Celebrytyzacja polityki w Stanach Zjednoczonych
-
Autor: Grabarczuk Andrzej
- ISBN: 9788363434465
- EAN: 9788363434465
- Oprawa: oprawa: broszurowa
- Wydawca: Katedra Wydawnictwo Naukowe
- Format: 12x19,5 cm
- Język: polski
- Liczba stron: 353
- Rok wydania: 2015
- Wysyłamy w ciągu: 48h
-
Brak ocen
-
24,82złCena detaliczna: 35,00 złNajniższa cena z ostatnich 30 dni: 24,82 zł
x
"Książka Andrzeja Grabarczuka sytuuje się na przecięciu kilku dyscyplin: kulturoznawstwa, medioznawstwa oraz politologii (ujmującej zjawiska marketingu politycznego). Jej tematem są zaś wybory prezydenckie w Stanach Zjednoczonych, a więc wydarzenie szczególne w świecie globalnej polityki, ogniskujące nie tylko uwagę Amerykanów, ale, można powiedzieć bez wielkiej przesady, całego świata. Wraz z autorem śledzić możemy – analizując dyskursy wyborcze w polskich mediach – jak polityka staje się częścią świata popkultury i jak gwiazdy show biznesu wkraczają w świat polityki. W planie ogólniejszym więc jest to książka o przemianach życia publicznego, które zdaje się brać ostateczny rozbrat z ideałami klasycznie pojmowanej polityki i zastępować mężów stanu celebrytami niemalże zamieszkującymi telewizyjne studia. Jest to więc lektura z pewnością skłaniająca do refleksji, a być może też napisana ku przestrodze".
Prof. Mariusz Czubaj