13-kartkowy kalendarz pionowy, spiralowany, o wymiarach 297 420 mm, drukowany na matowym kredowym papierze, o gramaturze 170 gsm. Indeks dzieł Stanisława Wyspiańskiego. znajdujących się w kalendarzu: - Portret własny, 18921893 - Dziewczynka gasząca świecę, 1893 - Macierzyństwo (Matka karmiąca dziecko), 1902 - Widok na Teatr Miejski w Krakowie z ulicy Zacisze, 1894 - Dziewczynka w czerwonej sukience w grochy, 1895 - Portret Honoraty Leszczyńskiej, 1894 - Portret dziewczynki profilem, około 1891 - Widok na Barbakan i Bramę Floriańską z ulicy Zacisze, 1894 - Ucieczka do Egiptu, projekt kwatery witraża do kościoła Mariackiego, 18901891 - Śpiące dziecko na poduszce, 1902 - Kościół Panny Maryi, 1905 - Dziewczynka w czerwonej sukience, 1895 - Portret Marii Waśkowskiej, fragment, 1894 Stanisław Wyspiański (18691907) jeden z najwybitniejszych artystów polskiego modernizmu, współzałożyciel Towarzystwa Artystów Polskich Sztuka, autor słynnych dramatów symbolicznych, m. in. Wesela i Wyzwolenia, poeta, malarz, architekt. Na jego bogaty dorobek artystyczny składają się: portrety, pejzaże, polichromie kościelne, witraże oraz dzieła sztuki użytkowej.
Kalendarz 13-kartkowy na 2025 rok z 12 ilustracjami prac Zdzisława Beksińskiego w formacie A3 (420x297 mm) wydrukowany na kredowym papierze o gramaturze 170g. Indeks dzieł Zdzisława Beksińskiego znajdujących się w kalendarzu: - BG76, 1976 - BG83, 1983 - BA85, 1985 - AG76, 1976 - XXX, 1989 - BP74, 1974 - AF76, 1976 - BŁ79, 1979 - HŃ, 2000 - BH78, 1978 - BH72, 1972 - XXX, 1984 - AA73, 1973 Ilustracje pochodzą z albumów Beksiński 1, Beksiński 2, Beksiński 3, Beksiński 4, Zdzisław Beksiński 19292005 oraz Beksiński. Malarstwo - wydawanych przy współpracy z Muzeum Historycznym w Sanoku. Zdzisław Beksiński (19292005) urodzony w Sanoku, malarz, grafik, rzeźbiarz i rysownik, jeden z najwybitniejszych artystów sztuki współczesnej.
Kalendarz na 2025 rok w formacie A3 (297420 mm) z ilustracjami Zofii Stryjeńskiej, wydrukowany na papierze kredowym o gramaturze 170 g/m2. Indeks dzieł Zofii Stryjeńskiej znajdujących się w kalendarzu: - Korowód z jeleniem, 1925 - Zaloty, po 1945 - W karczmie, ok. 1939 - Kąpiące się, ok. 1935 - W łodzi, ok. 1935 - Spóźniony gość, ok. 1965 - Dziewczyna i myśliwy, po 1930 - Gra w karty, po 1930 - Zaloty huculskie, po 1935 - Rodzina rybaka, po 1935 - Żebraczka z dzieckiem, 1937 - Matka Boska, 1941 Zofia Stryjeńska (18911976) należy do grona najpopularniejszych artystów okresu międzywojennego w Polsce. Za swoją twórczość była wielokrotnie nagradzana i wyróżniana.
13-kartkowy kalendarz pionowy, spiralowany, o wymiarach 297 420 mm, drukowany na matowym kredowym papierze, o gramaturze 170 gsm. Indeks dzieł Stanisława Ignacego Witkiewicza znajdujących się w kalendarzu: - Portret Marii Nawrockiej, 1929 - Portret Marii Nawrockiej, 1925 - Portret Stefana Szumana, 1933 - Portret Teodora Białynickiego-Biruli, 1928 - Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńkiej, 1933 - Portret Zofii Nawrockiej, 1928 - Portret Anny Nawrockiej, 1925 - Portret Edwardy Szmuglarowskiej, 1930 - Portret Marii Nawrockiej, 1925 - Marysia i Burek - na Cejlonie, 1920-1921 - Nova Aurigae, 1918 - Kuszenie św. Antoniego II, 1921-1922 Stanisław Ignacy Witkiewicz, zwany Witkacym (1885-1939), był nie tylko malarzem, także filozofem, pisarzem, dramaturgiem, teoretykiem sztuki, fotografem. W każdej z tych dziedzin osiągnął mistrzostwo i w każdej z nich nieustannie zaskakiwał. Jako malarz był twórcą zarówno tradycyjnych pejzaży i portretów, jak i ekspresyjnych kompozycji z pogranicza abstrakcji.
Kalendarz 13-kartkowy na 2025 rok z ilustracjami obrazów Jerzego Nowosielskiego w formacie A3 (420297 mm) wydrukowany na kredowym papierze o gramaturze 170g. Indeks dzieł Jerzego Nowosielskiego znajdujących się w kalendarzu: - Villa dei Misteri, 1982 - Pływaczki, 1953 - Kompozycja z dwiema kobietami, 1954 - W pracowni, 1957 - Portret, 1961 - Akt z wariantami, 1961 - Tajemnica narzeczonych, 1962 - Pejzaż z tramwajem, 1964 - Zaproszenie do cyrku, 1965 - Półakt dziewczyny, 1968 - Akt siedzący, 1968 - Abstrakcja, 1973 - Bulwar zachodzącego słońca, 1986 Jerzy Nowosielski (19232011) wybitny malarz i rysownik. Od wczesnych lat zafascynowany był rytem bizantyjskim, dlatego w wielu jego dziełach można podziwiać wpływ technik ikonopisarskich. Był autorem setek obrazów, grafik, rysunków, a także polichromii cerkiewnych i kościelnych.
Kalendarz 13-kartkowy na 2025 rok w formacie A3 (297x420 mm) wydrukowany na kredowym papierze o gramaturze 170g. Indeks dzieł Tamary Łempickiej znajdujących się w kalendarzu: - Zielony welon(Le voile vert), 1924 - Irena z siostrą (Irene et sa soeur), 1925 - Marzenie (Le reve), 1927 - Pomarańczowy szal (Lcharpe orange), 1927 - W środku lata(En plein t), 1928 - Nana de Herrera, 19281929 - Wiosna (Le Printemps), 1930 - Dziewczyna w rękawiczkach (Jeune fille aux gants), 1930 - Błękitny szal (Lcharpe bleue), 1930 - Śpiąca kobieta (La dormeuse), 1930 - Kobieta z gołębiem (Femme a la colombe), 1931 - W operze (A lOpra), 1941 Tamara Łempicka (18981980) to najbardziej znana polska artystka na świecie. Jej obrazy należą do najchętniej kupowanych i osiągają zawrotne ceny na aukcjach. Królowa art dco pochodziła z zamożnej, wpływowej rodziny. Od najmłodszych lat interesowała się sztuką, z którą często obcowała. Elegancka, błyskotliwa skandalistka w Paryżu zrobiła furorę swymi portretami o świetlistych, żywych kolorach z wyraźnymi cieniami i w niestandardowej stylizacji.
Seria Foto Retro powstała we współpracy z Narodowym Archiwum Cyfrowym. Siedem albumów opowiada obrazami historię kilkudziesięciu lat z dziejów stolicy. Narrację tworzą nieznane fotografie pozyskane ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Zestaw w eleganckim etui.
Wyjątkowy zestaw pięciu minialbumów 'Beksiński' w eleganckim etui. Komplet ten to niepowtarzalna edycja bestsellerowych wydań albumowych zawierających dzieła Zdzisława Beksińskiego, z których dwa ukazały się jeszcze za życia i przy współpracy samego Mistrza. Kolekcja zawiera wybrane prace Beksińskiego z zakresu malarstwa, rysunku oraz grafiki komputerowej, pochodzących z archiwum Muzeum Historycznego w Sanoku oraz zbiorów prywatnych.
Jacek Malczewski (1854-1929) - jeden z najwybitniejszych polskich artystów, malarz i rysownik, zwany ojcem symbolizmu malarstwa polskiego, współzałożyciel Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" i członek grupy Zero. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Jana Matejki, Władysława Łuszczkiewicza i Feliksa Szynalewskiego, następnie szkolił się w cole des Beaux-Arts w Paryżu. Malczewski był wieloletnim profesorem i dwukrotnym rektorem krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Wczesna twórczość artysty nawiązuje bezpośrednio do martyrologii i literatury romantycznej (Na etapie, 1883; Wigilia na Syberii, 1892; Śmierć Ellenai, 1883), późniejsza z kolei, pełna wątków biblijnych, mitologicznych i baśniowych, bliższa jest symbolizmowi (Meduza, 1895; Allegro, 1907; Chrystus przed Piłatem, 1910). Malarstwo Malczewskiego, charakteryzujące się enigmatycznością i kontrastowością, jest odzwierciedleniem nastrojów społecznych, przeżyć samego twórcy oraz przemian artystycznych przełomu XIX i XX wieku. Album opracowany przez Urszulę Kozakowską-Zauchę zawiera ponad dwieście najsłynniejszych prac Jacka Malczewskiego pochodzących z polskich i zagranicznych muzeów oraz z kolekcji prywatnych.
"Nasze Zakopane" autorstwa Bianki Rolando, to bogato ilustrowana publikacja poświęcona wątkom tatrzańskim w twórczości najsłynniejszych polskich artystów związanych z Zakopanem, Tatrami i Podhalem: malarzy, grafików, rzeźbiarzy i architektów. Składają się na nią interesujące rozważania na temat wpływu Tatr na dorobek wybranych twórców oraz zbiór znakomitych prac - od malowniczych widoków po zakopiańską architekturę. Podczas tej literackiej wędrówki po górach spojrzymy na leśne knieje, zielone doliny i spiczaste wierchy oczami takich malarzy jak Jan Stanisławski, Leon Wyczółkowski, Wojciech Weiss i Stanisław Witkiewicz, przyjrzymy się lokalnej ludności uwiecznionej przez Władysława Skoczylasa, Jana Gąsienicę Szostaka czy Zofię Rydet, poznamy też oryginalne realizacje rzeźbiarskie Antoniego Kenara, Antoniego Rząsy, Władysława Hasiora i Grzegorza Pecucha. "Nasze Zakopane" można potraktować również jako swoisty przewodnik, dzięki któremu dotrzemy do miejsc inspirujących przez dziesięciolecia polskich artystów. To doskonała lektura dla wszystkich miłośników polskiej sztuki i górskich wędrówek.
Czwarty i zarazem ostatni tom "Księgi smoków świata", autorstwa Bartłomieja Grzegorza Sali, przedstawia blisko sto smoków i wężowych potworów znanych z podań i legend kolejnych pozaeuropejskich kultur. Tym razem autor omawia smocze stworzenia z Turcji i Mongolii, Dalekiego Wschodu, Filipin, Australii i Oceanii oraz obu Ameryk. Dzięki temu interesującemu opracowaniu czytelnicy ponownie będą mieli możliwość poznać mniej znane smoki i wężowe potwory, przy okazji uzupełniając wiadomości z zakresu mitologii odległych regionów. Przedwieczny Wielki Wąż Awraga Mogoj, drapieżne smoki simu, pradawne monstrum Kung-kung, pożerający młode panny wąż-smok Yamataorochi, matka wszystkich smoków Lung-Mu, władający żywiołami odwieczny wąż Degei, aborygeński Tęczowy Wąż, mezoamerykańskie bóstwo zwane Pierzastym Wężem, aztecka bogini Coatlicue, inkaski monstrualny wąż-smok Amaru i demoniczny czarny wąż Muyso Akyqake to tylko nieliczne spośród setki scharakteryzowanych na kartach książki stworzeń. Najpopularniejsze z opisanych smoków i wężowych potworów zostały barwnie zilustrowane przez Mikitę Rasolkę.
Kolejny, siódmy już album z serii FOTO RETRO ukazuje obraz stolicy lat 1930-1939. Odmienione i odmłodzone w drugiej połowie lat 20. miasto odczuwa wówczas negatywne skutki światowego kryzysu ekonomicznego. Jednak po 1935 roku wyraźnie widoczne jest ponowne ożywienie gospodarcze. W liczącej już ponad milion mieszkańców Warszawie buduje się coraz więcej i nowocześniej, przybywa eleganckich sklepów, wygodnych samochodów i autobusów, poprawia się stan ulic, a na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach pojawia się sygnalizacja świetlna. Niestety, wraz z gospodarczą prosperity pogarsza się atmosfera polityczna w Europie, a widmo nadchodzącej wojny jest już bardzo bliskie Bogaty zbiór zdjęć pochodzi w całości z Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Warszawa lata 40 - album otwierający nową serię Wydawnictwa Bosz FOTO RETRO powstał we współpracy z Narodowym Archiwum Cyfrowym. To książka jedyna w swoim rodzaju, przełamująca stereotypy, opowiadająca dzieje stolicy - obrazami. Jej narrację tworzą nieznane fotografie pozyskane ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego, wpisane w porządek pięciu odsłon - tematów przewodnich. Przechodząc przez rozdziały: Powroty, Odbudowa, Ruch, Od nowa, Życie, uczestniczymy w wyjątkowej lekcji historii. Warszawa lata 40 to kilkaset niepublikowanych zdjęć opatrzonych komentarzami. To swego rodzaju podróż w czasie: pozwalająca poznać powojenną stolicę, poczuć jej siłę, żywiołowość i atmosferę, a wreszcie - niemalże dotknąć codzienności zwykłych-niezwykłych bohaterów piątej dekady XX wieku.
"Warszawa, lata 80.", to piąty już album z serii Foto Retro, przypominający dzieje stolicy w czasach PRL-u. Ostatnia dekada przed upadkiem komunizmu, nie przyniosła już ważnych inwestycji budowlanych i drogowych w mieście. Pogłębiający się kryzys, szarość codziennego dnia wyczuwalna jest na prezentowanych fotografiach. Jednocześnie Warszawa była świadkiem ważnych wydarzeń tej dekady - karnawału "Solidarności", wprowadzenia stanu wojennego, kolejnych wizyt Jana Pawła II w Polsce, wreszcie upadku komunizmu w 1989 roku. Pokazujemy je na zdjęciach, których większość pochodzi z Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Czwarty już album z serii FOTO RETRO to portret Warszawy w latach 70. - w epoce Edwarda Gierka. Zmiany we władzach PRL-u zaowocowały wielkimi inwestycjami w stolicy. Dzięki zaciągniętym kredytom zagranicznym powstały nowoczesne arterie komunikacyjne - Wisłostrada i Trasa Łazienkowska, w zawrotnym tempie zbudowano Dworzec Centralny. Podjęto także decyzję - wówczas uważaną za kontrowersyjną, a przecież oczywistą - o odbudowie Zamku Królewskiego. Warszawiacy, nawet ci najbardziej sceptyczni, z zaangażowaniem kibicowali tym zmianom. Obowiązywała propaganda sukcesu, chcieliśmy być bliżej EuropyO obliczu Warszawy tamtych lat opowiada we wstępie Anna Seniuk, znakomita odtwórczyni roli Magdy, żony inżyniera Karwowskiego w kultowym serialu "Czterdziestolatek".
"Warszawa lata 60." to trzeci już - po latach 40. i 50. - album z serii FOTO RETRO, przypominający dzieje stolicy w czasach PRL-u. Tym razem pokazujemy miasto w okresie tak zwanej małej stabilizacji. W ruchliwej, milionowej już wówczas Warszawie znika większość śladów wojny i powstania. W architekturze przestaje obowiązywać socrealizm i powstają liczne nowoczesne w duchu budowle, wśród nich słynny Supersam, czy zespół wieżowców Ściany Wschodniej - dzisiejsze Domy Towarowe Centrum. Latem na ulicach pojawiają się nieliczni jeszcze zagraniczni turyści Osobisty komentarz, wstęp do tego niezwykłego zbioru zdjęć z Narodowego Archiwum Cyfrowego, napisała specjalnie dla nas Beata Tyszkiewicz.
Warszawa lata 50. to kolejna z serii Foto Retro fotograficzna opowieść o niezwykłych dziejach stolicy tamtego czasu. Ponad dwieście zdjęć ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego, w większości niepublikowanych, w szczególnie sugestywny sposób przybliża obraz Warszawy lat 50. - imponujące tempo odbudowy zniszczonego w czasie drugiej wojny światowej miasta, wszechobecny socrealizm i komunistyczną propagandę, codzienne życie mieszkańców, ale także powiew wielkiego świata, jaki przyniósł Warszawie V Światowy Festiwal Młodzieży i Studentów w 1955 roku.
Album prezentujący najpiękniejsze ikony w polskich kolekcjach. Arcydzieła sztuki Kościoła Wschodniego pochodzące z okresu od XV do XVIII wieku, niezwykłe przedstawienia Chrystusa Pantokratora, Matki Boskiej, wizerunki świętych. Usystematyzowany tematycznie zbiór opatrzony został wstępem przez prof. Barbarę Dąb-Kalinowską, wybitnego znawcę bizantologa. Album wydany został na najwyższym poziomie edytorskim, odpowiadającym wielkości sztuki, którą przedstawia
W szóstym już albumie z serii FOTO RETRO, cofamy czas o blisko wiek, by pokazać naszą stolicę w latach 1920-1930. Do miasta, zaniedbanego i zubożałego w okresie okupacji niemieckiej lat 1915-1918, wraca wielkomiejskie życie. Powstają nowe budowle i remontowane są najważniejsze gmachy publiczne niepodległej Rzeczpospolitej. Rozwija się komunikacja miejska, otwierane są nowe kina, modne kabarety i luksusowe lokale gastronomiczne. Warszawa znowu staje się europejską metropolią. Stolica jest też świadkiem poważnych kryzysów politycznych - zamachu na prezydenta Narutowicza, przewrotu majowego 1926 roku. W końcu lat 20. miasto odczuwa już rozpoczynający się wówczas światowy kryzys ekonomiczny. Zdjęcia pochodzą z Narodowego Archiwum Cyfrowego, a wstęp do albumu napisał znany varsavianista, dziennikarz "Gazety Stołecznej" Jerzy S. Majewski.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?