KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo CeDeWu

Okładka książki Zarządzanie ludźmi wobec wyzwań technologicznych i społeczno-demograficznych

60,00 zł 40,61 zł


Dynamicznie zmieniające się otoczenie stawia przed organizacjami nowe wyzwania w zakresie zarządzania ludźmi. Zwiększająca się różnorodność, w tym przede wszystkim wiekowa, oraz rozwiązania technologiczne zmieniające sposoby i charakter pracy to kluczowe - choć nie jedyne - czynniki, jakie powinny być brane pod uwagę podczas implementacji rozwiązań związanych z efektywnym zarządzaniem pracownikami we współczesnych organizacjach. Niniejsza publikacja przybliża wybrane aspekty zarządzania ludźmi, w tym: • kształtowanie wizerunku pracodawcy, • praca człowieka w warunkach nowoczesnych technologii, • dobrostan pracowników, • zarządzanie różnorodnością, ze szczególnym uwzględnieniem różnorodności wiekowej. Wielowymiarowość rozważań daje czytelnikowi możliwość zapoznania się z efektywnymi metodami i narzędziami zarządzania pracownikami w kontekście wyzwań gospodarki opartej na wiedzy. Zawarty w monografii zestaw zagadnień koresponduje z aktualnymi wyzwaniami w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi we współczesnych organizacjach sektora prywatnego i publicznego. Złożoność podjętych problemów sprawia, że niektóre zagadnienia zostały jedynie zasygnalizowane, a prezentowane przez poszczególnych autorów koncepcje stanowić mogą zalążek do dalszej dyskusji, badań i doskonalenia praktyk zarządzania ludźmi. Tym samym monografia skierowana jest zarówno do badaczy, jak i praktyków zarządzania kapitałem ludzkim.
Okładka książki Jak zostać mistrzem w sporcie i w życiu. Wyd. II

63,00 zł 42,64 zł


Odczarujmy dzieci i młodzież unieruchomione przed ekranami komputerów i telefonów! Niech poprzez sport kształtują swoje życiowe mistrzostwo! Pokażmy im, jak zostać mistrzem - nie tylko w sporcie, ale i w życiu. "Lektura książki sprawia, że Czytelnik - niezależnie od wieku - lepiej rozumie głębię psychologiczną sportowej rywalizacji, dostrzeże możliwość zdobycia umiejętności oraz wykształcenia cech osobowości stanowiących podstawę sukcesów w wielu dziedzinach życia, również tych, które nie są bezpośrednio związane z aktywnością sportową. Charakter książki, ciekawa narracja, rzetelna wiedza o sporcie, pokazanie zarówno czynników wspierających, jak i ograniczeń, leżących po stronie nie tylko materialnej, ale też motywacyjnej, sprawiają, że książkę czyta się z zapartym tchem" Mariola Bidzan, prof. Dr hab., Uniwersytet Gdański (fragment recenzji) " W opowiadaniach mogłam zobaczyć siebie (), ale przede wszystkim to, że ważniejsza od zwycięstw jest praca nad samodoskonaleniem. Ta książka to podsumowanie wszystkiego, co najistotniejsze zarówno w sporcie, jak i w życiu". Sylwia Gruchała, florecistka, dwukrotna medalistka olimpijska "Dawka profesjonalnej wiedzy opakowana w merytoryczne, a zarazem lekkie historie. Niesamowicie inspirujące, motywujące i trafiające do wnętrza Czytelnika. Wierzę, że lektura tej książki zapoczątkuje wiele dróg do osiągnięcia nieosiągniętego i realizowania śmiałych celów" Maria Andrzejczyk, lekkoatletka specjalizująca się w rzucie oszczepem, olimpijka "() z zaciekawieniem czyta się tę książkę, czekając z niecierpliwością na zakończenie. Supermotywująca dla dzieciaków, dorosłych oraz sportowców, którzy już wybrali swoje specjalizacje. Jestem na końcu swojej przygody ze sportem, ale na początku drogi w wychowaniu mojego syna. Książka pokazuje, nie tylko jak powinna wyglądać dobrze zaplanowana kariera sportowca, ale i całe życie - by osiągnąć sukces i być szczęśliwym. Po jej przeczytaniu wiem, jakie błędy popełniłem jako sportowiec i ojciec. Na pewno wielokrotnie będę wracał z moim synem do historii zawartych w tej książce oraz do morałów, jakie niesie za sobą". Piotr Małachowski, lekkoatleta specjalizujące się w rzucie dyskiem, dwukrotny medalista olimpijski "Nie tylko dla młodych ludzi, ale także dla ich rodziców. Pokazuje im, jak wspierać i motywować swoje dzieci. Jeśli sport jest twoją pasją (), to zaglądając do tej książki, znajdziesz inspirację". Kamila Lićwinko, lekkoatletka specjalizująca się w skoku wzwyż, olimpijka.
Okładka książki Miasto-idea. Nowe podejście do gospodarowania zasobami miasta. Wyd. II

70,00 zł 47,38 zł


"Książka autorstwa Michała Kudłacza podejmuje bardzo ważny temat badawczy, jakim jest gospodarowanie zasobami miasta, przy czym słusznie traktuje zasoby bardzo szeroko, wychodząc z założenia, że najcenniejszym zasobem miasta jest społeczność, która je zamieszkuje, utożsamia się z nim i pragnie je ulepszać, poprawiając równocześnie jakość swojego życia. Sposób zaangażowania się tej społeczności w rozwój miasta w dużej mierze decyduje o sposobie zarządzania nim, a w konsekwencji - o gospodarowaniu zasobami materialnymi i niematerialnymi. Myśl ta jest wciąż stosunkowo nowa, jednak sformalizowana w postaci książki przestaje być myślą, a staje się obszarem dociekań naukowych, w dużej mierze interdyscyplinarnych". Prof. dr hab. Marek Bryx, fragment recenzji "Publikacja stanowi nowatorskie i przyczynkarskie spojrzenie na nowy paradygmat rozwoju tzw. gospodarki cyrkularnej rozpatrywanej z perspektywy miasta. Autor stara się skonstruować ogólny model, który nazywa miastem-ideą. Istotą modelu jest przejście do nowej fazy rozwoju, budowanej w oparciu o nowy system wartości i zasobów. Autor szuka też związków między tradycyjnym podejściem do rozwoju (czyli linearnym) a okrężnym. Podejmuje się też próby przeanalizowania miast pod względem pozycji na ścieżce rozwoju przyjaznej środowisku. W tym celu przeprowadza analizę porównawczą deklaratywnych polityk rozwoju (zapisanych w oficjalnych dokumentach) miast Krakowa i Wrocławia w odniesieniu do zarysowego modelu gospodarki okrężnej. Autor koncentruje swoją uwagę na kluczowych przemianach systemów miejskich w ujęciu historycznym i prospektywnym. [...] Zaletą pracy jest próba nieco innego zdefiniowania takich pojęć jak wartości i zasoby z punktu widzenia nowej okrężnej gospodarki miejskiej". Prof. dr hab. Tadeusz Markowski, fragment recenzji
Okładka książki Zarządzanie portami jachtowymi

80,00 zł 54,15 zł


W książce skoncentrowano się na roli, jaką mogą pełnić decyzje zarządcze podejmowane w portach jachtowych we wspieraniu realizacji założeń zrównoważonej turystyki żeglarskiej. W monografii przedstawiono zagadnienia dotyczące: • zarządzania kapitałem ludzkim, a w szczególności edukacji pracowników portów jachtowych w obszarze realizacji celów zrównoważonego rozwoju; • zarządzania infrastrukturą w aspekcie jej dostosowania do potrzeb różnych użytkowników w celu przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu i wspierania inkluzywności zrównoważonej turystyki żeglarskiej; • odbioru odpadów i nieczystości w portach jachtowych w celu minimalizacji negatywnego oddziaływania portów jachtowych na środowisko; • certyfikacji i kategoryzacji portów jachtowych w aspekcie wspierania realizacji celów zrównoważonego rozwoju; • zawartości stron internetowych portów jachtowych w zakresie treści powiązanych z realizacją założeń zrównoważonego rozwoju; • planowania inwestycji i finasowania rozwoju portów jachtowych wspierających wdrażanie rozwiązań umożliwiających realizację celów zrównoważonego rozwoju. W monografii zaprezentowano wyniki autorskich badań empirycznych przeprowadzonych w polskich i chorwackich portach jachtowych. Wyniki badań posłużyły do opracowania pakietu rozwiązań, które powinny zostać zaimplementowane przez podmioty zarządzające w działalności portów jachtowych w celu dążenia do funkcjonowania tych organizacji zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju i wspierania realizacji założeń zrównoważonej turystyki żeglarskiej. Adresatami publikacji są: przedstawiciele kadr zarządzających portami jachtowymi i władz samorządowych miejscowości, w których są zlokalizowane porty oraz pracownicy naukowi i studenci, których zainteresowania naukowe związane są z zarządzaniem organizacjami oraz turystyką żeglarską.
Okładka książki Badania kliniczne - Praktyka, prawo, etyka

