KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Sztuka kochania klienta

37,91 zł 31,45 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,45 zł

Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeśli siedzisz wysoko lub planujesz, że wysoko zasiądziesz, przygotuj sobie boisko, abyś mógł się po nim bezpiecznie poruszać i wiedzieć, gdzie jest bramka, do której grasz. SZTUKA KOCHANIA KLIENTA mówi o praktyce zarządzania firmą. Niewiele tu teorii, wiele natomiast przykładów z praktyki, trochę złośliwości, trochę żartów i dużo wskazówek praktycznych. To książka dla tych, których celem jest biznes skuteczny, etyczny i efektywny pod względem kosztów, którzy ciężko pracują na markę swojej firmy, a nie tylko na zdobycie certyfikatu jakości i którym zależy, by klienci i pracownicy stali się tej firmy ambasadorami. SZTUKA KOCHANIA KLIENTA nie jest podręcznikiem dla studentów, chyba że?, studiują w soboty i niedziele, a w dni powszednie chodzą do roboty. Ci bowiem znają realia biznesu i tym łatwiej skonfrontują rzeczywistość z wizją nowych możliwości. Czytelnik z pewną dawką zdrowego rozsądku i odrobiną fantazji jest moim wymarzonym odbiorcą. Anna Tiuryn W czasach, gdy produkty i usługi stały się do siebie bardzo podobne, a konkurencja na rynku gwałtownie rośnie, najważniejsza staje się jakość oraz marka. Książka, którą trzymasz w ręku to lektura obowiązkowa dla wszystkich menedżerów - a szczególnie szefów firm - którzy znajdą w niej bezcenne rady jak uporządkować procedury,ocenić (i docenić!) pracowników oraz zidentyfikować rzeczywiste potrzeby klientów.
Okładka książki Jak założyć działalność gospodarczą... w.13

59,00 zł 41,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,64 zł

Poradnik „Jak założyć działalność gospodarczą w Polsce i wybranych krajach europejskich" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do zarejestrowania firmy. Każdy etap rejestracji został przedstawiony zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają na zmiany w przepisach prawnych dotyczących ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia zarówno najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z urzędem skarbowym, jak i ZUS.
Okładka książki Finanse przedsiębiorstw - przykłady, zadania...

71,00 zł 47,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 47,95 zł

W książce "Finanse przedsiębiorstw" Autorzy wskazują, w jaki sposób: - przeprowadzić analizę progów rentowności - zarządzać zapasami, rozrachunkami i gotówką - określić wartość pieniądza w czasie - analizować koszt kapitału własnego i obcego - oceniać projekty inwestycyjne - wyceniać przedsiębiorstwo - mierzyć wartość przedsiębiorstwa. Każdy rozdział książki zawiera część wprowadzającą, teoretyczną, w której przedstawiono najważniejsze informacje umożliwiające przeprowadzenie analizy poszczególnych zagadnień. Atutem opracowania są szczegółowo rozwiązane i zinterpretowane przykłady. Książka zawiera także zadania do rozwiązania, których wyniki umieszczono w ostatniej części podręcznika. "Książka "Finanse przedsiębiorstw" (...) jest wartościową pozycją, która powinna być szeroko wykorzystywana przez studentów kierunków: ekonomia, zarządzanie, finanse i rachunkowość oraz słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu rachunkowości i finansów, tam gdzie wykładane są: finanse przedsiębiorstw lub zarządzanie finansami przedsiębiorstw. (...) Można polecić ją także jako literaturę do zajęć (...) na studiach podyplomowych dla osób zatrudnionych w instytucjach finansowych, takich jak: banki, towarzystwa ubezpieczeniowe, firmy doradcze czy też zarządzających własnym przedsiębiorstwem. Może stanowić interesującą pozycję literaturową wykorzystywaną przez studentów, ale także praktyków chcących w sposób profesjonalny poznać wiedzę z zakresu finansów przedsiębiorstwa, oceny projektów inwestycyjnych, czy też oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstwa". dr hab. Bożena Kołosowska, prof. UMK
Okładka książki Kompetencje organizacyjne w otwartej... w.2

89,00 zł 63,80 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,80 zł

Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw oferują interesujący obszar do dyskusji naukowych, szczególnie w aspekcie roli nowych technologii, nowych relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, automatyzacji procesów czy wirtualizacji. Digitalizacja, transformacja cyfrowa i gospodarka 4.0 to tylko wybrane przykłady terminów, które na stałe wpisały się w aktualną rzeczywistość naukową, biznesową i społeczną. Wyjaśnienie uwarunkowań, przebiegu oraz skutków transformacji cyfrowej, która zmienia strategie, logikę kreowania wartości, struktury oraz modele biznesowe, stało się inspirującym tematem badawczym. Celem autorek było zaprezentowanie najważniejszych koncepcji związanych z kompetencjami organizacyjnymi we współczesnych uwarunkowaniach - w gospodarce otwartej i cyfrowej. Wybrane kategorie kompetencji organizacyjnych (kompetencje technologiczne, analityczne, innowacyjne, projektowe, relacyjne i sieciowe) zostały omówione w kontekście ewolucji koncepcji zasobowych zarządzania strategicznego. Ponadto w książce szczegółowo omówiono: - zasoby i kompetencje organizacyjne we współczesnych naukach o zarządzaniu - kompetencje organizacyjne w tzw. nowej gospodarce - kompetencje organizacyjne w warunkach transformacji cyfrowej - kompetencje otwartej gospodarki - wyniki badań własnych nad kompetencjami relacyjnymi, percepcją znaczenia kompetencji analitycznych oraz kompetencjami projektowymi organizacji w warunkach transformacji cyfrowej. Adresatami tej publikacji są wszystkie osoby zainteresowane rosnącym znaczeniem różnych kategorii kompetencji we współczesnych organizacjach, zarówno praktycy, jak i teoretycy. Książka może stanowić także materiał uzupełniający dla studentów kierunków ekonomicznych oraz adeptów pracy naukowej, poszukujących inspiracji tematycznych i metodologicznych.
Okładka książki Jak założyć i prowadzić własną firmę

65,00 zł 44,71 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,71 zł

Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakre-sie prawa dotyczącego ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku można odnaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? • Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? • Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? • Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? • Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? • Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? • Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? • Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? • Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? • Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? • Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? • Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Okładka książki Sztuka usługiwania. Jak zostać dobrym kelnerem w.4

50,00 zł 35,86 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,76 zł

Pierwsza książka wydana w języku polskim, poświęcona sztuce nowoczesnej obsługi kelnerskiej. Skupia się na tym, co w zawodzie kelnera jest najważniejsze - na umiejętnościach interpersonalnych, prezentacyjnych, komunikacyjnych i sprzedażowych, niezbędnych do tego, by odnieść sukces w zawodzie kelnera. Książka kładzie nacisk na praktykę. Jest napisana językiem bezpośrednim, wzbogacona przykładami, anegdotami, ćwiczeniami do wykonania na żywo" oraz wywiadami z doświadczonymi przedstawicielami branży restauracyjnej. Co odróżnia kelnera przeciętnego od kelnera wybitnego - cechy, postawy, umiejętności Kelner jako gospodarz i doradca ds. potraw Skuteczne narzędzia sprzedaży kelnerskiej Scenariusz profesjonalnej obsługi klienta Typologie klientów i zasady ich obsługi Jak radzić sobie z trudnymi klientami i w trudnych sytuacjach Wskazówki dla menedżerów sali Praktyczne ćwiczenia i scenki do oceny Opinie profesjonalistów branży restauracyjnej
Okładka książki Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta..

65,00 zł 46,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,60 zł

Drogi Czytelniku, zapewne zastanawiałeś się, co decyduje o powodzeniu w prowadzeniu firmy. Może myślałeś o sprawnym zarządzie (menedżerach), o skutecznym marketingu, o zaangażowanych pracownikach? W każdym z tych przypadków miałeś rację, ale... pod warunkiem, że firma ta osiąga przychody, które przewyższają jej koszty. Z tego powodu z całą pewnością można określić, że najważniejszy dla każdej firmy jest klient, ponieważ to on generuje przychody, a w konsekwencji zyski dla przedsiębiorstwa. Oznacza to, że kierujący przedsiębiorstwami powinni dbać o relacje z klientami oraz dokonywać pomiaru ich wartości. Jednocześnie warto zdawać sobie sprawę, że klient generuje dla przedsiębiorstwa nie tylko przychody, ale również koszty. Czy może więc zdarzyć się sytuacja, w której relacja z konkretnym klientem nie jest opłacalna dla przedsiębiorstwa? Jak zmierzyć wartość klienta? Czy poprzez zastosowanie odpowiednich metod można wspomóc kreowanie i maksymalizację wartości klienta? Książka "Rachunek kosztów działań i zrównoważona karta wyników w podnoszeniu wartości klienta" dostarcza Czytelnikowi wiedzy na temat klienta, jego wartości i kosztów oraz metod rachunkowości zorientowanych na klienta. Przede wszystkim jednak stanowi pierwszą w Polsce propozycję wykorzystania metody rachunkowości - zrównoważonego rachunku kosztów działań klienta do pomiaru wartości klienta. Zrównoważony rachunek kosztów działań klienta stanowi integrację rachunku kosztów działań i zrównoważonej karty wyników w kontekście orientacji przedsiębiorstwa na klienta oraz skutecznego pomiaru wartości klienta. Rachunek kosztów działań pozwala na prawidłowe wyodrębnienie kosztów klienta, a metoda nabiera strategicznego charakteru dzięki zastosowaniu zrównoważonej karty wyników. Niewątpliwą zaletą książki jest jej interdyscyplinarność łączy ze sobą elementy rachunkowości i marketingu. Adresowana jest przede wszystkim do zarządzających przedsiębiorstwami, do kadry kierowniczej, menedżerów i specjalistów ds. controllingu, doradców biznesowych, analityków finansowych oraz studentów kierunków ekonomicznych.
Okładka książki Restrukturyzacja przedsiębiorstwa w.3

79,00 zł 52,81 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,64 zł

Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocz­nych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do pu­blicznego obrotu lub przy ich udziale. Pomimo wielkiej popularności operacji fuzji i przejęć jednostek, pojawiają się w literaturze pewne poglądy dowodzące, że strategie przedsiębiorstw, pole­gające na wchodzeniu w nowe obszary działalności osłabiają ich kluczową działalność, natomiast restrukturyzacja przez podział może być korzystna zarówno dla działalności kluczowej, jak i działalności wydzielanej. Podział przedsiębiorstw, jako element rynku kontroli przedsiębiorstw, stanowi pewien sposób działania mający doprowadzić, z jednej strony - do ukształ­towania określonej struktury własności przedsiębiorstwa, a z drugiej strony - pożądanej przez inwestora struktury posiadanych akcji, udziałów, ogólnie mówiąc portfela inwestycyjnego. Jednocześnie ten sam podział jest po prostu techniką restrukturyzacji przedsiębiorstwa, mającą na celu zwiększenie je­go wartości w drodze wzrostu i rozwoju przez redukcję, a w konsekwencji zwiększenie wartości dla akcjonariuszy. Książka pomocna dla kadr zarządzających i służb finansowych przedsiębiorstw, departamentów kredytowych banków i działów analiz innych instytucji finansowych. Ważna dla przedsiębiorców, naukowców i studentów.
Okładka książki Ryzyko kredytowe i walutowe eksportera

85,00 zł 60,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 60,94 zł

Unikalna na rynku książka przedstawiająca kwestię ryzyka w kontrakcie eksportowym z perspektywy przedsiębiorstwa. • Liczne informacje bazujące na przeglądzie literatury światowej odnośnie do rozumienia pojęć niepewności i ryzyka, a także ryzyka finansowego w kontrakcie eksportowym w szczególności. • Dwa najważniejsze aspekty: ryzyko kredytowego i ryzyko walutowe. • Zarządzanie w warunkach ryzyka, na które nie mamy wpływu, ale którego mamy świadomość. • Teorie i doktryny w zakresie wymiany międzynarodowej, przedsiębiorstwa, kontraktu i ekonomii instytucjonalnej. Ponadto publikacja zawiera wyniki badań na temat wykorzystania usług finansowych i ubezpieczeniowych do zarządzania w warunkach ryzyka kredytowego i walutowego. Badanie przeprowadzono na 155 polskich przedsiębiorstwach. Jego przedmiotem było wykorzystanie usług finansowych w realizacji kontraktów eksportowych takich jak: gwarancja bankowa, akredytywa (w tym z odroczeniem lub potwierdzeniem), inkaso dokumentowe, standby (akredytywa zabezpieczająca), ubezpieczenia należności eksportowych, opcja walutowa, weksel (trata), bankowe zobowiązanie zapłaty BPO, faktoring, swap na stopę procentową (IRS), forward walutowy, forfaiting, rachunek Escrow (powierniczy). Badanie dotyczyło wykorzystania poszczególnych usług na rynkach eksportowych: Unii Europejskiej (w podziale na kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Europy Zachodniej), Europy Wschodniej z Azją Centralną, krajów kontynentu amerykańskiego, Afryki, Azji Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Australii i Oceanii. Zakres tematyczny badania dotyczył również zależności między wykorzystaniem usług a: wielkością przychodów (ogółem i z eksportu), poziomem znajomości usług finansowych, kwalifikacjami kadry zarządzającej, pochodzeniem kapitału właścicielskiego. Dodatkowe zagadnienia przedstawione w publikacji to: predyktory wykorzystania forwardu walutowego, zarządzanie w warunkach ryzyka kredytowego i walutowego.
Okładka książki Proces podejmowania decyzji zakupowych przez..

70,00 zł 50,19 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,92 zł

Książka Proces podejmowania decyzji zakupowych przez e-konsumentów w kontekście mediów społecznościowych ma szczególną wartość w związku z przeobrażeniami rynkowymi w Polsce, a zwłaszcza rozwojem Internetu i technologii informacyjnych. Kluczową rolę w tych przeobrażeniach odgrywa e-konsument. Wiedza o jego zachowaniach staje się głównym czynnikiem decydującym o sukcesie rynkowym firm. Autorka pracy prezentuje w niej bardzo wiele cennych informacji o zachowaniach e-konsumentów i ich procesie decyzyjnym. Informacje te pochodzą z bezpośrednich badań autorki i można je uznać za pionierskie. Dotyczyły one e-konsumentów w ujęciu ogólnym oraz z podziałem na e-konsumentów z tzw. pokolenia X i Y. Rozważania zawarte w książce są udaną próbą połączenia ekonomii, marketingu, socjologii i informatyki. Wyznaczają także dalsze kierunki badań. Polecam lekturę książki środowisku akademickiemu i praktykom gospodarczym. Prof. zw. dr hab. Aniela Styś, fragment recenzji
Okładka książki Cyfrowe szaleństwo

69,00 zł 46,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,60 zł

"Zdrowie psychiczne stało się jednym z największych problemów naszych czasów, a dr Kardaras zwraca uwagę na apogeum, które może spowodować nieodwracalne szkody dla naszego zdrowia, jeśli nie podejmiemy szybkich działań. Rosnące ryzyko oraz mnożące się rozpraszacze, tak powszechne w naszym społeczeństwie, nigdy dotychczas nie miały takiej formy jak dziś. Bardzo dziękuję dr. Kardarasowi za te wnikliwe spostrzeżenia, które niewątpliwie doprowadzą do rzeczywistych rozwiązań, dzięki którym będziemy mogli uporać się z największym kryzysem zdrowia psychicznego naszych czasów. Lektura obowiązkowa". Dr Vanila M. Singh, lekarz nauk medycznych, profesor nadzwyczajny, Stanford School of Medicine, była prezes Amerykańskiego Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej "Cyfrowe szaleństwo to książka, której w tej chwili potrzebujemy! Tak wielu z nas chętnie uczestniczy w tworzeniu społeczeństwa uzależnionego od urządzeń cyfrowych i mediów społecznościowych. Ci, którzy zechcą odłożyć swoje urządzenia na wystarczająco długo, aby móc przeczytać tę książkę, nie tylko nauczą się, jak zacząć odłączać się od sieci, ale dowiedzą się również, w jaki sposób możemy zacząć proces odzyskiwania naszego społecznego zdrowia psychicznego". Pedro A. Noguera, Ph.D., dziekan Rossier School of Education, University of Southern California "Kardaras przeprowadza czytelników przez burzliwą eksplorację społecznej choroby spowodowanej przez media społecznościowe. W tym nieustannie galopującym kryzysie kulturowym Cyfrowe szaleństwo - podobnie jak wcześniej Dzieci ekranu powinno być lekturą obowiązkową dla każdego, kto kiedykolwiek kliknął przycisk Lubię to". Jeff Greenberger, Ph.D., Stony Brook University, profesor fi lologii klasycznej, stypendysta Fullbrighta "W Cyfrowym szaleństwie Kardaras ekspercko rozkłada świat Big Tech na czynniki pierwsze, łącząc swoje doświadczenie osobiste oraz zawodowe, tworząc w ten sposób niezbędny przewodnik po relacji pomiędzy technologią a zdrowiem psychicznym. Książka ta jest poruszająca, przekonująca i przyjemna w lekturze". Adam Alter, autor bestsellerów New York Timesa pt. Irresistible oraz Drunk Tank Pink, profesor marketingu i psychologii w NYU Stern School of Business "Cyfrowe szaleństwo to książka równie fascynująca co niepokojąca, ponieważ przypomina nam, że wszechobecność mediów społecznościowych nie oznacza, że powinny one pozostać bez nadzoru kosztem naszego dobrostanu psychicznego. Wzywając jednostki oraz społeczeństwo jako całość, aby zrozumieli istotę problemu i podjęli działania mające na celu jego rozwiązanie, dr Kardaras staje na czele ruchu priorytetyzującego zdrowie publiczne podczas tej wyprawy po nieznanych wodach". Patrick J. Kennedy, były kongresmen, założyciel the Kennedy Forum "Cyfrowe szaleństwo elokwentnie nakreśla naszą niezauważaną sylwetkę więźnia w tej ciemnej jaskini mediów społecznościowych. Dr Kardaras opisuje wpływ technologii na zdrowie psychiczne i nasze próby prowadzenia życia towarzyskiego w nieustannie spolaryzowanym świecie cyfrowym. W tle pandemii COVID-19 ta książka nie tylko odzwierciedla nasze najgłębsze obawy dotyczące życia online, ale również wskazuje wyjście z tego kryzysu zdrowia psychicznego. Ten wybitny wkład we współczesne sprawy związane ze zdrowiem psychicznym jest lekturą obowiązkową". Zoe Rapti, wiceminister ds. zdrowia psychicznego i uzależnień w greckim Ministerstwie Zdrowia
Okładka książki Społeczna odpowiedzialność Państwowego Gospodar.

60,00 zł 40,09 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 43,01 zł

Nauka oferuje szczególne podejście do odkrywania rzeczywistości poprzez osobiste doświadczenia za pomocą działalności badawczej. Nauki społeczne pozwalają na poznawanie rzeczywistości społecznej, a taką - otaczającą społeczeństwa, przedsiębiorstwa i rządy - bez wątpienia jest las. W życiu społeczno-gospodarczym pełni on wiele funkcji, a gospodarka leśna określana jest mianem wielofunkcyjnej i zrównoważonej. Prowadzi ją Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe (LP). Obszarem badawczym monografii jest społeczna odpowiedzialność LP w świetle wybranych koncepcji teoretycznych. LP zapewnia ciągły wzrost zasobów leśnych, a także w pełni wykorzystuje ich potencjał z zachowaniem zasad rachunku ekonomicznego. Organizacja ta dąży do godzenia celów ekonomicznych i środowiskowych przy jednoczesnym spełnianiu wszystkich społecznych oczekiwań wobec lasów. Uwzględniając powyższe stwierdzenia, celem głównym monografii jest wskazanie roli LP w kształtowaniu i wyznaczaniu kierunków rozwoju otoczenia wewnętrznego oraz zewnętrznego z punktu widzenia społecznej odpowiedzialności biznesu w świetle wybranych koncepcji teoretycznych: instytucjonalnej, interesariuszy, legitymizacji, użyteczności decyzyjnej ekonomii behawioralnej według D. Kahnemana. Należy podkreślić, że zmieniające się uwarunkowania społeczne i gospodarcze kraju coraz silniej determinują charakter prowadzonej gospodarki leśnej, a obecny model gospodarowania obszarami leśnymi uwzględnia powszechną ochronę przyrody, zapewniając produkcję drewna i rozwój społecznych funkcji lasów. W świetle transformacji społeczno-gospodarczej kraju, w dobie nieoczekiwanych zmian (pandemie, wojny czy kryzysy) działalność gospodarki leśnej nabiera nowego znaczenia. Obok istotnego zróżnicowania otoczenia lokalnego polityka leśna musi w równej mierze wychodzić naprzeciw tendencjom i procesom, które w przyszłości będą kluczowymi czynnikami rozwoju społeczno-gospodarczego. Zarówno realizacja modelu leśnictwa zrównoważonego, jak i rozwój leśnictwa wielofunkcyjnego wymagają wdrażania ciągłych zmian i procesów dostosowawczych, a także analizy uwarunkowań historycznych w oparciu o koncepcje teoretyczne.
Okładka książki Finansowanie nierentownych spółek w procesie ich n

110,00 zł 78,45 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 78,45 zł

Autor, wieloletni praktyk z doświadczeniem w biznesie, a także wykładowca akademicki, w opracowaniu przybliżył tematykę związaną z zarządzaniem źródłami finansowania działalności w przedsiębiorstwach przechodzących kryzysy. Książka składa się z trzech zasadniczych części: • przegląd światowej literatury dotyczącej teorii struktur i kosztu kapitału funkcjonujących obecnie na świecie; • wyniki badań nad zależnością pomiędzy rentownością działania przedsiębiorstwa a jego strukturą pasywów, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych badań europejskich; • wyniki badań nad zależnościami określającymi możliwości finansowania działalności krajowych spółek giełdowych, które przechodziły problemy finansowe i z nich wyszły. Monografia skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Czytelnik wraz z lekturą otrzyma nie tylko wynikającą z badań wiedzę o strukturze kapitału, ale też podsumowanie działań przedsiębiorstw, którym udało się wyjść z kryzysu finansowego. Opracowanie to może być pomocne podczas budowania właściwych form finansowania w sytuacji przedsiębiorstw wchodzących w kryzys.
Okładka książki Doskonalenie komunikacji wewnętrznej...

108,00 zł 77,04 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 76,83 zł

pełny opis produktu:W książce zaprezentowano wyniki badań dotyczące doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej na przykładzie urzędów miejskich w województwie śląskim. Czytelnicy znajdą w niej odpowiedź na następujące pytania: ? Jakie czynniki wpływają na poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jaki jest oczekiwany poziom jakości komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? Jakie jest postrzeganie poziomu jakości komunikacji wewnętrznej przez pracowników front-office i back-office? ? Jakie problemy występują w komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office? ? W jaki sposób skutecznie i efektywnie doskonalić komunikację wewnętrzną pomiędzy pracownikami front-office i back-office w urzędach miejskich? Przeprowadzona analiza literatury dała podstawę do stwierdzenia, że proces komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office w administracji publicznej jest jednym z ważniejszych czynników sukcesu rozwoju i doskonalenia e-governmentu. Badania empiryczne nad doskonaleniem poziomu jakości komunikacji wewnętrznej pozwoliły na zidentyfikowanie czynników mających na niego wpływ oraz określenie ich znaczenia dla doskonalenia tej komunikacji. Na podstawie tych czynników opracowano empiryczny model doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Ponadto w oparciu o badania opracowano rekomendacje dla kadry zarządzającej administracją publiczną dotyczące skutecznego i efektywnego doskonalenia komunikacji wewnętrznej pomiędzy pracownikami front-office i back-office. Zaproponowana w książce metodyka i wyniki badań nad doskonaleniem komunikacji wewnętrznej w administracji publicznej mogą stanowić pole do dalszych badań naukowych i praktycznych implementacji.
Okładka książki Praktyka zarządzania klubem piłkarskim. Strategia, struktura, tożsamość

95,00 zł 68,12 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,12 zł

Publikacja ma na celu przybliżenie Czytelnikowi wyzwań, jakie stoją przed nowoczesnymi klubami piłkarskimi. Na przestrzeni ostatnich 30 lat przeszły one drogę od typowych drużyn sportowych do biznesowo zorientowanych przedsiębiorstw. Największe, takie jak FC Barcelona czy Juventus Turyn, zatrudniają kilkuset pracowników poza pionem sportowym; zajmujących się marketingiem i strategią rozwoju organizacji. Leszek Bohdanowicz, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, był w przeszłości Przewodniczącym Rady Nadzorczej legendarnego polskiego klubu Widzew Łódź. Bazując na tym doświadczeniu, Autor przekazał praktyczne porady dla osób prowadzących lub chcących rozpocząć budowanie własnego klubu piłkarskiego. Przystępny i ciekawie napisana książka jest skierowana do studentów kierunków i specjalności zarządzania w sporcie, a także do kibiców, zarówno lokalnych, jak i globalnych marek.
Okładka książki Energetyka słoneczna. Nasłonecznienie i praktyczna efektywność mikroinstalacji fotowoltaicznych na t

58,00 zł 40,93 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 40,93 zł

W Polsce energia oparta na paliwach kopalnych do końca 2018 r. odpowiadała za 85,3% ogółu wytwarzanej energii, a tylko 14,7% wytwarzano ze źródeł ekologicznych i odnawialnych, co powoduje, iż nasz kraj zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów europejskich. Zmiany, jakie muszą nastąpić w najbliższych dekadach, powinny przyczynić się do odwrócenia tego udziału, a tym samym przyspieszenia rozwoju i wykorzystania ekologicznych źródeł energii. Jednym z takich źródeł jest energia słoneczna, będąca głównym tematem niniejszej publikacji. Monografia przedstawia przekrojową analizę rozkładu energii słonecznej w Polsce, opartą na danych klimatycznych. W analizach zwrócono uwagę na szereg czynników determinujących ilość promieniowania słonecznego docierającego do różnych lokalizacji, takich jak ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne czy zachmurzenie. Wykorzystane dane klimatyczne, pochodzące z obserwacji 41 stacji pogodowych, pozwalają zaprognozować rzeczywiste, średnioroczne wartości energii słonecznej docierające do różnych regionów Polski. Publikacja stanowi wstęp do oszacowania opłacalności inwestycji w mikro- i małe instalacje do pozyskiwania energii elektrycznej, a w szczególności opłacalność inwestycji dla inwestorów indywidualnych (prosumentów) z różnych lokalizacji geograficznych Polski.
Okładka książki Zarządzanie motywacją pracowników w.4

55,00 zł 41,55 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,55 zł

Proces motywacyjny stanowi szereg świadomych oddziaływań na zachowania pracowników poprzez stwarzanie możliwości i sytuacji niezbędnych do realizacji ich własnych celów oraz do osiągnięcia celów organizacji. Niniejsza publikacja prezentuje najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, m.in. tworzenie skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników.Omówione w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:- Co motywuje ludzi do działania?- Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.?Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji.Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp.Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
Okładka książki Marketing usług zdrowotnych

75,00 zł 53,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,78 zł

W warunkach konkurencji same umiejętności medyczne mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego coraz szersza grupa lekarzy szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Renoma placówki to całokształt korzystnych wyobrażeń związanych z danym podmiotem umożliwiających pozytywne nastawienie pacjentów. Dlatego tak ważnym staje się kompleksowe przygotowanie personelu do budowania wizerunku placówki zdrowotnej w oczach pacjentów.Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają czy w której pracują, w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Jest to marketingowym kierunkowskazem"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
Okładka książki Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą..

55,00 zł 39,44 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,44 zł

Kolejne, uaktualnione wydanie popularnego poradnika, który od lat ogrywa rolę doradcy dla zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce. To obowiązkowa pozycja dla każdego startującego przedsiębiorcy. Krok po kroku przedstawiono w niej wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej zaprezentowany został zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem, w tym z najnowszymi przepisami związanymi z Nowym Ładem. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można porady eksperta z dziedziny księgowości, dzięki którym Czytelnik pozna najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W książce zawarto odpowiedzi m.in. na następujące pytania: o Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? o Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? o Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? o Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? o Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? o Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? o Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? o Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? o Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? o Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? o Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? o Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Okładka książki Motywowanie pracowników sektora bankowego w świetle przynależności pokoleniowej

76,00 zł 54,48 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,48 zł

Publikacja omawia istotną w obecnych czasach kwestię zróżnicowania pokoleniowego w zespołach pracowniczych, ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego, wraz z implikacjami tych różnic na motywację pracowników.Na tym tle Autorka w szeroki sposób analizuje wartość motywatorów dostępnych w systemach motywacyjnych największych banków działających w Polsce, porównując je z oczekiwaniami i preferencjami pracowników generacji X, Y i Z.Co istotne, szczególna uwaga skupiona jest na znaczeniu roli przełożonego w motywowaniu pracowników badaniu poddano znaczenie, jakie dla podwładnych ma postawa szefa, jego zachowania wobec podwładnych oraz stosowany styl kierowania.Książka przeznaczona jest dla:menadżerów chcących zrozumieć różnice w motywowaniu podwładnych reprezentujących różne generacje;przełożonych, którzy chcą wzmacniać swój autorytet w zespole oraz skutecznie motywować podwładnych, dostosowując styl kierowania do ich potrzeb;pracowników chcących lepiej funkcjonować w zespołach multipokoleniowych;wszystkich, których interesuje kwestia motywacji i motywowania pracowników w kontekście motywacji zewnętrznej i automotywacji;zainteresowanych analizą sektora bankowego w kontekście przydatności funkcjonujących w nim rozwiązań motywacyjnych i niezbędnych z punktu widzenia pracowników zmian.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,21 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 112,93 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

8. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

33,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,92 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 20,54 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,80 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,26 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj