Medialny wymiar kryzysu zainspirował powszechnie uznanych i cenionych w polskim środowisku medioznawczym badaczy: Rafała Leśniczaka i Krzysztofa Stępniaka do poszukiwania odpowiedzi na rudymentarne pytania związane z kryzysem w mediach. Recenzowana monografia stanowi przykład dojrzałej, wieloaspektowej eksploracji ciekawego, oryginalnego problemu naukowego, który w polskiej literaturze nie doczekał się jeszcze odrębnej publikacji monograficznej (); cechuje ją wyjątkowa aktualność tematu, wpisuje się on bowiem w permanentny kryzys współczesnego społeczeństwa i tym samym kryzys współczesnych mediów i dziennikarstwa. Można nawet stwierdzić, że nauki o komunikacji społecznej i mediach są córką kryzysu. Autorzy monografii wykazują, że kryzys nie ma jednego oblicza, dlatego też analizują kryzys w mediach z dualistycznej perspektywy badawczej, wyróżniając jego wymiar uniwersalny, dotyczący całego społeczeństwa, i wymiar partykularny, dotyczący kryzysu Kościoła katolickiego w przekazach medialnych.Z recenzji prof. dr. hab. Tadeusza Kononiuka Powszechnie wiadomo, że kryzys w każdej postaci jest dla mediów doskonałym materiałem dla atrakcyjnych relacji, odegrania roli włodarza opinii i decydowania o wizerunku wszystkich i wszystkiego obecnego w otoczeniu i co równie ważne czerpania z tego zysku. Zatem przygotowanie publikacji naukowej ukazującej przykłady i meandry udziału mediów w tej błotnistej koegzystencji niezliczonych kryzysów jest bezsprzecznie wartościowym społecznie przedsięwzięciem. Książka (...) wzbogaca dotychczasowy dorobek i obszar wiedzy o funkcjonowaniu mediów w coraz liczniej pojawiających się wokół nas i dotyczących nas sytuacji kryzysowych. Jest o tyle istotna, że opiera się na szeregu wyników badań i analiz, zawiera wnioski i oceny nie tylko polskiego rynku medialnego tak tendencyjnie zachowującego się w różnych sytuacjach kryzysowych. W zamieszczonych tekstach wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu i przedstawiono wyniki wielu wciąż aktualnych badań. Monografia wprowadza też do dyskusji nowe i ważne elementy kognitywistyczne, obecne przy tworzeniu różnych modeli badań zarówno znaczenia, pełnionej roli, jak i udziału/subiektywnego angażowania się mediów w kryzysogennej komunikacji społecznej.Z recenzji prof. dr. hab. Jerzego Olędzkiego
Trudno Ci się skupić?Masz problemy z zarządzaniem czasem?Denerwuje Cię to, że zaczynasz kilka aktywności jednocześnie i żadnej nie kończysz?Może właśnie zauważasz u siebie objawy ADHD albo otrzymałaś diagnozę. A może twoja siostra, córka, mama albo przyjaciółka uczy się, jak żyć w nowej rzeczywistości. Ta książka pozwoli ci poznać kobiety z ADHD. Kobiety, które nie chcą zadawać sobie pytania: "co jest ze mną nie tak?", tylko żyć na 100%. Bo każda jest tego warta.Kilkanaście kobiet opowiedziało Oli o wyzwaniach, które wiążą się z otrzymaną diagnozą. To historie o tym, jak ADHD wpływa na hormony i odwrotnie, na podejmowane działania i role społeczne, na relacje i własny obraz. Każda z kobiet musiała poznać samą siebie na nowo, by pokochać i polubić taką, jaka jest.Psycholożka, studentka, trenerka, prawniczka, przedsiębiorczyni, dietetyczka, mama.Różne historie.Ta sama diagnoza.ADHD.Po diagnozie czułam ogromną radość, bo dostałam potwierdzenie tego, że rzeczywiście jestem inna. Wcześniej moja inność sprawiała, że czułam się bardzo samotna, a kiedy w końcu zaakceptowałam siebie, mogłam zacząć się tą innością cieszyć. Kari GoldynKochałam planować, uwielbiałam kupować planery i zakreślacze, tylko nigdy nie wychodziła mi realizacja tych zamierzeń, mimo że przeczytałam masę książek o produktywności i zarządzaniu sobą w czasie. Ciągle zastanawiałam się nad tym, dlaczego nie mogę być człowiekiem, który zdobędzie wiedzę i po prostu ją zastosuje. Czułam się jakaś zepsuta, nie taka jak trzeba. I tu właśnie bardzo pomogła mi diagnoza. Hania EsNikt nie brał pod uwagę tego, jak się czuję, ale też ci sami ludzie nie chcieli słuchać mojej mamy, która była zaangażowana w moje wychowanie i widziała, że z czymś się męczę. Bo przecież nie jest normalne, że dziecko siedzi kilka godzin nad pracą domową, nie mogąc napisać jednego zdania. Hela DziekońskaJestem w procesie psychoterapii od dziesięciu lat, a mimo to cały czas czegoś mi brakowało i nie potrafiłam dojść do tego, co jest ze mną nie tak. Nie dość, że miałam ciągły ścisk w brzuchu, mnóstwo somatycznych objawów, to jeszcze nie potrafiłam zrobić ze swoim życiem tego, co naprawdę chciałam. Kasia Biernat-StanaszekOla Pflumio - certyfikowana coachka i autorka podcastu Atypowe, w którym rozmawia z osobami, które tak jak ona w dorosłości otrzymały diagnozę ADHD i/lub spektrum autyzmu. Odkąd sama wie, że jest adehadówką, pomaga innym dorosłym borykającym się z podobnymi trudnościami, wspierając ich w przekuwaniu trudności w zasoby w ramach coachingu ADHD. Prywatnie mieszkanka Londynu, miłośniczka dalekich podróży oraz zapalona biegaczka, zmieniająca hobby jak rękawiczki.
Gdzie jest "początek wszystkiego"?Przy mamie i tacie. W ich zbliżeniu i jakiejś miłości. Pięknej, trudnej, bliskiej lub dalekiej.Początek wszystkiego jest przy bijącym sercu opiekunki i we wspólnym z nią doświadczaniu narodzin. Początek wszystkiego jest w historii pierwszych miesięcy i lat życia.O tym, że dzieciństwo ma znaczenie, wiemy już wszyscy.A gdyby tak popatrzeć jeszcze bardziej wstecz?"Początek wszystkiego" to książka, która analizuje wpływ czasu prenatalnego i okołoporodowego na nasze późniejsze życie, która poddaje pod dyskusję związek naszych pierwszych doświadczeń z relacjami, chorobami, myślami, a nawet wyborami w życiu dorosłym. To książka dla dzieci swoich rodziców i dla rodziców swoich dzieci.Bo początek ma znaczenie.Jaki jest Twój?
Czy moje ciało jest normalne?Czy mój umysł jest normalny?Czy moje życie seksualne jest normalne?CZY MOJE DZIECI SĄ NORMALNE?!? Kogo nigdy nie naszły takie wątpliwości?Historyczka i socjolożka Sarah Chaney zastanawia się, dlaczego w czasach coraz większej wolności i swobody decydowania o sobie ludzie wciąż tak chętnie zadają sobie pytania o swoją normalność. A przy okazji sama pyta, jak to się stało, że daliśmy się uwieść takiej utopijnej idei i uznaliśmy, że normalność to coś pożądanego.Jeszcze w XIX wieku termin normalność nie odnosił się bowiem do człowieka. Był stosowany głównie do opisu kątów w geometrii. To trójkąty były normalne, nie ludzie.Od prawie dwustu lat kategoria normalności zrobiła jednak w Europie i Ameryce Północnej zawrotną karierę. Wraz z rozpowszechnieniem się spisów powszechnych, masowej produkcji, testów IQ i badań nad seksualnością naukowcy coraz chętniej wyrokowali o tym, którzy ludzie są normalni, a którzy od normy odstają. Ta książka opowiada zaskakującą historię tego, jak narodziło się pojęcie normalności, jak nas ukształtowało i jak utrwaliły się pewne opresyjne wartości. Za pomocą kwestionariuszy sprzed lat pokazuje też, jak wskaźniki i wzorce normalności zmieniały się na przestrzeni czasu.
Odporność psychiczna. Poradnik, dzięki któremu stawisz czoła życiowym wyzwaniom, poradzisz sobie z negatywnymi emocjami i przezwyciężysz przeciwności, zachowując przy tym odwagę i pewność siebie Odporność psychiczna cechuje każdego, kto osiągnął trwały sukces, niezależnie od branży czy dziedziny, jaką się zajmuje. Śmiało można stwierdzić, że to jeden z czynników spełnienia warunek, by dotrzeć na sam szczyt, a potem się na nim utrzymać. Na drodze do trwałego zwycięstwa bowiem nie brakuje przeszkód, a ich pokonanie zależy właśnie od stanu umysłu; to element decydujący o powodzeniu lub porażce. Jeśli pragniesz osiągać sukcesy, jednak każda trudność sprawia, że masz ochotę się poddać, musisz wzmocnić swoją psychikę! Dzięki książce: zwiększysz sprawność psychiczną, co pozwoli Ci przezwyciężać przeszkody, komplikacje lub nieszczęścia, jakie może przynieść życie poznasz cechy, jakimi charakteryzują się osoby o wysokiej odporności psychicznej dowiesz się, jakie nawyki musisz w sobie wyrobić, aby umacniać umysł i wspierać determinację zapoznasz się z technikami panowania nad własnymi impulsywnymi reakcjami, a także z metodami wzmacniania odporności psychicznej stosowanymi przez żołnierzy Navy SEALs skorzystasz z zestawu prostych, krótkich ćwiczeń do codziennego wykonywania, pomocnych w skutecznym stawianiu czoła przeciwnościom Przezwyciężysz każdy kryzys dzięki wytrwałości i determinacji!
Wyobraź sobie, że na twojej drodze staje partner idealny – atrakcyjny, inteligentny, romantyczny. Ktoś, o kim marzyłaś, zawierając kolejne krótkie związki bez miłości. Po pierwszej randce od razu umawiacie się na drugą, a potem na trzecią, czwartą, by skończyć na planowaniu wspólnej przyszłości. Wszystko zdaje się układać doskonale… Ale różowe okulary sprawiają, że trudno ci dostrzec czerwone flagi – pierwszą obelgę, pierwszy dzień bez kontaktu, pierwszą awanturę. Starasz się to bagatelizować, a jeśli próbujesz ustalić, co się właściwie stało, w odpowiedzi słyszysz tylko, że przesadzasz, wymyślasz, histeryzujesz… Czujesz się coraz bardziej zdezorientowana, ale lęk przed porzuceniem sprawia, że powoli zaczynasz wycofywać się z życia. Odcinasz się od rodziny i przyjaciół, a on coraz częściej wykorzystuje twoje dobre serce, zaufanie, pieniądze. Ostatecznie odkrywasz, że człowiek, który miał cię kochać, jest zdolny do przemocy… Jeśli w tym opisie odnalazłaś siebie, możesz być ofiarą gaslightingu. Może ci się wydawać, że wszystko się zmieni, jeśli to przetrwasz, albo że ucieczka z toksycznej relacji jest ponad twoje siły. Nieprawda. Uda ci się wyplątać z sieci przemocy psychicznej, którą twój partner stosuje, by zyskać nad tobą kontrolę. Pozwól mi tylko poprowadzić cię do wyjścia, jeśli sama nie znajdujesz na to energii. Nauczę cię, jak odzyskać pewność siebie, jak zbudować zdrowy związek, jak stworzyć pozytywną relację z samą sobą. Wiem, że jesteś do tego zdolna. I że na to zasługujesz. To jak? Spróbujesz? Patrycja Jaskuła – edukatorka i twórczyni internetowa działająca pod pseudonimem 3MinutyPatrycji. W mediach społecznościowych dzieli się wiedzą z zakresu rozwoju osobistego i psychoedukacji, recenzuje też książki dotyczące tych tematów dla topowych polskich wydawnictw. Z wykształcenia nauczycielka tańca, w tym tańca intuicyjnego. Propagatorka kobiecych kręgów, praktyczka medytacji i pasjonatka psychologii w trakcie edukacji. W 2021 r. została laureatką w konkursie literackim Fundacji Olgi Tokarczuk. Miłośniczka kultury i muzyki kubańskiej.
Zacznij cieszyć się pełnymi miłości i zrozumienia relacjami z ludźmi, na których ci zależy Wszyscy mamy kogoś, z kim nie możemy się dogadać – przyjaciółkę, która ciągle narzeka,nieustannie krytykującego nas szefa,wrednego sąsiada,nastoletnie dziecko, które dąsa się i trzaska drzwiami, a może kochającego, ale irytującego partnera. David D. Burns, wybitny psychiatra i autor bestsellerowego poradnika Radość życia, wyjaśnia w swojej książce, dlaczego mamy czasem tak duży problem, żeby się dogadać, i oferuje proste, lecz skuteczne techniki, które pomogą naprawić relacje z innymi. Dowiesz się między innymi, jak: ·przestać wytykać palcami innych i zacząć patrzeć na siebie ·ustalić, w czym tkwi problem w relacjach z konkretną osobą ·szybko rozwiązywać konfliktowe sytuacje z innymi ludźmi. Czym „Radość życia razem” wyróżnia się na tle innych poradników, których tak wiele ostatnio ukazało się na półkach księgarskich? David Burns zwraca się wprost do czytelnika, nie stroniąc od podpowiedzi i rad. Ale przede wszystkim zaprasza do dialogu i wciąga do czytania aktywnego i wykonywania konkretnych ćwiczeń, które rozwijają umiejętność dojrzałej komunikacji. Autor pokazuje, że radość życia razem zbudowana jest na nieobwinianiu i szanowaniu drugiej osoby, dostrzeganiu własnego wpływu na relację oraz sięganiu po wspólne zasoby. A przy okazji uczy wrażliwości międzyosobowej i podpowiada, jak „rozbrajać konflikty”. prof. n. med. Bogdan de Barbaro
Z prawdziwą przyjemnością oddajemy do rąk polskiego czytelnika klasyfikację DC: 0-5, kolejne, zrewidowane i uaktualnione wydanie znanej już klasyfikacji zaburzeń psychicznych i rozwojowych w okresie niemowlęctwa i wczesnego dzieciństwa, opracowanej przez grupę ekspertów na zlecenie organizacji ZERO TO THREE. Klasyfikacja Diagnostic Classification of Mental Health and Developmental Disorders of Infancy and Early Childhood (DC:0-3) wydana w 1994 przez ZERO TO THREE była pierwszym odwołującym się do kontekstu rozwojowego systemem diagnozowania zaburzeń psychicznych i rozwojowych u niemowląt i małych dzieci (tj. od urodzenia do końca 3 roku życia). Poprawiona wersja DC:0-3, wydana w 2005 (DC:0-3R), pogłębiła i rozszerzyła kryteria diagnostyczne klasyfikacji czerpiąc z praktyki klinicznej i badań empirycznych prowadzonych na całym świecie od czasu publikacji z 1994 roku.
Profesjonaliści, w tym funkcjonariusze policji, pracujący z osobami po doświadczeniach traumatycznych są narażeni na traumę o charakterze pośrednim. Oznacza to, że częsty kontakt z osobami poszkodowanymi, udzielanie im pomocy, wsparcia, może powodować, że pracujący z ofiarami traumy zaczynają patrzeć na świat oczami swoich podopiecznych, odczuwać i przejawiać podobne emocje i zachowania. Zagadnienie to wydaje się niezwykle istotne, zważywszy na fakt, iż jednym z warunków udzielania skutecznej pomocy osobom poszkodowanym jest dobry stan zdrowia psychicznego pomagających. Książka przedstawia problematykę wtórnej traumatyzacji, głównie jej konsekwencje, zarówno negatywne, występujące w postaci objawów wtórnego stresu traumatycznego, jak i pozytywne, ujawniane w postaci wtórnego wzrostu po traumie. Omawia także czynniki warunkujące występowanie negatywnych i pozytywnych następstw wtórnej ekspozycji na traumę. Ponadto prezentuje pierwsze w Polsce wyniki badań dotyczące występowania objawów wtórnego stresu i wtórnego wzrostu wśród funkcjonariuszy policji oraz ich uwarunkowań, wśród których uwzględniono zarówno czynniki środowiskowo-organizacyjne, jak i podmiotowe. Monografia jest przeznaczona przede wszystkim dla funkcjonariuszy policji, ale także dla innych profesjonalistów pracujących z osobami po doświadczeniach traumatycznych. Może być również przydatna dla szerokiego grona osób zainteresowanych problematyką wtórnej traumy. Książka będzie także cennym źródłem wiedzy dla studentów psychologii, medycyny, zdrowia publicznego, nauk o bezpieczeństwie, a także słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu interwencji kryzysowej i psychotraumatologii.
Kompleksowy, rekomendowany przez Stephena C. Hayesa, przewodnik, pokazujący, krok po kroku, jak zastosować terapię akceptacji i zaangażowania (ACT) w leczeniu zaburzeń lękowych Terapia akceptacji i zaangażowania (ACT) jest częścią trzeciej fali terapii poznawczo-behawioralnych - łączy elementy tradycyjnej terapii behawioralnej, terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) oraz nowe podejście wypracowane na podstawie długoletnich badań Stevena C. Hayesa, kładące nacisk na trenowanie psychologicznej uważności, akceptację i wartości. George H. Eifert i John P. Forsyth opracowali pierwszy kompleksowy podręcznik dla terapeutów, w którym dostosowali założenia teoretyczne i praktyki terapeutyczne ACT do terapii zaburzeń lękowych. Autorzy tłumaczą krok po kroku, sesja po sesji - w sposób systematyczny i niezwykle merytoryczny - na czym w praktyce polega rezygnacja z prób kontrolowania stanów wewnętrznych oraz skupienie się na kierunkach wyznaczanych przez wartości oraz celach życiowych, a następnie - przywołując dziesiątki konkretnych przykładów z praktyki klinicznej oraz powołując się na najnowsze publikacje naukowe i badania kliniczne - wyjaśniają, jak założenia ACT można wykorzystać w pracy z pacjentami zmagającymi się ze stanami lękowymi. Ta książka to doskonała pomoc i źródło praktycznej wiedzy dla psychologów, terapeutów, wykładowców i studentów zajmujących się zaburzeniami lękowymi - zarówno dla teoretyków, jak i praktyków; zarówno dla osób z długoletnim doświadczeniem, jak i początkujących. Choć książka Eiferta i Forsytha skupia się głównie na problemach zaburzeń lękowych, to jednak omówione w niej podstawy teoretyczne ACT z powodzeniem można dostosować także do innych problemów klinicznych, z którymi borykają się pacjenci. George H. Eifert jest profesorem i dyrektorem Wydziału Psychologii na Chapman Univesity w Orange (Kalifornia), członkiem Behavior Therapy and Research Society i autorem ponad 100 publikacji na temat genezy i metod leczenia zaburzeń lękowych oraz innych zaburzeń emocjonalnych. Należy do wielu międzynarodowych stowarzyszeń psychologicznych, jest członkiem kilku rad naukowych wiodących czasopism z zakresu psychologii klinicznej. John P. Forsyth jest profesorem na wydziale psychologii University at Albany (State University of New York), dyrektorem Programu Badań nad Zaburzeniami Lękowymi i zastępcą redaktora naczelnego "Journal of Behavior Therapy and Experimental Psychiatry". Od prawie 20 lat zajmuje się terapią akceptacji i zaangażowania (ACT). Zasiada w radach naukowych kilku wiodących czasopism z zakresu psychologii klinicznej.
Książka o gaslightingu.Czy jesteś ofiarą subtelnej przemocy w związku?Manipulacje i zastraszanie, obelgi, niewybredne komentarze i żarty czy brak szacunku nie pozostawiają widocznych śladów, lecz są równie bolesne i niszczące jak przemoc fizyczna. Avery Neal, założycielka Women's Therapy Clinic, pomaga rozpoznawać wzorce subtelnej przemocy i uczy, jak z ofiary stać się bohaterką, która wiedzie szczęśliwe, spełnione życie bez oprawcy. Ta świetna książka rzuca światło na jeden z najbardziej niepokojących aspektów współczesnych związków: przemoc w białych rękawiczkach, ledwo dostrzegalną gołym okiem, ale równie bolesną jak ta fizyczna. [] To ważna i oświecająca lektura []. Z pewnością będę polecać ją swoim pacjentom uwikłanym w zależnościowe relacje". - Katarzyna Kucewicz, psycholożka, psychoterapeutka, autorka bestselleru Kobiety, które czują za bardzo Dziewczyno, pamiętaj, że przemoc przybiera różne formy. [] Dlatego naucz się rozpoznawać czerwone flagi - ocenianie, kontrolowanie, wpędzanie w poczucie winy, lekceważenie, wyśmiewanie, brak szacunku, zmuszanie do przepraszania. I koniecznie przeczytaj tę książkę. To lektura obowiązkowa dla każdej kobiety []". - Katarzyna Miller, psycholożka, psychoterapeutka, autorka bestsellerowych poradników
Uwikłani w płećto najważniejsza praca w historii intelektualnej ruchu feministycznego. Książka, która w latach 90. XX wieku zapoczątkowała teorię queer, przekształcając całą scenę filozoficznych i feministycznych dyskusji dotyczących kwestii różnicy seksualnej. Judith Butler polemizuje z najważniejszymi twórcami z dziedziny teorii feminizmu, psychoanalizy i poststrukturalizmu: Simone de Beauvoir, Julią Kristevą, Zygmuntem Freudem, Claudem Levi-Straussem, Jacquesem Lacanem, Jacquesem Derridą i Michelem Foucaultem.Klasyka w swej dziedzinie i lektura obowiązkowa nie tylko na Gender Studies.Pierwsza książka Judith Butlerpo polsku!
Ta książka jest dla każdej osoby, która zmaga się z silnymi emocjami i szuka wytłumaczenia swoich reakcji, która walczy i czuje się samotna oraz myśli, że jest bezwartościowa, niekochana lub nielubiana. Bardzo trudno jest odgadnąć, co dzieje się w głowie, kiedy cierpimy i nie możemy powstrzymać swojego samokrytycznego wewnętrznego głosu. Jeszcze trudniej jest wiedzieć, od czego zacząć, gdy szukamy wiedzy lub wsparcia. Tutaj znajdziesz jasne, prawdziwe, pozbawione żargonu informacje o najczęstszych kryzysach psychicznych, a także pierwszy test samooceny oraz arkusze do samodzielnej pracy. Uzyskasz wskazówki, gdzie znaleźć pomoc i jak rozmawiać o swoim stanie psychicznym z przyjaciółmi, rodziną i lekarzami. Otrzymasz narzędzia wspierające zachowanie zdrowia. "Polecam tę książkę między innymi osobom młodym oraz młodym dorosłym, szukającym drogi wyjścia z życiowego potrzasku. Polecam ją również tym, którzy chcą zrozumieć i mądrze wspierać osoby doświadczające kryzysów psychicznych. Trzymam za Was kciuki!" Maria Sitarska - psycholożka i psychoterapeutka, współredaktorka portalu opsychologii.pl, współtwórczyni Fundacji Trzy Bramy
W cieniu przeprowadzonego przez nazistowskie Niemcy ludobójstwa często pozostaje zniewolenie, zwykle przyjmujące formę uwięzienia lub przymusowego przesiedlenia. Wtrącanie do więzień, zesłanie do obozów czy zamykanie w gettach – działania te miały służyć nie tylko podporządkowaniu sobie określonych grup lub ich izolacji. Często były także próbą odarcia z godności i człowieczeństwa. W prezentowanej publikacji ukazano skalę i formy zjawiska zniewolenia na okupowanych przez Niemców ziemiach polskich w latach 1939–1945. Odtwarzając różne wydarzenia, autorzy podejmują próbę zaprezentowania szerokiego zakresu powziętych przez okupanta działań, ich komparatystyki i wyjaśnienia różnorodnych kontekstów.
W 21 składających się na publikację tekstach autorzy przedstawiają niemieckie represje stosowane na terenie okupowanej Polski. Podejmują przy tym tematy nierzadko pozostające na marginesie współczesnych badań. Omówione zostały m.in.: zniewolenie poprzez wyniszczającą pracę, tworzenie gett, funkcjonowanie obozów i niemieckiego więziennictwa, wyniszczanie elit, zagłada lokalnych społeczności żydowskich, strategie przetrwania i formy oporu wobec okupanta.
Czym jest rzeczywistość, jeśli nie mozaiką tego, co zapamiętane i tego, co zapomniane? Dziesięć opowiadań Kyoko Nakajimy, pochodzących z różnych antologii twórczości japońskiej pisarki, łączy motyw pamięci i jej ulotności. Czytelnik znajdzie tu historie rodzinne i wątek subiektywność ich postrzegania; motyw kultywowania tradycji wbrew zacieraniu się ich sensu w kolejnych pokoleniach; problem demencji i przeżywania żałoby, a także chimeryczności codziennych wspomnień. Bohaterami tych błyskotliwych, a jednocześnie wzruszających i ciepłych opowieści są nie tylko ludzie, ale także przedmioty, zwierzęta i duchy. "To, co zapamiętane / to, co zapomniane" to opowiadania, od których trudno się oderwać, a po skończonej lekturze jeszcze długo pozostaną z Czytelnikiem. Przekład z języka japońskiego: Monika Szyszka
Jesienią 1945 roku budynki u zbiegu ulicy Koszykowej i alei Stalina zajęła komunistyczna bezpieka. W piwnicach warszawskich kamienic, teraz przekształconych w biurowce MBP, urządzono areszt wewnętrzny. W trakcie dekady przewinęło się przez niego kilka tysięcy zatrzymanych. Byli wśród nich antykomunistyczni konspiratorzy, np. Witold Pilecki i Zygmunt Szendzielarz, przedwojenni politycy, np. minister, premier i marszałek sejmu Kazimierz Świtalski, przyszli politycy Władysław Bartoszewski oraz Wiesław Chrzanowski, a także jeden z najpopularniejszych polskich aktorów Leon Niemczyk. Można tu było spotkać dawnych żołnierzy AK, ludzi powojennego podziemia niepodległościowego, duchownych, niemieckich zbrodniarzy wojennych, kolaborantów, członków UPA, przemytników, gospodarczych hochsztaplerów oraz ukaranych dyscyplinarnie funkcjonariuszy UB.
Autor przedstawia tytułową historię na tle losów ludzi, którzy trafili na Koszykową, oraz w kontekście dziejów najbliższej okolicy. Precyzyjnie charakteryzuje areszt: podstawy prawne jego funkcjonowania, obsadę personalną, formalną organizację tej komórki MBP. Znaczną część książki poświęca losom osób więzionych na Koszykowej, także tym, którzy stracili tam życie. W aneksie zamieszczono wykaz funkcjonariuszy pracujących w Areszcie Wewnętrznym MBP oraz spis nazwisk ok. 4 tys. osób więzionych na Koszykowej.
Publikacja stanowi pierwszy naukowy opis nie tylko Aresztu Wewnętrznego MBP przy ul. Koszykowej, lecz także głównej siedziby resortu bezpieczeństwa, mieszczącej się w tym miejscu. Podjęty temat jest ważny, ponieważ na rynku wydawniczym brakowało dotąd opracowania, w którym zebrane i przeanalizowane zostałyby wzmianki o zajmowanych przy UB gmachach przy ul. Koszykowej i Al. Ujazdowskich. Jest to zagadnienie trudne, gdyż nie ma zwartej kolekcji dokumentów zawierających informacje na ten temat.
Dr Witold Bagieński
Starasz się zmienić, ale nie wiesz, w którym kierunku? W relacji dajesz z siebie wszystko, a coś nadal nie wychodzi? Szukasz właściwej drogi, ale nie masz pojęcia, jak ją odnaleźć? Może warto coś zmienić? Ta książka może być zbiorem opowieści o twoim życiu. Ojciec wstydzący się niepełnosprawnej córki. Chłopak, któremu nikt nie chce zaufać. Młoda kobieta unikająca brania odpowiedzialności za swoje życie. Matka, której dziecko nie chce się uczyć. Siwa jak gołąbek trzydziestolatka i chorobliwie zazdrosny mąż. Odkryj sens, zmienisz życie to zapis spotkań Elisabeth Lukas z pacjentami, w czasie prowadzonej przez nią terapii. Wybitna uczennica Viktora E. Frankla małymi krokami prowadzi w kierunku wielkich przełomów. Uczy podejmowania decyzji bez względu na okoliczności i odkrywania sensu pomimo najtrudniejszych wydarzeń. 52 wyjątkowe historie o tym, jak osiągnąć wewnętrzny sukces: zmienić siebie, uwierzyć w wolność i wziąć odpowiedzialność za własne życie. Odkryj logoterapię Viktora E. Frankla w praktyce! Książka o niezwykłym przesłaniu logoterapeutycznym. Serdecznie polecam wszystkim, którzy szukają sensu swojego życia lub chcą w tym dziele wspierać innych. prof. Mariusz Jędrzejko, pedagog, socjolog, terapeuta Elisabeth Lukas jest austriacką psycholożką i psychoterapeutką, jedną z najważniejszych przedstawicielek logoterapii, wspierającą swoich pacjentów w odnajdywaniu sensu i przejmowaniu odpowiedzialności za swoje życie. Uczennica Viktoria E. Frankla, twórcy logoterapii. Autorka kilkudziesięciu książek tłumaczonych na całym świecie. Od grudnia 2022 roku Honorowy Członek Krakowskiego Instytutu Logoterapii.
Za każdym razem w psychoterapii pracujemy z konkretną, niepowtarzalną w swoim indywidualizmie osobą metodami pochodzącymi z wiedzy ogólnej. I, co niezwykle doniosłe, praca ta niejednokrotnie okazuje się skuteczna. W jaki sposób jest to możliwe? W pracy psychoterapeutycznej wszystkie drogi prowadzące do wyjaśnienia tego fenomenu sprowadzają się do jednego pojęcia konceptualizacji. Stąd podjęcie wysiłku jej zrozumienia, a następnie szczegółowego opisania, uznaliśmy za jak najbardziej zasadne. Poszukując doprecyzowania czym jest konceptualizacja w swojej istocie, dotarliśmy do fundamentalnego znaczenia przenikania się w jej konstrukcji i zawartości kontekstów: odkrycia i uzasadniania oraz nomotetycznego i idiograficznego. Stąd prezentowane przez nas ujęcie nazwaliśmy kontekstowym podejściem do budowania konceptualizacji poznawczo-behawioralnej.Ze Wstępu(...) książka jest ważną pozycją na polskim rynku. Dzięki niej psychologowie i psychoterapeuci, a także dydaktycy zajmujący się psychoterapią poznawczo-behawioralną dostaną do ręki kompleksową i aktualną publikację, która w sposób niezwykle staranny i całościowy ukazuje czytelnikowi drogę, jaką należy przebyć, aby poprawnie sformułować model problemu prezentowanego przez pacjenta. To bardzo ważny krok w kierunku doskonalenia jakości kształcenia psychoterapeutów oraz pracy terapeutycznej w naszym kraju.Z recenzji dr. hab. prof. USWPS Jarosława MichałowskiegoPowszechnie uznaje się, że budowanie konceptualizacji jest procedurą poprzedzającą i niezbędną zarazem do przeprowadzenia każdego procesu terapeutycznego w modelu pracy poznawczo behawioralnej. Określenia konceptualizacji spotykane w literaturze przedmiotu, takie jak "pierwsza zasada" (Beck i in. 1979), "serce praktyki opartej na dowodach" (Bieling i Kuyken, 2003), "most pomiędzy zrozumieniem a interwencją" (Meyer, 2003), "tłumacz teorii na terapię" (Tarrier, 2006) czy "kamień węgielny psychoterapii" (Chadwick, Williams i Mackenzie, 2003) podkreślają kluczowe znaczenie konceptualizacji i umacniają, jak się wydaje, przekonanie o jej niezbędności. Powszechność, a nawet siła przekonania, czego sami terapeuci poznawczo behawioralni doświadczają niemal na każdej sesji, pracując z przekonaniami, nie zawsze idzie w parze ze zrozumieniem treści w nich zawartych oraz jednoznacznością uzasadnienia. Podobnie rzecz ma się z konceptualizacją, która mimo swojej niekwestionowanej popularności nie jest bynajmniej konstruktem ani w oczywisty sposób zrozumiałym, ani tym bardziej prostym.Z tekstuW książce Wojciecha Stefaniaka i Małgorzaty Łysiak w sposób kompleksowy został omówiony proces tworzenia konceptualizacji problemów pacjenta w terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy rozpoczynają swoje rozważania od wyjaśnienia czym jest konceptualizacja i jak wygląda proces jej tworzenia w różnych nurtach psychoterapeutycznych. Następnie przedstawiają szeroki wachlarz modeli konceptualizacyjnych w terapii poznawczo-behawioralnej, by w końcu przejść do tematów związanych z praktyką terapeutyczną. Na podstawie swojego wieloletniego doświadczenia Autorzy prowadzą Czytelnika przez kolejne etapy procesu tworzenia konceptualizacji. Podejmują tematy związane z poznaniem pacjenta, rozumieniem i wyjaśnieniem jego problemu oraz tworzeniem planu terapii. Książka bogata jest w przykłady pochodzące z pracy terapeutycznej. Tak jak sama konceptualizacja jest punktem wyjścia i punktem odniesienia całego procesu terapeutycznego, tak książka Konceptualizacja w terapii poznawczo-behawioralnej może być punktem wyjścia dla osób szkolących się lub punktem odniesienia dla terapeutów pracujących w nurcie poznawczo-behawioralnym.
Książka w wyczerpujący sposób podejmuje trzy zasadnicze tematy. Przede wszystkim autorzy artykułów wyjaśniają, w jaki sposób należy przeprowadzać rzetelną ocenę psychologiczną, by trafnie zdiagnozować dziecko doświadczające alienacji rodzicielskiej. Odwołują się przy tym do pięcioczynnikowego modelu, dzięki któremu można zebrać i uporządkować niezbędne informacje dotyczące matki, ojca i dzieci, a następnie określić prawdopodobne przyczyny, dla których dziecko odmawia kontaktu z jednym z rodziców. Autorzy opisują też przykłady odpowiednich interwencji w lekkich, umiarkowanych i poważnych przypadkach alienacji rodzicielskiej. Kolejny aspekt omówiony w tej książce to spojrzenie na zjawisko alienacji z perspektywy prawnej – wyjaśnienie, w jaki sposób teoria alienacji rodzicielskiej spełnia kryteria sprawy Frye, Dauberta i Mohana w zakresie składania zeznań przez biegłych sądowych. Autorzy opisują tu m.in. wyniki badań naukowych oraz sposób interpretacji zjawiska alienacji rodzicielskiej przez profesjonalne amerykańskie organizacje zajmujące się podobnymi problemami. I wreszcie, autorzy i redaktorzy tekstów zamieszczonych w tej książce rozprawiają się z licznymi mitami na temat alienacji rodzicielskiej, jakie znaleźć można zarówno w literaturze fachowej, jak i w mediach społecznościowych kierowanych do szerokiego grona odbiorców.
Pierwszy z redaktorów książki – dr Demosthenes Lorandos, jest biegłym psychologiem i prawnikiem, jak również autorem trzytomowej publikacji The Litigotor’s Handbook of Forensic Medicine, Psychiatry and Psychology. Drugi redaktor – dr William Bernet, biegły sądowy, psychiatra specjalizujący się w badaniu dzieci i młodzieży, to emerytowany profesor Uniwersytetu Vanderbilta. Był założycielem i pierwszym prezesem grupy alienacji rodzicielskiej (Parental Alienation Study Group) – organizacji non-pro?t poświęconej działalności naukowej i edukacyjnej związanej z zapobieganiem, diagnozowaniem i leczeniem alienacji rodzicielskiej.
Książka zainteresuje osoby zajmujące się problemem alienacji rodzicielskiej: psychologów, psychiatrów, pracowników socjalnych, biegłych sądowych, którzy zeznają w sprawach dzieci ze skon?iktowanych rodzin, prawników specjalizujących się w sprawach rodzinnych, sędziów orzekających w sprawach rodzinnych, a także naukowców prowadzących badania wśród dzieci rodziców rozwiedzionych lub żyjących w separacji.
Patronat: Stowarzyszenie Nasze Dzieci Razem Przeciw Alienacji w Rodzinie.
Publikacja przeznaczona dla dzieci w wieku 7-12 lat.
Z uwagi na duże zainteresowanie tematyka i ogromne zapotrzebowanie na narzędzia służące wzmacnianiu samooceny, postanowiłam stworzyć wersję tego materiału dla młodzieży. Ponadto opracowałam "Karty Samooceny i Samopoznania", które stanowią odrębne narzędzie, ale mogą też być uzupełnieniem "Niecodziennika Samooceny".
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?