275,00 zł 266,36 zł


Badania kliniczne stanowią finalny etap prac badawczo-rozwojowych związanych z tworzeniem nowych produktów leczniczych i wyrobów medycznych. Są jednym z filarów nieustannego postępu w medycynie, w szczególności w farmakologii i zaawansowanych technologiach medycznych. Przyczyniają się także do poprawy standardów leczenia oraz wydłużenia i poprawy jakości życia pacjentów. Wszelkie działania badawczo-rozwojowe w zakresie nauk biomedycznych, w tym badania kliniczne, powinny przede wszystkim uwzględniać dobro i potrzeby pacjentów, gdyż to oni są ich najważniejszymi podmiotami i beneficjentami. Jednocześnie badania kliniczne to istotna część innowacyjnej gospodarki. W ubiegłych latach liczba nowo rejestrowanych badań klinicznych produktów leczniczych w Polsce wzrosła do ponad 600 rocznie, zaś wartość finansowa polskiego rynku badań klinicznych przekroczyła 1,4 mld USD, co stanowi 15% wszystkich wydatków R&D w Polsce. W niniejszej książce - "Badania kliniczne. Praktyka, prawo, etyka" Czytelnik znajdzie spektrum konkretnych informacji i wiedzy interdyscyplinarnej na tematy związane z prowadzeniem badań klinicznych, od historii zagadnień bioetycznych poprzez zagadnienia ściśle operacyjne po omówienie najnowszych polskich i unijnych przepisów i regulacji. W porównaniu do książki "Badania kliniczne", wydanej w 2015 r., niniejsza praca zbiorowa zawiera nowe rozdziały - traktujące o zarządzaniu danymi, biostatystyce, kwestiach ochrony danych osobowych, współpracy z organizacjami pacjentów, a także prowadzeniu badań w sytuacjach kryzysowych takich jak wojna czy pandemia. Jako autorzy i redaktorzy tej książki mamy nadzieję, że przedstawione w niej treści będą pomocne w zrozumieniu licznych zagadnień z obszaru badań klinicznych i że przysłużą się one do podnoszenia wiedzy i kwalifikacji szerokiego grona osób pracujących w naukach biomedycznych. Clinical trials are the final stage of research and development in the creation of new medicinal products and medical devices. Clinical trials are one of the pillars of continuous progress in medicine, particularly in pharmacology and advanced medical technologies. They contribute to the improvement of treatment standards and the extension and enhancement of patients' quality of life. All research and development activities in the field of biomedical sciences, including clinical trials, should prioritize the well-being and needs of patients, as they are the most important stakeholders and beneficiaries. At the same time, clinical trials are an essential part of an innovative economy. In recent years, the number of newly registered clinical trials of medicinal products in Poland has been increasing, surpassing 600 new trials annually, and the financial value of the Polish clinical research market reached around 1.4 billion USD in 2020. In this book, "Clinical Trials: Practice, Law, Ethics," readers will find a spectrum of specific interdisciplinary information and knowledge related to conducting clinical trials. This ranges from the history of bioethical issues to strictly operational issues, as well as discussions on the latest Polish and European Union regulations. Compared to the book "Clinical Trials" published in 2015, this collective work includes new chapters on data management, biostatistics, personal data protection, collaboration with patient organizations, and conducting research in crisis situations such as war or pandemics. As authors and editors of the book, "Clinical Trials: Practice, Law, Ethics," we hope that the content presented therein will be helpful in understanding numerous issues in the field of clinical trials and contribute to improving the knowledge and qualifications of a wide range of individuals working in biomedical sciences.
Okładka książki Rezyliencja klimatyczna

80,00 zł 54,15 zł


Rezyliencja, w tym klimatyczna, jest koncepcją, która rozpatrywana jest jako odporność w różnych perspektywach, miast, regionów oraz podmiotów gospodarczych. Według rankingu The World Economic Forum z 2024 r. na temat globalnych ryzyk, które w perspektywie 10 najbliższych lat są uważane za najważniejsze, na pierwszych czterech miejscach wskazano ryzyka środowiskowe, a mianowicie: ryzyko ekstremalnych zjawisk pogodowych, krytyczną zmianę warunków na ziemi, ryzyko utraty bioróżnorodności, niedobory zasobów naturalnych. Stąd też wśród wyzwań stojących przed podmiotami zarówno publicznymi, jak i prywatnymi odpowiedzialnymi za kształtowanie i gospodarowanie przestrzenią na pierwszym miejscu powinny stać cele związane z budowaniem trwałej odporności (long term resilience) i równowagi ekosystemów. Autorki podjęły próbę sformułowania koncepcji rezyliencji klimatycznej, przyjmując perspektywę realizacji celów środowiskowych spółek GPW sektora nieruchomości. Zaproponowały koncepcję rezyliencji modelu biznesowego w ramach strategii ESG 4R: (1) reduction, (2) removal, (3) repair, (4) resilience. Proponowane rozwiązania stanowią odpowiedź na zalecenia Europejskich Standardów Sprawozdawczości Zrównoważonego Rozwoju (European Sustainability Reporting Standards ESRS). " (...) "Rezyliencja klimatyczna. Perspektywa spółek GPW sektora nieruchomości" to obowiązkowa lektura dla każdego, kto interesuje się zrównoważonym rozwojem i strategiami adaptacji do zmian klimatycznych. Jest to monografia, która zasługuje na szczególne uznanie za swoją oryginalność, aktualność oraz kompleksowe ujęcie problematyki. Autorki, wnikliwie analizując spółki sektora nieruchomości i ich strategie biznesowe, dostarczają praktycznych wskazówek i innowacyjnych rozwiązań, które mogą zwiększyć odporność przedsiębiorstw na ryzyka klimatyczne. To kompleksowe i aktualne opracowanie jest nieocenionym źródłem wiedzy dla menedżerów, inwestorów, wykładowców i studentów". prof. dr hab. Anna Szelągowska, fragment recenzji
Okładka książki Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki

55,00 zł 37,24 zł


Kobiety w nauce. Próba wyjścia poza stereotyp jest pierwszą z cyklu książek poświęconych kobietom odważnie przeciwstawiającym się przyjętym stereotypom dotyczącym płci. W monografii autorzy dokumentują praktyki i osiągnięcia kobiet naukowczyń, które z uporem i determinacją pozyskiwały dla siebie przestrzeń w zamkniętym męskim świecie nauki. Kobiety w biznesie to druga część trylogii. Autorki analizują w niej kariery biznesowe kobiet przełamujących bariery i wspinających się na szczyt drabiny korporacyjnej, kierując dużymi przedsięwzięciami biznesowymi. Ich poziom empatii, współpracy i umiejętności komunikacyjnych czyni je skutecznymi liderkami. W niniejszej książce - Przedsiębiorcze kobiety srebrnej gospodarki - siła i inspiracji do nowych wyzwań, trzeciej i zamykającej cykl, poruszono problemy aktywizacji zawodowej kobiet 50+. Na tle rozważań poświęconych koncepcji srebrnej gospodarki przedstawiono postawy i motywacje przedsiębiorcze dojrzałych kobiet. Motywy zakładania biznesu po pięćdziesiątce wiążą się z indywidualnymi predyspozycjami, a także sytuacją rodzinno-społeczną, zawodową i finansową. Potrzeba zachowania niezależności i chęć utrzymania aktywności zawodowej na rynku pracy to kluczowe motywy, które skłaniają kobiety powyżej 50 + do zakładania własnej działalności gospodarczej. Dobre zdrowie, wiedza, doświadczenie i zdobyte umiejętności to zasoby, które opisane w książce kobiety wykorzystują do tego, by założyć i prowadzić własny biznes.
Okładka książki Inteligentne specjalizacje, a budowa..

62,00 zł 41,97 zł


Inteligentna specjalizacja to ścisłe powiązanie działalności badawczo-rozwojowej, rozwoju kapitału ludzkiego (kwalifikacji oraz umiejętności pracowników) i specyfiki gospodarczej regionów lub państw. Inteligentne specjalizacje obejmują obszary gospodarki odznaczające się istotnym potencjałem innowacyjnym i rozwojowym, stanowiące jednocześnie pewien mikrosystem gospodarczy bazujący na silnych stronach regionu. Obecnie w Unii Europejskiej inteligentna specjalizacja to istotny pomysł na prowadzenie regionalnej polityki innowacyjnej. Dzięki temu możliwe jest efektywne i sprawne wykorzystanie publicznych środków na inwestycje w sferze badań oraz innowacji. W pracy w szczególności omówiono: główne cechy koncepcji inteligentnych specjalizacji, korzyści, jakie dzięki inteligentnym specjalizacjom uzyskują gospodarki lokalne, politykę regionalną ukierunkowaną na problematykę inteligentnych specjalizacji, wyzwania stojące przed uniwersytetami w kontekście budowy koncepcji inteligentnych specjalizacji i regionów innowacyjnych, rolę klastrów w rozpoznaniu inteligentnych specjalizacji. Praca zatytułowana "Inteligentne specjalizacje a budowa innowacyjnych regionów w warunkach europejskich" jest udaną próbą zmierzenia się z zupełnie nową tematyką. Rozprawa prezentuje w pełni zadowalający poziom prowadzonych dociekań i rozważań merytorycznych w swojej dziedzinie. Posiada bogatą wartość poznawczą w zakresie teorii ekonomicznych i różnych podejść stosowanych w analizie innowacji, innowacyjności i rozwoju regionalnego. Książka posiada dobry poziom naukowy i ma szansę stać się istotną pozycją, po którą sięgać będą naukowcy, menedżerowie, specjaliści z dziedziny nauk ekonomicznych. Prof. nadzw. dr hab. Zbigniew Klimiuk Książka "Inteligentne specjalizacje a budowa innowacyjnych regionów w warunkach europejskich" stanowi interesujące studium teoretyczne koncepcji inteligentnych specjalizacji, charakteryzujące koncepcję oraz jej podstawy teoretyczne. Pokazano teorie z zakresu polityki innowacji i regionalnej, na których bazuje pojęcie inteligentnych specjalizacji, a także jej powiązanie z rolą uniwersytetów i klastrów, jako lokomotyw/kluczowych elementów systemów innowacyjnych i regionalnych. W książce przedstawiono najnowsze podejścia do analizy klastrów, a także stopnia powiązania klastrów z inteligentnymi specjalizacjami. Prof. nadzw. dr hab. Elżbieta Wojnicka-Sycz
Okładka książki Zaplanuj swoje szczęście w.2

