KATEGORIE [rozwiń]

Socjologia

Socjologia to nauka systematycznie zajmująca się badaniem całego życia społecznego człowieka. Badane są chociażby społeczne reguły, procesy i kultury, które łączą​ lub dzielą ludzi. W tym dziale zatem proponujemy wszelkie fachowe podręczniki, poradniki i publikacje właśnie z dziedziny socjologii. Czytając nasze lektury zapoznasz się z podstawami psychologii, dzięki którym zrozumiesz istotę kształtowania konkretnych postaw, emocji i cech osobowości ludzkich, zgłębisz podstawy takich nauk jak: filozofia czy logika. Poza tym bedziesz mógł udoskonalić posiadane kompetencje interpersonalne, które przydadzą ci się zarówno w życiu zawodowym, jak i prywatnym.

 
 

36,03 zł
42,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,03 zł

37,75 zł
44,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,75 zł

28,44 zł
49,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,44 zł

39,69 zł
54,60 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 39,69 zł

32,57 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,95 zł

31,29 zł
54,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,13 zł

34,60 zł
59,99 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 33,88 zł

19,44 zł
35,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 18,20 zł

32,36 zł
48,00 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,36 zł

36,18 zł
50,40 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 36,18 zł
Okładka książki Gra o Biały Dom

29,90 zł 16,68 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 16,68 zł

Wszystko za głos / Polowanie na wyborcę to książka, którą od deski do deski wypełniają ociekające wyborczym błotem anegdoty. Autor analizuje wszystkie dotychczasowe amerykańskie kampanie prezydenckie, przypominając, że historia lubi się powtarzać i że z przeszłych wydarzeń można wyciągać cenne wnioski (choć dzieje się to zbyt rzadko), a nawet najzacniejsi z amerykańskich przywódców mają sporo na sumieniu w tej najbrudniejszej z wszystkich gier – kampanii wyborczej. Może się czasem wydawać, że współcześni politycy grają nieczysto, ale gdy zajrzymy głębiej w annały historii, okazuje się, że brudne zagrywki są tak zakorzenione w amerykańskim DNA, jak prawo do posiadania broni. W Wszystko za głos / Polowaniu na wyborcę przed oczami czytelnika przewinie się ponad 225 lat historii amerykańskich wyborów prezydenckich, od Jerzego Waszyngtona do Baracka Obamy, lat naznaczonych niecnymi czynami oraz wzajemnym obrzucaniem kampanijnym błotem. Igrzyska insynuacji i obelg czas zacząć!
Okładka książki Życie w kontekstach

49,00 zł 30,06 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 30,06 zł

Rozmowa dwojga filozofów z Zygmuntem Baumanem, światowej sławy socjologiem, filozofem i eseistą, który swą karierę naukową zaczynał na Uniwersytecie Warszawskim, a potem wiele lat był profesorem na uniwersytecie w Leeds. Porywający dialog toczy się wokół wielu ważnych spraw zarówno dotyczących kondycji człowieka, diagnozy współczesności, jak i refleksji nad współczesną nauką, a wszystko w kontekście wspomnień Profesora i jego życiowych doświadczeń. Książka składa się z czterech części, z których pierwsza, Humanista w ponowoczesnym świecie, była już publikowana w 1997 i tłumaczona na język niemiecki (we fragmentach) i czeski (w całości). Część druga, Świat w życiu humanisty, to zapis rozmów z 2007 roku, trzecia, Zygmunta Baumana rozmyślania u kresu drogi, refleksje autora z 2008 roku, a część czwarta, Post Scriptum. O życiu na pożyczonym czasie, to rozmowa przeprowadzona na gorąco, przed samym oddaniem książki do druku, o naszej sytuacji w dobie globalnego kryzysu gospodarczo-społecznego. Wielu miłośników twórczości Zygmunta Baumana nie wie, że przez pewien czas zajmował się On także fotografią i brał udział w wystawach w angielskich salonach fotograficznych. Z jedenastu zamieszczonych w książce fotogramów autorstwa Zygmunta Baumana tylko nieliczne były dotąd publikowane. Dodatkowo w książce znajdują się zdjęcia Profesora z żoną Janiną w Leeds, a także podczas wielu pobytów w rodzinnym Poznaniu i w innych miastach, w towarzystwie przyjaciół, uczestników seminariów czy słuchaczy wykładów.
Okładka książki Pokolenie ’89 czyli dzieci PRL-u w wolnej Polsce

52,40 zł 42,33 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 42,33 zł

Kto dopił znalezioną na berlińskim przystanku cudza coca-colę, ile „donaldówek” można było kupić za jednego dolara, kto był bohaterem rodziny, bo z własnej inicjatywy „wystał” papier toaletowy. Kto pisał listy do generała Jaruzelskiego, a kto kupił magnetowid zamiast kombajnu... Znani aktorzy, muzycy, politycy, dziennikarze i sportowcy opowiadają Beacie Tadli o dzieciństwie w PRL-u i szansach, jakie dał im rok 1989. Dwadzieścia lat po upadku dawnego systemu pokolenie, którego bohaterowie książki są przedstawicielami, znalazło się w ciekawym punkcie. Połowa życia większości z nich przypadła na czas wolnej Polski, a połowa została w Polsce Ludowej. To odpowiednia chwila, by zapytać – kim dzisiaj są i ile w nich pozostało z dzieciaków biegających z kluczem na szyi. W książce znajdą Państwo zabawne anegdoty i wzruszające wspomnienia z historią w tle, ilustrowane zdjęciami z rodzinnych albumów oraz fotografiami obrazującymi wydarzenia, których bohaterowie byli uczestnikami. Wszystko z dala od bieżącej polityki i tabloidowej sensacji. Czy dzieci PRL-u potrafią opowiadać o swoim dzieciństwie własnym dzieciom? Zamiast mówić, że nie mieliśmy Internetu, kanałów telewizyjnych, słodyczy, nie mogliśmy uczyć się języków i jeździć za granicę – opowiedzmy, co mieliśmy. Książka Pokolenie ’89 czyli dzieci PRL-u w wolnej Polsce ułatwi to zadanie. Beata Tadla - dziennikarka TVN24 i Faktów TVN. Z mediami związana od 1991 roku. Karierę rozpoczynała w lokalnym Radiu Legnica. Rozpoznawana po charakterystycznej barwie głosu. W 2009 roku znalazła się w gronie najlepszych mówców w Polsce, w plebiscycie Mistrz Mowy Polskiej. Jest żoną Radosława Kietlińskiego i mamą Jasia. Należy do Pokolenia ’89. Bohaterowie książki: Piotr Adamczyk, Artur Andrus, Krzysztof Antkowiak, Sonia Bohosiewicz, Jacek Borcuch, Mariusz Czerkawski, Agustin Egurrola, Michał Figurski, Dorota Gawryluk, Roman Giertych, Szymon Hołownia, Krzysztof Ibisz, Tomasz Jachimek, Tomasz Jacyków, Reni Jusis, Michał Kamiński, Tomasz Karolak, Kayah, Karolina Korwin-Piotrowska, Tomasz Kot, Piotr Kraśko, Mateusz Kusznierewicz, Katarzyna Kwiatkowska, Robert Leszczyński, Mikołaj Lizut, Paweł Małaszyński, Piotr Marciniak, Marcin Meller, Marcin Miller, Magda Mołek, Joanna Mucha, Grzegorz Napieralski, Norbi, Wojciech Olejniczak, Andrzej Piaseczny, Justyna Pochanke, Marcin Prokop, Monika Richardson, Beata Sadowska, Przemysław Saleta, Tomasz Sekielski, Ewa Wachowicz, Jarosław Wałęsa, Daria Widawska, Bartosz Wierzbięta, Michał Wiśniewski, Zbigniew Ziobro.
Okładka książki Konkurencyjność obszarów metropolitalnych w Polsce

53,00 zł 38,00 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,00 zł

Obszary metropolitalne są nowym jakościowo zjawiskiem w przestrzeni społeczno-gospodarczej Polski. Konkurencyjność obszarów metropolitalnych na tle pozostałych jednostek przestrzennych rośnie, co wywołuje różnorodne, często niejednoznaczne konsekwencje dla rozwoju regionalnego. W książce zaprezentowano wyniki badań nad konkurencyjnością obszarów metropolitalnych, przeprowadzonych w Katedrze Gospodarki Przestrzennej i Administracji Samorządowej Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Badania obejmowały identyfikację i ocenę wpływu zarówno pozytywnego, jak i negatywnego czynników konkurencyjności, źródeł i kierunków zmian zachodzących na obszarach metropolitalnych. Ponadto w książce określono znaczenie polskich obszarów metropolitalnych dla konkurencyjności gospodarki narodowej, przedstawiono sposoby zarządzania obszarami metropolitalnymi, a także pokazano rolę wybranych obszarów metropolitalnych w rozwoju polskich regionów. Szczególną uwagę poświęcono rozwojowi wrocławskiego obszaru metropolitalnego.
Okładka książki Przemiany społeczno gospodarcze a stan zdrowia ludności Ukrainy i Polski w latach 1990-2002

37,80 zł 23,28 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 23,28 zł

Publikacja poświęcona jest ocenie kierunków, skali oraz skutów oddziaływania reform społeczno-gospodarczych, przeprowadzonych w okresie transformacji ustrojowej, na stan zdrowia ludności Ukrainy i Polski. Autorka stara się w niej odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu zmiany uwarunkowań zdrowotnych - wynikające z zakresu i sposobu realizacji wspomnianych reform - wpłynęły na różnicowanie się sytuacji zdrowotnej mieszkańców obu państw. Zagadnienie to zostało ukazane zarówno w ujęciu przestrzennym, jak i czasowym na trzech poziomach: ogólnopaństwowym Ukraina i Polska (na tle wskaźników średnich dla państw UE oraz WPN), regionalnym (obowdy na Ukrainie i województwa w Polsce), a także lokalnym (regiony obowdu lwowskiego i powiaty województwa lubelskiego). Książka prezentuje również próbę opracowania cząstkowych oraz syntetycznych wskaźników sytuacji zdrowotnej ludności i jej uwarunkowań, a także ilościowej oceny związków zachodzących pomiędzy wybranymi uwarunkowaniami zdrowotnymi a stanem zdrowia ludności. Syntezą osiągniętych wyników jest typologia obwodów Ukrainy i województw Polski, a także rejonów i poiwatów pogranicza ukraińsko-polskiego, oparta na uzyskanych wskaźnikach uwarunkowań i stanu zdrowia ludności.
Opakowanie Encyklopedia PWN.pl nr 7-Człowiek

26,15 zł 17,20 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 17,20 zł

pochodzenie człowieka oraz tajniki ludzkiego ciała i zachowań,nauki o człowieku od antropologii poprzez medycynę i neurofizjologię do psychologii, socjologii i demografii.
Okładka książki Pre-swazja Jak w pełni wykorzystać techniki wpływu społecznego

59,90 zł 37,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,25 zł

Po wielkim sukcesie Wywierania wpływu na ludzi Robert B. Cialdini – światowej sławy autorytet w dziedzinie psychologii społecznej – postanowił zaspokoić głód wiedzy wszystkich czytelników, którzy chcą nie tylko znaleźć sposób, aby obronić się przed perswazją, lecz przede wszystkim dowiedzieć się, jak skuteczniej wykorzystać techniki wpływu społecznego do osiągnięcia swoich celów. Zaproponowane przez autora reguły wywierania wpływu od lat są uważane za podstawowe zasady gwarantujące sukces w zakresie oddziaływania na innych. Niniejsza książka rozszerza i uzupełnia dotychczasową wiedzę. Od Wywierania wpływu na ludzi książka ta różni się tym, że nie tylko dostarcza naukowych dowodów na to, jakie działania należy wykonać, aby kogoś do czegoś przekonać, ale także wyjaśnia, kiedy to zrobić. Cialdini skupia się na sztuce pre-swazji, czyli niezwykle istotnym procesie pozyskiwania uwagi i pozytywnego nastawienia odbiorców do przekazu, zanim jeszcze się z tym przekazem zetkną. Czynniki inicjujące ten proces, tak zwane otwieracze, pomagają rozpocząć działania perswazyjne i usuwają istniejące przeszkody. Autor tłumaczy, jak rozpoznać i kontrolować naturalne momenty sprzyjające wywarciu wpływu. Pokazuje także, że możliwe jest – choć nieco ryzykowne etycznie – nauczenie się kreowania takich momentów. W książce znajdziemy też praktyczne wskazówki podpowiadające, jak zdobyć zaufanie odbiorcy oraz przyciągnąć i zatrzymać jego uwagę na naszym komunikacie, aby zwiększyć wydajność perswazji i zyskać przewagę decyzyjną. Cialdini zdradza również nową, siódmą regułę wywierania wpływu, tłumacząc moc jej oddziaływania. To praca przełomowa – fascynująca i błyskotliwa – a zarazem praktyczna. Jest napisana w przystępny sposób i opiera się na wynikach rzetelnych badań naukowych oraz na doświadczeniach autora.
Okładka książki Eksperymenty na biednych

39,90 zł 22,66 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,66 zł

Darmowe podręczniki, szkolenia i nagrody dla nauczycieli, przekazywanie pieniędzy komitetom rodzicielskim - w co zainwestować, żeby dzieci w kenijskich szkołach opuszczały mniej godzin i dostały lepsze oceny na koniec roku? Otóż najlepiej wydać wszystkie pieniądze na… leki przeciwpasożytnicze. Do tych kontryintuicyjnych wniosków doszli ekonomiści w wyniku eksperymentu, który przyniósł przełom w długiej – bo toczącej się od setek lat – dyskusji: co można zrobić, żeby biedni żyli lepiej. Dzięki “eksperymentom na biednych” - wedle metody zaczerpniętej chociażby z badań farmakologicznych - świat ponownie uwierzył w pomoc rozwojową, w to że dzięki skutecznym i efektywnym programom uda się w końcu zlikwidować skrajne ubóstwo. Z drugiej strony, nowe metody oznaczają też nowe kłopoty, bo czy na pewno eksperymenty dają ostateczną odpowiedź na pytanie, jak i komu pomagać? Adam Leszczyński (1975) – historyk, adiunkt w Instytucie Studiów Politycznych PAN, gdzie zajmuje się ideologiami modernizacyjnymi w krajach peryferyjnych (w tym w Polsce). Publicysta „Gazety Wyborczej” i reporter. Autor dwóch monografii o historii społecznej PRL, reportażu o epidemii AIDS Naznaczeni, a także książek Dziękujemy za palenie. Dlaczego Afryka nie może sobie poradzić z przemocą, głodem, wyzyskiem i AIDS oraz Zbawcy mórz. W Wydawnictwie Krytyki Politycznej ukazał się jego Skok w nowoczesność. Polityka wzrostu w krajach peryferyjnych 1943-1980.
Okładka książki Bezpieczeństwo społeczne jednostki

49,00 zł 35,57 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,57 zł

Problematyka bezpieczeństwa, tak w wymiarze wewnętrznym, jak i międzynarodowym, na ogół rozpatrywana jest z uwzględnieniem sfery «twardej» dotyczącej pośredniego lub bezpośredniego użycia siły. Niezwykle ważnym, choć często pomijanym aspektem, jest także wymiar «miękki» bezpieczeństwa odwołujący się m.in. do kwestii: ekonomicznych, administracyjnych, prawnych czy społecznych. Rekomendowana publikacja znacząco uzupełnia «lukę» występującą pod tym względem na polskim rynku wydawniczym. Jej wielką zaletą jest oryginalność zastosowanego konceptu badawczego służącego do analizy i oceny bezpieczeństwa społecznego. Zostało to połączone m.in. z umiejętnym wnioskowaniem przyczynowo-skutkowym oraz interesującym zespoleniem rozważań teoretycznych z konkretnymi studiami przypadku. prof. Sebastian Wojciechowski Publikacja Krzysztofa Szewiora jest na polskim rynku wydawniczym i edukacyjnym zarazem ważna i potrzebna. Autor stworzył dzieło oryginalne i spójne, w którym dowodzi, iż sprawnie wykorzystuje współczesne teorie, umie myśleć teoretycznie, poprawnie konceptualizuje problemy badawcze i korzysta z dostępnych narzędzi analitycznych zarówno właściwych politologii, ale i naukom pokrewnym. Książka ta to nie tylko nagromadzony materiał empiryczny do weryfikacji pytań badawczych i założeń merytorycznych, ale przede wszystkim interesująca lektura o jednostkowym postrzeganiu i przeżywaniu bezpieczeństwa społecznego we współczesnej Polsce. dr hab. Marian Mitręga
Opakowanie Zawód dziennikarza wobec współczesnych wyzwań

45,00 zł 26,91 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,91 zł

Recenzowana publikacja składa się z szeregu artykułów dotyczących wykonywanej współcześnie profesji dziennikarskiej. Tematyka zawartych w książce opracowań dotyka budzących współcześnie najwięcej wątpliwości kwestii związanych z praktykowaniem zawodu dziennikarskiego. Część pierwsza poświęcona jest analizie zagadnień odnoszących się do kwestii ochrony prawnoautorskiej utworów dziennikarskich oraz problematyki sprostowania prasowego. Część druga dotyczy kwestii odpowiedzialności prawnej i etycznej za publikacje prasowe. Część trzecia dotyczy statusu prawno-pracowniczego zawodu dziennikarskiego. Część czwarta zaś ochrony prawnej informacji. Na podkreślenie zasługuje fakt, iż tematy poszczególnych artykułów zostały precyzyjnie dobrane i odzwierciedlają najbardziej istotne współcześnie problemy prawne i etyczne współczesnego dziennikarstwa. Z tego względu recenzowana publikacja stanowi cenny wkład do nauki polskiego prawa prasowego, zawiera wiele rozważań przydatnych nie tylko z punktu widzenia teorii, ale także praktyki prawa. Krąg odbiorów książki to poza prawnikami przede wszystkim sami dziennikarze i wydawcy, a także studenci prawa, dziennikarstwa i politologii. Do rąk Czytelników oddana zostaje ciekawa praca, sprawnie napisana, dotycząca niezwykle ciekawych i aktualnych problemów związanych z współcześnie wykonywanym zawodem dziennikarza. Recenzowana publikacja stanowi zatem cenne kompendium wiedzy dla badaczy mediów oraz pomoc w procesie kształcenia dydaktycznego studentów. Publikacja ta powinna stać się obowiązkową lekturą dla wszystkich praktyków mediów – prawników i dziennikarzy. dr hab. Grzegorz Tylec
Okładka książki Zła mowa

39,90 zł 22,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,22 zł

Jak nie dać się propagandzie "Władza boi się analizy języka, zdemaskowania środków językowych, przy pomocy których chce oddziaływać" - mówił Leszek Kołakowski o rządzących PRL-em. Swoisty “dziennik demaskatora” prowadził od lat 60. aż do upadku komunizmu w roku 1989 znakomity literaturoznawca Michał Głowiński. Wiele haseł z niniejszej książki okazuje się nie tylko historycznym zapisem minionych czasów. Głowińskiego “komentarze do słów” stały się po latach, w wydawałoby się zupełnie innej rzeczywistości, ponownie aktualne. Politycy znów wskazują z jednej strony “patriotów”, z drugiej tych, których żywiołem są “knowania”, przywódca rządzącej partii szuka spisków, bo przecież “to nie przypadek, że...". Tak jak niegdyś przeciwnicy (a dokładniej “wrogowie wszelkiej maści”, “hałastra”, a nawet “robactwo”) są “zaciekli i zajadli”, lokują się “w określonych kołach”, są “inspirowani z zewnątrz”, “ujadają”, ich działania to “awanturnictwo” i “demagogia”, a nade wszystko “przeszkadzają” w budowaniu lepszej Polski. Wszystkie teksty w tej książce pochodzą sprzed 1989 roku. A jednak „Zła mowa” to nieustannie aktualny podręcznik dla każdego kto nie chce poddać się propagandzie.
Okładka książki Szkice językoznawczo-prasoznawcze

39,90 zł 28,77 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 28,77 zł

Przedmiotem zainteresowania Autora jest głęboka treść (tekstowy obraz rzeczywistości) wypowiedzi prasowych; jako materiał badawczy posłużyły artykuły drukowane w różnych czasopismach, a jako wynikająca z orientacji dominująca metoda użyta została analiza strukturalna różnych elementów leksykalnych tych artykułów w ujęciu ilościowym. Książka powinna przyciągnąć czytelników sugestywnym obrazem świata mediów i języka w mediach, których powidoki jeszcze udają ich istnienie. Bo przecież nie ma już zinów z lat 80. i 90., a pokolenie ich twórców zaczyna rządzić Rzecząpospolitą. Kurczy się zasięg fascynacji kolorowymi magazynami, a nawet imperium tabloidowej egzaltacji nie jest już tym, co dawniej. Autor ze statystyczną precyzją opisuje ten świat z jego językiem pełnym emocji i wulgarności. Warto pokazać i warto zobaczyć, jak się to robi i jak on to robi. Z recenzji prof. dr. hab. Walerego Pisarka
Okładka książki Ja patriota

48,00 zł 38,78 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,78 zł

Tematem przewodnim książki jest patriotyzm jednostki. Przedstawiony model postaw narodowych wyjaśnia po pierwsze, dlaczego patriotyzm ma tak wiele wspólnego z nacjonalizmem i w czym tkwi istota ich odmienności, a po drugie, jakie są związki patriotyzmu z postawami narodowo-regionalnymi, unijno-europejskimi i internacjonalizmem. Książka rozpoczyna się od zagadnień ogólnych dotyczących patriotyzmu, takich jak jego teoretyczny status, pedagogiczna i socjologiczna specyfika. Następnie poruszane są kwestie zasadnicze odnoszące się do jednostkowego patriotyzmu, a więc zagadnienia tożsamości narodowej, polskości, związku patriotyzmu w różnych kontekstach społecznych, patriotyzmu w Unii Europejskiej. Książkę kończą sugestie psychologów odnoszące się do kształtowania patriotyzmu w szerszym zakresie – budowania kultury pokoju.
Okładka książki Mądrzej, szybciej, lepiej

64,00 zł 45,29 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 50,43 zł

Młoda kobieta rzuca studia doktoranckie i zaczyna grać w pokera. Wdrożywszy się w system analizowania możliwych scenariuszy i wyliczania szans na ich ziszczenie, potrafi określić z góry błędy swoich przeciwników i staje się jedną z najlepszych zawodniczek na świecie. Grupa specjalistów Google przez cztery lata gromadzi dane na temat funkcjonowania najlepszych zespołów pracowniczych, aby ogłosić, że ważniejsze jest to, co łączy grupę, niż jej personalny skład. Generał piechoty morskiej Stanów Zjednoczonych, widząc niskie morale ochotników, układa od nowa program szkolenia w obozie dla rekrutów. Okazuje się, że wypracowanie postawy „ukierunkowanej na działanie” może zmienić nawet najbardziej rozchwianych nastolatków w niepokonanych zdobywców. Termin premiery Krainy lodu wytwórni Walt Disney Pictures zbliża się wielkimi krokami. Katastrofa wisi w powietrzu, jednak zespół produkcyjny otrząsa się z niemocy, przeżywa twórczy przełom i w efekcie powstaje jeden z najlepszych filmów animowanych w historii kina. Co łączy tych wszystkich ludzi? Wiedza, że efektywność to umiejętność dokonywania wyborów i podejście do codziennych obowiązków. To odpowiednie postrzeganie małych celów na tle dużych wyzwań, to kultury organizacyjne, które budujemy jako liderzy, nie zamykając się na postęp. To wreszcie stosunek do informacji. Te aspekty różnią ludzi produktywnych od zapracowanych. Mądrzej, szybciej, lepiej traktuje o ośmiu kluczowych obszarach – od motywacji i umiejętności wyznaczania celów aż po zagadnienie koncentracji i dokonywanie wyborów – które tłumaczą, jak to się dzieje, że niektórzy ludzie i niektóre firmy tak wiele potrafią zrobić. Opierając się na najnowszych badaniach naukowych w dziedzinie neurologii, psychologii i ekonomii behawioralnej, jak również na doświadczeniach dyrektorów generalnych, reformatorów oświaty, generałów wojska, agentów FBI, pilotów samolotów pasażerskich i scenarzystów z Broadwayu, autor udowadnia, że najbardziej produktywni ludzie, firmy i organizacje faktycznie działają inaczej, ale to nie wszystko. Oni zupełnie inaczej widzą świat i inaczej podejmują decyzje. Charles Duhigg – zdobywca Nagrody Pulitzera, jest dziennikarzem śledczym w „The New York Times” i autorem bestsellerowej książki Siła nawyku. Otrzymał nagrody National Academy of Sciences, National Journalism i Gorge Polk. Jest absolwentem Harvard Business School oraz Uniwersytetu Yale. Mieszka na Brooklynie z żoną i dwójką dzieci.
Okładka książki Podmiotowość i historia w filozofii społecznej Hegla, Marksa i Adorna

44,00 zł 24,99 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,99 zł

Książka przedstawia jeden z najbardziej fundamentalnych projektów filozoficznych nowoczesności – projekt podmiotowości – w trzech różnych odsłonach, jakie znajdujemy w myśli Hegla, Marksa i Adorna. W każdym z tych trzech „momentów” pierwszoplanowe pozostaje pytanie o relację podmiotu i historii. Z tej perspektywy myśl Hegla można potraktować jako diagnozę dziejotwórczej podmiotowości i jednocześnie podmiototwórczej historii. Heglowskie rozpoznanie podmiotowego sprawstwa może więc uchodzić za przesłankę zwrotu do praktyki – co dokona się w dziele Marksa. Zarazem, choć Marks przedstawi wiele ciekawych narzędzi do myślenia o historii, problematyczny pozostaje status Marksowskiego podmiotu. Historyczna procesualność, ekonomiczny mechanizm wyobcowania i widmo ideologii nie muszą jednak wprost prowadzić do wniosku, że historia jest „procesem bez podmiotu”, jak chciał tego Althusser. Równie dobrze można wszak mówić o „procesie jeszcze bez podmiotu”, a upodmiotowienie historii traktować jako historyczną szansę czy zadanie. Myśl Adorna stanowi na tym tle istotny punkt odniesienia dla omawianej tradycji. Konfrontacja problematyki podmiotowości i myślenia o historii z dziejowymi burzami XX stulecia prowadzi frankfurtczyka do specyficznie pojętej „nie-rezygnacji”. Oprócz tytułowej problematyki książka porusza też inne, ważne dla omawianych myślicieli wątki, a wśród nich na pierwszy plan wysuwa się zagadnienie odmiennego w każdym wypadku modelu dialektyki. Nie brak też odniesień do autorów znaczących interpretacji – takich jak Lukács, Kojeve czy Althusser.
Okładka książki Pierwszy murzyn RP

34,90 zł 21,22 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 21,22 zł

Prawdziwy czarnoskóry Polak z południowoamerykańskim temperamentem! Brian Scott to jeden z najbardziej rozpoznawalnych dziennikarzy w Polsce. Niekwestionowana gwiazda RMF FM, osobowość TVN-u, charyzmatyczny prowadzący programu Etniczne Klimaty w TVP. Mówi o sobie, że jest pierwszym Murzynem Rzeczypospolitej. W rozmowie z Marią Mazurek robi bilans swojego życia. Jest błyskotliwy, zabawny, bezkompromisowy. Opowiada, jak tak naprawdę wygląda praca w mediach. Odważnie mówi o Polsce i rodzinie, którą tu założył - między innymi o chorym synu. Brian Scott wie, jak realizować marzenia i jaką cenę trzeba za to zapłacić. Brian Scott urodził się w 1960 roku w Gujanie Angielskiej, małym, ale kolorowym kraju w Ameryce Południowej - wśród zaledwie 800 tysięcy jego mieszkańców są Hindusi, Azjaci, Indianie, biali i Murzyni. Zanim w 1985 roku przyjechał do Europy, w swojej ojczyźnie zajmował się polityką. Do Polski przyleciał, aby studiować. W planach miał kierunek techniczny, ale trafił na dziennikarstwo. Mimo że początkowo nie znał ani słowa po polsku, szybko opanował język i okazał się dobrym studentem. Na początku lat dziewięćdziesiątych został pracownikiem nowo powstałego radia RMF FM. Był nie tylko pierwszym Murzynem, ale i pierwszym obcokrajowcem, który zrobił karierę w polskich mediach. Szybko stał się jednym z najbardziej popularnych dziennikarzy w Polsce. W 1997 roku przeszedł do stacji TVN, gdzie prowadził kilka programów rozrywkowych. Przez wiele lat współtworzył program TVP Etniczne klimaty, poświęconego mniejszościom narodowym w Polsce. Ostatnio jest jednak głównie nauczycielem - uczy dzieci angielskiego w jednej z krakowskich szkół. Mąż Urszuli, ojciec czworga dzieci.
Okładka książki Śmieszek czyli jak zostałem Youtuberem

39,90 zł 26,25 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 26,25 zł

Co się dzieje, gdy jeden z najpopularniejszych śmieszków Internetu ląduje na kozetce u szalonego terapeuty? Sprawdź, jak Martin Stankiewicz poradził sobie w nowej sytuacji i razem z nim wybierz się na terapię śmiechem! Takiego Martina nie znajdziesz na YouTubie. Dlaczego Martin nie został w Kanadzie? Co wkręciło go w kręcenie filmów i jak wygląda jego życie na co dzień? Jak Król Sucharów radzi sobie z klątwą YouTube’a? Odpowiedzi znajdziesz tylko w tej książce! Zobacz, jak to jest być wesołym na tym smutnym świecie i rozbudź w sobie radość. #HUMOR #FLOWBOOKS #STANKIEWICZ Martin Stankiewicz – jeden z najpopularniejszych youtuberów w Polsce. Jego kanał zebrał ponad 750 000 subów. Jako ośmiolatek nakręcił swój pierwszy film i od tej pory nie może przestać.
Okładka książki Pamięć wielokierunkowa

39,00 zł 31,51 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 31,51 zł

Michael Rothberg - profesor na Wydziale Anglistyki University of Illinois w Urbana-Champaign, gdzie kieruje Holocaust, Genocide, and Memory Studies Initiative. Publikował w takich pismach, jak m.in. „American Literary History”, „Critical Inquiry”, „Cultural Critique”, „History and Memory”, a także „History and Theory”, „New German Critique” i „PMLA” oraz w licznych pracach zbiorowych. Jest autorem dwóch książek "Traumatic Realism: The Demands of Holocaust Representation" (2000) oraz "Multidirectional Memory: Remembering the Holocaust in the Age of Decolonization" (2009). Obecnie prowadzi badania nad współzależnościami między migracją a konfrontacją z narodowym socjalizmem i Zagładą we współczesnych Niemczech. Jest to pierwsza książka, która w sposób adekwatny podejmuje kwestię polityki pamięci w perspektywie ponadnarodowej i transdyscyplinarnej. Dokonując odczytań tekstów teoretycznych i literackich przeważnie z lat 50. i 60. XX wieku, autor konfrontuje doświadczenie i pamięć Zagłady z doświadczeniem i pamięcią dekolonizacji, stawiając zasadne pytanie o rozdzielającą te dwa dyskursy dziś granicę. Jego argumentacja jest przekonująca, a analizy subtelne. Rothberg wytycza nowy kierunek w studiach nad pamięcią, badaniach społecznych, literackich i kulturowych. To lektura robiąca ogromne wrażenie! Andreas Huyssen, Uniwersytet Columbia, Nowy Jork
Okładka książki Kampanie prezydenckie w latach 2005 i 2010 w życiu politycznym Polski

44,80 zł 38,43 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 38,43 zł

To książka o zdobywaniu władzy. O umizgach polityków do wyborców. O technikach czarowania elektoratu. O wyborach. O demokracji. To porównanie dwóch prezydenckich kampanii wyborczych: jednej zwyczajnej, wpisanej w kalendarz wyborczy, niemal rutynowej; i drugiej-nagłej, niespodziewanej, rozgrywającej się po tragedii smoleńskiej. To książka o malutkiej części historii Polski. O historii, która toczyła się na naszych oczach.
Okładka książki Śląski witraż

30,00 zł 25,74 zł

Artykuł chwilowo niedostępny
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 25,74 zł

Na tytułowy „Śląski witraż” składają się teksty, przedstawione w porządku chronologicznym, będące swego rodzaju reakcją etnologa na istotne problemy, zjawiska i procesy zachodzące w górnośląskiej grupie regionalnej; ze smutkiem dodam, że darzone znikomą uwagą śląskich przedstawicieli tej dyscypliny. Z wdzięcznością przyjmuję zatem fakt prymarnego zainteresowania tą problematyką ze strony periodyku „Etnografia Polska”, a także „Kontekstów. Polskiej Sztuki Ludowej” i obecnej inicjatywy wydawnictwa „Śląsk”. Marian Gerlich
Bestsellery
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 46,81 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 57,40 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 44,71 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 13,47 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 65,01 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 37,44 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 32,28 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,39 zł
Okładka książki Pić czy nie pić?

36,87 zł
64,90 zł

Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 35,24 zł

Promocje

Uwaga!!!
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?
TAK
NIE
Oczekiwanie na odpowiedź
Dodano produkt do koszyka
Kontynuuj zakupy
Przejdź do koszyka
Oczekiwanie na odpowiedź
Wybierz wariant produktu
Dodaj do koszyka
Anuluj