KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Emocje i temperament zwierząt

48,00 zł 35,02 zł


Monografia prezentuje unikalny materiał dotyczący emocji oraz cech temperamentu u zwierząt. Bazuje na najbardziej współczesnej wiedzy pochodzącej z ciekawych i często niezwykle złożonych metodologicznie badań. Czytelnik znajdzie w niej interesujące dane dotyczące altruizmu, więzi społecznych, radości czy sposobu, w jaki zwierzęta przeżywają żałobę. Badania ujawniają, że zwierzęta przejawiają nie tylko najprostszą formę empatii, tj. zarażanie się emocjami, ale też wyższe poziomy, polegające na przyjmowaniu empatycznej perspektywy, okazywaniu troski czy podejmowaniu działań mających na celu poprawę dobrostanu innych osobników (w tym również przedstawicieli innych gatunków). Oprócz systematycznego przeglądu istniejących danych na temat emocji i temperamentu naczelnych, ptaków, waleni, słoni, psowatych, kotowatych, koniowatych czy gryzoni publikacja zawiera wiele ciekawostek zachęcających do refleksji nad życiem emocjonalnym zwierząt. Okazuje się, że zwierzęta są do nas podobne bardziej, niż to się nam, ludziom, wydaje. Łaskotane chichoczą, opłakują stratę, są pamiętliwe, złoszczą się czasem nie na tych, którzy ich rozzłościli, bądź też cierpią z powodu zaburzeń emocjonalnych. Lektura książki inspiruje i zachęca do uważniejszego przyglądania się małym i dużym towarzyszom naszego życia.
Okładka książki Inżynieria marketingowa
nowość

68,00 zł 49,61 zł


Inżynieria marketingowa definiuje sposoby przetwarzania danych o klientach, firmie i rynku w celu uzyskania niezbędnych informacji do podejmowania trafnych decyzji. Do obszaru jej działalności należą również modyfikowanie i projektowanie nowych koncepcji rynkowych, nowatorskie sposoby rozwiązywania problemów związanych ze zbytem oraz kreowanie relacji z interesariuszami. Głównym celem książki jest prezentacja sposobów kreowania innowacyjnych rozwiązań w przedsiębiorstwie, które umożliwiają wzrost sprzedaży wytwarzanych produktów. Dzięki tej lekturze poznasz odpowiedzi na następujące pytania: • Jak kształtować relacje firmy z interesariuszami, by zwiększać jej konkurencyjność w otoczeniu? • Jak zaimplementować wiedzę z różnych dziedzin, aby rozpoznać oczekiwania klientów? • Jak opracować nowe formy badań, których wyniki umożliwią rozeznanie rynku? • Jakimi metodami inspirować pracowników do kreowania innowacyjnych rozwiązań? • Jak opracować diagnozę stanu, aby zwizualizować pozycję firmy w otoczeniu? • Jak wyselekcjonować pracowników posiadających umiejętność analitycznego, syntetycznego i twórczego sposobu myślenia? Zaprezentowane w niniejszej publikacji metody postępowania są źródłem praktycznej wiedzy m.in. dla: • MENADŻERÓW - ułatwiając przygotowywanie się do podejmowania trafnych decyzji biznesowych. • STUDENTÓW - pomagając w wykonywaniu zadań marketingowych po zakończeniu edukacji. • DYDAKTYKÓW - obligując do dalszych prac nad opracowaniem nowoczesnych koncepcji związanych z zarządzaniem firmą.
Okładka książki Jak przemawiać bez strachu.. Pokonaj zdenerwowanie
nowość

50,00 zł 36,48 zł


Nienawidzisz wystąpień publicznych? Przeraża Cię stanie przed ludźmi? Na samą o tym myśl denerwujesz się, niepokoisz? Nie musisz się już bać. Ta książka może ci pomóc. Nauczysz się 7 strategii, które dadzą ci nową perspektywę, przygotują i wyposażą w szereg przydatnych umiejętności. Kiedy je wdrożysz, twój strach zacznie zanikać. Tę książkę powinien przeczytać każdy, kogo strach powstrzymuje przed realizacją swoich marzeń. Zawiera ona anegdoty i historie, które naukę przemawiania uczynią porywającym zajęciem. Nie czekaj dłużej. Dziś jest dzień, w którym przejmujesz kontrolę nad swoim niepokojem, uspokajasz nerwy i – co najważniejsze – przemawiasz bez strachu.
Okładka książki Budżetowanie w przedsiębiorstwie. Aspekty rachunkowe, finansowe i zarządcze (wyd. IV)
nowość

55,00 zł 40,12 zł


Publikacja stanowi kompendium wiedzy na temat budżetowania i jego wykorzystania w zarządzaniu finan¬sami. Istotnym elementem wyróżniającym jest wykroczenie poza do tej pory przyjmowane ramy i pokazanie nowych trendów oraz możliwości zastosowania budżetowania w prakty¬ce, zwłaszcza mikro- i małych przedsiębiorstw. Autorzy omawiają problemy i dylematy finansowe, rachunkowe i zarządcze, przeprowadzają dyskusje teoretyczne, nie unikając jednak zamieszczenia praktycznych rozwiązań, a także przykładów doświadczeń zagranicznych, które z powodze¬niem mogą być adaptowane na grunt polskiej praktyki finansowej i księgowej. W książce szczegółowo omówione są: - system budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie a funkcje zarządcze w przedsiębiorstwie, - procedura i metody budżetowania w przedsiębiorstwie, - budżetowanie przychodów i wpływów, - budżetowanie kosztów i wydatków, - procedury budżetowania w mikro- i małych przedsiębiorstwach, - wpływ budżetowania na proces zarządzania finansami.
Okładka książki Nauka o organizacji
nowość

70,00 zł 51,06 zł


W niniejszym zmienionym i uzupełnionym podręczniku zawarto aktualny stan wiedzy składający się na naukę o organizacji. Książka obejmuje podstawy współczesnego podejścia do zorganizowanego działania ludzi oraz tworzenia i sprawnego funkcjonowania organizacji. Jest adresowana do studentów zarządzania i ekonomii oraz innych kierunków studiów, jak również do praktyków, którym podstawowa wiedza o organizacji jest niezbędna. Dzięki tej lekturze: - zrozumiesz złożoność świata organizacji - uzyskasz wiedzę i praktyczne wskazówki dotyczące sprawnego funkcjonowania organizacji w zmiennym otoczeniu - przyswoisz zasady i formy współdziałania organizacyjnego - poznasz główne tendencje zwiększania sprawności organizacyjnej, jak elastyczność, sieciowość, wirtualność.
Okładka książki Zrównoważona konsumpcja a polityka żywnościowa
nowość

50,00 zł 36,48 zł


Zapotrzebowanie na żywność w związku z powiększającą się populacją będzie rosło. Do 2050 r. na Ziemi będzie mieszkać prawie 10 miliardów ludzi. To prawie 2 miliardy więcej niż teraz. Systemy żywnościowe obecnie są największym jednorodnym źródłem emisji gazów cieplarnianych, głównym powodem gwałtownego spadku bioróżnorodności i zanieczyszczenia wód gruntowych oraz mórz i oceanów. Książka omawia wybrane instrumenty polityki publicznej, których celem jest zmiana zachowań konsumentów oraz dystrybutorów żywności na bardziej zrównoważone, a także implikacje ekonomiczne, społeczne oraz środowiskowe tych instrumentów. Z publikacji można dowiedzieć się: • czym jest zrównoważona konsumpcja i jakie są jej zasady • dlaczego w szczególnych przypadkach wskazane jest zastosowanie instrumentów rynkowych i regulacyjnych zmieniających zachowania konsumentów i dystrybutorów dotyczące żywności • z jakim profilem społeczno-ekonomicznym konsumentów była powiązana większa akceptacja społeczna interwencji w konsumpcję i dystrybucję żywności w przeprowadzonych badaniach. Książka skierowana jest do osób zainteresowanych zrównoważoną konsumpcją i jej miejscem w zrównoważonym rozwoju oraz polityką żywnościową oddziałującą na konsumenta i dystrybucję w celu uzyskania bardziej zrównoważonego sposobu gospodarowania żywnością w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym.
Okładka książki Osobowość, kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna menedżerów.

