Celita jest striptizerką w nocnym klubie Monico w Cannes. A do tego kochanką szefa klubu, pana Leona. Nawet jeśli ku rozpaczy Florence, żony pana Leona. Bo dla Celity jest to rodzaj rekompensaty za dotychczasowe niepowodzenia życiowe i niesprawiedliwy dla niej los. Marzy, że któregoś dnia to ona zostanie tutaj panią...
Kiedy zamordowano Leontine Faverges i oddano jej pod opiekę czteroletnią Cecile, opinia publiczna była wstrząśnięta. Dlaczego komisarz Maigret musiał szybko wykryć mordercę. I udało mu się to. A pomógł mu anonim wskazujący na Gatona Meurant...Ale kilka miesięcy później, juz podczas rozprawy sądowej, Maigret nie jest przekonany o winie Meuranta. Zwłaszcza po nowych zeznaniach świadka Nicolasa Cajou – właściciela pewnego hoteliku, wynajmującego pokoje na godziny...
Po latach oczekiwań polski przekład najlepszych opowieści grozy jednego z mistrzów tego gatunku. edycja ze specjalnie napisanym wstępem i bibliografią znawcy ghost stories i Fantasy Marka S. Nowowiejskiego.
Prawdopodobnie pierwsza na świecie edycja wszystkich opowiadań grozy najsłynniejszej obok Edith Wharton pisarki tego gatunku! Wydanie ze specjalnie do niego napisanym wstępem i bibliografią znawcy ghost stories i fantasy Marka S. Nowowiejskiego.
13 niesamowitych opowiadań urokliwie zilustrowanych przez Antoniego Sobeckiego.
Na niniejszy zbiór opowiadań Edwarda Stachury składa się z 22 utworów. M.in.. Jeden dzień, List do Olgi, Jak mi było na Mazurach, Jasny pobyt nadrzeczny, Nocna jazda pociągiem, Koniec miesiąca marzec, Miecz Demoklesa, Poranek, Nie zlęknę się, Płynięcie czasu, Pękły brzozy, śpiewał roztopy i inne.
Z zakładu dla umysłowo chorych ucieka Michael Hrubek, pacjent ze schizofrenią paranoidalną. I ma przed sobą ściśle określony cel: odnaleźć Lis Atcheson - to jej zeznania sprawiły, że uznano go za potwora i skazano na zamknięcie.
Podczas burzy, sprzyjającej szaleńcowi, ścigają go teraz trzej ludzie: psychiatra Kohler - przekonany o niewinności swego pacjenta, zawodowy tropiciel Heck - liczący na nagrodę za schwytanie szaleńca, i Atcheson - mąż Lis, który musi dopaść Hrubeka, nim ten skrzywdzi jego żonę...
Zbiór najlepszych opowieści grozy M. R. Jamesa. Zawiera piętnaście legendarnych "opowieści starego antykwariusza" zilustrowanych przez Antoniego Sobeckiego.
Cała jaskrawość jest pierwszą powieścią Stachury, osadzoną w realiach peerelowskiej prowincji, ale mówiącą o przeżywaniu każdej najzwyklejszej chwili tak, aby zobaczyć i poczuć jej niepowtarzalność, doznać iluminacji porównywalnej z buddyjskim satori.
KOBIECY ŚWIAT I GOTYCKI HORROR W DZIESIĘCIU ODSŁONACH Z DRESZCZYKIEM. W tych przerażających zdarzeniach wiele jest odniesień do spraw sprzed lat, a nawet wieków, choć zawsze łączy je to, co pozornie ulotne i często niewytłumaczalne – ślepa miłość. A w powiązaniu z duchami krążącymi nad każdą z tych historii daje to wybuchową mieszankę... Marjorie Bowen (1885-1952) w swej bogatej twórczości ma nie tylko opowieści spod znaku grozy i makabry. W jej wyborze ukazały się również antologie podobnych nowel z literatury światowej. A decyzja właścicieli legendarnego Arkham House – znanego z edycji H.P. Lovecrafta – by mieć w ofercie tytułowej zbiór jej opowiadań, potwierdza tylko znaczące miejsce tej pisarki w historii gatunku.
BLACKWOOD DLA... „POCZĄTKUJĄCYCH”. NAJLEPSZE Z NAJLEPSZYCH. „Wierzby” i „Wendigo” w ocenie krytyków i badaczy gatunku to dwa najsłynniejsze opowiadania Algernona Blackwooda, a ich mistrzowskiego oddania atmosfery niesamowitości jak dotąd nikomu nie udało się przewyższyć. A pozostałe: „Tajemniczy lokator”, „Urok śniegu”, „Przejęcie”, „Współwinny ante factum” i „Drugie Skrzydło” tylko potwierdzają, że to jeden z wielkich twórców fantastyki niesamowitej.
Czy pamiętasz, jak z tobą tańczyłem walca, / Panno, madonno, legendo tych lat? / Czy pamiętasz, jak ruszył świat do tańca, / Świat, co w ramiona mi wpadł?Wybór wierszy jednego z najwybitniejszych poetów polskich XX wieku.
TRZYNAŚCIE OPOWIEŚCI GROZY FRANCUSKIEGO MISTRZA NOWELISTYKI
Guy de Maupassant (1850-1893) nie miał sobie równych w tworzeniu genialnych opowiadań. I pisząc opowieści grozy, tylko potwierdził tę klasę. A w historii gatunku zapisał się jako autor legendarnej noweli „Horla”. I nie można sobie wyobrazić żadnej antologii francuskich opowieści niesamowitych bez tego utworu. Już samo jego powstanie jest intrygujące. Bo znany jest w... trzech wersjach! Najpierw jako „List szaleńca”, potem jako klasyczna opowieść, która nie zadowoliła jednak autora, więc rozwinął tę historię, zmieniając sposób narracji na zapis z dziennika. W wyborze nowel francuskiego mistrza oprócz tych trzech wersji „Horli” przedstawiamy dziesięć innych opowiadań – równie zaskakujących i oryginalnych, zwłaszcza gdy uświadomimy sobie, że od ich powstania minęło półtora wieku...
DZIEWIĘĆ OPOWIEŚCI GROZY AUTORA „ŻÓŁTEGO ZNAKU” POTWIERDZAJĄCYCH KLASĘ ROBERTA W. CHAMBERSA
Oprócz legendarnych historii z tomu „Król w Żółci” spod pióra amerykańskiego klasyka gatunku wyszło jeszcze kilka innych ghost stories zebranych w tym tomie. Intrygujący jest już sam „Purpurowy Cesarz” - prequel opowiadania „Posłaniec”. A duch lovecraftowskich klimatów unosi się nad „Kapitanem portu”. Nie brakuje też upiornych opowieści o duchach – „Hrabianka d’Ys” czy „Z samego dna”. I można tylko żałować, że dorobek Chambersa w dziedzinie literatury grozy jest tak skromny...
ZBIÓR CZTERDZIESTU LEGENDARNYCH BALLAD W ORYGINALE I POLSKICH PRZEKŁADACH DOROTY TUKAJ
Te najsłynniejsze to „The Irish Rover” w wykonaniu The Dubliners z grupą The Pogues i „Scarborough Fair” w interpretacji duetu Simon & Garfunkel. Ale jest i kilkadziesiąt innych historycznych ballad znanych z wykonań Joan Baez, Loreeny McKennitt czy z młodszego pokolenia The Unthanks, Lankum i Ye Vagabonds. I jeszcze pieśń pamiętna z filmu „Wiatr buszujący w jęczmieniu” Kena Loacha.
A wszystko w tłumaczeniach Doroty Tukaj - mającej już w swym dorobku przekłady poezji Branwella Brontë, Emily Brontë, Johna Keatsa, Edny St. Vincent Millay.
SIMENON NIE POTRZEBUJE KILKUSET STRON, BY STWORZYĆ PORYWAJĄCY DRAMAT...
Twórca postaci komisarza Maigreta pisał też powieści, w których zajmował się szukaniem „nagiego człowieka”. A w analizowaniu ludzkich charakterów Simenon był mistrzem...
Jacek Szczerba, „Gazeta Wyborcza”
Do francuskiego Dieppe przypływają angielskie statki z Newhaven. A Louis Maloin jest na tym dworcu morskim zwrotniczym. I z przeszklonej kabiny od lat obserwuje z góry wszystko dookoła. Aż pewnej nocy staje się świadkiem dziwnych zachowań dwóch mężczyzn. Jest też świadkiem morderstwa.
A niedługo potem wyławia z doku walizkę pełną banknotów. Teraz musi ją tylko ukryć przed światem...
Georges Simenon (1903-1989) to pisarz, który sławę zdobył dzięki postaci komisarza Maigreta, ale literacko doskonalsze są jego „romans dur”, jak sam je nazwał - powieści twarde, opisujące ludzkie losy, nierzadko skomplikowane, zwykle tragiczne, ale zawsze podane z zadziwiającą prostotą. Na tym polega fenomen pisarza, którego utwory przetłumaczono na większość języków świata.
Legendarny zbiór opowiadań. W skrócie: o wędrowaniu człowieka...
Wydanie specjalne w 40. rocznicę śmierci pisarza. Kolejny tom z serii "Utworów wybranych" Steda.
Kobieta, która zjawiła się w biurze Philipa Marlowe’a, miała na imię Orfamay. I narzeczonego o imieniu Philip, czym wzruszyła Marlowe’a. A do Los Angeles dotarła z mieściny Manhattan, w stanie Kansas. Powód też miała istotny - odszukać brata. Bo Orrin, mieszkający w kalifornijskim Bay City, od kilku miesięcy nie dawał znaku życia, czym spędzał sen z powiek rodzinie. I chociaż Marlowe przyjął to zlecenie, dosyć szybko miał tego pożałować. Nie tylko z uwagi na fundusz, jakim dysponowała siostra - marne dwadzieścia dolarów…
Raymond Chandler (1888-1959) pozostaje niedoścignionym mistrzem czarnego kryminału. A wszystko zaczęło się od powieści „Głęboki sen” (1939), gdzie Chandler wprowadził postać prywatnego detektywa Philipa Marlowe’a. By w kolejnych sześciu pozwolić mu kroczyć po brudnych ścieżkach ludzkich namiętności i zbrodni. Zawsze z Los Angeles w tle.
Życie nie rozpieszcza sióstr Bunner, ale prowadząc skromny sklepik z galanterią w nowojorskim zaułku udaje im się jakoś przetrwać.
Tę szarą codzienność przerywa niespodziewanie zegar, jaki na urodziny dostaje Ewelina od starszej siostry. I nie sam przedmiot jest istotny, ale miejsce jego zakupu. W podobnym małym sklepiku, który prowadzi Herman Ramy.
Anna Eliza zdaje się wierzyć, że ten samotny pan mógłby coś zmienić w jej życiu… Szybko jednak odkrywa, że to jej młodsza siostra może liczyć na coś więcej.
Edith Wharton (1862-1937) była pierwszą kobietą nagrodzoną Pulitzerem - za powieść „Wiek niewinności”. To najbardziej znany utwór Wharton obok „Wieku zabawy”. Ale pisarka ma także w swym dorobku sporo obyczajowych opowieści, a także nowele grozy zebrane w tomie „Duchy i ludzie”.
Zlecenie, jakie Philip Marlowe, prywatny detektyw, dostaje od generała Sternwooda, wydaje się proste. Ten bliski śmierci, poruszający się na wózku, bogaty weteran wielu wojen, ma dwie córki. A jedna jest bardziej zdeprawowana od drugiej. Mąż Vivian - obecnie pani Regan, trzeci raz zamężnej - pokątnie handlował alkoholem, a teraz tajemniczo się ulotnił. Natomiast Carmen padła ofiarą szantażu za swoje hazardowe długi.
Marlowe ma odszukać zaginionego Rusty’ego Regana i zająć się tym szantażystą, ale obie kobiety wcale mu nie pomagają. Wręcz przeciwnie - jakby chciały go sprowadzić na złą drogę…
Raymond Chandler (1888-1959) pozostaje niedoścignionym mistrzem czarnego kryminału. A wszystko zaczęło się od powieści „Głęboki sen” (1939), gdzie Chandler wprowadził postać prywatnego detektywa Philipa Marlowe’a. By w kolejnych sześciu pozwolić mu kroczyć po brudnych ścieżkach ludzkich namiętności i zbrodni. Zawsze z Los Angeles w tle.
BEZ POWIEŚCI EDWARDA MORGANA FORSTERA TRUDNO SOBIE WYOBRAZIĆ WIELKOŚĆ LITERATURY BRYTYJSKIEJ
Siostry Schlegel, Margaret i Helen, to wyemancypowane intelektualistki. A właściciele Howards End, wiejskiej posiadłości, to rodzina Wilcoxów, która dorobiła się majątku, ale do kręgu elit jeszcze im daleko.
Konfrontacja tych rodzin na tle przemian w Anglii początku dwudziestego wieku to historia szalonych uczuć i równie nagłych zerwań kochanków, to zaskakujące oświadczyny wdowca, to szokujące decyzje kobiet, które nie mogą pogodzić się z niesprawiedliwością społeczną…
A wszystko zaczyna się w Howards End w obliczu zerwanych zaręczyn Helen i Charlesa Wilcoxa…
Edward Morgan Forster (1879-1970) to pisarz, który obok Virginii Woolf - z tej samej elitarnej Grupy Bloomsbury - zaliczany jest do klasyków modernizmu w literaturze.
Rozgłos zyskał jako autor powieści „Powrót do Howards End” (1910), choć wydany dwa lata wcześniej „Pokój z widokiem” już zapowiadał ważne nazwisko na literackiej niwie. A kilkuletni pobyt Forstera w Indiach przyniósł w roku 1924 jeden z największych bestsellerów okresu międzywojennego - powieść „Droga do Indii”.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?