KATEGORIE [rozwiń]

Dorota Folga-Januszewska

Okładka książki MŁODOŻENIEC PLAKATY
nowość

24,90 zł 18,30 zł


Kolejny minialbum w serii Plakaty poświęcony jest twórczości jednego z najsłynniejszych twórców polskiej szkoły plakatu – Jana Młodożeńca. Na dorobek artysty składają się nie tylko plakaty, lecz także okładki i ilustracje książkowe przygotowywane na zlecenie wielu polskich wydawnictw. Młodożeniec jest autorem licznych plakatów filmowych („Czekając na życie”, „Pojedynek na szosie”), teatralnych („Indyk”, „Wdowy”) i baletowych („Trójkątny kapelusz”, „Cztery temperamenty”). Jego charakterystyczny styl opierał się na bogatej kolorystyce, grubej kresce oraz stosowaniu ręcznie wykonanego liternictwa.
Okładka książki Hołdanowicz

24,90 zł 18,30 zł


Minialbum „Hołdanowicz. Plakaty” stanowi kontynuację popularnej serii poświęconej najwybitniejszym przedstawicielom polskiego plakatu. Leszek Hołdanowicz – jeden z reprezentantów polskiej szkoły plakatu, absolwent Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie i Warszawie, obecnie wykładowca warszawskiej akademii. Laureat wielu nagród, wielokrotny medalista Polskiego Biennale Plakatu w Katowicach oraz Międzynarodowego Biennale Plakatu w Warszawie. Tworzy plakaty o tematyce społecznej, sportowej i kulturalnej, okładki książkowe i płytowe, informacje wizualne. Prace Hołdanowicza cechują lapidarność formy, powtarzalność elementów oraz asceza kolorystyczna.
Okładka książki Ostoja Lniski

24,90 zł 18,30 zł


Minialbum zawiera ponad 50 prac jednego z najwybitniejszych współczesnych twórców szkoły polskiego plakatu – Błażeja Ostoji Lniskiego. Zostały w nim zaprezentowane najlepsze dzieła tego nietuzinkowego malarza, plakacisty, projektanta i pedagoga. Na kunszt tego wybitnego artysty składa się wyszukana forma, abstrakcyjne pojmowanie rzeczywistości oraz stonowana kolorystyka. Album jest kolejnym z serii poświęconej najwybitniejszym twórcą polskiej szkoły plakatu.
Okładka książki MARSZAŁEK PLAKATY

24,90 zł 18,30 zł


Grzegorz Marszałek, któremu poświęcony jest kolejny tomik w serii Plakaty, zajmuje się projektowaniem plakatów, ilustracją, rysunkiem i grafiką projektową. Profesor zwyczajny na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu, gdzie kierował Katedrą Komunikacji Wizualnej. Jego twórczość, poddana rygorowi kreski i koloru, cechuje lekkość, wdzięk i uśmiech. Wstęp i wybór prac do minialbumu przygotował Zdzisław Schubert.
Okładka książki MYJAK RZEŹBA

24,90 zł 18,30 zł


„Myjak. Rzeźba” otwiera nową miniserię poświęconą najsłynniejszym polskim rzeźbiarzom. Bohater pierwszego tomiku to Adam Myjak, absolwent warszawskiej Akademii Sztuk Pięknych, wielokrotny rektor macierzystej uczelni, twórca wielu realizacji pomnikowych i plenerowych w Polsce i w Niemczech, autor scenografii teatralnych. Rzeźbi w drewnie, brązie i kamieniu, tworząc przede wszystkim ludzkie sylwetki. Tekst i wybór najlepszych prac artysty przygotowała Dorota Folga-Januszewska, za projekt graficzny odpowiada Błażej Ostoja Lniski.
Okładka książki Extended Museum in Its Milieu

39,00 zł 28,66 zł


The seminar organised in Wilanów on 16-17 May 2017 by ICOM Europe and ICOM Poland entitled Planning an extended museum: cultural & natural heritage – society – economy – land & townscape, was the result of one of the most important ICOM resolutions, “The Responsibility of Museums Towards Landscape”, adopted by ICOM General Assembly in Milan on 9 July 2016. In the wake of this resolution, its originators and editors were invited to the UNESCO High Level Forum of Museums in Shenzhen, China, where, in turn, the Shenzhen Declaration on Museums and Collections was adopted. For the first time, the role of museums in the process of protecting the surrounding heritage of any nature was emphasised so strongly. On the basis of the recommendations, a concept emerged of treating museums as institutions forging active, bilateral relationships with their milieu, which, in the process, become centres of expert knowledge in the scope of their specialties in interests. This knowledge, in turn, is the starting point for building permanent protective competences aiming at the protection of the presentation of the most precious artefacts, natural phenomena and human heritage, education about them and studies of them. Dorota Folga Januszewska Dorota Folga Januszewska
Okładka książki Januszewski. Plakaty

19,90 zł 14,62 zł


Minialbum zawiera blisko 60 prac jednego z najznakomitszych polskich rysowników – Zygmunta Januszewskiego. Rysunki były tylko fragmentem twórczości Artysty, na którą składały się plakaty, projekty książek, doświadczenia z grafiką artystyczną, performance i happeningi, a także twórczość pisarska i poetycka. Plakaty powstawały równolegle do projektów książek autorskich i okładek gazet, często towarzysząc ich inauguracji. Za te połączenia i eksperymenty graficzne Artysta był wielokrotnie nagradzany. Swoje prace pokazywał na ponad stu indywidualnych wystawach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii, Francji. Od 2000 profesor Internationale Sommerakademie für Bildende Kunst w Salzburgu, a od 2002 ASP w Warszawie, gdzie przejął po profesorze Januszu Stannym Pracownię Ilustracji.
Okładka książki Mroszczak. Plakaty

19,90 zł 14,62 zł


Minialbum zawiera blisko 60 prac Józefa Mroszczaka – jednego z najznakomitszych przedstawicieli grafiki plakatowej, twórcy opracowań graficznych książek i czasopism, a także architekta wnętrz wystawowych. Współtwórcy tzw. polskiej szkoły plakatu oraz głównego inicjatora powstania pierwszego na świecie Muzeum Plakatu w Wilanowie. Wychowawca wielu pokoleń wybitnych plakacistów. Plakaty Józefa Mroszczaka charakteryzuje rys ludowości, będący wyrazem jego twórczej osobowości i temperamentu. Prace artysty wyróżniają intensywne kolory: zieleń, czerwień, błękit i żółć – kojarzące się z malarstwem ludowym. W późniejszym okresie twórczości Mroszczak stosował także niemalarskie środki ekspresji jak np. fragmenty tkanin czy koronek, a w plakatach reklamowych posługiwał się językiem typografii, znakiem i informacją. Swoje prace wystawiał m.in. w Paryżu, Mediolanie, Sztokholmie, Wiedniu, Londynie. Książka, opatrzona wstępem Doroty Folgi-Januszewskiej, jest kolejną publikacją z serii poświęconej najwybitniejszym polskim plakacistom.
Okładka książki Stanny. Plakaty

19,90 zł 14,62 zł


Minialbum zawiera blisko 60 prac jednego z najznakomitszych polskich twórców ilustracji książkowej i prasowej – Janusza Stannego. Wyróżnikami prac artysty są wieloznaczna forma, delikatność rysunku oraz humorystyczne przedstawienie postaci. Stanny ilustrował bajki i baśnie, chociażby La Fontaine’a i Andersena, jak również literaturę dla dorosłych. Książka, opatrzona wstępem Doroty Folgi-Januszewskiej, jest piątą publikacją z serii poświęconej najwybitniejszym polskim plakacistom
Okładka książki Urbaniec. Plakaty

19,90 zł 14,62 zł


Czwarty minialbum z serii o plakatach i formach graficznych poświęcony jest twórczości Macieja Urbańca, współtwórcy Polskiej Szkoły Plakatu, jednego z najbardziej znanych polskich plakacistów. Książka, znakomitego projektu Błażeja Ostoi Lniskiego, opatrzona jest słowem wstępnym znawczyni tematu – Doroty Folgi-Januszewskiej. Urbaniec, słynący z realistycznej kreski i przestrzennej wyobraźni, prezentował na swoich plakatach zarówno liryzm, jak i komizm, co doskonale widoczne jest w albumie stanowiącym przegląd jego twórczości.
Okładka książki Muzueum Historii Sztuki w Wiedniu etui

259,00 zł 190,34 zł


Zbiory Habsburgów stały się podstawą Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu – jednego z największych na świecie, posiadającego w swych zasobach niezwykle cenne kolekcje malarstwa europejskiego. Oglądamy tu dzieła największych mistrzów: Bruegla, Vermeera, Rubensa, Caravaggia, Dürera, van Eycka, Tintoretta, Tycjana, Veronesego, Boscha, van Dycka, Rembrandta, Cranacha, Velázqueza, Poussina, Halsa…
Okładka książki Art of polish poster

250,00 zł 183,72 zł


Polski plakat jedno z najlepiej rozpoznawanych pojęć sztuki XX wieku, fenomen skutecznego połączenia przeciwieństw: wieloznaczności i czytelności, metafory i prostoty, artystycznej ścieżki i skutecznej reklamy. Rezultat trwających przez stulecia przemian w komunikacji obrazem, przemian mówiących wiele o specyfice polskiej kultury, której istotą było i jest godzenie sprzeczności. Album przedstawia dzieje tej dziedziny twórczości. Autorki poszukują jej korzeni m.in. w rozpowszechnieniu w XVI wieku form grafiki i druku, ukazują interesujące przykłady protoplakatów należących do arcydzieł grafiki polskiej XVIIXVIII wieku, zwracają uwagę na narodziny nowych technik reprodukcyjnych wykorzystywanych przez artystów w XIX wieku oraz na zmianę sytuacji w sztukach plastycznych od czasu rozpowszechnienia fotografii. Powstaje w ten sposób historyczny kontekst, z którego wyrasta kształtowana przez malarzy, architektów, designerów i grafików sztuka plakatu, stająca się pod koniec XIX i w pierwszej połowie XX wieku polską specjalnością. Na tym tle polska szkoła plakatu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, powołanie pierwszego na świecie Muzeum Plakatu, powstanie silnego ośrodka kształcącego artystów i międzynarodowa renoma tej dziedziny widziane są jako naturalna konsekwencja wcześniejszych procesów artystycznych. Książkę zamyka refleksja na temat współczesnej roli plakatu, jego wszechobecności (plakat internetowy), kodyfikacji języka komunikacji wizualnej i nowych trendów obecnych wśród najmłodszego pokolenia twórców plakatu autorskiego, unikatowego, poetyckiego, często rezygnującego z czytelnego komunikatu.
Okładka książki Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914

59,00 zł 44,52 zł


Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także `obrazy` z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy `odczytać` kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania `malarskich głosów`, które tworzą `polski język wizualny`, ich `odczytywanie` jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.
Okładka książki Muzueum Historii Sztuki w Wiedniu

199,00 zł 146,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Zbiory Habsburgów stały się podstawą Muzeum Historii Sztuki w Wiedniu – jednego z największych na świecie, posiadającego w swych zasobach niezwykle cenne kolekcje malarstwa europejskiego. Oglądamy tu dzieła największych mistrzów: Bruegla, Vermeera, Rubensa, Caravaggia, Dürera, van Eycka, Tintoretta, Tycjana, Veronesego, Boscha, van Dycka, Rembrandta, Cranacha, Velázqueza, Poussina, Halsa…
Okładka książki Sztuka polskiego plakatu

250,00 zł 183,72 zł

Artykuł chwilowo niedostępny

Polski plakat - jedno z najlepiej rozpoznawanych pojęć sztuki XX wieku, fenomen skutecznego połączenia przeciwieństw: wieloznaczności i czytelności, metafory i prostoty, artystycznej ścieżki i skutecznej reklamy. Rezultat trwających przez stulecia przemian w komunikacji obrazem, przemian mówiących wiele o specyfice polskiej kultury, której istotą było i jest godzenie sprzeczności.Album przedstawia dzieje tej dziedziny twórczości. Autorki poszukują jej korzeni m.in. w rozpowszechnieniu w XVI wieku form grafiki i druku, ukazują interesujące przykłady ""protoplakatów"" należących do arcydzieł grafiki polskiej XVII-XVIII wieku, zwracają uwagę na narodziny nowych technik reprodukcyjnych wykorzystywanych przez artystów w XIX wieku oraz na zmianę sytuacji w sztukach plastycznych od czasu rozpowszechnienia fotografii. Powstaje w ten sposób historyczny kontekst, z którego wyrasta kształtowana przez malarzy, architektów, designerów i grafików sztuka plakatu, stająca się pod koniec XIX i w pierwszej połowie XX wieku polską specjalnością. Na tym tle polska szkoła plakatu lat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych ubiegłego stulecia, powołanie pierwszego na świecie Muzeum Plakatu, powstanie silnego ośrodka kształcącego artystów i międzynarodowa renoma tej dziedziny - widziane są jako naturalna konsekwencja wcześniejszych procesów artystycznych. Książkę zamyka refleksja na temat współczesnej roli plakatu, jego wszechobecności (plakat internetowy), kodyfikacji języka komunikacji wizualnej i nowych trendów obecnych wśród najmłodszego pokolenia twórców - plakatu autorskiego, unikatowego, poetyckiego, często rezygnującego z czytelnego komunikatu.
  • Poprzednia

    • 1
  • Następna

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka