W tej sferze znajdziecie Państwo szeroki wachlarz publikacji na temat technik psychologii i psychoterapii. Przedstawione w naszych podręcznikach sprawdzone techniki i sposoby na lepsze życie, potraktuj jako narzędzia pracy nad sobą i własnym umysłem. Bardzo wielu ludziom pomogły stanąć na nogi, poradzić sobie z krytycznymi nieraz sytuacjami, toksycznymi relacjami czy destrukcyjnymi emocjami. Dorota Mrówka poleca książki o medytacji, które oczyszczają umysł i rozjaśniają myśli. Z kolei Maciej Wielobób zaleca terapię jogą, od Ciebie zależy, którą metodę wybierzesz, wybór jest naprawdę ogromny.
Książka pod redakcją Aarona T. Becka, Denise D. Davies i Arthura Freemana jest najważniejszym źródłem wiedzy o charakterze i terapii zaburzeń osobowości w ujęciu poznawczo-behawioralnym. Redaktorzy opisują najważniejsze cele terapii oraz zagadnienia związane z utrzymaniem postępów w leczeniu, zakończeniem terapii i samoopieką klinicysty. Najnowsza wersja podręcznika zawiera omówienie kryteriów diagnostycznych według DSM-5, a także nowe rozdziały poświęcone mechanizmom neuronalnym, różnicom kulturowym, depresyjnemu zaburzeniu osobowości, zaburzeniom współwystępującym oraz postępowaniu w przypadku skomplikowanych przypadków klinicznych.
Terapia poznawcza zaburzeń osobowości to lektura obowiązkowa dla psychologów klinicznych, psychiatrów i pracowników opieki społecznej stykających się z przypadkami zaburzeń osobowości oraz personelu pielęgniarskiego oddziałów psychiatrycznych. Książka należy do kanonu podręczników dotyczących terapii poznawczo-behawioralnej oraz zaburzeń osobowości, używanych na uniwersytetach.
„Redaktorzy książki zgromadzili międzynarodowy zespół specjalistów wskazujących, jak skutecznie rozwiązywać trudne przypadki kliniczne, przytaczających sugestywne przykłady i omawiających przydatne strategie. Wyjaśniają, jak radzić sobie z wyzwaniami i leczyć problemy tak często współistniejące z zaburzeniami osobowości. Podręcznik ten powinien się znaleźć na półce każdego klinicysty”.
Dr Donna M. Sudak
Wydział Psychiatrii, Drexel University College of Medicine
„To opracowanie przejdzie do klasyki gatunku. W pełni uaktualnione, przedstawia nowe konceptualizacje i techniki oraz wiele mądrych spostrzeżeń na temat relacji terapeutycznej i przeszkód utrudniających pacjentom zmianę”.
Dr Robert L. Leahy
Dyrektor Amerykańskiego Instytutu Terapii Poznawczej
Wydział Psychiatrii, Weill Cornell Medical College
Jak napisać historię filozofii XX wieku? Jak powiązać zróżnicowane prądy intelektualne tego stulecia z historią pełną wojen, konfliktów i przemocy?Andrzej Leder proponuje ująć XX wiek tak, jak psychoanaliza ujmuje osoby poddawane terapii, i odczytać formułowane w zeszłym stuleciu stanowiska filozoficzne jako wyrazy głębokich traum, których to stulecie było pełne. To właśnie kategorię traumy Leder czyni podstawą kreślonej przez siebie "teorii w polu psychoanalitycznym" i to ją będzie stosował w swojej lekturze m.in. fenomenologii Husserla, filozofii Koła Wiedeńskiego, egzystencjalizmu Sartre'a, myśli Benjamina czy marksizmu Althussera. Jest to zatem nie tylko autorska wizja tego, jak może być uprawiana historia filozofii, lecz także oryginalna praca z obszaru teorii i filozofii psychoanalizy."Połączenie podejścia psychoanalitycznego z warsztatem filozofa i historyka idei już wcześniej było "znakiem firmowym" Ledera, tu przybiera jednak formę dojrzałej syntezy, pozostając przy tym jak najdalsze od szkolnego schematyzmu. Choć podstawowa rama teoretyczna książki wyznaczona jest przez Lacanowskie pojęcia tego, co symboliczne, i tego, co realne (a ściślej rzecz biorąc: przez napięcie, jakie między nimi zachodzi), nie mamy tu bynajmniej do czynienia z mechanicznym zastosowaniem koncepcji Lacana. Dzieje się tak nie tylko dlatego, że Autor uzupełnia ją o inne, nowsze ujęcia (zwłaszcza z dziedziny studiów nad traumą), ale także - i przede wszystkim - ze względu na jego niedogmatyczne podejście do psychoanalizy jako takiej".Michał HererAndrzej Leder - filozof kultury, psychoterapeuta. Profesor filozofii w Instytucie Filozofii i Socjologii PAN. Autor głośnej, nominowanej do Literackiej Nagrody NIKE 2015 książki Prześniona rewolucja (2014), w której zastosował kategorie psychoanalityczne do opisu najnowszej historii Polski. Opublikował również Przemiana mitów, czyli życie w epoce schyłku (1997), Nieświadomość jako pustka (2001) oraz Nauka Freuda w epoce "Sein und Zeit" (2007).
ialog motywujący w terapii zaburzeń lękowych to mądra i pragmatyczna książka zawierająca szczegółowe omówienie skutecznych strategii wzmacniających zaangażowanie klienta w terapię. Henny A. Westra pokazuje, jak stosować metody dialogu motywującego (DM) w terapii poznawczo-behawioralnej i innych typach terapii. Dostarcza skutecznych narzędzi pozwalających pomóc klientom z zaburzeniami lękowymi w pokonaniu sprzecznych emocji i zbudowaniu wewnętrznej motywacji do przeprowadzenia zmiany.
Autorka tłumaczy podstawowe pojęcia z dziedziny DM, a także ich znaczenie w terapii zaburzeń lękowych oraz skojarzonych z nimi problemów, szczególnie depresji. Opisuje konkretne sposoby wykorzystania DM w charakterze interwencji poprzedzającej terapię lub podczas terapii, gdy pojawia się impas motywacyjny.
Książka zawiera odniesienia do problemów, z jakimi klienci najczęściej zgłaszają się na terapię, oraz głębokie przemyślenia, które mogą prowadzić do skuteczniejszych interwencji, dzięki czemu jest bezcennym źródłem wiedzy dla psychologów klinicznych, pracowników socjalnych, terapeutów, psychiatrów oraz studentów.
„Westra po mistrzowsku opisuje koncepcje leżące u podstaw DM oraz sposoby jego zastosowania w terapii zaburzeń lękowych. Książka powstała na podstawie dowodów empirycznych, a jednocześnie zawiera jasne, wciągające opisy przypadków klinicznych i objaśnienia. Pozwala zrozumieć, jak można się posługiwać DM w celu rozwiązania problemów wiążących się z terapią zaburzeń lękowych. To jeden z nielicznych podręczników, które wpisałbym na listę lektur obowiązkowych dla wszystkich praktykujących klinicystów".
dr David A. Clark, Wydział Psychologii Uniwersytetu Nowego Brunszwiku w Kanadzie
„Autorka opracowała doskonały podręcznik przydatny w terapii klientów z zaburzeniami lękowymi i problemami pokrewnymi. Z wyczuciem i kompetencją doradza terapeutom, jak elastycznie stosować DM oraz wykorzystywać potencjał i wiedzę klienta. Książka wnosi cenny wkład w literaturę przedmiotu".
