Dotychczasowy stan wiedzy dotyczący problematyki komunikacji niewerbalnej odnosi się przede wszystkim do niewerbalnych zachowań ludzkich rejestrowanych i analizowanych w kontekście psychologicznych prawidłowości zachodzących podczas interpersonalnych relacji. Niniejsza książka wskazuje natomiast zakres praktycznego stosowania treści niewerbalnych w przekazie reklamowym emitowanym w telewizji. Fakt wykorzystywania tych treści poddawany jest analizie ich postrzegania przez społeczeństwo, co w efekcie stanowić ma przyczynek do identyfikacji skuteczności reklamy. Głównym celem opracowania jest ujawnienie czynników determinujących stosowanie treści niewerbalnej w reklamie telewizyjnej, a w konsekwencji opisanie wpływu skuteczności wykorzystania treści niewerbalnych w przekazach komercyjnych, politycznych i społecznych na percepcję audytorium. Autor opracowania skupił uwagę m.in. na:istocie procesu komunikacji w ujęciu społecznym i biznesowym,realizacji działalności reklamowej i wykorzystaniu treści niewerbalnych w tym procesie,metodach badania skuteczności reklamy,omówieniu czynników determinujących skuteczność aktywności reklamowej,szczegółowym scharakteryzowaniu elementów komunikacji niewerbalnej w reklamie telewizyjnej,ukazaniu wpływu stosowania treści niewerbalnych w reklamie telewizyjnej na świadomość oraz zachowania audytorium.Książka jest przeznaczona dla studentów marketingu, komunikacji społecznej i psychologii, jak również praktyków zajmujących się na co dzień reklamą.... Autor twórczo wykorzystał nie tylko publikacje z zakresu marketingu (zwłaszcza reklamy i badań marketingowych) i zarządzania, ale także źródła z innych dziedzin naukowych, takich jak psychologia czy socjologia, a nawet neurologia. Do podstawowych zalet pracy należy zaliczyć umiejętność samodzielnego zaprojektowania i przeprowadzenia badań empirycznych i wykorzystania ich wyników w pisanej rozprawie (...) Na szczególne podkreślenie zasługuje podjęcie tematu o wysokim stopniu oryginalności i trudności (niespotykanego w polskiej literaturze) ...prof. dr hab. Stanisław Kaczmarczyk... Szczegółowym zagadnieniem poruszanym w recenzowanej pracy są niewerbalne aspekty komunikacji oraz ich zastosowanie w reklamie telewizyjnej. Autor analizuje skuteczność poszczególnych elementów niewerbalnych i stawia tezę, że intencjonalny dobór treści niewerbalnych zwiększa skuteczność przekazu. Swoje spostrzeżenia obrazuje przykładami, co nadaje pracy wymiar praktyczny i aplikacyjny. (...) Według mojej wiedzy jest to najbardziej kompleksowe ujęcie problematyki komunikacji niewerbalnej, jakie można spotkać na polskim rynku wydawniczym ...dr hab. Joanna Pietrzak, prof. nadzw.
Książka zawiera nowatorskie i oryginalne podejście do zarządzania wizerunkiem firmy. Dotyczy istoty oraz sposobu kształtowania, percepcji i pomiaru wizerunku. Uwzględnia złożoność relacji w sieci interakcji rynkowych i społecznych. Przedstawia prawa i zależności teoretyczno-empiryczne między elementami systemu rynkowego, w ramach którego powstaje rozbieżność między aspiracjami (wizerunek pożądany) a rzeczywistością (wizerunek rzeczywisty). Ustalenie zakresu rozbieżności między pożądanym a rzeczywistym wizerunkiem stanowi punkt wyjścia do formułowania strategii, celów i działań naprawczych, zmierzających do minimalizacji luki między nimi.
Rozważania osadzone zostały w nowej koncepcji marketingowej, określonej mianem „logika dominacji usługi" (Service Dominant Logic - SDL), zaproponowanej przez R.F. Luscha i S.L. Vargo w 2004 roku. Skonstruowany, autorski model teoretyczny odwołuje się również do innych współczesnych teorii, takich jak: jakość usług, marketing relacji, marketing sieciowy, orientacja rynkowa czy teoria przewag konkurencyjnych.
Praca stanowi usystematyzowaną koncepcję pomiaru wizerunku, która może być zaadaptowana w różnych sferach działalności gospodarczej. Wskazuje także potencjalne kierunki działań ułatwiających walkę konkurencyjną i budowanie przewagi na rynku.
Książka skierowana jest przede wszystkim do przedsiębiorców, menedżerów, kadry zarządczej oraz osób powiązanych zawodowo z marketingiem, sprzedażą i Public Relations. Stanowi również cenne źródło wiedzy dla studentów kierunków ekonomicznych (zarządzanie, marketing, finanse, bankowość) oraz literaturę uzupełniającą dla studentów psychologii, statystyki czy ekonometrii.
Postawiony problem badawczy jest nader interesujący, szczególnie, że Autorka „nie ucieka" od jego umiejscowienia w realnych uwarunkowaniach sektora bankowego znajdującego się w czasie szybko zmieniających się trendów i tendencji na rynku finansowym.
Z recenzji prof. dr hab. Krystyny Brzozowskiej
W monografii „System ochrony zdrowia w Polsce" autorzy skoncentrowali się na wybranych, najczęściej ocenianych, aspektach działalności systemu ochrony zdrowia. Kluczem do zrozumienia podjętych rozważań, jest problematyka jakości, efektywności, dostępności i bezpieczeństwa zdrowotnego. Są to kategorie, które stanowią o pozycji rankingowej polskiego systemu ochrony zdrowia, ponadto znajdują odzwierciedlenie w diagnozie systemu scharakteryzowanej w świadomości społecznej.
Książka zwraca uwagę na istotny problem różnicy celów uczestników systemu. Autorzy przedstawili to jako swoistego rodzaju grę interesów politycznych, społecznych i ekonomicznych.
Warto podkreślić, iż prezentowana monografia stanowi faktyczną, a nie tylko deklarowaną próbę połączenia wiedzy teoretycznej i praktycznej.
Tematyka książki związana jest z przedsiębiorczością (kobiet), kulturoznawstwem oraz finansami. Podkreślone zostały globalnie zauważalne problemy, takie jak: rola kobiet w rodzinie, społeczeństwie i na rynku pracy, równouprawnienie płci (gender), ubóstwo, rozwój krajów Trzeciego Świata, różnice kulturowe, a w nich kwestia religii.
W publikacji przedstawiono wyniki dwóch badań przeprowadzonych przez autorkę. Celem pierwszego z nich była identyfikacja i analiza determinant poziomu przedsiębiorczości wśród kobiet i mężczyzn sklasyfikowanych według obszaru kulturowego (islam, hinduizm, kultura Zachodu), religii oraz wartości kulturowych. Celem drugiego badania obrano określenie znaczenia usług pożyczkowo-kredytowych w procesie wsparcia przedsiębiorczości kobiet w Polsce.
Książka przeznaczona jest dla wszystkich, którzy szukają szerszego spojrzenia na dylematy współczesnego świata. Jest to książka głównie o kobietach, ich potencjale, trudnej sytuacji uwarunkowanej kulturą, w której żyją (religią) oraz o tym, jak ich przedsiębiorczość i wsparcie instytucji finansowych może pozwolić im na bardziej niezależne i godne życie. Książka podkreśla jak ważne są kobiety i jaką stanowią wartość we wszystkich sferach życia bez względu na to, czy żyją w Azji, Afryce czy w Europie.
Podejście kobiet do zakładania nowych firm i rozwoju już istniejących jest uzależnione od wielu uwarunkowań, wśród których bardzo ważną rolę odgrywają czynniki kulturowe. Autorka publikacji wykazała się niezwykle dobrym wyczuciem w doborze analizowanych zagadnień popartych szeroką wiedzą teoretyczną z zakresu kulturoznawstwa, przedsiębiorczości, jak i obszerną znajomością specyfiki funkcjonowania instytucji mikrofinansowych jako pośredników finansowych.
Z recenzji dr hab. Agnieszki Alińskiej, prof. Szkoły Głównej Handlowej
Książka stanowi cenne opracowanie obejmujące zagadnienia przedsiębiorczości kobiet oraz włączenia społecznego i finansowego w różnych kulturach z punktu widzenia mikrofinansów.
Z recenzji dr hab. Przemysława Pluskoty, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego
Książka dotyczy jednego z najważniejszych celów zarządzania finansami przedsiębiorstwa, jakim jest efektywność finansowa. Pojęcie efektywności finansowej, choć powszechnie używane zarówno w literaturze, jak i w praktyce gospodarczej nie doczekało się dotychczas jednoznacznego zdefiniowania i sparametryzowania. Tematyka publikacji wpisuje się w aktualny nurt rozważań odnoszących się do teorii struktury kapitału oraz badań w zakresie pojemności zadłużeniowej przedsiębiorstw (debt capacity) czy koncepcji ograniczeń finansowych (financial constraints).W monografii przedstawiono:teorie struktury kapitału, jej determinanty oraz metody optymalizacji,przesłanki oraz ograniczenia emisji obligacji korporacyjnych,strukturę rynku obligacji korporacyjnych w Polsce, jego ewolucję oraz perspektywy dalszego rozwoju,autorską definicję efektywności finansowej przedsiębiorstwa,autorski wskaźnik dywergencji efektywności finansowej przedsiębiorstwa (Financial Efficiency Divergence Ratio - FEDR), będący narzędziem generującym sygnały, które mogą zostać wykorzystane jako rekomendacje dla inwestorów oraz obecnych i przyszłych emitentów papierów dłużnych w zakresie kształtowania struktury zadłużenia,krytyczne poziomy zadłużenia obligacjami korporacyjnymi,granice efektywności finansowej przedsiębiorstwa.Zaprezentowane w książce wyniki badań oraz zaproponowane przez autora instrumenty oceny efektywności finansowej przedsiębiorstwa mogą przyczynić się do wzrostu świadomości uczestników rynku kapitałowego o potencjalnych skutkach zadłużenia obligacjami korporacyjnymi.
Nie wystarczy dysponować znakomitym piwem w beczce lub w butelkach, aby zapewnić klientom kufel wspaniałego napoju i wielkie przeżycia przy jego piciu. Tak samo jak proces warzenia piwa, ważne są takie czynniki związane z jego serwowaniem, jak: temperatura, przechowywanie w beczce, urządzenie do rozlewania, rodzaj szklanki i sposób nalewania.Niniejsza książka omawia szczegółowo jak samemu zbudować urządzenie do rozlewania, jak się nim posługiwać i utrzymywać w idealnym stanie. Opisuje zasady działania i eksploatacji beczek, podłączeń oraz aparatury. Pokazuje jak wybierać i przygotowywać szklanki oraz jak prawidłowo nalewać do nich piwo.Omówione zagadnienia:pomieszczenia: piwnica, chłodnia, strefa nalewania,urządzenie do rozlewania,zawory beczek i głowice/złącza urządzenia do rozlewania,krany do nalewania piwa,szklanki - rodzaje i użytkowanie,prawidłowe rozlewanie i nalewanie,regulacja urządzenia do rozlewania,budowa własnego urządzenia do rozlewania,konserwacja, czyszczenie i sanityzacja linii, złączy i kurków.
Migracje międzynarodowe niosą szereg konsekwencji dla państwa przyjmującego, a jednym z obszarów odczuwających skutki napływu obcokrajowców jest rynek pracy. W świetle ograniczonej skuteczności działań ukierunkowanych na zapewnianie równowagi na tym rynku, państwa mogą rozważać imigrację zarobkową.
W związku z tym rodzą się zasadnicze pytania:
• Jaki wpływ ma imigracja na wynagrodzenia krajowej siły roboczej?
• Czy napływ imigrantów prowadzi do zwiększenia bezrobocia wśród krajowych zasobów pracy?
• Czy imigracja jest skutecznym narzędziem w kontekście problemu z zaspokojeniem popytu na pracę ze strony krajowej siły roboczej?
Celem podjętej analizy, która w części empirycznej odnosiła się do państw członkowskich Unii Europejskiej, była próba odpowiedzi na te ważne pytania.
Książka zawiera kompendium wiedzy teoretycznej i praktycznej na temat głodówki, a mianowicie:
• opis badań naukowych poświęconych procesom fizjologicznym zachodzącym w organizmie w trakcie głodówki,
• dekalog dobrego głodówkowicza,
• przyczyny chorób autoimmunologicznych i innych,
• prezentację licznych przypadków wyzdrowień z ciężkich chorób,
• świadectwa osób, które odzyskały zdrowie dzięki głodówce,
• problem walki z nadwagą i otyłością oraz zasady prawidłowego odżywiania się,
• rozpowszechnione nieprawdziwe mity o głodówce i kryzys panujący w dietetyce,
• wizję medycyny przyszłości.
Książka, mimo iż miejscami ma charakter wybitnie naukowy, jest łatwa w czytaniu, gdyż jej tekst zawiera wiele prostych, praktycznych wskazówek i anegdot oraz opisów osobistych przeżyć i przygód, jakie autor miał w trakcie swej praktyki i walki o przyznanie głodówce należnego jej miejsca w medycynie. Dzięki takiemu urozmaiceniu, książka jest dla każdego - dla zwykłych ludzi chcących poszerzyć horyzont swych zainteresowań i przeczytać coś ciekawego, dla chorych szukających skutecznej pomocy lekarskiej, dla lekarzy pragnących poszerzyć swą wiedzę i umiejętności, dla dietetyków chcących lepiej wykonywać swój zawód, dla menedżerów z sektora ochrony zdrowia, dla naukowców i studentów zajmujących się fizjologią człowieka.
BYĆ JAK MNICH, zabiera czytelnika w podróż do odległego klasztoru położonego w północnej części stanu Nowy Jork, gdzie Jesse Itzler - człowiek, który nie potrafi usiedzieć w miejscu dłużej niż minutę - uczy się życia bez Internetu, egzystowania w sytuacjach niekomfortowych i doceniania chwili obecnej. Zabawna, pełna szybkiej akcji i praktycznych porad książka BYĆ JAK MNICH jest dla tych, którzy dążą do mniej stresującego i bardziej ekscytującego życia. Jesse jest jak żywa wersja gościa z reklamy piwa Dos Equis, jednego z najbardziej interesujących ludzi na świecie. Dokonał w swoim życiu tak wielu różnych rzeczy, a teraz zrobił coś nowego. Zawsze starając się budować swój życiowy życiorys, w BYĆ JAK MNICH dodaje do niego kolejne doświadczenie, dzięki któremu rozwija się jako mąż, ojciec, przedsiębiorca i człowiek. Książka ta jest pełna mocnych lekcji życiowych dla każdego, kto jest ukierunkowany na cel i poszukuje swojego WIELKIEGO DLACZEGO? - LEWIS HOWES, autor bestselleru i gospodar
Książka jest pionierską pozycją na polskim rynku wydawniczym przedstawiającą efekty współpracy badaczy z różnych dyscyplin nauk społecznych. Tym co łączy autorów, pomimo wykorzystywania różnych pojęć i modeli poznawczych, jest podejście ewolucyjne związane z przekonaniem, że człowiek i całe społeczeństwa są efektem długotrwałych procesów rozwojowych. Procesy te mają pewne swoje reguły.
Książka jest efektem trzyletniej współpracy naukowców poznańskiego środowiska akademickiego w ramach interdyscyplinarnego seminarium pt. „Paradygmat ewolucji w naukach społecznych". Biorą w nim udział naukowcy kilku poznańskich uczelni: Uniwersytetu Ekonomicznego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Przyrodniczego, a także Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości. Uczestnikami seminarium są również pracownicy uczelni spoza Poznania: Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Szczecińskiego, Uniwersytetu Zielonogórskiego i Uniwersytetu M. Kopernika w Toruniu. Głównym celem seminarium jest integracja nauk społecznych za pomocą paradygmatu ewolucji poprzez dyskusje, dzielenie się wiedzą i kooperację w ramach wspólnych projektów. W seminariach uczestniczą przedstawiciele różnych dyscyplin: ekonomiści, psycholodzy, socjolodzy, kognitywiści, prawnicy, antropolodzy, językoznawcy, biolodzy, zoolodzy i informatycy.
Książka jest dziełem wyjątkowo oryginalnym i użytecznym. Pokazuje nowe możliwości wspólnego prowadzenia badań i wzbogacania wiedzy z obszaru nauk społecznych, a także humanistycznych. Może być inspiracją dla różnych środowisk naukowych w zakresie organizowania zespołów interdyscyplinarnych. Dobrym przykładem jest rozwój ekonomii ewolucyjnej jako efekt współpracy ekonomistów, psychologów, socjologów, a także przedstawicieli innych dyscyplin. Książka jest przeznaczona nie tylko dla wykładowców, ale też dla doktorantów, studentów, menedżerów, polityków i wszystkich zainteresowanych nowymi trendami w nauce.
Monografia w sposób kompleksowy przybliża problematykę zarządzania zielonym łańcuchem dostaw. W kolejnych rozdziałach opracowania prezentowane są: teoretyczne aspekty zielonego łańcucha dostaw, instrumenty i narzędzia wykorzystywane w pomiarze łańcucha dostaw, rozwiązania dynamizujące i stymulujące procesy w łańcuchu dostaw oraz wieloaspektowa ocena funkcjonowania zielonego łańcucha dostaw w kontekście nowego modelu biznesowego przedsiębiorstw. W monografii postuluje się zmianę podejścia z tradycyjnego na rzecz nowego, uwypuklającego - obok kosztów, jakości i czasu - element ochrony środowiska. Książka stanowi cenne źródło wiedzy zarówno dla teoretyków, jak i praktyków zainteresowanych problematyką zarządzania łańcuchem dostaw.
Zarówno w Polsce, jak i na świecie rośnie zainteresowanie zarządzaniem zielonymi łańcuchami dostaw. Książka wyróżnia się logiką generalnego wywodu. Konstrukcja pracy jest przejrzysta. Za trafne posunięcie należy uznać odniesienie omawianych zjawisk i problemów do modeli biznesowych (...). W książce bardzo jasno zaprezentowano problemy oceny zielonych łańcuchów dostaw. Wyniki badań są bardzo interesujące, tworzą one przejrzysty obraz „zazielenienia" łańcuchów dostaw.
Z recenzji prof. dr. hab. Marka Ciesielskiego, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Monografia ma charakter systematyzujący dorobek naukowy oraz przedstawia wyniki badań własnych (...). Zawiera próbę autorskiego zdefiniowania teoretycznych podstaw zielonego łańcucha dostaw oraz zasad jego zarządzania. W pracy wykazano, że zrealizowane zadania badawcze wypełniają lukę naukowo-badawczą w zakresie zapotrzebowania na informacje ogniskujące się wokół problematyki związanej z budową i oceną zielonego łańcucha dostaw, a także metod i instrumentów jego funkcjonowania, barier i korzyści wynikających z implementacji nowej strategii biznesu.
Z recenzji dr. hab. inż. Krzysztofa Witkowskiego, prof. Uniwersytetu Zielonogórskiego
Kupowanie się nawzajem, łączenie czy nawiązywanie strategicznej współpracy przez firmy stało się w ostatnich latach zjawiskiem powszechnym, stanowiącym codzienny element życia gospodarczego. Obserwatorzy rynku fuzji i przejęć czyli rynku, na którym zachodzą transakcje nabywania praw do sprawowania kontroli nad przedsiębiorstwami, dostrzegli, że popularność podejmowania działań z tego obszaru jest silnie zróżnicowana w czasie. Na światowych rynkach występują okresy, w których skala realizacji tego rodzaju transakcji przyjmuje takie rozmiary, że określane są mianem „fal fuzji i przejęć”. Co leży u podstaw cyklicznego powtarzania się tego zjawiska? Dlaczego niekiedy na rynku pojawia się moda na przejmowanie kontroli nad konkurentami? Finansiści poszukują odpowiedzi na te pytania od blisko 100 lat. Na najbardziej rozwiniętych rynkach kontroli, takich jak Stany Zjednoczone czy Wielka Brytania, przeprowadzono badania, na podstawie których sformułowano kilka teorii i poglądów. Do tej pory jednak uwaga badaczy nie skupiała się na wschodzących rynkach fuzji i przejęć.
Książka „Determinanty aktywności na rynku fuzji i przejęć w Polsce” ma pionierski charakter z uwagi na zogniskowanie na rynku polskim. Pomimo faktu, że Polska stanowi najistotniejszy rynek fuzji i przejęć w skali Europy Środkowo-Wschodniej nie zrealizowano wcześniej kompleksowych badań nad determinantami rozwoju i poziomu aktywności na rynku kontroli. Wyniki przeprowadzonego badania potwierdziły, że czynniki z otoczenia przedsiębiorstw mogą wpływać na podejmowane przez nie decyzje w zakresie konsolidacji, a ponadto, że sposób oddziaływania zewnętrznych determinantów na aktywność na rynku fuzji i przejęć w Polsce jest odmienny niż na rozwiniętych rynkach kapitałowych.
Niniejsza książka zawiera m.in.:
-kompleksowe studium funkcjonowania rynku fuzji i przejęć w Polsce z klasyfikacją istniejących form transakcji transferu kontroli nad przedsiębiorstwami;
-gruntowną analizę rozwoju rynku fuzji i przejęć w Polsce;
-klasyfikację i krytyczną analizę dorobku naukowego w zakresie determinantów aktywności na rynku fuzji i przejęć;
-identyfikację czynników, które wpłynęły na rozwój rynku fuzji i przejęć w Polsce.
W książce przedstawiono dostosowany do warunków polskich model pozwalający oszacować aktywność na rynku fuzji i przejęć, będący użytecznym narzędziem wspomagającym decyzje strategiczne kadry menadżerskiej odnośnie kierunków rozwoju przedsiębiorstw, jak również decyzje inwestycyjne inwestorów funkcjonujących na rynku kapitałowym.
Przekształcenia globalnych sił gospodarczych i wciąż rosnąca konkurencja podmiotów na świecie o czynniki produkcji oraz rynki zbytu, stwarzają wyzwania w kształtowaniu się nowych międzynarodowych stosunków gospodarczych (MSG). Zmiany dotychczasowych MSG w kierunku zrównoważonego i trwałego rozwoju (ZiTR) gospodarki światowej są jednak wciąż za małe w stosunku do oczekiwań społeczeństw. Nowatorska koncepcja przedstawianego podręcznika wynika nie tylko z idei rozwoju tych stosunków w kierunku bardziej zrównoważonych, jako warunku ZiTR, ale również z innowacyjnej struktury jego treści.Książkę adresujemy przede wszystkim do studentów wszystkich kierunków oraz praktyków, których interesują problemy globalne. Młody Czytelniku, studencie, przedsiębiorco, polityku, zapraszamy do lektury tej książki i dyskusji nad rozwiązywaniem nowych problemów MSG w nurcie alternatywnej teorii ekonomii zrównoważonego rozwoju. Przesłanie Autorów do odbiorcy pracy brzmi: przeczytaj, przemyśl i podejmij próbę odpowiedzi na wynikające z jej treści pytania. W refleksji nad głównymi tezami książki, sformułuj nowe zagadnienia dotyczące Twoich możliwości uczestnictwa w ograniczaniu istniejących i możliwych do wystąpienia nowych zagrożeń dotyczących budowy zrównoważonych MSG. Autorzy w każdym rozdziale podręcznika stawiają ważne pytania, toteż z pewnością zaciekawi Czytelnika ich stanowisko w zakresie proponowanych mechanizmów rozwiązań.Ponadto interesująca w tym opracowaniu monograficznym jest prezentacja w zakresie:- dotychczasowego stanu wiedzy odnośnie do głównych aspektów MSG,- pozycji UE i Polski w przepływach handlowych towarów, usług, pracy i kapitału,- perspektywy kształtowania MSG stymulujących zrównoważony społeczno-gospodarczo-ekologiczny rozwój,- kierunku poprawy istniejących i tworzenia innych rozwiązań instytucjonalnych,- nowych informacji, które mogą być przydatne Czytelnikowi w formułowaniu strategii zrównoważonego rozwoju podmiotów gospodarczych na różnych poziomach funkcjonowania.
W monografii przedstawiono metody oraz narzędzia wspomagające zarządzanie eksploatacją infrastruktury technicznej i utrzymaniem ruchu w obiekcie szpitalnym.
Dla podniesienia skuteczności realizowania procesów eksploatacji infrastruktury technicznej w szpitalu zaproponowano wykorzystanie koncepcji Facility Management i budynku inteligentnego, które zostały zastosowane za pośrednictwem modelu wspomagającego procesy eksploatacji infrastruktury technicznej szpitala. Wdrożenie modelu będzie powodowało, przy kompleksowym podejściu, dostarczenie udogodnień dla wspomagania utrzymania ruchu w obiekcie szpitalnym. Praktyczne zastosowanie będzie mogło mieć miejsce poprzez wykorzystanie metod i narzędzi z nauki eksploatacji, w zależności od zidentyfikowanego problemu w kierowaniu procesem eksploatacji.
W monografii dokonano:
- przeglądu metod i narzędzi stosowanych w eksploatacji obiektów technicznych i działalności służb utrzymania ruchu,
- analizy uwarunkowań prawnych i technicznych w kierowaniu eksploatacją obiektów szpitalnych,
- identyfikacji procesów eksploatacji infrastruktury technicznej w obiekcie szpitalnym,
- opracowania modelu wspomagania procesów eksploatacji infrastruktury technicznej w fazie „użytkowanie" istniejącego obiektu szpitalnego,
- weryfikacji opracowanego modelu w wybranej jednostce obiektu szpitalnego,
- oceny funkcjonowania procesów eksploatacji i działalności służb utrzymania ruchu w wybranej jednostce szpitalnej,
- doboru kluczowych wskaźników efektywności, jako elementu wdrażania koncepcji FM (zarządzanie udogodnieniami) za pomocą wybranej metody heurystycznej.
- Podstawowa metoda przygotowania sera
- Sery włoskie i z innych krajów
- Nowe receptury, nowe triki i nowe sekrety
Przygotowanie posiłków w domu ma same zalety: je się smaczniej, zdrowiej i taniej. Ser nie jest tu wyjątkiem i możecie nauczyć się go przygotowywać w domu małym kosztem, dobrze się przy tym bawiąc. W przeciwieństwie do tego, co można by myśleć, zrobienie sera w domu wcale nie jest trudne i również sprzęt do tego potrzebny jest bardzo prosty: mając jakieś naczynie, termometr i parę form (perforowane kubki do odprowadzania serwatki ze skrzepu) możecie uruchomić domową produkcję sera, która może dać wam dużo satysfakcji.
W książce opisano wszystko, co jest potrzebne do produkcji sera w domu: od metody podstawowej, za pomocą której można wytwarzać zwykłe sery, do produkcji mozzarelli, gorgonzoli, sera camembert i serów z innych krajów, jak angielski cottage cheese, indyjski panir i niemiecki quark.
W książce jest także dodatek poświęcony innym rodzajom nabiału: jogurtowi, kefirowi i masłu.
OMÓWIONE TEMATY:
• Wyposażenie do produkcji sera w domu
• Podstawowe składniki sera
• Metoda podstawowa - wytwarzanie caciotty i ricotty
• Zaawansowane metody produkcji
• Pleśnie i spółka - niebieskie sery pleśniowe, gorgonzola i camembert
• Jogurt, kefir i masło sporządzone w domu
Książka pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w sieci, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w niej krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować kampanię marketingową przedsiębiorstwa w Internecie. Każdy etap procedury został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami.
W książce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
• Co kryje się pod pojęciem marketing i jaka jest różnica pomiędzy jego formą tradycyjną a internetową?
• Co to jest marketing internetowy?
• Jak prawidłowo przygotować stronę WWW przedsiębiorstwa oraz jak ją rozwijać, by przynosiła korzyści przedsiębiorcy?
• Jak zoptymalizować swój biznes w Internecie w interakcji z użytkownikami i wyszukiwarkami?
• Jak dokonywać eksploracji kolejnych elementów, które są niezbędne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem?
• Jakich narzędzi internetowych używać, by prowadzić skuteczną kampanię marketingową w sieci?
Przyczyny zjawisk ekonomicznych są złożone i niejednorodne. Dlatego konstruując modele takich procesów, jak podejmowanie decyzji czy komunikowanie w reklamie, ekonomiści wykorzystują ustalenia innych nauk badających uwarunkowania poznawczej aktywności człowieka: psychologii, neurobiologii, kognitywistyki, pragmatyki i filozofii. Warto podkreślić, że tego typu interdyscyplinarność w naukach ekonomicznych nie jest chwilową modą, ale adekwatną odpowiedzią na coraz lepiej rozpoznawaną złożoność badanych zjawisk.
Niniejsza publikacja stanowi próbę zastosowania podejścia interdyscyplinarnego w naukach ekonomicznych. Autorzy zebranych w niej prac reprezentują takie dziedziny wiedzy, jak: ekonomia, psychologia, neuronauka, medycyna, kognitywistyka, pragmatyka i filozofia. Każdy z rozdziałów przedstawia inne spojrzenie na procesy podejmowania decyzji oraz mechanizmy komunikacji. Są to spojrzenia komplementarne, a nie alternatywne - składają się na obraz, który uwzględnia złożoność badanych zjawisk.
Prace zebrane w niniejszej książce zainteresują więc nie tylko ekonomistów, ale wszystkich tych, którzy badają wybrane aspekty i uwarunkowania złożonych zjawisk społecznych.
- Chleb wykonany ręcznie i chleb przygotowany z użyciem automatu
- Wszystkie tajemnice związane z drożdżami i inne
- Wiele najnowszych przepisów
Sądzę, że największą pochwałą, jaką można otrzymać w trakcie przygotowywania posiłku, jest usłyszenie od Babci: „Ja nie potrafię zrobić czegoś tak dobrego". I właśnie to mnie spotkało. Zdarzyło mi się, że Babcia poprosiła mnie, abym ją - skarbnicę wiedzy kulinarnej - nauczył pieczenia chleba i focacci. Przepojony tym sukcesem podjąłem się zadania uczynienia z tego wydania książki czegoś wyjątkowego. Zasadnicza część zawiera przepisy, jak produkować chleb w domu i jak dbać o jego stałą doskonałość. Do tych przepisów dodałem wiele innych, także najnowszych - jak focaccia z Recco, chleb cafone, pizza. W ten sposób powstał poradnik oparty na praktycznym doświadczeniu, za którego pomocą możemy naprawdę nauczyć się pieczenia chleba - ale nie tylko: można lepiej jeść, zaoszczędzić pieniądze, a także i czas, gdyż sami się przekonamy, że wyprodukowanie chleba wymaga mniej czasu niż kupienie go!
OMÓWIONE TEMATY:
• Dlaczego warto piec chleb w domu - czas i koszty
• Podstawy pieczenia chleba
• Ciasto i jego rośnięcie
• Receptura podstawowa
• Dobór mąki
• Triki, aby ciasto lepiej rosło
• Przepisy regionalne i specjalne: chleb arabski, chleb apulijski (czyli z Altamury), chleb toskański, chleb przaśny (maca), pan brioche, babka, focaccia, pizza, chleb cafone, chapati, plecionka żytnia
• Porady praktyczne jak piec chleb w domu
• Receptury potraw z chleba
Zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania działu kadrowo-płacowego to jeden z priorytetów kadry zarządzającej w każdej jednostce gospodarczej zatrudniającej pracowników. Prawidłowa polityka kadrowa, pozbawione błędów rozrachunki z pracownikami i związane z nimi prawidłowe rozliczenia publicznoprawne to cele służb kadrowo-płacowych. Osiągnięcie tych celów stanowi wyzwanie głównie ze względu na konieczność poruszania się w skomplikowanej materii przepisów prawnych oraz konieczności ich zastosowania w praktyce. Niezbędna wiedza w tej dziedzinie ma interdyscyplinarny charakter, ponieważ obejmuje aspekty kadrowo-płacowe, zarządcze, a nawet psychologiczne.
Książka zawiera:
• praktyczne ujęcie zagadnień kadrowo-płacowych w szerokim zakresie,
• zagadnienia teoretyczne wzbogacone przykładami,
• szeroką tematykę obejmującą m.in. nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy, naliczanie listy płac, zarządzanie kadrami, controlling personalny,
• omówienie wąskiej i aktualnej tematyki zatrudniania cudzoziemców.
Książka jest polecana uczestnikom studiów podyplomowych i szkoleń o tematyce kadrowo-płacowej oraz osobom rozpoczynającym pracę zawodową w działach kadr i płac, a także w działach finansowych. Stanowi kompleksowe opracowanie przydatne także doświadczonym pracownikom.
Przedstawiamy Państwu zbiorową pracę poświęconą obszernemu i ważnemu działowi wiedzy, jakim we współczesnym świecie są badania kliniczne. Badania te stanowią fundament współczesnej medycyny i są warunkiem zwiększonego dostępu pacjentów do nowoczesnych terapii, wpływają znacząco na poszerzenie wiedzy zawodowej lekarzy.
W dobie bardzo wymagających międzynarodowych i krajowych regulacji prawnych, jak również w związku z wysoko ustawioną poprzeczką standardów etycznych, badania kliniczne stawiają wiele wyzwań tym, którzy są zaangażowani w ich rzetelne i jakościowe prowadzenie.
Na nowe leki czeka współczesna medycyna, która w dalszym ciągu nie jest w stanie skutecznie pomóc pacjentom cierpiącym na wiele schorzeń. Zasadą wszystkich współcześnie prowadzonych badań klinicznych jest założenie, że w ich prowadzeniu sprawą nadrzędną jest ochrona praw każdego uczestnika poprzez zapewnienie mu bezpieczeństwa, zachowanie godności i dbałość o jego dobro. Ścisłe przestrzeganie obecnie obowiązujących przepisów i zaleceń międzynarodowych agencji zajmujących się badaniami klinicznymi pozwala też kontrolować ryzyko dla uczestników biorących udział w tych badaniach. Jest to podstawa uzyskania wiarygodnych danych oraz umożliwia wprowadzenie na rynek bezpiecznych i skutecznych leków.
Praca w badaniach klinicznych wymaga od osób zaangażowanych nie tylko wiedzy, stosowania zawsze wysokich standardów etycznych, ale również stałego kształcenia się i poznawania nowych standardów, wytycznych i aktów prawnych. Stąd też duże zapotrzebowanie na nowoczesny podręcznik dotyczący badań klinicznych. Poprzednia książka pod tytułem Badania kliniczne została wydana ponad 10 lat temu. Od jej wydania nastąpił gwałtowny postęp medycyny, miały miejsce istotne zmiany w prawodawstwie, a także nastąpiły znaczne zmiany w polskim krajobrazie badań klinicznych, które należało uwzględnić.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, zarząd Stowarzyszenia GCPpl podjął decyzję o napisaniu niniejszej książki, gromadzącej aktualną, podstawową wiedzę z dziedziny badań klinicznych.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?