- Podstawowa metoda przygotowania sera
- Sery włoskie i z innych krajów
- Nowe receptury, nowe triki i nowe sekrety
Przygotowanie posiłków w domu ma same zalety: je się smaczniej, zdrowiej i taniej. Ser nie jest tu wyjątkiem i możecie nauczyć się go przygotowywać w domu małym kosztem, dobrze się przy tym bawiąc. W przeciwieństwie do tego, co można by myśleć, zrobienie sera w domu wcale nie jest trudne i również sprzęt do tego potrzebny jest bardzo prosty: mając jakieś naczynie, termometr i parę form (perforowane kubki do odprowadzania serwatki ze skrzepu) możecie uruchomić domową produkcję sera, która może dać wam dużo satysfakcji.
W książce opisano wszystko, co jest potrzebne do produkcji sera w domu: od metody podstawowej, za pomocą której można wytwarzać zwykłe sery, do produkcji mozzarelli, gorgonzoli, sera camembert i serów z innych krajów, jak angielski cottage cheese, indyjski panir i niemiecki quark.
W książce jest także dodatek poświęcony innym rodzajom nabiału: jogurtowi, kefirowi i masłu.
OMÓWIONE TEMATY:
• Wyposażenie do produkcji sera w domu
• Podstawowe składniki sera
• Metoda podstawowa - wytwarzanie caciotty i ricotty
• Zaawansowane metody produkcji
• Pleśnie i spółka - niebieskie sery pleśniowe, gorgonzola i camembert
• Jogurt, kefir i masło sporządzone w domu
JESSE ITZLER to amerykański przedsiębiorca, który nie zawahał się spróbować czegoś nowego. Bezczelnie podszył się pod znanego artystę hip-hopowego, by umówić się na spotkanie z szefem studia nagraniowego – zdobywając w ten sposób swój upragniony kontrakt. Przekonał grupę odnoszących sukcesy dyrektorów korporacji, by zainwestowali w bezprecedensowy biznesplan – tak powstała firma Marquis Jet. Zaoferował Spanx, że weźmie udział w stumilowym biegu, by zwrócić uwagę pięknej założycielki firmy – z którą się później ożenił. Jego życie to ciągłe wykazywanie się odwagą i podejmowanie ryzyka. Został za to wielokrotnie nagrodzony. Kiedy więc zaczął odnosić wrażenie, że jego życiem kieruje autopilot, zatrudnił dość niekonwencjonalnego trenera personalnego, którego zaprosił do swojego domu na cały miesiąc – znakomitego komandosa sił specjalnych amerykańskiej marynarki, powszechnie uważanego za „największego twardziela na tej planecie”!
BYĆ JAK SEAL… jest jak scenariusz filmu o męskiej przyjaźni pomiędzy chłopakiem z sąsiedztwa a …. Rambo. Jesse jest niesamowitym luzakiem. SEAL … nie. Wpada nawet do mieszkania Jesse’go z nadmuchiwanym pontonem na wypadek, gdyby rodzina Itzlerów musiała kiedykolwiek uciekać z Manhattanu, przekraczając rzekę Hudson. Ich wspólne eskapady wkrótce owocują wspaniałą przyjaźnią, a do czasu wyjazdu SEALa Jesse jest w najlepszej kondycji, w jakiej był kiedykolwiek wcześniej – ale zyskuje on jednak dużo więcej niż mięśnie. Na przemian zabawna i inspirująca, BYĆ JAK SEAL… pokazuje korzyści płynące z wykraczania poza własną strefę komfortu.
OTO, CO MÓWIĄ NA TEMAT JESSE'GO I JEGO KSIĄŻKI:
„Jeśli lubisz borowanie zębów bez znieczulenia, ta książka jest dla Ciebie".
- PIOTR ZIELONKA, autor książki Giełda i psychologia
„George Foreman udzielił mi świetnej rady. Kiedy powiedziałam mu, że mój mąż przebiegł sto mil (ok. 160 km) bez przerwy, powiedział: „Sara, nie staraj się zrozumieć faceta takiego jak on. Po prostu go kochaj"".
- SARA BLAKELY, ZAŁOŻYCIELKA SPANX I ŻONA JESSE'GO
„To jest cały Jesse. Zrób to inaczej, a osiągniesz rezultaty. Właśnie tak funkcjonuje przez całe swoje życie, a wychodzi mu to wspaniale".
- MIKE „COACH K" KRZYZEWSKI, GŁÓWNY TRENER DUKE BASKETBALL
„Jesse to ryzykant i nieustannie próbuje stawać się lepszym w nowych dziedzinach. Poza tym, fajnie spędza się z nim czas".
- TOM BRADY, NEW ENGLAND PATRIOTS, CZTEROKROTNY MISTRZ NFL, DWUKROTNY ZDOBYWCA TYTUŁU MVP NFL
„Większość z nas idzie przez życie na autopilocie. Nowy dzień ... ta sama rutyna. Ten facet przez 31 dni gościł w swoim salonie „superbohatera z krwi i kości", żeby ten przeorganizował jego życie. Czasami, żeby osiągnąć rezultaty, trzeba mieć odwagę zrobić coś radykalnego".
- DOLVETT QUINCE, TRENER FITNESS, THE BIGGEST LOSER
„To nie jest książka motywacyjna. Jest brutalnie prosta i bezpośrednia. Ma jednak w sobie magię, bo mówi o prawdziwej historii, z której wiele możemy się nauczyć. Pokazuje, jak dyscyplina pomaga osiągać ponadprzeciętne wyniki w sporcie i biznesie".
- SEBASTIAN KOTOW, PRZEDSIĘBIORCA, WYKŁADOWCA AKADEMII LEONA KOŹMIŃSKIEGO, MARATOŃCZYK, TRIATHLONISTA, AMATOR MUAY THAI
Książka pełni rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej w sieci, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w niej krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować kampanię marketingową przedsiębiorstwa w Internecie. Każdy etap procedury został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami.
W książce Czytelnik odnajdzie odpowiedzi na następujące pytania:
• Co kryje się pod pojęciem marketing i jaka jest różnica pomiędzy jego formą tradycyjną a internetową?
• Co to jest marketing internetowy?
• Jak prawidłowo przygotować stronę WWW przedsiębiorstwa oraz jak ją rozwijać, by przynosiła korzyści przedsiębiorcy?
• Jak zoptymalizować swój biznes w Internecie w interakcji z użytkownikami i wyszukiwarkami?
• Jak dokonywać eksploracji kolejnych elementów, które są niezbędne podczas optymalizacji strony internetowej oraz podczas interakcji z potencjalnym klientem?
• Jakich narzędzi internetowych używać, by prowadzić skuteczną kampanię marketingową w sieci?
- Chleb wykonany ręcznie i chleb przygotowany z użyciem automatu
- Wszystkie tajemnice związane z drożdżami i inne
- Wiele najnowszych przepisów
Sądzę, że największą pochwałą, jaką można otrzymać w trakcie przygotowywania posiłku, jest usłyszenie od Babci: „Ja nie potrafię zrobić czegoś tak dobrego". I właśnie to mnie spotkało. Zdarzyło mi się, że Babcia poprosiła mnie, abym ją - skarbnicę wiedzy kulinarnej - nauczył pieczenia chleba i focacci. Przepojony tym sukcesem podjąłem się zadania uczynienia z tego wydania książki czegoś wyjątkowego. Zasadnicza część zawiera przepisy, jak produkować chleb w domu i jak dbać o jego stałą doskonałość. Do tych przepisów dodałem wiele innych, także najnowszych - jak focaccia z Recco, chleb cafone, pizza. W ten sposób powstał poradnik oparty na praktycznym doświadczeniu, za którego pomocą możemy naprawdę nauczyć się pieczenia chleba - ale nie tylko: można lepiej jeść, zaoszczędzić pieniądze, a także i czas, gdyż sami się przekonamy, że wyprodukowanie chleba wymaga mniej czasu niż kupienie go!
OMÓWIONE TEMATY:
• Dlaczego warto piec chleb w domu - czas i koszty
• Podstawy pieczenia chleba
• Ciasto i jego rośnięcie
• Receptura podstawowa
• Dobór mąki
• Triki, aby ciasto lepiej rosło
• Przepisy regionalne i specjalne: chleb arabski, chleb apulijski (czyli z Altamury), chleb toskański, chleb przaśny (maca), pan brioche, babka, focaccia, pizza, chleb cafone, chapati, plecionka żytnia
• Porady praktyczne jak piec chleb w domu
• Receptury potraw z chleba
Zabezpieczenie prawidłowego funkcjonowania działu kadrowo-płacowego to jeden z priorytetów kadry zarządzającej w każdej jednostce gospodarczej zatrudniającej pracowników. Prawidłowa polityka kadrowa, pozbawione błędów rozrachunki z pracownikami i związane z nimi prawidłowe rozliczenia publicznoprawne to cele służb kadrowo-płacowych. Osiągnięcie tych celów stanowi wyzwanie głównie ze względu na konieczność poruszania się w skomplikowanej materii przepisów prawnych oraz konieczności ich zastosowania w praktyce. Niezbędna wiedza w tej dziedzinie ma interdyscyplinarny charakter, ponieważ obejmuje aspekty kadrowo-płacowe, zarządcze, a nawet psychologiczne.
Książka zawiera:
• praktyczne ujęcie zagadnień kadrowo-płacowych w szerokim zakresie,
• zagadnienia teoretyczne wzbogacone przykładami,
• szeroką tematykę obejmującą m.in. nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy, naliczanie listy płac, zarządzanie kadrami, controlling personalny,
• omówienie wąskiej i aktualnej tematyki zatrudniania cudzoziemców.
Książka jest polecana uczestnikom studiów podyplomowych i szkoleń o tematyce kadrowo-płacowej oraz osobom rozpoczynającym pracę zawodową w działach kadr i płac, a także w działach finansowych. Stanowi kompleksowe opracowanie przydatne także doświadczonym pracownikom.
Przedstawiamy Państwu zbiorową pracę poświęconą obszernemu i ważnemu działowi wiedzy, jakim we współczesnym świecie są badania kliniczne. Badania te stanowią fundament współczesnej medycyny i są warunkiem zwiększonego dostępu pacjentów do nowoczesnych terapii, wpływają znacząco na poszerzenie wiedzy zawodowej lekarzy.
W dobie bardzo wymagających międzynarodowych i krajowych regulacji prawnych, jak również w związku z wysoko ustawioną poprzeczką standardów etycznych, badania kliniczne stawiają wiele wyzwań tym, którzy są zaangażowani w ich rzetelne i jakościowe prowadzenie.
Na nowe leki czeka współczesna medycyna, która w dalszym ciągu nie jest w stanie skutecznie pomóc pacjentom cierpiącym na wiele schorzeń. Zasadą wszystkich współcześnie prowadzonych badań klinicznych jest założenie, że w ich prowadzeniu sprawą nadrzędną jest ochrona praw każdego uczestnika poprzez zapewnienie mu bezpieczeństwa, zachowanie godności i dbałość o jego dobro. Ścisłe przestrzeganie obecnie obowiązujących przepisów i zaleceń międzynarodowych agencji zajmujących się badaniami klinicznymi pozwala też kontrolować ryzyko dla uczestników biorących udział w tych badaniach. Jest to podstawa uzyskania wiarygodnych danych oraz umożliwia wprowadzenie na rynek bezpiecznych i skutecznych leków.
Praca w badaniach klinicznych wymaga od osób zaangażowanych nie tylko wiedzy, stosowania zawsze wysokich standardów etycznych, ale również stałego kształcenia się i poznawania nowych standardów, wytycznych i aktów prawnych. Stąd też duże zapotrzebowanie na nowoczesny podręcznik dotyczący badań klinicznych. Poprzednia książka pod tytułem Badania kliniczne została wydana ponad 10 lat temu. Od jej wydania nastąpił gwałtowny postęp medycyny, miały miejsce istotne zmiany w prawodawstwie, a także nastąpiły znaczne zmiany w polskim krajobrazie badań klinicznych, które należało uwzględnić.