dr Lizabeth Roemer, Wydział Psychologii Uniwersytetu Massachusetts w Bostonie
Wizualizacja jest naturalną zdolnością wszystkich ludzi, lecz rozwijana i ukierunkowana staje się bardzo skuteczną techniką osiągania celów życiowych. Polega ona na umiejętnym tworzeniu obrazów w wyobraźni, tak aby nabierały mocy stawania się rzeczywistością. Techniki wizualizacji są dziś szeroko stosowane w sporcie, w zdobywaniu nowych umiejętności, w różnych terapiach i na rozmaitych kursach rozwoju osobistego. Shakti Gawain wychodzi z założenia, że umysł ludzki obdarzony jest mocą twórczą, która pozwala nam kształtować własny los. Zapoznaje więc czytelnika z różnymi metodami i technikami wizualizacji, umożiwiając samodzielne posługiwanie się nimi dla wprowadzenia korzystnych zmian w różnych sferach życia, takich jak zdrowie, praca, nauka, twórczość artystyczna, a nawet wygląd zewnętrzny. Twórcza wizualizacja Shakti Gawain stała się światowym bestsellerem i jest obecnie zaliczana do kanonu literatury rozwoju osobistego.
Czy brakuje ci czasem tchu? Czy twoja praca lub codzienność zbytnio cię ogranicza? Sięgająca stuleci tradycja tybetańskich jogów może ci znów zapewnić powietrze niezbędne do oddychania – ponieważ czasem wystarczy zatrzymać się na moment i głęboko odetchnąć. Sztuka oddychania przekazana została doświadczonemu nauczycielowi jogi oddechu, Chumba Lamie, gdy był jeszcze młodym mnichem. Wspólnie ze swoją żoną, Ute Lamą, zaprowadzi cię do fascynującego świata oddechu. Z pomocą przystępnych ćwiczeń i życiowych historii odkryjesz jego moc. Nie wymaga to żadnej uprzedniej wiedzy. W domu, bądź gdziekolwiek indziej – spraw, aby twój oddech popłynął na nowo.
Słowo wstępne (z publikacji)Wersja pierwotna niniejszej publikacji została przygotowana dla APNA (Asociación de Padres de Personas con Autismo, Hiszpania). Autorzy składają podziękowanie APNA za zgodę na przygotowanie publikacji w obecnej postaci.Niniejsza publikacja została podzielona na cztery części. W pierwszej przedstawione zostały dowody na poparcie tezy, że objawy autyzmu są po części konsekwencją zaburzeń fizjologicznych o podłożu metabolicznym. W drugiej omówiono związki pomiędzy nieprawidłowościami metabolicznymi a objawami autyzmu. Trzecia dotyczy niektórych współcześnie wykorzystywanych interwencji biomedycznych oraz ich powiązań z teorią metabolizmu. Czwarta zawiera wskazówki praktyczne dotyczące wdrożenia bezglutenowej i bezkazeinowej interwencji pokarmowej.
Mandale znakomicie sprawdzają się jako pomoc w medytacji i mają zwolenników na całym świecie. Osiągają oni stan oświecenia, wprowadzając unikalny kontur do barwnego życia.
Milion mandali oferuje czytelnikom pasjonujące zajęcie na długi czas, z pięknymi wzorami, które można drukować i kolorować. Dzięki unikalnemu, specjalnie zaprojektowanemu programowi komputerowemu wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby stworzyć wzór własnej mandali z milionem różnych permutacji.
Łatwy w użyciu program kompatybilny z komputerami PC i Mac
Przepiękne wzory do stworzenia największej kolekcji mandali, z możliwością drukowania ich nieskończoną liczbę razy
Omówienie tematu mandali i sposobów medytacji za pomocą sztuki kolorowania
KSIĄŻKA Z PŁYTĄ CD
Najnowszy bioporadnik podpowiada, jak aktywnie wpływać na własne zdrowie i samopoczucie. Oprócz fachowych informacji zawiera autorskie przepisy na potrawy, które pozwolą aktywować mózg i uwalniać endorfiny.
Wpływamy na własne zdrowie, gdy wybieramy miejsca, w których żyjemy, przedmioty, którymi na co dzień się otaczamy, i sposób, w jaki się odżywiamy. Autorka przekonuje, że możemy to robić świadomie: właściwie odżywiać mózg, czyli zdrowiej jeść, by szczęśliwiej żyć. Zdrowy styl życia i odpowiednio dobrane składniki żywności chronią przed depresją i zaburzeniami nastroju, pobudzają kreatywność i dodają wigoru. Sprawiają, że czujemy się znakomicie.
Autorki
Barbara Grześkowiak jest terapeutą żywieniowym i psychodietetykiem. Kamila Grześkowiak promuje wegański styl życia; obie specjalizują się w dietoprofilaktyce dolegliwości i chorób, prowadzą w Poznaniu Ośrodek Terapii i Badań nad Zdrowiem.
W prezentowanej książce omówiono dwanaście przypadków, przybliżających opracowany przez Richarda F. Summersa i Jacuesa P. Barbera model terapii opartej na dowodach. Dotyczą one podstawowych problemów psychodynamicznych depresji, obsesyjności, strachu przed porzuceniem, niskiego poczucia własnej wartości, lęku napadowego i traumy. Każdy opis rozpoczyna się od wywiadu i przedstawienia problemów pacjenta, następnie zapoznaje czytelnika z psychodynamicznym opracowaniem przypadku, planem terapii i całym jej przebiegiem aż do zaplanowanego zakończenia, a kończy się wnioskami zawierającymi ocenę postępów. Konkretne przykłady dialogu terapeutycznego odkrywają szczegóły budowania porozumienia z pacjentem, odkrywania jego problemów oraz zmiany emocjonalnej, percepcyjnej i behawioralnej.Ten pragmatyczny i przystępny zbiór historii przypadków jest niezastąpioną lekturą dla praktyków i studentów psychologii klinicznej, psychiatrii, klinicznej pracy socjalnej, doradztwa psychologicznego i opieki psychiatrycznej. Autorzy otwarcie wypowiadają się o tym, co udało im się osiągnąć i co się nie powiodło, zwracając uwagę na przeżycia emocjonalne zarówno pacjenta, jak i terapeuty.Ta zajmująca, przystępnie napisana książka podejmuje ważne pytania nurtujące klinicystów, zgłębiających świat ludzkiej psychiki: Czym jest terapia psychodynamiczna? Dlaczego kompetentny klinicysta powinien ją poznać? Na czym właściwie ona polega? Opisywane bez naukowego żargonu przypadki z praktyki klinicystów wywodzących się z różnych szkół, i wykorzystujących szeroką paletę technik psychodynamicznych, ilustrują przebieg leczenia.
Publikacja powstała z myślą O potrzebach tych pedagogów (nauczycieli, wychowawców, opiekunów), którzy borykają się z rozmaitymi trudnościami w relacjach z podopiecznymi i w socjoterapii szukają inspiracji do swojej pracy wychowawczej. Książka zawiera propozycje pracy z dzieckiem, jednak należy pamiętać, że podstawowym warunkiem projektowania zajęć socjoterapeutycznych jest diagnoza dziecka oraz wnikliwa analiza warunków jego życia (tj. kontekstu zaburzonych zachowań).
W pierwszej części opracowania zamieszczono opis najważniejszych sposobów postępowania diagnostycznego, uwzględniającego indywidualne konteksty życia dziecka i jego problemy. Natomiast w części drugiej znajdują się scenariusze zajęć socjoterapeutycznych do pracy z dziećmi agresywnymi, przeznaczone dla dwóch grup wiekowych uczniów (6-9-letnich oraz 10-12-latków). Proponowane bloki zajęć inspirowane są
Każdy, kto zajmuje się badaniem i leczeniem pacjentów z zaburzeniami psychicznymi, powinien się zapoznać z najnowszym wydaniem podręcznika DSM-5® bez tajemnic, który stal się podstawową pozycją na świecie w zakresie stawiania diagnozy. James Morrison rzetelnie i przystępnie prezentuje cale spektrum kategorii diagnostycznych DSM-5. Jego książka charakteryzuje się głęboką mądrością i humorem, które sprawiają, że może być ona cennym źródłem dla tysięcy klinicystów.
