W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
Książka, którą trzymasz w ręku jest zupełnie inna od wszystkich książek z zakresu zarządzania. została napisana pół żartem, pół serio, przez co jest:ATRAKCYJNA,EDUKACYJNA,PRAKTYCZNA,ZABAWNA,TAKA, JAKIEJ JESZCZE NIE MA NA RYNKU !!!JEJ WYJĄTKOWĄ CECHĄ JEST TO, ŻE AUTOR POSIADA UMIEJĘTNOŚĆ PISANIA O SPRAWACH TRUDNYCH I WAŻNYCH W ŻYCIU W SPOSÓB PROSTY I BARDZO PRZYSTĘPNYKsiążka jednocześnie uczy i bawi służy nie tylko do czytania, ale przede wszystkim do myślenia oraz do codziennego stosowania w życiu osobistym i zawodowym. Jej adresatem jest bez wyjątku każdy człowiek, a jej tematyka dotyczy bardzo wielu spraw i problemów, z którymi boryka się każdy z nas. Zawiera liczne praktyczne porady i podpowiedzi mówiące o tym, jak te problemy rozwiązywać, dlatego z pewnością znajdzie zastosowanie w każdym domu, rodzinie czy firmie.Książka jest przeznaczona dla osób, które mają problemy z zarządzaniem samym sobą, własnym czasem, rodziną, zdrowiem, pieniędzmi oraz w ogóle z zarządzaniem. Jest to książka dla każdego, kto chce osiągnąć sukces w życiu osobistym, zawodowym i rodzinnym.* * *Prof. zw. dr hab. HENRYK BIENIOK jest uznanym autorytetem z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości, w tym zarządzania samym sobą. Posiada w dorobku naukowym ogółem 505 publikacji, w tym 40 książek. Jest PROFESOREM HONORIS CAUSA Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach oraz wykładowcą w Górnośląskiej Wyższej Szkole Handlowej w Katowicach. Prowadzi także wykłady na kilku uniwersytetach III wieku i studiach podyplomowych dla menedżerów. Sam był też biznesmenem oraz doradcą wielu prezesów i dyrektorów różnych przedsiębiorstw.
Książka Jak sobie radzić z napadami złości i załamaniem nerwowym/psychicznym u dzieci z autyzmem przeznaczona jest dla rodziców i opiekunów dzieci w wieku 2-9 lat (oraz potencjalnie starszych, w zależności od ich poziomu rozwoju), którzy szukają wskazówek i proaktywnych strategii behawioralnych w radzeniu sobie z napadami złości i załamaniami nerwowymi/ kryzysami psychicznymi. Opanowanie tej umiejętności jest szczególnie ważne w przypadku osób mających do czynienia z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pragniemy wzmocnić Twoją pozycję poprzez zapewnienie Ci praktycznych strategii i narzędzi w sytuacji, gdy czujesz się zagubiony i nie wiesz, czego jeszcze spróbować
Twój styl kierowania traci na skuteczności, realizacja powierzonych zadań nie przynosi zamierzonych efektów. Twoje dotychczasowe umiejętności i przyzwyczajenia nie sprawdzają się. Zastanawiasz się, jak sprostać oczekiwaniom menedżera nowej generacji.
A może sam chcesz się doskonalić, osiągnąć więcej i poznawać nowe tajniki bycia menedżerem wywierającym wpływ na bieżące sprawy.
Oto trzymasz w rękach instrukcję do efektywnego kierowania zespołem. Wskaże Ci ona drogę jak zmodyfikować dotychczasowy styl kierowania. Rozwój Twojej osobowości, kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej stanie się przepustką do osiągnięcia wymarzonego sukcesu. Wszystko czego potrzebujesz tkwi w Tobie. Pamiętaj, że zawsze możesz to rozwijać i doskonalić!
To co wyróżnia tę publikację:
• interdyscyplinarność - nurt badań wspólnych nauk o zarządzaniu i psychologii
• nowatorskie ujęcie „miękkich czynników" w kontekście stylów kierowania
• walor teoretyczno- poznawczy z punktu widzenia praktyki zarządczej
• walor aplikacyjny badań.
Monografia powstała dzięki zaangażowaniu niegdysiejszych uczniów Szkoły: muzykologów i teoretyków muzyki, którzy przygotowali teksty poświęcone wybitnym osobowościom wywodzącym się z tej zacnej toruńskiej placówki, a także dyrygentów, instrumentalistów i wokalistów, którzy napisali własne biogramy i wspomnienia związane ze Szkołą. To właśnie one mają największą moc uobecniania. Przenoszą nas w czasy wcześniejszych lokalizacji Szkoły i spotkań z ludźmi, których wyjątkowość, choć nie ma ich już z nami, wciąż pozostaje w naszej pamięci. Są wśród nich m.in.: Regina Smendzianka, Piotr Perkowski, Kazimierz Serocki, Jan Michał Wieczorek, Jerzy Godziszewski, Jan Kusiewicz, Wiesław Lisecki, Jarosław Mianowski. Teksty w rozdziałach trzecim i czwartym im dedykowane bez wątpienia nadają publikacji szczególną wartość dokumentacyjną. Walory archiwalne monografii pogłębiają również licznie zebrane historyczne w swym znaczeniu fotografie. Dbałość o poznawczy wymiar publikacji dopełniają też przypisy zawierające nie tylko uzupełnienia tekstów głównych, ale też źródła bibliograficzne.
Monografia Muzykalności nadając wyższą formę. 100-lecie Zespołu Szkół Muzycznych w Toruniu, czerpiąca motto z fundamentalnego tekstu Wychowawcza rola kultury muzycznej w społeczeństwie autorstwa patrona Szkoły, składa się na interesujący i ważny przyczynek do szerszej panoramy życia muzycznego w regionie kujawsko-pomorskim. W przyszłości książka ta może stać się ważnym źródłem wiedzy, a może nawet lekturą obowiązkową dla badaczy polskiego życia muzycznego w wieku XX i pierwszych dekadach XXI stulecia.
Fragment recenzji prof. UAM dr hab. Justyny Humięckiej-Jakubowskiej
Współczesna estetyka kroczy wieloma ścieżkami, które nierzadko wyprowadzają ją poza granice tradycyjnie rozumianej filozofii. Niewątpliwie sprzyja temu wieloznaczność samego terminu estetyka, który w swym pierwotnym, greckim znaczeniu (aisthesis) odnosi się do zmysłowości. To właśnie do różnych sensów zmysłowości odwołują się autorki i autorzy zebranych w tym tomie tekstów, traktując ją jako klucz do rozważań nad twórczością i obrazowością, działaniem i odczuwaniem, wreszcie – nad czasem, przestrzenią i materią. Są to, co więcej, zagadnienia, które zawsze szczególnie interesowały prof. Iwonę Lorenc, której tom jest dedykowany.
******
The Horizons of Aesthetics. Studies Dedicated to Iwona Lorenc
The authors of the texts collected in this volume refer to various aspects of sensuality, treating it as a key to reflections on creativity and imagery, acting and feeling, and ultimately on time, space and matter.
PODRÓŻOWNIK to seria map łączących aktualne informacje drogowe w skali 1 : 250 000 z informacjami o ciekawych miejscach, w tym obiektach zaliczanych do najcenniejszych dóbr kultury i natury. Mapa jest więc przeznaczona nie tylko dla kierowców, ale i dla turystów, którzy lubią odkrywać nowe miejsca. Jest idealnym narzędziem do planowania swoich eskapad na terenie podkarpackiego.Województwo obfituje w drewniane kościoły i cerkwie wybrane z nich znalazły się na liście UNESCO, okazałe murowane świątynie, w tym siedziby biskupie w Przemyślu i Lubaczowie i wiele innych, jak choćby Kalwaria Pacławska czy klasztor karmelitów w Pilznie. Nie brak tu urokliwych kapliczek i skansenów (np. w Sanoku czy w Trzcinicy Karpacka Troja o charakterze archeologicznym), zamków (np. w Baranowie Sandomierskim czy Krasiczynie), dworów, pałaców, kamienic, wreszcie pięknie zachowanych całych zespołów miejskich (np. w Przemyślu). Specyfiką podkarpackiego są pamiątki po ludności rusińskiej, po pionierskich działaniach Ignacego Łukasiewicza z wykorzystaniem ropy naftowej (Muzeum w Krośnie i widoczne w plenerze, niekiedy jeszcze działające, kiwony), po ofiarach I wojny światowej (unikalny kompleks cmentarzy, muzea) oraz niezwykłe wytwórnie w Przemyślu: ludwisarskie (dzwony) i fajek.Nie sposób przecenić walorów licznych beskidzkich pasm Karpatów czy też przedgórzy. Górska oferta skierowana jest nie tylko dla wyczynowych wędrowców. Na ich terenie funkcjonują dwa parki narodowe: Beskidzki i Magurski, a ponadto w województwie jest aż 10 parków krajobrazowych. Ich opisy wraz z wykazem najważniejszych atrakcji są na odwrocie tej bogatej mapy.
Anatol Stern (1899–1968) był nie tylko poetą awangardowym, prozaikiem, dramatopisarzem oraz tłumaczem, lecz przede wszystkim wielkim miłośnikiem sztuki filmowej – publicystą i teoretykiem oddanym sprawom kina, a także pierwszym w kinematografii polskiej zawodowym scenarzystą z prawdziwego zdarzenia, przy którego udziale nakręcono ponad trzydzieści filmów. Mimo iż nie sposób pisać o wczesnej historii kina rodzimego, nie wymieniając jego nazwiska, ta część twórczości Sterna nie doczekała się dotychczas żadnej obszernej publikacji. Niniejsza monografia wypełnia tę lukę. Może zwrócić uwagę czytelników zainteresowanych kulturą dwudziestolecia międzywojennego, okresu Polski Ludowej i PRL-u, kwestią współpracy pisarzy ze środowiskiem filmowym czy też badaniami archiwalnymi.
„Janusz Lachowski podjął temat mało znany i ambitny, problematykę, która wymaga kompetencji zarówno literaturoznawczych, jak i filmoznawczych. Poza tym, co warto podkreślić, optyka tej monografii odbiega znacznie od powszechnej wiedzy i wyobrażeń związanych ze stosunkowo mało znanym dzisiaj twórcą, Anatolem Sternem, kojarzonym zwykle z nurtem poezji futurystycznej. Mamy więc do czynienia z rozprawą w znacznej mierze prekursorską, porządkującą i pogłębiającą wiedzę o ważnej w polskiej literaturze i filmie postaci, eksplikującą niezwykle rozległy wątek w życiu tego oryginalnego i – nie ma już chyba wątpliwości – wielostronnie uzdolnionego twórcy”.
Z recenzji prof. dra hab. Jacka Dąbały
Janusz Lachowski – filmoznawca, literaturoznawca i badacz rękopisów. Ukończył filologię polską na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej, na tej uczelni uzyskał także stopień doktora nauk humanistycznych. Zajmuje się głównie początkami kina polskiego, prasą i myślą filmową lat dwudziestych i trzydziestych XX wieku, awangardą filmową i literacką, jak również relacjami pomiędzy literaturą a kulturą audiowizualną.
Logos ergon ukazuje różnorodność i złożoność psychicznego wchodzenia w relacje z językiem na styku świadomości i nieświadomego. W wielu okolicznościach zachodzi szansa lub iluzja terapii, choć jak zaświadczają przygody tu opisane, nie wszystkie dysocjacje, charakterystyczne dla schizofrenii, mogą zostać uleczone mocą zaawansowanej hermeneutyki.z recenzji dr hab., prof. UWr Marii KostyszakRozmyślnie zestawiając w tytule autora jednej z najsławniejszych autobiografii medykalizowanego obłędu z postacią jednego z najwybitniejszych matematyków XX wieku chciałem przekształcić jak temat muzyczny formułę Michela Foucault: szaleństwo nieobecność dzieła, a dokładniej: pokazać drogę, na której myślenie materializuje się w postaci dających się interpretować znaczeń, jednocześnie zrywając związki z obowiązującymi regułami dyskursu, jakkolwiek droga ta bardziej naśladować ma dystans eleackiego paradoksu, na mocy którego przestrzeń jest nieciągła, niż chronologiczny przebieg. Złowrogie terytorium pęknięć i rozszczepień, podbijane od niepamiętnych czasów pracą egzegezy i komentarzy, zamienia się przeto w strefę litoralną, w której figura konceptualna uzyskuje status mapy.Ze WstępuMichał Gusin filozof, historyk idei i osobliwości, tłumacz, pracownik Dolnośląskiej Szkoły Wyższej we Wrocławiu oraz Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu. Publikował m.in. w Kronosie, Praktyce Teoretycznej oraz Via Communicandi. Autor monografii poświęconej koncepcji Jacques'a Lacana (Symptomy psychoanalizy. Jacques Lacan: od filozofii do antyfilozofii, Universitas 2018) oraz tłumaczeń prac G. Deleuze'a, J.-L. Nancy'ego, F. Guattariego, J.C. Milnera, C. Castoriadisa.
Jak nie zaprzepaścić wrodzonych możliwości i zdolności dziecka? Jak w toku pedagogicznej działalności wydobyć z naszych podopiecznych to, co najlepsze i najbardziej cenne? W żłobkach mamy do czynienia z małymi dziećmi, takimi, które nie zwerbalizują problemu. W jaki sposób mamy pomagać małym ludziom, aby stali się samodzielni, starali się żyć mądrze i potrafili odróżnić dobro od zła? Autorzy poszczególnych rozdziałów to uznani pedagodzy i psycholodzy, osoby pracujące z dziećmi i dla dzieci, wykładowcy uczelni pedagogicznych i kierownicy żłobków. W swoich tekstach dokonują analizy rzeczywistości żłobkowej i z refleksją, ale i pokorą podchodzą do dziecięcych możliwości oraz rozwiązań metodycznych opieki, wychowania i edukacji najmłodszego pokolenia.
Opieka, wychowanie i edukacja małych dzieci wymaga kierowania się mądrością i życzliwym podejściem do dziecka. Codzienne propozycje mają zachęcać do aktywności i wzbudzać ciekawość dzieci. Oferta spędzania czasu w żłobku powinna być atrakcyjna zarówno poznawczo, jak i emocjonalnie. Ma sprawić, aby dziecięca radość pokonała tęsknotę za domem i bliskimi. Mamy nadzieję, że po tę publikację sięgną opiekunowie małych dzieci – rodzice, pedagodzy, psycholodzy i studenci tych kierunków. Warto bowiem mieć świadomość możliwości żłobkowych w obszarze wychowania i edukacji. W serii polecamy: Żłobek. Opieka i wychowanie.
W prezentowanej książce przedstawiono podstawowe informacje związane z diagnozą i badaniami otyłości dziecięcej, ze szczególnym skupieniem się na aspektach związanych z funkcjonowaniem psychologicznym. Zaprezentowano także badania własne w tym zakresie, które uwzględniają diadyczną perspektywę (dziecko – rodzic) postrzegania problemu otyłości dziecięcej. Ostatni rozdział poświęcony został wybranym strategiom prewencyjnym i interwencyjnym u dzieci i młodzieży z nadmierną masą ciała w Polsce i na świecie.
DRUGIE WYDANIE BESTSELLEROWEGO PODRĘCZNIKA OPRACOWANE ZGODNIE Z NOWYM MODELEM DM Wydany kilka lat temu podręcznik Rozwijanie umiejętności w dialogu motywującym Davida B. Rosengrena pomógł wielu specjalistom zdobyć i doskonalić umiejętność skutecznego posługiwania się narzędziami DM, ale zmieniający się świat oraz postępy w obrębie samej metody skłoniły autora do zweryfikowania treści zawartych w tej bestsellerowej książce. W rezultacie powstało drugie wydanie, uwzględniające aktualny stan wiedzy.
Klarowny opis podstawowych pojęć i technik, uzupełniony o starannie opracowane przykładowe dialogi, ćwiczenia i praktyczne zadania, pomoże zrozumieć istotę DM. Arkusze ćwiczeń pozwolą uzyskać biegłość w przechodzeniu przez kolejne procesy dialogu motywującego: angażowanie, ukierunkowanie, wywoływanie i planowanie.
Podręcznik stanowi kompleksowe źródło wiedzy na temat zasad i narzędzi dialogu motywującego, które sprawdzi się jako wprowadzenie do tematu, a także jako pomoc w rozwijaniu posiadanych już umiejętności. Książka zawiera:
ćwiczenia i praktyczne zadania utrwalające podstawowe umiejętności opracowane z uwzględnieniem nowego modelu DM opartego na czterech procesach;
rozdziały poświęcone badaniu wartości i celów oraz „znajdowaniu horyzontu"; • instrukcje dostosowywania umiejętności OARS do każdego procesu DM.
„Książka ta jest prosta i praktyczna, a jednocześnie wyrafinowana i dobrze podbudowana teoretycznie. Jej prawdziwą zaletą są przejrzyste wyjaśnienia i starannie dobrane przykłady dobrego DM, które należą do najlepszych w tej dziedzinie". Guy Undrill, PhD, MRCPsych., psychiatra, konsultant w 2gether NHS Foundation Trust i członek Motivational Interviewing Network of Trainers (MINT) David B. Rosengren, PhD, jest przewodniczącym i dyrektorem generalnym Prevention Research Institute (prywatnej organizacji non profit z siedzibą w Lexington w stanie Kentucky) oraz psychologiem klinicznym z dużym doświadczeniem w dziedzinie terapii, badań, szkoleń i administracji. Wcześniej pracował jako badacz i konsultant w Alcohol and Drug Abuse Institute przy Uniwersytecie Waszyngtońskim, a także jako konsultant i trener dialogu motywującego. Doktor Rosengren pomógł w założeniu Motivational Interviewing Network of Trainers, międzynarodowego stowarzyszenia reprezentującego ponad tysiąc trenerów DM działających w 35 krajach. Przedmiotem jego zainteresowań badawczych są mechanizmy zmiany u klientów i klinicystów oraz metody szkoleniowe.
This book consists of five chapters. In the first chapter, we look at early Sm?ti cosmogonies presented in MS 1 and MDhP 175–176, 240. It is argued that the creation of the world is seen as a cognitive act during which one reality manifests its aspect within which it cognises itself in subject-object cognition. Ontic changes are the results of epistemic transformations. The Composer of the MS presents a coherent model the levels of which corresponds to levels of creation of the self, beginning with mental abilities, then abilities for sensual cognition and finally the body endowed with the ability to move. The selves of reality are as follows: the cosmos, ritual, society, man and unmanifest reality present within them. All these manifestations are conceived in terms of man.
In the second chapter we discuss the implications of creation conceived as presented in the first chapter. It will be shown that adopting the assumption about the primarily cognitive nature of creation allows for a new look at the ontology presented in the early Sm?ti. Its basic implication are two perspectives as to how reality can be described. These two perspectives are already described by Yajnavalkya in BU 3–4.
The third chapter is devoted to a discussion of wrong cognition. It is argued that philosophical anthropology can be explained on the basis of the subject-object cognition scenario in terms of which the functioning of the cosmos is conceived. Wrong cognition causes man to treat the epistemic division of reality as ontic and himself as an ontically separate subject. Since cognition precedes being the way man thinks has ontic results.
In the fourth chapter, we consider liberating cognition which is the opposite process to wrong cognition and consists of the decompression of the amalgamate agent, the radical transformation of consciousness and a change of cognitive perspectives from the perspective of the particular subject to the
perspective of reality. We can call this the process of ‘subjectivisation’. It begins with the proper desire to cognise oneself i.e., the unmanifest self of man.
The fifth chapter is an analysis of the early Sm?ti thought using some theories proposed in the humanities. The first two are developed within the framework of cognitive linguistics.. The third section of this chapter is devoted to the analysis of the theories of play (beginning with Johan Huizinga), philosophy (Eugen Fink, Hans-Georg Gadamer) and psychoanalysis (Donald Winnicott) and the possible use of these approaches to analyse early Sm?ti thought. In the fourth section, we look at the concept of karman through the lens of the theory of responsibility proposed by Roman Ingarden to show the moral dimension of the early Hindu theory of action.
Przedstawione w tomie badania obejmują kilka dziedzin badań orientalistycznych: arabistykę, turkologię, ałtaistykę, indologię (z jej wewnętrznym zróżnicowaniem: sanskrytologię, tamilistykę i kulturę hindi), koreanistykę, sinologię i japonistykę.Książka podzielona została na dwie części, w których w kolejnych rozdziałach: Mit, obraz, metafora w literaturze oraz Mit, obraz, metafora w kulturze i religii uwzględniono 17 tekstów. W sposób raczej niezamierzony tytuły obu części, odzwierciedlając ich zawartość merytoryczną, pokrywają się z dwiema spośród trzech wiodących wśród orientalistów dyscyplinami. Niniejszy tom odzwierciedla bardziej tradycyjne pojmowanie orientalistyki, skoncentrowanej na kwestiach przede wszystkim literackich i kulturowych, choć mamy tu także do czynienia z tekstami o charakterze inter- czy też transdyscyplinarnym, uwzględniającym kwestie sztuki, religii i filmu.Autorzy poszczególnych opracowań zatrzymują się na kwestiach szczegółowych, które obecnie są przedmiotem ich badań. Zaprezentowane analizy jasno wskazują, że nie istnieje jedno zrozumienie ani mitu, ani obrazu, ani metafory zarówno od strony metodologicznej, jak i w kontekście poszczególnych dziedzin badań orientalistycznych. Po raz kolejny zatem potwierdza się znana wśród orientalistów opinia, że jeden Orient nie istnieje. Podobnie z mitem może być po prostu elementem jakiegoś tradycyjnego systemu mitologicznego, może być czynnikiem umacniającym tożsamość czy też wprost tę tożsamość tworzącym. Obraz z kolei może być zrozumiały wprost, ale może także posiadać moc mitu czy też symbolu i przez to być zamknięty na odbiorców, którzy nie są gotowi na jego pojęcie.
Introduction1. Memory and recognition in biographical and narrative research orientation2. The recognition deficit as an enduring identity experience. Road narrative.3. Memory and oblivion in working on one's own identity. Ida's narrative4. Memory and time versus ontological (in)security of contemporary manEnding. The pedagogy of recognition as a practice that integrates the narrative of our community.The content of the presented book is a fight for memory and recognition. It is therefore a book about these human activities, those social practices that are today often treated as fundamental to the existence of society, as essential for its development and change. The fight for recognition is therefore today the way in which our freedom, our individual and community autonomy is revealed. It is our chance for emancipation. It is for these reasons that it has become the subject of this book. It has been described and interpreted on the basis of the narratives I have listened to and recalled in the book. These are two kinds of narratives. Due to the relationship that exists between the category of recognition and the concept of identity, I have made the notions proposed by Alasdair MacIntyre: individual narrative and community narrative, an important context for my research. Based on these categories, I try to show how important and why so important for us today is identity, working on it, and the effort to constantly biographically construct it. I also try to describe the place of narration among identity consolidation practices, i.e. those activities which, in the changing contemporary reality, provide (or try to provide) the individual with a subjective sense of continuity and duration.
Nie ma bardziej traumatycznego przeżycia, niż śmierć współmałżonka. Psychologia traktuje tę sytuacją jako najwyższą miarę możliwego stresu.Wiara chrześcijańska pociesza: ""Kto wraca do Boga, pozostaje we wspólnocie Bożej rodziny, tyle tylko, że jest tam wcześniej od nas"". (św. Hieronim).""Wdowieństwo"", czy ""stan wdowi"" oznacza sytuację emocjonalną i prawną pozostałego przy życiu małżonka po śmierci drugiego małżonka.W samej Polsce wdowy stanowią ogromną grupę społeczną liczącą 2,5 mln kobiet (na 430 tys. wdowców). Najczęściej są to kobiety w wieku senioralnym, ale około 30% z nich, to kobiety mające mniej niż 60 lat. Poszukują swego nowego miejsca w życiu, niosąc w sobie ogromną samotność.
"W drodze" była co prawda wydana już w latach 60. ubiegłego stulecia przez PAX, jednak w wersji ocenzurowanej przez władze komunistyczne.
Polski czytelnik otrzymuje wersję oryginalną bez retuszu, po 126 latach od premiery.
Joris-Karl Huysmans (1848-1907) jest jednym z najważniejszych pisarzy francuskich, założycielem i pierwszym prezydentem prestiżowej Akademii Goncourtów. Początkowo zafascynowany naturalizmem, impresjonizmem, a potem dekadencją. Nieoczekiwanym epizodem jego burzliwego życia było porzucenie świata i powrót do Kościoła Katolickiego.
"Nie jestem dzieckiem. Jeśli mam wiarę i przyjmuję katolicyzm, nie mogę wyobraź sobie go letnio i jak chorągiewka, podgrzany w kąpieli wodnej fałszywej gorliwości. Nie chcę kompromisu i rozejmu, wyuzdania i komunii na przemian, rozpusty i pobożności. Nie. Wszystko albo nic. Albo przeobrazić się w pełni, albo nic nie zmieniać!" - pisze autor.
Olek, Mela i Pan Kot Mrucki to główni bohaterowie wędrujący po świecie pełnym ciekawych, zaskakujących, a czasami zadziwiających miejsc. Podczas swojej wyprawy trafiają do niezwykłych miejscowości, np.: Cochocieszyna, Ojejowa, Obleśnicy czy Znikowa Podstolnego. Za każdym razem spotyka ich inna przygoda, wywołująca tytułowe uczucia. Na ich drodze stają różne, ciekawe osoby. Mają okazję doświadczyć radości, smutku, zaskoczenia, wstydu, obrzydzenie a nawet strachu i złości. Pan Kot Mrucki rozmawia z nimi o tym co się wydarzyło, co czują i dlaczego to co czują, jest istotne. Każda miejscowość przynosi im nie tylko nowe doświadczenia, ale też nową pamiątkę. Olek i Mela zabierają ją ze sobą, by pamiętać o tym co poznali i czego się nauczyli.Dziesięć rozdziałów książki, to dziesięć miejsc odpowiadających dziesięciu uczuciom, które pojawiają się u osób w każdym wieku. Każdy rozdział zawiera krótkie wyjaśnienie dla rodziców, pomagające wracać w rozmowach z dziećmi o uczuciach do opowiadań z książki. Autorzy: Marcin Przewoźniak - ceniony autor ponad 60 książek dla dzieci i młodzieży. Jako pedagog wziął do serca maksymę ""ucząc - bawić, bawiąc - uczyć"". Dominika Drużka - psycholog, trener, psychoterapeuta humanistyczny. Na co dzień pracuje z dziećmi z wyzwaniami rozwojowymi, z młodzieżą i dorosłymi. Prowadzi warszataty profilaktyczne, grupy terapeutyczne oraz indywidualne sesje rozwojowe. Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę?1. Historie dla dzieci o dziesięciu najważniejszych uczuciach, do czytania z rodzicami lub samodzielnie.2. Każdy rozdział zawiera podsumowanie przeznaczone dla osoby dorosłej, wyjaśniające jak rozmawiać z dzieckiem o uczuciach.3. Autorzy książki, ceniony pisarz oraz doświadczona w pracy z dziećmi psycholog, zawarli w niej treści na najwyższym poziomie edukacyjnym i literackim.4. Książka zawiera barwne, niezwykle atrakcyjne ilustracje dwojga uznanych ilustratorów.
Edgar Degas był malarzem, grafikiem i rzeźbiarzem. Zasłynął z malarstwa impresjonistycznego, chociaż nie całą jego twórczość można zakwalifikować w tej kategorii. Początkowo zafascynowany malarstwem historycznym, porzucił je dla przedstawień baletnic i tańczących kobiet, z którymi dziś jest najbardziej kojarzony. Często malował też konie, ponieważ ta tematyka pozwalała mu oddać ruch na obrazie. Nie do końca poddał się impresjonizmowi, a z jego obrazów przebijały elementy realistyczne. Pragnął uchwycić i pokazać to co ulotne. To nie kolory, tak ważne dla impresjonistów, były dla niego priorytetem, lecz pokazanie i uchwycenie ruchu
"Masoneria przeniknęła także do Kościoła, który uległ wpływom liberalizmu i ekumenizmu. Sprawdziły się słowa papieża Piusa X przestrzegającego przed wpływami modernistów w Kościele: 'Zwolenników błędów należy dziś szukać już nie wśród otwartych wrogów Kościoła ale w samym Kościele'. Pomimo wielowiekowych starań nie udało się rozbić Kościoła poprzez frontalny, czołowy atak, co zmusiło masonerię do zmiany taktyki. Kościół i religia rzymsko-katolicka nie jest już atakowana wprost, można wręcz odnieść wrażenie, że cieszy się poparciem masonerii. Współcześnie najskuteczniejszą bronią stosowaną przez masonerię w walce z religią katolicką jest ekumenizm. Między częścią hierarchii kościelnej a masonerią doszło do 'braterskiego zbliżenia' ekumenicznego".
Sławomir Dawidowski - fragment Słowa przedwstępnego AD 2021 do reprintu
Trzydziesty drugi minialbum w serii poświęconej malarstwu polskiemu przedstawia życie i twórczość jednej z najwybitniejszych polskich malarek – Anny Bilińskiej. Jako pierwsza Polka uzyskała akademickie wykształcenie artystyczne i osiągnęła sukces we francuskiej stolicy. Bilińska kształciła się pod okiem Andriollego i Gersona, studiowała także w prestiżowej Académie Julian. Artystka była przedstawicielką malarstwa realistycznego, a domenę jej twórczości stanowiły portrety charakteryzujące się nastrojowością, subtelną kolorystyką oraz szczególną precyzją w ujęciu konturów i faktur. Jej „Autoportret” został nagrodzony m.in. srebrnym medalem na Wystawie Powszechnej w Paryżu w 1889 roku. Niniejsza publikacja, opatrzona wstępem Agnieszki Bagińskiej, kustosz Muzeum Narodowego w Warszawie, prezentuje blisko 50 prac malarki, choćby „Damę z lornetką” (1884), „Portret młodej kobiety z różą w ręku” (1892) i „Murzynkę” (1884).
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?