KATEGORIE [rozwiń]

Wydawnictwo C.H. Beck

Okładka książki Profesjonalizacja przedsiębiorstw rodzinnych. Efekty ekonomiczne

99,00 zł 76,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Prezentowana monografia dotyczy jednego z najważniejszych (obok sukcesji) wyzwań w przedsiębiorstwie rodzinnym. Problem ten, jak wynika z dostępnej literatury przedmiotu, dotyczy zarówno krajów o krótkiej historii gospodarki wolnorynkowej, jak i dojrzałych gospodarek. W monografii podjęto problem trudny, ambitny i wielowątkowy a przy tym utrzymujący się w aktualnym nurcie potrzeby coraz głębszego rozpoznawania specyfiki przedsiębiorstw rodzinnych, cech konstytuujących ich przewagi, bądź deficyty. W celu właściwej interpretacji tego zjawiska, przeprowadzono obszerne badania literaturowe, systematyzujące rozproszoną do tej pory wiedzę na temat przejawów profesjonalizacji przedsiębiorstwa rodzinnego. W części empirycznej zidentyfikowano cztery typy profesjonalizacji przedsiębiorstw rodzinnych oraz wskazano różnice w osiąganych efektach ekonomicznych pomiędzy firmami profesjonalizującymi się w określony sposób. Proponowana monografia nie tylko porządkuje i wzbogaca wiedzę na temat przedsiębiorstw rodzinnych w Polsce. Jest to również pozycja, w której przedstawiciele firm rodzinnych znajdą odpowiedź na to, czy i jak profesjonalizować swój biznes. Dodatkowym atutem monografii są uzupełniające wyniki badań przeprowadzone w czasie pierwszego lockdownu (kwiecień 2020), pokazujące jak rodzaj profesjonalizacji różnicuje poziom gotowości na nieoczekiwany kryzys.
Okładka książki Prawo wykroczeń

12,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Stan prawny: 4 stycznia 2021 r. Książka zawiera: Tekst ustawy Kodeks wykroczeń, Tekst ustawy Kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia, Indeks rzeczowy. Seria "Twoje Prawo" zawiera: Boldowanie najnowszych zmian Przypisy od Redakcji Czytelne hasła i teksty Indeks rzeczowy
Okładka książki Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym

99,00 zł 76,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Celem monografii jest przedstawienie Światowej Organizacji Handlu i Unii Europejskiej w warunkach nowych wyzwań współczesnego biznesu międzynarodowego. W perspektywie funkcjonowania WTO i Unii Europejskiej istotna jest potrzeba osłabienia neoprotekcjonizmu rolnego, a także protekcjonizmu regulacyjnego poprzez harmonizację i wzajemne uznawanie norm. Zmiany w gospodarce światowej spowodowane COVID-19 sprawiały, że wyjście z recesji w kształcie litery V stało się mało prawdopodobne. Zamiast tego COVID-19 przyspieszy proces zapoczątkowany po globalnym kryzysie, zachęcając firmy do ponownego przeniesienia działalności gospodarczej do krajów bogatych. W gospodarce coraz większą rolę odgrywa sztuczna inteligencja (SI), kapitalizm inwigilacyjny i eksploracja danych. Wiadomości sieciowe wpływają na zachowania społeczne. Internet rzeczy ma szansę znaczącego zrewolucjonizowania przemysłu i wpłynięcia na przyszły rozwój gospodarki światowej. Zmodyfikowanie i rozszerzenie dotychczasowego ujęcia poszczególnych problemów oraz wyprowadzenie na ich podstawie nowych uogólnień i wniosków stanowi nową wartość wnoszącą istotny wkład w dorobek naukowy tej dziedziny badań. Treści zwarte w recenzowanej książce wzbogacają naszą wiedzę o przyczynach, przebiegu i rzeczywistych oraz potencjalnych efektach przemian dokonujących się w gospodarce światowej. (...) Przeprowadzona przez prof. Puśleckiego ich analiza predyktywna preskryptywna pozwala lepiej zrozumieć skomplikowane mechanizmy determinujące funkcjonowanie gospodarki światowej. Posiada to ogromne znaczenie nie tylko poznawcze i dydaktyczne, ale również praktyczne, ponieważ dostarcza cennych wskazówek i odpowiedzi na pytanie, co należy zrobić, aby nastąpiły zmiany pożądane i korzystne dla wszystkich uczestników światowej gry ekonomicznej. Z tych względów należy uznać, że to opracowanie powinno być wykorzystane nie tylko przez naukowców i studentów, ale również decydentów – polityków zajmujących się gospodarką na szczeblu krajowym, regionalnym i globalnym, w tym przede wszystkim europosłów i ich doradców. Prof. zw. dr hab. Jan Rymarczyk Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu Wydział Finansów i Bankowości
Okładka książki Prawo handlowe (wydanie 4/2020).

59,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W podręczniku Prawo handlowe przedstawiono podstawowe regulacje z zakresu prawa handlowego. Omówiono przepisy prawa spółek oraz te elementy prawa gospodarczego, które pozostają z nimi w ścisłym związku. Wyjaśniono podstawowe regulacje prawa rynku kapitałowego powiązane normatywnie i konstrukcyjnie z prawem spółek handlowych oraz podstawowe instrumenty finansowe obrotu gospodarczego. W wydaniu czwartym uwzględniono m.in.: pakiet zmian wprowadzonych do KSH w związku z pandemią COVID-19, które weszły w życie 31.3.2020 r., nowelizację KSH wprowadzającą tzw. dematerializację akcji i rejestry akcjonariuszy, która wchodzi w życie w całości 1.3.2021 r. Zagadnienia przedstawione w podręczniku zainteresują z pewnością nie tylko studentów wydziałów prawa i ekonomii, ale również mogą okazać się użyteczne dla praktyków – uczestników obrotu gospodarczego.
Okładka książki PRAWO KARNE (wydanie 7). Stan prawny sierpień 2020

69,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Skrypt Prawo karne zawiera najbardziej istotne wiadomości z zakresu prawa karnego.Omówione zagadnienia dotyczą m.in.:- pojęcia prawa karnego,- źródeł prawa karnego,- definicji i struktury przestępstwa,- kontratypów,- form stadialnych i zjawiskowych przestępstwa,- zbiegu przestępstw i przepisów,- środków penalnych,- typów przestępstw.W 7. wydaniu omówiono najnowsze zmiany przepisów karnych w związku z wystąpieniem COVID-19 oraz dotyczące karalności nielegalnej adopcji, a także uaktualniono literaturę przedmiotu.Skrypt opracowano z myślą o studentach i absolwentach wydziałów prawa oraz administracji, a także innych kierunków studiów, które przewidują wykłady z przedmiotu prawo karne. Służyć może pomocą także doktorantom i prawnikom praktykom.Stan prawny: sierpień 2020
Okładka książki Gospodarstwa domowe z 500+ w procesie rozwoju kapitału ludzkiego.

99,00 zł 76,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Monografia dotyczy problematyki rozwoju jednostkowego kapitału ludzkiego z perspektywy działań inwestycyjnych podejmowanych przez gospodarstwa domowe (...). Podejmowanie badań w tym zakresie jest ważne, ponieważ w literaturze przedmiotu pomija się najczęściej kwestie związane z wysiłkiem, jaki rodziny wkładają w doskonalenie potencjału kwalifikacyjnego i wytwarzanie jednostkowego kapitału ludzkiego członków rodzin (...). Tematyka przeprowadzonych przez Autorki badań jest przede wszystkim aktualna, ważna i interesująca ze względu na znaczenie programu 500+ dla rozwoju kapitału ludzkiego, jak i liczne kontrowersje, które wywołało jego wprowadzenie. Monografię charakteryzuje dobrze przemyślana struktura, poprawność terminologiczna i przystępny język, który jest zrozumiały dla szerszego grona czytelników. Z recenzji dra hab. Bartosza Jóźwika
Okładka książki Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne

69,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik Postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne został przygotowany przez zespół autorów z Katedry Prawa i Postępowania Administracyjnego Uniwersytetu Warszawskiego. Większość z nich ma bogate doświadczenie praktyczne jako adwokaci, radcowie prawni czy sędziowie.Autorzy dążyli do wskazania, z jednej strony, podstaw określonych instytucji procesowych, z drugiej zaś, do zamieszczenia informacji praktycznych, a także odnotowania co istotniejszych orzeczeń sądów administracyjnych i Sądu Najwyższego, dotyczących zagadnień proceduralnych ujętych w podręczniku.Praca obejmuje trzy podstawowe procedury administracyjne postępowanie ogólne, podatkowe i egzekucyjne oraz zawiera także części dotyczące postępowania przed sądami administracyjnymi, postępowań szczególnych (m.in. przed prezesem UOKiK i przed Sądem Ochrony Konkurencji) i postępowania administracyjnego w Unii Europejskiej.W podręczniku zawarto omówienie zagadnień dotyczących m.in.:- przepisów ogólnych postępowania administracyjnego,- przepisów szczególnych w sprawach ubezpieczeń społecznych,- administracyjnych kar pieniężnych,- postępowań prowadzonych przed Prezesem UOKiK,- postępowań przed wojewódzkim sądem administracyjnym,- uchwał Naczelnego Sądu Administracyjnego,- postępowania w razie zaginięcia lub zniszczenia akt,- postępowań administracyjnych w Unii Europejskiej,- społeczeństwa cyfrowego,- nowych technologii w administracji publicznej.Czytelnik otrzymuje pracę pokrywającą cały, podstawowy obszar postępowania administracyjnego i sądowoadministracyjnego.Praca ta jest kierowana do dwóch grup Czytelników. Pierwszą z nich są studenci studiów prawniczych i administracyjnych prawa, drugą zaś praktycy zajmujący się postępowaniem administracyjnym jako sędziowie sądów administracyjnych, pracownicy administracji publicznej (państwowej i samorządowej), albo osoby występujące w konkretnych sprawach administracyjnych czy podatkowych jako strony lubpełnomocnicy stron.W 2. wydaniu podręcznika uwzględniono zmiany związane z pandemią COVID-19, nowe przepisy dotyczące ochrony danych osobowych (RODO), wyrok TK w sprawie dochowania terminu przy złożeniu przesyłki u operatora pocztowego za granicą (kraje UE i EFTA), zmiany dotyczące pełnomocnika do doręczeń oraz związane z informatyzacją działalności sądów administracyjnych.Stan prawny: wrzesień 2020.
Okładka książki Kooperacja w perspektywie zasobów niematerialnych organizacji

99,00 zł 76,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Książka stanowi próbę syntetycznego ujęcia problematyki funkcjonowania układów kooperacyjnych w warunkach nowej ekonomii – prezentuje podstawy teoretyczne oraz weryfikacje empiryczne związane z wybranymi aspektami zarządzania zasobami niematerialnymi w perspektywie sieciowej ze szczególnym uwzględnieniem procesów dyfuzji wiedzy w relacjach współpracy. Zawarte w niej dywagacje wpisują się w trzecią i czwartą warstwę teorii zasobowej, gdyż uwzględniają badania nad międzyorganizacyjnym uczeniem się oraz pozyskiwaniem i wykorzystywaniem wiedzy w układach kooperacyjnych. Podkreślają zmienność wiązki zasobów konstelacji uwarunkowaną dynamicznymi kompetencjami układu. Opracowanie ma charakter naukowy o dużych walorach praktycznych. Zawiera konkretne wskazówki, procedury i narzędzia, pomocne dla zarządzających organizacjami działającymi w układach sieciowych – czyli większości menedżerów przedsiębiorstw operujących w nowej rzeczywistości gospodarki opartej na wiedzy. Przeznaczone jest dla szerokiego grona odbiorców – przede wszystkim pasjonatów zarządzania – obejmującego teoretyków, praktyków oraz studentów. Monografia w sposób kompleksowy odnosi się do problemu kooperacji w obszarze zasobów niematerialnych organizacji. Problem podjęty w pracy ma charakter naukowy. Jest aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia rozwoju dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości (luka badawcza), jak i praktyki gospodarczej.(...) Praca oparta jest na dobrze dobranych metodach badawczych. Autorka wskazała, że przeprowadzając studia literatury zastosowano metodę krytycznej analizy (...). Wykorzystano wnioskowanie dedukcyjne oraz indukcyjne w formułowaniu zbioru zasad ogólnych i szczegółowych regulujących dyfuzję wiedzy personalnej w warunkach układów kooperacyjnych. Prof. Dr hab. Elżbieta Skrzypek Wydział Ekonomiczny UMCS
Okładka książki Usługi hotelarskie w Groupon

99,00 zł 76,87 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich. Przeprowadzone badania uwzględniły zarówno ocenę znaczenia serwisów zakupów grupowych na polskim rynku e-commerce, jak również umożliwiły wskazanie grup obiektów świadczących usługi hotelarskie najintensywniej korzystających z pośrednictwa serwisu Groupon. Zaprezentowana analiza pozwoliła na określenie produktu turystycznego najczęściej wystawianego przez te obiekty na stronach serwisu oraz ukazanie zmian, jakie dokonały się w strukturze samej usługi hotelarskiej w okresie prowadzonych obserwacji. Przedstawione rozważania wzbogacono interesującymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu stosowanych narzędzi e-dystrybucji. Praca ta adresowana jest do czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem branży obiektów świadczących usługi hotelarskie, przede wszystkim do środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wpływem na współczesne możliwości e-dystrybucji usług hotelarskich. Będzie wartościowym źródłem wiedzy także dla pracowników branży turystycznej w tym zwłaszcza menedżerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż usług hotelarskich w swoim obiekcie Wysoko należy ocenić wartość merytoryczną recenzowanej monografii, która poza warstwą teoretyczną prezentuje również wyniki badań pokazujących rolę i miejsce serwisów zakupów grupowych, ze szczególnym uwzględnieniem Groupona, na polskim rynku hotelarskim. Na wyróżnienie zasługuje zakres prezentowanych w monografii analiz, który jest szeroki i obejmuje wiele istotnych kwestii mających kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji o wyborze efektywnych instrumentów e-dystrybucji przez obiekty świadczące usługi hotelarskie. Dr hab. inż. Ewa Wszendybył-Skulska, prof. UJ
Okładka książki KK. KPK. Kodeks karny. Kodeks postępowania karnego. Edycja Prokuratorska WYD.40/2020. Stan prawny: 1 września 2020 r.

24,90 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Stan prawny: 1 września 2020 r. Publikacja obejmuje zmiany wchodzące w życie: Kodeks karny Nowy tekst jednolity (Dz.U. z 2020 r. poz. 1444) Kodeks postępowania karnego 12.3.2020 r. – Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 04.03.2020 r. sygnatura: P 22/19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 413) 31.3.2020 r. – Ustawa z 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 568) 24.6.2020 r. – Ustawa z 19.06.2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1086) 26.8.2020 r. – Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 19.08.2020 r. sygnatura: K 46/15 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1458) Książka zawiera: Tekst ustawy Kodeks karny, Tekst ustawy Kodeks postępowania karnego, Indeks rzeczowy. Seria "Twoje Prawo" zawiera: Boldowanie najnowszych zmian, Przypisy od Redakcji, Czytelne hasła i teksty, Indeks rzeczowy.
Okładka książki Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy towarzyszące WYD.8/2020. Stan prawny: 20 sierpnia 2020 r

45,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Stan prawny: 20 sierpnia 2020 r. Publikacja zawiera zmiany wchodzące w życie: Kodeks postępowania administracyjnego 18.4.2020 r. – Ustawa z 16.04.2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020 r. poz. 695) 11.08.2020 r. – Ustawa z 16.07.2020 r. o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (Dz.U. z 2020 r. poz. 1298) Prawo o ustroju sądów administracyjnych 7.7.2020 r. – Ustawa z 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 568) 7.7.2020 r. – Ustawa z 20.12.2019 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych, ustawy o Sądzie Najwyższym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 190) Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi 30.7.2020 r. – Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji 30.7.2020 r. - Ustawa z 30.08.2019 r. o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798) 30.7.2020 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) 30.10.2021 r.- Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 1.1.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 20.2.2021 r. – Ustawa z 04.07.2019 r. o zmianie ustawy w postępowaniu w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1553) - w podwójnym stanie prawnym 20.2.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 1.3.2021 r. – Ustawa z 30.08.2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798) - w podwójnym stanie prawnym 30.4.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym 30.10.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym Ordynacja podatkowa 1.1.2021 r. – Obwieszczenie Ministra Finansów z 14.08.2020 r. w sprawie wysokości kwoty wymienionej w art. 41 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa na rok 2021 (M.P. z 2020 r. poz. 730) 1.1.2021 r. – Obwieszczenie Ministra Finansów z 13.08.2020 r. w sprawie wysokości kwoty wymienionej w art. 262 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa na rok 2021 (M.P. z 2020 r. poz. 729) 1.1.2021 r. – Przepisy wprowadzające ustawę z 11.09.2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) - w podwójnym stanie prawnym 20.2.2021 r. – Ustawa z 04.07.2019 r. o zmianie ustawy w postępowaniu w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1553) - w podwójnym stanie prawnym 1.3.2021 r. – Ustawa z 19.07.2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1655) - w podwójnym stanie prawnym
Okładka książki Mikroekonomia Ujęcie statyczne i dynamiczne

79,00 zł 56,84 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Podręcznik powstał na podstawie wykładu i ćwiczeń z mikroekonomii prowadzonych przez autorów dla studentów I roku kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i stanowi kontynuację wcześniejszych podręczników z mikroekonomii autorstwa prof. Krzysztofa Malagi wydanych w Wydawnictwie C.H. Beck (2010, 2012). Autorzy aktualizują treści i rozszerzają je o ujęcie dynamiczne Do zasadniczych celów realizowanych w opracowaniu należy zaliczyć: wyposażenie Czytelnika w wiedzę o fundamentalnych kategoriach mikroekonomicznych oraz zasadach wnioskowania przy wykorzystaniu podstawowych pojęć z zakresu algebry liniowej i analizy matematycznej, przygotowanie i zachęcenie Czytelnika do studiowania monografii i artykułów z zakresu teorii ekonomii, korzystających z aparatu pojęciowego bardziej zaawansowanych dziedzin matematyki aniżeli algebra liniowa lub analiza matematyczna, zapoznanie Czytelnika z zasadami analizy dedukcyjnej, abdukcyjnej i indukcyjnej na podstawie przyjętego układu założeń, zwrócenie uwagi Czytelnika na warunkowy i ograniczony układem założeń charakter wniosków wyprowadzanych na podstawie określonych scenariuszy zachowania się pojedynczych konsumentów, producentów, zbiorowości konsumentów i producentów, przedstawienie fundamentalnego dorobku teoretycznego mikroekonomii w kategoriach elementów teorii popytu, teorii produkcji, teorii równowagi cząstkowej i ogólnej, zarysowanie najistotniejszych cech współczesnej mikroekonomii oraz wskazanie prawdopodobnych kierunków jej dalszego rozwoju. (...) podręcznik Pana Prof. Malagi i Pani Dr Sobczak może być bardzo cennym materiałem dydaktycznym o znaczeniu ogólnopolskim dla studentów starszych lat studiów ekonomicznych, którzy przeszli uprzednio kurs analizy matematycznej liczący przynajmniej 60 godzin wykładów i 60 godzin ćwiczeń (....) oraz studentów studiów doktoranckich z zakresu ekonomii i zarządzania. Może on być również użyteczny jako pomoc dydaktyczna dla doktorantów z matematyki, fizyki, uczelni politechnicznych, którzy zdecydowali się na zdawanie tzw. egzaminu doktorskiego z ekonomii. Prof. dr hab. Tomasz Tokarski Instytut Ekonomii i Zarządzania Uniwersytetu Jagiellońskiego
Okładka książki Wykorzystanie instrumentów marketingu relacji w jednostkach samorządu terytorialnego

89,00 zł 65,36 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autorki monografii prezentują koncepcję wykorzystania instrumentów marketingu relacji (Identyfikacja, Indywidualizacja, Interakcja, Integracja, Uczciwość relacji) w kształtowaniu więzi w jednostkach terytorialnych. Publikacja: wypełnia lukę badawczą w zakresie skuteczności wykorzystania instrumentów marketingu relacji w jednostkach terytorialnych; będzie mogła posłużyć jako źródło informacji dla lokalnych liderów chcących wykorzystać zalety płynące z budowania długotrwałych więzi relacyjnych; zawiera nowatorską koncepcję kreowania sukcesu jednostki terytorialnej, mierzonego liczbą zadowolonych zarówno mieszkańców, przedsiębiorców, jak i turystów, która to koncepcja jest zweryfikowana empirycznie, dając podstawę rekomendacji dla władz samorządowych; Monografia jest adresowana zarówno do naukowców podejmujących problematykę marketingu relacji w jednostkach terytorialnych, jak i do praktyków w ich działalności samorządowej, szczególnie menedżerów samorządu terytorialnego, a ponadto do wykładowców i studentów w procesie edukacji na kierunkach zarządzania oraz gospodarki i administracji publicznej. Zdaniem recenzenta przygotowana monografia nosi znamiona nowości, wypełnia lukę badawczą w przedmiotowym aspekcie. Autorki proponują bowiem nie tylko inne niż dotychczas dominujące spojrzenie na kwestię relacji z interesariuszami w jednostkach terytorialnych, ale także przedstawiają skuteczny sposób radzenia sobie z tym wyzwaniem. Oryginalny wkład Autorek odnosi się głównie do adaptacji instrumentów marketingu relacji 5"I" do specyfiki jednostki terytorialnej oraz opracowania narzędzi i procedury badawczej umożliwiającej określenie oddziaływania poszczególnych instrumentów na wyodrębnione grupy interesariuszy. (...) Odpowiednio stosowane modele zaproponowane przez Autorki mogą stanowić ważną pomoc w ocenie rzeczywistych relacji pomiędzy władzami samorządowymi a interesariuszami. Atutem pracy jest wykonanie obliczeń w programie R. dr hab. Wiesława Kuźniar, prof. UR Uniwersytet Rzeszowski Instytut Ekonomii i Finansów
Okładka książki Zwinne zarządzanie zespołami projektowymi. Praktyki zwinne w tworzeniu wartości dla interesariuszy p

99,00 zł 72,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Autorzy dokonali przeglądu najważniejszych pojęć i koncepcji dotyczących zwinnego zarządzania zespołami, projektami i przedsiębiorstwami zorientowanymi projektowo. Zakres pracy i jej struktura łączą omówienie problematyki zarządzania zwinnego – jego istoty, ewolucji, różnych perspektyw, praktyk zarządzania zwinnego oraz problematyki badawczej – tworzenia modelu konceptualnego, prowadzenia ilościowych i jakościowych badań naukowych nad zwinnością zespołów projektowych. Omówili przebieg oraz wyniki badań naukowych nad wpływem praktyk zwinnych na wartość dla interesariuszy, co może być inspiracją dla badaczy, szczególnie doktorantów i młodych pracowników naukowych. Wszystko to powoduje, że obszar badawczy wybrany przez Autorów jest obszarem bardzo ciekawym i nowatorskim. Dotyczy on budowania zwinnego zespołu projektowego oraz wpływu tej zwinności na wartość dla różnych interesariuszy projektów systemów informatycznych. Rozważania Autorów mają charakter teoretyczny, poznawczy i empiryczny. Postawiono w nim bardzo ciekawe pytania i cele badawcze oraz sformułowano hipotezy, a co najważniejsze wyczerpująco i rzetelnie Autorzy odpowiedzieli na te pytania, osiągnęli cele i zweryfikowali hipotezy. Należy zaznaczyć, iż podjęty problem badawczy jest bardzo trudny i mocno zmienny, zwłaszcza biorąc pod uwagę zróżnicowanie projektów informatycznych i zespołów projektowych, a także dynamiczny rozwój technologii. (...) Książka z pewnością będzie cenną pozycją dla profesjonalnych i nieprofesjonalnych odbiorców nie tylko ze środowisk akademickich, ale i gospodarczych. Ponadto monografia może być także pomocna na specjalistycznych wykładach i ćwiczeniach dla studentów wszystkich uczelni, na których wykładane są przedmioty z informatyki, informatyki ekonomicznej, ekonomii czy zarządzania. Prof. dr hab. Ewa Ziemba
Okładka książki Nostalgia w zarządzaniu marką

99,00 zł 79,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta. Ludzie chętnie wracają do produktów i marek znanych z przeszłości, zgodnie ze stwierdzeniem z filmu „Rejs": mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. W konsekwencji charakterystyczne dla rynku klienta indywidualnego stało się wykorzystywanie skłonności ludzi do nostalgii i oferowanie produktów, które przypominają o przeszłości. Na potrzeby monografii Autorka przeprowadziła studia literaturowe z wykorzystaniem metody analizy i krytyki piśmiennictwa oraz zrealizowała badania empiryczne, oparte na koncepcji triangulacji. Autorka przeprowadziła gruntowne studia z zakresu współczesnych socjologicznych i psychologicznych koncepcji nostalgii, a także omówiła podstawowe determinanty i rodzaje nostalgii, które przyczyniają się do rozwoju nostalgicznych zachowań konsumentów. Analiza tych determinant ujawnia mechanizmy kształtowania się nostalgii jako zespołu potrzeb, w tym potrzeby poczucia bezpieczeństwa, stabilności, potrzebę wyrażania własnej i społecznej tożsamości, uznania, a także pragnienia tworzenia powiązań społecznych. Poszukując przesłanek wykorzystania nostalgii w marketingu Autorka bardzo słusznie wskazała na ideę autentyczności, która odgrywa niezwykle ważną rolę w wyjaśnianiu motywacji współczesnych konsumentów oczekujących właśnie produktów autentycznych. Prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska Bardzo wartościową częścią recenzowanej monografii jest ta poświęcona prezentacji wyników badań jakościowych. Stanowi ona ważne uzupełnienie rezultatów badań ilościowych, gdyż koncentruje się na charakterystyce wybranych marek nostalgicznych, metodach kształtowania ich wizerunku oraz ocenie postaw polskich konsumentów wobec marek nostalgicznych. (...) Wyniki tych badań umożliwiły Autorce zaproponowanie autorskiej koncepcji modelu pozycjonowania marki nostalgicznej. Prof. dr hab. Edyta Rudawska
Okładka książki Kształtowanie spójności strategicznej i dojrzałości procesowej a oburęczność przedsiębiorstwa

99,00 zł 75,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Problemem badawczym opracowania jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób należy kształtować spójność strategiczną oraz dojrzałość procesową, aby zapewnić dostosowanie do otoczenia przez osiąganie oburęczności organizacji? W pracy zaprezentowano wyniki badań ilościowych przeprowadzone na grupie 400 średnich i dużych polskich przedsiębiorstw oraz badania jakościowe obejmujące trzy studia przypadków. W wyniku przeprowadzonych badań opracowano i przetestowano statystycznie następujące autorskie modele: spójności strategicznej (obejmującej pomiar dopasowania pionowego i poziomego), umożliwiający wskazanie wariantów oraz ścieżek rozwoju spójności strategicznej, dojrzałości procesowej obejmującej trzy wymiary: strategiczny, operacyjny oraz efektów dojrzałości, których łączna ocena pozwala na wydzielenie pięciu poziomów dojrzałości, zmodyfikowany model oburęczności autorstwa prof. A. Zakrzewskiej-Bielawskiej. Recenzowana monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Najważniejsze walory monografii dostrzegam: w warstwie teoriopoznawczej – zintegrowanie wiedzy w obszarach: spójności strategicznej, dojrzałości procesowej oraz „oburęczności" przedsiębiorstwa, w warstwie empirycznej – dostarczenie cennych poznawczo wyników badań empirycznych nad zarówno stanem spójności strategicznej, dojrzałości procesowej i „oburęczności" organizacji, jak i zależnościami pomiędzy kolejno spójnością strategiczną i dojrzałością procesową a „oburęcznością" w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce, a także w warstwie utylitarnej – wskazanie kadrze zarządzającej średnich i dużych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce rekomendacji praktycznych w zakresie wykorzystania spójności strategicznej, dojrzałości procesowej i „oburęczności" organizacji do doskonalenia i usprawniania ich działalności. dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska, prof. UE we Wrocławiu
Okładka książki Konflikty wewnątrzgrupowe jako determinanty efektywności rad nadzorczych

99,00 zł 72,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

W publikacji wykorzystano koncepcję dynamiki grupowej, zgodnie z którą każdy zespół można scharakteryzować, opisując jego cechy statyczne (m.in. liczba członków, ich płeć i pochodzenie oraz ich kompetencje) oraz właściwości funkcjonowania grupy, czyli charakterystykę procesów grupowych. Poza analizą empiryczną, monografia zawiera propozycję wykorzystania modelowania agentowego jako metody badania funkcjonowania rad nadzorczych. Na podstawie wyników badań zaproponowano wskazówki, które pomogą zwiększać efektywność rad nadzorczych przez odpowiednie prowadzenie posiedzeń i dyskusji oraz kształtowanie procesów grupowych sprzyjających efektywności zespołów, a także wpływających na pozytywny wizerunek spółki. Książka jest adresowana do: pracowników naukowych, osób zajmujących się nadzorem korporacyjnym, członków rad nadzorczych i kandydatów na członków rad nadzorczych, akcjonariuszy, członków walnego zgromadzenia, trenerów prowadzących szkolenia dla rad nadzorczych. W recenzowanej monografii skoncentrowano się na konfliktach wewnątrzgrupowych jako na czynnikach determinujących efektywność rad nadzorczych. Ten problem należy uznać za ciekawy i istotny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktycznego. Jego rozwiązanie daje podstawy do odpowiedniego doboru członków rad, jak i pozwala na zdobycie wskazówek na temat organizacji i przewodniczenia ich posiedzeniom. Dr. hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
Okładka książki Kompetencje komunikacji międzykulturowej.

99,00 zł 71,23 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja pozwoli zrozumieć, dlaczego inni ludzie przeżywają rzeczywistość odmiennie oraz: omawia najważniejsze koncepcje, teorie i modele kompetencji międzykulturowych spotykanych w polskiej i światowej literaturze dotyczącej zarządzania międzynarodowego, komunikacji międzynarodowej i kształcenia języków obcych na potrzeby rynku pracy; przedstawia nowe autorskie narzędzie (KKM) umożliwiające skuteczną i stosowną komunikację w globalnych, międzynarodowych zespołach projektowych; wychodzi naprzeciw potrzebom praktyki zarządzania globalnymi, wielokulturowymi przedsiębiorstwami, rozwoju kadr menedżerskich, dydaktyki akademickiej zarówno w obszarze zarządzania, jak i kształcenia języków obcych oraz dalszych badań naukowych w dziedzinie kształcenia języków obcych – w szczególności na potrzeby rynku pracy, oraz zarządzania międzynarodowego. Tematyka, którą podjęła Autorka w monografii, ma charakter interdyscyplinarny, gdyż łączy w sobie zagadnienia ekonomiczne (np. rozwój kompetencji w świetle Zarządzania Zasobami Ludzkimi), a także zarządzania, socjologii czy antropologii kulturowej (np. komunikacja międzykulturowa). Ponadto omawiane zagadnienia osadzone są w kontekście ekonomicznych jednostek uniwersyteckich kształcących przyszłych ekonomistów i menedżerów. Problem kompetencji międzykulturowych stanowi ciągle aktualny temat, z jednej strony, ze względu na procesy internacjonalizacji oraz nieustanne „stykanie się" kultur, a z drugiej strony, ze względu na zauważalny niedosyt umiejętności komunikowania się z przedstawicielami odmiennych grup kulturowych. Recenzowana monografia z pewnością dobrze wpisuje się w lukę istniejącą na rynku wydawniczym odnoszącą się do, po pierwsze, szczegółowego i teoretycznego ujęcia problemu kompetencji komunikacji międzykulturowej, po drugie, prezentacji wyników badań własnych w omawianym temacie, które mogą stanowić implikacje zarówno dla praktyków biznesu, jak i naukowców. Prof. dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat
Okładka książki Technologie cyfrowe w obiektach hotelarskich.

89,00 zł 69,11 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Na przełomie XX i XXI wieku wzrasta popularność sprzedaży przy wykorzystaniu nowej grupy pośredników na rynku turystycznym - internetowych biur podróży, które umożliwiały konsumentom porównanie cen oraz możliwość zakupu wielu obiektów w jednym miejscu. Rozwinęły się ponadto serwisy społecznościowe, które stały się istotnym sposobem komunikacji marketingowej. Z tego względu wybór problematyki uważam za niezwykle trafny, a temat aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktyki gospodarczej. Głównym celem recenzowanej publikacji była ocena znaczenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla kształtowania wizerunku i należy przyznać, że autorzy w pełni ten cel zrealizowali. Przeprowadzone badania uwzględniały zarówno analizę treści stron internetowych, serwisów społecznościowych oraz ocenę treści zamieszczanych na platformie jednego z największych pośredników turystycznych. Przeprowadzona analiza została ponadto zbogacona ciekawymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu wykorzystania nowych technologii w hotelarstwie. (...) praca jest interesującą publikacją o charakterze analityczno-informacyjnym, wnoszącą do polskiej literatury istotną nowość z zakresu relacji między tworzeniem wizerunku a wykorzystaniem nowych technologii na rynku usług hotelarskich. Dr. hab. Adam Pawlicz Uniwersytet Szczeciński Autorzy książki są pracownikami Instytut Zarządzania w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Okładka książki Zarządzanie wartością inwestycji budowlanych Projektowanie i realizacja

99,00 zł 79,94 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Publikacja jest zwartym opracowaniem przedstawiającym procesy projektowania i realizacji inwestycji budowlanych w świetle ich wartości. O ile dostępna literatura opisuje elementy wchodzące w skład procesów związanych z projektowaniem lub realizacją, o tyle brakuje kompleksowego ujęcia inwestycji i jej wartości w cyklu jej życia. Celem publikacji jest dostarczenie osobom, które realizują wybrane funkcje zarządzania inwestycją budowlaną, całościowego spojrzenia na projektowany i realizowany obiekt budowlany oraz dostarczenie wskazówek umożliwiających zastosowanie metody zarządzania wartością tego obiektu. Zawiera ona również elementy wspomagania decyzji kierowniczych, które jest szczególnie ważne w procesie realizacji inwestycji, gdy projekt jest narażony na negatywne efekty zmian zachodzących w otoczeniu.Publikacja bazuje na dwóch pozytywnie obronionych rozprawach doktorskich, w których każdy z autorów umieścił swoją koncepcję, co sprawia, że jest wyjątkowa nie tylko w skali kraju, ale i na arenie międzynarodowej.Książką zainteresują się zarówno praktycy zajmujący się obsługą prywatnych i publicznych inwestycji w nieruchomości, jak i słuchacze studiów podyplomowych związanych z budownictwem, zarządzaniem inwestycjami, projektami, nieruchomościami oraz Facility Management.

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj