Kolejny tom z serii. Tym razem zabierze nas do krainy roślin uprawnych. Dowiemy się bardzo dużo ciekawych informacji na ich temat. Z jakich krajów pochodzą, od kiedy są uprawiane, co się z nich wyrabia i do jakich celów służą. Poznamy ich różne rodzaje.
Kolejna książka opowiadająca o rodzeństwie Marcinie i Natalce oraz o ich dwóch przeplatających się światach. Ty razem poznamy zwierzaczka, którego nie było, jego przygody i Chmuroptaka.
W kolejnym tomie z cyklu Budownictwo ogólne przedstawiono różne rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe stosowane przy wznoszeniu obiektów mieszkalnych, użyteczności publicznej, biurowych itp. Zaprezentowano zarówno systemy jak i tradycyjne metody budowy.
Tom trzeci obejmuje XVI wiek i przedstawia początki renesansu,rozpowszechnianie się sztuki renesansowej w Polsce, manieryzm o orientacji włoskiej i niderlandzkiej, a także klasyczne, rodzime wersje manieryzmu.
Spis treści:
- Przedmowa
- Początki i wzorce, 1500-1540
- Rozpowszechnianie i przyswajanie nowej sztuki, 1540-1570
- Dwa manieryzmy i nurt rodzinny, 1570-1600
- Z barokiem w tle, 1600-1640
- Posłowie
- Tablica chronologiczna
- Bibliografia
- Indeks
Historia malarstwa rosyjskiego od XII do XIX wieku, od ikon po największy rozkwit malarstwa pejzażowego. Ponad 500 reprodukcji pozwala poznać bogactwo i różnorodność dzieł rosyjskich mistrzów, od Rublowa do Wrubla, oraz malarzy polskiego pochodzenia, którzy kształcili się i tworzyli w Rosji, m.in. Siemiradzkiego i Bakałowicza. W książce zamieszczono również biografie artystów oraz charakterystykę kierunków i stylów w malarstwie rosyjskim.
Drugi z trzech tomów składających się na ATLAS ZABYTKÓW. Obejmuje ponad tysiąc haseł, poświęcony został sztuce Europy A-K. W doborze tematów obowiązywało kryterium uniwersalnego znaczenia obiektu, jego rangi artystycznej i typowości dla danego kręgu kulturowego. Chodziło przy tym o zabytki istniejące do dziś w ich naturalnym otoczeniu. Trzeba było natomiast pominąć dzieła niegdyś słynne, ale znane obecnie tylko z przekazów historycznych, a także to wszystko, co przechowują muzea. Zrozumiałe więc, iż wyraźną przewagę mają w ATLASIE zabytki architektury oraz zespoły urbanistyczne, choć wyodrębniono również niektóre rzeźby o charakterze monumentalnym, zwłaszcza zachowane na miejscu pomniki, a także najsłynniejsze malowidła ścienne.
Polska to wielki kalejdoskop krain, krajobrazów i światów. Jak na kraj wprawdzie niemały, ale też niezbyt wielki, ta rozmaitość jest imponująca. W tym sensie Polska przypomina trochę ogród botaniczny albo muzeum historii naturalnej, gdzie na niewielkiej przestrzeni gromadzi się bezlik rozmaitych form życia. Trudno to zrozumieć, patrząc na bezduszną mapę, a nawet czytając opisy w przewodnikach. Trochę łatwiej można tę różnorodność odczuć, przeglodając album. Ten okazały album przedstawia polską sztukę, architekturę i krajobrazy, uwzględniając podział na krainy geograficzne: od Tatr po Bałtyk. Szczególny nacisk położono na zabytki architektury.
Rysunek techniczny jest jednym z przedmiotów nauczania w toku studiów politechnicznych - stanowi specjalny rodzaj rysunku i należy go wykonywać według ustalonych zasad. Spełnia on bowiem rolę ważnego środka przekazu informacji. Jest językiem porozumienia miedzy projektantem a realizatorem myśli technicznej.
Faksymile XI-wiecznego ewangeliarza, jednego z najcenniejszych zabytków piśmiennictwa europejskiego, ze wstępem autorstwa wybitnych mediewistów - prof. Tadeusza Dobrzenieckiego i Aleksandra Gieysztora. Oryginał Kodeksu, przechowywany w Bibliotece kapitulnej w Gnieźnie, ufundowany został z okazji uroczystej koronacji Bolesława II Śmiałego, która odbyła się 25 grudnia1076 roku w katedrze gnieźnieńskiej. Zawiera 112 kart pergaminowych z tekstami pisanymi zlotem, piękna karolińską majuskułą oraz dwudziestoma wspaniałymi, całostronicowymi miniaturami przedstawiającymi postacie czterech ewangelistów i cykl chrystologiczny. Na uwagę zasługują piękne inicjałyi bordiury.
Najobszerniejsza historia sztuki powszechnej wydana w języku polskim. Prezentuje nie tylko dzieła sztuki światowej, ale również polską kulturę i polską myśl naukową. Zawiera mapy, plany, szczegółowe tablice chronologiczne łączące fakty artystyczne z wydarzeniami historycznymi i kulturowymi oraz bibliografięSpis treści tomu 11:- Sztuka Anatolii- Sztuka Syrii i Libanu- Sztuka Palestyny- Sztuka Cypru- Kultura Iberów- Hellenowie i ""barbarzyńcy""- Sztuka Traków- Sztuka Azji Środkowej- Sztuka Tybetu i Nepalu- Sztuka Birmy, Laosu i Wietnamu- Sztuka Korei- Sztuka zwana prymitywną
Ośmiotomowa "Sztuka polska" poświęcona jest dziejom architektury, malarstwa, rzeźby, rzemiosła artystycznego i innych dziedzin działalności artystycznej.
Pierwszy tom przedstawiający sztukę przedromańską i romańską [ do połowy XII wieku ], uwzględnia najnowsze wyniki badań archeologicznych, które nakazują rewizję wielu zakorzenionych poglądów.
Kolejne tomy będą prezentowały:
- gotyk
- renesans i manieryzm [XVI wiek]
- wczesny i dojrzały barok [XVII wiek]
- późny barok, rokoko i klasycyzm [XVIII wiek]
- sztukę XIX wieku
- sztukę lat 1900-1945
- sztukę lat 1945-2005.
W podręczniku zaprezentowano podstawową wiedzę na temat drewna i konstrukcji drewnianych stosowanych w budownictwie średnio- i małogabarytowym. Omówiono zagadnienia dotyczące kształtowania i wymiarowania najbardziej charakterystycznych ustrojów z drewna [belki, wiązary, ramy], podano informacje o złączach i łącznikach stosowanych dawniej i obecnie w konstrukcjach drewnianych. Zamieszczono liczne przykłady obliczeń.
Pośrednicy między niebem i ziemią, wysłannicy niebios, symbol czystości i niewinności. Anioły przez wieki pobudzały wyobraźnię największych artystów. Od archanioła Gabriela, który z lilią w dłoni zwiastuje dobrą nowinę, przez anioły muzykujące, a także te czuwające przy świętych i męczennikach, a także poświadczające Pasję Chrystusa po adorujące Marię – wszystkie one stały się niewyczerpanym źródłem inspiracji dla wyjątkowych dzieł malarskich. Za pośrednictwem obrazów artyści wychwalali piękno, szlachetność i wdzięk owych istot, podkreślając równocześnie ich udział w scenach biblijnych. Ta ilustrowana ponad setką reprodukcji piękna publikacja z barwionymi brzegami zaprasza do fascynującego świata aniołów, rzucając światło zarówno na złożoną anielską hierarchię, jak i na ich rolę w duchowości i wyobrażeniach artystów. Znajdziemy tu obrazy między innymi Giotta, Fra Angelico, Botticellego, Tycjana, Caravaggia, Maneta i Gauguina.
Sztuka. Ilustrowany przewodnik to jedyne dostępne na polskim rynku pełne kompendium wiedzy o sztuce. Na ponad 600 stronach zaprezentowano 2500 najsłynniejszych obrazów i rzeźb, od malarstwa naskalnego po najważniejsze dzieła współczesne, a także sylwetki ponad 700 artystów ze wszystkich kręgów kulturowych i okresów w dziejach sztuki. Dzięki tej publikacji czytelnik dowie się, jak patrzeć na dzieło sztuki oraz odkryje jej najważniejsze style, tematy, kierunki i szkoły. Książkę otwiera krótki rozdział omawiający posługiwanie się przez artystów kolorem, kompozycją, światłocieniem, perspektywą oraz innymi środkami służącymi urzeczywistnieniu ich idei. Graficzne oznaczenia wskazują na kolejne etapy analizy, dzięki której można lepiej zrozumieć dzieło. Każdy styl czy kierunek artystyczny – od włoskiego renesansu, przez impresjonizm, po sztukę graffiti – jest dokładnie wyjaśniony. Omówione są jego źródła i wpływy, cechy charakterystyczne, najpopularniejsze techniki oraz typowe tematy. Wykres chronologiczny z zaznaczonymi na nim najważniejszymi dziełami obrazuje zasięg każdego z głównych kierunków. 22 ważne dzieła – od Ostatniej Wieczerzy Leonarda da Vinci do Studium do portretu papieża Innocentego X według Velázqueza Francisa Bacona – zaprezentowane są w powiększeniu i zanalizowane pod względem kompozycji, treści i techniki. Tajniki warsztatu artysty odkrywają wskazówki graficzne i zbliżenia fragmentów dzieł.
Jak to się stało, że Andy Warhol, syn słowackich imigrantów z robotniczego Pittsburgha, stał się jednym z najważniejszych artystów XX wieku? Co sprawiło, że ten neurotyk, od dzieciństwa zmagający się z poważną chorobą, potrafił przeobrazić się w „białego lisa”, jak nazwała go aktorka Paulette Goddard – człowieka przenikliwego, sprytnego, rozumiejącą swoją epokę lepiej niż inni? Jean-Noël Liaut, ceniony biograf i eseista, przez ponad trzy dekady prowadził wnikliwe badania, by odpowiedzieć na te pytania. W książce Andy Warhol. Biały lis autor oddaje głos tym, którzy naprawdę znali Warhola – przyjaciołom, współpracownikom, ważnym postaciom ze świata sztuki. Dzięki ich niepublikowanym dotąd świadectwom powstał wnikliwy portret papieża pop-artu, daleki od uproszczeń i schematów. Mierząc się z mitem Warhola, autor tworzy intymną i pełną dramaturgii opowieść o człowieku pełnym sprzeczności: kruchym i przebiegłym, charyzmatycznym, a jednocześnie bardzo samotnym, raz wzruszającym, a kiedy indziej po prostu irytującym. Oferuje czytelnikowi intymne i poruszające spojrzenie na genialnego artystę, które zaskakuje i skłania do refleksji.
Bogato ilustrowana książka przedstawia najważniejsze dzieła sztuki, prezentowane w największych galeriach i muzeach świata, reprodukowane w licznych publikacjach i periodykach, często wykorzystywane też na okładkach powieści.Czytelnik prowadzony jest przez epoki, style i nurty, zilustrowane najważniejszymi dziełami malarstwa, rzeźby, sztuki konceptualnej i performance'u.Obszerne kompendium wiedzy o historii sztuki światowej.Ponad 1 100 kolorowych ilustracji najwybitniejszych dzieł sztuki.Omówienie wszystkich najważniejszych dziedzin w sztukach plastycznych, od malarstwa i rzeźby po sztukę konceptualną.Przejrzyste opracowanie osi czasu, które ułatwiają orientację w chronologii zjawisk artystycznych.Atrakcyjna szata graficzna.
Album towarzyszący wystawie prac artysty, należącego do czołówki światowych rzeźbiarzy, zawiera wszystkie dzieła prezentowane w Toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu dzieła. W większości są to wielkoformatowe rzeźby, zrealizowane w różnych technikach i pochodzące z wszystkich okresów twórczości artysty – od lat 70. do najnowszych. Dodatkowo zaprezentowano 125 rysunków, grafik i akwarel.
Obszerna część teoretyczna stanowi wnikliwy opis konceptualnej wizji rzeźby rozwijanej przez pięćdziesiąt lat pracy twórczej artysty. Znajdują się w niej teksty Ireny Grzesiuk-Olszewskiej i Krzysztofa Stanisławskiego, opublikowane pierwotnie w kwartalniku „Rzeźba Polska” w 1988 roku, przybliżające wczesną twórczość artysty i jej konteksty. Tło oraz ewolucję artystycznej działalności rzeźbiarza opisuje także historyk sztuki, Jan Debbaut w tekście pt. Metamorfoza obiektu. O aktualnej i poprzednich polskich wystawach Tony’ego Cragga wspomina w swoim wstępie Krzysztof Stanisławski.
Warto zwrócić uwagę na tekst greckiego filozofa i krytyka sztuki, Demosthenesa Davvetasa, który w eseju Słownik dematerializacji, przedstawia istotną kwestię, związaną z tworzywem i materiałami wykorzystywanymi przez artystę. W innym eseju tegoż autora, zamieszczonym także w części teoretycznej, znajdziemy refleksję na temat relacji artysty z naturą.
Rzeźbiarska wyobraźnia artysty stała się z kolei tematem tekstu Jona Wooda. Tę część katalogu domyka esej Micheala Heringa, który jest poświęcony przede wszystkim rysunkom Cragga i ich znaczeniu w jego rzeźbiarskiej twórczości. W katalogu oczywiście nie zabrakło obszernej listy wystaw i dotychczasowych osiągnięć artysty. Na szczególną uwagę zasługuje strona edytorska publikacji, która zachwyca swoją ascetyczną prostotą.
Gdy podziwiamy panoramę pięknego miasta, uderza nas często wspaniała spójność tej całości, jej forma i funkcja, materiały, symbolika i kolory. Z drugiej zaś strony, nic nie jest bardziej męczące niż brzydota; przed jej niszczącym działaniem trudno się uchronić. Pojedynczy piękny budynek nie jest w stanie upiększyć ponurego osiedla, lecz wystarczy jeden budynek brzydki, aby zniszczyć ducha najwspanialszego miasta pisze Lon Krier w swojej pracy zatytułowanej Architektura. Wybór czy przeznaczenie.Jeden z najwybitniejszych światowych architektów i teoretyków architektury podsumował w niej niemal 30 lat swoich studiów nad architekturą. Jest to nie tylko niezwykle przenikliwa krytyka modernizmu w architekturze, ale i próba wskazania realnej alternatywy, która de facto już od co najmniej dziesięciu lat istnieje w budownictwie europejskim i północnoamerykańskim.
Obszerny poradnik pomocny w projektowaniu, formowaniu, wypalaniu i zdobieniu wyrobów ceramicznych. Autor, znany ceramik i wykładowca w szkołach artystycznych, omawia różne rodzaje gliny i typy ceramiki, które można z nich wykonać; sposoby dekorowania; receptury na szkliwa; typy pieców; techniki wypalania.Książka zawiera 687 ilustracji, w tym przykłady dzieł najlepszych światowych artystów-ceramików.
Dobrze je znasz – czytasz sobie ulubioną mangę albo oglądasz anime, aż tu nagle pojawia się chibi. Słowo chibi (wymawiane czibi) po japońsku znaczy „mały”. Chibi są słodkimi, uroczymi figurkami ludzi i zwierząt, które skurczyły się i zostały wciśnięte w zabawne, jakby dziecięce postacie o dużych głowach, skróconych proporcjach i niezbyt mądrym wyrazie twarzy. Z tej książki nauczysz się rysować wszelkiego rodzaju chibi. Odkryjesz też, na czym polega bycie chibi, to znaczy jakie są ich proporcje, rysy twarzy, miny i pozy. Na co jeszcze czekasz? Przed tobą cały świat uroczych chibi! Zacznij go poznawać! Krok po kroku nauczysz się rysować 30 przeuroczych postaci chibi, korzystając z projektów zawartych w tej książce z serii W sam raz dla dzieciaków! Znajdziesz w niej również rady i techniki, które możesz wykorzystać, projektując własne postacie. Zobacz, co sprawia, że postać staje się chibi, naucz się „chibizować” dowolną postać z mangi, obejrzyj przykłady chibi w rozmaitych pozach.
Szablony na końcu książki można kopiować i używać wielokrotnie, aby jeszcze bardziej ułatwić sobie rysowanie. Nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi – do tworzenia własnych chibi wystarczy ci ołówek, długopis, flamastry i papier! „Chibizuj” postacie z mangi. Korzystaj z szablonów, żeby uprościć proces rysowania. Rysuj postacie w różnych ustawieniach.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?