W tej kategorii polecamy Państwu ogromny wybór książek psychologicznych: o biznesie, pracy i rozwoju osobistym, szkoleniach, kursach, relacjach międzyludzkich, samorealizacji i rozwoju kariery. Opracuj strategię, przygotuj skuteczny plan i osiągnij wyznaczone cele. W proponowanych przez nas publikacjach znajdziesz mnóstwo wskazówek, jak tworzyć miniplany, wykorzystać potencjał e-mail marketingu, rozwiązań m-commerce czy mediów społecznościowych. Mnóstwo praktycznych ćwiczeń i cennych uwag pomoże ci w przyswojeniu niezbędnych umiejętności biznesowych.
Podręcznik prezentuje rozwój myśli ekonomicznej na tle zmieniającej się gospodarki - od XVIII do końca XX wieku. Od XVIII wieku główną formą gospodarowania jest gospodarka rynkowa, dlatego ówcześnie sformułowane teorie i powstałe nurty myśli ekonomicznej są w dużej części nadal aktualne i wykorzystywane w formułowaniu wytycznych dla polityki gospodarczej. Z tego powodu poznanie historii myśli ekonomicznej jest niezbędne dla zrozumienia zasad funkcjonowania współczesnej gospodarki.Podręcznik jest przeznaczony dla studentów kierunków ekonomicznych oraz prawa, historii, dziennikarstwa, politologii w wyższych uczelniach różnych typów. Zainteresuje też Czytelników, którzy chcą się zapoznać z dawnymi teoriami ważnymi również współcześnie.
Ponad dwa miliony sprzedanych egzemplarzy pierwszego wydania!
Dwadzieścia pięć lat temu John C. Maxwell opublikował książkę Bądź liderem! (tytuł oryginału Developing the Leader Within You), która zmieniła sposób myślenia o przywództwie i pomogła milionom czytelników rozwijać u siebie cechy skutecznego lidera.
Teraz Maxwell odświeżył tę rewolucyjną książkę i zawarł w niej spostrzeżenia i praktyki, których nauczył się od czasu, jaki upłynął od pierwszego wydania. W nowym wydaniu 2.0 pokazuje, jak rozwijać wizję, wartości, wpływ i motywację – cechy liderów odnoszących sukcesy. To wydanie, z aktualizacją ponad osiemdziesięciu procent treści, przedstawia podstawowe zasady przez ponad czterdzieści lat wykorzystywane przez Maxwella w przywództwie i zawiera dwa zupełnie nowe rozdziały.
Bez względu na to, jaka jest dziedzina twojego przywództwa – biznes, organizacja charytatywna, oświata czy rodzina – zasady Maxwella są pomyślane tak, by wywrzeć pozytywny wpływ na życie twoje i twojego otoczenia. Ta książka nie powinna ujść uwadze ani nowych czytelników, ani długoletnich fanów Maxwella i jej pierwszego wydania.
***
W znacznym stopniu napisałem całą tę książkę od nowa. To dlatego dodałem w tytule 2.0. W niej również znajdują się podstawowe lekcje, jak stać się dobrym przywódcą. I również jest to pierwsza książka, którą polecam jako lekturę ludziom chcącym rozpocząć swoją podróż w rozwijaniu w sobie przywództwa. I jest to też książka, którą polecam do wykorzystania przywódcom chcącym być mentorami dla uczących się przywództwa. Podjąłem się jednak wielkiego trudu bardziej wnikliwego wgłębienia się w temat i szczególnie skupiłem się na potrzebach liderów.
John C. Maxwell
***
John C. Maxwell jest numerem jeden na liście bestsellerowych autorów New York Timesa. Coach i mówca, który sprzedał ponad 26 milionów egzemplarzy książek w pięćdziesięciu językach. W roku 2014 został określony przez American Management Association mianem lidera numer jeden w biznesie, a przez czasopisma „Business Insider” oraz „Inc.” nazwany najbardziej wpływowym na świecie ekspertem w dziedzinie przywództwa.
Jest założycielem John Maxwell Company, John Maxwell Team, EQUIP i Fundacji Przywództwa Johna Maxwella – organizacji, które wyszkoliły miliony liderów. W roku 2015 osiągnęły one pewien szczególny punkt – mogły pochwalić się tym, że wyszkoliły przywódców z każdego kraju na świecie. Doktor Maxwell, laureat nagrody „The Mother Teresa Prize for Global Peace and Leadership” (nagroda im. Matki Teresy za promocję pokoju na świecie oraz ideę naturalnego przywództwa), przyznawanej przez Luminary Leadership Network, co roku przemawia do ludzi z firm z listy Fortune 500, do prezydentów krajów i do wielu czołowych liderów biznesu na całym świecie.
The monograph (…) concerns an extremely important aspect, which is the problem of international expansion of businesses. Atlough many titles can be found in the literature concerning the infernationalization of firms, this problem is not often discussed in the context of international entrepreneurship. This is the element that distinguishes the reviewed book on the publishing market.It is about its originality, timeliness, as well as applicability considerations. The book can be extremely useful both for university students of economics and business studies, researchers exploring the discussed issues, as well as managers and their businesses functioning on foreign markets and those that are just about to start opeations of this type.
Prof. Małgorzata Bartosik-Purgat
Rocznicowe wydanie kultowej książki o zarządzaniu projektami w IT - to już 20 lat obecności na rynku i setki tysięcy sprzedanych egzemplarzy na świecie!
Zarządzanie procesem tworzenia oprogramowania bywa doświadczeniem bardzo pouczającym, a jednocześnie niezwykle frustrującym. Z jednej strony takie projekty są podobne do innych dużych przedsięwzięć, z drugiej - wymagają od kierownictwa sporo specjalistycznej wiedzy i specyficznego podejścia do zagadnień programistycznych. Oczywiście, wiedza na ten temat stale rośnie, pojawiają się też nowe koncepcje kierowania dużymi projektami. Jeśli brakuje Ci literatury, która potraktowałaby to zagadnienie kompleksowo, katalogowałaby poszczególne propozycje i opisywałaby je w przystępny i przydatny sposób - sięgnij po ten tytuł!
Książka Legendarny osobomiesiąc zyskała już miano kultowej; jest niezmiennie aktualna i wciąż inspiruje programistów na całym świecie. Składa się z kilkunastu esejów, które zawierają informacje i inspiracje bezcenne dla każdego menedżera i programisty. Przy dużych projektach konieczne jest zachowanie ich spójności koncepcyjnej, co w przypadku dużych zadań stanowi warunek dość trudny do spełnienia, dlatego wiele obiecujących przedsięwzięć zakończyło się porażką. Trzeba też zdawać sobie sprawę, że złożone zadanie oznacza dla zespołu dobre i złe chwile. Autor w niezwykle interesujący i praktyczny sposób pokazuje, jak czerpać siły z chwil radości i skutecznie radzić sobie z problemami, aby zakończyć z sukcesem nawet najbardziej złożony projekt programistyczny.
W tej książce znalazły się koncepcje obejmujące między innymi:
podejmowanie decyzji
zadania architekta
skalowanie i zachowanie spójności projektu
sporządzanie dokumentacji i specyfikacji
zarządzanie komunikacją w wielkich projektach
A także:
retrospektywna analiza tych i innych koncepcji sprzed 20 lat
Nie ma drugiej tak wpływowej i ponadczasowej książki dla twórców oprogramowania!
O autorze
Dr Frederick P. Brooks jr — wykładowca na Uniwersytecie Karoliny Północnej w Chapel Hill. Był architektem komputerów IBM Stretch i Harvest. Jest świetnie znany jako kierownik zespołu rozwijającego komputery IBM System/360 — za tę pracę w 1985 roku dostał National Medal of Technology. Z kolei w 1999 roku otrzymał Nagrodę Turinga. Na uniwersytecie w Chapel Hill założył wydział nauk komputerowych, którym kierował do 1984 roku. Był też aktywnym członkiem National Science Board i Defence Science Board. W ostatnich latach zajmował się badaniami oraz nauczaniem architektury komputerów, grafiki molekularnej i środowisk wirtualnych.
Słownik zawiera ponad 29 000 terminów i przykładów ich użycia, w tym przede wszystkim połączenia terminologiczne z zakresu ekonomii, handlu, transportu i reklamy, bankowości, finansów i giełdy, prawa i ubezpieczeń, zarządzania i marketingu oraz informatyki i komputeryzacji.
Książka stanowi pierwszą na rynku wydawniczym pozycję przedstawiającą niestandardowe podejście do zarządzania marketingowo-logistycznego. Zostało one poszerzone o perspektywę zrównoważonego rozwoju oraz wiele innych wątków, takich jak między innymi megatrendy, marketing 3.0, logistyka 4.0, omnikanałowość.
Publikacja adresowana jest przede wszystkim do studentów kierunków: logistyka, zarządzanie i ekonomia, na których wykładane są przedmioty takie jak: logistyka, logistyczna obsługa klienta, marketing, badania rynkowe oraz badania naukowe. Książka jest również ważnym źródłem wiedzy dla praktyków – pracowników firm koordynujących procesy marketingowe i logistyczne.
"Tematyka zrównoważonego funkcjonowania podmiotów gospodarczych jest bardzo aktualna głównie ze względu na nieprzemijającą modę na ekologiczność oraz naciski społeczne na podmioty, by zachowywały się one w sposób ekologiczny. Jest to często wpisywane i kalkulowane w ramy CSR lub PR. Książka pozwala na prześledzenie zależności między marketingiem i logistyką, postrzeganymi jako uzupełniające się koncepcje, osadzone w kontekście zrównoważonego rozwoju. W publikacji mamy zatem do czynienia z udanym połączeniem trzech ważnych i modnych pojęć: marketing (najstarsze), logistyka (młodsze) i zrównoważony rozwój (najmłodsze)."
Prof. dr hab. inż. Jacek Szołtysek, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach
Wiedza w przedsiębiorstwie produkcyjnym jest obecnie traktowana jako jego kluczowy zasób i zasadniczy element konkurencyjności, a zarządy zauważają konieczność zatrzymania tej wiedzy w firmie.
W książce przedstawiono aktualny stan badań nad konstrukcją i implementacją systemów zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwach oraz zaproponowano nowe podejście do projektowania systemu zarządzania wiedzą o zastosowanych technologiach, środkach pracy czy środkach produkcji.
Książka przeznaczona jest dla zespołów naukowo-badawczych w dyscyplinie inżynieria produkcji i pokrewnych oraz analityków projektujących rozwiązania informatyczne wspomagające zarządzanie wiedzą, a także dla menedżerów przedsiębiorstw produkcyjnych. Jest adresowana również do studentów kierunków zarządzanie i inżynieria produkcji czy informatyka oraz innych, których program kształcenia obejmuje tematykę systemów zarządzania wiedzą.
Poradnik stanowi omówienie mediacji i zawodu mediatora w jak najbardziej praktycznym ujęciu. To kompleksowe omówienie różnorodnych aspektów zawodu mediatora na płaszczyźnie obowiązujących przepisów prawa. Zawiera nie tylko wskazówki praktyczne w przystępnej formie, ale także odwołania do przykładów autentycznych sytuacji mediacyjnych.
Większość decyzji podejmujemy w ciągu dwóch sekund. Ta książka opowiada o tym, co dzieje się w tej krótkiej chwili.
Kiedy nie warto wierzyć badaniom fokusowym?
Dlaczego najlepiej sprzedają się lody w okrągłych opakowaniach?
Jak słabość do wysokich brunetów wpływa na wyniki wyborów i sprzedaż samochodów?
Co tak naprawdę decyduje o tym, jakie produkty kupujemy, z kim bierzemy ślub lub na kogo głosujemy? Chcemy wierzyć, że to efekt naszych dogłębnych przemyśleń i analiz. Malcolm Gladwell pokazuje, że wybory i decyzje – biznesowe, osobiste czy polityczne – podejmujemy błyskawicznie i instynktownie. Jeśli chcemy poznać siebie i innych oraz motywy naszych decyzji, musimy zrozumieć, jak działa mechanizm błyskawicznego osądu.
Błysk! to światowy bestseller, który pokazuje potęgę przeczuć i nieświadomych reakcji oraz uczy, jak wykorzystać ją w życiu osobistym i biznesie.
Malcolm Gladwell – autor pięciu bestsellerów z listy „New York Timesa”, które sprzedały się w wielomilionowym nakładzie na całym świecie. „Time” umieścił go na liście 100 najbardziej wpływowych osób, „Foreign Policy” zaliczył do grona 100 najważniejszych intelektualistów świata. Znalazł się na liście Thinkers50 – najważniejszych myślicieli zajmujących się tematyką zarządzania. Tropiciel prawd o świecie i społeczeństwie, które odkrywa pośród zaskakujących danych. Jego błyskotliwe i porywające książki odsłaniają ukryte mechanizmy funkcjonowania świata i nas samych.
Znak Literanova poleca nowe wydanie trzech przełomowych książek Malcolma Gladwella: Punkt przełomowy, Błysk! i Poza schematem.
Ta książka prezentuje metodę wyrażania życzeń w sposób przekonujący, logiczny i minimalizujący zamieszanie i kłopoty..KEN SCHWABER, Prezes i założyciel Scrum.orgWłasność produktu to coś więcej, niż tylko mechanika: chodzi o przyjęcie odpowiedzialności i skupienie się na wartościach we wszystkim, co robimy. W tej książce dwóch wiodących ekspertów w dziedzinie własności produktu w procesie Scrum pokazuje, jak identyfikować, mierzyć i maksymalizować wartość w cały cyklu życia naszego produktu.Opierając się na łącznie 40 latach doświadczeń w programowaniu agile, Don McGreal i Ralph Jocham prowadzą Czytelnika poprzez wszystkie warstwy tworzenia koncepcji, rozwijania i doprowadzania produktu do stanu dojrzałego. Dowiemy się tu, jak planować strategię, zarządzać złożonością, stale dostarczać wartość i implementować solidne najlepsze praktyki zarządzania backlogami i wydaniami. Wplecione w tekst osobiste spostrzeżenia autorów pozwalają rozpoznać i pokonać przeszkody, na jakie może natrafić zarządzanie produktem.Definiowanie sukcesu od zewnątrz, używając zewnętrznych miar do prowadzenia projektuWprowadzenie wzmocnienia i przedsiębiorczości do roli właściciela produktu i dopasowywanie wszystkiego do wspólnego modelu biznesowegoSkuteczne stosowanie roli właściciela produktu w procesie Scrum, artefaktów i zdarzeńWypełnianie i zarządzanie backlogami produktu i używanie specyfikacji dostosowywanych na czasUlepszanie przejrzystości, zmniejszanie długi technicznego i skalowanie produktu (nie Scruma)Wykorzystanie Scrum do wprowadzenia autonomii, mistrzostwa i celowości do pracy naszego zespołuDON MCGREAL pełni rolę wiceprezesa ds. rozwiązań edukacyjnych w firmie Improving (improving.com) i jest bezpośrednim konsultantem i instruktorem rozwiązań zwinnych. Specjalizuje się w coachingu rozwiązań zwinnych na poziomach przedsiębiorstwa i zarządzania produktem w większych organizacjach. RALPH JOCHAM prowadzi swą własną firmę effectiveagile.com i poświęcił ostatnie 20 lat gromadzeniu doświadczeń przy budowaniu profesjonalnego oprogramowania we Francji, Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, a obecnie w Szwajcarii.
Współcześni przywódcy wiedzą, że nie są w stanie wiele zdziałać bez skutecznych podwładnych. Servant leadership pozwala na wydobycie drzemiącej w pracownikach wiedzy, doświadczenia i motywacji oraz na ukierunkowanie tej siły na osiąganie wyników.
W wielu sektorach biznesu i organizacjach non-profit odchodzi się od tradycyjnych autokratycznych i hierarchicznych modeli przywództwa na rzecz servant leadership (przywództwa służebnego) jako optymalnego sposobu budowania relacji z ludźmi. To nowy model przywództwa, w którym lider jest przede wszystkim wsparciem dla swego otoczenia, zajmuje się usuwaniem barier, mobilizuje swoich ludzi i pomaga im osiągać cele. Wiele spośród firm nominowanych przez magazyn „Fortune” do rankingu „100 Najlepszych Pracodawców” uczyniło go integralną częścią własnej kultury korporacyjnej.
Koncepcja ta polega na odwróceniu tradycyjnej piramidy przywództwa do góry nogami, co umiejscawia liderów na samym dole, tak aby mogli służyć swoim pracownikom, znajdującym się na szczycie piramidy. Takie podejście wykracza poza hierarchiczną relację – zarówno lider, jak i członkowie zespołu są na tym samym poziomie. Lider poprzez wspieranie zespołu dąży do promocji wydajności i wzrostu poziomu satysfakcji członków swojego zespołu. To wspólna praca ramię w ramię, a nie wydawanie rozkazów i egzekwowanie posłuszeństwa. Siła przywódców służebnych nie wynika z ich pozycji. Ludzie podążają za nimi nie dlatego, że się ich boją, lecz dlatego, że ich podziwiają. Zapracowali sobie na prawo bycia przywódcami.
Niniejszy zbiór esejów powstał dzięki zaangażowaniu czterdziestu pięciu ekspertów i praktyków modelu servant leadership — wybitnych ludzi biznesu, autorów bestsellerów i szanowanych liderów takich jak m.in. John C. Maxwell, Patrick Lencioni, Stephen M. R. Covey, Marshall Goldsmith czy Brené Brown — którzy służą radą i oferują narzędzia niezbędne do wdrożenia tego sprawdzonego, choć przez wielu wciąż uznawanego za radykalny, modelu przywództwa.
Zbiór został opracowany przez legendarnego autora literatury biznesowej i pioniera tego modelu zarządzania, Kena Blancharda, oraz od lat współpracującą z nim redaktorkę, Renee Broadwell. Nigdy wcześniej nie wydano tak wszechstronnego i wyczerpującego poradnika o tym, jak stać się lepszym przywódcą, w każdym tego słowa znaczeniu.
***
Jedyna droga do znakomitych relacji i wyników wiedzie przez servant leadership (przywództwo służebne). Chodzi o to, aby zawsze stawiać innych ludzi na pierwszym miejscu.
John Maxwell
Najlepsi podwładni wiedzą, jak być swoimi własnymi przywódcami.
Robert E. Kelley
Co łączy miejskie legendy o czarnej wołdze, wirusowe memy i opowieści, które przekazujemy sobie z ust do ust? Wszystkie skutecznie niosą informację z siłą rażenia epidemii. Wszystkie też łączy pewien algorytm, który przebadano, zweryfikowano i który warto stosować tworząc zarówno treści marketingowe w mediach społecznościowych, jak i kreując kampanie społeczne.Viral to pierwsza na polskim rynku książka ukazująca zjawisko błyskawicznego rozprzestrzeniania się angażujących treści i motywy kierujące ludźmi, by przekazywać je dalej. Autor rozbija na czynniki pierwsze wirusowość treści, posługując się badaniami m.in. Dana i Chipa Heatha, Johana Bergera oraz nową dziedziną zwaną kartografią kulturową. Z lektury dowiesz się jak tworzyć treści, które poniosą idee, produkty i rozwiązania, zdecydowanie dalej.Interesujące, praktyczne i niezbędne źródło wiedzy dla marketingowców w szczególności zajmujących się content marketingiem specjalistów social media, pracowników kreatywnych, copywriterów, blogerów.Piotr Bucki precyzyjnie analizuje czynniki, które motywują nas do udostępniania treści w internecie, a także podaje gotowy przepis na to, by samemu tworzyć teksty, reklamy czy posty na FB, którymi nasi odbiorcy będą chcieli spontanicznie się podzielić.Janina BąkAutor ma dar opowiadania historii. Naukowe odkrycia z dziedziny psychologii poznawczej czy socjologii przedstawia w lekkiej formie i nawet rozdziały nazwane Funkcja tożsamościowo-twórcza treści chcemy zaraz opowiedzieć znajomym. A o to chyba w viralu chodzi, prawda?Paweł TkaczykOto krótka instrukcja czytania: Piotr pędzi i wymaga uważności, utrzymaj zatem skupienie. Czytaj przypisy, tutaj rozgrywa się bardzo wiele treści. Baw się co najmniej tak dobrze jak ja, a potem polecaj książkę dalej. Ja będę to robił. Ba, postaram się robić to wirusowymi metodami. Wszak teraz wiem jak.Rafał Żak
Why do we do develop habits? And how can we change them?
We can always change. In The Power of Habit, award-winning New York Times business reporter Charles Duhigg translates cutting-edge behavioural science into practical self-improvement action, distilling advanced neuroscience into fascinating narratives of transformation.
Why can some people and companies change overnight, and some stay stuck in their old ruts? The answer lies deep in the human brain, and The Power of Habits reveals the secret pressure points that can change a life. From Olympic swimmer Michael Phelps to Martin Luther King Jr., from the CEO of Starbucks to the locker rooms of the NFL, Duhigg explores the incredible results of keystone habits, and how they can make all the difference between billions and millions, failure and success – or even life and death.
Celem książki jest usystematyzowanie wiedzy z zakresu metodologii nauk o zarządzaniu oraz zwrócenie uwagi badaczy na konieczność łączenia w procesie badawczym wielu metod w celu uzyskania kompleksowej odpowiedzi na postawione pytania. Książka stanowi wytyczne dla młodych badaczy borykających się z trudnościami związanymi z definiowaniem problemu badawczego, wyborem odpowiednich metod służących do jego rozwiązania oraz przeprowadzeniem badań.
Sukces w biznesie wymaga współpracy. Ta książka prezentuje podstawowe zasady i umiejętności potrzebne w postępowaniu z ludźmi, z zachowaniem szacunku dla ich świadomej natury. Zasady te w równym stopniu znajdują zastosowanie w życiu zawodowym jak i prywatnym, łącząc je w jedno spójne i pełne satysfakcji życie.
Dowiesz się, jak rozwijać ludzki potencjał, budować organizację będącą świadomą ludzką społecznością, działającą w oparciu wspólny system wartości i zaangażowaną we wspólny cel. Cel wykraczający daleko poza możliwości jednostki, łączący ludzi we wspólnym wysiłku. Organizację opartą na autentycznym przywództwie, zdolną do rozwoju i wprowadzania bardziej innowacyjnych modeli działania jak chociażby turkusowe organizacje Frederica Laloux.
„Lektura obowiązkowa dla ludzi współczesnego biznesu”
Peter Senge, ekspert rozwoju organizacji
„Ta książka zmieni sposób w jaki pracujesz i żyjesz. Każdy powinien ją przeczytać”
Sheryl Sandberg, COO facebook, autorka Lean In
Move from apprentice to master with assertiveness advice from the Star Wars (TM) galaxy's most powerful leaders, including Darth Vader, Palpatine, and Supreme Leader Snoke. Negotiating the workplace can be an impossible task, especially if that workplace is a towering, all-powerful force intent on taking over the galaxy. Whether your day-to-day work involves developing plans to build the Death Star, building a rebellion, or simply trying to make the printer work, the leaders of the Star Wars universe offer essential guidance on how to assertively deal with common professional pitfalls.
Find out how to get a promotion, beat the competition, manage difficult employees, and move from intern to CEO with top tips from Star Wars: Be More Vader and the most powerful villains in the Star Wars movies. The perfect gift for colleagues and friends alike, Star Wars: Be More Vader is a tongue-in-cheek guide on how to advance your career, featuring favourite moments from the Star Wars series alongside hilarious advice and iconic, inspirational Star Wars quotes. (c) & TM 2018 LUCASFILM LTD.
Publikacja wpisuje się w toczącą się w środowisku praktyków i teoretyków dyskusję na temat słabości działania instytucji ponadnarodowych, jak i krajowych, które uwidocznił kryzys finansowy. Czy wyciągnęliśmy właściwe wnioski i jesteśmy lepiej przygotowani na nadejście ewentualnych kolejnych kryzysów? Czy warto realizować inicjatywy o horyzoncie ponadnarodowym czy też lepiej skupić się na działaniach podejmowanych w ramach nurtu nowego nacjonalizmu? Autorka szukając odpowiedzi na powyższe pytania, analizuje sprawność działania europejskich instytucji ponadnarodowych na tle podmiotów krajowych i efektywność stosowanych przez nie instrumentów.
Nie należy reagować grzechem na grzech. Nie odpowiada się na błędy teorii i praktyki – a tym jest neoliberalizm, który doprowadził dekadę temu do eksplozji światowego kryzysu gospodarczego, społecznego i politycznego – innymi błędami, które niesie z sobą nowy nacjonalizm, także prowadząc z czasem do kryzysu. Dlatego ta książka jest potrzebna, potrzebne bowiem są profesjonalne głosy rozsądku wspierające nowy pragmatyzm. Dr hab. Marta Postuła – nie tylko teoretyk specjalizująca się w problematyce finansów publicznych, lecz również praktyk doświadczona na kierowniczych stanowiskach w administracji gospodarczej oraz pracy doradczej na arenie międzynarodowej – pokazuje, jak można tworzyć sprawne instytucje i koordynować politykę w skali ponadnarodowej po to, aby w warunkach nieodwracalnej globalizacji integracja dokonująca się w ramach Unii Europejskiej lepiej służyła zaspokajaniu potrzeb społecznych. Inspirujące do przemyśleń jest obecne na tych kartach łączenie właściwego autorce ujęcia technokratycznego z podejściem humanistycznym.
Prof. Grzegorz W. Kołodko, Akademia Leona Koźmińskiego
Publikacja obejmuje bardzo ważne i aktualne problemy polityk ekonomicznych w ramach Unii Europejskiej. Wnioski będą miały z pewnością istotne zastosowanie w praktyce legislacyjnej i koordynacji zarządzania oraz kontroli przez krajową, a także unijną administrację publiczną.
Prof. dr hab. Elżbieta Chojna-Duch, Uniwersytet Warszawski
Książka jest nie tylko aktualna, ale też interesująca zarówno z poznawczego, jak i praktycznego punktu widzenia. Głównymi jej odbiorcami mogą być naukowcy, doktoranci i studenci zainteresowani problematyką finansów, w szczególności finansów publicznych analizowanych z perspektywy Unii Europejskiej. Jest to również interesująca publikacja dla praktyków związanych z administracją rządową oraz samorządową, odpowiedzialnych za relacje Polski z Unią Europejską, jej instytucjami i agendami oraz poszczególnymi krajami członkowskimi.
Prof. dr hab. Stanisław Flejterski, Uniwersytet Szczeciński
Proces zmian na rynkach medialnych w ostatnich latach zaskakuje dynamiką i rozległością. Spowodowany jest on czynnikami politycznymi, ekonomicznymi oraz rozwojem i popularyzacją nowych technologii, co także skutkuje zmianami samych mediów – ich oferty i modeli zarządzania – i zmianą sposobu korzystania z nich przez odbiorców, obecnie nazywanych użytkownikami. Troska o prawidłowe funkcjonowanie mediów leży u podstaw współczesnej polityki medialnej prowadzonej przez poszczególne państwa i instytucje europejskie. Niepokoić może proces koncentracji własności na rynkach medialnych i coraz większa dominacja wielkich koncernów kierujących się logiką komercyjną, co w konsekwencji zagraża pluralizmu na rynkach medialnych i jakości przekazywanych treści.
Dynamika zmian mediów i systemów medialnych rodzi potrzebę ich śledzenia, opisywania i analizowania. Na tę potrzebę odpowiada niniejsza publikacja.
dr hab. Katarzyna Pokorna-Ignatowicz
PRAWO
Celem publikacji jest próba zrekonstruowania podstawowych założeń, zasad i instytucji materialnoprawnych odpowiedzialności dyscyplinarnej w ogólnym znaczeniu tego pojęcia, a także udzielenia odpowiedzi na pytanie o relację materialnego prawa dyscyplinarnego do materialnego prawa karnego.
Książka składa się z dwóch części. Pierwsza z nich to charakterystyka i szczegółowa analiza przepisów dotyczących odpowiedzialności dyscyplinarnej w wybranych przez autorów zawodach zaufania publicznego. Analiza w odniesieniu do każdego zawodu została przeprowadzona na podstawie tych samych zagadnień, co umożliwiło sformułowanie ocen ogólniejszej natury, przedstawionych w drugiej części publikacji.
Monografia jest adresowana do trzech grup odbiorców.
Pierwsza z nich to pracownicy naukowi, których autorzy pragną zachęcić do podjęcia szerszej dyskusji na temat funkcji, istoty, a nawet zasadności odpowiedzialności dyscyplinarnej.
Druga grupa to osoby pracujące w komisjach dyscyplinarnych lub pełniące rolę rzecznika dyscyplinarnego w różnych korporacjach i grupach zawodowych lub społecznych – autorzy wyrażają nadzieję, że książka stanie się lekturą uzupełniającą przy sprawowaniu tych funkcji.
Trzecia grupa to członkowie omówionych w monografii grup społecznych i zawodowych, wobec których ustawodawca przewidział odpowiedzialność zawodową. Po książkę powinni więc sięgnąć lekarze i inni przedstawiciele zawodów medycznych, funkcjonariusze służb mundurowych, sędziowie, prokuratorzy, adwokaci, nauczyciele, naukowcy, studenci i doktoranci, a także architekci i inżynierowie budownictwa.
***
Olga Sitarz – dr hab., prof. UŚ, nauczyciel akademicki, były sędzia, mediator, w Uniwersytecie Śląskim pełni m.in. funkcję Rzecznika Dyscyplinarnego ds. Studentów, autorka wielu publikacji z zakresu prawa karnego i kryminologii.
Dominika Bek – doktor nauk prawnych, nauczyciel akademicki, mediator w sprawach karnych, autorka licznych publikacji z zakresu prawa karnego i kryminologii.
Jakub Hanc – asystent w Katedrze Prawa Karnego i Kryminologii Uniwersytetu Śląskiego, autor publikacji z zakresu prawa karnego materialnego oraz prawa medycznego.
Anna Jaworska-Wieloch – doktor nauk prawnych, adiunkt w Katedrze Prawa Karnego i Kryminologii Uniwersytetu Śląskiego, asesor sądowy, były kurator społeczny, autorka publikacji z zakresu prawa karnego materialnego i wykonawczego.
Piotr Zawiejski – doktor nauk prawnych, nauczyciel akademicki, radca prawny, autor publikacji z zakresu prawa karnego materialnego.
Ten produkt jest zapowiedzią. Realizacja Twojego zamówienia ulegnie przez to wydłużeniu do czasu premiery tej pozycji. Czy chcesz dodać ten produkt do koszyka?