„Zarządzanie ryzykiem w małym banku" to kontynuacja wcześniejszej książki „Zarządzanie ryzykiem bankowym w praktyce". Pokazuje genezę nowoczesnych regulacji nadzorczych od Bazylei I do Bazylei III i CRD IV, od próby poprawiania bezpieczeństwa biznesu bankowego do szoku regulacyjnego. Wychodząc od definicji ryzyka, niepewności i prawdopodobieństwa zdarzeń odnosi się do metod i technik zarządzania poszczególnymi rodzajami ryzyka.
Autor w przystępny sposób omawia:
• rolę kapitału w funkcjonowaniu banku,
• ryzyko kredytowe w jego podstawowej funkcji,
• metody ograniczania ryzyka kredytowego,
• aspekty ryzyka rynkowego,
• realne uwarunkowania ryzyka stopy procentowej,
• obszary ryzyka operacyjnego,
• ryzyko płynności i finansowania aktywów,
• sens przeprowadzania testów warunków skrajnych,
• podporządkowanie organizacji banku regulacjom ładu korporacyjnego,
• zasadę proporcjonalności, która powinna być uwzględniona w regulacjach nadzorczych.
Żadne regulacje nie działają samoistnie, a poza zdefiniowanymi rodzajami ryzyka występuje jeszcze ryzyko zwykłej głupoty ludzkiej, które trudno zmierzyć, a jeszcze trudniej nim zarządzać.
Zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania działu kadrowo-płacowego to jeden z priorytetów kadry zarządzającej w każdej jednostce gospodarczej zatrudniającej pracowników. Prawidłowa polityka kadrowa, pozbawione błędów rozrachunki z pracownikami i związane z nimi prawidłowe rozliczenia publicznoprawne to cele służb kadrowo-płacowych. Osiągnięcie tych celów stanowi wyzwanie głównie ze względu na konieczność poruszania się w skomplikowanej materii przepisów prawnych oraz konieczności ich zastosowania w praktyce. Niezbędna wiedza w tej dziedzinie ma interdyscyplinarny charakter, ponieważ obejmuje aspekty kadrowo-płacowe, zarządcze, a nawet psychologiczne.
Książka zawiera:
• praktyczne ujęcie zagadnień kadrowo-płacowych w szerokim zakresie,
• zagadnienia teoretyczne wzbogacone przykładami,
• szeroką tematykę obejmującą m.in. nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy, naliczanie listy płac, zarządzanie kadrami, controlling personalny,
• omówienie wąskiej i aktualnej tematyki zatrudniania cudzoziemców.
Książka jest polecana uczestnikom studiów podyplomowych i szkoleń o tematyce kadrowo-płacowej oraz osobom rozpoczynającym pracę zawodową w działach kadr i płac, a także w działach finansowych. Stanowi kompleksowe opracowanie przydatne także doświadczonym pracownikom.
Publikacja wyjaśnia, czym różni się wycena małego podmiotu gospodarczego od wyceny dużego przedsiębiorstwa. Zawiera odpowiedzi na pytania:- Które podmioty należy zaliczyć do małych przedsiębiorstw z punktu widzenia wyceniającego?- Dlaczego praktyka wyceny dużych przedsiębiorstw bywa niewystarczająca do poprawnej wyceny małego przedsiębiorstwa?- Jaki jest udział właściciela w procesie kreowania wartości małego przedsiębiorstwa?- Jak odczytać kod wartości"" małego przedsiębiorstwa?- Jak wykorzystać standardowe metody wyceny przedsiębiorstw do szacowania wartości małego podmiotu gospodarczego?- Jak wycenić małe przedsiębiorstwo w sposób uproszczony?W krajowej literaturze [...] problematyka małego przedsiębiorstwa była do tej pory traktowana marginalnie lub w ogóle pomijana. Nader często odrębność małego przedsiębiorstwa jest zawężana jedynie do małej skali działania, co jest nie tyle uproszczeniem, co wręcz błędem. Recenzowana książka przedstawia wielorakie aspekty metodyczne wyceny małego podmiotu gospodarczego.Z recenzji prof. nzw. dr. hab. Krystiana Pery
Przedstawiamy Państwu zbiorową pracę poświęconą obszernemu i ważnemu działowi wiedzy, jakim we współczesnym świecie są badania kliniczne. Badania te stanowią fundament współczesnej medycyny i są warunkiem zwiększonego dostępu pacjentów do nowoczesnych terapii, wpływają znacząco na poszerzenie wiedzy zawodowej lekarzy.
W dobie bardzo wymagających międzynarodowych i krajowych regulacji prawnych, jak również w związku z wysoko ustawioną poprzeczką standardów etycznych, badania kliniczne stawiają wiele wyzwań tym, którzy są zaangażowani w ich rzetelne i jakościowe prowadzenie.
Na nowe leki czeka współczesna medycyna, która w dalszym ciągu nie jest w stanie skutecznie pomóc pacjentom cierpiącym na wiele schorzeń. Zasadą wszystkich współcześnie prowadzonych badań klinicznych jest założenie, że w ich prowadzeniu sprawą nadrzędną jest ochrona praw każdego uczestnika poprzez zapewnienie mu bezpieczeństwa, zachowanie godności i dbałość o jego dobro. Ścisłe przestrzeganie obecnie obowiązujących przepisów i zaleceń międzynarodowych agencji zajmujących się badaniami klinicznymi pozwala też kontrolować ryzyko dla uczestników biorących udział w tych badaniach. Jest to podstawa uzyskania wiarygodnych danych oraz umożliwia wprowadzenie na rynek bezpiecznych i skutecznych leków.
Praca w badaniach klinicznych wymaga od osób zaangażowanych nie tylko wiedzy, stosowania zawsze wysokich standardów etycznych, ale również stałego kształcenia się i poznawania nowych standardów, wytycznych i aktów prawnych. Stąd też duże zapotrzebowanie na nowoczesny podręcznik dotyczący badań klinicznych. Poprzednia książka pod tytułem Badania kliniczne została wydana ponad 10 lat temu. Od jej wydania nastąpił gwałtowny postęp medycyny, miały miejsce istotne zmiany w prawodawstwie, a także nastąpiły znaczne zmiany w polskim krajobrazie badań klinicznych, które należało uwzględnić.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, zarząd Stowarzyszenia GCPpl podjął decyzję o napisaniu niniejszej książki, gromadzącej aktualną, podstawową wiedzę z dziedziny badań klinicznych.
W XXI wieku najcenniejszym kapitałem niemal każdej organizacji stali się wysokiej klasy fachowcy, którzy dzięki swoim kompetencjom oraz kreatywności stanowią kluczowy czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Aby jednak w pełni możliwe było wykorzystanie ich potencjału, niezbędne jest nabycie przez kadrę menedżerską wiedzy i doświadczenia w zakresie (dość specyficznego) zarządzania tym kapitałem, ze szczególnym uwzględnieniem budowania efektywnych systemów motywacji.
Niniejsza publikacja - napisana przez praktyka, który wiele lat pracował zarówno jako „szeregowy" specjalista, jak i menedżer kierujący zespołami lub wydziałami informatycznymi - omawia tę niezwykle ważną problematykę zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej. Czytelnik nabywając wiedzę na temat specyfiki środowiska wysokiej klasy specjalistów, postaw osób z tej grupy zawodowej oraz czynników i aspektów, które je motywują lub demotywują, zbuduje bazę, na podstawie której będzie w stanie skonstruować system motywacji najlepiej odpowiadający specyfice jego organizacji.
Książka ma charakter uniwersalny i może być interesującą lekturą dla wszystkich osób zajmujących się szeroko rozumianą problematyką zarządzania ludźmi.
Davide Bertinotti i Massimo Faraggi, autorzy bestsellera La tua birra fatta in casa (Twoje piwo domowe), zebrali w tej książce różnorakie receptury umożliwiające produkowanie we własnej kuchni najróżnorodniejszych i najsłynniejszych styli piwnych. Są to receptury sprawdzone w maksymalnym stopniu, gdyż zostały wybrane spośród piw nagrodzonych w konkursach piwowarstwa domowego organizowanych w ostatnich 14 latach przez włoskie stowarzyszenia MoBI (Movimentoo Birrario Italiano) oraz Unionbirrai. Receptury te obejmują zarówno piwa całkowicie zgodne z prezentowanym stylem, jak i „interpretacje" swobodniejsze - wszystkie jednak sprawdzone i zaakceptowane przez jurorów będących doświadczonymi degustatorami.
Dla każdego stylu piwnego przedstawiono także kompletny opis wzięty z programu BJCP (Beer Judge Certification Program), opracowanego przez organizację o tej samej nazwie. Program ten opisuje szczegółowo i definiuje wszystkie style w aspekcie technicznym i organoleptycznym. Wykorzystywany jest on w trakcie najważniejszych konkursów piwowarów domowych i zawodowych na całym świecie.
Oprócz tego książka zawiera zwięzły, lecz wyczerpujący poradnik techniczny z zakresu metod przygotowywania piwa. Omówiono następujące tematy:
• technika produkcji piwa w domu,
• szczegółowy opis wszystkich styli piwnych,
• problemy degustacji piwa,
• ponad 90 przepisów do produkcji piwa, miodu pitnego i cydru.
W książce poświęconej złożonej problematyce definiowania, kreowania, postrzegania i pomiaru wartości przedsiębiorstwa autor w przystępny sposób przedstawia:
współczesne teorie przedsiębiorstwa
przedsiębiorstwo jako element systemu dostarczania wartości
filozoficzne aspekty wartości
instrumenty kreowania wartości dla akcjonariuszy i innych uczestników procesów rynkowych,
a także opisuje oraz poddaje krytycznej analizie zachowania inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych w procesach decyzyjnych dotyczących inwestycji na rynku kapitałowym.
Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finansowych celów dzialalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami.
Książka jest adresowana do studentów i wykładowców kierunków ekonomicznych, badaczy stosunków międzynarodowych i internacjonalizacji działalności polskich firm.
Ponadto powinni się nią zainteresować pracownicy firm międzynarodowych współpracujący na co dzień z obcokrajowcami, jak również polscy menedżerowie planujący swoje kariery za granicą.
Czasy kryzysu skłoniły wielu inwestorów do poszukiwania nowych form oraz miejsc lokowania kapitału. Na rynkach inwestycji alternatywnych pojawiło się dużo ciekawych rozwiązań. Jednym z nich jest coraz popularniejsze w ostatnich latach inwestowanie w ekskluzywne wina, określane terminem wine banking. Na przestrzeni kilku lat powstał dobrze prosperujący rynek inwestycji z własnymi giełdami obrotu, fachowymi czasopismami, ekspertami rynkowymi, firmami pośredniczącymi etc. Opisanie tego interesującego, a jednocześnie innowacyjnego sposobu lokowania kapitału zostało postawione za cel tej pracy.
Czytelnik podczas lektury zapozna się m.in. z:
• podstawowymi informacjami o winie, takim jak produkcja, historia, niektóre znaczenia społeczno-kulturowe,
• głównymi metodami inwestowania w wino oraz najpopularniejszymi markami win inwestycyjnych,
• miejscami obrotu winem,
• czynnikami wpływającymi na wartość wina,
• danymi o rynku alkoholu w Polsce,
• ofertą firm pośredniczących w inwestowaniu w wino w Polsce,
• głównymi kanałami dystrybucji wine banking w Polsce,
• wynikami badań własnych.
Michał Kamiński – absolwent finansów i rachunkowości oraz socjologii na toruńskim Uniwersytecie Mikołaja Kopernika. Podczas seminariów prowadzonych przez prof. Leszka Dziawgo skierował swoje zainteresowania badawcze w stronę inwestycji alternatywnych, co zaowocowało powstaniem niniejszej publikacji.
Ludność w Polsce starzeje się. Jednocześnie w czasie procesu transformacji zakres ochrony ekonomicznej, jaką społeczeństwo poprzez szeroko rozumiane instytucje państwowe zapewnia swoim członkom, uległ znaczącemu zmniejszeniu. W połączeniu z trudnymi warunkami ekonomicznymi, których efektem jest zmniejszenie wpływów z podatków oraz rosnąca liczbą osób potrzebujących pomocy, zagrożona jest realizacja podstawowej funkcji systemu ubezpieczeń społecznych, czyli zapewnienie adekwatnych środków do życia dla osób starszych. Książka analizuje poziom zagrożenia tych osób ryzykiem ubóstwa. Badamy przy tym nie tylko bezpośrednie ryzyko ubóstwa, wywołane niskimi dochodami bądź brakiem możliwości zarobkowania, ale również ryzyka pierwotne, z których część nie jest zwykle bezpośrednio związana z sytuacją ekonomiczną, jednak również niesie ze sobą znaczące skutki ekonomiczne.
W książce przedstawiono aktualny system organizacji i zarządzania turystyką w Polsce. Zostały w niej szczegółowo omówione najważniejsze struktury krajowe, regionalne oraz lokalne.
Zaprezentowano w niej:
- współczesne modele struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką,
- zarys rozwoju struktur organizacyjnych oraz zarządzania turystyką w Polsce,
- stan obecny struktur organizacyjnych i zarządzania turystyką w Polsce na szczeblach: ogólnokrajowym, regionalnym i lokalnym,
- otoczenie zewnętrzne (w tym organizacje międzynarodowe i struktury zagraniczne) a rozwiązania organizacyjne w Polsce.
Książka jest kierowana do szerokiego grona odbiorców, w tym:
- studentów kierunku "Turystyka i rekreacja" i innych, na których realizowane są specjalności o profilu turystycznym lub wybrane treści programowe z zakresu turystyki,
- praktyków, zajmujących się problematyką promocji i rozwoju funkcji turystycznej.
Publikacja jest swoistym podsumowaniem przeobrażeń w systemie organizacji i zarządzania turystyką w Polsce w pierwszych latach XXI wieku.
(...) Książka powinna zainteresować (...) z wielu powodów. Najważniejszym z nich jest całościowe spojrzenie na poruszaną problematykę, które obejmuje wszystkie szczeble systemu organizacji i zarządzania turystyką w Polsce, wraz z jego uwarunkowaniami zewnętrznymi (międzynarodowymi).
z recenzji dr. hab. W. Alejziaka
Książka "Psychologia rynku dla doradców finansowych" przedstawia m.in.:
- Jak rozpoznać profil ryzyka danego klienta?
- Jak wybrać optymalną alokację aktywów dostosowaną do profilu ryzyka danego klienta?
- Które produkty inwestycyjne są optymalne z punktu widzenia podstaw psychologicznych klienta?
- W jakiej sytuacji lepszą decyzją jest przebudowa portfela w trakcie procesu inwestycyjnego, a kiedy należałoby wyjść z rynku lub podjąć większe ryzyko?
- Jakie są powszechnie stosowane zasady w zakresie obsługi klientów i w jakich sytuacjach nie należy ich stosować?
- Jak dopasować alokację aktywów do konkretnego etapu życia klienta?
"Psychologia rynku dla doradców finansowych", poprzez zaprezentowanie wielu praktycznych przykładów umożliwia doradcom poprawę jakości oferowanych przez nich usług, na każdym etapie procesu zarządzania bogactwem klientów.
W książce przedstawiono temat zarządzania miastem. Publikacja zawiera zarówno analizy, jak i praktyczne wskazówki na temat m.in.:
- polityki przestrzennej w mieście, w tym określenia przestrzennych relacji miasta z otoczeniem,
- przygotowywania, opracowywania i wdrażania strategii rozwoju lokalnego miasta,
- działań usprawniających politykę podatkową oraz finansową w mieście,
- skutecznego promowania miasta przy wykorzystaniu jego marki oraz wizerunku,
- nowoczesnego spojrzenia na miejskie inwestycje,
- poprawnej polityki społecznej miasta,
- warunków do prowadzenia skutecznej gospodarki komunalnej
Rozwój promocji zdrowia jako integralnej części zdrowia publicznego poszedł w Europie tak daleko, iż wymaga on znacznie większej niż dotychczas uwagi. Podstawy promocji zdrowia zostały już wielokrotnie publikowane w różnych monografiach i artykułach, z tego względu w niniejszym opracowaniu przypomniano tylko podstawy i aktualne programy i promocji zdrowia opublikowane głównie przez Światową Organizację Zdrowia. Podano wiele bezpośrednich źródeł z których Czytelnik może dodatkowo korzystać.
Z końcem lat 80. Unia Europejska włączyła się intensywnie do prac nad rozwojem zdrowia publicznego rozumiejąc, iż rozwój gospodarczy i społeczny jest uwarunkowany zdrowiem społeczeństwa. Tylko zdrowe społeczeństwo jest w stanie produkować dobra materialne i niematerialne, natomiast społeczeństwo chore - nie tylko, że nie jest zdolne do produkowania dóbr materialnych i niematerialnych, lub może produkować je w znacznym ograniczeniu. Takie społeczeństwo wymaga dodatkowych nakładów finansowych na diagnostykę, leczenie i rehabilitację. Ponadto pochłania finanse na koszty takie jak zapomogi i zasiłki wypłacane potrzebującym.
Metody badania wizerunku w mediach są niezwykle atrakcyjną nowością wydawniczą na polskim rynku badań mediów. Casus polskiego biznesmena Ryszarda Krauzego jest dobrze dobranym przykładem analizy kreowania pozytywnego wizerunku, jak również jego niszczenia w przestrzeni publicznej. O czym zatem jest ta książka? O tym, jak to robić w sposób profesjonalny, jakie metodologiczne ustalenia znajdują tu zastosowanie, jakie to może rodzić następstwa dla jednostki w sferze publicznej ? ? i o tym wszystkim piszą w sposób niezwykle interesujący i badawczo odkrywczy młodzi analitycy, działający przy Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Czy warto sięgnąć po tę książkę? ? tak i to jak najszybciej, po to, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności badawcze w zakresie komunikacji społecznej.
prof. Teresa Sasińska-Klas, Uniwersytet Jagielloński
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeśli siedzisz wysoko lub planujesz, że wysoko zasiądziesz, przygotuj sobie boisko, abyś mógł się po nim bezpiecznie poruszać i wiedzieć, gdzie jest bramka, do której grasz.
SZTUKA KOCHANIA KLIENTA mówi o praktyce zarządzania firmą. Niewiele tu teorii, wiele natomiast przykładów z praktyki, trochę złośliwości, trochę żartów i dużo wskazówek praktycznych.
To książka dla tych, których celem jest biznes skuteczny, etyczny i efektywny pod względem kosztów, którzy ciężko pracują na markę swojej firmy, a nie tylko na zdobycie certyfikatu jakości i którym zależy, by klienci i pracownicy stali się tej firmy ambasadorami.
SZTUKA KOCHANIA KLIENTA nie jest podręcznikiem dla studentów, chyba że?, studiują w soboty i niedziele, a w dni powszednie chodzą do roboty. Ci bowiem znają realia biznesu i tym łatwiej skonfrontują rzeczywistość z wizją nowych możliwości. Czytelnik z pewną dawką zdrowego rozsądku i odrobiną fantazji jest moim wymarzonym odbiorcą.
Anna Tiuryn
W czasach, gdy produkty i usługi stały się do siebie bardzo podobne, a konkurencja na rynku gwałtownie rośnie, najważniejsza staje się jakość oraz marka. Książka, którą trzymasz w ręku to lektura obowiązkowa dla wszystkich menedżerów - a szczególnie szefów firm - którzy znajdą w niej bezcenne rady jak uporządkować procedury,ocenić (i docenić!) pracowników oraz zidentyfikować rzeczywiste potrzeby klientów.
Poradnik „Jak założyć działalność gospodarczą w Polsce i wybranych krajach europejskich" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do zarejestrowania firmy. Każdy etap rejestracji został przedstawiony zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają na zmiany w przepisach prawnych dotyczących ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia zarówno najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z urzędem skarbowym, jak i ZUS.
Monografia podejmuje ważne i aktualne zagadnienia dotyczące pomiaru oraz oceny stopnia realizacji nadrzędnych celów działalności przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Przybliża istotę i znaczenie kluczowych mierników działalności przedsiębiorstwa, jakimi są: rentowność, płynność finansowa oraz wypłacalność. Pokazuje wzajemne powiązania i zależności między nimi, a także omawia metodykę ich badania. W opracowaniu w szczególności przedstawiono:
• teoretyczne aspekty oceny działalności przedsiębiorstw;
• sprawozdanie finansowe jako źródło informacyjne analizy rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności;
• analizę finansową jako narzędzie badania sytuacji finansowej i dokonań finansowych przedsiębiorstw;
• metodykę badania rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności przedsiębiorstw;
• modele wypłacalności przedsiębiorstw bazujące na analizie dyskryminacyjnej oraz analizie logitowej.
Wydana książka może stać się lekturą nie tylko dla środowisk naukowych, akademickich, ale także dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, właścicieli przedsiębiorstw oraz potencjalnych inwestorów.
Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw oferują interesujący obszar do dyskusji naukowych, szczególnie w aspekcie roli nowych technologii, nowych relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, automatyzacji procesów czy wirtualizacji. Digitalizacja, transformacja cyfrowa i gospodarka 4.0 to tylko wybrane przykłady terminów, które na stałe wpisały się w aktualną rzeczywistość naukową, biznesową i społeczną. Wyjaśnienie uwarunkowań, przebiegu oraz skutków transformacji cyfrowej, która zmienia strategie, logikę kreowania wartości, struktury oraz modele biznesowe, stało się inspirującym tematem badawczym. Celem autorek było zaprezentowanie najważniejszych koncepcji związanych z kompetencjami organizacyjnymi we współczesnych uwarunkowaniach - w gospodarce otwartej i cyfrowej. Wybrane kategorie kompetencji organizacyjnych (kompetencje technologiczne, analityczne, innowacyjne, projektowe, relacyjne i sieciowe) zostały omówione w kontekście ewolucji koncepcji zasobowych zarządzania strategicznego. Ponadto w książce szczegółowo omówiono: - zasoby i kompetencje organizacyjne we współczesnych naukach o zarządzaniu - kompetencje organizacyjne w tzw. nowej gospodarce - kompetencje organizacyjne w warunkach transformacji cyfrowej - kompetencje otwartej gospodarki - wyniki badań własnych nad kompetencjami relacyjnymi, percepcją znaczenia kompetencji analitycznych oraz kompetencjami projektowymi organizacji w warunkach transformacji cyfrowej. Adresatami tej publikacji są wszystkie osoby zainteresowane rosnącym znaczeniem różnych kategorii kompetencji we współczesnych organizacjach, zarówno praktycy, jak i teoretycy. Książka może stanowić także materiał uzupełniający dla studentów kierunków ekonomicznych oraz adeptów pracy naukowej, poszukujących inspiracji tematycznych i metodologicznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?