13-kartkowy kalendarz pionowy, spiralowany, o wymiarach 297 420 mm, drukowany na matowym kredowym papierze, o gramaturze 170 gsm. Indeks dzieł Stanisława Ignacego Witkiewicza znajdujących się w kalendarzu: - Portret Marii Nawrockiej, 1929 - Portret Marii Nawrockiej, 1925 - Portret Stefana Szumana, 1933 - Portret Teodora Białynickiego-Biruli, 1928 - Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńkiej, 1933 - Portret Zofii Nawrockiej, 1928 - Portret Anny Nawrockiej, 1925 - Portret Edwardy Szmuglarowskiej, 1930 - Portret Marii Nawrockiej, 1925 - Marysia i Burek - na Cejlonie, 1920-1921 - Nova Aurigae, 1918 - Kuszenie św. Antoniego II, 1921-1922 Stanisław Ignacy Witkiewicz, zwany Witkacym (1885-1939), był nie tylko malarzem, także filozofem, pisarzem, dramaturgiem, teoretykiem sztuki, fotografem. W każdej z tych dziedzin osiągnął mistrzostwo i w każdej z nich nieustannie zaskakiwał. Jako malarz był twórcą zarówno tradycyjnych pejzaży i portretów, jak i ekspresyjnych kompozycji z pogranicza abstrakcji.
Kalendarz 13-kartkowy na 2025 rok z ilustracjami obrazów Jerzego Nowosielskiego w formacie A3 (420297 mm) wydrukowany na kredowym papierze o gramaturze 170g. Indeks dzieł Jerzego Nowosielskiego znajdujących się w kalendarzu: - Villa dei Misteri, 1982 - Pływaczki, 1953 - Kompozycja z dwiema kobietami, 1954 - W pracowni, 1957 - Portret, 1961 - Akt z wariantami, 1961 - Tajemnica narzeczonych, 1962 - Pejzaż z tramwajem, 1964 - Zaproszenie do cyrku, 1965 - Półakt dziewczyny, 1968 - Akt siedzący, 1968 - Abstrakcja, 1973 - Bulwar zachodzącego słońca, 1986 Jerzy Nowosielski (19232011) wybitny malarz i rysownik. Od wczesnych lat zafascynowany był rytem bizantyjskim, dlatego w wielu jego dziełach można podziwiać wpływ technik ikonopisarskich. Był autorem setek obrazów, grafik, rysunków, a także polichromii cerkiewnych i kościelnych.
Kalendarz 13-kartkowy na 2025 rok w formacie A3 (297x420 mm) wydrukowany na kredowym papierze o gramaturze 170g. Indeks dzieł Tamary Łempickiej znajdujących się w kalendarzu: - Zielony welon(Le voile vert), 1924 - Irena z siostrą (Irene et sa soeur), 1925 - Marzenie (Le reve), 1927 - Pomarańczowy szal (Lcharpe orange), 1927 - W środku lata(En plein t), 1928 - Nana de Herrera, 19281929 - Wiosna (Le Printemps), 1930 - Dziewczyna w rękawiczkach (Jeune fille aux gants), 1930 - Błękitny szal (Lcharpe bleue), 1930 - Śpiąca kobieta (La dormeuse), 1930 - Kobieta z gołębiem (Femme a la colombe), 1931 - W operze (A lOpra), 1941 Tamara Łempicka (18981980) to najbardziej znana polska artystka na świecie. Jej obrazy należą do najchętniej kupowanych i osiągają zawrotne ceny na aukcjach. Królowa art dco pochodziła z zamożnej, wpływowej rodziny. Od najmłodszych lat interesowała się sztuką, z którą często obcowała. Elegancka, błyskotliwa skandalistka w Paryżu zrobiła furorę swymi portretami o świetlistych, żywych kolorach z wyraźnymi cieniami i w niestandardowej stylizacji.
Seria Foto Retro powstała we współpracy z Narodowym Archiwum Cyfrowym. Siedem albumów opowiada obrazami historię kilkudziesięciu lat z dziejów stolicy. Narrację tworzą nieznane fotografie pozyskane ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego. Zestaw w eleganckim etui.
Wyjątkowy zestaw pięciu minialbumów 'Beksiński' w eleganckim etui. Komplet ten to niepowtarzalna edycja bestsellerowych wydań albumowych zawierających dzieła Zdzisława Beksińskiego, z których dwa ukazały się jeszcze za życia i przy współpracy samego Mistrza. Kolekcja zawiera wybrane prace Beksińskiego z zakresu malarstwa, rysunku oraz grafiki komputerowej, pochodzących z archiwum Muzeum Historycznego w Sanoku oraz zbiorów prywatnych.
Jacek Malczewski (1854-1929) - jeden z najwybitniejszych polskich artystów, malarz i rysownik, zwany ojcem symbolizmu malarstwa polskiego, współzałożyciel Towarzystwa Artystów Polskich "Sztuka" i członek grupy Zero. Studiował w Szkole Sztuk Pięknych w Krakowie pod kierunkiem Jana Matejki, Władysława Łuszczkiewicza i Feliksa Szynalewskiego, następnie szkolił się w cole des Beaux-Arts w Paryżu. Malczewski był wieloletnim profesorem i dwukrotnym rektorem krakowskiej Szkoły Sztuk Pięknych. Wczesna twórczość artysty nawiązuje bezpośrednio do martyrologii i literatury romantycznej (Na etapie, 1883; Wigilia na Syberii, 1892; Śmierć Ellenai, 1883), późniejsza z kolei, pełna wątków biblijnych, mitologicznych i baśniowych, bliższa jest symbolizmowi (Meduza, 1895; Allegro, 1907; Chrystus przed Piłatem, 1910). Malarstwo Malczewskiego, charakteryzujące się enigmatycznością i kontrastowością, jest odzwierciedleniem nastrojów społecznych, przeżyć samego twórcy oraz przemian artystycznych przełomu XIX i XX wieku. Album opracowany przez Urszulę Kozakowską-Zauchę zawiera ponad dwieście najsłynniejszych prac Jacka Malczewskiego pochodzących z polskich i zagranicznych muzeów oraz z kolekcji prywatnych.
"Nasze Zakopane" autorstwa Bianki Rolando, to bogato ilustrowana publikacja poświęcona wątkom tatrzańskim w twórczości najsłynniejszych polskich artystów związanych z Zakopanem, Tatrami i Podhalem: malarzy, grafików, rzeźbiarzy i architektów. Składają się na nią interesujące rozważania na temat wpływu Tatr na dorobek wybranych twórców oraz zbiór znakomitych prac - od malowniczych widoków po zakopiańską architekturę. Podczas tej literackiej wędrówki po górach spojrzymy na leśne knieje, zielone doliny i spiczaste wierchy oczami takich malarzy jak Jan Stanisławski, Leon Wyczółkowski, Wojciech Weiss i Stanisław Witkiewicz, przyjrzymy się lokalnej ludności uwiecznionej przez Władysława Skoczylasa, Jana Gąsienicę Szostaka czy Zofię Rydet, poznamy też oryginalne realizacje rzeźbiarskie Antoniego Kenara, Antoniego Rząsy, Władysława Hasiora i Grzegorza Pecucha. "Nasze Zakopane" można potraktować również jako swoisty przewodnik, dzięki któremu dotrzemy do miejsc inspirujących przez dziesięciolecia polskich artystów. To doskonała lektura dla wszystkich miłośników polskiej sztuki i górskich wędrówek.
Czwarty i zarazem ostatni tom "Księgi smoków świata", autorstwa Bartłomieja Grzegorza Sali, przedstawia blisko sto smoków i wężowych potworów znanych z podań i legend kolejnych pozaeuropejskich kultur. Tym razem autor omawia smocze stworzenia z Turcji i Mongolii, Dalekiego Wschodu, Filipin, Australii i Oceanii oraz obu Ameryk. Dzięki temu interesującemu opracowaniu czytelnicy ponownie będą mieli możliwość poznać mniej znane smoki i wężowe potwory, przy okazji uzupełniając wiadomości z zakresu mitologii odległych regionów. Przedwieczny Wielki Wąż Awraga Mogoj, drapieżne smoki simu, pradawne monstrum Kung-kung, pożerający młode panny wąż-smok Yamataorochi, matka wszystkich smoków Lung-Mu, władający żywiołami odwieczny wąż Degei, aborygeński Tęczowy Wąż, mezoamerykańskie bóstwo zwane Pierzastym Wężem, aztecka bogini Coatlicue, inkaski monstrualny wąż-smok Amaru i demoniczny czarny wąż Muyso Akyqake to tylko nieliczne spośród setki scharakteryzowanych na kartach książki stworzeń. Najpopularniejsze z opisanych smoków i wężowych potworów zostały barwnie zilustrowane przez Mikitę Rasolkę.
Kolejny, siódmy już album z serii FOTO RETRO ukazuje obraz stolicy lat 1930-1939. Odmienione i odmłodzone w drugiej połowie lat 20. miasto odczuwa wówczas negatywne skutki światowego kryzysu ekonomicznego. Jednak po 1935 roku wyraźnie widoczne jest ponowne ożywienie gospodarcze. W liczącej już ponad milion mieszkańców Warszawie buduje się coraz więcej i nowocześniej, przybywa eleganckich sklepów, wygodnych samochodów i autobusów, poprawia się stan ulic, a na najbardziej ruchliwych skrzyżowaniach pojawia się sygnalizacja świetlna. Niestety, wraz z gospodarczą prosperity pogarsza się atmosfera polityczna w Europie, a widmo nadchodzącej wojny jest już bardzo bliskie Bogaty zbiór zdjęć pochodzi w całości z Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Warszawa lata 40 - album otwierający nową serię Wydawnictwa Bosz FOTO RETRO powstał we współpracy z Narodowym Archiwum Cyfrowym. To książka jedyna w swoim rodzaju, przełamująca stereotypy, opowiadająca dzieje stolicy - obrazami. Jej narrację tworzą nieznane fotografie pozyskane ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego, wpisane w porządek pięciu odsłon - tematów przewodnich. Przechodząc przez rozdziały: Powroty, Odbudowa, Ruch, Od nowa, Życie, uczestniczymy w wyjątkowej lekcji historii. Warszawa lata 40 to kilkaset niepublikowanych zdjęć opatrzonych komentarzami. To swego rodzaju podróż w czasie: pozwalająca poznać powojenną stolicę, poczuć jej siłę, żywiołowość i atmosferę, a wreszcie - niemalże dotknąć codzienności zwykłych-niezwykłych bohaterów piątej dekady XX wieku.
"Warszawa, lata 80.", to piąty już album z serii Foto Retro, przypominający dzieje stolicy w czasach PRL-u. Ostatnia dekada przed upadkiem komunizmu, nie przyniosła już ważnych inwestycji budowlanych i drogowych w mieście. Pogłębiający się kryzys, szarość codziennego dnia wyczuwalna jest na prezentowanych fotografiach. Jednocześnie Warszawa była świadkiem ważnych wydarzeń tej dekady - karnawału "Solidarności", wprowadzenia stanu wojennego, kolejnych wizyt Jana Pawła II w Polsce, wreszcie upadku komunizmu w 1989 roku. Pokazujemy je na zdjęciach, których większość pochodzi z Narodowego Archiwum Cyfrowego.
Czwarty już album z serii FOTO RETRO to portret Warszawy w latach 70. - w epoce Edwarda Gierka. Zmiany we władzach PRL-u zaowocowały wielkimi inwestycjami w stolicy. Dzięki zaciągniętym kredytom zagranicznym powstały nowoczesne arterie komunikacyjne - Wisłostrada i Trasa Łazienkowska, w zawrotnym tempie zbudowano Dworzec Centralny. Podjęto także decyzję - wówczas uważaną za kontrowersyjną, a przecież oczywistą - o odbudowie Zamku Królewskiego. Warszawiacy, nawet ci najbardziej sceptyczni, z zaangażowaniem kibicowali tym zmianom. Obowiązywała propaganda sukcesu, chcieliśmy być bliżej EuropyO obliczu Warszawy tamtych lat opowiada we wstępie Anna Seniuk, znakomita odtwórczyni roli Magdy, żony inżyniera Karwowskiego w kultowym serialu "Czterdziestolatek".
"Warszawa lata 60." to trzeci już - po latach 40. i 50. - album z serii FOTO RETRO, przypominający dzieje stolicy w czasach PRL-u. Tym razem pokazujemy miasto w okresie tak zwanej małej stabilizacji. W ruchliwej, milionowej już wówczas Warszawie znika większość śladów wojny i powstania. W architekturze przestaje obowiązywać socrealizm i powstają liczne nowoczesne w duchu budowle, wśród nich słynny Supersam, czy zespół wieżowców Ściany Wschodniej - dzisiejsze Domy Towarowe Centrum. Latem na ulicach pojawiają się nieliczni jeszcze zagraniczni turyści Osobisty komentarz, wstęp do tego niezwykłego zbioru zdjęć z Narodowego Archiwum Cyfrowego, napisała specjalnie dla nas Beata Tyszkiewicz.
Warszawa lata 50. to kolejna z serii Foto Retro fotograficzna opowieść o niezwykłych dziejach stolicy tamtego czasu. Ponad dwieście zdjęć ze zbiorów Narodowego Archiwum Cyfrowego, w większości niepublikowanych, w szczególnie sugestywny sposób przybliża obraz Warszawy lat 50. - imponujące tempo odbudowy zniszczonego w czasie drugiej wojny światowej miasta, wszechobecny socrealizm i komunistyczną propagandę, codzienne życie mieszkańców, ale także powiew wielkiego świata, jaki przyniósł Warszawie V Światowy Festiwal Młodzieży i Studentów w 1955 roku.
Album prezentujący najpiękniejsze ikony w polskich kolekcjach. Arcydzieła sztuki Kościoła Wschodniego pochodzące z okresu od XV do XVIII wieku, niezwykłe przedstawienia Chrystusa Pantokratora, Matki Boskiej, wizerunki świętych. Usystematyzowany tematycznie zbiór opatrzony został wstępem przez prof. Barbarę Dąb-Kalinowską, wybitnego znawcę bizantologa. Album wydany został na najwyższym poziomie edytorskim, odpowiadającym wielkości sztuki, którą przedstawia
W szóstym już albumie z serii FOTO RETRO, cofamy czas o blisko wiek, by pokazać naszą stolicę w latach 1920-1930. Do miasta, zaniedbanego i zubożałego w okresie okupacji niemieckiej lat 1915-1918, wraca wielkomiejskie życie. Powstają nowe budowle i remontowane są najważniejsze gmachy publiczne niepodległej Rzeczpospolitej. Rozwija się komunikacja miejska, otwierane są nowe kina, modne kabarety i luksusowe lokale gastronomiczne. Warszawa znowu staje się europejską metropolią. Stolica jest też świadkiem poważnych kryzysów politycznych - zamachu na prezydenta Narutowicza, przewrotu majowego 1926 roku. W końcu lat 20. miasto odczuwa już rozpoczynający się wówczas światowy kryzys ekonomiczny. Zdjęcia pochodzą z Narodowego Archiwum Cyfrowego, a wstęp do albumu napisał znany varsavianista, dziennikarz "Gazety Stołecznej" Jerzy S. Majewski.
"Polska w Unii Europejskiej" to wyjątkowy album przedstawiający osiągnięcia Polski w różnych dziedzinach życia, których uzyskanie zainicjowało lub umożliwiło wstąpienie Polski do Unii Europejskiej i związana z tym możliwość korzystania z Funduszy Europejskich. Na przestrzeni czterech rozdziałów pokazane zostaną ważne i interesujące przykłady upiększenia, unowocześnienia, ubogacenia i uatrakcyjnienia Polski. Są to zarówno indywidualne i systemowe przedsięwzięcia, szczególnie istotne dla rozwoju społeczno-gospodarczego kraju, jak i te "zwykłe", ale równie chlubne i wartościowe, realizacje. Pięknym ilustracjom towarzyszy tekst ekonomisty i doradcy głównego negocjatora członkostwa Polski w Unii Europejskiej - prof. Witolda Orłowskiego. Całości dopełnia projekt autorstwa Michała Piekarskiego.
Vincent van Gogh (1853-1890) to jeden z niewielu malarzy, którego twórczość wywarła tak wielki wpływ na sztukę XX wieku. Niedoceniany i nieznany szerszemu gronu odbiorców za życia, sławę i uznanie zyskał dopiero po przedwczesnej śmierci. Dziś jego obrazy, m. in. Słoneczniki czy Gwiaździsta noc, należą do najbardziej rozpoznawalnych oraz najdroższych na świecie. Vincent van Gogh malował głównie portrety i pejzaże inspirowane pracą na roli i przyrodą. Twórcze okresy w życiu artysty przerywane były kolejnymi załamaniami nerwowymi. Artysta, poszukując powołania i swojego miejsca na świecie, pracował jako marszand w Londynie i Paryżu, był misjonarzem w Belgii, a w Antwerpii studiował malarstwo. Nie zyskał jednak uznania nauczycieli. Kolejno wyjechał do Arles w Prowansji, całkowicie oddając się malarstwu. Następnie przeprowadził się do Auvers, gdzie namalował wiele słynnych obrazów m. in. Portret doktora Gacheta. Ten pozornie szczęśliwy okres w życiu artysty przerwała śmierć spowodowana powikłaniami po postrzale.
Jacek Yerka jest cenionym malarzem i ilustratorem, a jego prace są znane ze swojego unikalnego stylu, w którym łączy surrealistyczne kompozycje z detalicznym realizmem, a powszechnie określanego jako "realizm fantastyczny". Obrazy Jacka Yerki często przedstawiają fantastyczne krajobrazy, surrealistyczne sceny i zaskakujące kompozycje. Artysta zdobył uznanie zarówno w Polsce, jak i za granicą. Jego dzieła są często wystawiane na światowych wystawach sztuki, a ilustracje zdobią okładki książek wielu autorów. Jego prace są pełne symboliki, detali i odwołań do baśni, mitologii oraz surrealistycznych marzeń.
"Polska w Unii Europejskiej" to wyjątkowy album przedstawiający osiągnięcia Polski w różnych dziedzinach życia, których uzyskanie zainicjowało lub umożliwiło wstąpienie Polski do Unii Europejskiej i związana z tym możliwość korzystania z Funduszy Europejskich. Na przestrzeni czterech rozdziałów pokazane zostaną ważne i interesujące przykłady upiększenia, unowocześnienia, ubogacenia i uatrakcyjnienia Polski. Są to zarówno indywidualne i systemowe przedsięwzięcia, szczególnie istotne dla rozwoju społeczno-gospodarczego kraju, jak i te "zwykłe", ale równie chlubne i wartościowe, realizacje. Pięknym ilustracjom towarzyszy tekst ekonomisty i doradcy głównego negocjatora członkostwa Polski w Unii Europejskiej - prof. Witolda Orłowskiego. Całości dopełnia projekt autorstwa Michała Piekarskiego. Album w wersji anglojęzycznej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?