Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakre-sie prawa dotyczącego ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
W poradniku można odnaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
• Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty?
• Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji?
• Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy?
• Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą?
• Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę?
• Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę?
• Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować?
• Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą?
• Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym?
• Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy?
• Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em?
• Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Drogi Czytelniku, zapewne zastanawiałeś się, co decyduje o powodzeniu w prowadzeniu firmy. Może myślałeś o sprawnym zarządzie (menedżerach), o skutecznym marketingu, o zaangażowanych pracownikach? W każdym z tych przypadków miałeś rację, ale... pod warunkiem, że firma ta osiąga przychody, które przewyższają jej koszty. Z tego powodu z całą pewnością można określić, że najważniejszy dla każdej firmy jest klient, ponieważ to on generuje przychody, a w konsekwencji zyski dla przedsiębiorstwa. Oznacza to, że kierujący przedsiębiorstwami powinni dbać o relacje z klientami oraz dokonywać pomiaru ich wartości. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że klient generuje dla przedsiębiorstwa nie tylko przychody, ale również koszty. Czy może więc zdarzyć się sytuacja, w której relacja z konkretnym klientem nie jest opłacalna dla przedsiębiorstwa? Jak zmierzyć wartość klienta? Czy poprzez zastosowanie odpowiednich metod można wspomóc kreowanie i maksymalizację wartości klienta? Książka "Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta" dostarcza Czytelnikowi wiedzy na temat klienta, jego wartości i kosztów oraz metod rachunkowości zorientowanych na klienta. Przede wszystkim jednak stanowi pierwszą w Polsce propozycję wykorzystania metody rachunkowości - zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta do pomiaru wartości klienta. Zrównoważony rachunek kosztów działań klienta stanowi integrację rachunku kosztów działań i zrównoważonej karty wyników w kontekście orientacji przedsiębiorstwa na klienta oraz skutecznego pomiaru wartości klienta. Rachunek kosztów działań pozwala na prawidłowe wyodrębnienie kosztów klienta, a metoda nabiera strategicznego charakteru dzięki zastosowaniu zrównoważonej karty wyników. Niewątpliwą zaletą książki jest jej interdyscyplinarność łączy ze sobą elementy rachunkowości i marketingu. Adresowana jest przede wszystkim do zarządzających przedsiębiorstwami, do kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów ds. controllingu, doradców biznesowych, analityków finansowych oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocznych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do publicznego obrotu lub przy ich udziale.
Pomimo wielkiej popularności operacji fuzji i przejęć jednostek, pojawiają się w literaturze pewne poglądy dowodzące, że strategie przedsiębiorstw, polegające na wchodzeniu w nowe obszary działalności osłabiają ich kluczową działalność, natomiast restrukturyzacja przez podział może być korzystna zarówno dla działalności kluczowej, jak i działalności wydzielanej.
Podział przedsiębiorstw, jako element rynku kontroli przedsiębiorstw, stanowi pewien sposób działania mający doprowadzić, z jednej strony - do ukształtowania określonej struktury własności przedsiębiorstwa, a z drugiej strony - pożądanej przez inwestora struktury posiadanych akcji, udziałów, ogólnie mówiąc portfela inwestycyjnego. Jednocześnie ten sam podział jest po prostu techniką restrukturyzacji przedsiębiorstwa, mającą na celu zwiększenie jego wartości w drodze wzrostu i rozwoju przez redukcję, a w konsekwencji zwiększenie wartości dla akcjonariuszy.
Książka pomocna dla kadr zarządzających i służb finansowych przedsiębiorstw, departamentów kredytowych banków i działów analiz innych instytucji finansowych. Ważna dla przedsiębiorców, naukowców i studentów.
Książka ta jest praktycznym podręcznikiem dla każdego, kto bez względu na funkcję i pozycję w firmie zajmuje się prognozowaniem lub planowaniem sprzedaży lub którego działania powiązane są lub uzależnione od prognoz sprzedaży. Jest doskonałym wprowadzeniem dla adeptów prognozowania sprzedaży, którzy odnajdą tu wskazówki, od jakich metod prognozowania rozpocząć oraz jak i kiedy stosować bardziej zaawansowane metody. To także przydatna pozycja dla osób, którym powierzono odpowiedzialność za zbudowanie i zarządzanie zespołem prognozowania i planowania sprzedaży. Natomiast osoby, które są w firmie kompleksowo odpowiedzialne za wdrożenie i zarządzanie procesem prognozowania sprzedaży oraz powiązanie go z kluczowymi obszarami organizacji, będą w stanie szybko i samodzielnie przygotować, a następnie sprawnie wdrożyć taki proces, optymalnie łącząc go z innymi ważnymi obszarami firmy (tj. sprzedaż, marketing, finanse, operacje, zarządzanie strategiczne), dzięki zawartym w książce praktycznym wskazówkom. Publikacja ta jest zbiorem dobrych praktyk, pozbawionym zbędnej teorii, wyniesionych z doświadczenia pracy w międzynarodowych organizacjach, które jako pierwsze dostrzegły i doceniły istotność tego procesu. Autor jest doświadczonym menedżerem, który zdobywał wiedzę i praktykę w obszarach prognozowania i planowania operacyjnego w międzynarodowych koncernach (Reemtsma, Imperial Tobacco, NIVEA Polska, Beiersdorf), biorąc udział we wdrożeniach procesów prognozowania sprzedaży i SOP oraz systemów wspierających te procesy. Obecnie jest konsultantem doradzającym lokalnym firmom.
pełny opis produktu:W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej na przykładzie urzędów miejskich w województwie śląskim. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na następujące pytania: ? Jakie czynniki wpływają na poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jaki jest oczekiwany poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jakie jest postrzeganie poziomu jakości komunikacji wewnętrznej przez pracowników front-office i back-office? ? Jakie problemy występują w komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? W jaki sposób skutecznie i efektywnie doskonalić komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami front-office i back-office w urzędach miejskich? Przeprowadzona analiza literatury dała podstawę do stwierdzenia, że proces komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej jest jednym z ważniejszych czynników sukcesu rozwoju i doskonalenia e-governmentu. Badania empiryczne nad doskonaleniem poziomu jakości komunikacji wewnętrznej pozwoliły na zidentyfikowanie czynników mających na niego wpływ oraz określenie ich znaczenia dla doskonalenia tej komunikacji. Na podstawie tych czynników opracowano empiryczny model doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Ponadto w oparciu o badania opracowano rekomendacje dla kadry zarządzającej administracją publiczną dotyczące skutecznego i efektywnego doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Zaproponowana w książce metodyka i wyniki badań nad doskonaleniem komunikacji wewnętrznej w administracji publicznej mogą stanowić pole do dalszych badań naukowych i praktycznych implementacji.
Publikacja ma na celu przybliżenie Czytelnikowi wyzwań, jakie stoją przed nowoczesnymi klubami piłkarskimi. Na przestrzeni ostatnich 30 lat przeszły one drogę od typowych drużyn sportowych do biznesowo zorientowanych przedsiębiorstw. Największe, takie jak FC Barcelona czy Juventus Turyn, zatrudniają kilkuset pracowników poza pionem sportowym; zajmujących się marketingiem i strategią rozwoju organizacji. Leszek Bohdanowicz, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, był w przeszłości Przewodniczącym Rady Nadzorczej legendarnego polskiego klubu Widzew Łódź. Bazując na tym doświadczeniu, Autor przekazał praktyczne porady dla osób prowadzących lub chcących rozpocząć budowanie własnego klubu piłkarskiego. Przystępny i ciekawie napisana książka jest skierowana do studentów kierunków i specjalności zarządzania w sporcie, a także do kibiców, zarówno lokalnych, jak i globalnych marek.
W Polsce energia oparta na paliwach kopalnych do końca 2018 r. odpowiadała za 85,3% ogółu wytwarzanej energii, a tylko 14,7% wytwarzano ze źródeł ekologicznych i odnawialnych, co powoduje, iż nasz kraj zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów europejskich. Zmiany, jakie muszą nastąpić w najbliższych dekadach, powinny przyczynić się do odwrócenia tego udziału, a tym samym przyspieszenia rozwoju i wykorzystania ekologicznych źródeł energii. Jednym z takich źródeł jest energia słoneczna, będąca głównym tematem niniejszej publikacji. Monografia przedstawia przekrojową analizę rozkładu energii słonecznej w Polsce, opartą na danych klimatycznych. W analizach zwrócono uwagę na szereg czynników determinujących ilość promieniowania słonecznego docierającego do różnych lokalizacji, takich jak ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne czy zachmurzenie. Wykorzystane dane klimatyczne, pochodzące z obserwacji 41 stacji pogodowych, pozwalają zaprognozować rzeczywiste, średnioroczne wartości energii słonecznej docierające do różnych regionów Polski. Publikacja stanowi wstęp do oszacowania opłacalności inwestycji w mikro- i małe instalacje do pozyskiwania energii elektrycznej, a w szczególności opłacalność inwestycji dla inwestorów indywidualnych (prosumentów) z różnych lokalizacji geograficznych Polski.
Proces motywacyjny stanowi szereg świadomych oddziaływań na zachowania pracowników poprzez stwarzanie możliwości i sytuacji niezbędnych do realizacji ich własnych celów oraz do osiągnięcia celów organizacji. Niniejsza publikacja prezentuje najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, m.in. tworzenie skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników.Omówione w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:- Co motywuje ludzi do działania?- Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.?Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji.Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp.Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
W warunkach konkurencji same umiejętności medyczne mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego coraz szersza grupa lekarzy szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Renoma placówki to całokształt korzystnych wyobrażeń związanych z danym podmiotem umożliwiających pozytywne nastawienie pacjentów. Dlatego tak ważnym staje się kompleksowe przygotowanie personelu do budowania wizerunku placówki zdrowotnej w oczach pacjentów.Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają czy w której pracują, w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Jest to marketingowym kierunkowskazem"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
Kolejne, uaktualnione wydanie popularnego poradnika, który od lat ogrywa rolę doradcy dla zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce. To obowiązkowa pozycja dla każdego startującego przedsiębiorcy. Krok po kroku przedstawiono w niej wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej zaprezentowany został zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem, w tym z najnowszymi przepisami związanymi z Nowym Ładem. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można porady eksperta z dziedziny księgowości, dzięki którym Czytelnik pozna najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W książce zawarto odpowiedzi m.in. na następujące pytania: o Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? o Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? o Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? o Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? o Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? o Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? o Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? o Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? o Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? o Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? o Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? o Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Publikacja omawia istotną w obecnych czasach kwestię zróżnicowania pokoleniowego w zespołach pracowniczych, ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego, wraz z implikacjami tych różnic na motywację pracowników.Na tym tle Autorka w szeroki sposób analizuje wartość motywatorów dostępnych w systemach motywacyjnych największych banków działających w Polsce, porównując je z oczekiwaniami i preferencjami pracowników generacji X, Y i Z.Co istotne, szczególna uwaga skupiona jest na znaczeniu roli przełożonego w motywowaniu pracowników badaniu poddano znaczenie, jakie dla podwładnych ma postawa szefa, jego zachowania wobec podwładnych oraz stosowany styl kierowania.Książka przeznaczona jest dla:menadżerów chcących zrozumieć różnice w motywowaniu podwładnych reprezentujących różne generacje;przełożonych, którzy chcą wzmacniać swój autorytet w zespole oraz skutecznie motywować podwładnych, dostosowując styl kierowania do ich potrzeb;pracowników chcących lepiej funkcjonować w zespołach multipokoleniowych;wszystkich, których interesuje kwestia motywacji i motywowania pracowników w kontekście motywacji zewnętrznej i automotywacji;zainteresowanych analizą sektora bankowego w kontekście przydatności funkcjonujących w nim rozwiązań motywacyjnych i niezbędnych z punktu widzenia pracowników zmian.
W ciągu dwóch pierwszych dekad XXI wieku komunikacja marketingowa realizowana przez podmioty rynkowe zyskała na znaczeniu. Stanowi ona obszar intensywnych działań praktyki gospodarczej oraz przedmiot pogłębionych dociekań naukowych. Zmieniająca się dynamicznie rola komunikacji jest wynikiem oddziaływania wielu czynników i pojawiających się trendów, wśród których wiodące znaczenie mają: postępujące procesy globalizacji gospodarki, gwałtowny rozwój technologii informacyjnych i mediów społecznościowych, rosnące zapotrzebowanie na łatwy i szybki dostęp do informacji oraz umacniająca się pozycja rynkowa konsumentów.W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznychuwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznymnarzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptęwyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznejdobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Kiedy można powiedzieć, że kobieta jest dobrą matką? Intuicyjnie jest to możliwe do określenia, ale czy obiektywnie również? Niepewność, co do standardów skłania do ich poszukiwania, często w niezbyt właściwym miejscu. I tu na scenie pojawiają się Instamatki; boginie jakości opieki nad dzieckiem, które nie tylko ustalają standardy, ale też identyfikują i kształtują kryteria oceny. A w efekcie kreślą linie oddzielające dobre matki od złych. Wobec niemożności określenia jasnych, absolutnych i obiektywnych kryteriów oceny, perfekcyjne kobiety z idyllicznych obrazków, nierzadko stanowią ważny punkt odniesienia w dokonywaniu samooceny. Instamatki są zawsze cierpliwe, wyrozumiałe, łagodne dla swoich dzieci. Gdy maluch nie chce czegoś zrobić, stosują wymyślne strategie przekonywania, zamiast po prostu je przekupić lub im zagrozić. Swoje dzieci karmią tylko naturalnymi produktami, żadnych fastfoodów, tłuszczów nasyconych i glutenu. Nie trzeba dodawać, że każdego dnia gotują obiad w domu, który serwują w bajecznie rozświetlonej słońcem jadalni. Zawsze mają zrobione pranie. Wyprasowane i poskładane ubrania leżą karnie na półkach, podłoga jest lśniąca, łóżka zaścielone. A wszystko to wygląda tak prosto i naturalnie, a przy tym jest osiągane z łatwością.
(fragment rozdziału: Zazdrość. Porównania)
Książka Piotra Michonia wypełnia pewną istotną lukę na polskim rynku wydawniczym, omawia bowiem kwestie związane z opieką, powołując się głównie na literaturę naukową z zakresu psychologii, filozofii, ekonomii czy socjologii, ale napisana jest z myślą o szerszym odbiorcy.
Lektura obowiązkowa (...) dla osób zajmujących się rozważaniami nad opieką, ale również dla (...) rodziców. Książka ta pozwala bowiem na zweryfikowanie swojej roli, jako opiekuna/opiekunki, ale i na refleksję nad swoimi zachowaniami.
Z recenzji dr hab. Anny Zachorowskiej-Mazurkiewicz, Uniwersytet Jagielloński
„Szczęście nie jest, z wyjątkiem bardzo rzadkich przypadków, czymś, co spada do ust, jak dojrzały owoc, na skutek zwykłego działania szczęśliwych okoliczności. (...) Ludzkie zwierzę, podobnie jak inne, jest przystosowane do pewnej walki o życie [i] sam brak wysiłku w jego życiu usuwa niezbędny składnik szczęścia".
Bertrand Russell „The Conquest of Happiness"
Zainteresowanie kapitałem kreatywnym w teorii i praktyce wynika przede wszystkim z jego związków z rozwojem społeczno-gospodarczym. Za kapitał kreatywny przyjmuje się zasób właściwy ludziom, którzy współpracują i funkcjonują w każdych, w tym w nowych warunkach, wykorzystując swoją kreatywność. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie i wpisuje się w nurt poszukiwań uniwersalnej metody pomiaru kapitału kreatywnego.Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego, wykorzystano teoretyczny model 4P"" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego.Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
Działalność turystyczno-lecznicza prowadzona w uzdrowiskach opiera się m.in. na kuracjach wykorzystujących surowce naturalne oraz lecznicze właściwości miejscowego klimatu. Fakt ten sprawia, że ma ona ścisły związek z przyrodą, poprzez liczne punkty styczne i bezpośrednie interakcje oparte właśnie na sferze wykorzystania zasobów naturalnych oraz stałym kontakcie turysty ze środowiskiem naturalnym. Pociąga to za sobą liczne konsekwencje, gdyż zachodzące zmiany klimatyczne i zaburzenia w ekosystemach oraz bioróżnorodności oddziałują na tę formę działalności znacznie bardziej intensywnie, niż ma to miejsce w przypadku innych form turystyki. Problem ten nie pozostaje bez związku z kształtem współczesnych modeli biznesu uzdrowiskowego.Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego modelu biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego prowadzącego działalność turystyczno-leczniczą w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju. Elementem integrującym proponowane wartości w zrównoważonym modelu biznesu jest Propozycja Wartości Zrównoważonej. W toku prowadzonych badań Autor dokonuje przeglądu zrównoważonych działań w wybranych przedsiębiorstwach uzdrowiskowych, a także diagnozuje działalność tych zakładów w okresie pandemii COVID-19 oraz wskazuje poszerzenie działań zrównoważonych o prewencyjną rolę tych zakładów w okresie zagrożenia epidemicznego.Książka zawiera przykłady schematów zrównoważonego modelu biznesu oraz modeli biznesu z krytycznym profilem działalności, uruchamianym w okresie kryzysu. Do książki dołączono schematy wspomagające konstrukcję własnych modeli biznesu turystycznego oraz opisano aplikację do generowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
Kreowanie wizerunku może stanowić rodzaj wciskania się w za mała kreację, szytą nie na nasz rozmiar, lub dawać poczucie, że to, co mamy na sobie, jest o wiele za duże jak na nasze możliwości lub potrzeby. Jak sprawić, by owa kreacja była komfortowa i idealnie dopasowana?Niniejsza pozycja jest próbą ujęcia zagadnienia, jakim jest personal branding, w kontekście zintegrowanej wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Zaaplikowane do dynamicznego i turbulentnego świata wolnorynkowego biznesu pomoże Czytelnikowi stawić czoła wyzwaniu kreowania rozpoznawalnej, silnej, wiarygodnej i spójnej marki osobistej.Książka jest przewodnikiem dla wszystkich chcących poznać narzędzia wpływu, a także poszukujących odpowiedzi na pytania kim jestem?"", kim chcę być w tym świecie permanentnej zmiany?"" oraz jak osiągać określone cele?"".Strukturę książki wyznaczają pytania - klucze:Co to jest własna marka?Kto ci pomoże?Kim jesteś?Jak to się robi?Dlaczego musisz być fair?
Przyszłość naszego świata zarówno w sensie gospodarczym, społecznym, jak również kulturowym i środowiskowym w istotnej mierze zależeć będzie od miast. Od kierunków ich rozwoju, sposobu gospodarowania zasobami, oraz - co bardzo istotne - od modelu zarządzania miastem.Niniejsza publikacja stanowi nowatorskie spojrzenie na nowy paradygmat rozwoju tzw. gospodarki cyrkularnej rozpatrywanej z perspektywy miasta. Zaprezentowano ogólny model, który nazwano miastem-ideą. Istotą tego modelu jest przejście do nowej fazy rozwoju, budowanej w oparciu o nowy system wartości i zasobów. Autor szuka też związków między tradycyjnym podejściem do rozwoju (czyli linearnym) a okrężnym. Podejmuje się też próby przeanalizowania miast pod względem pozycji na ścieżce rozwoju przyjaznej środowisku. W tym celu przeprowadza analizę porównawczą deklaratywnych polityk rozwoju (zapisanych w oficjalnych dokumentach) miast Krakowa i Wrocławia w odniesieniu do zarysowego modelu gospodarki okrężnej.
Miasta to obszary o dużej koncentracji ludności i działalności gospodarczej, spraw społecznych, technicznych, administracyjnych i politycznych, dlatego są interesującym, ale trudnym obszarem do zarządzania. Jednym z aspektów, które rozpatruje się w analizie miast, są wyniki zarządzania miastem i jego rozwojem przedstawiane za pomocą wskaźników poziomu rozwoju gospodarczego, poziomu atrakcyjności inwestycyjnej, a także wskaźniki jakości życia mieszkańców czy poziomu zaspokojenia.
Autorzy na podstawie analizy przeprowadzonej dla 18 miast w Polsce w latach 2014-2019 podejmują się odpowiedzi na następujące pytania:
· Jakie zmienne determinują poziom zrównoważenia, inteligencji i odporności miast?
· Czy miasta są na ścieżce rozwoju zrównoważonego, inteligentnego czy odpornego miasta?
· Jakie wyniki osiągają miasta w porównaniu do innych miast w ramach danego modelu rozwoju?
· Jak kształtują się wartości indeksu fundamentalnej siły miasta w ocenie względnej?
· Czy z punktu widzenia poziomu zrównoważenia, inteligencji, odporności i fundamentalnej siły miasta są do siebie podobne?
Zagadnienia poziomu życia ludności oraz nierówności społecznych są obecnie jednym z kluczowych pojęć w polityce i strategiach rozwoju gospodarczego oraz trwałym przedmiotem analiz ekonomicznych i badań naukowych, stanowią równocześnie przedmiot ożywionej debaty publicznej.Publikacja przedstawia wielowymiarową ocenę poziomu i jakości warunków mieszkaniowych gospodarstw domowych w Polsce oraz ich zmian pomiędzy latami 2005 i 2017. Na uwagę zasługuje szerokie ujęcie definicji warunków mieszkaniowych - jako przestrzeni obejmującej nie tylko mieszkanie wraz z jego wyposażeniem, ale również jego otoczenie i lokalizacje, opisaną za pomocą wskaźników obiektywnych i subiektywnych. Taka definicja - wpisana w ideę jakości życia - pozwala nie tylko obiektywnie zmierzyć i ocenić warunki mieszkaniowe, ale również określić subiektywne zadowolenie, komfort i uciążliwość, wynikające także z otoczenia i lokalizacji.Książka jest skierowana do szerokiego grona studentów, doktorantów, nauczycieli akademickich publicznych, analityków sektora nieruchomości, przedstawicieli władz samorządowych i wszystkich warunków mieszkaniowych.
Motywowanie pracowników jest zagadnieniem wzbudzającym bardzo duże zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Teoretycy od lat starają się ustalić i opisać mechanizmy rządzące motywowaniem ludzi w miejscu pracy, Praktycy zarządzania, dążąc do wzrostu konkurencyjności swoich podmiotów, starają się poznać skuteczne sposoby oddziaływania na pracowników, aby zachęcić ich do wzrostu aktywności.Książka ma na celu wskazanie teoretycznych podstaw motywacyjnego kształtowania wynagrodzeń za pracę i ustalenie konkretnych wskazówek ułatwiającym pracodawcom stosowanie w praktyce takich rozwiązań.Czytelnik pozna odpowiedzi na następujące pytania:- Jak przebiega proces motywowania pracowników?- Jakie czynniki mają wpływ na motywację do wykonywania pracy?- W jaki sposób należy motywować pracowników do wzrostu wydajności pracy za pomocą wynagrodzeń?- Jakie działania nie spowodują motywacji do wzrostu wydajności pracy u zatrudnionych?Publikacja skierowana do specjalistów zainteresowanych problematyką motywowania pracowników, praktyków zajmujących się tym zagadnieniem, a także studentów zarządzania, ekonomii i psychologii.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?