51,00 zł 37,20 zł


Twój styl kierowania traci na skuteczności, realizacja powierzonych zadań nie przynosi zamierzonych efektów. Twoje dotychczasowe umiejętności i przyzwyczajenia nie sprawdzają się. Zastanawiasz się, jak sprostać oczekiwaniom menedżera nowej generacji. A może sam chcesz się doskonalić, osiągnąć więcej i poznawać nowe tajniki bycia menedżerem wywierającym wpływ na bieżące sprawy. Oto trzymasz w rękach instrukcję do efektywnego kierowania zespołem. Wskaże Ci ona drogę jak zmodyfikować dotychczasowy styl kierowania. Rozwój Twojej osobowości, kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej stanie się przepustką do osiągnięcia wymarzonego sukcesu. Wszystko czego potrzebujesz tkwi w Tobie. Pamiętaj, że zawsze możesz to rozwijać i doskonalić! To co wyróżnia tę publikację: • interdyscyplinarność - nurt badań wspólnych nauk o zarządzaniu i psychologii • nowatorskie ujęcie „miękkich czynników" w kontekście stylów kierowania • walor teoretyczno- poznawczy z punktu widzenia praktyki zarządczej • walor aplikacyjny badań.
Okładka książki Między cyfrowymi tubylcami a imigrantami

81,00 zł 59,09 zł


Blog/vlog o tematyce lifestyle'owej jako jeden z najpopularniejszych e-gatunków wywiera znaczący wpływ na współczesne pokolenia, kreując zachowania, normy i wybory konsumenckie. Książka zawiera szczegółową analizę wyselekcjonowanych blogów i videoblogów. Przedmiotem zainteresowań autorki są opis, analiza oraz kontekstualna interpretacja treści tworzonych przez producentki wywodzące się z dwóch opozycyjnych grup społecznych, nazwanych digital natives i digital immigrants. Analizując aktywność przedstawicielek obu tych grup oraz na podstawie przeprowadzonych wywiadów, Autorka: • ustala ich pozycję w Sieci oraz sprawdza, czy istnieją różnice komunikacyjne pomiędzy nimi • zastanawia się nad swoistością realizowanych przez nie produkcji • podejmuje dyskusję nt. stereotypów w postrzeganiu wyglądu kobiet • szuka odpowiedzi na pytanie o potrzeby życiowe, jakie próbują zaspokoić swoją działalnością producentki owych treści • bada, na ile potencjał aktywności w Sieci przedstawicielek obu grup może być przekuty w kapitał ekonomiczny i symboliczny • podejmuje tematykę potencjału tworzenia wirtualnych wspólnot przez blogerki/vlogerki • sprawdza, czy sposoby komunikacyjne blogerek oraz tematyka wpisów uległy zmianie ze względu na pandemię oraz współczesną sytuację społeczno-kulturową.
Okładka książki Teoria i praktyka zarządzania finansami.. w.3

82,01 zł 59,83 zł


Finanse, czyli przepływy pieniężne, to „krwioobieg” przedsiębiorstwa. Zapewniają one możliwości nabywania, przetwarzania i dostarczania surowców, produktów, towarów i usług. Niniejsza książka obejmuje najważniejsze obszary wiedzy dotyczącej kształtowania przepływów finansowych w nowoczesnej firmie. Przedstawione przykłady i zadania w większości mają pokrycie w praktycznych doświadczeniach Autora. Ponadto każdy z rozdziałów zakończony jest zestawem pytań kontrolnych oraz zadań umożliwiających samodzielne utrwalanie wiadomości. Publikacja jest skierowana do studentów kierunków ekonomicznych i pokrewnych, a także do praktyków gospodarczych – przede wszystkim dyrektorów finansowych, księgowych, specjalistów ds. analiz, controllingu, inwestycji itp.
Okładka książki Anatomia zaufania organizacyjnego