Wychodząc naprzeciw tym potrzebom, zarząd Stowarzyszenia GCPpl podjął decyzję o napisaniu niniejszej książki, gromadzącej aktualną, podstawową wiedzę z dziedziny badań klinicznych.
Davide Bertinotti i Massimo Faraggi, autorzy bestsellera La tua birra fatta in casa (Twoje piwo domowe), zebrali w tej książce różnorakie receptury umożliwiające produkowanie we własnej kuchni najróżnorodniejszych i najsłynniejszych styli piwnych. Są to receptury sprawdzone w maksymalnym stopniu, gdyż zostały wybrane spośród piw nagrodzonych w konkursach piwowarstwa domowego organizowanych w ostatnich 14 latach przez włoskie stowarzyszenia MoBI (Movimentoo Birrario Italiano) oraz Unionbirrai. Receptury te obejmują zarówno piwa całkowicie zgodne z prezentowanym stylem, jak i „interpretacje" swobodniejsze - wszystkie jednak sprawdzone i zaakceptowane przez jurorów będących doświadczonymi degustatorami.
Dla każdego stylu piwnego przedstawiono także kompletny opis wzięty z programu BJCP (Beer Judge Certification Program), opracowanego przez organizację o tej samej nazwie. Program ten opisuje szczegółowo i definiuje wszystkie style w aspekcie technicznym i organoleptycznym. Wykorzystywany jest on w trakcie najważniejszych konkursów piwowarów domowych i zawodowych na całym świecie.
Oprócz tego książka zawiera zwięzły, lecz wyczerpujący poradnik techniczny z zakresu metod przygotowywania piwa. Omówiono następujące tematy:
• technika produkcji piwa w domu,
• szczegółowy opis wszystkich styli piwnych,
• problemy degustacji piwa,
• ponad 90 przepisów do produkcji piwa, miodu pitnego i cydru.
Zarządzanie wartością to koncepcja, która stała się obecnie podstawowym narzędziem kierowania przedsiębiorstwem. Poszerza ona zakres finansowych celów dzialalności przedsiębiorstwa o troskę nie tylko o własne interesy, ale także o relacje z jego interesariuszami.
W książce przedstawiono temat zarządzania miastem. Publikacja zawiera zarówno analizy, jak i praktyczne wskazówki na temat m.in.:
- polityki przestrzennej w mieście, w tym określenia przestrzennych relacji miasta z otoczeniem,
- przygotowywania, opracowywania i wdrażania strategii rozwoju lokalnego miasta,
- działań usprawniających politykę podatkową oraz finansową w mieście,
- skutecznego promowania miasta przy wykorzystaniu jego marki oraz wizerunku,
- nowoczesnego spojrzenia na miejskie inwestycje,
- poprawnej polityki społecznej miasta,
- warunków do prowadzenia skutecznej gospodarki komunalnej
Rozwój promocji zdrowia jako integralnej części zdrowia publicznego poszedł w Europie tak daleko, iż wymaga on znacznie większej niż dotychczas uwagi. Podstawy promocji zdrowia zostały już wielokrotnie publikowane w różnych monografiach i artykułach, z tego względu w niniejszym opracowaniu przypomniano tylko podstawy i aktualne programy i promocji zdrowia opublikowane głównie przez Światową Organizację Zdrowia. Podano wiele bezpośrednich źródeł z których Czytelnik może dodatkowo korzystać.
Z końcem lat 80. Unia Europejska włączyła się intensywnie do prac nad rozwojem zdrowia publicznego rozumiejąc, iż rozwój gospodarczy i społeczny jest uwarunkowany zdrowiem społeczeństwa. Tylko zdrowe społeczeństwo jest w stanie produkować dobra materialne i niematerialne, natomiast społeczeństwo chore - nie tylko, że nie jest zdolne do produkowania dóbr materialnych i niematerialnych, lub może produkować je w znacznym ograniczeniu. Takie społeczeństwo wymaga dodatkowych nakładów finansowych na diagnostykę, leczenie i rehabilitację. Ponadto pochłania finanse na koszty takie jak zapomogi i zasiłki wypłacane potrzebującym.
