O tym jak ważne są relacje między ludźmi chyba wszyscy doskonale wiedzą, uczucia i emocje panujące między nami są bardzo ważne w codziennych relacjach. Stosunki międzyludzkie, relacje, partnerstwo, małżeństwo, relacje w rodzeństwie i rodzinie, asertywność to bardzo ważne aspekty naszego życia. Jak zjednać sobie ludzi, zdobyć przyjaciół, jak zintegrować życie, jak poukładać trudne relacje z toksyczną matką, ojcem, siostrą, bratem, córką, synem? na te i wiele innych pytań znajdziesz odpowiedź w naszych poradnikach, które proponujemy w tym dziale. Najciekawsze bestsellery autorów takich jak: Kevin Hogan, Mateusz Grzesiak, John C. Maxwell i wiele innych - zapraszamy.
Czy wypowiedziane słowa nie wpakowały cię kiedyś w tarapaty?
Czy nie masz wrażenia, że wcale nie mówisz tego, co myślisz, i nie myślisz tak jak mówisz?
Czy nie łapiesz się na tym, że mówisz, by wypełnić ciszę?
Kiedy mówisz, to bądź w tym dobry! Skoro twoi bliscy będą do ciebie mówić, to zatroszcz się, aby do tuszu docierały właściwe komunikaty! Przetestuj na sobie rady Karen. Przestań paplać, a zacznij mówić!
Przeciętny mężczyzna wypowiada dziennie około 7000 słów, a kobieta – 20 000, nie licząc tych wystukiwanych online. Karen Ehman – kobieta, której słowa nieraz sprawiały masę problemów – dzieli się swoim doświadczeniem, jak radzić sobie z własnym językiem. Książka Przestań paplać. Zacznij mówić nauczy cię:
• kiedy i jak włączyć wewnętrzny przycisk pauzy, zanim na kogoś naskoczysz i zaatakujesz nie problem, a osobę;
• jak unikać wypowiadania krzywdzących słów, gdy stres czy nerwy zaczynają przejmować nad tobą kontrolę;
• jak umiejętnie dawkować upomnienia i nie szastać pochlebstwami;
• jak rozmawiać o ludziach i zdarzeniach bez plotkowania.
Szukając wskazówek zawartych w Piśmie Świętym oraz poddając analizie osobiste doświadczenia, Karen Ehman wypracowała wiele skutecznych metod mających ci pomóc wydobyć moc języka, którą obdarzył cię sam Bóg. Czy chcesz podjąć to wyzwanie?
ak znaleźć małżeństwo, o jakim marzymy?Lektorzy: Ireneusz Załóg i Anita SajnógJohn Eldredge jest założycielem i dyrektorem Ramsoned Heart Ministries w Colorado Springs stowarzyszenia pomagającego ludziom w odkrywaniu Bożego Serca. John napisał wiele książek, m.in. Dzikie serce, Podróż pragnień, Opowieść, Pełnia Serca. Wraz z żoną Stasi są autorami książek Urzekająca i Urzekająca dziennik osobisty.Stasi Eldredge jest współautorką książek Urzekająca i Urzekająca dziennik osobisty. W Ramsoned Heart Ministries zajmuje się prowadzeniem konferencji dla kobiet. Jej pragnieniem jest oglądać przemianę serc przez umiłowanie Jezusa i odkrywanie piękna Ewangelii. Od dwudziestu pięciu lat żyje w związku małżeńskim z Johnem, mają trzech wspaniałych synów.
Podręcznik zawiera kompletny zestaw narzędzi, technik i informacji niezbędnych w pracy coacha. Zaprezentowano w nim istotę i zasady coachingu wraz ze wskazówkami dotyczącymi konkretnych sytuacji szkoleniowych, zarówno w kontekście biznesowym, jak i osobistym.
Autorka odnosi się do szczególnie wartościowego modelu - coachingu kooperacyjnego, a w jego opisie uwzględnia takie zagadnienia jak:
- zasady i system wartości dobrego coacha,
- konieczne umiejętności i kompetencje coacha oraz ich rozwijanie,
- używanie stylu nienakazowego dla osiągnięcia najlepszych rezultatów,
- planowanie sesji coachingowych,
- ścieżka treningu - struktura sesji coachingowych,
- efektywne sposoby rozpoczynania i kończenia sesji, przeprowadzania rozmów, zadawania pytań,
- bariery w procesie coachingu i ich pokonywanie,
- rozwijanie dojrzałości emocjonalnej u coacha i podopiecznych.
Zawarte w książce wskazówki są zilustrowane licznymi przykładami potencjalnych sytuacji i próbkami dialogów coachingowych. Najnowsze, zmienione wydanie podręcznika zostało ponadto uzupełnione o praktyczną sekcję "Narzędzia", która zawiera dodatkowe ćwiczenia i opisy przydatnych procedur.
Zaproś magię do swojego życia.
Bestseller "Magia" pomoże Ci radzić sobie z niedostatkami dnia codziennego, z ograniczeniami. Pokaże, co możesz ze swojego niedoskonałego życia wyeliminować, a co w nim wzmocnić.
Przez ponad dwadzieścia stuleci słowa zawarte w świętym tekście zawsze intrygowały, wprawiały w zmieszanie i były mylnie rozumiane przez niemal wszystkich, którzy je czytali. Tylko niewielu ludzi na przestrzeni dziejów zdawało sobie sprawę, że słowa są zagadką i że kiedy ją rozwiążesz – kiedy odkryjesz tajemnicę – przed Twoimi oczami pojawi się nowy świat.
W "Magii" Rhonda Byrne ujawnia światu swoją wiedzę, która zmienia życie. W niewiarygodnej dwudziestoośmiodniowej podróży uczy, jak stosować tę wiedzę w codziennym życiu.
Bez względu na to, kim jesteś i czym się zajmujesz, bez względu na to, jaka jest Twoja obecna sytuacja materialna, Magia zmieni całe Twoje życie!
By dowiedzieć się więcej o "Magii", odwiedź www.thesecret.tv.
Książka sprzedana w łącznym ponad 20 milionowym nakładzie, przetłumaczona na wszystkie niemal języki świata.
Książka „Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi" od momentu pojawienia się w 1937 r. poruszała swą niezwykłą treścią coraz to większe rzesze czytelników, wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom. Ciągła sprzedaż i wciąż nowe wydania dowodzą, że popularność ta nie była tylko przejściową modą. Dzieło Carnegie'go okazało się być
bestsellerem wszechczasów.
Narrator: Tomasz Kućma
#1: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD1 (CD-Audio)
#2: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD2 (CD-Audio)
#3: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD3 (CD-Audio)
#4: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD4 (CD-Audio)
#5: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD5 (CD-Audio)
#6: Jak zdobyć przyjaciół i zjednać sobie ludzi CD6 (CD-Audio)
Wszystko, co dobre i złe w człowieku, bierze się z najwcześniejszego etapu życia — życia w rodzinie. To właśnie ona daje mentalny, emocjonalny, relacyjny i moralny kręgosłup, z którym młoda osoba rusza w świat. Jeśli ten ekwipunek okaże się słabej jakości, prawdopodobieństwo bycia szczęśliwym i odnoszącym sukcesy dorosłym znacznie spada. Nieuleczone rany rodziców przechodzą na nieświadome dzieci, które bez odpowiednich wzorców nie radzą sobie w życiu tak, jakby mogły. Aż 40% polskich małżeństw się rozwodzi, często bez dojrzałości i klasy. Niektóre rodzinne spory ciągną się latami. Problemy z domu przenosimy na pracę, przez co cierpimy, chorujemy, a nawet tracimy poczucie sensu życia i nadzieję na przyszłość. Dlaczego tak się dzieje? Bo nie potrafimy ze sobą rozmawiać. Używamy słów jedynie do wymiany uwag i informacji albo do ranienia innych. Tymczasem umiejętnie przeprowadzony dialog to potężny sprzymierzeniec w budowaniu świadomych związków z osobami, które są dla nas najważniejsze. Ten dialog jest oparty na sprawdzonej naukowo, psychologicznej wiedzy, podanej w przystępny sposób. I dlatego właśnie powstała ta książka — spisano w niej w jednym miejscu reguły tworzenia świadomych związków. Pomoże Ci ona uniknąć wielu konfliktów z bliskimi i uleczyć niedziałające relacje. Być może ochroni przed niepotrzebnym rozstaniem. Bez dwóch zdań ułatwi komunikację z bliskimi, usprawni emocje między Wami, powie dokładnie, jak i co robić w sytuacjach rodzinnych. To piękna książka z fascynującą, potrzebną do życia wiedzą.
Zasadniczym celem niniejszej pracy jest etyczna analiza zjawiska mobbingu z wykorzystaniem ustaleń psychologicznych. Mobbing można ujmować na wiele sposobów: jako patologię relacji między jednostkami, jako patologię zarządzania, jako znak czasów, w których osobisty sukces i wyścig po wygodne życie stały się najważniejszymi celami, kosztem takich wartości jak troska i odpowiedzialność za drugiego człowieka. W mojej pracy staram się umieścić mobbing w perspektywie etycznej, która pozwala zrozumieć to zjawisko przede wszystkim jako źródło zła moralnego. Celem moim jest wieloaspektowe pokazanie moralnego zła mobbingu, w ramach perspektywy integrującej wyniki badań psychologicznych z rezultatami dociekań etycznych. /ze Wstępu/
W książce przedstawiono nowoczesne modelowanie przestrzeni wiedzy w przedsiębiorstwie poprzez wykorzystanie narracji biznesowych, które współcześnie w optymalny sposób umożliwiają aranżowanie formy, systemu zarządzania, struktury organizacyjnej i komunikowania menedżerskiego wewnątrz przedsiębiorstwa, jak również w układach międzyorganizacyjnych (firma - otoczenie, kooperanci, konkurenci, klienci i inne podmioty zaangażowane).
Przedsiębiorstwo przyjmuje się w książce jako teatr aktorów organizacyjnych (menedżerowie, pracownicy, klienci), którzy odgrywając role organizacyjne „przyśpieszają" lub „zwalniają" dynamikę rozwoju organizacji gospodarczej.
Oryginalne narracje zostały przygotowane i przetestowane przez pracowników i współpracowników Katedry Zarządzania Wiedzą Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu.
Zawarta jest w nich wiedza niejawna, umożliwiająca odkrywanie, identyfikowanie i przeformowanie modeli biznesu w realnie istniejących organizacjach gospodarczych. Narracje biznesowe, mające wymiar teoretyczny i praktyczny, stanowią świetne narzędzie dydaktyczne w wyższych uczelniach menedżersko-ekonomicznych, jak również w firmach konsultingowych, treningowych i szkoleniowych oraz w innych instytucjach szkolenia zawodowego.
Rewolucja w zarządzaniu motywacją!
Susan Fowler, badaczka problemu przywództwa, doskonała konsultantka i coach, przekonuje nas, abyśmy w końcu przestali próbować motywować ludzi! Nie dość, że jest to frustrujące dla obu stron, to jeszcze po prostu nie działa. Ludzie już są zmotywowani, choć zazwyczaj w sposób powierzchowny i tylko na krótką metę. W tej książce Fowler wykorzystuje wnioski płynące z najnowszych badań naukowych i przedstawia sprawdzony model i plan działania, które pomogą liderom poprowadzić swoich ludzi w stronę takiej motywacji, która nie tylko pozwoli im zwiększyć wydajność pracy i zaangażowanie, ale w dodatku zapewni im głębokie poczucie celu i spełnienia.
Fowler twierdzi, że liderzy nadal wykorzystują tradycyjne techniki kija i marchewki, ponieważ nie znają alternatyw. Jej program Optymalna Motywacja pokazuje liderom, w jaki sposób mogą odejść od zewnętrznych nagród i pomóc swoim pracownikom odkryć, w jaki sposób ich praca może spełnić ich głębsze potrzeby psychologiczne – autonomii, relacyjności i kompetencji. Badania dowodzą, że tylko w ten sposób można osiągnąć głęboką i trwałą motywację.
Program Optymalna Motywacja sprawdził się w organizacjach na całym świecie – klientami Fowler były takie firmy i organizacje, jak Microsoft, CVS, NASA, Mattel i wiele, wiele innych. Autorka ilustruje poszczególne kroki procesu przykładami zaczerpniętymi z życia. To przełomowe rozwiązanie dla liderów, którzy pragną, by ich pracownicy byli właściwie zmotywowani!
„Plutarch z Cheronei żył i tworzył w drugiej połowie I i na początku II wieku po Chrystusie, a więc w epoce, którą ładnie i trafnie nazwano „babim latem kultury greckiej”. Nie wydała już ona twórców genialnych, ale w promieniach zachodzącego słońca cieszyła się wspaniałością swojej przeszłości i była z niej dumna. Plutarch jest nieodrodnym dzieckiem tych czasów. Na stałe związał się z Cheroneą, małym, ale jakże sławnym miasteczkiem w Beocji, skąd pochodził. Nie kusiły go metropolie ówczesnego świata. Przedkładał nad nie tę malutką mieścinę, która stałaby się jeszcze mniejsza, gdyby i on ją opuścił, jak zwykł dowcipnie mawiać. Tam żył i działał w otoczeniu rodziny i przyjaciół. Działalność ta polegała głównie na czytaniu i komentowaniu z młodymi, zdolnymi i chętnymi ludźmi pism Platona oraz rozwiązywaniu wielu zagadnień praktycznych, co dawało mu możność kierowania sumieniami swoich słuchaczy. […]
Pismo to jest też dowodem olbrzymiej erudycji Plutarcha, który niemal każdą swoją myśl popiera cytatem z literatury greckiej lub stosowną anegdotą. Jest to najczęściej Homer, który stoi na początku, w środku i na końcu życia każdego chłopca, męża dojrzałego i każdego starca, jak powie współczesny mu retor Dion z Prusy, a dalej zaś Eurypides, a z prozaików Tukidydes i Platon. Musiała to być też erudycja czytelników Plutarcha, którzy w lot identyfikowali te cytaty i anegdoty. Cechowała ona zapewne Kasjusza Juliusa Antiocha Epifanesa Filopapposa, księcia syryjskiego z dynastii Seleucydów, wnuka Antiocha IV, postaci ważnej w życiu kulturalnym i społecznym Aten i Rzymu w czasach Plutarcha, który pismo to mu zadedykował".
„Nowy coaching biznesowy” to kompleksowy przewodnik po podstawach coachingu, zawierający przegląd podstawowych zasad i narzędzi, a także liczne analizy przypadków umożliwiające pogłębianie wiedzy. Carol Wilson, doświadczony trener i szkoleniowiec, przedstawia wiedzę niezbędną do przyswojenia sobie najlepszych praktyk, przydatną zarówno dla początkujących adeptów coachingu, jak i dla aktywnych zawodowo profesjonalistów – a także dla każdego, kto chciałby kształtować w swojej organizacji kulturę coachingową. Nowe wydanie zostało kompleksowo zaktualizowane, zyskało też zupełnie nową strukturę. Kładzie większy nacisk na budowanie kultury coachingowej w organizacji i przytacza liczne przykłady z różnych krajów świata. Książka została wzbogacona o wiele nowych informacji, związanych z najnowszymi trendami charakterystycznymi dla dynamicznie rozwijającego się świata coachingu.
Carol Wilson to prelegentka, pisarka i autorka audycji prowadząca swoją działalność w skali międzynarodowej. Pełni funkcję dyrektora zarządzającego Performance Coach Training, założonego wspólnie z sir Johnem Whitmorem.
Prawie wszystko, co jest ważne dla ludzkiej kondycji, zarówno tej dobrej, jak i złej, ma swój początek w komunikacji. Konflikt i kooperacja, społeczeństwo i rodzina, miłość i przyjaźń, funkcjonowanie handlu i organizacji są możliwe dzięki komunikacji. Okazuje się, że im bardziej kompetentna jest komunikacja, tym lepsze są podstawowe instytucje i związki.
Komunikacja między ludźmi (nowe wydanie) to kompendium wiedzy na temat komunikacji i lektura obowiązkowa dla osób chcących poprawić umiejętności komunikowania się w na wszystkich płaszczyznach życia.
Ta książka to „biblia komunikacji”, w której czytelnik znajdzie:
· Podstawowe informacje dotyczące komunikowania się ludzi
· Wiedzę dotyczącą komunikacji interpersonalnej
· Informacje i ćwiczenia, które pomogą poszerzyć umiejętność komunikacji w małych grupach, podejmowania decyzji i przywództwa
· Cenne wskazówki dotyczące przemówień, wystąpień publicznych oraz sztuki informowania i przekonywania
· Najnowsze badania i rekomendacje dotyczące kompetentnego komunikowania się w dwóch krytycznych kontekstach XXI wieku – komunikacji masowej i technologicznej oraz komunikowania się za pośrednictwem mediów.
Każdy rozdział Komunikacji między ludźmi skonstruowano tak, by ułatwić przyswajanie wiedzy i zdobywanie umiejętności:
· Z życia wzięte przykłady
· Tabele i ramki wyjaśniające ważne zagadnienia
· Narzędzia samooceny, które można wykorzystywać do oceniania własnej motywacji,
wiedzy i umiejętności w sytuacjach z realnego świata
· Podsumowania najważniejszych treści rozdziału
· Pytania do dyskusji oraz propozycje ćwiczeń
· Słownik najważniejszych pojęć
Miłość to coś więcej niż gorące i ekscytujące emocje. Pragniemy miłości, bo oczekujemy od niej wiele i obawiamy się, że bez niej nasze życie będzie ubogie. Ale dość często nie potrafimy dbać o naszą miłość. Ze smutkiem godzimy się, że się rozprasza i znika…
Potrzeba bliskości jest naszym pierwotnym i podstawowym instynktem. Emocjonalne związki z partnerami chronią nas przed stresem i sprawiają, że jesteśmy silniejsi w obliczu życiowych wyzwań. Udany związek to najlepsza recepta na szczęście i zdrowie, a także silny środek przeciwdziałający starzeniu.
Sue Johnson przedstawia trzy podstawowe strategie radzenia sobie z potrzebą tworzenia więzi i towarzyszącymi jej lękami. Dodająca otuchy książka w sposób praktyczny i przystępny radzi jak budować bliskość, bezpieczeństwo i zaufanie; jak radzić sobie z cierpieniem, utratą, i jak przebaczać; jak umacniać bezpieczeństwo związku tak, żeby trwało przez całe życie. Książka ta zmienia sposób myślenia o miłości.
Negocjujesz przez całe życie: w piaskownicy, w szkole, w pracy, w domu, na zakupach, w biznesie… Czasami jednak targom towarzyszą zgrzyty, pretensje lub nawet krzywda jednej ze stron. Niepotrzebnie.
Dzięki tej książce nauczysz się negocjować mądrze i świadomie, by zamiast przewagi i wygranej za wszelką cenę, osiągać równowagę i korzyści dla każdej ze stron.
Czyta: Maciej Kowalik
Hejt do niedawna stanowił wyłącznie czarną stronę sieci. Przyzwyczailiśmy się do niego, a nawet niesłusznie go zaakceptowaliśmy. Efekt? Hejt wyszedł z monitorów na ulice, a my musimy żyć w świecie, w którym każdy może obrobić nam tyłek i zrobić krzywdę — nie tylko słowem, ale i czynem. Hejter rzuca bezpodstawne, agresywne i krzywdzące opinie na prawo i lewo. Kiedyś cierpiały na tym dzieci w gimnazjach, później prezenterzy telewizyjni. Dziś problem ten niebezpiecznie zbliża się do Ciebie. Gwałtownie topnieją szanse na to, abyś nigdy nie poczuł jego niszczycielskiego wpływu. Co gorsza, zrozumiesz wagę problemu dopiero wtedy, gdy dotknie Cię osobiście. Ten czas nadejdzie, prędzej czy później. Wszyscy doskonale wiemy, że wokół nas żyją ludzie głupi, bezduszni i agresywni. Dlaczego pokornie zgadzamy się na ich obecność w swoim otoczeniu? Nie możemy ich wyeliminować, ale czy naprawdę mamy pozwolić, by zdominowali nas na amen? Może warto otworzyć oczy i coś z tym zrobić? Autor tej książki otwiera ludziom oczy od wielu lat. Co więcej, zaplanował i poprowadził największą w Polsce kampanię crowdfundingową. Ustanowił nowy rekord, który zwrócił na problem hejtu uwagę mediów i otworzył drzwi wielu innym, ważnym społecznie projektom. Pokazał, jak działa jego technika: z minusa na plus. Już wkrótce sam się jej nauczysz. W książce znajdziesz zresztą dużo więcej przydatnych technik, a każda z nich pomoże Ci nie tylko w walce z hejtem, lecz także w osobistym rozwoju.
W oparciu o osiem lat badań testów na inteligencję i zdolności poznawcze, książka Inteligencja przywódcza ujawnia zespół zdolności, którymi charakteryzują się błyskotliwi liderzy. Justin Menkes, uznany ekspert w dziedzinie przywództwa, zweryfikował te wyniki w setkach wywiadów z ludźmi z wyższego szczebla zarządzania, w tym z trzydziestoma najbardziej znanymi dyrektorami generalnymi świata. Odkrył, że podobnie jak wielcy matematycy odznaczają się wyjątkowymi zdolnościami w zakresie rozumowania dedukcyjnego, tak wytrawni kierownicy posiadają zdolności poznawcze, które są sednem przenikliwości biznesowej.
Zarządzanie można podzielić na trzy obszary: wykonywanie zadań, pracę z innymi ludźmi i samoocenę. W każdej z tych kategorii mieszczą się zdolności poznawcze, od których zależy sprawność dyrektora.
Są wśród nas. Są nieszczęśliwi i unieszczęśliwiają innych. Nie ma powodu, żeby przez nich cierpieć.
Zajrzyj w duszę narcyza. Poradnik znanego psychologa pomoże rozpoznać narcyza, by móc z nim żyć i pracować. Narcyza znają wszyscy. Absorbuje wszystkich swoimi sukcesami, zaletami i swoją niezwykłością. Błyszczy, zakochany w sobie. Ale to pozory… Bo nie kocha siebie tylko swój obraz w oczach innych. W rzeczywistości samotny, niepewny, pełen napięcia i lęku. Ciągle się kontroluje, bo ciągle gra swoją rolę. Biedny narcyz… W ekstremalnych przypadkach potrafi być groźny. W imię swojego wymyślonego wizerunku potrafi sprawiać ból, ranić. Straszny narcyz...
Dr Joseph Burgo sam był narcyzem. Teraz leczy innych. Jak nikt inny wie, jak rozpoznać narcyza – nawet w zachowaniach, które mogą się wydawać normalne… Jak zrozumieć jego psychikę i jego okrutny świat – w którym są tylko zwycięzcy i tylko przegrani… Jak z nim żyć, chroniąc i jego i siebie – nie raniąc go, widząc w nim
zarówno okrutny egoizm, jak i zagubione dziecko… I jak narcyz może przestać być narcyzem…
DR JOSEPH BURGO opierając się na ponad trzydziestoletnim doświadczeniu w badaniach zaburzeń osobowości i terapii ekstremalnych narcyzów, napisał przystępny i pasjonujący poradnik, który pomaga rozpoznać osobowość narcystyczną, zrozumieć ją i radzić sobie z nią. Książka Narcyz, którego znasz, oparta na szczegółowych profilach osób, z którymi autor miał do czynienia w swojej praktyce terapeutycznej,
i biografiach sławnych ludzi, daje rady, które pomogą złagodzić wrogość i wyjść obronną ręką z konfrontacji z ekstremalnym narcyzem.
„Efekt wioski. Jak kontakty twarzą w twarz mogą uczynić nas zdrowszymi, szczęśliwszymi i mądrzejszymi” to najnowsza książka znakomitej kanadyjskiej psycholog rozwojowej Susan Pinker. To ważna książka, która ukształtuje Twój sposób myślenia na temat coraz bardziej wirtualnego świata, w jakim żyjesz. Oto zaledwie kilka spośród mnóstwa podanych przez Susan Pinker powodów, dla których bezpośrednie kontakty między ludźmi mają tak wielkie znaczenie: - ci, który regularnie spotykają się z przyjaciółmi, żyją średnio piętnaście lat dłużej niż "samotnicy" - najniższy poziom demencji występuje u tych, którzy mają rozbudowane sieci kontaktów społecznych; - uścisk albo poklepanie po plecach łagodzi fizjologiczną reakcję na stres, co w efekcie wspomaga organizm w walce z infekcjami. Lubisz e-maile, SMS-y i media społecznościowe? Ja też. Jednak, jak dowodzi Susan Pinker w tej wspaniałej książce, komunikacja elektroniczna nigdy nie zaspokoi głęboko w nas zakorzenionej i na wskroś ludzkiej potrzeby bezpośredniej interakcji z drugim człowiekiem. Czerpiąc z najświeższych badań z dziedziny neurobiologii społecznej i uzupełniając wiedzę naukową studiami przypadków oraz trafnymi spostrzeżeniami, Pinker przedstawia twardą argumentację za miękkimi kompetencjami. Koniecznie przeczytaj tę książkę i porozmawiaj o niej – twarzą w twarz! – z przyjacielem. — Daniel H. Pink, autor bestsellerów z rankingu The New York Times: Drive oraz Jak być dobrym sprzedawcą „Piekło to inni”, pisał francuski filozof Jean Paul Sartre, „Nieprawda!”, zdaje się odpowiadać Susan Pinker. Zasypując nas zaskakującymi danymi, autorka tej frapującej lektury przypomina, że samotność i izolacja są naszym nieszczęściem, a inni ludzie – źródłem radości. Ta ciekawa i znakomicie udokumentowana książka dowodzi, że częsty i bezpośredni kontakt z drugim człowiekiem jest przynajmniej tak samo potrzebny do przeżycia, jak czyste powietrze i zdrowa dieta. — Christina Hoff Sommers, autorka książki Freedom Feminism: Its Surprising History and Why It Matters Today Z właściwym sobie polotem i znawstwem łączy najnowsze doniesienia z dziedziny neurobiologii i psychologii społecznej z historiami z życia wieśniaków na Sardynii, badaniami amerykańskich zakonnic oraz analizą montrealskich portali randkowych. W fascynujący sposób wyjaśnia, dlaczego potrzebujemy kontaktu z żywym człowiekiem, a nie z monitorem, oraz dlaczego czas spędzony z bliźnimi wzbogaca i wydłuża nasze życie w sposób, jakiego byśmy się nigdy nie domyślili. — John Tierney, współautor książki Siła woli, bestsellera z rankingu New York Times Autorka dostarcza błyskotliwych spostrzeżeń na temat dobroczynnego wpływu interakcji społecznych na nasze związki, rodzicielstwo, karierę, rodzinę i przyjaźnie. Co więcej, Susan Pinker zgłębia również wpływ, jaki w naszym codziennym życiu odgrywają płeć i uwarunkowania społeczne. — Susan Shapiro Barash, autorka książek Nine Phases of Marriage i Toksyczne przyjaciółki Pinker jest nie tylko wnikliwym naukowcem, lecz ma także talent do opowiadania historii, dzięki czemu umiejętnie łączy osobiste anegdoty z wynikami badań naukowych na temat małżeństwa, raka, otyłości, szczęścia, długowieczności, religii, synchronii menstruacyjnej, cel izolacyjnych i wielu innych zagadnień. To ważna książka, która ukształtuje nasz sposób myślenia na temat coraz bardziej wirtualnego świata, w jakim żyjemy. — Paul Bloom, stypendysta programu Brooks and Suzanne Ragen, profesor psychologii, Yale Univeristy, autor Just Babies: The Origins of Good and Evil Susan Pinker sporządziła fascynujące, wyważone studium najbardziej fundamentalnej ludzkiej potrzeby: więzi z drugim człowiekiem. Przypomina, że – niezależnie od tego, jak bardzo rozwinie się technologia – niektórych rzeczy po prostu nie sposób zastąpić. — Maria Konnikova, autorka książki Mastermind: How to Think Like Sherlock Holmes, bestsellera z rankingu New York Times
Czy jesteś oszukiwana? Dotarcie do słów prawdy może być trudne. W tej książce Nancy i Dannah analizują 25 kłamstw najpowszechniej uznawanych w młodym pokoleniu, prezentując relacje uzyskane w rozmowach z dziewczętami oraz ich uczciwe opowieści o przezwycieżaniu kłamstw, w które uwierzyły. Autorki wchodzą do indywidualnych bitewnych okopów i pokazują, jak prawda może nas wyzwalać.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?