Supermarketyzacja Relligia i obyczaje seksualne młodzieży w kulturze konsumpcyjnej
-
Autor: Szlendak Tomasz
- ISBN: 9788322928943
- EAN: 9788322928943
- Oprawa: Miękka
- Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego
- Format: 14.0x20.0cm
- Język: polski
- Liczba stron: 204
- Rok wydania: 2013
- Wysyłamy w ciągu: niedostępny
-
Brak ocen
-
12,15złCena detaliczna: 15,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 12,15 zł
Artykuł chwilowo niedostępny
x
Wzorce kultury konsumpcyjnej odnajdujemy dziś nie tylko w miejskiej przestrzeni, na reklamowych billboardach czy w centrach handlowych. Są obecne nie tylko w wypełnionym kartami kredytowymi porfelu, nie tylko w feerii towarów na sklepowych półkach czy w szaleństwie sezonowych wyprzedaży. Dotarły już do tych rejonów kultury, których o związek z konsumeryzmem nigdy byśmy nie podejrzewali. Można wręcz powiedzieć, że "supermarketyzuje się" cała kultura. Konsumenckie schematy postępowania i myślenia widać choćby w wychowywaniu dzieci, w edukacji, w życiu seksualnym, a nawet w Kościele, ponieważ "supermarketyzacji" ulega także sfera przeżyć religijnych. Książka poświęcona jest mechanizmom i efektom owej "supermarketyzacji" na polu religii i seksualności. A przyglądamy się tym mechanizmom przez pryzmat zachowań ludzi młodych, ponieważ są one, zdaniem socjologów, świetnym prognostykiem tego, co się jeszcze w kulturze zachodniej wydarzy.