W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Książka dla osób prowadzących indywidualne rozmowy psychologiczne z pacjentami. Autorka wyjaśnia, jakie umiejętności terapeuty są tu najważniejsze i jak powinny przebiegać takie rozmowy, aby były skuteczne: pomagały tym, którzy pomocy potrzebują.
Książka profesora Mellibrudy będzie fascynującą lekturą dla wszystkich zainteresowanych współczesną psychoterapią. Pokazuje praktyczne i poznawcze możliwości integracyjnego korzystania z dorobku różnych podejść psychoterapeutycznych oraz dostosowywania psychoterapii do indywidualności pacjentów i specyfiki ich problemów. Zawiera oryginalną koncepcję kategoryzacji negatywnych schematów osobistych i ścieżek integracji praktyki psychoterapeutycznej, tworzących warunki do ich zmiany. Autor prezentuje różne formy aktywności psychoterapeuty i jego współpracy z pacjentem i obszernie ilustruje je przykładami dialogów i konkretnych sytuacji psychoterapeutycznych. Szczególną uwagę poświęca śladom dziecięcych traum, które są przyczyną wielu zaburzeń i problemów osobistych ludzi dorosłych korzystających z psychoterapii. Pomaga w lepszym rozumieniu, na czym polega psychoterapia oraz w jaki sposób jej doświadczanie może przyczyniać się do ulepszania własnego życia.
Terapia Gestalt opiera się na procesie eksperymentowania uczestnika z samym sobą, odkrywania własnych możliwości, rozszerzania świadomości własnego doświadczenia, podejmowania wyborów, decyzji i ryzyka dotyczących wzorów zachowania. Zadaniem terapeuty jest proponowanie różnorodnych procedur i sytuacji, które mają być pomocne w efektywnym przebiegu tego procesu.
Terapia zmierza do takiego stanu, w którym uczestnik stanie się samowystarczalny i będzie gotowy do samodzielnego kontynuowania pracy nad sobą, nad własnym rozwojem.
W książce tej przedstawiono program terapeutyczny uczący umiejętności radzenia sobie w konstruktywny sposób z różnymi sytuacjami. Autorzy koncentrują się przede wszystkim na zastosowaniu go w pracy z osobami uzależnionymi. W publikacji znajdą Państwo dokładny scenariusz prowadzenia treningu zachowań konstruktywnych, sesja po sesji, wraz z analizą różnic między jego zastosowaniem w ośrodku całodobowym i ośrodku otwartym.
Ludzie coraz rzadziej mówią o swoich smutkach, melancholii, rozczarowaniach, przygnębieniu, traceniu nadziei itp., a coraz częściej stwierdzają, że chorują na depresję i połykają pigułki, które mają zmienić ich sposób doświadczania realiów własnego życia. Czy depresja to zaburzenie biochemicznej równowagi w mózgu związane z ilością takich neuroprzekaźników jak serotonina czy dopamina? Czy leki przeciwdepresyjne są skuteczne w przywracaniu tej równowagi i czy naprawdę leczą depresję ? Fascynująca książka Irvina Kirscha ujawnia kulisy marketingowych działań przemysłu farmaceutycznego, które straszą ludzi epidemią depresji, promują leki przeciwdepresyjne oraz ukrywają przed opinią publiczną wyniki badań, pokazujące ich złudną skuteczność i dotkliwe skutki uboczne. Zdaniem Kirscha i innych poważnych badaczy nie ma wystarczających dowodów naukowych potwierdzających tezę o braku równowagi biochemicznej w mózgu oraz specyficzne działanie leków przeciwdepresyjnych. Antydepresanty mogą przynosić doraźną ulgę, ale w ogromnej mierze jest ona spowodowana efektem placebo, czyli nadzieją na ich uzdrawiające efekty. Książka wskazuje na potrzebę poszukiwania innych form pomocy dla osób przygnębionych, rozczarowanych i tracących nadzieję na lepsze życie.
Publikacja ta to przełomowy i praktyczny poradnik na temat leczenia traumy młodzieży i dorosłych. Łączy różne podejścia do wielu rodzajów następstw traumy. Autorzy koncentrują się na empirycznym wsparciu technik terapeutycznych oraz kluczowej roli relacji między terapeutą a pacjentem. Osobny rozdział poświęcili zastosowaniu środków psychoaktywnych w leczeniu pacjentów dotkniętych traumą i ich ograniczeniom.
Autorzy Programu zmiany sposobu życia przedstawiają jedenaście najbardziej typowych pułapek życiowych, prezentują proste testy diagnozujące je oraz proponują krok po kroku rozwiązania, które umożliwiają uwolnienie się od nich. Pokazują praktyczne techniki pokonania najbardziej bolesnych, życiowych trudności. Ich podejście jest integracyjne - czerpie z terapii poznawczej, behawioralnej, psychoanalitycznej i opartej na doświadczeniu. Książka ta sprawia, że bardzo skomplikowany materiał staje się prosty i zrozumiały. Bogactwo przykładów, czerpanych z realnego doświadczenia klinicznego, pomoże Czytelnikom odnieść się do życiowych pułapek w osobisty sposób.
Aaron Beck
Istotę uzależnienia można określić następująco: (1) człowiek wielokrotnie podejmuje zachowania, które przynoszą poważne szkody; (2) mimo tych szkód kontynuuje owe zachowania; (3) jego próby powstrzymania tych zachowań i kontrolowania ich kończą się niepowodzeniem.
Nałogowe zachowania wynikające z uzależnienia mogą dotyczyć picia alkoholu, zażywania narkotyków, palenia tytoniu, seksu, hazardu, odżywiania, pracy, ćwiczeń fizycznych itp.
Prezentowany w książce model psychoterapii uzależnienia jest koncepcją integracyjną, w której autorzy starają się połączyć idee i rozwiązania praktyczne pochodzące z wielu źródeł, szczególnie związanych z: (1) założeniami i doświadczeniami Programu 12 Kroków AA; (2) podejściem behawioralno-poznawczym i teorią społecznego uczenia się; (3) psychoterapią humanistyczno-egzystencjalną; (4) podejściem psychodynamicznym.
(...) Autor monografii skoncentrował się na stworzeniu bardzo istotnego poznawczo, rzadko weryfikowanego empirycznie modelu teoretycznego na temat roli jakości życia w przebiegu i efektach terapii osób uzależnionych od alkoholu. (...) Doceniam doskonały warsztat badawczy dr. J. Chodkiewicza, który przeprowadził wszystkie niezbędne analizy statystyczne dla zweryfikowania modelu roli jakości życia w uwarunkowaniach efektywności leczenia alkoholików, pomijając te nieistotne. (...)
Autor nadaje uzyskanym rezultatom określone znaczenie pokazując, na tle wiedzy z zakresu psychologii klinicznej, zdrowia i psychoterapii, ich wartość opisową i wyjaśniającą względem różnych zjawisk zachodzących podczas terapii i po jej zakończeniu. Pogłębiona refleksja psychologiczna pozwala zobaczyć niektóre z mechanizmów zmiany u leczących się alkoholików z nowej, nieznanej dotąd perspektywy.
(...) monografia (...) jest bardzo wartościową merytorycznie i interesującą poznawczo pozycją, w której autor próbuje w sposób całościowy - procesualny i strukturalny ? przedstawić zagadnienia uwarunkowań efektywności terapii osób uzależnionych od alkoholu, ze szczególnym uwzględnienie bezpośredniej i pośredniej roli poziomu jakości życia w kontekście innych czynników osobowościowych i czynników związanych z głębokością alkoholizmu. (...)
Z recenzji prof. dr hab. Lidii Cierpiałkowskiej.
Tomasz Świtek, trener i wykładowca w zakresie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, terapii uzależnienia od środków chemicznych. Doświadczenia terapeutyczne obejmują pracę indywidualną, z parą, grupową z osobami uwikłanymi w przemoc w rodzinie, uzależnionymi, w kryzysie oraz z wieloma innymi trudnościami życiowymi. Obecnie prowadzi Centrum Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach - www.centrumpsr.eu. Współautor/ autor artykułów i książek dotyczących podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach publikowanych w Polsce, Stanach Zjednoczonych, Niemczech. Autor procedury "Talia Atutów" przetłumaczonej na język angielski, francuski, holenderski i hiszpański.
Nie chcesz stać się ofiarą manipulacji? Nie dać się oszukać, zniszczyć swojej psychiki? Szukasz pomocy? Koniecznie sięgnij po książkę PSYCHOMANIPULACJA METODY I TECHNIKI. W pracy tej autorki Agnieszka Olszewska absolwentka Wyższej Szkoły Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego oraz Studium Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie, oraz Urszula Zielińska absolwentka Wydziału Pedagogiki i Psychologii oraz wydziału Prawa Uniwersytetu w Białymstoku w znakomity, syntetyczny i przejrzysty sposób dokonały charakterystyki czynów zabronionych, tj. zbrodni i występków popełnianych przy użyciu psychomanipulacji. Wychodząc od definicji manipulacji i cech osobowościowych manipulatora, opisują bezpośrednie związki między destrukcyjnymi sektami, narkomanią i eskalacją agresji w szkole. Przedstawiają problemy negatywnego network marketingu czy bezpośrednio firm zajmujących się tzw. multi level marketingiem. Poruszają także problem przemocy w domu, by zakończyć opis technik manipulacyjnych na, tak ostatnio modnym, zagadnieniu mobbingu.
Książka omawia także sposoby ochrony przed działaniami manipulatora czy instytucji wykorzystujących metody i techniki psychomanipulacji do osiągnięcia własnego celu. To bardzo nowatorska książka. Każdy z nas powinien ją przeczytać, by nie dać się zmanipulować.
Jakie korzyści możemy odnieść z medytacji? Wbrew pozorom – bardzo wymierne. Pomagają one zwiększyć poziom energii, poprawiają stan zdrowia, pozwalają myśleć i pracować efektywnJakie korzyści możemy odnieść z medytacji? Wbrew pozorom – bardzo wymierne. Pomagają one zwiększyć poziom energii, poprawiają stan zdrowia, pozwalają myśleć i pracować efektywniej, a także bardziej cieszy się życiem. Dzięki nim znikają problemy z bezsenności, poprawia się jakość relacji międzyludzkich, pojawia się oczekiwany spokój i poczucie sensu życia.
Medytując wcale nie musisz siedzieć w ciszy i poświęcać na nią wiele godzin! Wystarczy, że skorzystasz z mikro-medytacji zawartych w tej książce, a w błyskawiczny sposób się zrelaksujesz. Możesz je wykonywać w dowolnej chwili – stojąc na światłach, w kolejce w supermarkecie czy podczas spaceru z psem. Zajmują niewiele czasu i są bardzo przyjemne.
Eric Harrison jest jednym z najbardziej doświadczonych australijskich nauczycieli medytacji. Prowadzi ośrodek medytacyjny w Perth oraz współpracuje z międzynarodowymi korporacjami. Teraz dzieli się z Tobą swoim wieloletnim doświadczeniem i prezentuje Ci niezależny kurs samodzielnej nauki medytacji.
W tym poradniku znajdziesz opisy podstawowych i najbardziej skutecznych praktyk medytacyjnych. Każdy rozdział prezentuje kluczową ideę, po której przedstawiane są konkretne ćwiczenia. Autor objaśnia dlaczego ludzie medytują i jakich nieoczekiwanych korzyści doznają w trakcie swojej nauki. Ukazuje również podstawowe zasady relaksacji i skupiania uwagi oraz podaje różnorodne techniki i sposoby rozpoznawania głębokich stanów umysłu.
Wykorzystaj moc medytacji.
Naucz się medytować
Spis treści:
Wprowadzenie,
Część pierwsza — Czemu służy medytacja ?
1 Jak korzystać z tej książki?
Minimedytacja: Czerwone światła
2 Dlaczego ludzie medytują?
3 Czym jest medytacja?
Minimedytacja: Koncentracja na wybranym obiekcie
4 Świadomość napięcia
Minimedytacja: Zastyganie w bezruchu
5 Dlaczego nie potrafimy się zrelaksować?
Minimedytacja: Zwolnienie tempa
Część druga — Rozpoczęcie praktyki
6 Skupianie uwagi
Podstawowa technika medytacyjna nr 1: „Oddech"
7 Pozycja i oddychanie
Podstawowa technika medytacyjna nr 2: „Skanowanie całego dala"
8 Fale mózgowe alfa i beta
Podstawowa technika medytacyjna nr 3: „Muzyka"
9 Mantry i afirmacje
Podstawowa technika medytacyjna nr 4:
,Afirmacje"
Podstawowa technika medytacyjna nr 5: „Mantra"
10 Głębsze stany świadomości
Podstawowa technika medytacyjna nr 6: „Śpiące ciało, czujny umyśl",
11 Zachowanie kontaktu z rzeczywistością Podstawowa technika medytacyjna nr 7: „Obiekty natury"
12 Wizualizacja
Podstawowa technika medytacyjna nr 8: „Wizualizacja"
13 Czysta obserwacja
Podstawowa technika medytacyjna nr 9:
„Nazywanie"
Podstawowa technika medytacyjna nr 10: „Oczyszczanie"
Część trzecia — Medytacja iu codziennym życiu
14 Jak czerpać największe korzyści z praktyki? Minimedytacja: Wyzwolenie dzikich bestii
15 Medytacja na co dzień
Minimedytacja: Bycie obecnym
16 Medytacja chodząca
17 Głębokie uzdrawianie
Literatura zalecana
Podziękowania
Indeks
Negocjacje to dla nas codzienność. Każdego dnia chcemy albo przekonać innych do swoich racji, albo skutecznie odpierać argumenty. Jeśli chcesz dowiedzieć się m.in. jak sprawić, aby dziecko zrobiło coś, czego nie lubi albo jak wynegocjować lepsze wynagrodzenie, to sięgnij po ten poradnik.
Książka prezentuje kluczowe zagadnienia z zakresu negocjacji. Uczy umiejętności rozpoznawania potrzeb innych ludzi oraz podpowiada, jak tworzyć różnorodne strategie negocjacyjne zgodne z naszą osobowością i systemem wartości. Zrozumiesz zasady działania mechanizmów negocjacyjnych w sytuacjach zarówno biznesowych, jak i codziennych. Dowiesz się, jak dojść do porozumienia z osobą o weryfikującym, odkrywczym, asekuracyjnym czy dominującym typie charakteru. Poznasz techniki manipulacji takie jak: straszenie konkurencją, ograniczanie kontaktów, prezentacja potęgi czy teraz albo nigdy, i dowiesz się, jak na nie reagować. Teraz bez trudu dojdziesz do porozumienia z konfliktowym sąsiadem albo przekonasz do swojego pomysłu kolegę w firmie.
Dzięki lekturze poradnika poznasz kluczowe zagadnienia z zakresu negocjacji, również jej ciemne strony i wyrafinowane sposoby wpływania na innych. Dowiesz się, jak rozpoznać symptomy manipulacji, odpowiednio na nie reagować i co zrobić, aby się im nie poddać. Zaczniesz tworzyć różnorodne strategie negocjacyjne i skutecznie rozmawiać z rodziną czy współpracownikami.
Prezentowane opracowanie składa się z czterech części. Pierwszą stanowi wprowadzenie do zagadnień chorób przewlekłych, jakimi są choroby psychiczne. Zawarty jest w niej rys historyczny psychiatrii i krótki opis poszczególnych zaburzeń psychicznych.
Część druga zawiera podstawowe wiadomości z zakresu terapii. Pedagogika specjalna stosuje terapię w pedagogice leczniczej, w pedagogice upośledzonych umysłowo, w resocjalizacji jednostek niedostosowanych społecznie, a także osób chorych psychicznie.
Część trzecia to wyjaśnienia terminologiczne dotyczące najszerzej prezentowanego rodzaju terapii w części drugiej, a mianowicie arteterapii/plastykoterapii.
Skrypt zawiera także część ćwiczeniową oraz aneks.
W Polsce nasila się moda na jogę. I jak to już z modami bywa, niesie ze sobą wiele uproszczeń, czasem wręcz nieporozumień. Tymczasem książka profesora Koneckiego jest książką o jodze w kontekście współczesnej kultury, ale jest też książką o współczesnej kulturze w kontekście jogi. Zbiera doświadczenia ćwiczących i jednocześnie pokazuje, że zjawisko, które wyewoluowało z indyjskiej tradycji, stało się integralną częścią zachodnioeuropejskiego stylu życia.
ze Wstępu Krzysztofa T. Koneckiego:
?Hatha-joga w kulturze świata zachodniego jest zazwyczaj postrzegana jako praktyka ćwiczeń fizycznych (praktyka pozycji ? asan) uprawiana zazwyczaj dla polepszenia zdrowia i stanu emocjonalnego. Nawet jeśli tak jest, to u jej podłoża tkwi zasada powstrzymań poruszeń umysłu. Chodzi o zatrzymanie umysłu w jego rozproszeniu na sprawy nieważne, drobne, codzienne, nieistotne dla podstawy naszej egzystencji, równowagi i harmonii wewnętrznej, zjednoczenia ciała i umysłu. Nawet jeśli ćwiczymy tylko dla zdrowia i polepszenia kondycji, to efektem końcowym, jak przy wielu aktywnościach fizycznych czy sportowych, jest zatrzymanie poruszeń umysłu. Pełna koncentracja na jednym działaniu, na jednym punkcie w przestrzeni może nie mieć dla nas znaczeń metafizycznych, ale jednak pozostaje pełną koncentracją. A to można osiągnąć, praktykując cierpliwie hatha-jogę?.
Erich Fromm (1900-1980) jest uważany za jednego z najwybitniejszych i najwszechstronniejszych myślicieli XX wieku. Jego prace poruszają ważkie problemy filozoficzne i społeczne współczesnej cywilizacji. Do jego najgłośniejszych książek należą m.in.: Ucieczka od wolności, Mieć czy być? i Analiza ludzkiej destrukcyjności.
W dziewięciu błyskotliwych szkicach składających się na Kryzys psychoanalizy Erich Fromm przedstawia swe podstawowe sądy o dynamice społecznej widzianej przez pryzmat psychoanalizy. Fromm, czerpiąc z teorii Freuda, jednocześnie wzbogaca ją o własne odkrycia i hipotezy po to, żeby poruszyć problemy, z którymi mierzymy się jako społeczeństwo. Pozostałe szkice w tym zbiorze poruszają tak doniosłe problemy, jak struktura współczesnej rodziny, psychologia ego, kompleks Edypa i wiele innych.
Gdy w 1947 roku Moshe Feldenkrais napisał swoją pierwszą książkę „Ciało i dojrzałe zachowanie" kolejne dwa lata przeleżała w szufladzie. Uznał, że na wiedzę, która zawarł w tej książce, może być za wcześnie w powszechnej świadomości. Twierdził, że „jeśli jedna osoba ma rację, a cały świat się myli, to ta osoba zostanie zamknięta w domu wariatów a nie odwrotnie" Mając całkowite przekonanie o swojej racji dotyczącej poglądów, które wyrażał w książce i wiedząc, że jego idee nie znajda akceptacji, miał wrażenie, że to być może on sam traci kontakt z rzeczywistością. Postanowił zapomnieć o całej tej sprawie. Po dwóch latach spotkał wystarczająco duża liczbę osób, które utwierdziły go w przekonaniu, że tymi ideami trzeba się dzielić. Od tamtego czasu wiele się zmieniło. Poglądy, które były tak rewolucyjne w tamtych latach, znalazły powszechne uznanie, szacunek i coraz częściej staja się częścią naszego rozumienia świata.
„Świadomość poprzez ruch" to kolejna książka Moshe Feldenkraisa, napisana na początku lat 70. XX wieku, (est to doskonały wstęp do metody i przystępny wykład jego głównych idei, których efektów możemy doświadczyć robiąc lekcje ruchowe, które autor proponuje w książce.
Trzymacie Państwo w rękach książkę wyjątkowego człowieka. Jego życiorys czytałoby się jak doskonalą powieść historyczną, wojenną, historię odkryć i wynalazków, a przede wszystkim opowieść o człowieku pełnym pasji poznania i niejako poszukiwaczu recepty na uwolnienie człowieka od ograniczających uwarunkowań. Urodził się we wsi Slavuta na terenie dzisiejs'ćej Ukrainy. Ojciec Moshe Feldenkraisa, tak jak i większość mężczyzn w jego rodzinie, był rabinem, [ego wuj ze strony rnatki nazywał się Pinkas z Korca i był słynnym cadykiem. Długie rozmowy, czytanie i interpretowanie Talmudu były czymś powszednim w jego domu. Dzieci brały udział w rozmowach. Każdy miał prawo do swojego głosu i dowolnej interpretacji czytanych słów.
Z takiego domu wyruszył Moshe Feldenkrais w wieku 12 lat, by samodzielnie przedostać się z Baranowic, w ówczesnej Rosji, do Palestyny. Wcześnie zaczął kwestionować swoje kulturowe i społeczne uwarunkowania, którym ulegał, żyjąc w tradycyjnym domu żydowskim. To kwestionowanie stało się jednym z głównych filarów, na których oparta jest jego metoda. Wnikliwe obserwowanie tego co kieruje naszym zachowaniem, tak by mieć świadomość motywów naszego zachowania, by móc świadomie kierować samym sobą.
Do rozwoju świadomości Moshe Feldenkrais wybrał ruch, który był mu szczególnie bliski. Był sportowcem, trenował piłkę nożną i boks. Był również judoka i to nie byle jakim. W skromnym gronie pierwszych w Europie pobierał nauki od najlepszych nauczycieli z Japonii i zdobywał mistrzowskie pasy w tej dyscyplinie. Zresztą przygoda Moshe Feldenkraisa ze sztukami walki zostawiła mocny ślad w rozumieniu optymalnego ruchu i nauczaniu Metody, którą stworzył. Mia Segal, pierwsza uczennica Feldenkraisa. spytała go kiedyś o to,„co może zrobić, by zrozumieć metodę lepiej" W odpowiedzi usłyszała: „studiuj judo".
Książka w podtytule mówi o „ćwiczeniach dla zdrowia'! Należy wiedzieć, że proponowane tu ćwiczenia to jednocześnie nie - ćwiczenia. O ćwiczeniach mówił, że ćwiczyć możemy tylko to, co już potrafimy. Moshe Feldenkrais, odwołując się do nieskończenie bogatego potencjału naszej motoryki, w każdej lekcji proponuje coś innego, coś co popchnie nas do dalszych poszukiwań i lepszego zrozumienia siebie. Coś co sprawi, że nasz obraz samych siebie będzie coraz pełniejszy,
dokładniejszy. Ten obraz, który staje się matrycą naszych zachowań, o którym wspomina już w pierwszym zdaniu książki.
Ścisły, a co ważniejsze dociekliwy i krytyczny umysł Moshe Feldenkraisa rozkwitał miedzy innymi dzięki studiom na kierunku inżynierii i późniejszej pracy w laboratorium fizyki jądrowej w Paryżu. W czasie II wojny pracował w laboratorium badań nad wykrywaniem lodzi podwodnych w dalekiej Szkocji. Tam na swoich kolegach z pracy eksperymentował z pierwszymi lekcjami ruchowymi. Zdarzeniem, które nadało nowa siłę jego eksperymentom ruchowym, była odnowiona kontuzja kolana, na której wyleczenie nie znalazł odpowiedzi we współczesnym świecie medycznym. W Londynie, już po wojnie, uczęszczał na lekcje do E M. Alexandra - twórcy Techniki Alexandra. Na skrzyżowaniu tych ścieżek rozwijała się metoda, której hasłami przewodnimi są „poznanie siebie" „rozwój świadomości" „nabywanie nowych umiejętności w łatwy i przyjemny sposób" „usprawnienie działania w taki sposób, by było spójne z intencją"
Idee Feldenkraisa zaczęły być coraz bardziej uznawane, rozpoznawane i doceniane. Najpierw stal się sławny w Izraelu i to dzięki... staniu na głowie. No, ale też postawił na głowie nie byle kogo tylko samą... głowę państwa Dawida Ben Guriona we własnej osobie, który powiedział, że dr Feldenkrais postawił go na głowie, ale tak naprawdę to nauczył go jak mocno stać na dwóch nogach. Takie też przesłanie niesie ta metoda - nauczyć się robić rzeczy, które wcześniej uznawaliśmy za niemożliwe i to nauczyć sieje robić z lekkością i elegancją, która satysfakcjonuje nasze estetyczne potrzeby. Droga do tego często jest kręta i nieoczywista.
Metoda Feldenkraisa jest jak cały szereg drogowskazów, które stopniowo prowadzą nas czasem prosta, a czasem krętą drogą, coraz bliżej celu. Sami sobie wybieramy ten cel. Ale jeśli chcemy go osiągnąć, to musimy wiedzieć, co robimy, tak by nasze wybory nie były dziełem przypadku albo nieuświadomionych mechanizmów, które kierują naszym zachowaniem.
Próby opisania i zdefiniowania Metody to trudne zadanie. Sam Moshe Feldenkrais mówił, że jest to tak proste, a przez to tak bardzo skomplikowane. Witaj w świecie paradoksu, nieskończonych możliwości, ograniczeń, zaprzeczeń i ścistych reguł, z których wyłania się jednak bardzo precyzyjny porządek i ład, którego główna zasadą jest... brak zasad. A to wszystko prowadzi nas do bardziej świadomego życia, pełnego świadomych wyborów i nowych możliwości. Droga ku wolności od ograniczających nas uwarunkowań. Moshe Feldenkrais mawiał: „jeśli wiesz, co robisz, możesz robić to, co chcesz". Metoda Feldenkraisa to droga, na której odkrywamy w praktyce, co to znaczy.
Jacek Paszkowski
nauczyciel Metody Feldenkraisa - Przedmowa do książki
Książka ukazuje istotną rolę procesów nieświadomych w życiu codziennym- przedstawia źródła i rozwój psychoanalizy- wskazuje na obszary, które wciąż budzą kontrowersje- próbuje odpowiedzieć na pytanie, czy psychoanaliza jest nauką- omawia psychoanalityczną teorię osobowości, chorób i postępowanie diagnostyczne- w sposób przystępny prezentuje patomechanizm zaburzeń- konfrontuje psychoanalizę z innymi formami terapii.
Przewodnik dla nauczycieli i rodziców z filmem na płycie DVD.
Medytacja przynosi wiele korzyści na poziomie ciała i ducha, a przy tym jest egalitarna. Wszyscy – dorośli i dzieci – jesteśmy narażeni na przytłaczający nadmiar słów, doświadczeń, bodźców. Ta nadobfitość sprawia, że słowa, nawet te ważne i mądre, giną w zalewie informacji dostarczanych nam każdego dnia. Medytacja stawia tamę temu potokowi słów, dając wytchnienie naszemu ciału, umysłowi i sercu. Warto, by takie doświadczenie mogło być także udziałem dzieci. One również bardzo potrzebują dzisiaj uspokojenia, refleksji, a przede wszystkim poczucia Bożej miłości. Program medytacji chrześcijańskiej sprawdził się w katolickich szkołach.
(z Wprowadzenia do wydania polskiego).
Nowatorski podręcznik przybliżający medytację chrześcijańską jako nowe podejście do religijnej i duchowej edukacji dzieci. Stał się inspiracją dla szkół i rodzin na całym świecie. Jasno opisuje tradycję medytacji chrześcijańskiej i przedstawia założenia programu uczenia medytacji chrześcijańskiej dzieci w wieku od 5 do 17 lat. Dołączony do książki film DVD ułatwia wykorzystanie wszystkich wskazówek i rozpoczęcie praktyki medytacji.
Publikacja zawiera dogłębne, a zarazem praktyczne omówienie zagadnień, które stanowią istotę manipulacji jak m.in. manipulacja emocjami (strach, wywoływanie poczucia winy, wpływanie na decyzje, wampiryzm emocjonalny), wpływanie na grupy społeczne (wpływ grupy, propaganda, reklama), terror psychiczny w pracy (nękanie, mobbing), sekty czy inne ruchy ideologiczno-religijne. Znajomość tych kwestii pozwala rozpoznać stosowane wobec nas metody, a zatem ułatwia nam obronę przed nimi.
Autorka zaprezentowała również szereg technik, które pomogą odeprzeć atak manipulatora. Są to m.in.: opór psychologiczny, ujawnianie własnych celów, ambicji, bagatelizowanie, rozmawianie o uczuciach czy humorystyczne traktowanie zaistniałych sytuacji.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?