60,00 zł 43,77 zł


Monografia podejmuje temat istoty i roli zaufania w funkcjonowaniu współczesnej organizacji. Autorka wskazuje m.in. na współzależności pomiędzy rozumieniem istoty zaufania jako kategorii nauk społecznych, w szczególności zaufania organizacyjnego, analizowanego z różnych perspektyw, jak podzielane wartości organizacyjne, nawiązywanie współpracy i uzyskiwanie przewagi kooperacyjnej, a także na nowoczesne przywództwo. Ponadto publikacja umożliwi czytelnikowi: • poszerzenie wiedzy z zakresu organizacji i zarządzania w kontekście zaufania • lepsze zrozumienie fenomenu zaufania organizacyjnego, począwszy od zaufania do siebie jako pracownika, a skończywszy na zaufaniu instytucjonalnym • poznanie wyzwań stawianych współczesnym i przyszłym organizacjom w kontekście zaufania, zwłaszcza w popandemicznej rzeczywistości • zapoznanie się z podstawami osiągania przewagi kooperacyjnej.
Okładka książki Świat w obliczu pandemii

51,00 zł 37,20 zł


Książka jednego z najbardziej znanych polskich ekonomistów jest zbiorem felietonów pisanych w czasie pandemii. Zawiera systemową analizę tego, jak pandemia dotykała i dotyka społecznego, ekonomicznego, politycznego, a nawet urbanistycznego wymiaru funkcjonowania świata i Polski. Najważniejszym atutem prezentowanych rozważań jest interdyscyplinarne ujęcie problemów, Autorzy sięgają bowiem w analizach i wnioskach nie tylko do ekonomii, lecz również do innych nauk społecznych, ukazując szeroki kontekst prezentowanej tematyki.
Okładka książki Wpływ wdrożenia MSSF

50,00 zł 36,48 zł


Książka stanowi kompendium wiedzy z zakresu rachunkowości przychodów w ujęciu międzynarodowym. Ponadto prezentuje wpływ informacji zawartej w sprawozdaniu finansowym oraz zmian zasad rachunkowości na decyzje podejmowane na rynku kapitałowym. Publikacja skierowana do : - księgowych oraz dyrektorów finansowych, zwłaszcza pracujących w korporacjach międzynarodowych oraz jednostkach stosujących w swojej sprawozdawczości finansowej regulacje MSR/MSSF lub US GAAP - biegłych rewidentów, głównie badających sprawozdania finansowe spółek giełdowych - analityków finansowych oraz inwestorów podejmujących decyzje inwestycyjne m.in. na podstawie informacji pochodzących ze sprawozdań finansowych - pracowników akademickich, w szczególności zajmujących się rachunkowością, sprawozdawczością finansową i rynkami kapitałowymi - studentów, przede wszystkim uczelni ekonomicznych lub studiujących na kierunkach związanych z finansami przedsiębiorstw, rachunkowością i sprawozdawczością finansową.
Okładka książki Organizacje pożytku publicznego

55,00 zł 40,12 zł


Najnowsza pozycja z obszaru pomiaru efektywności organizacji pożytku publicznego. Wśród zaprezentowanych zagadnień: • teoretyczne i prawne podstawy funkcjonowania organizacji pożytku publicznego w Polsce • obowiązki rachunkowe i sprawozdawcze organizacji pożytku publicznego • prowadzenie przez organizacje nieodpłatnej i odpłatnej działalności pożytku publicznego oraz działalności gospodarczej • korzystanie przez organizacje z bezpośrednich źródeł finansowania działalności ze środków publicznych i prywatnych, z uwzględnieniem źródeł charakterystycznych dla organizacji ze statusem OPP • możliwości wykorzystania pośredniego finansowania działalności organizacji, takich jak aktywność wolontariacka oraz zwolnienia podatkowe • wskaźniki pomiaru efektywności, specyficzne i charakterystyczne dla organizacji non profit • czynniki wpływające na efektywność organizacji pożytku publicznego. Monografia jest rezultatem badań naukowych realizowanych w Katedrze Rachunkowości Finansowej Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, w ramach projektu „Współczesne problemy rachunkowości i zarządzania finansami w organizacjach pożytku publicznego".
Okładka książki Franczyza nowoczesny model rozwoju biznesu w.5

80,00 zł 58,36 zł


Kompendium wiedzy o dynamicznie rozwijającym się na całym świecie nowoczesnym modelu biznesu, jakim jest franczyza. Czytelnik pozna istotę i genezę powiązań franczyzowych wraz ze szczegółową typologią franczyzy oraz wpływ powiązań franczyzowych na rozwój przedsiębiorstwa. Książka jest skierowana do: - zainteresowanych tematem funkcjonowania powiązań franczyzowych w praktyce gospodarczej - zainteresowanych zakupem licencji franczyzowej - właścicieli i kadry zarządzającej przedsiębiorstw, zarówno posiadających już sieć sklepów franczyzowych, jak i tych dopiero planujących rozwijać system franczyzowy - wszystkich tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę o tej formie współpracy gospodarczej - studentów i wykładowców szkół wyższych, zwłaszcza o profilu ekonomicznym.
Okładka książki Jakość usług medycznych w.3

80,00 zł 58,36 zł


W monografii zaprezentowano możliwości, jakie stwarza wdrożenie i stosowanie określonych instrumentów i modeli zarządzania jakością w obszarze usług medycznych. Inspiracją do powstania książki był fakt uczestniczenia w pracach grupy roboczej przy Urzędzie Marszałkowskim Województwa Pomorskiego, zajmującej się opracowaniem wieloletniego programu doskonalenia jakości w jednostkach wykonujących działalność leczniczą, w ramach Regionalnego Programu Strategicznego „Zdrowie dla Pomorzan", oraz współorganizowanie i współprzewodniczenie cyklom seminariów i konferencji, odbywających się w Gdańsku w ramach HQ Forum (Healthcare Quality Forum), których rolą jest promowanie nowoczesnych metod zarządzania jakością w opiece zdrowotnej. Wśród omówionych tematów: • rola i istota jakości oraz bezpieczeństwa usług medycznych • różnorodne koncepcje zarządzania jakością, w tym TQM, Kaizen, Lean Management oraz Six Sigma • narzędzia i metody zarządzania jakością, zarówno o charakterze ogólnym, jak i specyficznym, np. metoda HFMEA czy MedCARVER+Shock, • podstawowe modele doskonałości, a także idea i znaczenie takich inicjatyw jak benchmarking, dobre praktyki oraz samoocena.
Okładka książki Przedsiębiorca wobec współczesnych uwarunkowań i czynników przedsiębiorczości

95,00 zł 69,30 zł


Kompleksowe kompendium wiedzy na temat współczesnych uwarunkowań i czynników wpływających na przedsiębiorców i przedsiębiorczość w dobie dynamicznie zmieniającego się otoczenia rynkowego, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii zarządzania innowacjami. Analizy teoretyczne i empiryczne prowadzą do określenia działań możliwych do podjęcia w sferze organizacji i zarządzania przedsiębiorstwami. W książce omówiono m.in.: • procesy integracji gospodarek, przede wszystkim w wymiarze globalnym • zmiany obserwowane na rynku pracy - zarówno w liczbie, jak i jakości kapitału ludzkiego • zmiany w zachowaniach konsumentów • pojawianie się nowych kategorii nabywców z niewystępującymi do tej pory preferencjami • postęp w dziedzinie technologii - jako nowy czynnik przedsiębiorczości, a także jako determinanta organizacji procesów zachodzących w przedsiębiorstwie i jego otoczeniu.
Okładka książki Smart working dla wszystkich

49,00 zł 35,75 zł


Książka opowiada o nowoczesnym sposobie organizacji pracy, który oferuje szereg zmian polegających na swobodzie, wolności wyboru i zrównoważonym rozwoju, odpowiadając tym samym na złożoność dzisiejszego kontekstu gospodarczego i społecznego. Jeśli chcesz wejść na drogę zmian, wiodącą ku uefektywnieniu Twojej pracy - ta książka podpowie Ci, od czego zacząć. Wśród omówionych tematów: • czego nauczyliśmy się, pracując zdalnie wskutek pandemii COVID-19 • odnalezienie swojej pasji, stałe uczenie się i odwaga wyjścia ze strefy komfortu, czyli jak osiągnąć satysfakcję z wykonywanej pracy • biurokracja i głupota funkcjonalna - jak skutecznie się ich pozbyć, by zwalczyć frustrację i czuć się spełnionym • doświadczenia Autora w zakresie wdrażania metody smart working do firm o różnym profilu działalności.
Okładka książki Analiza finansowa w przedsiębiorstwie - przykłady, zadania i rozwiązania