Metody badania wizerunku w mediach są niezwykle atrakcyjną nowością wydawniczą na polskim rynku badań mediów. Casus polskiego biznesmena Ryszarda Krauzego jest dobrze dobranym przykładem analizy kreowania pozytywnego wizerunku, jak również jego niszczenia w przestrzeni publicznej. O czym zatem jest ta książka? O tym, jak to robić w sposób profesjonalny, jakie metodologiczne ustalenia znajdują tu zastosowanie, jakie to może rodzić następstwa dla jednostki w sferze publicznej ? ? i o tym wszystkim piszą w sposób niezwykle interesujący i badawczo odkrywczy młodzi analitycy, działający przy Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Czy warto sięgnąć po tę książkę? ? tak i to jak najszybciej, po to, aby poszerzyć wiedzę i umiejętności badawcze w zakresie komunikacji społecznej.
prof. Teresa Sasińska-Klas, Uniwersytet Jagielloński
Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. Jeśli siedzisz wysoko lub planujesz, że wysoko zasiądziesz, przygotuj sobie boisko, abyś mógł się po nim bezpiecznie poruszać i wiedzieć, gdzie jest bramka, do której grasz.
SZTUKA KOCHANIA KLIENTA mówi o praktyce zarządzania firmą. Niewiele tu teorii, wiele natomiast przykładów z praktyki, trochę złośliwości, trochę żartów i dużo wskazówek praktycznych.
To książka dla tych, których celem jest biznes skuteczny, etyczny i efektywny pod względem kosztów, którzy ciężko pracują na markę swojej firmy, a nie tylko na zdobycie certyfikatu jakości i którym zależy, by klienci i pracownicy stali się tej firmy ambasadorami.
SZTUKA KOCHANIA KLIENTA nie jest podręcznikiem dla studentów, chyba że?, studiują w soboty i niedziele, a w dni powszednie chodzą do roboty. Ci bowiem znają realia biznesu i tym łatwiej skonfrontują rzeczywistość z wizją nowych możliwości. Czytelnik z pewną dawką zdrowego rozsądku i odrobiną fantazji jest moim wymarzonym odbiorcą.
Anna Tiuryn
W czasach, gdy produkty i usługi stały się do siebie bardzo podobne, a konkurencja na rynku gwałtownie rośnie, najważniejsza staje się jakość oraz marka. Książka, którą trzymasz w ręku to lektura obowiązkowa dla wszystkich menedżerów - a szczególnie szefów firm - którzy znajdą w niej bezcenne rady jak uporządkować procedury,ocenić (i docenić!) pracowników oraz zidentyfikować rzeczywiste potrzeby klientów.
"Self-care dla osób w spektrum autyzmu" to przewodnik po codziennej trosce o siebie, który pomoże Ci odnaleźć równowagę w świecie pełnym bodźców i wyzwań. Autorka - psycholożka, terapeutka i osoba neuroróżnorodna - dzieli się ponad 100 praktycznymi poradami, które pomogą Ci lepiej zrozumieć swoje potrzeby i zadbać o dobrostan fizyczny oraz emocjonalny. To książka, która uczy, jak być sobą, niezależnie od oczekiwań innych. Książka oferuje konkretne wskazówki, które pomogą Ci odnaleźć poczucie spokoju i akceptacji, nawet w obliczu trudnych emocji i sensorycznych przeciążeń. Dzięki prostym technikom i empatycznemu podejściu, możesz wzmocnić poczucie własnej wartości, nawiązywać głębsze relacje oraz odnaleźć swoją społeczność - nie musząc udawać osoby neurotypowej.
„Zdrowie tancerzy (...) jest kompleksowym vademecum, bardzo potrzebnym przewodnikiem dla tancerzy, pedagogów, instruktorów i wszystkich osób zajmujących się tańcem, dla których troska o zdrowy i niepowtarzalny instrument, jakim jest świadome i czujące ciało, jest równie ważna jak poziom artystyczny demonstrowany w całym technicznym i estetycznym bogactwie tej sztuki. (...) Dysponując unikalną wiedzą i doświadczeniem zarówno w dziedzinie tańca, jak i medycyny, autorzy przedstawiają badane zagadnienie z interdyscyplinarnej, wielowymiarowej perspektywy, co sprawia, że przedstawiane konkluzje stają się cennym materiałem zarówno dla praktyków, jak i teoretyków tańca. Zarazem mamy tu szeroki wykaz i analizę zaburzeń działania narządu ruchu u tancerzy, urazów, a także możliwych chorób kręgosłupa, klatki piersiowej i kończyn. (...) Osobnym, nie mniej ważnym aspektem, jest znaczenie tej pracy jako źródła naukowej dokumentacji, pomocnej przy trwającym obecnie procesie ustalającym status artysty tańca zawodowego i uznania różnego rodzaju dolegliwości ich dotykających jako kategorii choroby zawodowej".
Prof. dr hab. Ewa Wycichowska, choreograf, pedagog, tancerka, profesor sztuk muzycznych
„(...) wybitni eksperci w opisywanych dziedzinach (...) nie tylko przedstawiają zagadnienia w przystępny
dla każdego czytelnika sposób, ale także umiejętnie wyjaśniają trudne merytorycznie kwestie. (...) Zdrowie tancerzy (...) z powodzeniem łączy wiedzę naukową z zakresu medycyny, biomechaniki, fizjoterapii, dietetyki, psychologii oraz sportu z praktycznymi informacjami dotyczącymi tańca. Książkę tę mogę zdecydowanie polecić specjalistom z dziedziny medycyny sportowej, lekarzom, fizjoterapeutom, trenerom oraz samym tancerzom. Stanowi ona ważny wkład w zrozumienie unikalnych potrzeb zdrowotnych osób profesjonalnie zajmujących się tańcem (...). Wypełnia istotną lukę w literaturze naukowej, dostarczając nie tylko wiedzy, ale i szczegółowej pomocy w specyficznych problemach tancerzy".
Prof. dr hab. n. med. Dawid Larysz, neurochirurg, psycholog, logopeda, biomechanik
„Świadomość, jak dbać o ciało, umysł i emocje tancerzy w różnym wieku jest kluczem do osiągania najlepszych efektów w tańcu zarówno amatorskim, jak i zawodowym, a także do eliminowania zbędnych obciążeń oraz minimalizowania urazów. Osiągnięcie perfekcji w tańcu towarzyskim wymaga od nauczyciela i jego ucznia interdyscyplinarnej wiedzy o psychiczno-fizycznym funkcjonowaniu ciała. Prezentowana obszerna tematycznie monografia oparta o dobrze ugruntowaną wiedzę i najnowsze badania naukowe pomoże świadomie kształtować tancerzowi i jego trenerowi taneczne marzenia, a także cieszyć się dobrym zdrowiem również po zakończeniu kariery tanecznej".
Dr hab. Joanna Ziomek, prof. UAM, sędzia, kat. I WDC, tancerka klasy tanecznej S, biolog
„Jest piękny, gdy się go wykonuje, i piękny, kiedy się go ogląda. Jest językiem uniwersalnym, ponad podziałami - taniec nie kłamie, ale... to bardzo wymagające zajęcie. Żeby intensywnie, dobrze i długo tańczyć, trzeba dbać o zdrowie - codziennie i świadomie. Na szczególną uwagę zasługuje rozdział o ciąży, bowiem dowodzi, że ciąża to nie wyrok, a krótki urlop, po którym szybko można wrócić do swojej pasji. Myślę, że rozdział ten może pomóc tancerkom w podjęciu decyzji. Inicjatorką (i autorką pierwszego wydania) tej książki jest pani dr Krystyna Świderska, wybitna pedagog tańca, która wychowała wiele pokoleń tancerzy. Dużym atutem książki jest także jej jasny i precyzyjny język. "Zdrowie tancerzy" jest niezbędne dla zdrowia tancerzy".
Krzysztof Pulkowski, reżyser
Poradnik „Jak założyć działalność gospodarczą w Polsce i wybranych krajach europejskich" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych założeniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do zarejestrowania firmy. Każdy etap rejestracji został przedstawiony zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają na zmiany w przepisach prawnych dotyczących ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia zarówno najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń z urzędem skarbowym, jak i ZUS.
Monografia podejmuje ważne i aktualne zagadnienia dotyczące pomiaru oraz oceny stopnia realizacji nadrzędnych celów działalności przedsiębiorstwa funkcjonującego w gospodarce rynkowej. Przybliża istotę i znaczenie kluczowych mierników działalności przedsiębiorstwa, jakimi są: rentowność, płynność finansowa oraz wypłacalność. Pokazuje wzajemne powiązania i zależności między nimi, a także omawia metodykę ich badania. W opracowaniu w szczególności przedstawiono:
• teoretyczne aspekty oceny działalności przedsiębiorstw;
• sprawozdanie finansowe jako źródło informacyjne analizy rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności;
• analizę finansową jako narzędzie badania sytuacji finansowej i dokonań finansowych przedsiębiorstw;
• metodykę badania rentowności, płynności finansowej oraz wypłacalności przedsiębiorstw;
• modele wypłacalności przedsiębiorstw bazujące na analizie dyskryminacyjnej oraz analizie logitowej.
Wydana książka może stać się lekturą nie tylko dla środowisk naukowych, akademickich, ale także dla praktyków: analityków finansowych, menedżerów, właścicieli przedsiębiorstw oraz potencjalnych inwestorów.
Minęło prawie 30 lat od powstania pojęcia idei i ruchu społecznego o nazwie promocja zdrowia, idei - która z początkiem lat 90. szybko przekształciła się w nową dziedzinę nauki o tej samej nazwie. W publikacji położono nacisk na zagadnienia praktyczne i dlatego książka stanowić doskonałą uzupełniającą lekturę dla studentów, a także stanowi zasób wskazówek i wiedzy przy opracowywaniu programów zdrowotnych przez pracowników administracji samorządowej różnych szczebli oraz organizacje pozarządowe zainteresowane poprawą sytuacji zdrowotnej w środowisku ich działania
Książka obejmuje praktyczne przykłady z zakresu analizy i zarządzania ryzykiem w finansach korporacyjnych z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel. Autor omawia:zagadnienia związane z analizą i zarządzaniem ryzykiem finansowym krajowych oraz zagranicznych korporacji na przykładach sprawozdań finansowych, a także danych giełdowych takich korporacji, jak: Microsoft, Novartis, Boeing, Asseco i inne;wybrane metody analizy wskaźnikowej sprawozdań finansowych, źródła finansowania korporacji poprzez reinwestowanie zysków i określone instrumenty finansowe, takie jak: akcje, obligacje, papiery komercyjne, kredyt bankowy;zastosowania praktyczne metody prognozowania z zastosowaniem modeli ekonometrycznych liniowych i nieliniowych w odniesieniu do sprawozdań finansowych;formuły oceny inwestycyjnej wraz z możliwościami symulacji opartej na metodzie Monte Carlo, np. NPV. W kolejnych rozdziałach książki zostały przedstawione praktyczne metody analizy i zarządzania ryzykiem z zastosowaniem wartości zagrożonej, finansowych instrumentów pochodnych, ekonometrycznych modeli szeregów czasowych, teorii gier, drzew decyzyjnych, opcji realnych oraz kredytowych pochodnych. Książka jest pierwszą w Polsce publikacją, w której analiza i zarządzanie ryzykiem skoncentrowane jest na finansach korporacyjnych. Atutem książki jest prezentacja metod analizy ryzyka wraz z zastosowaniem arkusza kalkulacyjnego Excel z elementami programowania w VBA (Visual Basic Aplication).
Zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw oferują interesujący obszar do dyskusji naukowych, szczególnie w aspekcie roli nowych technologii, nowych relacji wewnątrz- i międzyorganizacyjnych, automatyzacji procesów czy wirtualizacji. Digitalizacja, transformacja cyfrowa i gospodarka 4.0 to tylko wybrane przykłady terminów, które na stałe wpisały się w aktualną rzeczywistość naukową, biznesową i społeczną. Wyjaśnienie uwarunkowań, przebiegu oraz skutków transformacji cyfrowej, która zmienia strategie, logikę kreowania wartości, struktury oraz modele biznesowe, stało się inspirującym tematem badawczym. Celem autorek było zaprezentowanie najważniejszych koncepcji związanych z kompetencjami organizacyjnymi we współczesnych uwarunkowaniach - w gospodarce otwartej i cyfrowej. Wybrane kategorie kompetencji organizacyjnych (kompetencje technologiczne, analityczne, innowacyjne, projektowe, relacyjne i sieciowe) zostały omówione w kontekście ewolucji koncepcji zasobowych zarządzania strategicznego. Ponadto w książce szczegółowo omówiono: - zasoby i kompetencje organizacyjne we współczesnych naukach o zarządzaniu - kompetencje organizacyjne w tzw. nowej gospodarce - kompetencje organizacyjne w warunkach transformacji cyfrowej - kompetencje otwartej gospodarki - wyniki badań własnych nad kompetencjami relacyjnymi, percepcją znaczenia kompetencji analitycznych oraz kompetencjami projektowymi organizacji w warunkach transformacji cyfrowej. Adresatami tej publikacji są wszystkie osoby zainteresowane rosnącym znaczeniem różnych kategorii kompetencji we współczesnych organizacjach, zarówno praktycy, jak i teoretycy. Książka może stanowić także materiał uzupełniający dla studentów kierunków ekonomicznych oraz adeptów pracy naukowej, poszukujących inspiracji tematycznych i metodologicznych.
Poradnik „Jak założyć i prowadzić własną firmę" (stan prawny na 31 stycznia 2023 r.) odgrywa rolę doradcy dla osób zainteresowanych uruchomieniem działalności gospodarczej, a następnie jej prowadzeniem. Omówiono w nim krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy wykonać, by prawidłowo przygotować dokumenty potrzebne do rejestracji firmy. Każdy etap procedury rejestracyjnej został zaprezentowany zgodnie z obowiązującym ustawodawstwem i obowiązującymi normami. Autorzy publikacji szczególną uwagę poświęcili zmianom w zakre-sie prawa dotyczącego ustawy o swobodzie działalności gospodarczej, Kodeksu cywilnego, Kodeksu spółek handlowych oraz Kodeksu pracy. W poradniku odnaleźć można także wartościowe porady eksperta z dziedziny księgowości, który wyjaśnia najważniejsze kwestie z zakresu rozliczeń zarówno z urzędem skarbowym, jak i Zakładem Ubezpieczeń Społecznych.
W poradniku można odnaleźć odpowiedzi m.in. na następujące pytania:
• Jaki rodzaj działalności wybrać, by nowo tworzona firma w przyszłości przynosiła zyski, a nie straty?
• Jakie czynności należy wykonać, by założyć własną firmę oraz gdzie poszukiwać ważnych informacji?
• Jakie druki i jak należy wypełnić, by dokonać rejestracji firmy?
• Jakie terminy obowiązują przyszłego przedsiębiorcę, który zakłada działalność gospodarczą?
• Do jakich instytucji należy się zwrócić, aby uruchomić własną firmę?
• Jakie normy prawne obowiązują przyszłego przedsiębiorcę?
• Jak i gdzie odnaleźć przepisy prawa, a następnie jak je zastosować?
• Jaką formę opodatkowania najlepiej wybrać, gdy uruchamiamy działalność gospodarczą?
• Czego należy unikać i jak wypełnić dokumenty księgowe, by ustrzec się kar w urzędzie skarbowym?
• Na jakich warunkach zatrudniać pracownika, jakie są jego prawa, a jakie obowiązki pracodawcy?
• Kto, jak i kiedy powinien rozliczać się z ZUS-em?
• Co lepiej wybrać - kredyt czy leasing w ramach finansowania działalności?
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?