W tej strefie zapraszamy do nabycia książek z szeroko pojętej dziedziny jaką jest psychologia. Posiadamy podręczniki i poradniki kierowane do specjalistów psychiatrii i psychologii, a także uczniów i studentów. Poprzez poradniki z zakresu problemów emocjonalnych u dzieci i młodzieży czy okresu dojrzewania. Proponujemy poradniki dla ludzi biznesu, polityków, nauczycieli, dzieci i modzieży. Garść rozmaitych porad i rewolucyjnych technik, które pomogą otworzyć drzwi umysłu. Polecamy dobre książki psychologiczne. W ofercie psychologia społeczna, kliniczna, biznesu, rozwoju, zdrowia, sportu, psychologia umysłu, relacje międzyludzkie i wiele innych poradników.
JAK SIĘ ŻYJE PO DRUGIEJ STRONIE KULTURY DIETY? Urszula Chowaniec i Natalia Skoczylas – niezmordowane pogromczynie mitów i aktywistki walczące o równe traktowanie – snują wielowątkową opowieść o tym, że bycie grubą osobą to żaden wstyd. Ta książka to grubancypacyjny elementarz, dzięki któremu: - spojrzysz inaczej na to, jak myślimy i mówimy o grubości, - dostaniesz narzędzia do zmiany postrzegania ciała, - dowiesz się, jak wygląda rzeczywistość osób doświadczających systemowej dyskryminacji z powodu rozmiaru ciała. Vingardium Grubiosa Natalia i Ula – działając jako Vingardium Grubiosa – zostały umieszczone przez „Wysokie Obcasy” na liście Śmiałe 2021 i wyróżnione w 2022 roku przez „Newsweek” tytułem wyjątkowych Polek, które próbują zmienić świat. Duet Vingardium Grubiosa nominowany był również w plebiscycie Ofeminin Influence Awards (2022) oraz otrzymał tytuł Kobiety Roku Glamour (2022) w kategorii e-aktywizm. Natalia i Ula są także autorkami głośnego raportu „Nie myślała Pani o schudnięciu?” Doświadczenia grubych osób w kontakcie z ochroną zdrowia (2023). Od 2021 roku prowadzą podcast i profil na Instagramie – wszystko pod tą samą nazwą. Grubancypacja to nie opowieść o tym, jak pokochać siebie. To nie body positivity. To oparta na faktach i badaniach analiza tego, jak grubość funkcjonuje w społeczeństwie. To wielowymiarowa opowieść o dyskryminacji, jaka spotyka osoby grube. Autorki nie chcą współczucia, nie chcą pochylania się nad ich zdrowiem, nie chcą, by traktowano je pobłażliwie. To manifest sprzeciwu wobec przyzwolenia na marginalizowanie osób grubych. Czytając tę książkę nie tylko możemy lepiej zrozumieć doświadczenie grubości, ale też zauważyć, że wiele założeń odnośnie do tego, jak żyją osoby grube, nie ma z nimi nic wspólnego, zaś dużo więcej mówi o naszych społecznych mechanizmach kontroli. KATARZYNA CZAJKA-KOMINIARCZUK Od 2016 roku nieustannie powtarzam, że bycie grubx to nie koniec świata. Ta książka zbiera i porządkuje argumenty do dyskusji: ze światem – o „promocji ot*łości”, i ze sobą – o tym, żeby nie odkładać życia na szczuplejsze „kiedyś”, które może nigdy nie nadejść. Mam nadzieję, że przyniesie ci cenny wgląd w grubość jako tożsamość i poczucie, że nie jesteś z tym samx. URSZULA CHOWANIEC Mam już dość umniejszania sobie, kurczenia się, wpasowywania siebie w czyjeś oczekiwania estetyczne, dyskutowania o moim prawie do istnienia. Tą książką chcę pokazać, że grubość jest niezauważaną cechą dyskryminowaną, chociaż wykluczanie grubych osób to powszechne zjawisko. Łap garść argumentów i przestań przepraszać za swoje ciało! NATALIA SKOCZYLAS O autorkach: Urszula Chowaniec kulturoznawczyni, grubancypantka i feministka. Doświadczona specjalistka w zakresie komunikacji i marketingu. Blogerka na galantalala.pl. Od 2016 roku zajmuje się grubością w kontekście kulturowym i społecznym. Pomaga firmom tworzyć produkty odpowiadające faktycznym potrzebom grubych osób, szkoli i doradza. @galantalala Natalia Skoczylas prawniczka, ekspertka antyprzemocowa i antydyskryminacyjna, działaczka feministyczna i grubancypacyjna. Certyfikowana specjalistka w zakresie przeciwdziałania przemocy domowej. Mówczyni Tedx Talks (Co to jest callout i dlaczego bez niego nie byłoby #metoo). Szkoli, konsultuje, działa. @nataszex
The Book “Socmodernism. Architecture of Central Europe during the Cold War “ is a fascinating and richly illustrated journey into the history of socialist modernism, which for decades remained underestimated and marginalized in the study of 20th-century architecture. The publication is not only an analysis of architectural phenomena, but also an attempt to reconstruct a fuller story of the post-war transformations of Central Europe.
The association of socialist modernism with industrialized and collectivized architecture has too often obscured the outstanding achievements of artists who developed their own unique aesthetic languages and engaged in dialogue with the rich heritage of previous eras. This book sheds light on architects who were confident in their vision, operating in a reality full of constraints in the GDR, Czechoslovakia, Yugoslavia, the Polish People’s Republic, Lithuania, Latvia, Estonia, and exploiting to their advantage the opportunities arising from the utopian spirit of those times.
The authors – Dr. Łukasz Galusek and Dr. Michał Wiśniewski – point out that the history of post-war Europe has for years been a narrative full of silences and absences – both in the political and cultural spheres. While these gaps in socio-political history have been slowly filled in the last 30 years, architecture remains an area full of omissions. This publication is a response to the need for a new perspective, restoring balance in the narrative of the modernist heritage of Central Europe.
This is a book that forces us to reflect on the contemporary reception and meaning of post-war architecture. It is also an appeal for a more nuanced look at the legacy of the Cold War era – full of contradictions, but also a wealth of artistic exploration.
The first comprehensive and panoramic account of the architecture of socialist modernity in Central Europe from the mid-1940s to the 1990s, from Tallinn to Ljubljana and from divided Berlin to Bucharest and Skopje.
Przeżyj tajemnice cierpienia i zmartwychwstania Jezusa z niezwykłym, skłaniającym do zadumy przewodnikiem Teksty zebrane w książce to cenione komentarze kard. Grzegorza Rysia do fragmentów Ewangelii o śmierci i zmartwychwstaniu Jezusa po raz pierwszy wydane w jednym tomie. Wybór rozważań nie jest przypadkowy. Medytacje męki Pańskiej, podzielone na sześć cykli i czternaście stacji drogi krzyżowej, były odczytywane w kolejnych latach w czasie Pieszych Pielgrzymek Krakowskich na Jasną Górę. Z kolei teksty poświęcone zmartwychwstaniu Chrystusa i opisujące pierwsze chwile rodzącego się Kościoła zostały ułożone w cykle drogi światła – nabożeństwa, które rozpoczyna się od tajemnicy pokonania śmierci, a kończy na zesłaniu Ducha Świętego. Podobnie jak droga krzyżowa składa się z czternastu stacji. Biegli do grobu, bo gnała ich miłość. (…) Bo ciągle jeszcze mieli w sobie to doświadczenie, że ich wybrałeś, że mówiłeś do nich po imieniu, że czyniłeś ich świadkami swoich cudów, powiernikami tajemnic. Bo pamiętali jeszcze słowa usłyszane trzy dni wcześniej: „Już Was nie nazywam sługami, ale przyjaciółmi...”. Więc biegli z przekonaniem, że taka miłość – taka przyjaźń – nie może się skończyć; nie może się naraz okazać tylko przeszłością i wspomnieniem. Taka miłość nie umiera! Bo ona jest już tutaj doświadczeniem tego, kim jest Bóg. A On jest wieczny! (fragment książki)
Od Maryi uczymy się zawierzenia nawet wówczas, gdy wydaje się, że nie ma już nadziei. św. Jan Paweł II Ludzkie cierpienie ma wiele twarzy. Choroba, śmierć bliskiej osoby, samotność, depresja – to doświadczenia, które odbierają siły i chęć życia, a jednocześnie rodzą w sercu człowieka tysiące pytań pozostających bez odpowiedzi. Trudno samemu przedzierać się przez mroki cierpienia, dlatego Kościół od wieków czci Matkę Bożą Bolesną. Maryja musiała zmierzyć się z absurdalną prawdą, że Jej Syn został niesprawiedliwie skazany na śmierć. Była przy Jezusie, gdy Ten umierał na krzyżu. A potem, tuląc Jego martwe ciało, doświadczyła ogromnego bólu i osamotnienia. Matka Boża Bolesna jak nikt inny rozumie osoby cierpiące. Dlatego – przekonuje ks. Andrzej Nackowski – rozważając najtrudniejsze tajemnice Jej życia, możemy odkryć, że w doświadczeniu bólu nigdy nie pozostajemy sami. Cierpienie dotyka każdego człowieka. Z perspektywy wiary możemy jednak nadać mu sens i ofiarować je Bogu za innych. Maryja uczy nas, jak to zrobić. ks. dr Andrzej Nackowski - rekolekcjonista, wicerektor w Wyższym Międzydiecezjalnym Seminarium Duchownym w Częstochowie, członek Stowarzyszenia Teologów Moralistów, autor książek: Tak mnie skrusz. O kochającym Bogu, który nas kształtuje; Obdarowani. Jak żyć na co dzień darami Ducha Świętego, Maryja Matka wszystkich ludzi, wydanych nakładem Wydawnictwa eSPe.
Codzienne Studium Biblijne powstało z myślą o ludziach, którzy pragną pogłębić swoją relację z Bogiem, ale ze względu na piętrzące się obowiązki i szybkie tempo życia mają problem ze znalezieniem czasu na czytanie Pisma Świętego i modlitwę. W dzienniku znajdziesz teksty Listów do Efezjan, Filipian i Kolosan z miejscem na analizę tekstu oraz wiele innych udogodnień mających na celu wsparcie każdego, kto chce skupić się na swojej relacji z Bogiem. Codzienne Studium Biblijne może być dobrym wyborem dla osób z dysleksją, ADHD i ADD. Rekomendacja Ta niewielka broszurka zawiera w sobie treści, które w zetknięciu z Czytelnikiem trwającym w Słowie i modlitwie, mogą zmienić jego życie. Po wybranym przez Autorkę opracowania tekście biblijnym możemy zadać sobie pytania, które nie tylko nakierowują nas na analizę naszych życiowych trudności, ale zwracają naszą uwagę na istotę wyrażania wdzięczności Bogu. Niech zatem lektura Słowa staje się życiodajnym drzewem, przynoszącym najlepsze i najzdrowsze owoce. Kochająca Boże Słowo Elżbieta Bednarz
W książce przedstawiono najważniejsze pojęcia oraz kluczowe teorie pomocne w zrozumieniu fenomenu zjawiska migracji. Szczególną uwagę poświęcono tematom takim jak: napływ do Polski różnych grup cudzoziemców, integracja migrantów, polityka migracyjna, rola mediów w dyskursie o migracjach, różne rodzaje migracji (uchodźcze, przymusowe, pracownicze, specjalistów, wewnętrzne, wymuszone zmianami środowiskowymi), wyjątkowo ważnym w kontekście Polski jako kraju, który jednocześnie jest państwem emigracji oraz krajem docelowym dla migrantów.
Publikacja stanowi przystępne źródło informacji dla wszystkich zainteresowanych rzetelnym kompendium wiedzy na temat współczesnych migracji jako złożonym procesie społecznym o rosnącej skali i dynamice.
******
Thirty Lectures on Migration
The book presents the most important notions and key theories which help understand the phenomenon of migration. Particular attention was paid to topics such as: the influx of various groups of foreigners into Poland, the integration of migrants, migration policy, the role of media in the discourse on migrations, different types of migration (refugee, forced, labour, high-skilled labour migration, internal, climate), which are of special importance in Poland as a country of emigration and immigration.
lasyczny, praktykowany od wieków program prawdziwej duchowej przemiany.Święty Ludwik Maria Grignion de Montfort był kapłanem i pisarzem żyjącym na przełomie siedemnastego i osiemnastego wieku, autorem słynnego "Traktatu o doskonałym nabożeństwie do Maryi". Propagował gorąco ideę powierzenia się Panu Jezusowi przez Maryję i stworzył specjalny, obejmujący 33 dni program duchowego przygotowania się do tego aktu . Pierwsze 12 dni tego okresu to czas oderwania się od ducha tego świata, by móc bardziej zrozumieć ducha Chrystusa i przez to zbliżyć się do Jezusa. Kolejne 21 dni to czas poznawania tajemnic Chrystusa i Maryi. Dzień zawierzenia się przypada 34 dnia. Może ono się dokonać zarówno prywatnie, jak i uroczyście, w obecności kapłana.Idea oddania się Panu Jezusowi przez Maryję inspirowała wielu świętych i przyjaciół Boga, m. in. św. Jana Pawła II, kard. Stefana Wyszyńskiego i św. Maksymiliana Kolbego. Jeśli chcesz do nich dołączyć i doświadczyć niezwykłej opieki Matki Przenajświętszej, skorzystaj z duchowego skarbu, przekazanego nam przez św. Ludwika.Recenzje:Radio Maryja "Książka proponuje, aby oddać się Maryi, która przez ten czas modlitewny otacza nas nieograniczoną miłością, wsparciem, ochroną. Dzięki temu 33-dniowemu zawierzeniu stajemy się narzędziem do ratowania innych dusz".Dorota Mazur w rozmowie z ks.Tadeuszem Rydzykiem w audycji "Czytać, aby być mądrym"
Nowe wydanie "Porozumienia bez przemocy: o języku życia" Marshalla Rosenberga wzbogacone zostało o obszerny rozdział na temat mediacji w duchu PBP - zupełnie niepodobnych do klasycznych mediacji, z którymi ktokolwiek z nas miał szansę się zetknąć.
Punktem wyjścia w procesie opisywanym przez Rosenberga jest, jak i w całej jego metodzie, kontakt międzyludzki na poziomie serca, bez którego mediacje nie mogą się w ogóle rozpocząć. Inny jest też cel: Rosenberg jako mediator nie dąży do kompromisu, lecz - uwaga! - do tego, by każda ze stron zakończyła konflikt w pełni usatysfakcjonowana. Brzmi niewiarygodnie, lecz, jak udowadnia autor na licznych przykładach ze swojej pracy, jest to możliwe.
Nowe wydanie "Porozumienia bez przemocy: o języku życia" Marshalla Rosenberga wzbogacone zostało o obszerny rozdział na temat mediacji w duchu PBP - zupełnie niepodobnych do klasycznych mediacji, z którymi ktokolwiek z nas miał szansę się zetknąć.Punktem wyjścia w procesie opisywanym przez Rosenberga jest, jak i w całej jego metodzie, kontakt międzyludzki na poziomie serca, bez którego mediacje nie mogą się w ogóle rozpocząć. Inny jest też cel: Rosenberg jako mediator nie dąży do kompromisu, lecz - uwaga! - do tego, by każda ze stron zakończyła konflikt w pełni usatysfakcjonowana. Brzmi niewiarygodnie, lecz, jak udowadnia autor na licznych przykładach ze swojej pracy, jest to możliwe.
Odzyskaj chwilę obecną i pełnię życia Wszystko i cokolwiek – pieszczota wiatru na skórze, gra światła i cienia, czyjś wyraz twarzy, jakiś przejściowy skurcz w ciele, jakaś przelotna myśl – może stać się dla nas nauczycielem chwili bieżącej, przypominać nam o możliwości bycia w pełni obecnym. Wszystko i cokolwiek – o ile świadomie wyjdziemy temu naprzeciw. JON KABAT-ZINN Recepta na życie bardziej świadome wydaje się dość prosta: stale na nowo powracać uwagą do tego, co właśnie się dzieje. Każdy, kto tego próbował, wie jednak, że dopiero w tym momencie pojawiają się zasadnicze pytania dotyczące naszego funkcjonowania. „Praktyka uważności dla początkujących” dostarcza odpowiedzi, spostrzeżeń i wskazówek, które pomogą – chwila po chwili – przestawiać świadomość tak, aby nasz kontakt z samym sobą i ze światem był pełen przestrzeni i światła, wiarygodny, nacechowany miłością.
Doktor Jon Kabat-Zinn jest twórcą metody MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction, redukcji stresu poprzez uważność), stosowanej dziś w ośrodkach zdrowia, szpitalach i klinikach w różnych częściach świata. Założył Klinikę Redukcji Stresu przy Centrum Medycznym Uniwersytetu Massachusetts oraz Centrum na Rzecz Uważności w Medycynie, Opiece Zdrowotnej i Społeczeństwie. Jego książki poświęcone między innymi praktyce uważności stały się międzynarodowymi bestsellerami. Światową sławę przyniosły mu „Życie – piękna katastrofa” oraz „Gdziekolwiek jesteś, bądź”. Jest współautorem prac „Świadomą drogą przez depresję. Wolność od chronicznego cierpienia” oraz „Dary codzienności. Podręcznik uważnego rodzicielstwa”.
Kobiety pozornie zwyczajne, a jednak niezwykłe. Artykuły historyczne, prawnicze i filozoficzne. Drugą część stanowią wywiady z kobietami absolutnie niezwykłymi warto je poznać!
Przywoływana w tej książce fenomenologia zderza uniwersalne roszczenia rozumu z tym, co przerasta jego granice: ze skończonością, niepewnością, kruchością, pluralnością, nieprzewidywalnością nowoczesnych doświadczeń. Chodzi o fenomenologię, która wbrew idealizmowi transcendentalnemu Husserla nie zmierza ku wydobywaniu inwariantnej istoty ukazującej się rzeczy, lecz zdaje sprawę z owych niepewności i kruchości, cechujących położenie współczesnego człowieka, jest w większym stopniu otwarta na złożoność tego położenia i jego faktyczny wymiar. ****** The Uncertainty of the Phenomenon. Phenomenology in the Horizons of Modernity The phenomenology referred to in this book juxtaposes universal claims of reason with what transcends its boundaries: infinity, uncertainty, fragility, multiplicity, unpredictability of modern experiences. It is the phenomenology, which contrary to Husserls transcendental idealism does not seek to bring out the invariant essence of the appearing thing, but which reveals these uncertainties and fragility characterizing the position of modern man, it is more open to the complexity of this position and its actual dimension.
Publikacja przeznaczona jest dla dzieci, które zaczynają czytać lub mają trudności z opanowaniem tej umiejętności. Za pomocą tej książki dziecko uczy się czytać metodą sylabową. Wszystkie wyrazy są zapisane dwoma kolorami czcionki, zgodnie z podziałem na sylaby. Prezentowana książka jest wzorowana na opracowaniu Czytanki. Materiały do nauki czytania metodą sylabową. Przyjęto tu taką samą zasadę nauki jak w przytoczonejpublikacji. Na każdej rozkładówce wprowadzona jest jedna litera, dwuznaklub trójznak. Na stronach parzystych zapisano zdania, a na stronach nieparzystych– krótkie teksty, w których starano się wykorzystać jak najwięcej wyrazówzawierających wprowadzaną literę. Dzięki temu dziecko może poznawać dany znakw praktyce. W drugiej części książki znajdują się krótkie opowiadania zawierające wszystkie litery polskiego alfabetu. W tych tekstach nie ma już dwukolorowego podziału na sylaby.
Historyjki słuchowe i dźwięki to kompleksowy materiał pomocny w terapii i profilaktyce percepcji słuchowej, w tym wrażliwości, pamięci i koncentracji słuchowej. Publikacja skierowana jest do dzieci w różnym wieku, młodzieży, a także do osób dorosłych.Może być wykorzystywana w terapii przez logopedów, terapeutów, surdopedagogów, nauczycieli przedszkoli i szkół oraz rodziców. W proponowanych ćwiczeniach mogą uczestniczyć zarówno osoby, u których percepcja słuchowa rozwija się prawidłowo, jak i te, u których jej rozwój przebiega wolniej lub jest zaburzony.Na publikację składają się 2 płyty CD oraz 10 plansz obrazkowych przeznaczonych do pocięcia z ilustracjami odpowiadającymi 16 historyjkom słuchowym i 12 miniaturkom dźwiękowym. Na pierwszej płycie znajduje się 90 pojedynczych dźwięków i odgłosów, od których proponujemy rozpocząć zapoznawanie się z materiałem ilustracyjno-dźwiękowym (np. deszcz, kogut, pianino, sowa, karetka, klucze, otwieranie drzwi). Na drugiej płycie zamieszczono 16 historyjek słuchowych (np. cyrk, mecz tenisa, warsztat stolarski, ulica) i 12 miniaturek dźwiękowych.
Publikację opracowano z myślą o dzieciach, które rozpoczynają naukę pisania, jak i uczniach mających trudności z płynnym i estetycznym pisaniem. Zamieszczone w zeszycie ćwiczenia uczą prawidłowego kierunku kreślenia liter, wskazując ich właściwy kształt i proporcje. Wyrabiają płynność i tempo ruchu, kształcą koordynację wzrokowo-ruchową. Oprócz zadań doskonalących naukę kreślenia liter w zeszycie zawarto także ćwiczenia rozwijające umiejętność łączenia poznanych liter.
„Kwestionariusz diagnostyczny...” składa się z dwóch części: „Arkusza diagnostycznego” i „Materiałów do badania”. W pierwszej z nich znajdują się szczegółowo opracowane instrukcje, według których przeprowadza się badanie diagnozujące, oraz arkusz odpowiedzi pacjenta (Karta zapisu mowy pacjenta). Arkusz odpowiedzi jest skorelowany z instrukcją. Do tej części dołączona jest płyta CD, na której znajdują się nagrania dźwięków do badania gnozji słuchowej, oraz przygotowana do wydruku Karta zapisu mowy pacjenta. Część drugą stanowi materiał graficzny – zbiór 18 załączników zawierających kolorowe ilustracje, zdjęcia oraz materiał werbalny, za pomocą których przeprowadza się diagnozę.
"Kwestionariusz diagnostyczny zaburzeń mowy...” jest cenną i potrzebną na rynku wydawniczym propozycją tematycznie związaną z diagnostyką komunikacji językowej. Adresowany jest do logopedów oraz neurologopedów wykonujących diagnozę dwóch podstawowych jednostek zaburzeń komunikacji językowej o etiologii mózgowej – afazji i dysartrii. Można zastosować go w diagnostyce pacjentów dorosłych lub młodzieży. (...) Proponowany „Kwestionariusz...” skonstruowany jest prawidłowo – odczuć można wieloletnią praktykę w zakresie diagnostycznym Autorów. Należy zaznaczyć, że spośród podobnych pomocy specjalistycznych środowisko logopedów mogło wybierać do tej pory w dawno wydanych, czasem już nieaktualnych pod względem słownictwa, opracowaniach.
dr A. Walencik-Topiłko, Katedra Logopedii Uniwersytetu Gdańskiego
W kręgu resocjalizacji to zbiór tekstów odnoszących się do zagadnień dotyczących resocjalizacji, czyli działań mających na celu przywrócenie osób, które popełniły przestępstwa lub wykazują dewiacyjne zachowania, do życia w zgodzie z normami społecznymi.Resocjalizacja jest szczególnie ważna w pracy z osobami przebywającymi w zakładach karnych, poprawczych lub innych placówkach zamkniętych, ale dotyczy także tych, którzy poddawani są nadzorowi kuratorskiemu lub uczestniczą w programach resocjalizacyjnych poza zakładami zamkniętymi. Resocjalizacja to trudny i długotrwały proces, który wymaga współpracy wielu specjalistów, w tym psychologów, pedagogów, pracowników socjalnych oraz kuratorów. Monografia porusza również tematykę skuteczności różnych metod resocjalizacyjnych oraz wyzwań związanych z ich implementacją w praktyce. Istotne jest stworzenie zintegrowanego i kompleksowego systemu wsparcia, który nie tylko przeciwdziała wykluczeniu, ale także aktywnie włącza osoby zagrożone w życie społeczne, ekonomiczne i kulturalne, dając im realne szanse na pełnoprawne uczestnictwo w społeczeństwie.
Jest jeden naród, ludzki naród "Liberalizm społeczny - wizja lepszego świata" to przenikliwa analiza najważniejszych problemów społecznych i politycznych współczesnej Polski. Profesor Czesław Sikorski bada fundamenty systemów autorytarnych, wyjaśnia ideologię liberalną oraz pokazuje, jak kształtuje się polityka klimatyczna. Jego książka rzuca światło na różnice między ustrojami państw, obnaża narzędzia manipulacji oraz wzywa do przełamania uprzedzeń i tradycyjnych nawyków. Autor rozlicza wieloletnie działania byłego rządu PiS, stawiając w centrum wolność jednostki i potrzebę nowej umowy społecznej. Czy możliwa jest zmiana, która przyniesie prawdziwie lepszy świat?
Historia dla przyszłości – przyszłość nauki historii to przewodnie hasło tej książki. Z tego powodu zaproszonych do współpracy Autorów prosiliśmy o refleksję nad wybranymi osiągnięciami i nowymi tropami w badaniach naukowych, edukacji i organizacji wiedzy historycznej. Odnajdujemy tu teorie, modele, szkoły, nurty, orientacje i zwroty badawcze, wreszcie – metafory, kategorie, idee (ontologiczne, epistemologiczne, metodologiczne, aksjologiczne) – również te dopiero rozpoznawane lub antycypowane. Warto wspomnieć, że pewną inspiracją były dla nas dwie książki: Niebezpieczne idee we współczesnej nauce pod redakcją Johna Brockmana (Sopot–Warszawa 2008) oraz Idee, które zmieniły świat Jima Holta (Kraków 2020).
Redaktorzy
Czytelnika znającego oryginalny i nietuzinkowy dorobek naukowy prof. Jana Pomorskiego i jego wkład w rozwój badań historycznych z pewnością ucieszy, że grono przyjaciół i uczniów uhonorowało Jubilata tomem prac skoncentrowanych na zagadnieniach obejmujących tematy z zakresu teorii i metodologii historii, historii historiografii, historii filozoficznej, a wreszcie historii cyfrowej i wizualnej. Wątki te ujęte zostały w strukturze pięciu bloków tematycznych (Przyszłość, Naukowość, Metahistoryczność, Medialność, Przypadki) – z charakterystyką stanu i wyzwań stawianych współczesnej nauce historii, perspektyw rozwoju i towarzyszących jej oczekiwań społecznych. […] na panujące w nauce pluralizm metodologiczny, różnorodność procedur badawczych i podmiotowość historyka, prowadzące do sporów o status historiografii naukowej, nowe światło rzuca historia cyfrowa i wizualna, dylematy historii publicznej i zwrot cyfrowy w archiwistyce – fakt niebagatelny dla profesjonalizacji badań i rozumienia metody historycznej. Książka Nauka historii – nowe wymiary będzie stanowić ważną pozycję na rynku wydawniczym, po którą sięgną nie tylko znawcy: teoretycy historii, historycy nauki, metodolodzy historii i historycy historiografii, ale też studenci, którzy odnajdą w niej wiele cennych wskazówek i źródło inspiracji.
Z recenzji dr. hab. Pawła Sierżęgi, prof. UR
„Monografia dr hab. Magdaleny Sowy (...) to jedna z wciąż nielicznych publikacji książkowych na temat edukacji językowej dla celów zawodowych, tym bardziej wartościowa, iż koncentruje się nie na uczącym się (...), a na nauczycielu języka obcego zawodowego, co stanowi rzadkość w literaturze przedmiotu. (...) publikacja prezentuje wysoki poziom merytoryczny, uwzględnia najnowsze tendencje w tej dziedzinie, zawiera też praktyczne wskazówki i rozwiązania, a przy tym ustrukturyzowana i napisana jest bardzo klarownie. Jestem przekonana, że (...) okaże się znaczącym tomem, przeznaczonym dla bardzo szerokiego kręgu czytelników”.
prof. dr hab. Hanna Komorowska
z recenzji wydawniczej
„Nauczanie Języka obcego zawodowego (JOZ) w szkolnictwie branżowym to swoista terra incognita dla bardzo szerokiego spektrum zainteresowanych, począwszy od decydentów oświatowych, doradców zawodowych i metodycznych, przez nauczycieli języków obcych, aż po instytucje kształcące nauczycieli języków obcych. Odnotowany stan (nie)wiedzy o nauczaniu i nauczycielu JOZ w szkole branżowej to jeden z zasadniczych powodów powstania niniejszej publikacji. Według mojego rozeznania jest to pierwsze opracowanie poświęcone nauczycielowi i nauczaniu JOZ w szkolnictwie branżowym, które może – mam nadzieję – wypełnić chociaż w niewielkim stopniu lukę poznawczą oraz wydawniczą w kwestii dydaktyki języków obcych zawodowych w tym obszernym sektorze polskiej oświaty”.
ze Wstępu
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?