W tej unikatowej książce - będącej reprintem wydania z 1958 r. - przedstawiono m.in. rozwój konstrukcji i form w budownictwie drewnianym w Polsce, omówiono sposoby wznoszenia i konserwowania ścian, stropów, dachów i schodów z drewna, pokazano przykłady zdobnictwa ciesielskiego. Opracowanie jest przeznaczone dla wszystkich zainteresowanych sztuką ciesielską i historią tego rzemiosła w Polsce
Kolejny tom z serii. Tym razem zabierze nas do krainy roślin uprawnych. Dowiemy się bardzo dużo ciekawych informacji na ich temat. Z jakich krajów pochodzą, od kiedy są uprawiane, co się z nich wyrabia i do jakich celów służą. Poznamy ich różne rodzaje.
W kolejnym tomie z cyklu Budownictwo ogólne przedstawiono różne rozwiązania konstrukcyjne i materiałowe stosowane przy wznoszeniu obiektów mieszkalnych, użyteczności publicznej, biurowych itp. Zaprezentowano zarówno systemy jak i tradycyjne metody budowy.
Tom trzeci obejmuje XVI wiek i przedstawia początki renesansu,rozpowszechnianie się sztuki renesansowej w Polsce, manieryzm o orientacji włoskiej i niderlandzkiej, a także klasyczne, rodzime wersje manieryzmu.
Spis treści:
- Przedmowa
- Początki i wzorce, 1500-1540
- Rozpowszechnianie i przyswajanie nowej sztuki, 1540-1570
- Dwa manieryzmy i nurt rodzinny, 1570-1600
- Z barokiem w tle, 1600-1640
- Posłowie
- Tablica chronologiczna
- Bibliografia
- Indeks
Drugi z trzech tomów składających się na ATLAS ZABYTKÓW. Obejmuje ponad tysiąc haseł, poświęcony został sztuce Europy A-K. W doborze tematów obowiązywało kryterium uniwersalnego znaczenia obiektu, jego rangi artystycznej i typowości dla danego kręgu kulturowego. Chodziło przy tym o zabytki istniejące do dziś w ich naturalnym otoczeniu. Trzeba było natomiast pominąć dzieła niegdyś słynne, ale znane obecnie tylko z przekazów historycznych, a także to wszystko, co przechowują muzea. Zrozumiałe więc, iż wyraźną przewagę mają w ATLASIE zabytki architektury oraz zespoły urbanistyczne, choć wyodrębniono również niektóre rzeźby o charakterze monumentalnym, zwłaszcza zachowane na miejscu pomniki, a także najsłynniejsze malowidła ścienne.
Polska to wielki kalejdoskop krain, krajobrazów i światów. Jak na kraj wprawdzie niemały, ale też niezbyt wielki, ta rozmaitość jest imponująca. W tym sensie Polska przypomina trochę ogród botaniczny albo muzeum historii naturalnej, gdzie na niewielkiej przestrzeni gromadzi się bezlik rozmaitych form życia. Trudno to zrozumieć, patrząc na bezduszną mapę, a nawet czytając opisy w przewodnikach. Trochę łatwiej można tę różnorodność odczuć, przeglodając album. Ten okazały album przedstawia polską sztukę, architekturę i krajobrazy, uwzględniając podział na krainy geograficzne: od Tatr po Bałtyk. Szczególny nacisk położono na zabytki architektury.
Rysunek techniczny jest jednym z przedmiotów nauczania w toku studiów politechnicznych - stanowi specjalny rodzaj rysunku i należy go wykonywać według ustalonych zasad. Spełnia on bowiem rolę ważnego środka przekazu informacji. Jest językiem porozumienia miedzy projektantem a realizatorem myśli technicznej.
Faksymile XI-wiecznego ewangeliarza, jednego z najcenniejszych zabytków piśmiennictwa europejskiego, ze wstępem autorstwa wybitnych mediewistów - prof. Tadeusza Dobrzenieckiego i Aleksandra Gieysztora. Oryginał Kodeksu, przechowywany w Bibliotece kapitulnej w Gnieźnie, ufundowany został z okazji uroczystej koronacji Bolesława II Śmiałego, która odbyła się 25 grudnia1076 roku w katedrze gnieźnieńskiej. Zawiera 112 kart pergaminowych z tekstami pisanymi zlotem, piękna karolińską majuskułą oraz dwudziestoma wspaniałymi, całostronicowymi miniaturami przedstawiającymi postacie czterech ewangelistów i cykl chrystologiczny. Na uwagę zasługują piękne inicjałyi bordiury.
Najobszerniejsza historia sztuki powszechnej wydana w języku polskim. Prezentuje nie tylko dzieła sztuki światowej, ale również polską kulturę i polską myśl naukową. Zawiera mapy, plany, szczegółowe tablice chronologiczne łączące fakty artystyczne z wydarzeniami historycznymi i kulturowymi oraz bibliografięSpis treści tomu 11:- Sztuka Anatolii- Sztuka Syrii i Libanu- Sztuka Palestyny- Sztuka Cypru- Kultura Iberów- Hellenowie i ""barbarzyńcy""- Sztuka Traków- Sztuka Azji Środkowej- Sztuka Tybetu i Nepalu- Sztuka Birmy, Laosu i Wietnamu- Sztuka Korei- Sztuka zwana prymitywną
Ośmiotomowa "Sztuka polska" poświęcona jest dziejom architektury, malarstwa, rzeźby, rzemiosła artystycznego i innych dziedzin działalności artystycznej.
Pierwszy tom przedstawiający sztukę przedromańską i romańską [ do połowy XII wieku ], uwzględnia najnowsze wyniki badań archeologicznych, które nakazują rewizję wielu zakorzenionych poglądów.
Kolejne tomy będą prezentowały:
- gotyk
- renesans i manieryzm [XVI wiek]
- wczesny i dojrzały barok [XVII wiek]
- późny barok, rokoko i klasycyzm [XVIII wiek]
- sztukę XIX wieku
- sztukę lat 1900-1945
- sztukę lat 1945-2005.
Pierwszy z trzech tomów składających się na ATLAS ZABYTKÓW. Obejmuje ponad tysiąc haseł, poświęcony został sztuce Afryki, Ameryki i Azji. W doborze tematów obowiązywało kryterium uniwersalnego znaczenia obiektu, jego rangi artystycznej i typowości dla danego kręgu kulturowego. Chodziło przy tym o zabytki istniejące do dziś w ich naturalnym otoczeniu. Trzeba było natomiast pominąć dzieła niegdyś słynne, ale znane obecnie tylko z przekazów historycznych, a także to wszystko, co przechowują muzea. Zrozumiałe więc, iż wyraźną przewagę mają w ATLASIE zabytki architektury oraz zespoły urbanistyczne, choć wyodrębniono również niektóre rzeźby o charakterze monumentalnym, zwłaszcza zachowane na miejscu pomniki, a także najsłynniejsze malowidła ścienne.
W podręczniku zaprezentowano podstawową wiedzę na temat drewna i konstrukcji drewnianych stosowanych w budownictwie średnio- i małogabarytowym. Omówiono zagadnienia dotyczące kształtowania i wymiarowania najbardziej charakterystycznych ustrojów z drewna [belki, wiązary, ramy], podano informacje o złączach i łącznikach stosowanych dawniej i obecnie w konstrukcjach drewnianych. Zamieszczono liczne przykłady obliczeń.
Leonardo da Vinci to najbardziej znany artysta w historii. Ten wszechstronnie utalentowany geniusz miał ogromny wpływ na wszystkie dziedziny sztuki i wiedzy, którymi się zajmował. Były wśród nich: malarstwo, rysunek, architektura, nauki przyrodnicze, anatomia, matematyka, inżynieria i astronomia. Jako artysta wykazywał się nie tylko doskonałym kunsztem, ale także analitycznym podejściem do ludzkiego ciała, natury i praw fizyki. Z jego dorobku zachowało się niewiele prac – szacuje się, że jest ich około trzydziestu. Są to dzieła bezcenne, które wymagają wyjątkowej ochrony, dlatego dostęp do nich – nawet jeśli możliwy – jest bardzo ograniczony. Eksponowana w paryskim Luwrze Mona Lisa zabezpieczona jest pancerną szybą i stale otoczona tłumami chcącymi obejrzeć najsłynniejszy na świecie obraz. W takich warunkach trudno dokładnie przyjrzeć się dziełu i jego znaczącym detalom. Książka Leonardo. Zbliżenia, której autorem jest Stefano Zuffi, daje możliwość bliższego oglądu arcydzieł mistrza włoskiego renesansu. Pracom, reprodukowanym także we fragmentach pozwalających dostrzec nawet najdrobniejsze elementy, towarzyszą zwięzłe komentarze, dzięki którym możemy lepiej zrozumieć treści dzieł i ich aspekty formalne. Przejrzysty układ tematyczny i świetnej jakości reprodukcje zapraszają czytelnika w intersującą podróż przez najważniejsze wątki twórczości Leonarda da Vinci. Stefano Zuffi jest włoskim historykiem sztuki specjalizującym się w malarstwie renesansu i baroku. Na swoim koncie ma ponad sześćdziesiąt publikacji, w tym książki na temat Dürera, Michała Anioła, Rembrandta, Vermeera, Tycjana i Caravaggia.
Album towarzyszący wystawie prac artysty, należącego do czołówki światowych rzeźbiarzy, zawiera wszystkie dzieła prezentowane w Toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu dzieła. W większości są to wielkoformatowe rzeźby, zrealizowane w różnych technikach i pochodzące z wszystkich okresów twórczości artysty – od lat 70. do najnowszych. Dodatkowo zaprezentowano 125 rysunków, grafik i akwarel.
Obszerna część teoretyczna stanowi wnikliwy opis konceptualnej wizji rzeźby rozwijanej przez pięćdziesiąt lat pracy twórczej artysty. Znajdują się w niej teksty Ireny Grzesiuk-Olszewskiej i Krzysztofa Stanisławskiego, opublikowane pierwotnie w kwartalniku „Rzeźba Polska” w 1988 roku, przybliżające wczesną twórczość artysty i jej konteksty. Tło oraz ewolucję artystycznej działalności rzeźbiarza opisuje także historyk sztuki, Jan Debbaut w tekście pt. Metamorfoza obiektu. O aktualnej i poprzednich polskich wystawach Tony’ego Cragga wspomina w swoim wstępie Krzysztof Stanisławski.
Warto zwrócić uwagę na tekst greckiego filozofa i krytyka sztuki, Demosthenesa Davvetasa, który w eseju Słownik dematerializacji, przedstawia istotną kwestię, związaną z tworzywem i materiałami wykorzystywanymi przez artystę. W innym eseju tegoż autora, zamieszczonym także w części teoretycznej, znajdziemy refleksję na temat relacji artysty z naturą.
Rzeźbiarska wyobraźnia artysty stała się z kolei tematem tekstu Jona Wooda. Tę część katalogu domyka esej Micheala Heringa, który jest poświęcony przede wszystkim rysunkom Cragga i ich znaczeniu w jego rzeźbiarskiej twórczości. W katalogu oczywiście nie zabrakło obszernej listy wystaw i dotychczasowych osiągnięć artysty. Na szczególną uwagę zasługuje strona edytorska publikacji, która zachwyca swoją ascetyczną prostotą.
Ten monumentalny tom to obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy interesują się sztuką współczesną. Nie było dotychczas na polskim rynku publikacji, która by w tak kompetentny i wszechstronny sposób przedstawiła skomplikowane dzieje sztuki XX i XXI wieku aż po rok 2015. Książka od razu została uznana za wyjątkowe wydarzenie w refleksji nad sztuką i sposobami jej prezentacji. Mimo ogromu materiału umiejętnie wydobywa zasadnicze - według autorów - problemy pozwalające zrozumieć mechanizmy rządzące współczesną twórczością.Autorami tej wyjątkowej publikacji są historycy i historyczki skupieni wokół powstałego w 1976 roku amerykańskiego pisma "October": Rosalind Krauss, Hall Foster, Yve-Alain Bois, Benjamin H.D. Buchloh i David Joselit. Środowisko zawiązane wokół czasopisma podważyło ówczesny dominujący model formalistycznego, stylistycznego ujęcia sztuki współczesnej, historii opartej o kolejno pojawiające się kierunki, reinterpretując najsłynniejsze dzieła i podstawy ich twórców.Chociaż konstrukcja książki oparta jest o kolejne dekady, nie ma nic wspólnego z kronikarskiego kalendarza. W obrębie dziesięcioleci szczegółowo analizowane są wybrane kluczowe wydarzenia, dzieła, najwybitniejsi twórcy, wystawy, publikacje, działalność krytyków i teoretyków. Zjawiska analizowane są z czterech punktów widzenia, reprezentują cztery postawy badawcze, różne możliwe ujęcia sztuki. Bo z prezentacją artystycznej kreacji łączą się nierozdzielnie odmienne sposoby jej interpretacji. Zespół autorski zaznajamia nas między innymi z zagadnieniami formy, tematu, interpretacji, szkół psychoanalizy, marksizmu, instytucji, kontrkultury, językoznawstwa, dekonstrukcji, globalizmu, dekolonizacji, rynku, kultury masowej, feminizmu czy reprezentacji osób nieheteronormatywnych. Dostrzegając ścisłe powiązania plastyki z literaturą, muzyką, polityką, autorzy ukazują sztukę współczesną w całym jej bogactwie i komplikacji.Ukazanie różnorodności interpretacyjnej pozwala nawiązać książce dialog z czytelnikami. Jego kontynuacją są dwie rozmowy autorów książki, "dyskusje przy okrągłym stole", wprowadzające dodatkowy polemiczny wątek w namyśle nad współczesnością. Dyskusje dzielą książkę na dwie części, z granicą ustaloną na rok 1945. Pierwsza łączy się wokół formuły umacniającego się modernizmu, druga - wokół jego erozji: spektaklu, relacyjności, polityczności. Takie rozłożenie akcentów wzmacnia dodatkowo rozbudowany w książce wątek dziejów fotografii i mediów masowych. Wojciech Włodarczyk
Dobrze je znasz – czytasz sobie ulubioną mangę albo oglądasz anime, aż tu nagle pojawia się chibi. Słowo chibi (wymawiane czibi) po japońsku znaczy „mały”. Chibi są słodkimi, uroczymi figurkami ludzi i zwierząt, które skurczyły się i zostały wciśnięte w zabawne, jakby dziecięce postacie o dużych głowach, skróconych proporcjach i niezbyt mądrym wyrazie twarzy. Z tej książki nauczysz się rysować wszelkiego rodzaju chibi. Odkryjesz też, na czym polega bycie chibi, to znaczy jakie są ich proporcje, rysy twarzy, miny i pozy. Na co jeszcze czekasz? Przed tobą cały świat uroczych chibi! Zacznij go poznawać! Krok po kroku nauczysz się rysować 30 przeuroczych postaci chibi, korzystając z projektów zawartych w tej książce z serii W sam raz dla dzieciaków! Znajdziesz w niej również rady i techniki, które możesz wykorzystać, projektując własne postacie. Zobacz, co sprawia, że postać staje się chibi, naucz się „chibizować” dowolną postać z mangi, obejrzyj przykłady chibi w rozmaitych pozach.
Szablony na końcu książki można kopiować i używać wielokrotnie, aby jeszcze bardziej ułatwić sobie rysowanie. Nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi – do tworzenia własnych chibi wystarczy ci ołówek, długopis, flamastry i papier! „Chibizuj” postacie z mangi. Korzystaj z szablonów, żeby uprościć proces rysowania. Rysuj postacie w różnych ustawieniach.
Cubeworld Opowieści z Minecrafta - Bestsellerowa powieść, której akcja rozgrywa się w dwóch światach - tym rzeczywistym i w Cubeworldzie - tylko z pozoru jest zbeletryzowną instrukcją obsługi Minecrafta. Tylko z pozoru i jedynie na początku. Nawet jeśli nie jesteś graczem, wir zdarzeń wciągnie Cię i wyrzuci na brzeg Kresu, skąd nie ma powrotu. A może jest? Karl Olsberg jest autorem 10 innych książek z dziedziny fan fiction, posiada doktorat ze sztucznej inteligencji i pracuje jako konsultant e-commerce oraz trener. Jest twórcą gier komputerowych i założycielem trzech firm typu start-up. Książka polecana dla młodzieży od 12 roku życia i wszystkich fanów Minecrafta, niezależnie od wieku. Powrót do Cubeworldu. Opowieści z Minecrafta - Akcja drugiego tomu bestsellerowych Opowieści z Minecrafta rozgrywa się w dwóch światach. Który z nich jest fałszywy? Co jest prawdą, a co manipulacją? Marco szuka swojego miejsca w świecie i wbrew wszelkim przeciwnościom losu walczy o siebie i Amely. Jest przekonany, że wciąż grozi jej niebezpieczeństwo. Nie wiedząc, gdzie szukać ratunku decyduje się na powrót do Cubeworldu, który wydaje mu się bardziej realny niż klinika doktora Johansona.
W kolejnym tomie cieszących się dużą popularnością Zbliżeń przyglądamy się Vermeerowi malarzowi bardzo znanemu, a jednocześnie ciągle nieodgadnionemu. Gary Schwartz, autor rozbudowanych komentarzy do poszczególnych kadrów wziętych z obrazów artysty, nie tylko ze znawstwem analizuje technikę i ikonografię prac mistrza, lecz przede wszystkim pokazuje ich ukryte, zakorzenione w kulturowym kontekście znaczenia, nie zawsze czytelne dla współczesnego odbiorcy. W ten sposób najbardziej nawet niepozorna scenka rodzajowa urasta do niepowtarzalnego dokumentu swoich czasów.
Od powstania we Florencji w 1921 roku jako firma oferująca bagaże dla elit do współczesnej pozycji marki jako producenta kultowych akcesoriów i kolekcji couture, dom mody Gucci stał się gigantem w branży mody luksusowej. Na przestrzeni ostatniego stulecia charakterystyczne skórzane wyroby Gucci i dekadencka odzież w elegancki sposób łączyły skromność z przepychem, a wszystko to pod pożądanym logo podwójnej litery "G".Książka przedstawia historię początków firmy jako producenta luksusowych bagaży i odzieży jeździeckiej opisując, w jaki sposób rodzina przezwyciężyła konflikty i wojenne trudności by ostatecznie odrodzić się jako gigant haute couture lat 90. XX wieku, a pod obecnym kierownictwem Alessandra Michelego zaznaczyć swoją obecność w świecie mody ulicznej i zyskać nowe pokolenie fanów. Ponad 100 doskonale wyselekcjonowanych zdjęć prezentuje odważne, a zarazem zmysłowe projekty marki Gucci potwierdzając jej pozycję najbardziej wpływowej marki dzisiejszych czasów.
Odpowiedzialna za jedne z najbardziej przełomowych trendów w modzie, jakie kiedykolwiek widział świat - jak na przykład mała czarna, żakiet z przędzy pętelkowej bouclé, sztuczne perły i buty z noskiem w odmiennym kolorze - Coco Chanel była rewolucjonistką swoich czasów, która wykorzystała odpowiedni moment na to, by dać kobietom wszystko, czego pragnęły, zanim jeszcze same dostrzegły taką potrzebę. Czerpiąc z podstawowych elementów męskiej garderoby wykreowała siłę kobiecości tworząc demokratyczne zasady ubioru, które ostatecznie wprowadziły wolność, równość i niewymuszoną klasykę.Publikacja ta sławi życie i dzieło życia tej niezwykle wpływowej projektantki, ukazując jej drogę do sukcesu od skromnych początków poprzez globalny fenomen marki, która rozszerzyła swoją ofertę o perfumy, biżuterię i dodatki, aż po dziedzictwo trwające do dziś. Nawet obecnie, wiele lat po śmierci, projektantka pozostaje niekwestionowaną postacią tworzącą styl Domu mody Chanel.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?