Jedna z najważniejszych książek Ericha Fromma, amerykańskiego psychologa i filozofa pochodzenia niemieckiego, uznawanego za jednego z najwybitniejszych humanistów XX wieku, twórcy psychoanalizy humanistycznej. Jak pisze Mirosław Chałubiński, Fromm cele swojej humanistyki nazywa leczeniem duszy wpisując tym samym własną twórczość w tradycje uprawiania filozofii społecznej (...). Od poglądów wyznawanych przez większość naukowców odróżnia Fromma nie tylko pojmowanie celów humanistyki, ale także przekonanie o istnieniu wyższych instancji poznawczych niż nauka. Czyż przecież mit, baśń, sen mogą być analizowane wyłącznie w kategoriach naukowych, behawioralnych? Nie mogą, odpowiada Fromm, ale pozostaje przy tym naukowcem, którego tez nie sposób ignorować.
Dziecko z autyzmem to po prostu dziecko, nie zwyczajne, lecz niepełnosprawne, które potrzebuje pomocy, Snijders-Oomen (1978).Pomoc osobom z autyzmem musi być ciągła i konsekwentna, ponieważ różnią się one między sobą tak bardzo, że zawsze istnieje potrzeba pomocy indywidualnej, dostosowanej do danego dziecka. Nie istnieją bowiem gotowe recepty, które można zastosować schematycznie.W pracy z osobami z autyzmem bezustannie stawia się wyzwanie czyjejś pomysłowości a często rodzice i specjaliści są bezradni.Wychowanie dziecka autystycznego to poważne zadanie. Każde stadium jego rozwoju niesie z sobą wiele problemów. Normalny sposób wychowania nie wydaje się mieć tu żadnego zastosowania, powiedziała kiedyś pewna matka. Spontaniczny sposób, w jaki wychowywałam moje zwyczajne dzieci rozpadł się całkowicie, gdy miałam go zastosować do Marka. Chciałabym bardzo, aby istniała gdzieś jakaś magiczna skrzynka, w której mogłabym się zanurzyć w momentach rozpaczy.Jak wielu rodziców marzy o tym samym? Z drugiej zaś strony, rodzice często posiadają niesłychaną inwencję, wiele pomysłów, które mogą być użyteczne dla innych.NVA (Nederlandse Vereniging voor Autisme) podejmuje próby upowszechniania tych pomysłów, szukając odpowiedzi na pytania: jak możesz zaradzić problemom ze spaniem, jedzeniem, jak możesz zachęcić do niezależności, stymulować kontakty, itp.? na drodze spotkań rodziców.Przykłady te gromadzi się i konfrontuje z literaturą. Annelie Schenk zebrała te informacje w pracy doktorskiej z pedagogiki (State Uniwersity of Leiden, 1989). Została ona zredagowana i opublikowana w czasopiśmie Engagement (Zaangażowanie) pod tytułem Praktyczny poradnik dla rodziców, SPECIAL 1990. To specjalne wydanie nie jest skrzynką tricków, lecz zbiorem zasad, które mogą pomóc rodzicom w konkretnych problemach. Różne zagadnienia zostały tu zarysowane w odniesieniu do wychowania dziecka z autyzmem i sprzężone z poradami dotyczącymi postępowania. Podkreślamy ponownie, że nie jest to książka ze zbiorem receptur, lecz poradnik na trudnej drodze, którą rodzice przebywają wychowując swoje autystyczne dzieci.
Pierwsze spotkanie lekarza z chorym psychicznie pacjentem może nastąpić podczas krótkiego badania przesiewowego, ambulatoryjnego badania diagnostycznego, pobytu na oddziale ratunkowym lub konsultacji w sprawie farmakoterapii czy psychoterapii. Ten rzetelny podręcznik wszechstronnie, z odwołaniem do rozmaitych kontekstów, opisuje proces skutecznego prowadzenia wywiadu z dorosłym pacjentem w celu postawienia diagnozy.
Korzystając ze swoich doświadczeń w pracy z ponad 15 tysiącami pacjentów psychiatrycznych, James Morrison krok po kroku wyjaśnia, jak zbierać informacje na temat objawów pacjenta, jego życia osobistego i chorób w rodzinie, jak oceniać jego stan psychiczny, czynniki ryzyka oraz inne istotne kwestie. Uczy, jak budować zaufanie i relację terapeutyczną, oraz przedstawia najlepsze metody formułowania pytań diagnostycznych. Książka napisana przystępnym, gawędziarskim stylem zawiera wiele przydatnych przykładów i opisów przypadków.
Autor podaje najważniejsze zasady diagnozy różnicowej i tworzenia planu leczenia. Pisze o tym, jak informować o wynikach wywiadu pacjenta i jego rodzinę oraz jak ująć te wyniki w formie raportu. Aneksy obejmują szczegółowy, częściowo ustrukturalizowany wywiad, narzędzia pozwalające na dokonanie jego oceny, transkrypcję przykładowego wywiadu, raport pisemny oraz opracowanie przypadku.
Lektura obowiązkowa dla każdego specjalisty bez względu na długość stażu pracy. Nie znam żadnej innej publikacji, która mogłaby się równać z tym dziełem.
dr Robert L. Leahy, American Institute for Cognitive Therapy; Department of Psychiatry, Weill Cornell Medical College
Dzięki licznym refleksjom zawartym w tej książce moi obecni oraz przyszli pacjenci będą otoczeni lepszą, troskliwszą opieką.
dr Alana Iglewicz, Department of Psychiatry, University of California, San Diego
Każdy z nas wie jakim wyzwaniem dla pary mogą być narodziny dziecka, czujemy jak wiele konfliktów rodzi się, gdy następuje ruch od bycia we dwoje do bycia we troje. W tej książce 10 wybitnych brytyjskich psychoanalityków i terapeutów par pokazuje rozwojowe i patologiczne sytuacje par, które stają sie rodzinami. Pokazują także dlaczego wczesne przepracowanie sytuacji edypalnej stanowi fundament udanego związku. Każdy z 10 artykułów jest bogato ilustrowany przykładami z praktyki klinicznej autora. Autorzy opisują rozwój cech takich jak: tolerancja na wykluczenie, możliwość pomieszczania lęków, pragnień, konfliktów w parze, zdolność obserwacji nie tylko siebie ale i pary, cech które prowadzą do stworzenia stabilnego a zarazem żywego i pełnego miłości małżeństwa. Autorzy pokazują również jak pracować terapeutycznie ze specyficznymi problemami jak np. brak seksu w parze.
Książka jest podzielona na trzy części. W pierwszej z nich Stanley Ruszczynski, Mary Morgan i Andrew Balfour wprowadzają do terapii pary nowe pojęcia teoretyczne (np. pojęcie kreatywnej pary, pary jako "trzeciej" osoby w związku) i omawiają ich wykorzystanie na przykładach klinicznych.
Druga część zawiera rozdziały, których autorkami są Margot Waddell, Viveka Nyberg, Sasha Brookes i Monica Lanman, zgłębiają edypalną problematykę pary przy użyciu wątków artystycznych i kulturowych zaczerpniętych zarówno z literatury, jak i z filmu. Dramat edypalny obserwujemy w Fanny i Aleksander Ingmara Bergmana, Miasteczku Middlemarch Georga Elliota, O czym wiedziała Maisie Henry’ego Jamesa, Zorzy Polarnej Philipa Pullmana, Braciach Karamazow Dostojewskiego czy wreszcie w Hamlecie Szekspira.
Ostatnia część obejmuje rozdziały napisane przez Lisę Miller, Joanne Rosenthall i Francisa Griera ma przede wszystkim charakter kliniczny i opisuje specyficzne problemy par: brak seksu, zaburzenia seksualne, sztywne wspólne strategie obronne i antyrozwojowe pary, uwikłanie dziecka w konflikt między rodzicami oraz równoległą pracę terapeutyczną z dzieckiem i z parą.
„Idea pary łączącej się po to, by począć dziecko, jest kluczowa dla naszego życia psychicznego - niezależnie od tego, czy do niej dążymy, sprzeciwiamy się jej, zdajemy sobie sprawę, że z niej się wywodzimy, zaprzeczamy jej, rozkoszujemy się nią czy jej nienawidzimy” ta myśl współczesnego psychoanalityka brytyjskiego Ronalda Brittona łączy rozważania wszystkich autorów tej fascynującej książki.
Spis treści
Wstęp
Francis Grier
Rozdział 1. O zdolności do tworzenia pary: znaczenie „kreatywnej pary“ w życiu psychicznym
Mary Morgan
Rozdział 2. Przestrzeń na refleksję w bliskim związku: „trójkąt małżeński“
Stanley Ruszczynski
Rozdział 3. Dwoje ludzi, ich małżeństwo i Edyp, czyli problemy chodzą parami lub trójkami
Andrew Balfour
Rozdział 4. O stawaniu się sobą: kompleks Edypa i para w okresie późnej adolescencji…..
Margot Waddell
Rozdział 5. Cienie pary rodzicielskiej: wątki edypalne w filmie Fanny i Aleksander Ingmara Bergmana
Viveka Nyberg
Rozdział 6. „Zdawało się, iż ma to związek z czymś jeszcze…“. Powieść Henry’ego Jamesa O czym wiedziała Maisie a teoria myślenia Biona
Sasha Brookes
Rozdział 7. Bolesna prawda
Monica Lanman
Rozdział 8. Kompleks Edypa z perspektywy pracy z parami i ich dziećmi
Lisa Miller
Rozdział 9. Edyp się żeni: rozważania nad edypalnym dramatem pary
Joanna Rosenthall
Rozdzial 10. Brak seksu w parze, katastrofalna zmiana i scena pierwotna
Francis Grier
Książka stanowi zbiór rozmów z osobami, których dotknęły problemy alkoholowe. Autor prowadzi dialogi z tymi, którzy nie wiedzą jak pomóc mężowi albo nie mogą wybaczyć, że matka piła. Opowiada o rozmowach z alkoholikami, którzy próbują przestać pić i z tymi, którzy nie piją od dawna, ale wciąż czegoś szukają. Lektura tej książki, to jak zaglądanie do gabinetu terapeutycznego lub rozmowa z przyjacielem. Skorzystają z niej nie tylko osoby potrzebujące pomocy. Mogą z niej czerpać także ci, którzy uczą się, jak pomóc innym.
Czas, postęp nauki, pojawienie się nowych teorii, rozwój, udoskonalenia czy - jak chce Fromm – rewizja klasycznej freudowskiej psychoanalizy stała się niezbędna i nieuchronna. Wyróżnić tu możemy nurt związany z A. Adlerem (psychologia indywidualna), C.G. Jungiem (psychologia analityczna) oraz związany gł. z E. Frommem nurt psychoanalizy humanistycznej, której zasadnicze zadanie widzi autor jako zajmowanie się procesami, które mogłyby doprowadzić raczej do przystosowania się społeczeństwa do potrzeb człowieka niż do przystosowania się człowieka do społeczeństwa. Pokazuje także różnice i pokrewieństwa swojego podejścia, a psychoanalizą egzystencjalną R.D. Lainga, a także koncepcją wolności seksualnej W. Reicha oraz ostro polemizuje ze specyficzną interpretacją freudyzmu dokonaną przez H. Marcusego.Pamiętać też trzeba o społecznych, socjologicznych zainteresowaniach Fromma, jego teoria psychoanalityczna zawsze ma wymiar nie tylko jednostkowy, ale też społeczny. Dlatego w Rewizji psychoanalizy jednym z zasadniczych zagadnień jest opis wpływu nieświadomości społecznej na kształt, strukturę społeczeństwa (gdy tymczasem Freud zajmował się głównie nieświadomością w ujęciu indywidualnym). I jak pisze w Posłowiu prof. R. Saciuk E. Fromm zastępuje mechanistyczno-materialistyczne ramy filozofii Freuda perspektywą humanistyczną.
Gra życia i jak w nią grać - Florence Scovel Shinn
Na książkę „Gra życia ( i jak w nią grać) składają się 4 teksty autorstwa Florence Scovel Shinn. Jest to bestsellerowy poradnik dla kobiet, który pomaga odnieść wymarzony sukces. Książka ukazała się nakładem wydawnictwa Head Republic.
Florence Scovel Shinn
Była wykładowcą metafizyki, jej książki stały się światowymi bestsellerami. Zostały napisane prostym i dowcipnym językiem, który ujął miliony osób. Odeszła od stylu akademickiego na rzecz nauczania na przykładach z życia. Pierwszą książkę Gra życia (i jak w nią grać) opublikowała sama w 1925 r. Jej kolejne książki: Twoje słowo jest twoją różdżką, Tajemne drzwi, Moc wypowiedzianego słowa.
Wygraj grę życia
Wszystkie teksty Florence Scovel Shinn prowadzą kobiety do sukcesu, wykorzystując pradawną wiedzę. Przypomina o prawie karmy i przebaczania, o mocy słowa, które działa jak różdżka. Nie ma jednych drzwi do sukcesu – musimy nauczyć się je odnajdywać. Scovel Shinn w swoich wykładach czerpie z Pisma Świętego, ale przedstawia też wiele przykładów, z którymi się zetknęła osobiście. Autorka wykazuje się świetną znajomością kobiecej psychiki i duszy.
Fragment książki
Jedynie strach i wątpliwości stoją pomiędzy kobietą a jej najwyższymi ideami i każdym pragnieniem jej serca. Kiedy kobieta jest w stanie „pragnąć bez powątpiewania”, każde jej pragnienie będzie natychmiast spełnione. W następnym rozdziale bardziej szczegółowo wyjaśnię powód, dla którego strach musi być wymazany ze świadomości. To twoi jedyni wrogowie – strach przed brakiem, strach przed niepowodzenie, strach przed chorobą, strach przed utratą oraz poczucie niepewności na określonym planie. Jezus Chrystus pytał: „Czemu bojaźliwi jesteście, małej wiary?” (Ewangelia wg Św. Mateusza 8:26). Strach musimy więc zastąpić wiarą, ponieważ strach jest przeciwieństwem wiary – jest wiarą w zło, zamiast w dobro.
Celem Gry Życia jest wyraźne postrzeganie dobra i wymazywanie wszelkich mentalnych obrazów zła. Można tego dokonać przez wywieranie nacisku na podświadomy umysł i tworzenie w nim realnego obrazu dobra. Pewna błyskotliwa kobieta, która osiągnęła w życiu wielki sukces, powiedziała mi, że wymazała ze swojej świadomości wszystkie lęki, czytając wielokrotnie tekst jaki napisała na kartce i zawiesiła w swoim pokoju. Codziennie wpatrywała się w wypisane dużymi drukowanymi literami oświadczenie: „Dlaczego miałabym się tym przejmować? To nigdy się nie wydarzy:. Słowa te tak głęboko wyryły się w jej podświadomości umysł, że dziś ma ona całkowitą pewność, iż wyłącznie dobro może manifestować się w jej życiu.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?