zobaczyć. Wiemy, że gdy po jej przeczytaniu wyjdziemy na znane nam ulice, będziemy starać się wnikliwie je czytać, poznawać trudny język przestrzeni, by dzięki temu ogarnął nas świat doznań, których nie mieliśmy okazji w niej doświadczyć"".
Zarządzanie i logistyka to dwa obszary, które występują oraz przenikają się zarówno w gospodarce i wspierającej ją ekonomii, jak również w bezpieczeństwie, a także obronności. Publikacja „Wykorzystanie metod zarządzania i logistyki stosowanej do oceny interoperacyjności logistycznej w działaniach wielonarodowych na kierunku morsko-lądowym" prezentuje, w jaki sposób wspomniane w tytule metody, wykorzystywane w modelowaniu i ocenie zjawisk gospodarczych, związanych z nimi procesów oraz wspierających je systemów, można wykorzystać w sferze bezpieczeństwa i obronności. Zastosowanie tego typu rozwiązań w zagadnieniach ekonomiki obronności, czy też ekonomiki wojskowej jest jak najbardziej zasadne. Wspiera procesy decyzyjne oraz umożliwia dokonanie oceny systemów lub obiektów, według określonych kryteriów, wykorzystywanych we wspomnianych sferach, które warunkują skuteczną realizację operacji lub działań militarnych, kryzysowych czy humanitarnych. Niniejsze opracowanie przedstawia metody stosowane do oceny interoperacyjności logistycznej w działaniach wielonarodowych prowadzonych na kierunku morsko-lądowym. Ze względu na członkostwo Polski w strukturach euroatlantyckich, tego typu interoperacyjność ma znaczenie kluczowe, gdyż decyduje o możliwości współdziałania potencjalnych i rzeczywistych uczestników danego przedsięwzięcia w zakresie zabezpieczenia logistycznego. Bazy sił morskich, porty morskie oraz okręty zabezpieczenia logistycznego różnych klas, stanowią podstawowe elementy łańcucha dostaw na kierunku morsko-lądowym w takich operacjach, dlatego też niniejsza publikacja przedstawia możliwości ich oceny pod kątem wykorzystania we wzajemnym zabezpieczeniu logistycznym. Prezentowane rozwiązania dotyczą możliwości wybranych baz morskich, polskich portów morskich oraz jednostek pływających zabezpieczenia logistycznego różnych bander, odpowiedzialnych za uzupełnianie zapasów na morzu (ładunki stałe i płynne). Jest to nowatorskie podejście, jeżeli chodzi o piśmiennictwo krajowe, pokazujące interdyscyplinarny charakter metod stosowanych w zarządzaniu oraz logistyce do wspomagania procesów decyzyjnych.
Opracowanie jest adresowane do personelu zajmującego stanowiska zarówno w siłach zbrojnych (w tym w marynarce wojennej), jak i w administracji rządowej oraz morskiej, a także polityków, których zakres obowiązków oraz zainteresowania obejmują obszary planowania strategicznego i operacyjnego, jak też planowania cywilnego. Może ono być przydatne dla kadry kierowniczej portów morskich, operatorów transportu morskiego, a także studentów na kierunkach związanych z gospodarką morską i logistyką, bezpieczeństwem i obronnością.
Treści prezentowane w publikacji są swoistą próbą integracji problematyki zarządzania ryzykiem i kształtowania innowacyjności współczesnych organizacji.Powszechnie dostępne są różne rozwiązania w zakresie zarządzania ryzykiem, których stosowanie w obszarze kształtowania innowacyjności zależy m.in. od możliwości, potrzeb, kultury i wymagań organizacji oraz jej interesariuszy, np. dostawców, podwykonawców, pracowników itd. Wartym uwagi rozwiązaniem jest mapa ryzyka, będąca narzędziem:prostym (z metodycznego punktu widzenia),elastycznym i uniwersalnym,holistycznie wspierającym procesy zarządzania.W monografii eksponowany jest praktyczny aspekt konstrukcji i analizy mapy ryzyka. Treści prezentowane Czytelnikowi przybierają przede wszystkim formę:szczegółowych studiów przypadku, wskazujących, w jaki sposób można rozwiązywać różne problemy zarządcze w zakresie wspierania innowacyjności organizacji,wykazu dobrych praktyk, m.in. w zakresie tego, jak poprawnie opracować mapę ryzyka i przekuć"" ją na konstruktywne wnioski i działania praktyczne,wykazu pytań problemowych, na które Czytelnik powinien udzielić odpowiedzi, aby lepiej zrozumieć i przyswoić wiedzę zdobytą w trakcie lektury monografii,ćwiczeń praktycznych, dających Czytelnikowi możliwość nabycia umiejętności samodzielnego konstruowania i analizy mapy ryzyka.Publikacja jest dedykowana zarówno studentom, jak i środowiskom naukowym oraz praktykom, zajmującym się zarządzaniem ryzykiem i innowacjami w różnych typach organizacji.
Książka dedykowana jest osobom, które chcą wziąć odpowiedzialność za swoje życie i poprawić jego jakość w oparciu o naukowo zweryfikowane sposoby myślenia i działania. Wskazówki (i arkusze indywidualnych ćwiczeń) zawarte w niej mają na celu poprawić jakość naszego życia. Spowodować, aby być bardziej sprawczym i po prostu szczęśliwym człowiekiem.Dla kogo jest książka Zaplanuj swoje szczęście""?- Dla osób, które chcą inaczej spojrzeć na siebie i swoją rzeczywistość.- Dla osób chcących otworzyć swoje wrota do szczęścia.- Dla tych, którzy chcą wyeliminować negatywne nawyki i myśli, np. tendencję do zamartwiania się czy czarnowidztwo.- Dla osób, które chcą być bardziej sprawczymi i spełnionymi ludźmi.- Dla tych, którzy chcą czuć się lepiej i trwale podnosić poziom swojego zadowolenia z życia.- Dla wszystkich tych osób, które wiedzą, że szczęście jest źródłem sukcesu.JESTEŚ WŚRÓD NICH?JEŚLI TAK, JEST TO DOSKONAŁA KSIĄŻKA DLA CIEBIE!Sukces masz we własnych rękach, a wiedza zawarta w tej książce to klucz, dzięki któremu otworzysz drzwi - wrota do szczęścia.
Książka została zaprojektowana jako swoisty przewodnik dla marketerów w zakresie problematyki kształtowania trwałych relacji z klientem. Spośród jej możliwych obszarów zastosowań praktycznych wypada wymienić m.in. badania skuteczności programów stymulujących lojalność klientów oraz planowanie działań nakierowanych na maksymalizację zysków w całym cyklu związku z klientem. Przegląd mierników relacji stanowiący część książki może być punktem odniesienia dla aplikacji komputerowych CRM projektowanych dla potrzeb konkretnych firm usługowych. Książka ta może stanowić również dobre uzupełnienie dla kursów akademickich, takich jak podstawy marketingu, marketing usług czy public relations.Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział I wprowadza czytelnika w podstawy marketingu relacji jako dynamicznie rozwijającej się koncepcji prowadzenia biznesu. W odniesieniu do tej części o charakterze teoretycznym rozdział II przedstawia wybrane zagadnienia z zakresu zastosowania marketingu relacji w praktyce biznesowej. Rozważania autora ilustrują przypadki zagranicznych i krajowych przedsiębiorstw budujących relacje z klientami. Rozdział III ma charakter metodycznego studium marketingowych badań relacji pomiędzy przedsiębiorstwem a konsumentem. Na końcu tego rozdziału zaprezentowany został przykładowy kwestionariusz wywiadu przydatny w badaniach stanu i uwarunkowań relacji z klientem indywidualnym. Rozdział IV poświęcony został uwarunkowaniom zastosowania marketingu relacji w działalności polskich przedsiębiorstw.(...) Książka z całą pewnością wzbogaci wiedzę na temat marketingu relacji i znajdzie czytelników wśród kadry nauczającej, a także wśród nowoczesnych praktyków. Sięgną po nią również ambitni studenci.Prof. zw. dr hab. Józefa Kramer(...) Z przyjemnością polecam tę świetną książkę, stanowiącą doskonałą syntezę nowoczesnego marketingu i łączącą solidne podstawy teoretyczne z praktyką.Dr hab. Jacek Otto, prof. ndzw. Politechniki Łódzkiej
Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, w tym przestrzeganie norm etycznych, jest jednym z ważnych instrumentów budowania zaufania publicznego do tych instytucji, które jest niezbędne w świadczeniu usług finansowych klientom. Nadal jednak w działalności instytucji finansowych spotyka się przejawy społecznej nieodpowiedzialności, w tym nieodpowiedzialnej i niedostosowanej do potrzeb i sytuacji klienta sprzedaży (misselling) produktów finansowych, której konsekwencje mają negatywny wymiar finansowy oraz pozafinansowy dla tych instytucji. Monografia podejmuje ważne zagadnienia teorii i praktyki społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych, takie jak:
• Dlaczego tolerujemy misselling w branży finansowej?
• Działania edukacyjne banków centralnych w obszarze wiedzy ekonomicznej i kompetencji finansowych jako przejaw społecznej odpowiedzialności biznesu.
• CSR finansów w kulturze ekonomii postwzrostu.
• Raportowanie społecznej odpowiedzialności biznesu w sektorze bankowym i pośrednictwie finansowym.
• Społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych za misselling i FinTech.
• Społeczna odpowiedzialność banków spółdzielczych.
• Korzyści i koszty społecznej odpowiedzialności biznesu instytucji finansowych.
• Kwalifikacja „Doradzanie w zakresie finansów osobistych" jako czynnik ograniczający misselling na rynku usług finansowych.
Książka jest adresowana do osób zajmujących się naukowo lub praktycznie koncepcją społecznej odpowiedzialności biznesu, w tym pracowników instytucji finansowych, pracowników uczelni i wydziałów ekonomicznych, studentów i konsumentów chcących zwiększyć poziom swojej wiedzy na temat teorii i praktyki społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych.
Na podkreślenie zasługuje kompleksowość i wysoki poziom merytoryczny opracowania. Autorzy opierają się na źródłach odzwierciedlających stan obecny i perspektywy rozwojowe rynku finansowego. Trafnie eksponują kluczowe problemy, np. ewolucję poglądów na temat CSR wskazującą na nieadekwatność nie tylko znanego od lat profitowego modelu CSR, lecz również na poznawczą nieprawomocność klasycznych teorii ekonomicznych, które ów model wspierają, czy na raportowanie społeczne, ujawniające na ile deklaracje strategiczne instytucji finansowej o społecznie odpowiedzialnych praktykach realizują się w działaniu, a na ile pozostają jedynie marketingowym hasłem. Uwzględniają wszystkie kluczowe wątki problematyki społecznej odpowiedzialności banków i pośredników finansowych. Biorą pod uwagę aspekty ekonomiczne i regulacyjne, stosownie do postulatów ekonomii instytucjonalnej oraz ekonomicznej analizy prawa. Podejmowanie racjonalnych decyzji finansowych przekłada się nie tylko na wzrost dobrobytu, ale również na stabilizację systemu finansowego.
Z recenzji prof. dra hab. W. Szpringera
Książka Ewy Przybylskiej i Danuty Wajsprych to systematyczne przedstawienie różnych sposobów rozumienia procesów uczenia się w rodzinie i próba odpowiedzi na pytanie o zadania edukacyjne jakie ma, może i powinna mieć rodzina w kontekście procesów uczenia się przez całe życie. Autorki przyglądają się dzieciństwu i młodości z perspektywy dorosłości, szczególną uwagę poświęcając kategorii codzienności. Treść książki rozpięta jest między pedagogiką społeczną, pedagogiką rodziny i andragogiką. Ze szczególną wrażliwością akcentowane jest uczenie się nieformalne w rodzinie, ponieważ żaden postulat oświatowy nie jest artykułowany tak nieustępliwie, jak ten, że człowiek winien uczyć się w każdym wieku, na każdym etapie życia, od najmłodszych lat po sędziwą starość.
Książka składa się z miniatur andragogicznych dotyczących m.in. wybranych teorii społecznych w badaniach nad rodziną i ich zastosowania empirycznego, ekskursów o edukacji formalnej (technologicznej), nieformalnej (krytycznej) i pozaformalnej (humanistycznej). Zaletą książki jest „obrazowanie", zaczerpnięte z historii, literatury, sztuki, co w przypadku pracy mającej ambicje również dydaktyczne, ułatwi zapewne przyswajanie tego, co Autorki miały do powiedzenia o złożonych procesach uczenia się.
Adresatami książki są studenci, młodzi badacze, początkujący adepci nauki, ale i „pedagogizujący" rodzice oraz nauczyciele wrażliwi na biograficzny los ucznia, a także wszyscy, którym bliskie jest myślenie o rzeczywistości edukacyjnej z perspektywy systemu znaczeń wyniesionego z przestrzeni życia rodzinnego.
Książka jest śmiałym przekrojem problematyki uczenia się w rodzinie w toku pełnego cyklu życia wszystkich jej członków, podjętej z wielu perspektyw: teorii, badań empirycznych, andragogicznych praktyk akademickich (udanych i katastrofalnych), wzorów zagranicznych skonfrontowanych z polskimi. Książka jest napisana tak, by mogły ją czytać szerokie kręgi odbiorców, od akademików i studentów, do rodziców czytających książki i myślących o wychowaniu swoich małych, większych i dużych dzieci.
Podział książki zachęca do jej czytania w niedużych porcjach, a na dodatek Autorki zachęcają też do jej czytania niekoniecznie liniowego, lecz w dowolnym wyborze fragmentów. Taki warsztat pisarski odbiega od typowego nudziarstwa akademickiego i od napuszonego uwznioślania w „pedagogizacji" rodziców. Może to być zatem książka naprawdę szeroko czytana.
Z opinii recenzenta prof. zw. dra hab. Kazimierza Zbigniewa Kwiecińskiego, członka rzeczywistego PAN
Inspiracją do napisania niniejszej książki było stwierdzenie N. Morgana i A. Pritchard (2000), według których walka o klienta na współczesnym rynku turystycznym nie rozgrywa się już w oparciu o cenę, natomiast w oparciu o serca i umysły turystów. Kluczem do osiągnięcia sukcesu jest zbudowanie silnej marki obszaru, której najważniejsze, często unikatowe atrybuty stanowić będą decydujące czynniki, przy podejmowaniu przez turystów decyzji w zakresie wyboru docelowej destynacji. Istotną rolę w tym względzie odgrywają narodowe organizacje turystyczne (NTO), które oprócz swojego głównego zadania (promocja kraju jako atrakcyjnej destynacji turystycznej), realizują kompleksowy proces zarządzania turystyczną marką kraju. Podjęta w opracowaniu problematyka, dotycząca zwłaszcza oceny skuteczności działań realizowanych przez NTO, w ramach procesu zarządzania marką obszaru recepcji turystycznej (ORT) na szczeblu krajowym, jak dotąd nie była przedmiotem wielu analiz. Dotyczy to zarówno krajowej, jak i zagranicznej literatury przedmiotu. Jest to zatem opracowanie, w którym po raz pierwszy zaprezentowano rzeczywiste obszary funkcjonowania tak wielu współczesnych NTO (81 organizacji), z uwzględnieniem ich przydatności dla całego procesu zarządzania turystyczną marką kraju.
Główne zalety publikacji to m.in.:
-przejrzysty układ,
-logiczna i spójna merytorycznie struktura,
-zrozumiała forma przekazu,
-szczegółowa analiza działalności NTO oparta na wynikach badań empirycznych,
-szeroki zakres podmiotowy i przedmiotowy zaprezentowanych analiz,
-omówienie problematyki rzadko podejmowanej zarówno w krajowej, jak i zagranicznej literaturze przedmiotu (m.in. ocena skuteczności działań podejmowanych przez NTO),
-wiele autorskich propozycji rozwiązań dotyczących zarządzania marką destynacji turystycznych,
-duża liczba tabel i rycin ilustrujących rozważania teoretyczne,
-bogata bibliografia (ponad 500 źródeł).
Publikacja skierowana jest do podmiotów odpowiedzialnych za działania podejmowane w zakresie szeroko rozumianej promocji oraz zarządzania destynacjami turystycznymi zarówno na szczeblu lokalnym, jak również regionalnym i krajowym.
Zarządzanie zespołem projektowym różni się znacząco od zarządzania zespołem operacyjnym. Zadaniem zespołu projektowego jest stworzenie unikatowego produktu lub zmodyfikowanie istniejącej procedury, procesu, systemu. Dlatego w pracy projektowej od zespołu wymagana jest elastyczność, kreatywność i efektywna koordynacja działań. Skuteczna komunikacja jest fundamentem pracy zespołu projektowego.
O sukcesie lub porażce projektu w dużym stopniu decyduje zarządzanie komunikacją. Jest to podstawowa umiejętność kierownika projektu. Wyniki analizy Project Management Institute pokazały, że kierownik projektu 90% czasu poświęca na działalność związaną z komunikacją. Obejmuje to tak różne działania, jak: prowadzenie spotkań statusowych, nieformalne negocjacje z interesariuszami, wystąpienia na konferencjach promujących projekt.
Autorki przedstawiły strukturę procesów komunikacji w różnych metodykach zarządzania projektami. Dołączone do książki szablony, listy kontrolne i schematy z powodzeniem mogą być wykorzystane przez kierowników projektów do usprawnienia pracy zespołów i poprawy rezultatów. Jak pokazały badania, kierownicy projektów w Polsce dostrzegają wagę i złożoność problemów komunikacyjnych w zarządzaniu projektami. Ta książka stanowi nieocenioną pomoc dla wszystkich chcących udoskonalić zarządzanie komunikacją w projektach.
Problematyka zapotrzebowania na mieszkania dla niezamożnych grup ludności staje się w ostatnich latach ważnym elementem refleksji na temat polityki mieszkaniowej państwa. Wynika ona z postępującego zużycia zasobów społecznych, niewielkiego ich przyrostu oraz długiego czasu oczekiwania na najem lokalu z zasobów społecznych.
Odpowiedzią na niezaspokojone potrzeby mieszkaniowe gospodarstw niezamożnych miały być lokale społeczne, z założenia skierowane do kategorii gospodarstw, które własnymi staraniami nie są w stanie zapewnić sobie mieszkań dostosowanych do aktualnej struktury potrzeb oraz dla tych, które ze względów ekonomicznych nie mogą zaspokajać swoich potrzeb mieszkaniowych na zasadach rynkowych.
W monografii przedstawiono:
-sytuację mieszkaniową niezamożnych gospodarstw domowych w Polsce,
-możliwości zaspokajania potrzeb mieszkaniowych przez te grupy,
-perspektywy zmian w tym obszarze.
Książka przeznaczona jest dla wykładowców i studentów kierunków związanych z polityką społeczną, pracą socjalną i ekonomią, a także pracowników sektora odpowiedzialnego za realizację zadań polityki mieszkaniowej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?