Żyjemy w czasach ciągłego pośpiechu i stresu, który stał się już chorobą cywilizacyjną . Przewlekły stres, którego doświadcza człowiek współczesny, życie w warunkach stresogennych sprawia, że nie potrafimy nawiązać bliższych relacji, odsuwamy się od rodziny, znajomych przez co czujemy się osamotnieni. Aby złagodzić stres i przeciwdziałać jego negatywnym skutkom polecamy szereg pulbikacji, które znajdziesz w tym sektorze. Programy walki z kryzysami życiowymi i radzenia sobie z przewlekłym stresem, odpowiedzi ciała na czynniki stresujące oraz jak reaguje na nią mózg, jak słabsza kondycja mentalna wpływa na zdrowie fizyczne: przewlekły ból, obniżone libido czy spięcia mięśni.
To nieprawda, że śledztwo zawsze kończy się wraz z sądowym wyrokiem. Często, gdy wymiar sprawiedliwości zamyka sprawę, do akcji wkraczają dziennikarze. Bo wiele przestępstw skrywa tajemnice, których nie udało się rozwikłać prokuratorom i sędziom; bo niektóre wyroki pozostają w sprzeczności nie tylko z poczuciem sprawiedliwości, ale także z wiedzą, do jakiej organom ścigania nie udało się dotrzeć. Bo są ludzie, których niesłusznie naznaczono piętnem zbrodniarzy, i są zbrodnarze, którzy pozostają bezkarni.
? Stalkerzy krążą wśród nas. Może szykują się do ataku na Ciebie?
? Handlarze kobiet zbijają fortuny na ludzkim cierpieniu
? Nie istnieje zbrodnia doskonała, chciaż wykrycie sprawcy może trwać latami
? Politycy często korzystają z usług terrorystów
? Zachód już dawno temu chciał wyeliminować Kaddafiego
"Kiedy wynosiłam się z mojego kraju, nie mogłam sobie wyobrazić, że może być coś gorszego od tej biedy, od choroby umysłowej mojej mamy, od szturchańców taty, pijaństwa braci. Byłam jedyną córką, ich niewolnicą. Wyjechałam bez oglądania się wstecz i znalazłam się w jeszcze gorszej niewoli ? w niewoli u mojego ?opiekuna?, w niewoli przemocy".
Irina, Rumunka
"Czasami już nie wiesz, kim jesteś. Szczególnie kiedy klienci cię maltretują i okradają. Chciałabyś uciec, ale nie wiesz, dokąd możesz iść. Czujesz się przedmiotem, którego inni używają dla swoich potrzeb albo dla zarobku".
Natasza, Albanka
"Pewnej nocy, kiedy byłam w pracy, jakiś włoski klient strzelił do mnie z broni palnej i na wpół umarłą zostawił na drodze".
Mercy, Nigeryjka
Ely, Gloria, Lucy, Linda, Irina, Natasza, Dora, Gladis, Wirginia? imiona ofiar handlu żywym towarem można by wymieniać bez końca. Codziennie tysiące kobiet jest sprzedawanych do niewoli. Nazywa się je prostytutkami, ale lepiej byłoby powiedzieć: prostytuowane. Czasami zdradzone nawet przez najbliższych, rodzinę, przyjaciół przechodzą przez prawdziwe piekło. Osobami, które poświęcają się, by pomóc przymusowym prostytutkom, często są inne kobiety.
Książka ta opowiada historie skrzywdzonych kobiet, ale także ludzi idących im z pomocą. Jej celem jest skupienie uwagi na tym skandalicznym procederze i na nieludzkim dramacie jego ofiar.
Wyjątkowa książka, pozwalająca zrozumieć głębokie korzenie wielu chorób cywilizacyjnych wywołanych stresem. Przynosi fundamentalne zrozumienie przyczyn – jakimi są zdeponowane w ciele emocje, przechowywane przez lata (często od dzieciństwa), będące „bombą” ze spóźnionym zapłonem, działających z ukrycia autodestrukcyjnych ładunków. Dlatego choroby te noszą coraz częściej nazwę „chorób energetycznych”.
Bazując na własnym doświadczeniu życiowym oraz profesjonalnym jako naukowiec w różnych dziedzinach medycyny oraz pierwszy w Polsce psychosyntetyk, Autorka sięga do dzieciństwa, ukazując jak jego sytuacje tworzą wzorce reakcji i zachowań w życiowych problemach, rozwiązywania ich oraz budowania relacji z ludźmi. Całą indywidualną historię mamy bowiem zakodowaną w „pamięci ciała” (w jego komórkach) i emocjonalnej (energetycznej) reakcji na wszystkie podobne sytuacje, gdyż reagujemy jak automat (autopilot).
Wyjątkowo cenną jest zarówno część teoretyczna, oparta na najnowszych światowych doniesieniach naukowych, jak i część praktyczna (w postaci opisu wielu stosowanych technik i ich efektów), która potwierdza zawarte w pierwszej części teorie. Najważniejszym jest jednak własny przykład Autorki, „będący „żywym autorytetem tego” co opisuje.
Uzdrowienie tego rodzaju chorób jest wieloaspektowym oddziaływaniem na wszystkich poziomach siebie (fizycznym, mentalnym, emocjonalnym i duchowym). Tylko od nas zależy wybór – zdrowia czy choroby i tylko my możemy siebie z nich uzdrowić – poprzez podjęcie decyzji, co z tym zrobić i dedykowanie siebie tej pracy.
Książka jest częścią „tercetu”- publikacji Autorki dedykowanych zagadnieniom medycznym (oprócz niej wchodzi do niego FIBROMIALGIA; CZŁOWIEK KWANTOWY oraz EDUKACJA ZDROWOTNA W PRAKTYCE) oraz ma swe odniesienia w innych jej licznych książkach i naukowych artykułach pedagogicznych, poświęconych edukacji opartej o zasady psychosyntezy, „aby potem nie trzeba było terapii”, a szczególnie w książkach PSYCHOSYNTEZA W EDUKACJI (Wydawnictwo ENETEIA) czy ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ DZIECKA W ŚWIETLE NOWYCH WYZWAŃ (Wydawnictwo IMPULS), ale przede wszystkim ma swe odniesienie w refleksyjnej książce Autorki O SENSIE ŻYCIA (też w obecnych zapowiedziach). Ma też odniesienia w naukowych artykułach pedagogicznych, poświęconych edukacji opartej o zasady psychosyntezy, „aby potem nie trzeba było terapii”.
Bezcenna książka dla środowiska lekarzy, psychologów, jak i wszystkich, którzy chcą zrozumieć siebie, odzyskać/zachować zdrowie i zależy im na zdrowiu własnych dzieci/wnuków i kolejnych pokoleń.
Jak prostymi metodami mindfulness zwiększyć szansę twojego dziecka na szczęście
Dostają Państwo do ręki interesującą i inspirującą książkę, która pokazuje, jak uczyć dzieci uważności, a tym samym pomóc im żyć pełniej, ciekawiej, bardziej świadomie i bez nadmiernego stresu. W zrozumieniu jej treści pomoże wyjaśnienie na wstępie znaczenia słowa „uważność" i przybliżenie kilku związanych z nim zagadnień.
Angielskie słowo mindfulness tłumaczone bywa na polski zazwyczaj właśnie jako „uważność" albo rzadziej jako „uważna obecność". Według najbardziej znane] i często cytowanej definicji profesora Jona Kabat-Zinna jest to „stan świadomości będący wynikiem intencjonalnego i nieoceniającego kierowania uwagi na to, czego doświadczamy w chwili obecnej". Definicja ta zawiera trzy istotne elementy. Po pierwsze, kierujemy uwagę w sposób celowy, czyli świadomy. Nie jest to zatem zwyczajny - a więc bierny — tryb rejestrowania informacji, który zwłaszcza w sytuacjach stresujących często prowadzi do pojawienia się silnych reakcji emocjonalnych i nawykowego - nierzadko niefunkcjonalnego - zachowania. Po drugie, kierujemy uwagę na to, co postrzegamy i czego doznajemy w danej chwili. Nie wybiegamy myślami w przyszłość ani nie powracamy do przeszłości, lecz na tyle, na ile to możliwe, świadomie skupiamy się na tym, czego doświadczamy tu i teraz. Dzięki temu uważność staje się rodzajem bufora chroniącego nas przed negatywnymi stanami emocjonalnymi. Pojawienie się tych stanów jest bowiem najczęściej związane z procesami myślowymi: roztrząsaniem niepomyślnych wydarzeń z przeszłości (sprzyja to stanom depresyjnym) lub martwieniem się o przyszłość (co sprzyja problemom lękowym), procesami, które nie tylko zniekształcają nasze postrzeganie, lecz także odwracaj ą naszą uwagę od tego, co jest tu i teraz . Po trzecie, zachowujemy szczególną postawę wobec wszystkiego, czego doświadczamy w danym momencie. To postawa otwarta i przyjazna, zaciekawienie tym, co jest, bez względu na to, jakie to jest: bolesne, przykre, przyjemne, miłe. Dzięki takiemu postępowaniu nasza awersja wobec jednych przeżyć i doznań oraz nadmierne pożądanie innych wyraźnie maleją. Ich miejsce zajmują akceptacja i otwartość. Uważność ma potencjał transformowania sposobu, w jaki żyjemy. Pozwala nam lepiej poznać działanie naszego własnego umysłu, daje możliwość podejmowania działań, które wypływają ze świadomego rozeznania, co jest w danym momencie najwłaściwsze. To wszystko ma ogromne znaczenie dla zdrowia. Liczne badania dowodzą, że systematyczne praktykowanie uważności niezwykle korzystnie wpływa na to, jak się czujemy fizycznie, i sprzyja wystąpieniu dobrostanu psychicznego. Dotyczy to osób w każdym wieku, również dzieci.
Susan Kaiser Greenland przekonuje, że systematyczne -nawet codzienne — ćwiczenie uważności jest dzieciom bardzo potrzebne, że jest dla nich korzystne i odbywa się w przyjazny im sposób. Dzieci świetnie się przy tym bawią, a rodzice mają wyjątkową szansę, by zrobić coś dobrego dla siebie.
W swojej książce Susan Kaiser Greenland skupia się na zaprezentowaniu przykładów tego, jak znaczące może być rozwijanie uważności u dzieci w zapobieganiu i nadmiernemu stresowi, i poważnym problemom psychicznym oraz behawioralnym. Słuszność jej spostrzeżeń z wielu lat praktyki potwierdziły już liczne badania, a wkrótce najprawdopodobniej potwierdzą kolejne prowadzone obecnie w kilku krajach.
Za sprawą uważności to, czego doświadczamy, starami się przyjmować bez uprzedzeń i z zaciekawieniem - jakim zdarzało się nam po raz pierwszy. W taki sposób naturalnie reagują dzieci, które dają się całkowicie pochłonąć z pozori banalnym czynnościom, zdarzeniom i zjawiskom (dlategc właśnie dzieciom przyswojenie technik uważności przycho dzi zwykle łatwo). Niestety, w miarę upływu lat tracimy t( zdolność. Jako dorośli potrzebujemy uczyć się jej na nowo aby móc cieszyć się z prostych, a zarazem cudownych rzeczy które przynosi każda chwila: kropli deszczu, smaku owocu promieni słońca na liściach.
Uważność — choć nie jest związana z żadną religią -ma korzenie w różnorodnych tradycjach kontemplacyjnych i duchowych. Najpełniej jednak opisano jaw tekstach buddyjskich, ponieważ jest sercem praktyki medytacyjnej. W buddyzmie medytację uważności traktuje się jako dostępną dla każdego drogę do zmniejszania cierpienia i równoczesnego rozwijania mądrości, współczucia oraz równowagi emocjonalnej.
Na Zachodzie uważność wzbudziła zainteresowanie w ostatnich dwóch dekadach XX wieku. Wtedy to opublikowano pierwsze wyniki badań nad programem Redukcji Stresu Opartym na Uważności (Mindfulness-Based Stress Re-duction, MBSR), opracowanym pod koniec lat siedemdziesiątych przez Jona Kabat-Zinna na Uniwersytecie Medycznym Massachusetts. MBSR to pierwszy, podstawowy i najbardziej znany trening uważności. Susan Kaiser Greenland nawiązuje do niego w swojej książce, prezentując metody pracy z dziećmi.
MBSR i zainspirowane nią inne metody oparte na uważności (np. Mindfulness-Based Cognitm Therapy, MBCT) zyskały uznanie licznych klinicystów, mają obecnie zastosowanie w leczeniu i wspomaganiu leczenia somatycznych problemów zdrowotnych oraz w terapii zaburzeń psychicznych. Za ich sprawą uważność jest obecnie coraz bardziej znaną i uznawaną drogą do zmniejszania stresu i cierpienia w jego różnych postaciach, a zarazem drogą do zwiększenia poczucia harmonii, dobrostanu psychicznego, spokoju, mądrości.
Mam nadzieję, że ta książka odegra istotną rolę w propagowaniu uważności w Polsce zarówno wśród dzieci, jak i wśród dorosłych.
Dr n. med. Paweł Holas Prezes Polskiego Towarzystwa Mindfulness
Dziecko wolne od stresu Spis Treści
Przedmowa
WSTĘP
Nowe abecadło: uwaga, równowaga i współczucie
ROZDZIAŁ l
Otwarte drzwi: korzystanie z nauki uważnej świadomości
ROZDZIAŁ 2
Od czego zacząć: poznaj i wzmacniaj swoją motywację
ROZDZIAŁ 3
Proste jak oddychanie. Zacznij od relaksu i uspokojenia
ROZDZIAŁ 4
Czysta uwaga, czyli jak się nauczyć skupiania uwagi
ROZDZIAŁ 5
Przyjazna świadomość, czyli medytuj, mów, działaj uważnie i ze współczuciem
Jeśli zauważasz, że gniew zakłóca twoje relacje z twoimi bliskimi i współpracownikami, uniemożliwia normalne funkcjonowanie w domu czy w pracy albo zaczyna wręcz kierować twoim życiem, sięgnij po tę bestsellerową książkę, która pomogła już wielu ludziom na całym świecie. Znajdziesz w niej opracowany przez cenionego specjalistę w tej dziedzinie
program sześciu kroków opanowania gniewu. Pomoże ci on: uświadomić sobie, które z pięciu destruktywnych postaci gniewu ? od biernej agresji do otwartej wściekłości ? są w twoim życiu problemem; rozpoznać wczesne sygnały ostrzegawcze gniewu pochodzące z twojego ciała i umysłu; zidentyfikować i zmienić nierealistyczne oczekiwania, jakie żywisz wobec siebie i innych ludzi; skutecznie się porozumiewać, gdy pojawiają się różnice zdań ? w małżeństwie, w rodzinie, z kolegami i koleżankami z pracy, itd.; doskonalić umiejętności panowania nad gniewem tak długo, aż staną się one twoją drugą naturą. Program Roberta Naya jest skuteczny, łatwy do opanowania i ? w odróżnieniu od innych metod ? skutkuje trwałą zmianą w zachowaniu każdego, kto zawarte w tej książce zasady zastosuje we własnym życiu.
Książka ta stanowi przede wszystkim owoc badań naukowych nad etiologią niezwykle złożonego zjawiska pedofilii. Z otrzymanych wyników – wpisanych w kontekst zarówno własnej społeczno-rozwojowej koncepcji rozwoju zaburzenia, jak i licznych teorii i ustaleń wypracowanych w ostatnich latach przez specjalistów na całym świecie – wyłaniają się dwa nowe modele, przydatne zwłaszcza w pracy terapeutycznej: wyjaśniają one etiologię pedofilii rodzinnej i pozarodzinnej będącej skutkiem współdziałania szeregu czynników biologicznych, psychologicznych i środowiskowych, które występują w wielu różnych konfiguracjach.
Ponadto niniejsza książka stanowi ważny głos w debacie społecznej o pedofilii – jest wyrazem sprzeciwu wobec tolerowania patologii, przez którą cierpią wszyscy, zwłaszcza zaś ofiara i sprawca, oraz wobec promowania niedobrej, choć nierzadko „atrakcyjnej”, wizji ludzkiej seksualności w dobie zmian, które dotyczą pozycji kobiet, mężczyzn i dzieci we współczesnym świecie.
Odzyskaj wewnętrzny spokój i radość życia!
Książka + płyta Audio CD
Poradnikuczy, jak dzięki technikom relaksacji pokonać codzienny stres i osiągnąć wewnętrzny spokój, uznawany na Dalekim Wschodzie za naturalny stan naszego umysłu. Z książki dowiesz się, że to właśnie umysł jest narzędziem, które może nas zaprowadzić do pełni szczęścia, jeśli tylko będziemy się nim odpowiednio posługiwać.
Książka podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich opisuje zjawisko stresu, jego przyczyny, skutki oraz skuteczne sposoby radzenia sobie ze nim. Nauczysz się, jak unikać sytuacji konfliktowych, reagować na własne i cudze emocje oraz jak je kontrolować. Zwiększysz wiedzę na temat wpływu myśli na rzeczywistość i przekonasz się, jaką siłę mają afirmacje.
Druga, praktyczna część poradnika, to podróż w głąb ciała i umysłu:
ćwiczenia oddechowe, relaksacje i medytacje. Dowiesz się, jak korzystać z technik wizualizacji w życiu codziennym i poznasz sposoby harmonizowania siedmiu czakr w swoim ciele. Odkryjesz techniki wykorzystujące moc muzyki i uzdrawiające właściwości dźwięków takich instrumentów jak: bębny, gongi i misy tybetańskie. Doskonałym uzupełnieniem książki jest płyta z prowadzoną przez autorkę relaksacją, podróżą przez czakry oraz muzyką wprowadzającą w stan głębokiego relaksu (alfa).
Dlaczego poradnik trafia w Samo Sedno?
- przybliża zjawisko stresu i dostarcza wskazówek, jak sobie z nim radzić- uczy pozytywnego myślenia i kontroli emocji
- objaśnia psychologiczne przyczyny powstawania chorób fizycznych
- prezentuje praktyczne techniki pracy z ciałem i umysłem
- dołączona do książki płyta zawiera przeszło 70 minut nagrań z prowadzoną przez autorkę relaksacją oraz wizualizacją: podróż przez czakry
O autorce:
Dagmara Gmitrzak- trenerka rozwoju osobistego, socjolog, terapeutka reiki, dziennikarka. Ukończyła Instytut Stosowanych Nauk Społecznych na Uniwersytecie Warszawskim w tym trzyletnią specjalizację: pomoc społeczno-terapeutyczna, a także podyplomowe Dziennikarstwo na UW, trzyletnie szkolenie z muzykoterapii i psychodramy, kurs medytacji mindfullness, oraz liczne warsztaty pracy z ciałem i umysłem w Polsce, Chorwacji i Hiszpanii. Od dziesięciu lat prowadzi z sukcesem warsztaty rozwoju osobistego. Autorka trzech książek z tej dziedziny.
Pokonaj stres dzięki technikom relaksacji
Spis Treści
Wstęp
Część 1. Stres, przekonania i pozytywne myślenie
1. W świecie stresu
2. Rodzaje sytuacji stresowych
3. Czy mamy wpływ na stres?
4. Jak stres wpływa na ciało i umysł?
5. Stres w pracy
6. Stres kobiety i stres mężczyzny
7. Sposoby radzenia sobie ze stresem
8. Zarządzanie energią życiową
9. Jak myśli kreują rzeczywistość?
10. Psychologiczne przyczyny chorób fizycznych
11. Zmiana negatywnych przekonań i praca z afirmacjami
Część 2. Podróż w głąb ciała i umysłu
12. Oddech i relaksacja
13. Czym jest medytacja?
14. Rodzaje medytacji i praktyczne ćwiczenia
15. Twórcza wizualizacja
16. Praca z siedmioma czakrami
17. Muzyka i uzdrawiające właściwości dźwięków
Jak pracować z płytą dołączoną do książki?
Jak się przygotować do relaksacji
Publikacja jest podzielona na dwie części. Pierwsza dostarcza wiedzę teoretyczną z zakresu zjawiska stresu i sposobów minimalizacji jego negatywnych skutków. Jest ona przeznaczona dla nauczycieli, którzy będą wykorzystywali zawarte w niej wiadomości w części drugiej - warsztatowej.
Jednym ze skutków ciągłego narażenia na stres i życia pod presją czasu są złość i gniew. Emocje te pojawiają się w nas coraz częściej, choć nie zawsze je sobie uświadamiamy, lekceważąc lub próbując je wyjaśniać działaniem hormonów. Mamy bowiem tendencję do ukrywania tak negatywnych uczuć. Niezależnie od tego, na ile potrafisz już radzić sobie ze złością i gniewem, w poradniku znajdziesz kreatywne metody, które pomogą ci zrobić z tych potężnych emocji możliwie najlepszy użytek. Zdrowy gniew jest przecież wartościowym uczuciem, które umożliwia nam stawienie czoła niebezpieczeństwu. Autorka pokazuje, że można zapanować nad swoimi irracjonalnymi reakcjami, tak by nie były one już jedynym sposobem zachowania we frustrujących sytuacjach.
10 reportaży i wywiadów Katarzyny Surmiak-Domańskiej zawartych w książce pokazuje, jak w rodzinie reprodukowana jest przemoc wobec siebie i innych, i miłość. Niekiedy bywają one splątane tak, że tytułowa żyletka nie jest w stanie przeciąć, odciąć, ani wyciąć tego, co boli.
Jak przerwać błędne koło kłótni, dąsów i cichych dni
Jeżeli gniew zatruwa twój związek, książka ta zawiera skuteczną odtrutkę. Jeśli twój związek zamienił się w pole walki. A sarkazm, drażliwość i wrogie nastawienie partnera sprawiają, że zachodzisz w głowę, co się stało z waszą bliskością oraz zaufaniem i zastanawiasz się, ile jeszcze potraficie znieść – ta książka pomoże Ci uzdrowić waszą relację. Dr W. Robert Nay proponuje proste i praktyczne techniki, dzięki którym będziecie mogli produktywnie reagować na nieodpowiednie przejawy gniewu. Dowiecie się, jak gniew znajduje podatny grunt w relacjach między partnerami, dlaczego wasze zwyczajne zachowania mogą bezwiednie prowadzić do negatywnych reakcji i w jaki sposób zadbać o siebie, by trwale coś zmienić. Testy i sugestie pomagające stopniowo radzić sobie z różnymi rodzajami złości poparte są przykładami zaczerpniętymi z życia. Oparte na psychologii strategie, które znajdziecie w tej książce, są proste, lecz zaskakująco skuteczne. Wykorzystajcie je dla siebie i dla osoby, którą kochacie. „Jedna z najlepszych książek na temat przezwyciężania destruktywnych wzorców komunikacji w związkach partnerskich. Praktyczne rady doktora Naya wcielane w życie krok po kroku zapewniają stabilne wsparcie czytelnikom, którzy chcą uchronić przed zgubnym wpływem konfliktów swoje uczucia i zaangażowanie. Książka ta wywarła na mnie wielkie wrażenie”. Dr Pepper Schwartz, autor Love Between Equals „Istnieje mnóstwo książek przeznaczonych dla ludzi borykających się z własnym gniewem. Jednak poradników dla ludzi, którzy muszą radzić sobie ze wzajemnymi urazami, jest zdecydowanie za mało. Oto mądry i praktyczny przewodnik traktujący o jednym z najbardziej bolesnych problemów, z jakimi mają do czynienia związki. Doktor Nay pokazuje, jak zmienić własne reakcje na gniew partnera i poczuć się lepiej z samym sobą”. Dr William J Doherty, autor Take Back Your Marriage „Ta książka mnie urzekła. Jest niebywale pomocna w zrozumieniu gniewu oraz jego wpływu na relacje między partnerami. Niektóre z technik i sugestii oferowanych przez doktora Naya zastosowałam w moim osobistym życiu i przekonałam się, że są bardzo skuteczne”. Sandra Maryland Dr W. Robert Nay jest psychologiem klinicznym praktykującym prywatnie w McLean w stanie Virginia oraz w Annapolis w stanie Maryland, jak również profesorem nadzwyczajnym w katedrze medycyny uniwersytetu w Georgetown. Wyszkolił tysiące specjalistów w dziedzinie zdrowia psychicznego na terenie całego kraju, przygotowując ich do pracy z pacjentami, którzy w swoich związkach mają problemy z opanowaniem gniewu. Jest autorem książki Taking Charge of Anger (Panowanie nad gniewem). Doktor Nay mieszka wraz z żoną w Annapolis.
Wypalenie zawodowe zaczyna dziś osiągać rozmiary epidemii. Pracownicy wszystkich szczebli, zarówno wykonujący pracę fizyczną, jak i umysłową, czują się w swoim miejscu pracy zestresowani, niepewni, niezrozumiani, niedoceniani i coraz bardziej wyobcowani. Co można zrobić, by zatrzymać niszczące skutki redukcji, coraz częstszego korzystania z usług zewnętrznych (outsourcing) i restrukturyzacji? Ta oryginalna i ważna książka obala powszechny mit, że to wyłącznie osoby, u których pojawia się wypalenie zawodowe są odpowiedzialne za swoje zmęczenie, gniew i postawę „mam to gdzieś”. Prawda o wypaleniu zawodowym wyraźnie pokazuje, że źródła problemu... leżą bezpośrednio na barkach organizacji. Wypalenie jest tu traktowane jako oznaka poważnej dysfunkcji wewnątrz organizacji i mówi więcej o samej organizacji niż o jej pracownikach. Autorzy – autorytety w dziedzinie badań nad wypaleniem – kwestionują powszechne myślenie o wypaleniu i skupiają się na opisie, przewidywaniu oraz łagodzeniu problemu. Dają pracownikom, menedżerom i osobom kierującym organizacjami wytyczne, jak .wyeliminować problemy organizacyjne leżące u podstaw wypalenia. Proponują nowy model zdrowia organizacji i dają konkretną receptę (obejmującą pomiar, ustalanie celów i techniki interwencji kryzysowej, a także zapobieganie wypaleniu w przyszłości), co wymaga jednak zarówno inicjatywy ze strony pracowników, jak i solidnej współpracy ze strony kadry zarządzającej. gruntowna zmiana organizacyjna nie tylko załagodzi bieżący problem – pozwoli też liczyć na wzrost rentowności. Jedynie bowiem zaangażowani i oddani pracownicy pracują sprawnie i wydajnie przez długi czas.
Wypalenie zawodowe zaczyna dziś osiągać rozmiary epidemii. Pracownicy wszystkich szczebli, zarówno wykonujący pracę fizyczną, jak i umysłową, czują się w swoim miejscu pracy zestresowani, niepewni, niezrozumiani, niedoceniani i coraz bardziej wyobcowani. Co można zrobić, by zatrzymać niszczące skutki redukcji, coraz częstszego korzystania z usług zewnętrznych (outsourcing) i restrukturyzacji? Ta oryginalna i ważna książka obala powszechny mit, że to wyłącznie osoby, u których pojawia się wypalenie zawodowe są odpowiedzialne za swoje zmęczenie, gniew i postawę „mam to gdzieś”. Prawda o wypaleniu zawodowym wyraźnie pokazuje, że źródła problemu... leżą bezpośrednio na barkach organizacji. Wypalenie jest tu traktowane jako oznaka poważnej dysfunkcji wewnątrz organizacji i mówi więcej o samej organizacji niż o jej pracownikach. Autorzy – autorytety w dziedzinie badań nad wypaleniem – kwestionują powszechne myślenie o wypaleniu i skupiają się na opisie, przewidywaniu oraz łagodzeniu problemu. Dają pracownikom, menedżerom i osobom kierującym organizacjami wytyczne, jak .wyeliminować problemy organizacyjne leżące u podstaw wypalenia. Proponują nowy model zdrowia organizacji i dają konkretną receptę (obejmującą pomiar, ustalanie celów i techniki interwencji kryzysowej, a także zapobieganie wypaleniu w przyszłości), co wymaga jednak zarówno inicjatywy ze strony pracowników, jak i solidnej współpracy ze strony kadry zarządzającej. gruntowna zmiana organizacyjna nie tylko załagodzi bieżący problem – pozwoli też liczyć na wzrost rentowności. Jedynie bowiem zaangażowani i oddani pracownicy pracują sprawnie i wydajnie przez długi czas.
Jak zapanować nad dzieckiem, które wymknęło się spod kontroli
Jak zapanować nad dzieckiem, które wymknęło się spod kontroli
Wszystkie dzieci miewają złe dni, kiedy nic nie układa się po ich myśli. Jednak dla niektórych wybuchy złości, frustracja i obrażanie się są normą. Kiedy złość dziecka stanowi zagrożenie dla jego wyników w nauce, relacji z rówieśnikami i wprowadza napięcie w stosunkach rodzinnych, które odbija się na wszystkich jej członkach, czas, aby rodzice zadali sobie pytanie: gdzie jest granica złości okazywanej przez nasze dziecko?Psycholog dziecięcy, doktor Tim Murphy, pomaga setkom rodzin zrozumieć zarówno przyczyny, jak i konsekwencje złości pojawiającej się w dzieciństwie i opracować skuteczne strategie rozbrojenia tej bomby z opóźnionym zapłonem, dopóki jest na to czas. Książka pokazuje, jak wykorzystując proste, bezpośrednie techniki, pomóc gniewnemu dziecku zrozumieć, co wywołuje napady złości i wypracować nowe metody radzenia sobie z zapalnymi sytuacjami..Tim Murphy był profesorem pediatrii na Uniwersytecie w Pittsburghu, gdzie obecnie wykłada. Od 1996 roku jest członkiem Senatu Stanowego Pensylwanii oraz licznych komisji dotyczących zdrowia publicznego i opieki społecznej.Loriann Hoff Oberlin jest autorką kilku książek, w tym Working at Home While the Kids Are There, Too i Surviving Separation and Divorce: A Woman's Guide to Making It Through the First Year. Współpracuje z wieloma czasopismami.
Fragment Książki
KIEDY ZŁOŚĆ DZIECKA PRZEKRACZA GRANICĘ?
Pierwszym i najważniejszym krokiem do radzenia sobie z dzieckiem jest zrozumienie jego złości. Musisz wiedzieć, z czym walczysz, aby nabierać siły do podjęcia skuteczniejszych działań. Nie wszystkie dzieci, które się złoszczą, są dziećmi gniewnymi. Umiejętność dokonania takiego rozróżnienia jest pierwszym krokiem do pomocy dziecku w opanowaniu własnego gniewu.
Czasami Rachel żywiła urazę do swojego dziesięcioletniego syna Michaela za lekceważący i pogardliwy sposób, w jaki ją traktował. Przyznała, że boi się, że agresja słowna wkrótce przerodzi się w przemoc fizyczną. Nigdy nie wiedziała, kiedy syn straci panowanie nad sobą ani jak daleko posunie się w swoich groźbach i obelgach. Doszło do momentu, w którym dźwięk szkolnego autobusu, którym przyjeżdżał do domu, napawał ją strachem. Za każdym razem, gdy zatrzymywał się przy domu, mocno biło jej serce i zaczynała boleć głowa.