39,00 zł 26,40 zł


Wiedza zawarta w tej książce to klucz, dzięki któremu otworzysz drzwi do swojego szczęścia. Miej siłę sprawczą, weź odpowiedzialność za swoje życie i popraw jego jakość w oparciu o zweryfikowane naukowo sposoby myślenia i działania. Sięgnij po tę książkę, jeśli chcesz: • inaczej spojrzeć na siebie i swoją rzeczywistość; • wyeliminować negatywne nawyki i myśli, np. tendencję do zamartwiania się czy czarnowidztwo; • być bardziej sprawczy i spełniony; • czuć się lepiej i trwale podnosić poziom swojego zadowolenia z życia.
Okładka książki Gospodarka gruntami w miastach

69,00 zł 46,71 zł


W książce zaprezentowano złożone procesy wpływające na współczesną przestrzeń miejską, koncentrując się na ocenie struktury użytkowania ziemi. Zagadnienia zilustrowane zostały przykładami polskich miast, rozwijających się w zmieniających się warunkach geopolitycznych, zarówno przed wybuchem drugiej wojny światowej, jak i po jej zakończeniu (kiedy to najpierw wpływ na ich rozwój miała centralnie sterowana gospodarka socjalistyczna, a po 1989 r. - gospodarka rynkowa). Autor omówił m.in.: • podstawowe pojęcia związane z tematyką badawczą (m.in. ziemia, grunt, teren, nieruchomość); • dotychczasowe badania, w szczególności poświęcone tematyce użytkowania ziemi przestrzeni miejskiej (zarówno w skali świata, jak i Polski) oraz problematykę renty gruntowej i jej odmian; • formy użytkowania ziemi (zwielokrotnione poprzez postęp techniczny oraz realizację zasad gospodarki rynkowej); • strukturę własnościową gruntów; • czynniki i uwarunkowania wpływające na strukturę użytkowania ziemi; • różnorodność jednostek przestrzennych uwzględnionych zarówno w geodezyjnej ewidencji gruntów, jak i przyjętych w badaniach naukowych. Ponadto: • poprzez analizę porównawczą Autor zaprezentował strukturę użytkowania ziemi w ostatnich latach w czterech dużych miastach Polski: Krakowie, Łodzi, Poznaniu i Wrocławiu; • w nawiązaniu do klasycznych modeli struktury funkcjonalno-przestrzennej miast E.W. Burgessa, H. Hoyta, C.D. Harrisa oraz E.L. Ullmana podjął się próby dopasowania do nich struktury przestrzennej wybranych miast Polski, z uwzględnieniem wpływu na jej kształt gospodarki gruntami. Architektura, ekonomika miast, geodezja, geografia osadnictwa, gospodarka nieruchomościami, gospodarka przestrzenna, historia gospodarcza, planowanie przestrzenne, socjologia, urbanistyka i inne - ze względu na interdyscyplinarność omawianej problematyki książkę zaleca się zarówno środowiskom naukowym, urzędom administracji publicznej, jak i uczestnikom rynku nieruchomości. Może stanowić także źródło wiedzy dla studentów różnych kierunków studiów, zwłaszcza gospodarki przestrzennej (przedmiot Podstawy gospodarowania gruntami) oraz innych kierunków o profilu miejskim - zarówno uczelni ekonomicznych, jak i ogólnouniwersyteckich.
Okładka książki Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne w.2

77,00 zł 52,11 zł


Książka "Międzynarodowe przedsiębiorstwo rodzinne - znaczenie orientacji przedsiębiorczej sukcesora dla internacjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego" traktuje o ważnym, z punktu widzenia rozwoju i zachowania ciągłości międzygeneracyjnej przedsiębiorstwa rodzinnego, aspekcie przygotowania sukcesorów do przejęcia biznesu rodzinnego. Wcześniejsze badania nad wpływem procesu sukcesji na proces internacjonalizacji firmy pokazują, że zmiana pokoleniowa może mieć zarówno pozytywne, jak i negatywne skutki. Badaniom poddano orientację przedsiębiorczą sukcesora, podejmując tym samym próbę określenia roli wymiarów orientacji przedsiębiorczej, czyli proaktywności, innowacyjności, skłonności do ryzyka, agresji konkurencyjnej oraz autonomii, w międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa rodzinnego. W takim ujęciu obszar ten był dotychczas niezbadany, a książka może przyczynić się do lepszego zrozumienia nie tylko wagi rozwoju kapitału ludzkiego, głównie sukcesorów, ale również specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstw rodzinnych w otoczeniu międzynarodowym. Monografia integruje aspekty teoretyczne i praktyczne związane z istotą przedsiębiorstw rodzinnych, procesem sukcesji oraz internacjonalizacją. Publikacja skierowana jest do studentów kierunków ekonomicznych, teoretyków nauk ekonomicznych, a także praktyków gospodarczych, dla których może stać się źródłem inspiracji, jak również okazją do zainicjowania twórczego dyskursu naukowego. Przeprowadzona analiza teoretyczna i empiryczna może stanowić źródło wiedzy dla przedsiębiorców rodzinnych, ale również wszelkich podmiotów internacjonalizujących swoją działalność.
Okładka książki Finansowanie marketingu w ochronie zdrowia w.2

66,00 zł 44,68 zł


Książka ukazuje, przy pomocy jakich metod marketingowych placówki zdrowotne mogą rozpoznawać pozamedyczne oczekiwania pacjentów, a następnie ich pozyskiwać i utrzymywać jako nabywców usług w długim okresie (rozdziały I i II). Przedstawia źródła finansowania działalności wewnętrzne i zewnętrzne (rozdział IV i V) oraz powiązania między strategiami marketingowymi a strategią finansowania (rozdział III). Walorem omawianej pracy jest komunikatywny sposób prezentacji i sekwencyjne ujęcie problematyki, zapewniające logicznie spójną konstrukcję. Liczne przykłady, rysunki i tabele pozwalają lepiej zrozumieć prezentowane treści. (...) Książka jest adresowana do szerokiego grona Czytelników. Opracowanie może stanowićzarówno podręcznik akademicki dla studentów studiów medycznych (kierunku lekarskiego i zdrowie publiczne) i podyplomowych (z zakresu zarządzania ochroną zdrowia), jak i źródło inspiracji dla menedżerów placówek zdrowotnych. dr hab. Iga Rudawska, prof. Uniwersytetu Szczecińskiego, fragment recenzji
Okładka książki Bariery zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach

89,00 zł 60,24 zł


W niniejszej książce Autor podejmuje się zidentyfikowania, wyjaśnienia oraz scharakteryzowania barier zarządzania kapitałem ludzkim w szpitalach publicznych, wewnętrznych i zewnętrznych, a także relacji przyczynowo-skutkowych utrudniających zarządzanie czynnikiem ludzkim w tych organizacjach na podstawie przeprowadzonych badań w oparciu o percepcję zarządzających szpitalami - osób bezpośrednio odpowiedzialnych za funkcjonowanie podmiotów leczniczych. "Recenzowana monografia swoją problematyką wpisuje się w zmiany, jakie zachodzą w ostatnich czasach w polskim systemie usług medycznych. Autor podjął się trudnej analizy z uwagi na obszar procesu zarządzania - obszar zarządzania kadrami, dlatego też monografia stanowi krok naprzód w obszarze zarządzania kapitałem ludzkim w polskich szpitalach, pozwala lepiej zrozumieć istotę problemów, które wynikają z wieloaspektowości problematyki związanej z opisywanym i analizowanym w monografii obszarem zarządzania. (...) Wskazane w publikacji wnioski w znaczący sposób przyczyniają się do usprawnienia tego procesu. (...) Znaczącym walorem publikacji jest jej aplikacyjność. Autor publikacji dokonał dogłębnej i bardzo szczegółowej analizy literatury przedmiotu. Na uwagę zasługuje fakt, iż publikacja ta została w dużej mierze oparta o anglojęzyczną literaturę. (...) Monografia stanowi ważną pozycję dla osób, których zainteresowania naukowe oscylują w obszarze zarządzania w sektorze usług medycznych oraz menedżerów polskich publicznych i niepublicznych szpitali". Prof. dr hab. Łukasz Sułkowski
Okładka książki Etyka behawioralna w praktyce

79,00 zł 53,47 zł


Edukacja w zakresie etyki zwykle pomija sposoby i przyczyny podejmowania przez ludzi decyzji w kwestiach moralnych. Jednak dzięki nowym, inspirującym odkryciom psychologii behawioralnej, kognitywistyki, biologii ewolucyjnej oraz etyki behawioralnej możemy poznać typowe powody, dla których dobrzy ludzie postępują niekoniecznie dobrze. Sposoby podejmowania decyzji od dawna stanowią obszar zainteresowań nauki. Jednak dopiero niedawno skupiono się na decyzjach etycznych. Filozofia i religia wprawdzie wskazują, jak myśleć i działać w różnych kwestiach moralnych, jednak to badania nad etyką behawioralną ujawniają, co w praktyce wpływa na to, jak podejmujemy owe decyzje. Problemy etyczne większości ludzi wynikają z robienia rzeczy ewidentnie złych - Arystoteles ze złej ścieżki ich nie wróci, ale nauka etyki behawioralnej taką szansę daje nam wszystkim. Etyka behawioralna w praktyce stanowi cenne uzupełnienie dla tradycyjnego podejścia do nauczania etyki, zwłaszcza dla początkujących, którzy dzięki niej mogą szybko zaznajomić się z kluczowymi elementami tej nowej dziedziny. Zainteresuje szczególnie czytelników związanych z dziennikarstwem, PR-em, marketingiem, etyką biznesu, medycyną, prawem - gdyż jej głównym tematem jest natura podejmowania decyzji moralnych. Ponieważ oparta jest na badaniach i jednocześnie napisana w sposób ciekawy, anegdotyczny i przejrzysty, może być wsparciem w szkołach średnich, na uczelniach, w szkołach podyplomowych i biznesie. Książka ta jest niezależnym źródłem wiedzy, zawiera jednak bonus w postaci Ethics Unwrapped darmowego, internetowego źródła edukacyjnego z nagradzanymi filmami i materiałami dydaktycznymi na różnorodne tematy związane z etyką behawioralną (i etyką w ogóle).
Okładka książki Budżetowanie i controlling w przedsiębiorstwie w.3

46,00 zł 31,14 zł


W książce Budżetowanie i controlling w przedsiębiorstwie przedstawiono zagadnienia implementacji zintegrowanych systemów informatycznych - budżetowania i controllingu, niezwykle przydatnych w zarządzaniu współczesnym przedsiębiorstwem. Jest to opracowanie o charakterze teoretyczno-implikacyjnym. Traktuje o najistotniejszych kwestiach dotyczących planowania, wdrażania controllingu wraz z niezbędnymi narzędziami. Na przykładzie przedsiębiorstwa zaprezentowano przebieg i efekty wdrożenia controllingu. W publikacji przedstawiono genezę controllingu, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera, jego funkcje i rodzaje. Zwrócono uwagę na miejsce controllera w strukturze organizacyjnej i jego zadania. Wskazano na pozytywne aspekty posiadania controllingu w przedsiębiorstwie oraz na bariery jego wdrażania. Książka stanowi doskonały materiał dydaktyczny dla studentów kierunków ekonomicznych.
Okładka książki Rynek finansowy - przewodnik do ćwiczeń w.2

55,00 zł 37,24 zł


Publikacja stanowi kompendium wiedzy o rynku finansowym. Obok treści opisowych, dotyczących w szczególności podziału rynku finansowego na kolejne segmenty operacyjne i ich charakterystyki, przedstawiono w niej również matematyczne podstawy kalkulacji wartości pieniądza w czasie oraz wyceny i rozliczeń dotyczących podstawowych instrumentów finansowych dostępnych na współczesnym rynku finansowym. Z tego też względu niniejszą pozycję można traktować jako pomoc w nauczaniu przedmiotów poruszających tematykę rynku finansowego, czy też matematyki finansowej studentów uczelni ekonomicznych oraz studentów wydziałów ekonomicznych politechnik i uniwersytetów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów: - w rozdziale pierwszym przedstawiono podstawowe zagadnienia (definicje, klasyfikacje, cechy charakterystyczne), dotyczące rynków, instrumentów i instytucji finansowych; - w rozdziale drugim przybliżono koncepcję wartości pieniądza w czasie z uwzględnieniem modeli oprocentowania prostego i składanego, rachunku rent oraz ratalnej spłaty długu; - w dalszych pięciu rozdziałach skoncentrowano się na podstawowych segmentach operacyjnych rynku finansowego – rynku pieniężnym, depozytowo-kredytowym, kapitałowym, walutowym oraz rynku instrumentów pochodnych. Każdy z rozdziałów od drugiego do siódmego zaczyna się zwięzłym, opisowym wprowadzeniem, po którym następuje wykaz kluczowych dla danej tematyki pojęć i zagadnień, wzorów, zadań do samodzielnego rozwiązania oraz odpowiedzi.
Okładka książki System ochrony konsumentów na rynku usług..

90,00 zł 60,92 zł


Głównym celem książki jest uzupełnienie literatury o kompleksowe podejście do systemu ochrony konsumentów. Autorka w książce łączy rozważania o charakterze teoretycznym z analizami faktycznego funkcjonowania systemu ochrony konsumentów. Podjęty wywód ma charakter interdyscyplinarny. Książka oferuje wgląd w całokształt problematyki ochrony konsumentów – od uwarunkowań prawnych, po działania instytucjonalnej sieci ochrony konsumentów, systemu alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich, po działania z zakresu ochrony konsumentów na stabilność systemu finansowego. W książce zaprezentowano także doświadczenia międzynarodowe, które stanowiły inspirację dla autorskich rekomendacji skierowanych do głównych interesariuszy polityki publicznej z zakresu ochrony konsumentów na rynku usług finansowych w Polsce.
Okładka książki Medycyna i kosmetologia w odpowiedzi na potrzeby

70,00 zł 47,38 zł


"Uwzględniając rosnącą samoświadomość kobiet oraz potrzebę oparcia wiedzy na rzetelnych źródłach, w książce omówiono wiele ważnych dla kobiet problemów i tematów stanowiących obszar ich zainteresowania na różnych etapach życia. Układ książki jest czytelny, a język przystępny, co sprawia, że łatwo odnaleźć interesujące czytelnika treści. Dzięki tym zaletom praca ma szansę znaleźć szerokie grono odbiorców i podnieść poziom ogólnej wiedzy medycznej w zakresie endometriozy, diagnostyki i leczenia czerniaka czy zabiegów chirurgii plastycznej po mastektomii. Poza tematyką typowo medyczną w książce znalazły się materiały dotyczące relacji intymnych, pielęgnacji skóry trądzikowej czy łysienia androgenowego. Tematy nie tylko dla wielu trudne, ale również obarczone dużą dozą wszechobecnego chaosu informacyjnego. Zebranie zagadnień pochodzących z wielu różnych dziedzin nauk medycznych i kosmetologicznych w jedno dzieło jest bardzo dobrym pomysłem i ma szansę podnieść świadomość kobiet w tych obszarach. Autorzy książki to specjaliści z wielu różnych dziedzin, w tym lekarze i biotechnolodzy oraz kosmetolodzy" - dr hab. nauk. med. Diana Kitala, fragment recenzji. "Monografia zdecydowanie wpisuje się w interdyscyplinarne i wielospecjalistyczne przedstawienie tematów interesujących współczesne kobiety" - dr hab. nauk. med. Agata Kabała-Dzik, fragment recenzji.
Okładka książki Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe (Wyd. II)

52,00 zł 35,19 zł


Jedną z najważniejszych umiejętności pozwalających odnieść sukces w pracy zawodowej jest ta dotycząca budowania odpowiednich relacji zawodowych. To, jak je będziemy budować, jaką świadomość o nich będziemy mieli i jak będziemy z nich korzystać, może okazać się kluczowe dla kariery i z pewnością pomoże wyróżnić się na wymagającym rynku pracy. W książce Etykieta biznesu w praktyce. Jak budować relacje służbowe autorka zwraca uwagę na to, jak bardzo różnimy się i jak odmienne możemy mieć oczekiwania względem wzajemnym relacji oraz sposoby ich budowania, ale przede wszystkim pokazuje standardy i właściwe praktyki. Przekazana w publikacji wiedza może znaleźć zastosowanie na różnych etapach życia zawodowego i w różnym stopniu, gdyż nigdy nie wiadomo, jak potoczy się nasza zawodowa przygoda, gdzie i z kim przyjdzie nam współpracować, a co za tym idzie – jak wiele z tej wiedzy może okazać się kluczowe. Książka to zaproszenie do świata etykiety oraz do głębszego poznania zagadnień dotyczących: • Skutecznego budowania własnego wizerunku oraz relacji służbowych, • Standardów zachowań w świecie biznesu, • Różnic kulturowych, • Norm, które zapewnią komfort i pewność siebie w najróżniejszych okolicznościach służbowych, począwszy od rozmowy rekrutacyjnej, po uczestnictwo w oficjalnych spotkaniach, na organizacji wydarzeń specjalnych kończąc. „Fundamentem sukcesu w życiu i w biznesie są relacje międzyludzkie. Ta książka to niezbędnik dla każdego, komu zależy, by były one takie, jak oczekują jego partnerzy i klienci”. Ryszard Kajkowski Założyciel pierwszej prywatnej firmy produkującej oprogramowania w Polsce „Dobre maniery, świadomość różnic kulturowych są bezcenne w budowaniu profesjonalnego wizerunku i nawiązywaniu kontaktów. Te z kolei mają kluczowe znaczenie w międzynarodowym środowisku biznesowym, opartym na kulturze współpracy, partnerstwa oraz wzajemnego szacunku. Serdecznie zachęcam do lektury książki Pani Dagmary Łuczki. Wiedza teoretyczna w połączeniu z praktycznymi warsztatami prowadzonymi przez autorkę wzmacnia pewność siebie i pozwala łatwiej dostosować się do określonych sytuacji”. Justyna Głowacka Pełnomocnik Prezesa ds. ZZL/HR Proxy, Wood-Mizer Industries Sp. z o.o.
Okładka książki Biznesplan. Jak go budować i analizować (Wyd. VII)

52,00 zł 35,19 zł


Niniejsza książka napisana została z myślą o tych, którzy muszą sprowadzić mniej lub bardziej złożone problemy menedżerskie, w tym założenie lub rozwój własnego przedsiębiorstwa, do podstawowego pytania: Czy to się opłaci? Pokazano tu, na praktycznych przykładach konkretnych przedsiębiorstw, jak stosować metody planowania biznesowego w różnych sytuacjach i do różnych celów.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj