O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Josh i Dottie McDowell: „Jesteśmy rodzicami, którzy sami wychowali czworo dzieci. Pragniemy wyposażyć Cię w konkretną strategię zdolną przeciwstawić się temu, z czym się zetkną Twoje dzieci. Chcemy dać ci skuteczne narzędzia, dzięki którym będziesz mógł wychować swoje dzieci w zdrowym rozumieniu seksu, zgodnym z zamysłem Boga. Perwersyjna moralność czyha tuż obok naszego dziecka, wystarczy tylko kliknąć. Naciśnięciem jednego przycisku w smartfonie, iPadzie czy laptopie Twoje dziecko może otworzyć najgorsze graficzne prezentacje aktów seksualnych i pornografię, jaką tylko można sobie wyobrazić.
(… ) Jesteśmy uczestnikami rewolucji społeczno-medialnej, która daje bezpośredni dostęp skrzywionej i zafałszowanej moralności do umysłów i serc naszych dzieci. (…) Z badań wynika, że średni wiek pierwszego zetknięcia się z pornografią w Internecie wynosi 9 lat. Szacuje się, że w Internecie jest ponad 5 milionów dostępnych stron pornograficznych, i ponad 68 milionów osób dziennie poszukuje takich stron. Ponad 2,5 mln e-maili z pornografią jest wysyłanych każdego dnia”.
Kobiety są przyszłością amerykańskiego biznesu, stwierdził niedawno Warren Buffett i dodał, że to one dzierżą dziś klucz do finansowego sukcesu. Sharon Lechter napisała swą niezwykłą książkę, nawiązując w sposób w pełni świadomy i zamierzony do ponadczasowego, bestsellerowego dzieła Napoleona Hilla „Myśl i bogać się”. Przenosi ona metodę Hilla w czasy nam bliskie – analizuje kariery wielu kobiet, przytacza ich refleksje, „siostrzane” rady, zgrabne cytaty. To niewątpliwa zaleta książki – szeroka panorama karier, przypadków, myśli kobiet bardzo różnych – od Marilyn Monroe i Eleonor Roosevelt po Arianne Huffington, Condolezzę Rice, Oprah Winfrey czy Marię Szarapową. Są wśród nich kobiety odnoszące sukcesy w biznesie i w działalności społecznej. Książka jest daleka od motywacji feministycznych – słowo to zresztą chyba w ogóle w niej nie pada. Jest na swój sposób tradycyjna – poszerza model kobiety jako matki, żony i opiekunki domu o wymiary społeczne i biznesowe. Akcentuje właściwe kobietom wartości (empatia, nastawienia na współpracę, chęć wprowadzania na świecie pozytywnych zmian) w odróżnieniu od cechującego mężczyznę nastawienia na rywalizację, efektywność, awans i efekty doraźne. Lechter jest współautorką i wydawcą cyklu książek Rich Dad Poor Dad, uznanym autorytetem w dziedzinie edukacji finansowe, członkinią prezydenckiej rady ds. edukacji finansowej za kadencji prezydenta Busha i Obamy, kieruje organizacją Pay Your Family First.
O przyjaźni, narzeczeństwie, seksie i antykoncepcji, o kryzysach, dialogu, wojnie i pokoju w małżeństwie – o wszystkich sprawach ważnych dla budowania dobrego, trwałego i szczęśliwego małżeństwa pisze w swojej książce o. Mirosław Pilśniak. Jako duszpasterz, który od blisko dwudziestu lat pracuje z małżeństwami, ma on ogromne doświadczenie, mądrość i pokorę, potrzebne, by pomagać parom, które mają się dobrze, a jeszcze bardziej tym, które przeżywają różne trudności. „Krótka kołdra” jest zapisem tego doświadczenia. Z pewnością może ona być cennym poradnikiem dla wielu poszukujących małżonków.
Szanowny Czytelniku!
Oddajemy w Twoje ręce książkę szczególną — i nie jest to slogan marketingowy.
Ta książka jest szczególna na naszym rynku, bo jej dwa wcześniejsze wydania sprzedały się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy, co w polskich warunkach jest niezwykle dobrym wynikiem dla poradnika biznesowego.
Ta książka jest szczególna, bo w badaniach Think Tank „Biznesowe Bestsellery Dwudziestolecia” na lekturę najbardziej inspirującą polskich menedżerów znalazła się na liście „Top 20” jako jedyna polska pozycja.
Ta książka jest też szczególna, bo powstała na podstawie ponad dwudziestoletniej praktyki biznesowej i szkoleniowej. Dotyczy polskiej rzeczywistości i uwzględnia polską specyfikę.
Autorzy tej książki nie pouczają i nie dają „dobrych rad”, ale wskazują precyzyjne narzędzia i konkretne algorytmy działania, które mogą być użyteczne w codziennej pracy szefa i trudnych sytuacjach z podwładnymi.
Trzecie wydanie zostało poszerzone o narzędzia budowania współpracy, której brak jest poważnym problemem rozwojowym wielu zespołów, firm i organizacji w Polsce.
Psychologia szefa. Szef to zawód Wojciecha Hamana i Jerzego Guta jest wyrazem ich szczególnego uznania dla polskich menedżerów.
Szefie, ta książka przyda Ci się, jeżeli:
masz kłopoty z przekazywaniem trudnych decyzji;
denerwuje Cię i osłabia narzekanie i marudzenie podwładnych;
potrzebujesz więcej narzędzi do motywowania pracowników i budowania postawy odpowiedzialności;
wyrosłeś z zespołu swoich kolegów i trudno Ci się pogodzić z samotnością w roli szefa;
chcesz zainwestować w budowanie współpracy w swoim zespole.
Coaching narzędziowy. Jak skutecznie doprowadzić do zmiany?
Wielu szefom coaching wciąż kojarzy się z wiedzą tajemną dla wybranych lub czymś trudnym i skomplikowanym. Wielu podwładnych, którzy podlegają coachingowi, traktuje go jako kolejne narzędzie oceny i presji na wyniki.
Autorzy książki rozprawiają się z tymi mitami i stereotypami. Pokazują, że metoda coachingu narzędziowego jest prostą i naturalną procedurą rozwoju nowych umiejętności, której można używać w każdej relacji — zawodowej i osobistej. Stoją za tym głęboka wiara i przeświadczenie, że tylko trening nowego zachowania i użycie nowego narzędzia mogą doprowadzić do prawdziwej zmiany. Coaching narzędziowy daje możliwość wyboru i pomaga uwolnić się od neurotycznych przymusów. Pozwala wypracować nowy sposób działania, a nie ogranicza się do dobrych rad i refleksji. Tej metody można używać w sposób naturalny w roli szefa, rodzica, nauczyciela czy przyjaciela.
Ta książka jest drugą częścią cyklu "Psychologia szefa". Pierwsza część "Szef to zawód" jest obecna na rynku od dziesięciu lat i sprzedała się w nakładzie ponad 40 000 egzemplarzy. Wojciech Haman i Jerzy Gut w obu książkach konsekwentnie proponują konkretne narzędzia, które zapewniają skuteczne działanie, i pokazują, jak można pomagać innym bez mądrzenia się i oceniania.
Przeczytaj koniecznie, jeśli:
widzisz sens i korzyść w rozwijaniu umiejętności pracowników;
do Twoich obowiązków należy prowadzenie coachingu podwładnych;
wierzysz, że zarządzanie ludźmi nie polega na pouczaniu i kontrolowaniu;
decydujesz się zainwestować czas i wysiłek w przygotowanie zespołu do skutecznego radzenia sobie w sytuacjach kryzysowych;
chcesz pomagać w dokonywaniu zmian ważnym dla Ciebie osobom, które proszą Cię o pomoc w trudnej sytuacji;
jesteś gotowy uczyć innych przez trening i doświadczenie, bez presji, ocen i pouczeń.
"Odrzuć lęk i kochaj to najmilsza i najsubtelniejsza melodia, balsam dla mego serca. Zasady w niej przedstawione miały na mnie ogromny wpływ. To książka, która zaważyła na tym, jak widzę siebie i czym kieruję się w życiu, jakie nawiązuję relacje z innymi i jak patrzę na świat. Dzięki niej odnalazłem wewnętrzny spokój, radość i szczęście, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczyłem, a nawet nie wiedziałem, że jest w ogóle możliwe." Carlos Santana Odrzuć lęk i kochaj to książka, która od przeszło trzydziestu lat inspiruje miliony osób na całym świecie i pomaga im uzdrowić swoje życie. Gerald Jampolsky w dwunastu prostych krokach prowadzi czytelnika do odmiany duchowej i pokazuje jak osiągnąć spokój i harmonię. Autor uczy nas, jak uwolnić się od przeszłości, żyć w teraźniejszości i śmiało patrzeć w przyszłość. Odrzuć lęk i kochaj to pozycja, która pomaga rozprawić się z negatywnymi doświadczeniami i uświadomić sobie, że sami stawiamy bariery, które utrudniają nam realizację naszych pragnień. Dopiero, gdy zdamy sobie z tego sprawę, będziemy mogli szczerze cieszyć się każdym dniem. Dr Gerald Jampolsky jest psychiatrą i założycielem Centrum Terapii Duchowej. Wraz ze swoją żoną od ponad trzech dekad uczy jak uwolnić się od pułapek własnego umysłu i dzięki temu osiągnąć upragnione szczęście.
Wielu z nas czyta poradniki skutecznej komunikacji. Sama często sięgam po psychologiczne nauki rozszerzające moją zdolność mówienia i słuchania. W każdym związku rozstanie boli... Zapytałam siebie dlaczego ja i mój pierwszy mąż się rozstaliśmy? Dlaczego ludzie wokół się rozstają? Bo się nie rozumieją. Bo przestali ze sobą rozmawiać. Bo się zmienili. Bo ich rozmowy były nieszczere. Albo dlatego, że nie umieli ze sobą rozmawiać. Poznałam w wędrówce swego życia człowieka, który bardzo jasno precyzował swoje uczucia i emocje. Zachwycił mnie swoją klarownością. Pewnego dnia zapytał mnie: Ile swoich uczuć i emocji potrafisz nazwać?
Jeśli przywództwo jest sztuką, to Jack Welch udowodnił, że jest jej mistrzem. W opinii wielu ludzi był najwybitniejszym menedżerem korporacji ubiegłego stulecia. Welch stał się legendą światowego biznesu. Jako prezes i generalny dyrektor General Electric należał do awangardy amerykańskiego przemysłu. Po odejściu na emeryturę nie zniknął ze sceny gospodarczej, ale z mistrza zarządzania przeistoczył się w mistrza własnego świata. W prezentowanym nowym wydaniu „Jack Welch mówi”, autorka bestsellerów Janet Lowe przedstawia Welcha za pomocą jego własnych słów i pomaga zrozumieć, kim jest i jak osiągnął szczyt. „Jack Welch mówi” zawiera refleksje, wizje i filozofię, które prowadziły Welcha w jego nadzwyczajnej karierze w General Electric i nadal prowadzą go w życiu na emeryturze. Autorka przeplata swoje komentarze z obszernymi cytatami Welcha na temat zarządzania. Lowe wgłębia się także w idee i wartości, które umożliwiły Welchowi odnalezienie miejsca dla General Electric w globalnej gospodarce. „Jack Welch mówi” pełna jest wnikliwych przemyśleń i praktycznych porad, które umożliwiają czytelnikowi dokonanie oceny kariery Welcha.
Opanuj emocje i włącz myślenie Bądź najlepszą wersję siebie Zacznij uwodzić jak specjalista Wskrześ dawne uczucia, wspomnienia i sentymenty Odzyskaj swoją byłą (jeśli wciąż tego chcesz) Ta książka jest dla Ciebie... …jeśli w Twoim słowniku „sex” wciąż wiąże się z „ex” Stało się. Powiedziała Ci to. „Już Cię nie kocham”. „Poznałam kogoś innego”. Propozycja „Zostańmy przyjaciółmi” (czy ktokolwiek w to wierzy?) była gwoździem do trumny. Twój stabilny świat rozsypał się niczym domek z kart i nie ma już więcej „was”. W głowie tłucze się wciąż uparte dlaczego, dlaczego, dlaczego....? No, Bracie, wystarczy. Co się stało to się nie odstanie. Jeśli po kilku tygodniach lub miesiącach bez swojej dziewczyny/żony/kochanki wciąż nie widzisz ile pięknych, zmysłowych, długonogich blond czy rudych możliwości daje Ci życie, to może faktycznie warto ją odzyskać. Po to, żeby sprobować jeszcze raz, by sprawdzić, czy stara miłość nie rdzewieje, albo po prostu – utrzeć jej nosa. My tu nie oceniamy. My tu pomagamy! Jeśli niczego nie popsujesz, to jakbyś już ją miał. Czemu tak uważamy? Bo już tam byłeś! Byłeś w jej obwodach emocjonalnych, neuronach, myślach i majtkach. Nawet jeśli to gdzieś w niej zasnęło jak rycerze śpiący pod Giewontem, to jest szansa obudzić w niej to na nowo. To Twoja przewaga konkurencyjna. Przestań się mazać. Nie gnij w łóżku. Skończ z zadręczaniem siebie i przyjaciół. Przewartościuj spojrzenie na waszą relację i – pamiętaj – bez względu na to, co się stanie, będzie tylko lepiej. Twoim celem jest ona. Ale Twoim głównym celem jesteś TY!
Książka prezentuje podstawowe mechanizmy manipulowania człowiekiem oraz zasady obrony przed tymi manipulacjami. Wychodzi naprzeciw tym wszystkim, którzy chcieliby umieć rozpoznawać, co jest manipulacją, rozumieć jej działanie oraz przede wszystkim umieć się przed manipulacjami bronić.
Znany sprawozdawca radiowy, udziela wielu cennych wskazówek, aby pomóc tym, którzy mają problemy w rozmowie z jedną osobą czy przemawianiem na sali pełnej ludzi. Autor przyznaje, że najlepszym sposobem nauczenia się czegoś jest najpierw zrobienie tego źle. Autor prowadzi czytelnika i krok po kroku pokazuje mu swoją perspektywę i dzieli się wnioskami "z prób całego życia i wielu popełnionych błędów".
Stephen R. Covey, autor jednego z najważniejszych poradników XX wieku „7 nawyków skutecznego działania” zmienił życie milionów czytelników na całym świecie, ukazując, w jaki sposób stać się wysoce skutecznym w działaniu. Zawarte w książce porady odzwierciedlają kompletną strukturę uniwersalnych i ponadczasowych zasad rządzących charakterem, a także skutecznością ludzkich działań. Jednakże po kilku latach autor obserwując zachodzące w świecie zmiany, dostrzegł umiejętność wykorzystania mocy, jaka drzemie w trzecim wymiarze siedmiu nawyków. Wzniesienie się na wyżyny ludzkiego geniuszu i motywacji – tego, co moglibyśmy nazwać głosem – wymaga nowego sposobu myślenia, nowego wachlarza umiejętności, nowego zestawu narzędzi – słowem, nowego nawyku.
Dr Stephen R. Covey- autor bestsellerowych książek poświęconych przywództwu i skuteczności działania. W 1996 magazyn „Time” umieścił Covey’a na liście 100 najbardziej wpływowych ludzi Ameryki. W Roku 1998 otrzymał międzynarodową nagrodę pokojową – Sik'h 1998 International Man of Peace Award. Jest ojcem dziewięciorga dzieci oraz dziadkiem pięćdziesięciu jeden wnucząt.
Oryginalna monografia, napisana w sposób klarowny i syntetyczny, zawiera porcję wiedzy nieproporcjonalnie dużą w stosunku do objętości.
Treści pomieszczone w monografii mają dużą wartość poznawczą. Precyzyjny wywód teoretyczny uzupełniają eleganckie w swej prostocie i pomysłowości badania eksperymentalne.
Piotr Oleś
Mocno polecam lekturę tej wyjątkowo wnikliwej serii o tym, jak wydobywać z ludzi to, co w nich najlepsze, i poprowadzić ich ku ich najwyższym możliwościom.
Don Beck, międzynarodowy wykładowca i autor książki Spiral dynamics
Dlaczego mężczyźni kochają zołzy Tytułowa zołza jest superbabką, a nie jędzą czy wrednym babsztylem. To kobieta niezależna, która będąc w związku z mężczyzną, nigdy nie przestaje być sobą. Ma poczucie humoru i życzliwy charakter. Nie kłamie, nie gra, nie manipuluje. Zna swoją wartość. Mówi, co myśli, i robi, co chce. Jej zadziorność pociąga mężczyzn i podnosi temperaturę związku. POZNAJ 100 ZASAD ATRAKCYJNOSCI! • Ceń się wysoko, a on uwierzy, że jesteś wygraną na loterii. • Seks i magiczna iskra to nie jedno i to samo. • Kiedy jest ta niezaprzeczalna iskra, nie ma mowy o konkurencji. • Mężczyźni nie reagują na słowa. Reagują na brak kontaktu. • Związek, w którym nadmiernie się starasz, prawdopodobnie jest do niczego. Kiedy coś jest dobre, wydaje się łatwe i nie czujesz się tym umęczona. • Najatrakcyjniejszym przymiotem człowieka jest godność. Dlaczego mężczyźni kochają zołzy to nieoceniona pomoc dla kobiet i świetna rozrywka. Ten zabawny poradnik, odkrywający tajemnice relacji damsko-męskich, pomoże was ułożyć związki z mężczyznami na całkiem nowych zasadach. Zastosowanie reguł atrakcyjności przez superbabki to klucz do wspaniałej miłości. Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy Pełna zadziorności książka, która sprawi, że kobiety będą się czuły bardziej pewne siebie (…) Mężczyźni naprawdę nie lecą na kobiety miłe. Lecą na interesujące! Publishers Weekly Dlaczego mężczyźni poślubiają zołzy to poradnik śmiały i zabawny. Sherry Argov wyjaśnia kobietom, jak z przygodnego związku stworzyć głęboki i trwały. Bez cackania się, ze szczerością i zadziornością wyjaśnia, dlaczego bycie miłą do bólu niekoniecznie sprawi, że facet będzie bardziej oddany. Albowiem kobietą, jakiej on pragnie, jest zołza.
Dajcie spokój, nie da się być tytułową, perfekcyjną we wszystkim Supermenką - to przesłanie Debory L.Spar, redaktorski żeńskiego Bernard College przy Columbia Uniwersity, matki trojga dzieci, mężatki z 25 - letnim stażem i byłej profesor Harvard Business School. Przesłanie dla kobiet, które codziennie dokonują rzeczy niemożliwych, godząc karierę z byciem perfekcyjną matką, atrakcyjną kochanką, czułą żoną i dobrą gospodynią. To również świetna lektura dla tych, które stojąc u progu dorosłego życia za wszelką cenę chcą to wszystko osiągnąć. Świetnie napisana, osobista opowieść o tym, jak kobiety wpadły w pułapkę feminizmu. Supermenki trafiły na listę bestsellerów New York Timesa.
Czym jest rytuał? Czy dzięki rytuałom można odnieść większy sukces w życiu? Jak za pomocą rytuałów stworzyć więź? Żyjemy w świecie rytuałów. Rytuały towarzyszą nam w zasadzie od momentu narodzin aż do śmierci. Warto więc poznać je dokładniej i nauczyć się wykorzystywać ich wielką moc w życiu codziennym. One bowiem są odpowiedzialne za owocną komunikację, za dobry klimat w firmie, za bliskość i respektowanie granic w rodzinach i partnerskich związkach.
Komunikacja jest specyficznym procesem społecznym, bowiem przebiega zawsze w środowisku społecznym, zachodzi w określonym kontekście społecznym oraz ma charakter dynamiczny i symboliczny. Komunikowanie się jest kontaktem społecznym w sensie przekazywania i przyjmowania informacji. Proces komunikacji jest interakcyjny, ponieważ tworzy stosunki partnerskie (symetryczne) lub podporządkowania (niesymetryczne lub komplementarne). Komunikacja daje nam szansę na wymianę myśli i współdziałanie, umożliwia wyrażanie uczuć i zaspokajanie potrzeb społecznych, stanowiąc mechanizm wyrażania satysfakcji czy frustracji. Czy potrafimy się skutecznie komunikować? Wiele nieporozumień w relacjach interpersonalnych jest wynikiem złej komunikacji. Niewłaściwe odczytanie intencji z jednej strony, zawoalowane oczekiwania z drugiej – oto trudności, których doświadcza niemal każdy z nas w codziennych rozmowach. [...] Teksty zawarte w niniejszym zbiorze zawierają treści dotyczące różnorodnych aspektów komunikacji interpersonalnej w rodzinie, komunikacji medialnej, komunikacji w grupie oraz prezentują nowe środki komunikacji w edukacji. Ze Wstępu
„To pasjonujące, uświadomić sobie, że mamy kontrolę nad naszymi słowami...”
Chociaż żyjemy w oceanie słów, rzadko zauważamy, jak one skutecznie potrafią nas podnosić na duchu lub przygnębiać, inspirować lub zniechęcać, pomagać nam lub nas ranić.
Hal Urban w „Mocy pozytywnych słów”, książce którą recenzent The New York Times nazwał „perłą wśród innych książek” uczy nas, jak wykorzystać w działaniu język, którym się posługujemy, uświadamia nam fantastyczne możliwości narzędzia jakim jest ludzka mowa.
Podchodząc do sprawy praktycznie i z dużym poczuciem humoru, Urban instruuje nas na przykładach, jak budować trwałe relacje między ludźmi, polepszać jakość naszego działania, przeobrażać własne życie oraz życie otaczających nas ludzi – w szkole, na ulicy, w pracy, w domu.
Tłumaczy, że ton głosu, język ciała i dotyk mogą być zasadniczą pomocą w komunikacji, że odpowiednie słowa w odpowiedniej chwili mogą doprowadzić do wielkich zmian. A także dlaczego śmiech jest tak ważny.
Przywołuje Marka Twaina, który swego czasu rzekł: „Mogę przeżyć dwa miesiące na porządnym komplemencie” – ot, cóż znaczy potęga słów.
Choć mało kto uważa się za profesjonalnego negocjatora, w rzeczywistości wszyscy prowadzimy negocjacje - i to znacznie częściej, niż się nam wydaje. W domu, w pracy, w gronie znajomych, wszędzie konieczne jest porozumienie z innymi ludźmi. Dzięki temu poradnikowi poznasz skuteczne techniki negocjacyjne i nauczysz się je stosować w praktyce. Znajdziesz w nim wskazówki, jakich użyć metod, jaką przyjąć postawę negocjacyjną i jak wykorzystać słabości drugiej strony, aby odnieść sukces w negocjacjach. Dzięki tej książce dowiesz się: - jak przygotować się do negocjacji, - jak wykorzystać mowę ciała podczas prowadzenia negocjacji, - jakie stosować środki taktyczne i sztuczki negocjacyjne, - jak negocjować przez telefon, - jak negocjować z zagranicznymi partnerami. Rozwiązując zamieszczone w książce krótkie praktyczne ćwiczenia i porównując swoje odpowiedzi z zaleceniami ekspertów, nauczysz się tak negocjować, aby w pełni osiągnąć swoje cele.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?