57,00 zł 41,58 zł


W oparciu o uzyskane i odpowiednio przetworzone informacje analityczne, wynikające głównie ze sprawozdań finansowych, można dokonać kompleksowej analizy jednostki gospodarczej. Wyniki tej oceny są podstawą do podejmowania różnorodnych decyzji. Książka koncentruje się właśnie na ocenie zjawisk i procesów finansowych zachodzących w przedsiębiorstwie. Każdy rozdział składa się z części wprowadzającej, teoretycznej, w której przedstawiono najważniejsze informacje umożliwiające przeprowadzanie badań; są tu także szczegółowo rozwiązane i zinterpretowane przykłady. Następnie podano zadania do rozwiązania, których wyniki przedstawiono w ostatniej części podręcznika. W niniejszym opracowaniu Autorki wskazują, jak przeprowadzić: - analizę wstępną sprawozdań finansowych - analizę przyczynową - analizę wskaźnikową - analizę piramidalną - analizę dyskryminacyjną - analizę wyniku finansowego.
Okładka książki Kształtowanie wartości w zarządzaniu przedsiębiorstwem.

68,00 zł 49,61 zł


Pojawienie się i upowszechnienie nieklasycznej własności prywatnej przedsiębiorstwa opartej na rozdzieleniu własności i zarządzania, a następnie zdominowanie przez ten typ własności współczesnych gospodarek zrodziło potrzebę poszukiwania nowych rozwiązań zarządczych, gwarantujących zarówno efektywną realizację celów właścicieli przedsiębiorstw, jak i stworzenie skutecznych mechanizmów zapewniających integrację tych celów z celami menedżerów. Odpowiedzią na takie zapotrzebowanie było powstanie i szybki rozwój koncepcji zarządzania wartością (value based management) integrującej strategię przedsiębiorstwa ze sferą zarządzania finansami. W monografii zaprezentowano znaczenie kategorii wartości przedsiębiorstwa oraz mechanizmów jej pomiaru i oceny jako determinantów procesu ewoluowania współczesnego zarządzania. Wśród omówionych zagadnień: • złożone uwarunkowania procesu zarządzania przedsiębiorstwem w warunkach oddziaływania procesów globalizacji – ich prezentacja i ocena • znaczenie kategorii wartości z punktu widzenia mechanizmów zarządzania przedsiębiorstwem oraz powstania i ewoluowania koncepcji zarządzania wartością • istota oraz narzędzia pomiaru efektywności kreowania wartości przedsiębiorstwa • wykorzystanie narzędzi pomiaru efektywności kreowania wartości dla potrzeb analizy kształtowania wartości przedsiębiorstw sektora budowlanego w Polsce.
Okładka książki Analiza finansowa przedsiębiorstw wybranych..

58,00 zł 42,31 zł


Celem książki jest zaprezentowanie wybranych metod oceny kondycji finansowej przedsiębiorstw w znaczących sektorach gospodarki, tj. sektorze ochrony zdrowia, budownictwa i transportu, a następnie dokonanie wszechstronnej analizy finansowej ze szczególnym uwzględnieniem zagrożenia upadłością. Wśród omówionych tematów: • metodologia analizy finansowej - wstępnej i wskaźnikowej • modele wczesnego ostrzegania, mogące służyć zarówno do predykcji upadłości, jak również do oceny bieżącej sytuacji finansowej • metody wykorzystywane przez banki w Polsce do oceny zdolności kredytowej podmiotów ubiegających się o finansowanie • krytyczny przegląd najważniejszych badań w zakresie analizy finansowej • praktyczne zastosowanie wybranych metod do oceny sytuacji finansowej przedsiębiorstw - przykłady.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj