W serii wydawniczej "Media początku XXI wieku" ukazały się:
Tom 1 - Mechanizmy propagandy. Wizerunek konfliktu kosowskiego w publicystyce, Ł. Szurmiński
Tom 2 - Etyka w polskim public relations. Refleksje badawcze, J. Olędzki
Tom 3 - Media masowe wobec przemocy i terroryzmu, A. Kozieł, K. Gajlewicz
Tom 4 - Komunikacja sieciowa. Uwarunkowania, kategorie i paradoksy, W. Gogołek
Tom 5 - Model zinstytucjonalizowanych działań lobbingowych firm telewizyjnych wobec instytucji Unii Europejskiej, P. Stępka
Tom 6 - Aparat represji wobec inteligencji w latach 1945-1956, R. Habielski, D. Rafalska
Tom 7 - Public relations w komunikowaniu społecznym i marketingu, J. Olędzki
Tom 8 - Media a rok 1989. Obraz przemian i nowe zjawiska na rynku, Ł. Szurmiński
Tom 9 - Polityka informacyjna Polskiego Stronnictwa Ludowego (1945-1947), P. Swacha
Tom 10 ? Zawartość mediów czyli rozważania nad metodologią badań medioznawczych, T. Gackowski
Tom 11 ? Obraz muzułmanów we Francji w tamtejszych tygodnikach opinii, K. Gajlewicz-Korab
Publikacja powstała we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Kościół klasztorny Wniebowzięcia NMP w Lubiążu był niegdyś jednym z najcenniejszych dzieł sztuki w Europie Środkowej. W przestronnym wnętrzu kościoła można było podziwiać galerię kilkudziesięciu obrazów ?śląskiego Apellesa? ? Michaela Willmanna, tutaj stanęły także anielskie stalle Mathiasa Steinla. Jednak rok 1943 był początkiem dewastacji tego obiektu ? wtedy to, ze względu na zagrożenie nalotami, podjęto decyzję o ewakuacji najcenniejszych zabytków. Elementy wyposażenia, które pozostały na miejscu, stały się z czasem przedmiotem dewastacji oraz grabieży. Najwięcej szkód powstało w latach 1945?1947, kiedy to opactwo znajdowało się pod administracją Armii Czerwonej.
Tom ten ma służyć pomocą w przywróceniu lubiąskiej świątyni jej dawnego wyposażenia i odbudowaniu jej kulturowego znaczenia. Główną część opracowania stanowi katalog obejmujący wszystkie zachowane dzieła sztuki, które po 1945 roku znajdowały się w klasztornym kościele. Każda nota katalogowa zawiera pełną informację o odnalezionych lubiąskich dziełach sztuki, określenie tematu przedstawienia, wymiary, technikę, materiał, aktualne miejsce przechowywania, historię, bibliografię a także ocenę obecnego stanu zachowania. Część katalogową poprzedzają eseje, które dopełniają noty katalogowe. Prezentują one architekturę, wystrój i wyposażenie kościoła klasztornego w Lubiążu w epokach średniowiecza i baroku. Przedstawiona została także historia konserwacji zabytków opactwa cystersów.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?