Z drugiej strony, Michael potrafił być opiekuńczy, serdeczny i uroczy, szczególnie dla obcych. Miała nadzieję, że skoro jest w stanie panować nad złością w ich towarzystwie, to jeśli będzie robić wszystko, co w jej mocy, żeby uniknąć nieprzyjemności i dogadzać mu, w końcu się zmieni. Niestety, stało się inaczej. Niedawno Michael groził, że ją uderzy, a pewnego dnia powiedział, że śniło mu się, że miał ją zabić. Rachel obchodziła się z nim jak z jajkiem, bojąc się wykonać jakikolwiek krok, który sprowokowałby go do zadania ciosu.
Z kolei Claire była radosnym dzieckiem i przez większość czasu wydawała się szczęśliwa. Była ulubienicą nauczycieli i oczarowywała swoich kochających dziadków. Jednak za każdym razem, kiedy u rodziców byli goście, trzymała się na uboczu, odnosiła się lekceważąco, unikała kontaktu wzrokowego i nie odpowiadała na pytania. Jeśli przynosili jej upominek, wyrzucała go z pogardą. Mimo że miała dopiero pięć lat, jej pogardliwy stosunek do innych był przejmujący i często wprawiał rodziców w ogromne zakłopotanie. Poza tym Claire była samolubna. Zamiast dzielić się z innymi dziećmi zabawkami, nalegała, by patrzyły, jak bawi się sama, a kiedy jej towarzysze nudzili się i odchodzili, denerwowała się. Przy stole zachowywała się jak dużo młodsze dziecko i wypluwała jedzenie, a kiedy zażenowana matka zwracała jej uwagę, rzucała nim.
Takie dzieci jak Michael i Claire zastraszają lub zawstydzają swoich rodziców i opiekunów, a dom trzymają w kleszczach gniewu... Gniewne Dziecko Spis Treści:
Wstęp
część pierwsza zrozumieć złość
Rozdział pierwszy
Granice złości. Rozpoznawanie gniewnego dziecka
Rozdział drugi
Cztery etapy złości
Rozdział trzeci
Dziesięć cech charakterystycznych gniewnego dziecka
Rozdział czwarty
Złość, która rodzi się w domu
Rozdział piąty
Kiedy złość ma głębsze korzenie
Rozdział szósty
Przesłania mediów i społeczeństwa
CZĘŚĆ DRUGA
strategie radzenia sobie ze złością i zapobiegania jej
Rozdział siódmy
Spory i rozwiązywanie konfliktów
Rozdział ósmy
Skuteczne dyscyplinowanie
Rozdział dziewiąty
Wygrywanie codziennych sporów
Rozdział dziesiąty
Wojny rozwodowe
Rozdział jedenasty
Droga do pozytywnego wychowywania dzieci
Przypisy
Zalecana lektura
Indeks
Poradnik nauczyciela i dyrektora zawiera:
1 Przewodnik
2 Co nowego?
3 Jak walczyć z agresją i przemocą w szkole?
4 Jak radzić sobie z trudnymi uczniami?
5 Jak zapobiegać i ograniczać skutki agresji w szkole?
6 Gdzie szukać pomocy?
7 Jak współpracować z rodzicami?
8 Jak radzić sobie z własnymi problemami?
9 Masz problemy - zapytaj eksperta!
Podręcznik opisuje zmodyfikowane techniki dialektycznej terapii behawioralnej o udokumentowanej skuteczności w leczeniu nastolatków mających wiele problemów psychicznych, w tym narażonych na najwyższe ryzyko zachowań samobójczych i samouszkadzających. Autorzy ? doświadczeni klinicyści ? przedstawiają przesłanki konceptualne i empiryczne terapii oraz krok po kroku wyjaśniają cały jej proces.
Początkowe rozdziały opisują kluczowe czynniki ryzyka związane z występowaniem zachowań samobójczych wśród młodzieży oraz zawierają przegląd literatury fachowej. Następnie przedstawiony jest zarys dialektycznej terapii behawioralnej ze szczególnym uwzględnieniem sposobów adaptowania jej dla celów leczenia nastolatków. Książka wyjaśnia, co, dlaczego i jak należy poddać ocenie w przypadku nastolatków cierpiących na silną dysregulację emocjonalną, aby zaplanować właściwe leczenie, zaangażować w nie pacjenta oraz skutecznie wdrażać starannie ustrukturyzowane interwencje terapii indywidualnej, rodzinnej i grupowej. Wskazówki obejmujące całość problematyki ? od diagnozy po zakończenie leczenia ? przeplatane są przykładami dotyczącymi pacjentów oraz fragmentami rozmów.
Książka daje terapeutom niezwykle wartościowe narzędzia do pracy klinicznej z nastolatkami oraz z ich rodzinami. Powinna zagościć na biurkach wszystkich specjalistów związanych z opieką psychiatryczną: psychologów klinicznych, psychiatrów oraz pracowników socjalnych.
Jest to książka wybitna. Stanowi ogromny wkład w zapobieganie samobójstwom wśród nastolatków. Szczegółowo informuje klinicystów, jak stosować ten skuteczny rodzaj leczenia psychospołecznego, pracując z nastolatkami, u których na początku leczenia występują specyficzne czynniki ryzyka. Została napisana przez pionierów dialektycznej terapii behawioralnej. Jest obowiązkową lekturą dla każdego specjalisty zajmującego się zdrowiem psychicznym, niezależnie od doświadczenia i wyszkolenia.
Cynthia R. Pfeffer, MD, Department of Psychiatry,
Weill Medical College, Cornell University
Alec L. Miller, PsyD jest profesorem psychiatrii i nauk behawioralnych. Kieruje sekcją psychologii dzieci i nastolatków, jest dyrektorem programu leczenia depresji i zachowań samobójczych u nastolatków oraz dyrektorem opieki psychiatrycznej w ramach programu zdrowotnego dla szkół PS 8 School-Based Health Program.
Jill H. Rathus, PhD jest profesorem psychologii, założycielką i dyrektorem programu dialektycznej terapii behawioralnej oraz dyrektorem jednostki zajmującej się przemocą w rodzinie.
Marsha M. Linehan, PhD jest profesorem psychologii oraz wykładowcą psychiatrii i nauk behawioralnych w University of Washington, Seattle, gdzie pracuje także jako dyrektor kliniki badań behawioralnych i terapii behawioralnej.
Co się dzieje z małym dzieckiem, gdy doświadcza traumy? Jak przerażenie wpływa na dziecięcy umysł - i jak można taki umysł uzdrowić? Psychiatra dziecięcy Bruce Perry zajmował się dziećmi, które stanęły twarzą w twarz z nieprawdopodobnym horrorem: przeżyły próby zabójstwa, były świadkami morderstw popełnianych na rodzicach, dorastały w szafach i klatkach, należały do sekty dawidian, były ofiarami domowej przemocy. W książce O chłopcu wychowywanym jak pies opowiada historię ich traumy i przemiany. Dr Perry jasno tłumaczy, co się dzieje z mózgiem, kiedy dzieci zostają poddane ekstremalnemu stresowi. Ujawnia innowacyjne metody pomocy w łagodzeniu ich cierpień, dzięki którym mogą stać się zdrowymi dorosłymi. Ta świetnie udokumentowana i poruszająca książka dosadnie pokazuje, że dopiero gdy zrozumiemy tajemnice umysłu, możemy mieć nadzieję na wyleczenie dusz nawet najmocniej zranionych dzieci.
Oddana do rąk Czytelników książka jest zbiorem artykułów o charakterze refleksji teoretycznej i doniesień z badań. Ich tematyka koncentruje się wokół zaburzeń w zachowaniu dzieci i młodzieży w kontekście ich uwarunkowań oraz działań zmierzających do ich zapobiegania i ograniczenia.
[?]Wiedza ta może wydatnie pomóc w podejmowaniu trafnych decyzji w sprawie działań pomocowych ukierunkowanych na poprawę sytuacji opiekuńczo-wychowawczej i społecznej uczniów nieradzących sobie z wyzwaniami stawianymi przez współczesną szkołę [?]
Fragment recenzji.
Podjęta przeze mnie próba zrozumienia fragmentu rzeczywistości badawczej, jaką stanowi dyskurs państwa i rodziny, szczególnie w sytuacji zagrożenia dobra dziecka, stanowiła dla mnie swoistą podróż badawczą. Używając metafory Umberto Eco: narracja poniższa będzie zapisem ?przechadzki po lesie?, w czasie której, w miarę odkrywania nowych ścieżek, pojawiały się nowe pytania. Podróż tę rozpoczęłam z praktycznej potrzeby, pracując w organizacji pozarządowej wspierającej dzieci i rodziny ze sfery ryzyka patologii, gdzie spotykałam się z problemem krzywdzenia dzieci. Ich opowieści o tym, jak ?koledzy tatusia wyrzucili mamusię przez okno?, i wieczorne obozowe modlitwy: ?by tato nie bił mamy i nie utopił kotka?, najpierw szokowały, oburzały, wzruszały? Później w mojej głowie zrodziło się pytanie: jak można im pomóc? Takie były źródła mojej podróży badawczej. Doprowadziła mnie ona w swej początkowej fazie do podjęcia pracy wolontariusza w organizacji pracującej z rodzinami na linii pokojowej w Belfaście. Wydawało mi się, iż poznanie doświadczeń brytyjskich w tej dziedzinie, zarówno poprzez praktykę i obserwacje, jak i dzięki lekturze literatury przedmiotu (zgromadzonej w bibliotekach uniwersyteckich stolicy Irlandii Północnej), pomoże mi odnaleźć odpowiedzi na te pytania. Poszukiwania te, zataczając niejedno koło, kontynuowałam przez cztery lata studiów doktoranckich pod kierunkiem prof. Stefanii Walasek. Żywię nadzieje, iż niniejszy tekst będący efektem moich eksploracji stanie się przyczynkiem do dalszej, pogłębionej dyskusji nad problematyką dobra dziecka, która nabiera szczególnej dynamiki w dyskursie państwo ? rodzina, gdy mamy do czynienia z przemocą.
Kamila Kamińska
Za kanwę opowieści o ?czarno-białym życiu? posłużył Autorce prowadzony przez nią dziennik intymny, w którym za namową terapeutki, miała wyrzucić z siebie to, co było skrywanym przed światem koszmarem kobiety poniżanej przez męża. Autorka i zarazem bohaterka opowieści ujawnia nam szczegóły wieloletniego współżycia z mężczyzną , który z dobrze ułożonego i kulturalnego pana przemienia się z prześladowcę swojej żony. ?Czarno-białe życie? to wyjątkowa opowieść o relacji kobiety i mężczyzny, o tym jak dobro i zło ze sobą się splatają i o tym, jak zło szuka bliskości z dobrem, zaś dobro pragnie wytrwać, nawet w sytuacji beznadziejnej.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?