Najobszerniejsza historia sztuki powszechnej wydana w języku polskim. Prezentuje nie tylko dzieła sztuki światowej, ale również polską kulturę i polską myśl naukową. Zawiera mapy, plany, szczegółowe tablice chronologiczne łączące fakty artystyczne z wydarzeniami historycznymi i kulturowymi oraz bibliografięSpis treści tomu 11:- Sztuka Anatolii- Sztuka Syrii i Libanu- Sztuka Palestyny- Sztuka Cypru- Kultura Iberów- Hellenowie i ""barbarzyńcy""- Sztuka Traków- Sztuka Azji Środkowej- Sztuka Tybetu i Nepalu- Sztuka Birmy, Laosu i Wietnamu- Sztuka Korei- Sztuka zwana prymitywną
Ośmiotomowa "Sztuka polska" poświęcona jest dziejom architektury, malarstwa, rzeźby, rzemiosła artystycznego i innych dziedzin działalności artystycznej.
Pierwszy tom przedstawiający sztukę przedromańską i romańską [ do połowy XII wieku ], uwzględnia najnowsze wyniki badań archeologicznych, które nakazują rewizję wielu zakorzenionych poglądów.
Kolejne tomy będą prezentowały:
- gotyk
- renesans i manieryzm [XVI wiek]
- wczesny i dojrzały barok [XVII wiek]
- późny barok, rokoko i klasycyzm [XVIII wiek]
- sztukę XIX wieku
- sztukę lat 1900-1945
- sztukę lat 1945-2005.
W podręczniku zaprezentowano podstawową wiedzę na temat drewna i konstrukcji drewnianych stosowanych w budownictwie średnio- i małogabarytowym. Omówiono zagadnienia dotyczące kształtowania i wymiarowania najbardziej charakterystycznych ustrojów z drewna [belki, wiązary, ramy], podano informacje o złączach i łącznikach stosowanych dawniej i obecnie w konstrukcjach drewnianych. Zamieszczono liczne przykłady obliczeń.
Książka Fendi. Historia kultowego domu mody przedstawia dzieje jednej z najsłynniejszych i najbardziej cenionych włoskich marek luksusowych. Założona w Rzymie w 1925 roku przez Adele Casagrande i Edoardo Fendiego, firma zaczynała jako skromny sklep z wyrobami skórzanymi i futrami. Szybko jednak zaczęła odnosić sukcesy, dzięki wyjątkowej dbałości o szczegóły i doskonałemu rzemiosłu. Założyciele firmy mieli pięć córek, z których każda angażowała się w rodzinny biznes w różny sposób. Dzięki tej harmonijnej współpracy Fendi było wzorcowym przedsiębiorstwem rodzinnym. Nowa era dla domu mody Fendi nastała w latach 60. XX wieku, w trakcie trwania włoskiego boomu gospodarczego. Marka ubierała znane włoskie gwiazdy filmowe, w tym Claudię Cardinale i Sophię Loren, a w 1965 roku siostry Fendi podjęły odważną decyzję – na stanowisku dyrektora kreatywnego zatrudniły młodego niemieckiego projektanta – Karla Lagerfelda, który pełnił tę funkcję przez ponad 54 lata, aż do swojej śmierci w 2019 roku. Laia Farran Graves ukazuje historię włoskiej marki, która zaczęła jako rodzinny interes, a zdobyła szczyt świata mody i dziś jest uwielbiana przez celebrytów, pozostaje stale obecna w branży filmowej i muzycznej, a jej kampanie reklamowe i nawiązane współprace są tak samo legendarne jak jej projekty.
Bogato ilustrowana książka przedstawia najważniejsze dzieła sztuki, prezentowane w największych galeriach i muzeach świata, reprodukowane w licznych publikacjach i periodykach, często wykorzystywane też na okładkach powieści.Czytelnik prowadzony jest przez epoki, style i nurty, zilustrowane najważniejszymi dziełami malarstwa, rzeźby, sztuki konceptualnej i performance'u.Obszerne kompendium wiedzy o historii sztuki światowej.Ponad 1 100 kolorowych ilustracji najwybitniejszych dzieł sztuki.Omówienie wszystkich najważniejszych dziedzin w sztukach plastycznych, od malarstwa i rzeźby po sztukę konceptualną.Przejrzyste opracowanie osi czasu, które ułatwiają orientację w chronologii zjawisk artystycznych.Atrakcyjna szata graficzna.
Album towarzyszący wystawie prac artysty, należącego do czołówki światowych rzeźbiarzy, zawiera wszystkie dzieła prezentowane w Toruńskim Centrum Sztuki Współczesnej Znaki Czasu dzieła. W większości są to wielkoformatowe rzeźby, zrealizowane w różnych technikach i pochodzące z wszystkich okresów twórczości artysty – od lat 70. do najnowszych. Dodatkowo zaprezentowano 125 rysunków, grafik i akwarel.
Obszerna część teoretyczna stanowi wnikliwy opis konceptualnej wizji rzeźby rozwijanej przez pięćdziesiąt lat pracy twórczej artysty. Znajdują się w niej teksty Ireny Grzesiuk-Olszewskiej i Krzysztofa Stanisławskiego, opublikowane pierwotnie w kwartalniku „Rzeźba Polska” w 1988 roku, przybliżające wczesną twórczość artysty i jej konteksty. Tło oraz ewolucję artystycznej działalności rzeźbiarza opisuje także historyk sztuki, Jan Debbaut w tekście pt. Metamorfoza obiektu. O aktualnej i poprzednich polskich wystawach Tony’ego Cragga wspomina w swoim wstępie Krzysztof Stanisławski.
Warto zwrócić uwagę na tekst greckiego filozofa i krytyka sztuki, Demosthenesa Davvetasa, który w eseju Słownik dematerializacji, przedstawia istotną kwestię, związaną z tworzywem i materiałami wykorzystywanymi przez artystę. W innym eseju tegoż autora, zamieszczonym także w części teoretycznej, znajdziemy refleksję na temat relacji artysty z naturą.
Rzeźbiarska wyobraźnia artysty stała się z kolei tematem tekstu Jona Wooda. Tę część katalogu domyka esej Micheala Heringa, który jest poświęcony przede wszystkim rysunkom Cragga i ich znaczeniu w jego rzeźbiarskiej twórczości. W katalogu oczywiście nie zabrakło obszernej listy wystaw i dotychczasowych osiągnięć artysty. Na szczególną uwagę zasługuje strona edytorska publikacji, która zachwyca swoją ascetyczną prostotą.
Gdy podziwiamy panoramę pięknego miasta, uderza nas często wspaniała spójność tej całości, jej forma i funkcja, materiały, symbolika i kolory. Z drugiej zaś strony, nic nie jest bardziej męczące niż brzydota; przed jej niszczącym działaniem trudno się uchronić. Pojedynczy piękny budynek nie jest w stanie upiększyć ponurego osiedla, lecz wystarczy jeden budynek brzydki, aby zniszczyć ducha najwspanialszego miasta pisze Lon Krier w swojej pracy zatytułowanej Architektura. Wybór czy przeznaczenie.Jeden z najwybitniejszych światowych architektów i teoretyków architektury podsumował w niej niemal 30 lat swoich studiów nad architekturą. Jest to nie tylko niezwykle przenikliwa krytyka modernizmu w architekturze, ale i próba wskazania realnej alternatywy, która de facto już od co najmniej dziesięciu lat istnieje w budownictwie europejskim i północnoamerykańskim.
Dobrze je znasz – czytasz sobie ulubioną mangę albo oglądasz anime, aż tu nagle pojawia się chibi. Słowo chibi (wymawiane czibi) po japońsku znaczy „mały”. Chibi są słodkimi, uroczymi figurkami ludzi i zwierząt, które skurczyły się i zostały wciśnięte w zabawne, jakby dziecięce postacie o dużych głowach, skróconych proporcjach i niezbyt mądrym wyrazie twarzy. Z tej książki nauczysz się rysować wszelkiego rodzaju chibi. Odkryjesz też, na czym polega bycie chibi, to znaczy jakie są ich proporcje, rysy twarzy, miny i pozy. Na co jeszcze czekasz? Przed tobą cały świat uroczych chibi! Zacznij go poznawać! Krok po kroku nauczysz się rysować 30 przeuroczych postaci chibi, korzystając z projektów zawartych w tej książce z serii W sam raz dla dzieciaków! Znajdziesz w niej również rady i techniki, które możesz wykorzystać, projektując własne postacie. Zobacz, co sprawia, że postać staje się chibi, naucz się „chibizować” dowolną postać z mangi, obejrzyj przykłady chibi w rozmaitych pozach.
Szablony na końcu książki można kopiować i używać wielokrotnie, aby jeszcze bardziej ułatwić sobie rysowanie. Nie potrzeba żadnych skomplikowanych narzędzi – do tworzenia własnych chibi wystarczy ci ołówek, długopis, flamastry i papier! „Chibizuj” postacie z mangi. Korzystaj z szablonów, żeby uprościć proces rysowania. Rysuj postacie w różnych ustawieniach.
Cubeworld Opowieści z Minecrafta - Bestsellerowa powieść, której akcja rozgrywa się w dwóch światach - tym rzeczywistym i w Cubeworldzie - tylko z pozoru jest zbeletryzowną instrukcją obsługi Minecrafta. Tylko z pozoru i jedynie na początku. Nawet jeśli nie jesteś graczem, wir zdarzeń wciągnie Cię i wyrzuci na brzeg Kresu, skąd nie ma powrotu. A może jest? Karl Olsberg jest autorem 10 innych książek z dziedziny fan fiction, posiada doktorat ze sztucznej inteligencji i pracuje jako konsultant e-commerce oraz trener. Jest twórcą gier komputerowych i założycielem trzech firm typu start-up. Książka polecana dla młodzieży od 12 roku życia i wszystkich fanów Minecrafta, niezależnie od wieku. Powrót do Cubeworldu. Opowieści z Minecrafta - Akcja drugiego tomu bestsellerowych Opowieści z Minecrafta rozgrywa się w dwóch światach. Który z nich jest fałszywy? Co jest prawdą, a co manipulacją? Marco szuka swojego miejsca w świecie i wbrew wszelkim przeciwnościom losu walczy o siebie i Amely. Jest przekonany, że wciąż grozi jej niebezpieczeństwo. Nie wiedząc, gdzie szukać ratunku decyduje się na powrót do Cubeworldu, który wydaje mu się bardziej realny niż klinika doktora Johansona.
Od powstania we Florencji w 1921 roku jako firma oferująca bagaże dla elit do współczesnej pozycji marki jako producenta kultowych akcesoriów i kolekcji couture, dom mody Gucci stał się gigantem w branży mody luksusowej. Na przestrzeni ostatniego stulecia charakterystyczne skórzane wyroby Gucci i dekadencka odzież w elegancki sposób łączyły skromność z przepychem, a wszystko to pod pożądanym logo podwójnej litery "G".Książka przedstawia historię początków firmy jako producenta luksusowych bagaży i odzieży jeździeckiej opisując, w jaki sposób rodzina przezwyciężyła konflikty i wojenne trudności by ostatecznie odrodzić się jako gigant haute couture lat 90. XX wieku, a pod obecnym kierownictwem Alessandra Michelego zaznaczyć swoją obecność w świecie mody ulicznej i zyskać nowe pokolenie fanów. Ponad 100 doskonale wyselekcjonowanych zdjęć prezentuje odważne, a zarazem zmysłowe projekty marki Gucci potwierdzając jej pozycję najbardziej wpływowej marki dzisiejszych czasów.
Odpowiedzialna za jedne z najbardziej przełomowych trendów w modzie, jakie kiedykolwiek widział świat - jak na przykład mała czarna, żakiet z przędzy pętelkowej bouclé, sztuczne perły i buty z noskiem w odmiennym kolorze - Coco Chanel była rewolucjonistką swoich czasów, która wykorzystała odpowiedni moment na to, by dać kobietom wszystko, czego pragnęły, zanim jeszcze same dostrzegły taką potrzebę. Czerpiąc z podstawowych elementów męskiej garderoby wykreowała siłę kobiecości tworząc demokratyczne zasady ubioru, które ostatecznie wprowadziły wolność, równość i niewymuszoną klasykę.Publikacja ta sławi życie i dzieło życia tej niezwykle wpływowej projektantki, ukazując jej drogę do sukcesu od skromnych początków poprzez globalny fenomen marki, która rozszerzyła swoją ofertę o perfumy, biżuterię i dodatki, aż po dziedzictwo trwające do dziś. Nawet obecnie, wiele lat po śmierci, projektantka pozostaje niekwestionowaną postacią tworzącą styl Domu mody Chanel.
Torebki z monogramem Louis Vuitton są noszone przez znane osobistości i rodziny królewskie od ponad 150 lat. Odkąd młody Louis postanowił szukać szczęścia w Paryżu, ta najbogatsza z marek przetrwała dwie wojny światowe, okres wielkiego kryzysu, erę jazzu i szalone lata sześćdziesiąte.Opisując historię rozwoju Louis Vuitton do statusu ikony w latach 80. XX wieku, powstanie modowej potęgi LVMH oraz zatrudnienie w 1997 roku Marca Jacobsa, Mała księga Louis Vuitton ukazuje transformację zakładu rzemieślniczego wytwarzającego bagaże w globalną firmę spod znaku high fashion. Fantastyczne zdjęcia i porywający tekst przedstawiają historię najbardziej luksusowej marki świata, aż po jej nieustającą ewolucję pod kreatywnym okiem Nicolasa Ghesquire'a.
Ta ambitna publikacja prezentuje najwspanialsze światowe osiągnięcia architektoniczne powstałe od czasów neolitu aż do współczesności. Ukazuje rozwój architektury i zmieniających się stylów, uwzględniając wszystkie typy budowli, od domów mieszkalnych do katedr.Prezentuje głównie dzieła w kontekście innych tego samego rodzaju konstrukcji, a także osiągnięć kulturowych oraz najważniejszych wydarzeń danego okresu.Przedstawia życiorysy architektów, będących najlepszymi reprezentantami swoich czasów i kultur, z pogłębionymi analizami ich najważniejszych, wyróżniających się dokonań.Książka jest dziełem międzynarodowego zespołu architektów i historyków architektury.
Ta ambitna książka tropi historię mody w każdej części świata, od antycznych greckich i rzymskich drapowanych strojów i jedwabnych szat dworskich z czasów chińskiej dynastii Tang do dzieł projektantów ubiorów sportowych i twórców japońskiej kultury ulicznej. Dzięki niej poznacie przebieg ewolucji mody, okres za okresem, trend za trendem, a podane najważniejsze w danym przedziale czasowym wydarzenia ułatwią zrozumienie kontekstu historycznego i kulturowego. Historia mody to dzieło niezastąpione dla każdego, kto kocha znakomite stroje i zna radość noszenia wspaniałych pantofli.
Nowa książka Johna Gartha, wybitnego znawcy twórczości J.R.R. Tolkiena, poświęcona jest miejscom, wydarzeniom historycznym i zjawiskom kulturowym, które inspirowały twórcę Władcy Pierścieni podczas tworzenia świata Śródziemia. Natchnienia dostarczyły mu przede wszystkim krajobrazy Wielkiej Brytanii szczególnie ukochany przez Tolkiena region West Midlands i okolice Oksfordu ale ważną rolę odegrały też zamorskie krainy i widoki z różnych stron świata. Odkrywamy wraz z autorem źródła i pierwowzory Shire'u i Hobbitonu, doliny Rivendell, Błyszczących Pieczar w Helmowym Jarze i wielu innych miejsc w Śródziemiu górskich pejzaży, puszcz i lasów, rzek, jezior, morza i wybrzeży. Dostrzegamy bogactwo związków między osobistymi doświadczeniami pisarza, jego lekturami i zainteresowaniami naukowymi jako profesora w Leeds i Oksfordzie a kreowaną fikcyjną rzeczywistością.Ogromne znaczenie ma towarzyszący rozważaniom materiał ilustracyjny. Wśród ponad stu ilustracji znalazły się rysunki i obrazki samego Tolkiena, dzieła innych artystów, zdjęcia archiwalne, mapy i współczesne fotografie. Książka zaprasza czytelnika w niezwykłą podróż po życiu i wyobraźni jednego z cieszących się światową sławą autorów, pozwalając zarazem zbadać skomplikowane relacje między realnością a fantazją.
Ten kompletny, najobszerniejszy w historii, przewodnik po modzie vintage nie jest kolejną zwykłą historią mody, ale raczej próbą ukazania, jak przeszłość aktywnie kształtuje jej teraźniejszość – co wyraźnie widać na ulicy, wybiegach i w stylizacjach wpływowych wielbicielek mody vintage takich, jak Kate Moss czy Sienna Miller. W książce zamieszczono prace wybitnych projektantów światowej sławy oraz projekty artystów mniej znanych, ale uwielbianych przez kolekcjonerów, jak chociażby Lilli Ann i Horrockses Fashions. Zaprezentowano tu niepowtarzalne egzemplarze rzemieślniczego wzornictwa, jak i ikoniczne elementy mody vintage: stanik Marilyn Monroe czy suknię Ossie’ego Clarka uwiecznioną na znanym obrazie Davida Hoppera.
Fascynująca wyprawa w tajemniczy i mroczny świat bizantyjskich ikon: tam, gdzie sztuka spotyka się z teologią, a religia z polityką. Album przedstawia mistyczny świat malarstwa ikonowego okiem wybitnego bizantologa Nikodima P. Kondakowa. W swoim bogatym wywodzie autor szczegółowo opisuje technikę pisania ikon, genezę stylu bizantyjskiego malarstwa, jego uwarunkowania historyczne i polityczne. Z perspektywy czasu można ponadto zauważyć, jak pisane w pierwszych dekadach XX wieku opus magnum Kondakowa ujmuje ikony z punktu widzenia chylącego się ku upadkowi, choć wciąż marzącego o potędze Imperium Rosyjskiego.Bogato ilustrowana publikacja wprowadza w tajemnice bizantyjskiej sztuki pisania ikon. Kondakow przekrojowo i z wielkim znawstwem rekonstruuje, skąd wzięło się malarstwo ikonowe, jak związane zostało ze złożoną teologią ortodoksji oraz jaką funkcję pełniło w polityce Imperium Rosyjskiego. Przyglądając się dziedzinie artystycznej, odkrywa nie tylko ważne epizody historii sztuki, ale także historii religii i geopolityki.
Kolejny tom wyjątkowej serii Zbliżenia, przedstawiającej detale arcydzieł malarstwa i przybliżającej często nieznane dotychczas historie stojące za wybitnymi obrazami i ich twórcami. Autor, znakomity badacz sztuki Północnego Renesansu, barwnie opowiada o życiu wielkiego malarza, odtwarzając jego drogę do powszechnego uznania, jakim cieszył się – nie bez zazdrości innych artystów – zarówno w Italii, Niderlandach, jak i rodzinnych księstwach niemieckich. Kadry z płócien, rysunków i grafik udowadniają ponadczasowy walor talentu Dürera, zainteresowanego w swojej sztuce uniwersalnymi wartościami, doskonale czytelnymi nawet po pięciuset latach.
Co mają wspólnego kultury świata? Chociażby to, że wszystkie mogą być nieskończonym źródłem inspiracji dla rysunków kawaii! Angela Nguyen w nowej książce ze znanej serii zaprasza w podróż dookoła świata. Pokazuje niesamowitą różnorodność kultur, ale też uczy, jak w prosty sposób rysować urocze obrazki. W książce kawaii znajdziesz wszystko: kamień, zwierzę, a nawet budynek! Ta publikacja to niezastąpiony przewodnik dla wszystkich ciekawych świata wielbicieli rysunku.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?