KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Mierniki nadrzędnych celów działalności przedsiębiorstwa - rentowność, płynność finansowa, wypłacaln

75,00 zł 53,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,61 zł

Monografia podejmuje ważne i aktualne zagadnienia dotyczące pomiaru oraz oceny stopnia realizacji nadrzędnych celów działalności przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Przybliża istotę i znaczenie kluczowych mierników działalności przedsiębiorstwa, jakimi są: rentowność, płynność finansowa oraz wypłacalność. Pokazuje wzajemne powiązania i zależności między nimi, a także omawia metodykę ich badania. W opracowaniu w szczególności przedstawiono: • teoretyczne aspekty oceny działalności przedsiębiorstw; • sprawozdanie finansowe jako źródło informacyjne analizy rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności; • analizę finansową jako narzędzie badania sytuacji finansowej i dokonań finansowych przedsiębiorstw; • metodykę badania rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności przedsiębiorstw; • modele wypłacalności przedsiębiorstw bazujące na analizie dyskryminacyjnej oraz analizie logitowej. Wydana książka może stać się lekturą nie tylko dla środowisk naukowych, akademickich, ale także dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, właścicieli przedsiębiorstw oraz potencjalnych inwestorów.
Okładka książki Kompetencje organizacyjne w otwartej... w.2

89,00 zł 63,95 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 63,95 zł

Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw oferują interesujący obszar do dyskusji naukowych, szczególnie w aspekcie roli nowych technologii, nowych relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, automatyzacji procesów czy wirtualizacji. Digitalizacja, transformacja cyfrowa i gospodarka 4.0 to tylko wybrane przykłady terminów, które na stałe wpisały się w aktualną rzeczywistość naukową, biznesową i społeczną. Wyjaśnienie uwarunkowań, przebiegu oraz skutków transformacji cyfrowej, która zmienia strategie, logikę kreowania wartości, struktury oraz modele biznesowe, stało się inspirującym tematem badawczym. Celem autorek było zaprezentowanie najważniejszych koncepcji związanych z kompetencjami organizacyjnymi we współczesnych uwarunkowaniach - w gospodarce otwartej i cyfrowej. Wybrane kategorie kompetencji organizacyjnych (kompetencje technologiczne, analityczne, innowacyjne, projektowe, relacyjne i sieciowe) zostały omówione w kontekście ewolucji koncepcji zasobowych zarządzania strategicznego. Ponadto w książce szczegółowo omówiono: - zasoby i kompetencje organizacyjne we współczesnych naukach o zarządzaniu - kompetencje organizacyjne w tzw. nowej gospodarce - kompetencje organizacyjne w warunkach transformacji cyfrowej - kompetencje otwartej gospodarki - wyniki badań własnych nad kompetencjami relacyjnymi, percepcją znaczenia kompetencji analitycznych oraz kompetencjami projektowymi organizacji w warunkach transformacji cyfrowej. Adresatami tej publikacji są wszystkie osoby zainteresowane rosnącym znaczeniem różnych kategorii kompetencji we współczesnych organizacjach, zarówno praktycy, jak i teoretycy. Książka może stanowić także materiał uzupełniający dla studentów kierunków ekonomicznych oraz adeptów pracy naukowej, poszukujących inspiracji tematycznych i metodologicznych.
Okładka książki Jak założyć i prowadzić własną firmę

65,00 zł 44,82 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,82 zł

Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakre-sie prawa dotyczącego ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W poradniku można odnaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania: • Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? • Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? • Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? • Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? • Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? • Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? • Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? • Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? • Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? • Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? • Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? • Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Okładka książki Restrukturyzacja przedsiębiorstwa w.3

79,00 zł 56,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,77 zł

Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocz­nych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów wartościowych dopuszczonych do pu­blicznego obrotu lub przy ich udziale. Pomimo wielkiej popularności operacji fuzji i przejęć jednostek, pojawiają się w literaturze pewne poglądy dowodzące, że strategie przedsiębiorstw, pole­gające na wchodzeniu w nowe obszary działalności osłabiają ich kluczową działalność, natomiast restrukturyzacja przez podział może być korzystna zarówno dla działalności kluczowej, jak i działalności wydzielanej. Podział przedsiębiorstw, jako element rynku kontroli przedsiębiorstw, stanowi pewien sposób działania mający doprowadzić, z jednej strony - do ukształ­towania określonej struktury własności przedsiębiorstwa, a z drugiej strony - pożądanej przez inwestora struktury posiadanych akcji, udziałów, ogólnie mówiąc portfela inwestycyjnego. Jednocześnie ten sam podział jest po prostu techniką restrukturyzacji przedsiębiorstwa, mającą na celu zwiększenie je­go wartości w drodze wzrostu i rozwoju przez redukcję, a w konsekwencji zwiększenie wartości dla akcjonariuszy. Książka pomocna dla kadr zarządzających i służb finansowych przedsiębiorstw, departamentów kredytowych banków i działów analiz innych instytucji finansowych. Ważna dla przedsiębiorców, naukowców i studentów.
Okładka książki Ryzyko kredytowe i walutowe eksportera

85,00 zł 61,08 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 61,08 zł

Unikalna na rynku książka przedstawiająca kwestię ryzyka w kontrakcie eksportowym z perspektywy przedsiębiorstwa. • Liczne informacje bazujące na przeglądzie literatury światowej odnośnie do rozumienia pojęć niepewności i ryzyka, a także ryzyka finansowego w kontrakcie eksportowym w szczególności. • Dwa najważniejsze aspekty: ryzyko kredytowego i ryzyko walutowe. • Zarządzanie w warunkach ryzyka, na które nie mamy wpływu, ale którego mamy świadomość. • Teorie i doktryny w zakresie wymiany międzynarodowej, przedsiębiorstwa, kontraktu i ekonomii instytucjonalnej. Ponadto publikacja zawiera wyniki badań na temat wykorzystania usług finansowych i ubezpieczeniowych do zarządzania w warunkach ryzyka kredytowego i walutowego. Badanie przeprowadzono na 155 polskich przedsiębiorstwach. Jego przedmiotem było wykorzystanie usług finansowych w realizacji kontraktów eksportowych takich jak: gwarancja bankowa, akredytywa (w tym z odroczeniem lub potwierdzeniem), inkaso dokumentowe, standby (akredytywa zabezpieczająca), ubezpieczenia należności eksportowych, opcja walutowa, weksel (trata), bankowe zobowiązanie zapłaty BPO, faktoring, swap na stopę procentową (IRS), forward walutowy, forfaiting, rachunek Escrow (powierniczy). Badanie dotyczyło wykorzystania poszczególnych usług na rynkach eksportowych: Unii Europejskiej (w podziale na kraje Europy Środkowo-Wschodniej i Europy Zachodniej), Europy Wschodniej z Azją Centralną, krajów kontynentu amerykańskiego, Afryki, Azji Wschodniej, Bliskiego Wschodu, Australii i Oceanii. Zakres tematyczny badania dotyczył również zależności między wykorzystaniem usług a: wielkością przychodów (ogółem i z eksportu), poziomem znajomości usług finansowych, kwalifikacjami kadry zarządzającej, pochodzeniem kapitału właścicielskiego. Dodatkowe zagadnienia przedstawione w publikacji to: predyktory wykorzystania forwardu walutowego, zarządzanie w warunkach ryzyka kredytowego i walutowego.
Okładka książki Finansowanie nierentownych spółek w procesie ich n

110,00 zł 78,63 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 78,42 zł

Autor, wieloletni praktyk z doświadczeniem w biznesie, a także wykładowca akademicki, w opracowaniu przybliżył tematykę związaną z zarządzaniem źródłami finansowania działalności w przedsiębiorstwach przechodzących kryzysy. Książka składa się z trzech zasadniczych części: • przegląd światowej literatury dotyczącej teorii struktur i kosztu kapitału funkcjonujących obecnie na świecie; • wyniki badań nad zależnością pomiędzy rentownością działania przedsiębiorstwa a jego strukturą pasywów, ze szczególnym uwzględnieniem współczesnych badań europejskich; • wyniki badań nad zależnościami określającymi możliwości finansowania działalności krajowych spółek giełdowych, które przechodziły problemy finansowe i z nich wyszły. Monografia skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków. Czytelnik wraz z lekturą otrzyma nie tylko wynikającą z badań wiedzę o strukturze kapitału, ale też podsumowanie działań przedsiębiorstw, którym udało się wyjść z kryzysu finansowego. Opracowanie to może być pomocne podczas budowania właściwych form finansowania w sytuacji przedsiębiorstw wchodzących w kryzys.
Okładka książki Praktyka zarządzania klubem piłkarskim. Strategia, struktura, tożsamość

95,00 zł 68,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 68,28 zł

Publikacja ma na celu przybliżenie Czytelnikowi wyzwań, jakie stoją przed nowoczesnymi klubami piłkarskimi. Na przestrzeni ostatnich 30 lat przeszły one drogę od typowych drużyn sportowych do biznesowo zorientowanych przedsiębiorstw. Największe, takie jak FC Barcelona czy Juventus Turyn, zatrudniają kilkuset pracowników poza pionem sportowym; zajmujących się marketingiem i strategią rozwoju organizacji. Leszek Bohdanowicz, profesor Uniwersytetu Łódzkiego, był w przeszłości Przewodniczącym Rady Nadzorczej legendarnego polskiego klubu Widzew Łódź. Bazując na tym doświadczeniu, Autor przekazał praktyczne porady dla osób prowadzących lub chcących rozpocząć budowanie własnego klubu piłkarskiego. Przystępny i ciekawie napisana książka jest skierowana do studentów kierunków i specjalności zarządzania w sporcie, a także do kibiców, zarówno lokalnych, jak i globalnych marek.
Okładka książki Energetyka słoneczna. Nasłonecznienie i praktyczna efektywność mikroinstalacji fotowoltaicznych na t

58,00 zł 41,02 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,02 zł

W Polsce energia oparta na paliwach kopalnych do końca 2018 r. odpowiadała za 85,3% ogółu wytwarzanej energii, a tylko 14,7% wytwarzano ze źródeł ekologicznych i odnawialnych, co powoduje, iż nasz kraj zajmuje jedno z ostatnich miejsc wśród krajów europejskich. Zmiany, jakie muszą nastąpić w najbliższych dekadach, powinny przyczynić się do odwrócenia tego udziału, a tym samym przyspieszenia rozwoju i wykorzystania ekologicznych źródeł energii. Jednym z takich źródeł jest energia słoneczna, będąca głównym tematem niniejszej publikacji. Monografia przedstawia przekrojową analizę rozkładu energii słonecznej w Polsce, opartą na danych klimatycznych. W analizach zwrócono uwagę na szereg czynników determinujących ilość promieniowania słonecznego docierającego do różnych lokalizacji, takich jak ukształtowanie terenu, warunki klimatyczne czy zachmurzenie. Wykorzystane dane klimatyczne, pochodzące z obserwacji 41 stacji pogodowych, pozwalają zaprognozować rzeczywiste, średnioroczne wartości energii słonecznej docierające do różnych regionów Polski. Publikacja stanowi wstęp do oszacowania opłacalności inwestycji w mikro- i małe instalacje do pozyskiwania energii elektrycznej, a w szczególności opłacalność inwestycji dla inwestorów indywidualnych (prosumentów) z różnych lokalizacji geograficznych Polski.
Okładka książki Zarządzanie motywacją pracowników w.4

55,00 zł 41,64 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 41,64 zł

Proces motywacyjny stanowi szereg świadomych oddziaływań na zachowania pracowników poprzez stwarzanie możliwości i sytuacji niezbędnych do realizacji ich własnych celów oraz do osiągnięcia celów organizacji. Niniejsza publikacja prezentuje najważniejsze zagadnienia związane z procesem motywowania pracowników, m.in. tworzenie skutecznych systemów motywacyjnych, technik i narzędzi oddziaływania na motywację pracowników.Omówione w książce narzędzia analizy motywacji stanowią próbę odpowiedzi na dwa podstawowe pytania:- Co motywuje ludzi do działania?- Dlaczego ludzie wybierają takie, a nie inne zachowania, np. wydajniej pracują, wykazują większe zaangażowanie, tworzą przyjazną atmosferę, poprawia się praca w zespołach itp.?Motywacja pracowników ma znaczne przełożenie na sprawność i efektywność organizacji. Istotnym wyzwaniem w organizacji jest nadążanie za wzrostem wymagań i oczekiwań pracowników z jednoczesnym zachowaniem efektywności ekonomicznej organizacji.Oprócz aspektów behawioralnych ważną kwestią jest przełożenie motywacji na wskaźniki ekonomiczne, takie jak: wydajność, produktywność, fluktuacja, poprawa jakości obsługi klienta itp.Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, specjalistów HR, studentów nauk ekonomicznych i wszystkich chcących zrozumieć istotę motywacji.
Okładka książki Marketing usług zdrowotnych

75,00 zł 53,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 53,90 zł

W warunkach konkurencji same umiejętności medyczne mogą być niewystarczające, by pozyskać i utrzymać pacjentów, dlatego coraz szersza grupa lekarzy szuka możliwości wyróżnienia się na tle konkurencji. Renoma placówki to całokształt korzystnych wyobrażeń związanych z danym podmiotem umożliwiających pozytywne nastawienie pacjentów. Dlatego tak ważnym staje się kompleksowe przygotowanie personelu do budowania wizerunku placówki zdrowotnej w oczach pacjentów.Książka ta nie wchodzi w obszar medycznego sacrum, zajmuje się problematyką funkcjonowania zakładu opieki zdrowotnej w obszarze profanum, tj. szeroko pojętej komunikacji z pacjentem - nabywcą usługi zdrowotnej. Jej celem jest wskazanie lekarzom sposobów budowania pozytywnego wizerunku placówki, którą zarządzają czy w której pracują, w oczach aktualnych i potencjalnych nabywców. Jest to marketingowym kierunkowskazem"" możliwych do podjęcia działań.Biorąc pod uwagę polskie realia, głównym adresatem tej książki są lekarze prywatnie praktykujący, dostrzegający zależność między satysfakcją pacjenta a wynikiem ekonomicznym prowadzonej przez siebie placówki. Jednak lekarze pracujący w państwowej służbie zdrowia, studenci ostatnich lat studiów medycznych czy personel pomocniczy powinni również w niej znaleźć narzędzia do budowania pozytywnych relacji z pacjentami, a tym samym budowania lepszego wizerunku w oczach pacjentów.
Okładka książki Jak założyć i prowadzić działalność gospodarczą..

55,00 zł 39,52 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,52 zł

Kolejne, uaktualnione wydanie popularnego poradnika, który od lat ogrywa rolę doradcy dla zainteresowanych uruchomieniem i prowadzeniem działalności gospodarczej w Polsce. To obowiązkowa pozycja dla każdego startującego przedsiębiorcy. Krok po kroku przedstawiono w niej wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej zaprezentowany został zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem, w tym z najnowszymi przepisami związanymi z Nowym Ładem. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakresie prawa dotyczącego Ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych, Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można porady eksperta z dziedziny księgowości, dzięki którym Czytelnik pozna najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. W książce zawarto odpowiedzi m.in. na następujące pytania: o Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty? o Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji? o Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy? o Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą? o Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę? o Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę? o Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować? o Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą? o Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym? o Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy? o Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em? o Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Okładka książki Motywowanie pracowników sektora bankowego w świetle przynależności pokoleniowej

76,00 zł 54,60 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 54,60 zł

Publikacja omawia istotną w obecnych czasach kwestię zróżnicowania pokoleniowego w zespołach pracowniczych, ze szczególnym uwzględnieniem sektora bankowego, wraz z implikacjami tych różnic na motywację pracowników.Na tym tle Autorka w szeroki sposób analizuje wartość motywatorów dostępnych w systemach motywacyjnych największych banków działających w Polsce, porównując je z oczekiwaniami i preferencjami pracowników generacji X, Y i Z.Co istotne, szczególna uwaga skupiona jest na znaczeniu roli przełożonego w motywowaniu pracowników badaniu poddano znaczenie, jakie dla podwładnych ma postawa szefa, jego zachowania wobec podwładnych oraz stosowany styl kierowania.Książka przeznaczona jest dla:menadżerów chcących zrozumieć różnice w motywowaniu podwładnych reprezentujących różne generacje;przełożonych, którzy chcą wzmacniać swój autorytet w zespole oraz skutecznie motywować podwładnych, dostosowując styl kierowania do ich potrzeb;pracowników chcących lepiej funkcjonować w zespołach multipokoleniowych;wszystkich, których interesuje kwestia motywacji i motywowania pracowników w kontekście motywacji zewnętrznej i automotywacji;zainteresowanych analizą sektora bankowego w kontekście przydatności funkcjonujących w nim rozwiązań motywacyjnych i niezbędnych z punktu widzenia pracowników zmian.
Okładka książki Komunikacja marketingowa na rynku farmaceutycznym

77,00 zł 55,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 55,33 zł

W ciągu dwóch pierwszych dekad XXI wieku komunikacja marketingowa realizowana przez podmioty rynkowe zyskała na znaczeniu. Stanowi ona obszar intensywnych działań praktyki gospodarczej oraz przedmiot pogłębionych dociekań naukowych. Zmieniająca się dynamicznie rola komunikacji jest wynikiem oddziaływania wielu czynników i pojawiających się trendów, wśród których wiodące znaczenie mają: postępujące procesy globalizacji gospodarki, gwałtowny rozwój technologii informacyjnych i mediów społecznościowych, rosnące zapotrzebowanie na łatwy i szybki dostęp do informacji oraz umacniająca się pozycja rynkowa konsumentów.W książce przeanalizowano następujące zagadnienia:procesy komunikacji marketingowej w kontekście zmian społeczno-technologicznychuwarunkowania oraz proces tworzenia strategii komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznymnarzędzia komunikacji marketingowej wykorzystywane na rynku leków bez recepty, suplementów diety i dermokosmetyków, a także w procesie sprzedaży leków na receptęwyzwania stojące przed komunikacją marketingową w branży farmaceutycznejdobre praktyki w komunikowaniu się z rynkiem podmiotów farmaceutycznych (studium przypadków).Autorki podkreślają potrzebę odpowiedzialnej komunikacji marketingowej na rynku farmaceutycznym, wskazując na ważną rolę branży farmaceutycznej w systemie ochrony zdrowia, a co za tym idzie - odpowiedzialność jej podmiotów za zdrowie publiczne.
Okładka książki Kapitał kreatywny w przedsiębiorstwie w.3

50,00 zł 35,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,94 zł

Zainteresowanie kapitałem kreatywnym w teorii i praktyce wynika przede wszystkim z jego związków z rozwojem społeczno-gospodarczym. Za kapitał kreatywny przyjmuje się zasób właściwy ludziom, którzy współpracują i funkcjonują w każdych, w tym w nowych warunkach, wykorzystując swoją kreatywność. Cecha ta stanowi podstawę kapitału kreatywnego, zaś za efekt działań kreatywnych w ekonomii przyjmuje się innowacje. Publikacja dotyczy zagadnień związanych z kapitałem kreatywnym w przedsiębiorstwie i wpisuje się w nurt poszukiwań uniwersalnej metody pomiaru kapitału kreatywnego.Poszukując możliwości pomiaru kapitału kreatywnego, wykorzystano teoretyczny model 4P"" obejmujący: osobę, proces, środowisko, produkt, który stanowił podstawę dla autorskiej modyfikacji i opracowania wskaźnika kapitału kreatywnego.Walorem pracy jest powiązanie problematyki kapitału kreatywnego z sektorem kreatywnym, stanowiące dotychczas lukę badawczą głównie ze względu na identyfikację działań kreatywnych człowieka. Warto podkreślić potrzebę multidyscyplinarnych badań łączącą się w założeniu, że każda osoba jest potencjalnym przedstawicielem tego kapitału i źródłem kreatywności.
Okładka książki Zrównoważony model biznesu przedsiębiorstwa

62,00 zł 44,56 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,56 zł

Działalność turystyczno-lecznicza prowadzona w uzdrowiskach opiera się m.in. na kuracjach wykorzystujących surowce naturalne oraz lecznicze właściwości miejscowego klimatu. Fakt ten sprawia, że ma ona ścisły związek z przyrodą, poprzez liczne punkty styczne i bezpośrednie interakcje oparte właśnie na sferze wykorzystania zasobów naturalnych oraz stałym kontakcie turysty ze środowiskiem naturalnym. Pociąga to za sobą liczne konsekwencje, gdyż zachodzące zmiany klimatyczne i zaburzenia w ekosystemach oraz bioróżnorodności oddziałują na tę formę działalności znacznie bardziej intensywnie, niż ma to miejsce w przypadku innych form turystyki. Problem ten nie pozostaje bez związku z kształtem współczesnych modeli biznesu uzdrowiskowego.Książka prezentuje koncepcję zrównoważonego modelu biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego prowadzącego działalność turystyczno-leczniczą w zgodzie z celami zrównoważonego rozwoju. Elementem integrującym proponowane wartości w zrównoważonym modelu biznesu jest Propozycja Wartości Zrównoważonej. W toku prowadzonych badań Autor dokonuje przeglądu zrównoważonych działań w wybranych przedsiębiorstwach uzdrowiskowych, a także diagnozuje działalność tych zakładów w okresie pandemii COVID-19 oraz wskazuje poszerzenie działań zrównoważonych o prewencyjną rolę tych zakładów w okresie zagrożenia epidemicznego.Książka zawiera przykłady schematów zrównoważonego modelu biznesu oraz modeli biznesu z krytycznym profilem działalności, uruchamianym w okresie kryzysu. Do książki dołączono schematy wspomagające konstrukcję własnych modeli biznesu turystycznego oraz opisano aplikację do generowania modeli biznesu przedsiębiorstwa uzdrowiskowego.
Okładka książki Wszystko ma markę - ODNAJDŹ SWOJĄ!

74,00 zł 56,03 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 56,03 zł

Kreowanie wizerunku może stanowić rodzaj wciskania się w za mała kreację, szytą nie na nasz rozmiar, lub dawać poczucie, że to, co mamy na sobie, jest o wiele za duże jak na nasze możliwości lub potrzeby. Jak sprawić, by owa kreacja była komfortowa i idealnie dopasowana?Niniejsza pozycja jest próbą ujęcia zagadnienia, jakim jest personal branding, w kontekście zintegrowanej wiedzy z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Zaaplikowane do dynamicznego i turbulentnego świata wolnorynkowego biznesu pomoże Czytelnikowi stawić czoła wyzwaniu kreowania rozpoznawalnej, silnej, wiarygodnej i spójnej marki osobistej.Książka jest przewodnikiem dla wszystkich chcących poznać narzędzia wpływu, a także poszukujących odpowiedzi na pytania kim jestem?"", kim chcę być w tym świecie permanentnej zmiany?"" oraz jak osiągać określone cele?"".Strukturę książki wyznaczają pytania - klucze:Co to jest własna marka?Kto ci pomoże?Kim jesteś?Jak to się robi?Dlaczego musisz być fair?
Okładka książki Miasto-idea. Nowe podejście do gospodarowania..

68,99 zł 49,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,58 zł

Przyszłość naszego świata zarówno w sensie gospodarczym, społecznym, jak również kulturowym i środowiskowym w istotnej mierze zależeć będzie od miast. Od kierunków ich rozwoju, sposobu gospodarowania zasobami, oraz - co bardzo istotne - od modelu zarządzania miastem.Niniejsza publikacja stanowi nowatorskie spojrzenie na nowy paradygmat rozwoju tzw. gospodarki cyrkularnej rozpatrywanej z perspektywy miasta. Zaprezentowano ogólny model, który nazwano miastem-ideą. Istotą tego modelu jest przejście do nowej fazy rozwoju, budowanej w oparciu o nowy system wartości i zasobów. Autor szuka też związków między tradycyjnym podejściem do rozwoju (czyli linearnym) a okrężnym. Podejmuje się też próby przeanalizowania miast pod względem pozycji na ścieżce rozwoju przyjaznej środowisku. W tym celu przeprowadza analizę porównawczą deklaratywnych polityk rozwoju (zapisanych w oficjalnych dokumentach) miast Krakowa i Wrocławia w odniesieniu do zarysowego modelu gospodarki okrężnej.
Okładka książki Fundamentalna siła miasta

68,00 zł 48,35 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 48,86 zł

Miasta to obszary o dużej koncentracji ludności i działalności gospodarczej, spraw społecznych, technicznych, administracyjnych i politycznych, dlatego są interesującym, ale trudnym obszarem do zarządzania. Jednym z aspektów, które rozpatruje się w analizie miast, są wyniki zarządzania miastem i jego rozwojem przedstawiane za pomocą wskaźników poziomu rozwoju gospodarczego, poziomu atrakcyjności inwestycyjnej, a także wskaźniki jakości życia mieszkańców czy poziomu zaspokojenia. Autorzy na podstawie analizy przeprowadzonej dla 18 miast w Polsce w latach 2014-2019 podejmują się odpowiedzi na następujące pytania: · Jakie zmienne determinują poziom zrównoważenia, inteligencji i odporności miast? · Czy miasta są na ścieżce rozwoju zrównoważonego, inteligentnego czy odpornego miasta? · Jakie wyniki osiągają miasta w porównaniu do innych miast w ramach danego modelu rozwoju? · Jak kształtują się wartości indeksu fundamentalnej siły miasta w ocenie względnej? · Czy z punktu widzenia poziomu zrównoważenia, inteligencji, odporności i fundamentalnej siły miasta są do siebie podobne?
Okładka książki Warunki mieszkaniowe gospodarstw domowych w Polsce

69,00 zł 49,58 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 49,58 zł

Zagadnienia poziomu życia ludności oraz nierówności społecznych są obecnie jednym z kluczowych pojęć w polityce i strategiach rozwoju gospodarczego oraz trwałym przedmiotem analiz ekonomicznych i badań naukowych, stanowią równocześnie przedmiot ożywionej debaty publicznej.Publikacja przedstawia wielowymiarową ocenę poziomu i jakości warunków mieszkaniowych gospodarstw domowych w Polsce oraz ich zmian pomiędzy latami 2005 i 2017. Na uwagę zasługuje szerokie ujęcie definicji warunków mieszkaniowych - jako przestrzeni obejmującej nie tylko mieszkanie wraz z jego wyposażeniem, ale również jego otoczenie i lokalizacje, opisaną za pomocą wskaźników obiektywnych i subiektywnych. Taka definicja - wpisana w ideę jakości życia - pozwala nie tylko obiektywnie zmierzyć i ocenić warunki mieszkaniowe, ale również określić subiektywne zadowolenie, komfort i uciążliwość, wynikające także z otoczenia i lokalizacji.Książka jest skierowana do szerokiego grona studentów, doktorantów, nauczycieli akademickich publicznych, analityków sektora nieruchomości, przedstawicieli władz samorządowych i wszystkich warunków mieszkaniowych.
Okładka książki Motywacyjne kształtowanie wynagrodzeń za pracę

50,00 zł 35,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,94 zł

Motywowanie pracowników jest zagadnieniem wzbudzającym bardzo duże zainteresowanie zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania. Teoretycy od lat starają się ustalić i opisać mechanizmy rządzące motywowaniem ludzi w miejscu pracy, Praktycy zarządzania, dążąc do wzrostu konkurencyjności swoich podmiotów, starają się poznać skuteczne sposoby oddziaływania na pracowników, aby zachęcić ich do wzrostu aktywności.Książka ma na celu wskazanie teoretycznych podstaw motywacyjnego kształtowania wynagrodzeń za pracę i ustalenie konkretnych wskazówek ułatwiającym pracodawcom stosowanie w praktyce takich rozwiązań.Czytelnik pozna odpowiedzi na następujące pytania:- Jak przebiega proces motywowania pracowników?- Jakie czynniki mają wpływ na motywację do wykonywania pracy?- W jaki sposób należy motywować pracowników do wzrostu wydajności pracy za pomocą wynagrodzeń?- Jakie działania nie spowodują motywacji do wzrostu wydajności pracy u zatrudnionych?Publikacja skierowana do specjalistów zainteresowanych problematyką motywowania pracowników, praktyków zajmujących się tym zagadnieniem, a także studentów zarządzania, ekonomii i psychologii.
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,98 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,95 zł
Okładka książki Kuracja Breussa

4. Kuracja Breussa

Rudolf Breuss

37,90 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 29,10 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,45 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 27,90 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 19,58 zł
Okładka książki Bóg mówi

28,04 zł
52,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,04 zł
Okładka książki Anatomia duszy

27,88 zł
45,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,48 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,70 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 58,90 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj