W warunkach konkurencji same umiejętności medyczne mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego coraz szersza grupa lekarzy szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Renoma placówki to całokształt korzystnych wyobrażeń związanych z danym podmiotem umożliwiających pozytywne nastawienie pacjentów. Dlatego tak ważnym staje się kompleksowe przygotowanie personelu do budowania wizerunku placówki zdrowotnej w oczach pacjentów.Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają czy w której pracują, w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Jest to marketingowym kierunkowskazem"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
Kolejne, uaktualnione wydanie popularnego poradnika, który od lat ogrywa rolę doradcy dla zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce. To obowiązkowa pozycja dla każdego startującego przedsiębiorcy. Krok po kroku przedstawiono w niej wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej zaprezentowany został zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem, w tym z najnowszymi przepisami związanymi z Nowym Ładem. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można porady eksperta z dziedziny księgowości, dzięki którym Czytelnik pozna najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W książce zawarto odpowiedzi m.in. na następujące pytania: o Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? o Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? o Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? o Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? o Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? o Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? o Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? o Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? o Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? o Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? o Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? o Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Publikacja omawia istotną w obecnych czasach kwestię zróżnicowania pokoleniowego w zespołach pracowniczych, ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego, wraz z implikacjami tych różnic na motywację pracowników.Na tym tle Autorka w szeroki sposób analizuje wartość motywatorów dostępnych w systemach motywacyjnych największych banków działających w Polsce, porównując je z oczekiwaniami i preferencjami pracowników generacji X, Y i Z.Co istotne, szczególna uwaga skupiona jest na znaczeniu roli przełożonego w motywowaniu pracowników badaniu poddano znaczenie, jakie dla podwładnych ma postawa szefa, jego zachowania wobec podwładnych oraz stosowany styl kierowania.Książka przeznaczona jest dla:menadżerów chcących zrozumieć różnice w motywowaniu podwładnych reprezentujących różne generacje;przełożonych, którzy chcą wzmacniać swój autorytet w zespole oraz skutecznie motywować podwładnych, dostosowując styl kierowania do ich potrzeb;pracowników chcących lepiej funkcjonować w zespołach multipokoleniowych;wszystkich, których interesuje kwestia motywacji i motywowania pracowników w kontekście motywacji zewnętrznej i automotywacji;zainteresowanych analizą sektora bankowego w kontekście przydatności funkcjonujących w nim rozwiązań motywacyjnych i niezbędnych z punktu widzenia pracowników zmian.
Skala oraz negatywne skutki gospodarcze i społeczne zjawiska upadłości skłaniają do wnikliwej analizy jego przyczyn i mechanizmów oraz zmuszają do podejmowania z odpowiednim wyprzedzeniem działań zapobiegawczych. Precyzyjna analiza upadłości stała się kluczowym zagadnieniem we współczesnych warunkach prowadzenia działalności. Niniejsza pozycja jako pierwsza na polskim rynku prezentuje aspekty prognozowania upadłości polskich przedsiębiorstw na przestrzeni ostatnich 10 lat, koncentrując swoją uwagę na doborze metod, ich modyfikacji, doborze odpowiedniej próby uczącej i testującej, identyfikacji kluczowych wskaźników oraz testowaniu skuteczności proponowanych metod z uwzględnieniem różnych wersji modeli.Analiza tematu została przeprowadzona na postawie trzech nurtów rozważań:- teoretycznego, opartego na najnowszej literaturze z zakresu omawianego problemu;- metodycznego, prezentowanego w postaci modelu dyskryminacyjnego i sztucznych sieci neuronowych;- aplikacyjnego, wyrażającego się próbą wdrożenia modelu w warunkach polskich.Ważnym walorem książki jest jej interdyscyplinarność przejawiająca się umiejętnym łączeniem wiedzy Autorów z zakresu przedmiotów ilościowych, takich jak informatyka, statystyka i ekonometria z wiedzą z zakresu prawa i analizy finansowej.
W ciągu dwóch pierwszych dekad XXI wieku komunikacja marketingowa realizowana przez podmioty rynkowe zyskała na znaczeniu. Stanowi ona obszar intensywnych działań praktyki gospodarczej oraz przedmiot pogłębionych dociekań naukowych. Zmieniająca się dynamicznie rola komunikacji jest wynikiem oddziaływania wielu czynników i pojawiających się trendów, wśród których wiodące znaczenie mają: postępujące procesy globalizacji gospodarki, gwałtowny rozwój technologii informacyjnych i mediów społecznościowych, rosnące zapotrzebowanie na łatwy i szybki dostęp do informacji oraz umacniająca się pozycja rynkowa konsumentów.W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznychuwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznymnarzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptęwyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznejdobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Zainteresowanie kapitałem kreatywnym w teorii i praktyce wynika przede wszystkim z jego związków z rozwojem społeczno-gospodarczym. Za kapitał kreatywny przyjmuje się zasób właściwy ludziom, którzy współpracują i funkcjonują w każdych, w tym w nowych warunkach, wykorzystując swoją kreatywność. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie i wpisuje się w nurt poszukiwań uniwersalnej metody pomiaru kapitału kreatywnego.Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego, wykorzystano teoretyczny model 4P"" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego.Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
siążka stanowi kompendium wiedzy w zakresie teoretycznych i praktycznych podstaw zagadnień jakościowych w zarządzaniu organizacją. Autorski zamysł monografii powstał w wyniku przemyśleń nad ekonomiczno-zarządczymi aspektami jakości w perspektywie dwóch koncepcji, a mianowicie: kompleksowego zarządzania jakością (Total Quality Management - TQM) oraz zarządzania wartością (Value Based Management - VBM). Przedmiotem monografii są koszty jakości, ich definicje, modele oraz wybrane zagadnienia z obszaru zarządzania kosztami (metody, techniki i narzędzia).Doświadczenia w dziedzinie zarządzania jakością pokazują, że najważniejszym zagadnieniem jest wypracowanie strategii jakości, która powinna się wspierać na trafnej diagnozie silnych i słabych stron organizacji, realizowanej począwszy od postawienia następujących pytań:Jaki jest poziom zadowolenia naszych klientów?Gdzie powstają wady/braki jakościowe oraz jakie są ich zewnętrzne i wewnętrzne przyczyny?Zbyt często czynniki zewnętrzne (presji, konkurencji, coraz bardziej wymagający rynek, zastosowanie nowych technologii, zobowiązania wynikające z norm) odgrywają rolę pobudzającą, wpływają na czas działania, formalizm postępowania, margines manewru i prowadzą do niepowodzeń (np. wprowadzanie kół jakości bez strategii ogólnej, opracowywanie przedsięwzięć i przewodników jakości bez ich powiązania z polityką globalną organizacji, uwrażliwianie personelu na jakość bez odpowiednich metod zarządzania jakością). Powodzenie przedsięwzięć związanych z zapewnianiem jakości, połączone jest ze zdolnością do podważenia istniejącej organizacji przedsiębiorstwa.Zmiana postaw, wzajemnych powiązań, operacyjnych sposobów działania, organizacji, koncepcji, rodzi dynamikę działania zbudowaną z dwóch podstawowych elementów składowych:ekonomicznego, który wynika z lepszego komunikowania się z klientami i redukcji kosztów wad jakościowych,ludzkiego, który wynika z udziału, możliwości swobodnego wyrażania myśli, opinii i inicjatyw, które wykazują wszyscy pracownicy organizacji, przyczyniając się do powstawania zarządzania partycypacyjnego.Monografia może być wykorzystywana jako literatura uzupełniająca w procesie kształcenia studentów, słuchaczy studiów podyplomowych, doktorantów, a także może być inspiracją do dalszych rozważań pozostałych zainteresowanych zajmujących się szeroko rozumianym zarządzaniem jakością. Adresowana jest ona również do wyższej i średniej kadry kierowniczej przedsiębiorstw, pełnomocników systemu zarządzania jakością, zainteresowanych rozwojem wiedzy o kosztach jakości.
Działalność turystyczno-lecznicza prowadzona w uzdrowiskach opiera się m.in. na kuracjach wykorzystujących surowce naturalne oraz lecznicze właściwości miejscowego klimatu. Fakt ten sprawia, że ma ona ścisły związek z przyrodą, poprzez liczne punkty styczne i bezpośrednie interakcje oparte właśnie na sferze wykorzystania zasobów naturalnych oraz stałym kontakcie turysty ze środowiskiem naturalnym. Pociąga to za sobą liczne konsekwencje, gdyż zachodzące zmiany klimatyczne i zaburzenia w ekosystemach oraz bioróżnorodności oddziałują na tę formę działalności znacznie bardziej intensywnie, niż ma to miejsce w przypadku innych form turystyki. Problem ten nie pozostaje bez związku z kształtem współczesnych modeli biznesu uzdrowiskowego.Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego modelu biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego prowadzącego działalność turystyczno-leczniczą w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju. Elementem integrującym proponowane wartości w zrównoważonym modelu biznesu jest Propozycja Wartości Zrównoważonej. W toku prowadzonych badań Autor dokonuje przeglądu zrównoważonych działań w wybranych przedsiębiorstwach uzdrowiskowych, a także diagnozuje działalność tych zakładów w okresie pandemii COVID-19 oraz wskazuje poszerzenie działań zrównoważonych o prewencyjną rolę tych zakładów w okresie zagrożenia epidemicznego.Książka zawiera przykłady schematów zrównoważonego modelu biznesu oraz modeli biznesu z krytycznym profilem działalności, uruchamianym w okresie kryzysu. Do książki dołączono schematy wspomagające konstrukcję własnych modeli biznesu turystycznego oraz opisano aplikację do generowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
Monografia w kompleksowy sposób prezentuje zintegrowane i dynamiczne podejście oparte na okazjach do rozwoju innowacyjności firm sektora MŚP. Obejmuje ono 10-etapowy proces eksploracji i eksploatacji okazji przebiegający w określonych warunkach kulturowych i organizacyjnych charakterystycznych dla firm reprezentujących przedsiębiorczy styl zarządzania.Wykorzystanie tego podejścia pozwala na wdrażanie innowacji o wyższym poziomie oryginalności, osiąganie większych korzyści z działalności innowacyjnej oraz redukuje bariery zarządzania innowacjami. Efekty te zweryfikowano pozytywnie na podstawie badań ilościowych na próbie 978 firm z 6 krajów europejskich oraz w ramach 10 pogłębionych studiów przypadku liderów innowacyjności z Czech i Polski. Aplikacyjność modelu została zapewniona przez sformułowanie określonych zaleceń dla firm planujących rozwijać podejście oparte na okazjach do zarządzania innowacjami. Zostały one sformułowane na tyle ogólnie, iż pozwalają na kreatywne stosowanie różnorodnych rozwiązań szczegółowych dostosowanych do zakresu działania i specyfiki konkretnych przedsiębiorstw w praktyce gospodarczej.
The monograph presents the results of research conducted in Poland and Greece. The originality of the monograph is also evidenced by its interdisciplinarity - it combines issues related to the enterprise sector and financial institutions, indicating opportunities for and threats to their development.The book consists of three main parts divided into thirteen chapters.The first part of the book is titled The macroeconomic factors of businesses development and analyses the conditions for implementing a capital market union in the light of the realities of the external environment and the European Union itself, the importance of gold as a safe haven asset in the international monetary system and in last part of this chapter was compare two taxes which affect corporations, especially financial institutions.The second part of the book is titled The development of financial institutions and examines the relationship between economic growth and internet infrastructure in selected countries, the impact of an extreme dividend policy on prospects of Greek bank development, changes in the NPL (Non-Performing Loans) ratio of non-financial corporations and its main determinants in the Polish banking sector, the relationship between shares in the insurance market and the financial results of insurance companies, and the issues of appropriate selection and use of information in the decision-making process of insurance companies.The third part of the book is titled The development of enterprises and presents the impact of business activities (sector) on the enterprise competing, the measures of the orchestrator's ability to create value added meeting the requirements of an aggregated long-term assessment of GBN (Global Business Networks) competitiveness, benefits from the use of integrated IT systems in enterprises, the key factors of start-up success and failure in Poland, and the new forms of accommodation chosen by travellers in recent years, with the main point of reference being the case of Airbnb.This monograph may be of considerable interest to scholars and business practitioners concerned with the problems of development of financial institutions and enterprises.
Kreowanie wizerunku może stanowić rodzaj wciskania się w za mała kreację, szytą nie na nasz rozmiar, lub dawać poczucie, że to, co mamy na sobie, jest o wiele za duże jak na nasze możliwości lub potrzeby. Jak sprawić, by owa kreacja była komfortowa i idealnie dopasowana?Niniejsza pozycja jest próbą ujęcia zagadnienia, jakim jest personal branding, w kontekście zintegrowanej wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Zaaplikowane do dynamicznego i turbulentnego świata wolnorynkowego biznesu pomoże Czytelnikowi stawić czoła wyzwaniu kreowania rozpoznawalnej, silnej, wiarygodnej i spójnej marki osobistej.Książka jest przewodnikiem dla wszystkich chcących poznać narzędzia wpływu, a także poszukujących odpowiedzi na pytania kim jestem?"", kim chcę być w tym świecie permanentnej zmiany?"" oraz jak osiągać określone cele?"".Strukturę książki wyznaczają pytania - klucze:Co to jest własna marka?Kto ci pomoże?Kim jesteś?Jak to się robi?Dlaczego musisz być fair?
Przyszłość naszego świata zarówno w sensie gospodarczym, społecznym, jak również kulturowym i środowiskowym w istotnej mierze zależeć będzie od miast. Od kierunków ich rozwoju, sposobu gospodarowania zasobami, oraz - co bardzo istotne - od modelu zarządzania miastem.Niniejsza publikacja stanowi nowatorskie spojrzenie na nowy paradygmat rozwoju tzw. gospodarki cyrkularnej rozpatrywanej z perspektywy miasta. Zaprezentowano ogólny model, który nazwano miastem-ideą. Istotą tego modelu jest przejście do nowej fazy rozwoju, budowanej w oparciu o nowy system wartości i zasobów. Autor szuka też związków między tradycyjnym podejściem do rozwoju (czyli linearnym) a okrężnym. Podejmuje się też próby przeanalizowania miast pod względem pozycji na ścieżce rozwoju przyjaznej środowisku. W tym celu przeprowadza analizę porównawczą deklaratywnych polityk rozwoju (zapisanych w oficjalnych dokumentach) miast Krakowa i Wrocławia w odniesieniu do zarysowego modelu gospodarki okrężnej.
Miasta to obszary o dużej koncentracji ludności i działalności gospodarczej, spraw społecznych, technicznych, administracyjnych i politycznych, dlatego są interesującym, ale trudnym obszarem do zarządzania. Jednym z aspektów, które rozpatruje się w analizie miast, są wyniki zarządzania miastem i jego rozwojem przedstawiane za pomocą wskaźników poziomu rozwoju gospodarczego, poziomu atrakcyjności inwestycyjnej, a także wskaźniki jakości życia mieszkańców czy poziomu zaspokojenia.
Autorzy na podstawie analizy przeprowadzonej dla 18 miast w Polsce w latach 2014-2019 podejmują się odpowiedzi na następujące pytania:
· Jakie zmienne determinują poziom zrównoważenia, inteligencji i odporności miast?
· Czy miasta są na ścieżce rozwoju zrównoważonego, inteligentnego czy odpornego miasta?
· Jakie wyniki osiągają miasta w porównaniu do innych miast w ramach danego modelu rozwoju?
· Jak kształtują się wartości indeksu fundamentalnej siły miasta w ocenie względnej?
· Czy z punktu widzenia poziomu zrównoważenia, inteligencji, odporności i fundamentalnej siły miasta są do siebie podobne?
Zagadnienia poziomu życia ludności oraz nierówności społecznych są obecnie jednym z kluczowych pojęć w polityce i strategiach rozwoju gospodarczego oraz trwałym przedmiotem analiz ekonomicznych i badań naukowych, stanowią równocześnie przedmiot ożywionej debaty publicznej.Publikacja przedstawia wielowymiarową ocenę poziomu i jakości warunków mieszkaniowych gospodarstw domowych w Polsce oraz ich zmian pomiędzy latami 2005 i 2017. Na uwagę zasługuje szerokie ujęcie definicji warunków mieszkaniowych - jako przestrzeni obejmującej nie tylko mieszkanie wraz z jego wyposażeniem, ale również jego otoczenie i lokalizacje, opisaną za pomocą wskaźników obiektywnych i subiektywnych. Taka definicja - wpisana w ideę jakości życia - pozwala nie tylko obiektywnie zmierzyć i ocenić warunki mieszkaniowe, ale również określić subiektywne zadowolenie, komfort i uciążliwość, wynikające także z otoczenia i lokalizacji.Książka jest skierowana do szerokiego grona studentów, doktorantów, nauczycieli akademickich publicznych, analityków sektora nieruchomości, przedstawicieli władz samorządowych i wszystkich warunków mieszkaniowych.
Motywowanie pracowników jest zagadnieniem wzbudzającym bardzo duże zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Teoretycy od lat starają się ustalić i opisać mechanizmy rządzące motywowaniem ludzi w miejscu pracy, Praktycy zarządzania, dążąc do wzrostu konkurencyjności swoich podmiotów, starają się poznać skuteczne sposoby oddziaływania na pracowników, aby zachęcić ich do wzrostu aktywności.Książka ma na celu wskazanie teoretycznych podstaw motywacyjnego kształtowania wynagrodzeń za pracę i ustalenie konkretnych wskazówek ułatwiającym pracodawcom stosowanie w praktyce takich rozwiązań.Czytelnik pozna odpowiedzi na następujące pytania:- Jak przebiega proces motywowania pracowników?- Jakie czynniki mają wpływ na motywację do wykonywania pracy?- W jaki sposób należy motywować pracowników do wzrostu wydajności pracy za pomocą wynagrodzeń?- Jakie działania nie spowodują motywacji do wzrostu wydajności pracy u zatrudnionych?Publikacja skierowana do specjalistów zainteresowanych problematyką motywowania pracowników, praktyków zajmujących się tym zagadnieniem, a także studentów zarządzania, ekonomii i psychologii.
Inżynieria marketingowa definiuje sposoby przetwarzania danych o klientach, firmie i rynku w celu uzyskania niezbędnych informacji do podejmowania trafnych decyzji. Do obszaru jej działalności należą również modyfikowanie i projektowanie nowych koncepcji rynkowych, nowatorskie sposoby rozwiązywania problemów związanych ze zbytem oraz kreowanie relacji z interesariuszami.Głównym celem książki jest prezentacja sposobów kreowania innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwie, które umożliwiają wzrost sprzedaży wytwarzanych produktów.Dzięki tej lekturze poznasz odpowiedzi na następujące pytania:Jak kształtować relacje firmy z interesariuszami, by zwiększać jej konkurencyjność w otoczeniu?Jak zaimplementować wiedzę z różnych dziedzin, aby rozpoznać oczekiwania klientów?Jak opracować nowe formy badań, których wyniki umożliwią rozeznanie rynku?Jakimi metodami inspirować pracowników do kreowania innowacyjnych rozwiązań?Jak opracować diagnozę stanu, aby zwizualizować pozycję firmy w otoczeniu?Jak wyselekcjonować pracowników posiadających umiejętność analitycznego, syntetycznego i twórczego sposobu myślenia?Zaprezentowane w niniejszej publikacji metody postępowania są źródłem praktycznej wiedzy m.in. dla:MENADŻERÓW ułatwiając przygotowywanie się do podejmowania trafnych decyzji biznesowych.STUDENTÓW pomagając w wykonywaniu zadań marketingowych po zakończeniu edukacji.DYDAKTYKÓW obligując do dalszych prac nad opracowaniem nowoczesnych koncepcji związanych z zarządzaniem firmą.
Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finansami. Istotnym elementem wyróżniającym jest wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w praktyce, zwłaszcza mikro- i małych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, przeprowadzają dyskusje teoretyczne, nie unikając jednak zamieszczenia praktycznych rozwiązań, a także przykładów doświadczeń zagranicznych, które z powodzeniem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej.W książce szczegółowo omówione są:- system budżetowania w przedsiębiorstwie,- budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie,- procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie,- budżetowanie przychodów i wpływów,- budżetowanie kosztów i wydatków,- procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach,- wpływ budżetowania na proces zarządzania finansami.
W niniejszym zmienionym i uzupełnionym podręczniku zawarto aktualny stan wiedzy składający się na naukę o organizacji. Książka obejmuje podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz tworzenia i sprawnego funkcjonowania organizacji. Jest adresowana do studentów zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków studiów, jak również do praktyków, którym podstawowa wiedza o organizacji jest niezbędna.Dzięki tej lekturze:- zrozumiesz złożoność świata organizacji- uzyskasz wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące sprawnego funkcjonowania organizacji w zmiennym otoczeniu- przyswoisz zasady i formy współdziałania organizacyjnego- poznasz główne tendencje zwiększania sprawności organizacyjnej, jak elastyczność, sieciowość, wirtualność.
Zapotrzebowanie na żywność w związku z powiększającą się populacją będzie rosło. Do 2050 r. na Ziemi będzie mieszkać prawie 10 miliardów ludzi. To prawie 2 miliardy więcej niż teraz. Systemy żywnościowe obecnie są największym jednorodnym źródłem emisji gazów cieplarnianych, głównym powodem gwałtownego spadku bioróżnorodności i zanieczyszczenia wód gruntowych oraz mórz i oceanów. Książka omawia wybrane instrumenty polityki publicznej, których celem jest zmiana zachowań konsumentów oraz dystrybutorów żywności na bardziej zrównoważone, a także implikacje ekonomiczne, społeczne oraz środowiskowe tych instrumentów.Z publikacji można dowiedzieć się:czym jest zrównoważona konsumpcja i jakie są jej zasadydlaczego w szczególnych przypadkach wskazane jest zastosowanie instrumentów rynkowych i regulacyjnych zmieniających zachowania konsumentów i dystrybutorów dotyczące żywnościz jakim profilem społeczno-ekonomicznym konsumentów była powiązana większa akceptacja społeczna interwencji w konsumpcję i dystrybucję żywności w przeprowadzonych badaniach.Książka skierowana jest do osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję w celu uzyskania bardziej zrównoważonego sposobu gospodarowania żywnością w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Blog/vlog o tematyce lifestyle'owej jako jeden z najpopularniejszych e-gatunków wywiera znaczący wpływ na współczesne pokolenia, kreując zachowania, normy i wybory konsumenckie. Książka zawiera szczegółową analizę wyselekcjonowanych blogów i videoblogów. Przedmiotem zainteresowań autorki są opis, analiza oraz kontekstualna interpretacja treści tworzonych przez producentki wywodzące się z dwóch opozycyjnych grup społecznych, nazwanych digital natives i digital immigrants.Analizując aktywność przedstawicielek obu tych grup oraz na podstawie przeprowadzonych wywiadów, Autorka:ustala ich pozycję w Sieci oraz sprawdza, czy istnieją różnice komunikacyjne pomiędzy nimizastanawia się nad swoistością realizowanych przez nie produkcjipodejmuje dyskusję nt. stereotypów w postrzeganiu wyglądu kobietszuka odpowiedzi na pytanie o potrzeby życiowe, jakie próbują zaspokoić swoją działalnością producentki owych treścibada, na ile potencjał aktywności w Sieci przedstawicielek obu grup może być przekuty w kapitał ekonomiczny i symbolicznypodejmuje tematykę potencjału tworzenia wirtualnych wspólnot przez blogerki/vlogerkisprawdza, czy sposoby komunikacyjne blogerek oraz tematyka wpisów uległy zmianie ze względu na pandemię oraz współczesną sytuację społeczno-kulturową.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?