Książka stanowi próbę syntetycznego ujęcia problematyki funkcjonowania układów kooperacyjnych w warunkach nowej ekonomii – prezentuje podstawy teoretyczne oraz weryfikacje empiryczne związane z wybranymi aspektami zarządzania zasobami niematerialnymi w perspektywie sieciowej ze szczególnym uwzględnieniem procesów dyfuzji wiedzy w relacjach współpracy.
Zawarte w niej dywagacje wpisują się w trzecią i czwartą warstwę teorii zasobowej, gdyż uwzględniają badania nad międzyorganizacyjnym uczeniem się oraz pozyskiwaniem i wykorzystywaniem wiedzy w układach kooperacyjnych. Podkreślają zmienność wiązki zasobów konstelacji uwarunkowaną dynamicznymi kompetencjami układu.
Opracowanie ma charakter naukowy o dużych walorach praktycznych. Zawiera konkretne wskazówki, procedury i narzędzia, pomocne dla zarządzających organizacjami działającymi w układach sieciowych – czyli większości menedżerów przedsiębiorstw operujących w nowej rzeczywistości gospodarki opartej na wiedzy.
Przeznaczone jest dla szerokiego grona odbiorców – przede wszystkim pasjonatów zarządzania – obejmującego teoretyków, praktyków oraz studentów.
Monografia w sposób kompleksowy odnosi się do problemu kooperacji w obszarze zasobów niematerialnych organizacji. Problem podjęty w pracy ma charakter naukowy. Jest aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia rozwoju dyscypliny nauk o zarządzaniu i jakości (luka badawcza), jak i praktyki gospodarczej.(...)
Praca oparta jest na dobrze dobranych metodach badawczych. Autorka wskazała, że przeprowadzając studia literatury zastosowano metodę krytycznej analizy (...). Wykorzystano wnioskowanie dedukcyjne oraz indukcyjne w formułowaniu zbioru zasad ogólnych i szczegółowych regulujących dyfuzję wiedzy personalnej w warunkach układów kooperacyjnych.
Prof. Dr hab. Elżbieta Skrzypek
Wydział Ekonomiczny UMCS
Głównym celem pracy jest ukazanie roli serwisów zakupów grupowych (w tym zwłaszcza serwisu Groupon) w dystrybucji usług hotelarskich.
Przeprowadzone badania uwzględniły zarówno ocenę znaczenia serwisów zakupów grupowych na polskim rynku e-commerce, jak również umożliwiły wskazanie grup obiektów świadczących usługi hotelarskie najintensywniej korzystających z pośrednictwa serwisu Groupon. Zaprezentowana analiza pozwoliła na określenie produktu turystycznego najczęściej wystawianego przez te obiekty na stronach serwisu oraz ukazanie zmian, jakie dokonały się w strukturze samej usługi hotelarskiej w okresie prowadzonych obserwacji. Przedstawione rozważania wzbogacono interesującymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu stosowanych narzędzi e-dystrybucji.
Praca ta adresowana jest do czytelników zainteresowanych funkcjonowaniem branży obiektów świadczących usługi hotelarskie, przede wszystkim do środowiska akademickiego zajmującego się naukowo problematyką technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz ich wpływem na współczesne możliwości e-dystrybucji usług hotelarskich. Będzie wartościowym źródłem wiedzy także dla pracowników branży turystycznej w tym zwłaszcza menedżerów odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż usług hotelarskich w swoim obiekcie
Wysoko należy ocenić wartość merytoryczną recenzowanej monografii, która poza warstwą teoretyczną prezentuje również wyniki badań pokazujących rolę i miejsce serwisów zakupów grupowych, ze szczególnym uwzględnieniem Groupona, na polskim rynku hotelarskim. Na wyróżnienie zasługuje zakres prezentowanych w monografii analiz, który jest szeroki i obejmuje wiele istotnych kwestii mających kluczowe znaczenie dla podejmowania decyzji o wyborze efektywnych instrumentów e-dystrybucji przez obiekty świadczące usługi hotelarskie.
Dr hab. inż. Ewa Wszendybył-Skulska, prof. UJ
Stan prawny: 1 września 2020 r.
Publikacja obejmuje zmiany wchodzące w życie:
Kodeks karny
Nowy tekst jednolity (Dz.U. z 2020 r. poz. 1444)
Kodeks postępowania karnego
12.3.2020 r. – Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 04.03.2020 r. sygnatura: P 22/19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 413)
31.3.2020 r. – Ustawa z 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 568)
24.6.2020 r. – Ustawa z 19.06.2020 r. o dopłatach do oprocentowania kredytów bankowych udzielanych przedsiębiorcom dotkniętym skutkami COVID-19 oraz o uproszczonym postępowaniu o zatwierdzenie układu w związku z wystąpieniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1086)
26.8.2020 r. – Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 19.08.2020 r. sygnatura: K 46/15 (Dz.U. z 2020 r. poz. 1458)
Książka zawiera:
Tekst ustawy Kodeks karny,
Tekst ustawy Kodeks postępowania karnego,
Indeks rzeczowy.
Seria "Twoje Prawo" zawiera:
Boldowanie najnowszych zmian,
Przypisy od Redakcji,
Czytelne hasła i teksty,
Indeks rzeczowy.
Stan prawny: 20 sierpnia 2020 r.
Publikacja zawiera zmiany wchodzące w życie:
Kodeks postępowania administracyjnego
18.4.2020 r. – Ustawa z 16.04.2020 r. o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 (Dz.U. z 2020 r. poz. 695)
11.08.2020 r. – Ustawa z 16.07.2020 r. o udzielaniu pomocy publicznej w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców (Dz.U. z 2020 r. poz. 1298)
Prawo o ustroju sądów administracyjnych
7.7.2020 r. – Ustawa z 31.03.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 568)
7.7.2020 r. – Ustawa z 20.12.2019 r. o zmianie ustawy – Prawo o ustroju sądów powszechnych, ustawy o Sądzie Najwyższym oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2020 r. poz. 190)
Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi
30.7.2020 r. – Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070)
Ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji
30.7.2020 r. - Ustawa z 30.08.2019 r. o zmianie ustawy - Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798)
30.7.2020 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070)
30.10.2021 r.- Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym
1.1.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym
20.2.2021 r. – Ustawa z 04.07.2019 r. o zmianie ustawy w postępowaniu w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1553) - w podwójnym stanie prawnym
20.2.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym
1.3.2021 r. – Ustawa z 30.08.2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1798) - w podwójnym stanie prawnym
30.4.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym
30.10.2021 r. - Ustawa z 11.09.2019 r. o zmianie ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 2070) - w podwójnym stanie prawnym
Ordynacja podatkowa
1.1.2021 r. – Obwieszczenie Ministra Finansów z 14.08.2020 r. w sprawie wysokości kwoty wymienionej w art. 41 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa na rok 2021 (M.P. z 2020 r. poz. 730)
1.1.2021 r. – Obwieszczenie Ministra Finansów z 13.08.2020 r. w sprawie wysokości kwoty wymienionej w art. 262 § 1 ustawy – Ordynacja podatkowa na rok 2021 (M.P. z 2020 r. poz. 729)
1.1.2021 r. – Przepisy wprowadzające ustawę z 11.09.2019 r. – Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2019 r. poz. 2020) - w podwójnym stanie prawnym
20.2.2021 r. – Ustawa z 04.07.2019 r. o zmianie ustawy w postępowaniu w administracji oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1553) - w podwójnym stanie prawnym
1.3.2021 r. – Ustawa z 19.07.2019 r. o zmianie ustawy – Kodeks spółek handlowych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2019 r. poz. 1655) - w podwójnym stanie prawnym
Podręcznik powstał na podstawie wykładu i ćwiczeń z mikroekonomii prowadzonych przez autorów dla studentów I roku kierunku Informatyka i Ekonometria na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu i stanowi kontynuację wcześniejszych podręczników z mikroekonomii autorstwa prof. Krzysztofa Malagi wydanych w Wydawnictwie C.H. Beck (2010, 2012). Autorzy aktualizują treści i rozszerzają je o ujęcie dynamiczne
Do zasadniczych celów realizowanych w opracowaniu należy zaliczyć:
wyposażenie Czytelnika w wiedzę o fundamentalnych kategoriach mikroekonomicznych oraz zasadach wnioskowania przy wykorzystaniu podstawowych pojęć z zakresu algebry liniowej i analizy matematycznej,
przygotowanie i zachęcenie Czytelnika do studiowania monografii i artykułów z zakresu teorii ekonomii, korzystających z aparatu pojęciowego bardziej zaawansowanych dziedzin matematyki aniżeli algebra liniowa lub analiza matematyczna,
zapoznanie Czytelnika z zasadami analizy dedukcyjnej, abdukcyjnej i indukcyjnej na podstawie przyjętego układu założeń,
zwrócenie uwagi Czytelnika na warunkowy i ograniczony układem założeń charakter wniosków wyprowadzanych na podstawie określonych scenariuszy zachowania się pojedynczych konsumentów, producentów, zbiorowości konsumentów i producentów,
przedstawienie fundamentalnego dorobku teoretycznego mikroekonomii w kategoriach elementów teorii popytu, teorii produkcji, teorii równowagi cząstkowej i ogólnej,
zarysowanie najistotniejszych cech współczesnej mikroekonomii oraz wskazanie prawdopodobnych kierunków jej dalszego rozwoju.
(...) podręcznik Pana Prof. Malagi i Pani Dr Sobczak może być bardzo cennym materiałem dydaktycznym o znaczeniu ogólnopolskim dla studentów starszych lat studiów ekonomicznych, którzy przeszli uprzednio kurs analizy matematycznej liczący przynajmniej 60 godzin wykładów i 60 godzin ćwiczeń (....) oraz studentów studiów doktoranckich z zakresu ekonomii i zarządzania. Może on być również użyteczny jako pomoc dydaktyczna dla doktorantów z matematyki, fizyki, uczelni politechnicznych, którzy zdecydowali się na zdawanie tzw. egzaminu doktorskiego z ekonomii.
Prof. dr hab. Tomasz Tokarski
Instytut Ekonomii i Zarządzania
Uniwersytetu Jagiellońskiego
Autorki monografii prezentują koncepcję wykorzystania instrumentów marketingu relacji (Identyfikacja, Indywidualizacja, Interakcja, Integracja, Uczciwość relacji) w kształtowaniu więzi w jednostkach terytorialnych.
Publikacja:
wypełnia lukę badawczą w zakresie skuteczności wykorzystania instrumentów marketingu relacji w jednostkach terytorialnych;
będzie mogła posłużyć jako źródło informacji dla lokalnych liderów chcących wykorzystać zalety płynące z budowania długotrwałych więzi relacyjnych;
zawiera nowatorską koncepcję kreowania sukcesu jednostki terytorialnej, mierzonego liczbą zadowolonych zarówno mieszkańców, przedsiębiorców, jak i turystów, która to koncepcja jest zweryfikowana empirycznie, dając podstawę rekomendacji dla władz samorządowych;
Monografia jest adresowana zarówno do naukowców podejmujących problematykę marketingu relacji w jednostkach terytorialnych, jak i do praktyków w ich działalności samorządowej, szczególnie menedżerów samorządu terytorialnego, a ponadto do wykładowców i studentów w procesie edukacji na kierunkach zarządzania oraz gospodarki i administracji publicznej.
Zdaniem recenzenta przygotowana monografia nosi znamiona nowości, wypełnia lukę badawczą w przedmiotowym aspekcie. Autorki proponują bowiem nie tylko inne niż dotychczas dominujące spojrzenie na kwestię relacji z interesariuszami w jednostkach terytorialnych, ale także przedstawiają skuteczny sposób radzenia sobie z tym wyzwaniem. Oryginalny wkład Autorek odnosi się głównie do adaptacji instrumentów marketingu relacji 5"I" do specyfiki jednostki terytorialnej oraz opracowania narzędzi i procedury badawczej umożliwiającej określenie oddziaływania poszczególnych instrumentów na wyodrębnione grupy interesariuszy. (...) Odpowiednio stosowane modele zaproponowane przez Autorki mogą stanowić ważną pomoc w ocenie rzeczywistych relacji pomiędzy władzami samorządowymi a interesariuszami. Atutem pracy jest wykonanie obliczeń w programie R.
dr hab. Wiesława Kuźniar, prof. UR
Uniwersytet Rzeszowski
Instytut Ekonomii i Finansów
Autorzy dokonali przeglądu najważniejszych pojęć i koncepcji dotyczących zwinnego zarządzania zespołami, projektami i przedsiębiorstwami zorientowanymi projektowo.
Zakres pracy i jej struktura łączą omówienie problematyki zarządzania zwinnego – jego istoty, ewolucji, różnych perspektyw, praktyk zarządzania zwinnego oraz problematyki badawczej – tworzenia modelu konceptualnego, prowadzenia ilościowych i jakościowych badań naukowych nad zwinnością zespołów projektowych. Omówili przebieg oraz wyniki badań naukowych nad wpływem praktyk zwinnych na wartość dla interesariuszy, co może być inspiracją dla badaczy, szczególnie doktorantów i młodych pracowników naukowych.
Wszystko to powoduje, że obszar badawczy wybrany przez Autorów jest obszarem bardzo ciekawym i nowatorskim. Dotyczy on budowania zwinnego zespołu projektowego oraz wpływu tej zwinności na wartość dla różnych interesariuszy projektów systemów informatycznych. Rozważania Autorów mają charakter teoretyczny, poznawczy i empiryczny. Postawiono w nim bardzo ciekawe pytania i cele badawcze oraz sformułowano hipotezy, a co najważniejsze wyczerpująco i rzetelnie Autorzy odpowiedzieli na te pytania, osiągnęli cele i zweryfikowali hipotezy. Należy zaznaczyć, iż podjęty problem badawczy jest bardzo trudny i mocno zmienny, zwłaszcza biorąc pod uwagę zróżnicowanie projektów informatycznych i zespołów projektowych, a także dynamiczny rozwój technologii. (...)
Książka z pewnością będzie cenną pozycją dla profesjonalnych i nieprofesjonalnych odbiorców nie tylko ze środowisk akademickich, ale i gospodarczych. Ponadto monografia może być także pomocna na specjalistycznych wykładach i ćwiczeniach dla studentów wszystkich uczelni, na których wykładane są przedmioty z informatyki, informatyki ekonomicznej, ekonomii czy zarządzania.
Prof. dr hab. Ewa Ziemba
Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta.
Ludzie chętnie wracają do produktów i marek znanych z przeszłości, zgodnie ze stwierdzeniem z filmu „Rejs": mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem. W konsekwencji charakterystyczne dla rynku klienta indywidualnego stało się wykorzystywanie skłonności ludzi do nostalgii i oferowanie produktów, które przypominają o przeszłości.
Na potrzeby monografii Autorka przeprowadziła studia literaturowe z wykorzystaniem metody analizy i krytyki piśmiennictwa oraz zrealizowała badania empiryczne, oparte na koncepcji triangulacji.
Autorka przeprowadziła gruntowne studia z zakresu współczesnych socjologicznych i psychologicznych koncepcji nostalgii, a także omówiła podstawowe determinanty i rodzaje nostalgii, które przyczyniają się do rozwoju nostalgicznych zachowań konsumentów. Analiza tych determinant ujawnia mechanizmy kształtowania się nostalgii jako zespołu potrzeb, w tym potrzeby poczucia bezpieczeństwa, stabilności, potrzebę wyrażania własnej i społecznej tożsamości, uznania, a także pragnienia tworzenia powiązań społecznych. Poszukując przesłanek wykorzystania nostalgii w marketingu Autorka bardzo słusznie wskazała na ideę autentyczności, która odgrywa niezwykle ważną rolę w wyjaśnianiu motywacji współczesnych konsumentów oczekujących właśnie produktów autentycznych.
Prof. dr hab. Krystyna Mazurek-Łopacińska
Bardzo wartościową częścią recenzowanej monografii jest ta poświęcona prezentacji wyników badań jakościowych. Stanowi ona ważne uzupełnienie rezultatów badań ilościowych, gdyż koncentruje się na charakterystyce wybranych marek nostalgicznych, metodach kształtowania ich wizerunku oraz ocenie postaw polskich konsumentów wobec marek nostalgicznych. (...) Wyniki tych badań umożliwiły Autorce zaproponowanie autorskiej koncepcji modelu pozycjonowania marki nostalgicznej.
Prof. dr hab. Edyta Rudawska
Problemem badawczym opracowania jest odpowiedź na pytanie: w jaki sposób należy kształtować spójność strategiczną oraz dojrzałość procesową, aby zapewnić dostosowanie do otoczenia przez osiąganie oburęczności organizacji?
W pracy zaprezentowano wyniki badań ilościowych przeprowadzone na grupie 400 średnich i dużych polskich przedsiębiorstw oraz badania jakościowe obejmujące trzy studia przypadków.
W wyniku przeprowadzonych badań opracowano i przetestowano statystycznie następujące autorskie modele:
spójności strategicznej (obejmującej pomiar dopasowania pionowego i poziomego), umożliwiający wskazanie wariantów oraz ścieżek rozwoju spójności strategicznej,
dojrzałości procesowej obejmującej trzy wymiary: strategiczny, operacyjny oraz efektów dojrzałości, których łączna ocena pozwala na wydzielenie pięciu poziomów dojrzałości,
zmodyfikowany model oburęczności autorstwa prof. A. Zakrzewskiej-Bielawskiej.
Recenzowana monografia stanowi oryginalne opracowanie naukowe. Najważniejsze walory monografii dostrzegam:
w warstwie teoriopoznawczej – zintegrowanie wiedzy w obszarach: spójności strategicznej, dojrzałości procesowej oraz „oburęczności" przedsiębiorstwa,
w warstwie empirycznej – dostarczenie cennych poznawczo wyników badań empirycznych nad zarówno stanem spójności strategicznej, dojrzałości procesowej i „oburęczności" organizacji, jak i zależnościami pomiędzy kolejno spójnością strategiczną i dojrzałością procesową a „oburęcznością" w średnich i dużych przedsiębiorstwach w Polsce, a także
w warstwie utylitarnej – wskazanie kadrze zarządzającej średnich i dużych przedsiębiorstw funkcjonujących w Polsce rekomendacji praktycznych w zakresie wykorzystania spójności strategicznej, dojrzałości procesowej i „oburęczności" organizacji do doskonalenia i usprawniania ich działalności.
dr hab. inż. Katarzyna Piórkowska,
prof. UE we Wrocławiu
W publikacji wykorzystano koncepcję dynamiki grupowej, zgodnie z którą każdy zespół można scharakteryzować, opisując jego cechy statyczne (m.in. liczba członków, ich płeć i pochodzenie oraz ich kompetencje) oraz właściwości funkcjonowania grupy, czyli charakterystykę procesów grupowych.
Poza analizą empiryczną, monografia zawiera propozycję wykorzystania modelowania agentowego jako metody badania funkcjonowania rad nadzorczych. Na podstawie wyników badań zaproponowano wskazówki, które pomogą zwiększać efektywność rad nadzorczych przez odpowiednie prowadzenie posiedzeń i dyskusji oraz kształtowanie procesów grupowych sprzyjających efektywności zespołów, a także wpływających na pozytywny wizerunek spółki.
Książka jest adresowana do:
pracowników naukowych,
osób zajmujących się nadzorem korporacyjnym,
członków rad nadzorczych i kandydatów na członków rad nadzorczych,
akcjonariuszy, członków walnego zgromadzenia,
trenerów prowadzących szkolenia dla rad nadzorczych.
W recenzowanej monografii skoncentrowano się na konfliktach wewnątrzgrupowych jako na czynnikach determinujących efektywność rad nadzorczych. Ten problem należy uznać za ciekawy i istotny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktycznego. Jego rozwiązanie daje podstawy do odpowiedniego doboru członków rad, jak i pozwala na zdobycie wskazówek na temat organizacji i przewodniczenia ich posiedzeniom.
Dr. hab. Leszek Bohdanowicz, prof. UŁ
Publikacja pozwoli zrozumieć, dlaczego inni ludzie przeżywają rzeczywistość odmiennie oraz:
omawia najważniejsze koncepcje, teorie i modele kompetencji międzykulturowych spotykanych w polskiej i światowej literaturze dotyczącej zarządzania międzynarodowego, komunikacji międzynarodowej i kształcenia języków obcych na potrzeby rynku pracy;
przedstawia nowe autorskie narzędzie (KKM) umożliwiające skuteczną i stosowną komunikację w globalnych, międzynarodowych zespołach projektowych;
wychodzi naprzeciw potrzebom praktyki zarządzania globalnymi, wielokulturowymi przedsiębiorstwami, rozwoju kadr menedżerskich, dydaktyki akademickiej zarówno w obszarze zarządzania, jak i kształcenia języków obcych oraz dalszych badań naukowych w dziedzinie kształcenia języków obcych – w szczególności na potrzeby rynku pracy, oraz zarządzania międzynarodowego.
Tematyka, którą podjęła Autorka w monografii, ma charakter interdyscyplinarny, gdyż łączy w sobie zagadnienia ekonomiczne (np. rozwój kompetencji w świetle Zarządzania Zasobami Ludzkimi), a także zarządzania, socjologii czy antropologii kulturowej (np. komunikacja międzykulturowa). Ponadto omawiane zagadnienia osadzone są w kontekście ekonomicznych jednostek uniwersyteckich kształcących przyszłych ekonomistów i menedżerów. Problem kompetencji międzykulturowych stanowi ciągle aktualny temat, z jednej strony, ze względu na procesy internacjonalizacji oraz nieustanne „stykanie się" kultur, a z drugiej strony, ze względu na zauważalny niedosyt umiejętności komunikowania się z przedstawicielami odmiennych grup kulturowych. Recenzowana monografia z pewnością dobrze wpisuje się w lukę istniejącą na rynku wydawniczym odnoszącą się do, po pierwsze, szczegółowego i teoretycznego ujęcia problemu kompetencji komunikacji międzykulturowej, po drugie, prezentacji wyników badań własnych w omawianym temacie, które mogą stanowić implikacje zarówno dla praktyków biznesu, jak i naukowców.
Prof. dr hab. Małgorzata Bartosik-Purgat
Na przełomie XX i XXI wieku wzrasta popularność sprzedaży przy wykorzystaniu nowej grupy pośredników na rynku turystycznym - internetowych biur podróży, które umożliwiały konsumentom porównanie cen oraz możliwość zakupu wielu obiektów w jednym miejscu. Rozwinęły się ponadto serwisy społecznościowe, które stały się istotnym sposobem komunikacji marketingowej. Z tego względu wybór problematyki uważam za niezwykle trafny, a temat aktualny i ważny zarówno z punktu widzenia naukowego, jak i praktyki gospodarczej.
Głównym celem recenzowanej publikacji była ocena znaczenia technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla kształtowania wizerunku i należy przyznać, że autorzy w pełni ten cel zrealizowali. Przeprowadzone badania uwzględniały zarówno analizę treści stron internetowych, serwisów społecznościowych oraz ocenę treści zamieszczanych na platformie jednego z największych pośredników turystycznych.
Przeprowadzona analiza została ponadto zbogacona ciekawymi wywodami teoretycznymi opartymi na wynikach najnowszych badań naukowych z zakresu wykorzystania nowych technologii w hotelarstwie.
(...) praca jest interesującą publikacją o charakterze analityczno-informacyjnym, wnoszącą do polskiej literatury istotną nowość z zakresu relacji między tworzeniem wizerunku a wykorzystaniem nowych technologii na rynku usług hotelarskich.
Dr. hab. Adam Pawlicz
Uniwersytet Szczeciński
Autorzy książki są pracownikami Instytut Zarządzania w Kolegium Nauk o Zarządzaniu i Jakości Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie.
Opracowanie zawiera omówienie zmian w prawie, w zakresie cywilnym, gospodarczym i karnym, które zostały wprowadzone do polskiego porządku prawnego ustawami regulującymi materię COVID.
Stan prawny: 22 kwietnia 2020 r.
Nadrzędnym założeniem wprowadzonego pakietu ustaw jest zapewnienie płynności finansowej przedsiębiorcom, przez rozszerzenie zakresu zastosowania mechanizmów obowiązujących w ustawie z 2.3.2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID–19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
Ponadto zmiany pozwalają na wprowadzenie nowych instytucji, które mają ograniczyć negatywne skutki wprowadzonych obostrzeń i zakazów w obszarze gospodarki.
W opracowaniu największą część poświęcono omówieniu tych problemów. Nowe przepisy, tzw. tarcza antykryzysowa w głównej mierze regulują materię związaną z szeroko pojętym prawem gospodarczym oraz prawem pracy. Jednak przepisy wprowadzone na mocy ustawy z 31.3.2020 r. o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw nie dotyczą wyłącznie sytuacji prawnej przedsiębiorców i pracowników. Wspomniana ustawą nowelizuje i w istotny sposób zmienia szereg aktów prawnych regulujących materię prawa karnego – najważniejsze z nich zostały omówione w tej pozycji.
Opracowanie zawiera ponadto teksty najważniejszych aktów prawnych, regulujących sytuację epidemiologiczną związana z epidemią koronawirusa w Polsce.
Publikacja jest zwartym opracowaniem przedstawiającym procesy projektowania i realizacji inwestycji budowlanych w świetle ich wartości. O ile dostępna literatura opisuje elementy wchodzące w skład procesów związanych z projektowaniem lub realizacją, o tyle brakuje kompleksowego ujęcia inwestycji i jej wartości w cyklu jej życia. Celem publikacji jest dostarczenie osobom, które realizują wybrane funkcje zarządzania inwestycją budowlaną, całościowego spojrzenia na projektowany i realizowany obiekt budowlany oraz dostarczenie wskazówek umożliwiających zastosowanie metody zarządzania wartością tego obiektu. Zawiera ona również elementy wspomagania decyzji kierowniczych, które jest szczególnie ważne w procesie realizacji inwestycji, gdy projekt jest narażony na negatywne efekty zmian zachodzących w otoczeniu.Publikacja bazuje na dwóch pozytywnie obronionych rozprawach doktorskich, w których każdy z autorów umieścił swoją koncepcję, co sprawia, że jest wyjątkowa nie tylko w skali kraju, ale i na arenie międzynarodowej.Książką zainteresują się zarówno praktycy zajmujący się obsługą prywatnych i publicznych inwestycji w nieruchomości, jak i słuchacze studiów podyplomowych związanych z budownictwem, zarządzaniem inwestycjami, projektami, nieruchomościami oraz Facility Management.
Zarządzanie portem lotniczym jako złożonym przedsiębiorstwem, które jest podporządkowane zasadom funkcjonowania gospodarki rynkowej, a jednocześnie stanowi węzeł intermodalny i działa w zmiennym i niepewnym otoczeniu, sprawia, że planowanie jego rozwoju staje się̨ jednym z trudniejszych wyzwań dla menedżerów i badaczy. Proponowane opracowanie wypełnia lukę w krajowej literaturze przedmiotu wynikającą z braku pozycji, która w sposób kompleksowy opisywałaby problemy funkcjonowania i planowania rozwoju portu lotniczego w kontekście zarządzania strategicznego.
W pracy wykorzystano i wnikliwie omówiono wyniki badań empirycznych polskich, regionalnych portów lotniczych, co stanowi oryginalny wkład w rozwój wiedzy na temat funkcjonowania i rozwoju portu lotniczego, a poruszone zagadnienia stanowią odzwierciedlenie zmian zachodzących we współczesnym podejściu badawczym i mogą być przyczynkiem do dalszych rozważań poświęconych tym problemom.
Zamierzeniem Autorów jest przybliżenie tematyki zarządzania portem lotniczym i planowania jego rozwoju studentom, wykładowcom i badaczom rynku transportu lotniczego. Zamieszczony materiał empiryczny, w tym rozwiązania organizacyjne służące jako przykłady zastosowań praktycznych, może zainteresować zarządców i właścicieli podmiotów działających na rynku usług portów lotniczych oraz całego systemu transportu lotniczego.
Szybko i skutecznie przygotujesz się do egzaminu!
Przyswoisz, zapamiętasz i przećwiczysz swoją wiedzę.
Kompleksowo i praktycznie – opracowane przez specjalistów.
Pytania, kazusy, tablice i testy oparte na aktualnym stanie prawnym.
Poczujesz się pewnie na egzaminie.
Pytania
najważniejsze pytania i odpowiedzi z danej dziedziny prawa
zawierają podstawę prawną i odesłanie do konkretnego artykułu
Kazusy
najważniejsze kazusy z rozwiązaniami
uczą prawniczego myślenia
Tablice
przejrzysta i logiczna prezentacja porządkująca wiedzę
schematy, które ułatwiają zrozumienie zagadnień z danej dziedziny prawa
Testy
szybkie i skuteczne sprawdzenie wiedzy
ocenisz swoje przygotowanie do egzaminu
Konstruowanie i zatwierdzanie taryf dla wody i ścieków Jak wygląda proces ustalania taryf za wodę i ścieki w nowym otoczeniu prawnym? I jaką rolę w tym procesie odgrywają Wody Polskie, spółki wod-kan oraz gminy? To tylko kilka z wielu kwestii, które omawiamy w poradniku. A zwieńczeniem będzie wskazanie możliwych rozstrzygnięć wydawanych przez organ w wyniku weryfikacji taryf, ich konsekwencji oraz sposobów kwestionowania decyzji organu regulacyjnego.
Publikacja stanowi kompleksowe opracowanie do nauki i powtórki przed egzaminem. W książce zostały zawarte najważniejsze zagadnienia z zakresu postępowania cywilnego.
Szybkie zapamiętywanie informacji ułatwi przejrzysta struktura
Wyróżnienia najważniejszych informacji
Przykłady ułatwiające zrozumienie materiału
Schematy i tabele pomocne w zapamiętaniu
Testy sprawdzające poziom wiedzy
Celem głównym niniejszej monografii jest identyfikacja relacji zachodzących między systemem zarządzania kapitałem ludzkim (ZKL), zaufaniem organizacyjnym a zaangażowaniem pracowników. Podstawowym pytaniem prowadzonego postępowania badawczego jest: w jakim stopniu jest możliwe wywieranie wpływu na zaangażowanie pracowników dzięki systemowi ZKL i zaufaniu organizacyjnemu?
Cele szczegółowe niniejszego opracowania można podzielić na teoretyczno-poznawcze, metodyczne i utylitarne. Do celów teoretyczno-poznawczych zalicza się:
identyfikację związków między poszczególnymi elementami systemu ZKL a testowanymi rodzajami zaangażowania pracowników,
identyfikację wpływu zaufania organizacyjnego na relacje między systemem ZKL a poszczególnymi rodzajami zaangażowania pracowników,
określenie związków między poszczególnymi rodzajami zaangażowania,
identyfikację profili zaangażowania respondentów w ramach podejścia skoncentrowanego na jednostce,
wykazanie różnic w zakresie badanych relacji między testowanymi zmiennymi w poszczególnych grupach respondentów.
Celem metodycznym jest operacjonalizacja pomiaru zmiennych: elementów systemu zarządzania kapitałem ludzkim, zaufania organizacyjnego i testowanych rodzajów zaangażowania oraz badania istniejących między nimi relacji za pomocą modelowania równań strukturalnych.
Celem utylitarnym jest sformułowanie wskazówek i rekomendacji dla organizacji zorientowanych na budowanie zaangażowania pracowników opartego na systemie ZKL i zaufaniu organizacyjnym.
Przedstawioną mi do recenzji pracę uważam za wyjątkową. Przemawia za tym podjęta w niej tematyka, warsztat naukowo-badawczy, jaki prezentuje Autorka, oraz ważkość rezultatów, jakie w tej pracy osiągnięto.
Prof. dr hab. Aldona Glińska-Neweś
Z perspektywy docelowej grupy odbiorców (środowisk naukowych, studentów, doktorantów kierunków społecznych i ekonomicznych, przedsiębiorców, menedżerów, konsultantów zarządzania i specjalistów personalnych) moja ogólna ocena monografii jest wysoce pozytywna. Konstrukcja książki, jej treść oraz walory naukowo-poznawcze i praktyczne powodują, że stanowi ona kompendium wiedzy na temat systemu ZKL, zaangażowania pracowników oraz zaufania organizacyjnego i ich wzajemnych relacji (...).
Dr hab. inż. Agnieszka Zakrzewska-Bielawska, prof. PŁ
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?