"Polski plakat sportowy" to bogato ilustrowany album autorstwa Doroty Folgi-Januszewskiej i Katarzyny Szymańskiej, projektu Lecha Majewskiego, który dokumentuje rozwój plakatu sportowego w Polsce od XVII wieku do czasów współczesnych. Książka prowadzi przez rozważania na temat roli sportu w kulturze i jego wpływu na obyczajowość, opisuje pierwsze w historii wizerunki sportowców, w tym norweskiego narciarza sprzed kilku tysięcy lat. Publikacja, podzielona na sześć rozdziałów, przeprowadza czytelnika przez początki graficzne promocji sportu, silną ideę olimpizmu, tworzenie się towarzystw społecznych, oddziaływanie polityki na postrzeganie - a co za tym idzie - przedstawianie dyscyplin sportowych i aktywności fizycznej po promocję widowisk cyrkowych i turystyki. Album na blisko trzystu stronach prezentuje kilkaset reprodukcji pochodzących ze zbiorów między innymi Muzeum Plakatu w Wilanowie, Muzeum Sportu i Turystyki w Warszawie oraz Biblioteki Polskiej w Paryżu.
Zespół autorski przekazuje Czytelnikom monografię prezentującą wnioski płynące z rozważań na temat rzeczywistości gospodarczej w ekonomii i zarządzaniu w kontekście turbulencyjnych zmian otoczenia. Zmiany, z którymi na przestrzeni ostatnich lat mierzą się przedsiębiorstwa, zachodzą z coraz większą dynamiką i w sposób trudny do przewidzenia. Skutkuje to potrzebą ciągłej obserwacji otoczenia z bardzo szerokiej perspektywy, zastosowania nieoczywistych rozwiązań, szybkości reagowania i elastyczności w zarządzaniu. Proponowane zagadnienia w dyskusjach, opracowaniach, na konferencjach i forach gospodarczych pojawiały się najczęściej i zdaniem Autorów wymagają uwagi. W ostatnim czasie turbulencje w otoczeniu spowodowane zarówno pandemią COVID-19, jak i wojną rosyjsko - ukraińską przełożyły się na sytuację finansową gmin, rynek energetyczny, rynek nieruchomości, egzekwowanie zobowiązań i należności oraz zmianę podejścia do funkcji zakupów w organizacji. Autorzy zauważyli również, że zmienia się rynek pracy, inaczej postrzegana jest aktywność zawodowa studentów czy praca tymczasowa. Firmy, samorządy, rząd zauważają, że katalizatorem rozwoju i utrzymania na rynku staje się cyfryzacja.
Szerokie nawiązanie do współczesnych problemów i rozwiązań stosowanych w ekonomii i zarządzaniu pozwala na zaproponowanie niniejszej pozycji studentom, pragnącym rozszerzyć wiedzę zgromadzoną w toku realizacji programu studiów – zarówno z zakresu Ekonomii i Zarządzania, jak i dziedzin pokrewnych. Rozważania prezentowane w publikacji mogą stanowić punkt odniesienia w badaniach o zbliżonej tematyce.
Od autorów
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?